PDA

Bekijk de volledige versie : Irritante trailers en/of waarschuwingsfilmpjes



Ronald Stiebolt
13-02-2006, 15:23
Op het gevaar af dat hier al een thread over bestaat:

Heeft iemand al een 'workaround' voor die fijne startfilmpjes waarmee zo'n beetje iedere legale DVD is uitgerust? Of het nu 'Gij zult niet kopieren' (lekker logisch, er bestaat m.i. geen illegale DVD, kopie of rip MET die filmpjes) of een trailertje of 30.

In de meeste gevallen zijn die filmpjes niet over te slaan (maar weer terug naar VHS met z'n allen? ;)).

Ik ben dus op zoek naar de oplossing, maar wel met legale middelen, dus een 'winkelDVD' i.c.m. een stand-alone dedicated DVD-speler.

Joost v.d. Ham
13-02-2006, 15:27
Nee, ik zit me ook altijd maar te ergeren.......hoezo je doel voorbij slaan als organisatie?:?

HiddeV
13-02-2006, 15:54
Zelfs Warner begint met die rotzooi, die hebben tot nu toe hun dvds redelijk schoon weten te houden.

TheGodfather
13-02-2006, 16:06
Inderdaad uber irritant. Het zou verboden moeten worden :evil:
koop je je dvd`s legaal, wordt je geterroriseerd met die filmpjes
hier is een soort gelijk topic (http://www.dvdforum.nl/forum/viewtopic.php?t=51631&highlight=brein)

Leuk om andere reacties ook te lezen ;)

Nandor
13-02-2006, 17:01
Terwijl de dvd nog aan het laden is op stop drukken. Dan op de menuknop. Dan kom je direct in het menu (of eerst de taalselectie, als het menu in verschillende talen is).
Dit werkt niet bij alle dvd's, maar wel bij een groot aantal.

Frenkovic
13-02-2006, 17:07
Terwijl de dvd nog aan het laden is op stop drukken. Dan op de menuknop. Dan kom je direct in het menu (of eerst de taalselectie, als het menu in verschillende talen is).
Dit werkt niet bij alle dvd's, maar wel bij een groot aantal.

inderdaad... verder hebben de meeste illegale rips deze filmpjes ook, ze willen de ifo's (als je dat wat zegt) zo veel mogelijk in stand houden en die moet je veranderen om de filmpjes eruit te halen en/of over te slaan.

Het is idd irritant. Wat werkt heeft nandor al gezegd, wat ook wel werkt is als je VOOR de filmpjes al meerdere talen kan kiezen, geen NL te kiezen, dan heb je op zijn minst al geen last van brein en kijkwijzer. Misschien wel anderen maar daar heb ik niet zo'n verstand van!

Larzz
13-02-2006, 19:01
Heel vervelend al die voorfilmpjes en reclames en menuutjes: Oplossing: LG dvd-speler 9700 of 9900. Deze spelers kun je in de set up instellen op automatic playback. Dat betekent dat de film gelijk begint (!). Staan er 2 of meerdere titels op een dvd dan speelt hij eerst de langste. Je kunt altijd weer terug naar het menu. Geweldig! Nooit meer die stomme voorstukjes. Geen gezeur: gelijk de film! LG 9700/9900: zeer consument vriendelijk. En niet duur.

TheGodfather
13-02-2006, 19:03
Meen je dat ik alleen voor die filmpjes een nieuwe dvd speler ga kopen?? ze zijn irritant, maar je moet niet overdrijven ;)

starbuck
13-02-2006, 19:07
Het is idd irritant. Wat werkt heeft nandor al gezegd, wat ook wel werkt is als je VOOR de filmpjes al meerdere talen kan kiezen, geen NL te kiezen, dan heb je op zijn minst al geen last van brein en kijkwijzer. Misschien wel anderen maar daar heb ik niet zo'n verstand van!

in aanvulling: nagenoeg alle dvd-spelers zijn in het basis menu in te stellen op land, kies Engeland en je bent standaard je brein en kijkwijzer kwijt.

Nadeel dat de menu's in het engels zijn, maar dat weegt bij niet op de toenemde irritatie van de overvloed aan waarschuwingen.

