PDA

Bekijk de volledige versie : Zoekt een DVD recorder



Paul1155
15-02-2006, 10:48
Ik heb niet veel ervaring met DVD recorders.. Ik zoek een DVD Recorder die niet erg duur is en dat hij beide formaten aan kan DVD+R/DVD-R,
Ik heb nergens een DVD Recorder kunnen vinden die ook-
DVD+R/DVD-R Daul Layer 8,5GB opneemt.. zijn erook modelen die DVD Daul Layer opnemen.. maar niet al te hoge prijs.. er mag ook een met harde schijf bij zitten in die DVD Recorder, de budget die ik over denk tot 300 Euro, veder 2X scart zoek ik en alle standaard aansluitingen.. en ook van een niet onbekende meerk.. Wie heeft voor mij advies erover?

Larzz
15-02-2006, 20:18
Hoi Paul. Ok. Hier een goede tip: LG RH-7500. