PDA

Bekijk de volledige versie : Welke film game zouden imdb top 250 matriaal kunnen zijn ?



Gaspare Andolini
11-02-2006, 18:09
nou dit is een vraag wat ik al een tijdje afvraag ..
wat denken jullie welke film game imdb top 250 matriaal zouden kunnen zij of worden ,, ze hoeven niet te bestaan of uitzijn (mag wel)

ik denk zelf :

-Max Payne ( geweldige sfeer en verhaal )
- Splinter cell ( zijn ze al mee aant werk als het goed is )
- the legend of zelda ( ja dat spreek voor zich :wink: )
- Metal Gear Solid ( als hij echt goed wordt uitgewerkt en niet zoals uwe bol dat doet :evil: zou dit echt een top film worden ,,


nou, en nou jullie ideen ,,

Richard B.
11-02-2006, 18:26
Geen enkele. Ik ben dol op games maar qua verhaal komen ze naar mijn mening niet in de buurt van die van de gemiddelde b-film. Heel misschien dat spellen als Zelda of sommige Lucasarts adventures er een beetje bovenuit steken maar dan nog komt dat niet in de buurt van een goeie film. :?

Paul H.
11-02-2006, 18:32
Zou wel een film willen zien van Monkey Island.

A Swashbuckling adventure!

Sneaker
11-02-2006, 18:54
Heb goede hoop voor Silent Hill die hopelijk dit jaar nog uitkomt. Ziet er super uit en lekker sfeervol.

Wim S.
11-02-2006, 19:03
Halo top game en er zou best wel een goede film van gemaakt kunnen worden.

Gaspare Andolini
11-02-2006, 19:05
:(:(:(:(


hoe kan ik halo vergeten zijn shame of me !!!!
dat is de beste game ooit ik speel hem elke dag nog op xbox live ... hoe kan ik die vergeten zijn

Paul H.
11-02-2006, 20:05
Halo top game en er zou best wel een goede film van gemaakt kunnen worden.

Daar zijn ze al mee bezig zie imdb. Peter Jackson is er zelfs aan verbonden als producer en Guillermo del Toro als director.

RobinB
11-02-2006, 20:21
Far cry!!Gun!! :D

Joost v.d. Ham
11-02-2006, 20:26
Een game die zich qua verhallijn bij de beste 250 films ooit gemaakt mag rekenen? Uiteraard helemaal geen enkele. Sommige zijn best oke (Halo bijv.) maar als film gewoon lachwekkend slecht.

[edit] snap wat je bedoelt. Van Zelda zou een geweldige film gemaakt kunnen worden 8).

denizg
11-02-2006, 20:28
how about Half-Life..

Mathieu Ghekiere
11-02-2006, 21:50
Hoewel ik er geen fan van ben, zijn er toch enkele spelletjes die zich mits een GOED SCENARIO (zijn er al verfilmingen van spelletjes geweest met een echt deftig scenario?) en een goeie regisseur kunnen lenen tot goeie films:

- Silent Hill (ik weet dat men er mee bezig is, maar het beste zou zijn een meer psychologische horror en geen gewone slasher. Film waar de horror meer in de sfeer ligt dan in de gore, hoewel we natuurlijk nog niet té veel uitspraken over de film mogen doen voor hij uit is)

- Final Fantasy 8

- Metal Gear Solid

Sneaker
11-02-2006, 22:03
- Silent Hill (ik weet dat men er mee bezig is, maar het beste zou zijn een meer psychologische horror en geen gewone slasher. Film waar de horror meer in de sfeer ligt dan in de gore, hoewel we natuurlijk nog niet té veel uitspraken over de film mogen doen voor hij uit is)

Check the trailer and be very happy :D. Als de film een verlengde is van de trailer dan staat er een hele gave gameverfilming te wachten. Durf dan ook te zeggen dat het misschien wel de beste gameverfilming kan worden. Sfeertje van de trailer is in ieder geval top.