UltraSub
13-02-2006, 21:20
Ver-schrik-ke-lijk...
Betaal je er voor, wordt je ook nog gedwongen te kijken.

En het publiek waar het voor bestemd is, de rippers, die knippen het er gewoon uit :(

Rianne T.
13-02-2006, 22:08
Bij de serie Joey moet je een land kiezen en als je dan Benelux kiest ipv Holland, heb je een nederlands menu en geen rare filmpjes

Larzz
13-02-2006, 22:15
Meen je dat ik alleen voor die filmpjes een nieuwe dvd speler ga kopen?? ze zijn irritant, maar je moet niet overdrijven ;)
natuurlijk niet, maar als je een keer aan een nieuwe speler toe bent. Trouwens zo duur zijn ze niet hoor. Ik denk 2 a 3 special editions op dvd. Een paar dvd's minder maar geen irritatie. :wink:

Arnold van Oostrum
13-02-2006, 22:22
Ver-schrik-ke-lijk...
Betaal je er voor, wordt je ook nog gedwongen te kijken.

En het publiek waar het voor bestemd is, de rippers, die knippen het er gewoon uit :(
Dit is niet helemaal correct. De koper is juist WEL de doelgroep voor deze filmpjes. Waar het om gaat is namelijk dat je bewust wordt gemaakt van deze illegale handel en je niet inlaat met aanschaf van illegale DVD's of het downloaden van illegale films/DVD's. Wanneer namelijk niemand dat spul meer zou kopen en dus alleen maar legaal materiaal zou aanschaffen, zou er geen markt meer zijn voor het illegale spul en daarmee niet meer gemaakt worden. Gezien de steeds dalende verkoop-/omzet cijfers is er blijkbaar wel een markt voor het illegale spul. Zogezegd, niemand koopt het en toch wordt het steeds meer verkocht. Rara.....

Voor de film-/dvd-branche is het illegaal kopieren en verspreiden een zeer groot probleem.

Werner
13-02-2006, 23:21
Je moet toch toegeven, Arnold, dat het een beetje paradoxaal is. Ik moet niet overtuigd worden van het niet aanschaffen van illegale dvd's, en ik krijg telkens het vermanende vingertje te zien. Terwijl die schoffies die een halve brandstudio in hun woning hebben staan de trailertjes er af rippen... Maar IK word wel gestraft door telkens zo'n 2 minuten naar die niet-doorspoelbare dingen te moeten kijken (en vermenigvuldig dát maar eens met het aantal dvd's dat ik verorber)

Paul H.
13-02-2006, 23:44
In plaats van zo'n filmpje kun je ook gewoon als een Engeland alleen even een tekst laten zien van 10 sec waarin staat het niet toegestaan is de dvd te kopieren en te verspreiden. Dan zo'n flitsend filmpje die werkelijk nergens op slaat. Nu ziet het er juist cool en gaaf uit om te kopieren, in ieder geval dat gevoel geeft dat filmpje mijn. Maar misschien heb ik wel te weinig marketing gestudeerd?

Mathieu Ghekiere
14-02-2006, 03:15
Je moet toch toegeven, Arnold, dat het een beetje paradoxaal is. Ik moet niet overtuigd worden van het niet aanschaffen van illegale dvd's, en ik krijg telkens het vermanende vingertje te zien. Terwijl die schoffies die een halve brandstudio in hun woning hebben staan de trailertjes er af rippen... Maar IK word wel gestraft door telkens zo'n 2 minuten naar die niet-doorspoelbare dingen te moeten kijken (en vermenigvuldig dát maar eens met het aantal dvd's dat ik verorber)

