PDA

Bekijk de volledige versie : Sony DAV-DZ300



Flugel24
14-02-2006, 20:47
Ik had een vraag over dit systeem. Heeft iemand ervaring met deze type van sony? En is het een beetje een goed systeem?

Mastermano
14-02-2006, 21:13
Wij hadden de set in de winkel staan en ik vind 'm aardig klinken voor de prijs. Het is een leuk setje voor surround, maar als je het ook als stereo set (lees voor audio cd's) wilt gaan gebruiken, dan zou ik doorsparen voor een beter systeem. Zoals hier vaker genoemd bied yamaha mooie AV packs aan.

Het beste is om even een winkel te luisteren en zelf te beoordelen wat je ervan vindt.

Flugel24
15-02-2006, 17:03
Is het dan zo'n verschil met geluid als je audio cd's luistert?

invocator martyrii
15-02-2006, 17:18
Is het dan zo'n verschil met geluid als je audio cd's luistert?

Ja.

Het principe van een receiver is compleet anders als dat van een versterker. Er zullen hier vast uitgebreide topics over te vinden zijn.

Ik heb de afgelopen jaren verschillende receivers gehoord en qua stereogeluid kwam er geen een in de buurt van een versterker.

M.i.: Receiver = film= surround
Versterker = audio = stereo


Devies: overtuig jezelf en ga vooral luisteren!

Flugel24
15-02-2006, 19:13
Maar als ik dtit systeem zou kopen en naderhand een versterker erbij zou kopen is dat mogelijk?

Major Woody
16-02-2006, 22:07
M.i.: Receiver = film= surround
Versterker = audio = stereo


NEE!!
Receiver wil alleen maar zeggen dat er een tuner (radio dus) ingebouwd is. Dit heeft niks met surround te maken. Er zijn ook stereo receivers.

Wat invocator martyrii bedoelt (denk ik) is dat losse componenten (dus receiver / versterker + dvd speler) 'beter' is als een 'all in one' set. Dat ben ik met hem eens (als dat hetgene is wat hij bedoelt natuurlijk), maar het ligt natuurlijk ook aan je eisen.

erik_van_meer
16-02-2006, 22:33
Ik ben zelf sinds kort overgestapt naar losse componenten en ik kan je vertellen dat het een forse vooruitgang qua geluidskwaliteit heeft opgeleverd. Als je de volumeknop wat opschroeft komen de verschillen pas echt naar boven, een all-in-one vervormt dan, en losse componenten blijven zuiver en in plaats van vervormen gaat het gewoon lekker harder...ook is het geluid veel helderder/driedimensionaler hoe je het ook wil noemen...maarja het heeft ook een ander prijskaartje helaas