Snake-NL
11-02-2006, 23:02
- Metal gear solid
- jak & daxter :p

Werner
11-02-2006, 23:23
Wing Commander had een kandidaat kunnen zijn, maar de manier waarop ze de filmversie t.o.v. de games-versie ver**kt hebben...

stijn
12-02-2006, 14:33
ik zou heel benieuwd zijn naar de game van the cell, kan behoorlijk freaky worden

Chris W
12-02-2006, 14:38
een film over Solid Snake! Het zij Metal Gear, Metal Gear 2, Metal Gear Solid, Metal Gear Solid 2, Metal Gear Solid 3. Er zit genoeg stof in het verhaal als geheel om er een film of zelfs een trilogy over te maken! Ze kunnen beginnen met Big Boss uit te werken (MGS3), Het project Les Enfants Terible, Metal Gear project. Er zit zo veel in...

1 ding: Hideo Kojima MOET meewerken en het script schrijven, de casting doen. Hij moet de Director of Producer zijn. iig veel inspraak hebben op het project mocht het ooit op een film uitkomen

Metal Earth
12-02-2006, 18:32
Deus Ex, het heeft een betere verhaallijn dan 99% van de films.

Drost
12-02-2006, 18:36
Als je het mij vraagt niet één, maar als ik dan toch nog iets moet noemen:
- Max Payne
- Gabriel Knight II: The Beast Within

denizg
12-02-2006, 23:29
sin city deed me al erg denken aan max payne

superman
13-02-2006, 09:51
how about Half-Life..Ik heb alleen die eerste deel BIJNA uitgespeeld, ik kreeg die grote spin op het einde maar niet dood :evil:

Maar die sfeer in die game heeft me voor heel veel plezier en de beste spanning ooit gemaakt. Ik denk een film hierover uitermate geschikt is.
En dan moeten ze wel het verhaal volgen als in half life.

Sneaker
13-02-2006, 09:57
Een metroid game lijkt me ook wel wat. Al moeten ze dan wel oppassen dat het geen cheap Alien kloon wordt.

Zelfde geld voor de Castlevania game die in de maak is. Ook dit kan wat moois worden, als ze er maar geen goedkoop actiespektakel van maken en een cheap Dracula kloon.

TomDemuynck
13-02-2006, 10:01
Deus Ex, het heeft een betere verhaallijn dan 99% van de films.

Dat was pas een game met een verhaal!

Shady_Guy
13-02-2006, 21:46
Geen enkele. Ik ben dol op games maar qua verhaal komen ze naar mijn mening niet in de buurt van die van de gemiddelde b-film. Heel misschien dat spellen als Zelda of sommige Lucasarts adventures er een beetje bovenuit steken maar dan nog komt dat niet in de buurt van een goeie film. :?

Nooit Planescape Torment gespeeld zeker? ;)

Rohim
13-02-2006, 22:51
how about Half-Life..Ik heb alleen die eerste deel BIJNA uitgespeeld, ik kreeg die grote spin op het einde maar niet dood :evil:

Maar die sfeer in die game heeft me voor heel veel plezier en de beste spanning ooit gemaakt. Ik denk een film hierover uitermate geschikt is.
En dan moeten ze wel het verhaal volgen als in half life.

Zat er in Half-Life een verhaal dan? :? Ik heb veel gezien in dit spel maar een verhaal heb ik er niet in kunnen ontdekken, of begon dat pas op het eind, want ik ben ergens halverwege dit oersaaie spel afgehaakt.

Jos A.
13-02-2006, 22:58
Zou wel een film willen zien van Monkey Island.

A Swashbuckling adventure!

Van mij mogen ze van iedere oude LucasArts adventure een film maken, te beginnen bij Sam & Max.

Misschien moeten ze Guybrush trouwens in het volgende deel van Pirates of the Caribbean stoppen, dan zou het écht een coole film zijn.

superman
14-02-2006, 09:22
how about Half-Life..Ik heb alleen die eerste deel BIJNA uitgespeeld, ik kreeg die grote spin op het einde maar niet dood :evil:

Maar die sfeer in die game heeft me voor heel veel plezier en de beste spanning ooit gemaakt. Ik denk een film hierover uitermate geschikt is.
En dan moeten ze wel het verhaal volgen als in half life.

Zat er in Half-Life een verhaal dan? :? Ik heb veel gezien in dit spel maar een verhaal heb ik er niet in kunnen ontdekken, of begon dat pas op het eind, want ik ben ergens halverwege dit oersaaie spel afgehaakt.Nou nee, er zat niet echt verhaal in. Maar de spanning zat er wel dik in. Dat zou ik dan ook in een verfilming willen zien.