Ik ga hier mee akkoord. De meeste mensen die hun dvd's legaal kopen, (denk ik toch, misschien veralgemeen ik te veel, maar ik baseer me op mensen uit mijn buurt) kopen ze wel allemaal legaal, en de meeste mensen die illegaal dvd's hebben kopen ook praktisch nooit een legale dvd. Dus ze werken nogal paradoxaal...
Dus alle echte dvd liefhebbers die zowat elke dvd legaal kopen worden met de vinger gewezen...
Echt een van de domste acties van de maatschappijen ooit.
Ten eerste wekt het irritatie op (er zijn soms zelfs al dvd liefhebbers die beginnen te twijfelen om te gaan kopieren NET OMDAT ze dan al die filmpjes niet meer hoeven te zien, en dat is een nogal heftige reactie die ik niet volg, maar wel kan begrijpen).
Ten tweede lost het echt niks op... Denk je dat iemand die zo'n filmpje ziet plots zal zeggen: " Ow shit, dat is juist ook, het is illegaal! Sorry, even vergeten. Wacht even terwijl ik al mijn kopies weggooi en alle exemplaren legaal ga aanschaffen..."

:roll:

Frank
14-02-2006, 09:09
In plaats van zo'n filmpje kun je ook gewoon als een Engeland alleen even een tekst laten zien van 10 sec waarin staat het niet toegestaan is de dvd te kopieren en te verspreiden.
In Engeland beginnen de DVD's nu ook zo'n anti-piracy filmpje te krijgen. Vorige week nog Corpse Bride gekocht uit Engeland en daar staat het filmpje ook op.

jgro
14-02-2006, 17:18
Ik koop geen illegale DVDs, ik download ze zelf...

Tegenwoordig mik ik het schijfje in de dvd-speler en ga daarna op mn gemakkie een drankje, etc pakken en tegen dat ik klaar ben is de dvd (hopelijk) wel aanbeland bij het menu.

homernt
14-02-2006, 17:31
Bij de filmpjes kun je meestal next doen en het brein filmpje kun je omzeilen door via de scene menu gewoon de eerste scene te selecteren.

Frank
14-02-2006, 18:07
Bij de filmpjes kun je meestal next doen en het brein filmpje kun je omzeilen door via de scene menu gewoon de eerste scene te selecteren.
In sommige gevallen, maar lang niet altijd.

bosmeneer
14-02-2006, 20:40
Net zo irritant zijn de intro-filmjes van diverse maatschappijen bij een tv-serie.

Vier afleveringen per schijfje, 5 tot 6 schijfjes per seizoen, dan heb ik dus zo'n 20 keer gezien dat bedrijven X, Y én Z hebben meegewerkt. 1 keer is wel genoeg...

Werner
15-02-2006, 00:21
Net zo irritant zijn de intro-filmjes van diverse maatschappijen bij een tv-serie.

Vier afleveringen per schijfje, 5 tot 6 schijfjes per seizoen, dan heb ik dus zo'n 20 keer gezien dat bedrijven X, Y én Z hebben meegewerkt. 1 keer is wel genoeg...

Bridge Entertainment spant wat dat betreft de kroon. Iedereen moet mee op de begincredits staan, tot en met de liga van kuisvrouwen van de benedenverdieping én die van de bovenverdieping!

Ronald Stiebolt
15-02-2006, 08:41
Dan weet ik er ook nog wel een met betrekking tot series: kun je fijn nog even in aflevering 2 t/m de laatste zien wat er in de vorige aflevering gebeurde. Of wat te denken van die stukken waar normaal de commercials tussen moeten en ze dus weer starten met de vorige scene of zo.

Die boxsets zijn al zo duur, van mij mogen ze dus wel wat extra edititing doen...

Martin Z.
16-02-2006, 15:29
Over het bekende filmpje: Tis extra vervelend als je je geluid al op fimkijk-niveau hebt staan :evil:

Wat een klere herrie zeg en dan ook nog eens die epilepsie gevoelige beelden erbij...

Nee ik snap hier niks van :( Toch een smetje als je relaxed een film wilt kijken en je wordt meteen geconfronteerd met zoiets.

BDB
16-02-2006, 16:10
Heeft iemand al een 'workaround' voor die fijne startfilmpjes waarmee zo'n beetje iedere legale DVD is uitgerust? Of het nu 'Gij zult niet kopieren' (lekker logisch, er bestaat m.i. geen illegale DVD, kopie of rip MET die filmpjes) of een trailertje of 30.

