PDA

Bekijk de volledige versie : Monitor/Boekenplank speakers



Daan34
11-02-2006, 18:34
Is er iemand aanwezig die met 4 monitor/boekenplank speakers werkt ?? en zo ja,welk merk gebruik je ervoor ??

Ik wil straks in een evt nieuw huis een ruimte vrijmaken voor een eigen'hometheater'(ja inderdaad ik bof met zo'n vriendin...),en ik wil eigenlijk met 4 dezelfde monitor-speakers gaan werken,omdat ik denk dat dat meer evenwicht geeft....

Graag jullie reactie.... :roll:

Alexander D
11-02-2006, 18:37
Ik heb 4 keer de Quad 11L in combinatie met een L-centre en een Rel Strata 5.

Helemaal top. :D 8) :wink:

Hotsparky
11-02-2006, 19:49
Ik heb de Klipsch B3 en de B2 boekenplankspeakers. De lage tonen worden geproduceerd door de Klipsch KSW10 sub.

Werkt goed samen, het is zeker geen slechte oplossing maar als ik de ruimte zou hebben zou ik toch liever voor zuilen gaan.

Johan van den D.
11-02-2006, 20:41
maar als ik de ruimte zou hebben zou ik toch liever voor zuilen gaan.Met wat voor reden als ik vragen mag ?

Hotsparky
12-02-2006, 11:57
Ik vind zelf het geluid van een zuil wat voller. Dit was zo met de Klipsch speakers dan. Boekenplank speaker zijn zeker niet slecht hoor, ik heb ze daarom zelf ook.

Johan van den D.
12-02-2006, 14:30
Ok duidelijk.
Het laag is inderdaad meer aanwezig wat overigens ook als nadeel kan gaan werken met name in een stereo opstelling.

R Klemkerk
12-02-2006, 14:32
Het is net precies wat je zelf een prettige eigenschap vind...

Ik vind zelf erg prettig als de bass strak en laag is, en niet zo aanwezig is... gewoon lekker prettige sound. Daarom kies ik voor bookshelf speakers ipv vloerstaanders. :)

Teveel bassen vind ik erg onprettig in een stereo setup.

Johan van den D.
12-02-2006, 14:35
Ikzelf kan behoorlijk wat laag best waarderen mits het een mooie overgang heeft van het midden naar het laag.

R Klemkerk
12-02-2006, 14:38
Ikzelf kan behoorlijk wat laag best waarderen mits het een mooie overgang heeft van het midden naar het laag.

Het nadeel van een flinke hoeveelheid laag is dat het vaak meteen zo confronterend wordt en te overheersend ...

Dat heb je met de meeste boekenplank modelletjes in mindere mate ;) maar zoals jij al zegt, het is je eigen voorkeur qua geluid :)

Johan van den D.
12-02-2006, 15:00
maar zoals jij al zegt, het is je eigen voorkeur qua geluid :)Jawel maar naast dat komt hier ook een stukje van de kwaliteit van de speaker (en overige apparatuur) bloot te liggen.
Goed laag weergeven is immers vrij lastig, met name door de jouw genoemde nadelen.
Het moet allemaal niet "te" worden dus.

Hotsparky
12-02-2006, 18:00
Dat van dat laag klopt inderdaad zeer zeker. Ik had alleen niet verwacht dat er mensen zouden zijn die boekenplanken boven zuilen zouden stellen.

Johan van den D.
12-02-2006, 18:46
Ik had alleen niet verwacht dat er mensen zouden zijn die boekenplanken boven zuilen zouden stellen.Dat zijn er veel, heel veel.

Daan34
14-02-2006, 08:41
Inderdaad,dat valt mij ook op.....

ben nu in ieder geval wel overtuigd van mijn keuze voor bookshelf speakers,zal in ieder geval eens gaan nadenken over hoe ik straks mijn movieroom wil gaan inrichten....;-)

Alexander D
14-02-2006, 08:44
Inderdaad,dat valt mij ook op.....

ben nu in ieder geval wel overtuigd van mijn keuze voor bookshelf speakers,zal in ieder geval eens gaan nadenken over hoe ik straks mijn movieroom wil gaan inrichten....;-)

Succes, een aparte movieroom is top en een leuke uitdaging om goed in te richten. :wink:

Seth__Gekko
14-02-2006, 10:00
Lijkt mee een heerlijke uitdaging!

Johan van den D.
14-02-2006, 15:59
Het geeft veel meer mogelijkheden als je een aparte ruimte daarvoor heb.