Shady_Guy
14-02-2006, 16:44
how about Half-Life..Ik heb alleen die eerste deel BIJNA uitgespeeld, ik kreeg die grote spin op het einde maar niet dood :evil:

Maar die sfeer in die game heeft me voor heel veel plezier en de beste spanning ooit gemaakt. Ik denk een film hierover uitermate geschikt is.
En dan moeten ze wel het verhaal volgen als in half life.

Zat er in Half-Life een verhaal dan? :? Ik heb veel gezien in dit spel maar een verhaal heb ik er niet in kunnen ontdekken, of begon dat pas op het eind, want ik ben ergens halverwege dit oersaaie spel afgehaakt.Nou nee, er zat niet echt verhaal in. Maar de spanning zat er wel dik in. Dat zou ik dan ook in een verfilming willen zien.

Er zat wel degelijk een verhaal in Half-Life. Het wordt je alleen niet met de paplepel ingegeven en er gebeuren veel dingen die open zijn tot interpretatie. Hier is een link met veel interessante info en spoilers met betrekking tot het verhaal van Half-Life en Half-Life 2:

http://members.shaw.ca/halflifestory/

Joris van Laarhoven
14-02-2006, 17:08
GoldenEye

RobinB
14-02-2006, 19:39
is al een film van. :P

Sneaker
14-02-2006, 19:49
Starcraft. Daar kan men ook een mooie game van maken.

lestat_vivat
14-02-2006, 20:06
Van zelda moet het wel mogelijk zijn om een film te maken. Het publiek heb je sowieso wel. Maar dan moeten ze toch wel met een goede verhaal lijn komen. Ik denk dat het beste te verfilmen Majura's mask zou zijn. Zeker niet het beste zelda spel, maar wel een eventuele verhaallijn voor een film van te maken.

xirow
14-02-2006, 20:07
how about Half-Life..Ik heb alleen die eerste deel BIJNA uitgespeeld, ik kreeg die grote spin op het einde maar niet dood :evil:

Maar die sfeer in die game heeft me voor heel veel plezier en de beste spanning ooit gemaakt. Ik denk een film hierover uitermate geschikt is.
En dan moeten ze wel het verhaal volgen als in half life.

Zat er in Half-Life een verhaal dan? :? Ik heb veel gezien in dit spel maar een verhaal heb ik er niet in kunnen ontdekken, of begon dat pas op het eind, want ik ben ergens halverwege dit oersaaie spel afgehaakt.Nou nee, er zat niet echt verhaal in. Maar de spanning zat er wel dik in. Dat zou ik dan ook in een verfilming willen zien.

Er zat wel degelijk een verhaal in Half-Life. Het wordt je alleen niet met de paplepel ingegeven en er gebeuren veel dingen die open zijn tot interpretatie. Hier is een link met veel interessante info en spoilers met betrekking tot het verhaal van Half-Life en Half-Life 2:

http://members.shaw.ca/halflifestory/

Precies. Achter Half-Life 1 en 2 zit een erg uitgebreid verhaal 'verstopt'. Maar je moet er inderdaad goed naar op zoek gaan in de spellen. En nog erg veel dingen zijn onduidelijk.
Het verhaal komt niet zo duidelijk naar voren omdat de gebeurtenissen in HL1 en HL2 maar hele kleine ontwikkelingen in het totale verhaal zijn.

Die website geeft inderdaad wel een goed beeld van het totale plaatje tot nu toe. Maar deze site bevat ook erg veel fouten.

Toch denk ik niet dat HL erg geschikt is om er een film van te maken. Een van de redenen hiervoor is bijvoorbeeld dat hoofdpersoon Gordon Freeman nooit praat (dit is een beetje een HL traditie geworden en het zou raar zijn als hij in een film ineens wel praat).


Far cry!!:D

Daar is onze grote vriend Uwe Boll immers al mee bezig. Dus ik acht de kans klein dat dit top 250 materiaal wordt...

xandernijsten
28-02-2006, 01:29
Pacman

Joris van Laarhoven
28-02-2006, 01:30
Pacman

:mrgreen: Existentialistisch, minimalistisch drama (veel metaforische doolhoven) waarin Pacman getoond wordt als hij strijd levert met zijn demonen, gematerialiseerd als ronddolende schimmen en hedonistische vruchten. Toppertje!