Bij de Fullmetal Alchemist R1 DVD's komen ook een rits trailers van andere series. Doorspoelen, skippen en de menu-knop werken (bij mijn speler) niet, als ik naar die automatisch opstartende dingen kijk. Maar als ik de DVD eerst helemaal stop en dan op menu druk, krijg ik gelijk dat menu i.p.v. weer die filmpjes.

bosmeneer
19-02-2006, 21:32
Dan weet ik er ook nog wel een met betrekking tot series: kun je fijn nog even in aflevering 2 t/m de laatste zien wat er in de vorige aflevering gebeurde. Of wat te denken van die stukken waar normaal de commercials tussen moeten en ze dus weer starten met de vorige scene of zo.

Die boxsets zijn al zo duur, van mij mogen ze dus wel wat extra edititing doen...Helemaal waar! Maar aan de andere kant, bij series als Lost lopen de terugblik-scenes bijna over in de nieuwe aflevering. En als je toch 1 aflevering per week kijkt dan weet je ook echt even niet wat er was gebeurd.
Gezien het aantal schijfjes per set, de hoeveelheid extra's per schijf en de lagere kosten per boxset, lijkt me dit soort boxsets een goudmijntje voor distributeurs. Daar branden ze hun handen niet echt aan ;)

Cheiron
20-02-2006, 09:00
Helemaal eens, ik kan mij ook vreselijk irriteren aan de vermanende filmpjes op dvd's. Ik snap dat ze een boodschap uit willen dragen, maar waarom wordt er niet eerst even gedacht over de doelgroep en de wijze waarop je iets overbrengt!

Nu moet ik naar een belachelijk filmpje in MTV stijl kijken van Brein over het feit dat ik ook geen auto steel... geweldig, jullie stimuleren mij echt om volledige dvds te kopen..

Daarnaast bestaat nog de irritatie van non-skippable trailers. 16 speed er doorheen dan maar, want ik hoef echt niet elke keer dat ik Findin Nemo kijk de trailers van Madagascar en Shark Tale te zien.

Overigens 1 pluspunt, misschien niet geheel ontopic, maar the Sopranos doet eindelijk iets waarvan ik mij al heel lang afvraag waarom het niet gedaan wordt: chapter 2 begint precies na de intro! Geweldig!

Frank
20-02-2006, 10:36
Daarnaast bestaat nog de irritatie van non-skippable trailers. 16 speed er doorheen dan maar, want ik hoef echt niet elke keer dat ik Findin Nemo kijk de trailers van Madagascar en Shark Tale te zien.
Knap dat jij de trailers van Madagascar en Shark Tale te zien krijgt op de DVD van Finding Nemo.

Werner
20-02-2006, 12:58
Dan weet ik er ook nog wel een met betrekking tot series: kun je fijn nog even in aflevering 2 t/m de laatste zien wat er in de vorige aflevering gebeurde. Of wat te denken van die stukken waar normaal de commercials tussen moeten en ze dus weer starten met de vorige scene of zo.

Die boxsets zijn al zo duur, van mij mogen ze dus wel wat extra edititing doen...Helemaal waar! Maar aan de andere kant, bij series als Lost lopen de terugblik-scenes bijna over in de nieuwe aflevering. En als je toch 1 aflevering per week kijkt dan weet je ook echt even niet wat er was gebeurd.
Gezien het aantal schijfjes per set, de hoeveelheid extra's per schijf en de lagere kosten per boxset, lijkt me dit soort boxsets een goudmijntje voor distributeurs. Daar branden ze hun handen niet echt aan ;)

TV-series = niet aan knoeien!

Cheiron
28-02-2006, 13:28
Daarnaast bestaat nog de irritatie van non-skippable trailers. 16 speed er doorheen dan maar, want ik hoef echt niet elke keer dat ik Findin Nemo kijk de trailers van Madagascar en Shark Tale te zien.
Knap dat jij de trailers van Madagascar en Shark Tale te zien krijgt op de DVD van Finding Nemo.
Ik heb het nog even nagekeken, maar het is inderdaad Shrek 2 ipv Nemo

zetmoon
28-02-2006, 13:41
Ik heb naar aanleiding van een tip op dit forum mijn beide
DVD spelers op engelse menutaal gezet.
Dat levert de volgende dingen op:
Bij films met een taalkeuze scherm, zoals Paramount, Universal
MGM is engels "ge-highlight" (lekker woord) en hoef je alleen
maar op Play te drukken.
Je krijgt dan een engelse waarschuwing die ik op mijn Samsung
niet kan skippen maar op mijn Philips 625 wel.
Als volgt:
zodra een copyright scherm verschijnt druk ik op de afstandbediening de getallen 02 of 03 o.i.d. en de speler schiet meteen door naar een volgend scherm of zelfs het menu.
Bij DVD zonder zo'n taalkeuze scherm krijg ik meteen copyrightschremen die ik op mijn Philips dus vaak kan skippen
en het menu is dan standaard in het engels.

In ieder geval ben ik van dat "Brein" gezeik af, wat een ellende
scheelt dat!
Op sommige Universal DVD's krijg je zelfs 2 keer het Brein filmpje
1 keer nederlands en dan nog een keer in het frans, hoe verzinnen
ze het.

De enige keren dat het toch verschijnt is bij een echt nederlandse
uitgave van een DVD.

Demon
03-03-2006, 10:01
Ik weet niet of iemand dit al eerder heeft gezegd.
Maar het viel mij op bij the Frighteners R2 DE
Dat er ook geen filmpje van brein was te zien.
Op alle 4 de dvd's.
Ik heb dus ook gekeken op andere dvd's en dan Duits als taal gekozen/
en daar had ik ook geen last van dat filmpje!
had dat ook met Constantine en nog een paar films

Cor H.
03-03-2006, 15:29
ZO'n intro filmpje is voor mij al een paar keer een reden geweest om een backupje te kijken ipv van de originele.
Batman Begins heeft een ellenlange verplichte intro waar je wordt uitgemaakt voor dief!
En dat terwijl ik de dvd heb aangeschaft! Ik heb me dood zitten ergeren.

Cor H.
16-03-2006, 16:37
Het verbaasd me dat hier weinig over geraasd wordt op dit forum.

Paul H.
16-03-2006, 18:14
Er valt weinig aan te doen. Ik kan mijn vergissen maar volgens mijn zijn ze zelfs verplicht om dat filmpje van brein af te draaien voor de film.

Ronald Stiebolt
16-03-2006, 18:20
Van de week de koopversie van Class of 1984 zitten kijken. Helemaal niets, nakkes, nada!

Pluim voor Bridge Pictures!

zetmoon
17-03-2006, 08:45
Er valt weinig aan te doen. Ik kan mijn vergissen maar volgens mijn zijn ze zelfs verplicht om dat filmpje van brein af te draaien voor de film.

Dat blauwe Brein gebeuren is simpelweg te omzeilen door
je DVD speler op engelse menu-taal te zetten of bij DVD's met
taalkeuze scherm (Paramount, Universal soms) engels te kiezen.

Hrodbern
17-03-2006, 12:19
Met stip bij binnen op 1: Lord of War van Momentum Pictures (UK)
- irritante (en nutteloze) trailer over dat illegaal kopieren diefstal is, kan mij als koper niet echt boeien, fast forward maar
- waarschuwing van de producent over bekijken en dat lenen/kopieren ed. illegaal is
- 3x trailers, next maar
- en dan het summum een bijna 40 sec durend filmpje voor een of ander populair snackje, niet te bypassen of te fast forwarden. En hier koop ik een DVD voor om dan nog eens naar reclame te kijken
- weer een trailer geloof ik, was nog zo pissig over die absurde reclame

Frank
04-04-2006, 17:28
Bij Harry Potter and the Goblet of Fire zie je een ander filmpje. Volgens mij is dit hetzelfde filmpje als je in de bioscoop ziet, maar dan aangepast voor het kijken naar DVD's.

http://home.hetnet.nl/~frank.vincent/diversen/waarschuwing1.jpg
http://home.hetnet.nl/~frank.vincent/diversen/waarschuwing2.jpg

Ik vind dit niet zo'n irritant filmpje als dat andere filmpje.

Rianne T.
05-04-2006, 15:14
Nog niet, maar ik durf te wedden, dat we daar snel anders over denken :P

Frank
05-04-2006, 15:16
Nog niet, maar ik durf te wedden, dat we daar snel anders over denken :P
Daar heb je een punt.

dutchwetboy
15-04-2006, 13:15
TIP TIP TIP Geen BREIN filmpje meer kijken!


Wil je af van dat verplichte stomme brein filmpje,
1. Stop DVD in speler. (DVD wordt automatisch geladen)
2. Druk tijdens het laden op STOP van je afstandsbediening
3. Druk op Menu (Geen TOPmenu, anders heb je weer die ellende)van je afstandsbediening en zie: je kunt gelijk beginnen met de film.

Veel succes!

mschol
15-04-2006, 13:32
TIP TIP TIP Geen BREIN filmpje meer kijken!


Wil je af van dat verplichte stomme brein filmpje,
1. Stop DVD in speler. (DVD wordt automatisch geladen)
2. Druk tijdens het laden op STOP van je afstandsbediening
3. Druk op Menu (Geen TOPmenu, anders heb je weer die ellende)van je afstandsbediening en zie: je kunt gelijk beginnen met de film.

Veel succes!

hoe ga je te werk als je je dvd's op je pc afspeelt?

VincentBroccoli
15-04-2006, 14:32
Ik zou toch zeggen dat die foute reclame alleen maar het downloaden bevordert. Ik bedoel, ik had bij Ghost Dog die BREIN-reclame (je steelt geen tasje; overigens is die reclame zo suggestief als het ik weet niet wat). Die probeerde ik dus te onderbreken..... dat lukte niet en ik heb dat filmpje dus 4 keer gezien :S .

dutchwetboy
15-04-2006, 17:05
Wil je de dvd op je pc afspelen, dan hetzelfde verhaal.
Je ziet dat ie aan het laden is, want je hebt nog zwart beeld op je speler. klik met je muis gelijk op stop. Open menu van je visuele speler op je scherm. Je komt dan gelijk in het menu van je film.
Werkt niet altijd maar dan kans is groot dan je alweer, die voorstukjes waar je de inhoud al van weet, kunt overslaan.

bosmeneer
15-04-2006, 22:53
Nog meer irritante filmpjes vind je altijd op de Disney-DVD's.

Ten eerste zijn die dvd's altijd duurder als iedere andere film. 20 euro per stuk lijkt normaal te zijn. Je weet dat Disney kwaliteit is, maar dan verwacht je geen enkel voorstukje. Ik betaal al genoeg voor die ene film, dan wil ik niet weten dat er nog 5 andere te koop zijn.

Stop die trailers ff in een menuutje of maak je dvd goedkoper.

mschol
15-04-2006, 23:01
Nog meer irritante filmpjes vind je altijd op de Disney-DVD's.

Ten eerste zijn die dvd's altijd duurder als iedere andere film. 20 euro per stuk lijkt normaal te zijn. Je weet dat Disney kwaliteit is, maar dan verwacht je geen enkel voorstukje. Ik betaal al genoeg voor die ene film, dan wil ik niet weten dat er nog 5 andere te koop zijn.

Stop die trailers ff in een menuutje of maak je dvd goedkoper.

daarom hebben de nieuwste disney dvd's de optie fastplay
hierdoor zit je direct in de film :)

Nandor
16-04-2006, 00:55
Nee, daardoor krijg je de film automatisch na de voorfilmpjes.

Rianne T.
16-04-2006, 14:36
Ik heb vanmorgen/vannacht wimbledon ebn pride and prejudice gekeken en bij 1 van die 2 kreeg ik dus ook zo'n filmpje. Ik heb toen op de knop volgende scene gedrukt, toen begon het filmpje overnieuw. Toen heb ik nog een keer op dat knopje gedrukt en toen ging de dvd wel door naar de volgende scene.

Lennart H.
16-04-2006, 14:40
Ik zet altijd eerst gewoon de speler aan en dan doe ik nog vanalles voordat ik eraan begin.


Hatelijk trouwens als ze eerst om een taal vragen waardoor ik nog zo'n klote filmpje krijg. :evil:

Frank
16-04-2006, 14:42
Nog meer irritante filmpjes vind je altijd op de Disney-DVD's.

Ten eerste zijn die dvd's altijd duurder als iedere andere film. 20 euro per stuk lijkt normaal te zijn. Je weet dat Disney kwaliteit is, maar dan verwacht je geen enkel voorstukje. Ik betaal al genoeg voor die ene film, dan wil ik niet weten dat er nog 5 andere te koop zijn.

Stop die trailers ff in een menuutje of maak je dvd goedkoper.

daarom hebben de nieuwste disney dvd's de optie fastplay
hierdoor zit je direct in de film :)

Nee, daardoor krijg je de film automatisch na de voorfilmpjes.
Bij Disney's FastPlay krijg je zoals Nandor aangeeft eerst trailers (voorfilmpjes) te zien, daarna de film en vervolgens (een selectie) van het bonusmateriaal. Je hoeft dan je afstandsbediening niet te gebruiken. Althans dat is de opzet. De enige Nederlandse Disney DVD die FastPlay heeft is De Drie Musketiers met Mickey, Donald en Goofy in de hoofdrol. Volgens de cover van Chicken Little zou deze DVD ook FastPlay moeten hebben, maar dat is niet zo.

Rianne T.
16-04-2006, 14:45
Nog meer irritante filmpjes vind je altijd op de Disney-DVD's.

Ten eerste zijn die dvd's altijd duurder als iedere andere film. 20 euro per stuk lijkt normaal te zijn. Je weet dat Disney kwaliteit is, maar dan verwacht je geen enkel voorstukje. Ik betaal al genoeg voor die ene film, dan wil ik niet weten dat er nog 5 andere te koop zijn.

Stop die trailers ff in een menuutje of maak je dvd goedkoper.

daarom hebben de nieuwste disney dvd's de optie fastplay
hierdoor zit je direct in de film :)

Nee, daardoor krijg je de film automatisch na de voorfilmpjes.
Bij Disney's FastPlay krijg je zoals Nandor aangeeft eerst trailers (voorfilmpjes) te zien, daarna de film en vervolgens een selectie van het bonusmateriaal. Je hoeft dan je afstandsbediening niet te gebruiken. Althans dat is de opzet. De enige Nederlandse Disney DVD die FastPlay heeft is De Drie Musketiers met Mickey, Donald en Goofy in de hoofdrol. Volgens de cover van Chicken Little zou deze DVD ook FastPlay moeten hebben, maar dat is niet zo.

Volgens mij heeft Keizer Kuzco 2 het ook

Frank
16-04-2006, 14:49
Volgens mij heeft Keizer Kuzco 2 het ook
Inderdaad, maar verder geen andere titels, geloof ik.

A3aan
19-04-2006, 09:55
Ik heb het al eens eerder gezegd in een andere thread. Ik vind het inderdaad vreselijk.
» Het stomme leeftijds-filmpje is onzin, zet dat dan op de hoes.
» Die tekstvellen waarin wordt verteld dat je de film niet mag tonen op boorplatforms e.d. is onzin, ik HEB helemaal geen boorplatform
» De Brein-filmpjes zijn onzin, ik heb die DVD gekocht potdikkie en als ik 'm 100 keer wil zien moet ik van Brein 100x dat stomme filmpje kijken? Brein is totaal breinloos.
» Wiens dvd-speler is ooit kapot gegaan door het draaien van een kopie of backup?? Brein liegt glashard daarover!
» Trailers moeten niet automatisch starten
» menu's mogen simpel, maar moeten geen spoilers bevatten (zoals StarWars III en Chicken Run

En inderdaad al die ongein speciaal voor mensen die de DVD gekocht hebben (ik heb meer dan 200 van DVD's, bijna allemaal met dat soort onzin erop). Het is giga irritant, om maar te zwijgen over situaties als deze:
* ik houd een LOTR-sessie met de 3 films achter elkaar. Steeds die @^&#^&*-schermen en filmpjes (en dan zeg ik het nog netjes)
* een dvd sputtert, even eruit en schoonpoetsen en er weer in, kun je #CENSORED# nóg een keer ...

Als ik es tijd heb koop ik een dvd-brander, dan hoef ik die vagina-zaken van BREIN niet meer te zien, hebben ze toch bereikt wat ze willen... toch?!?!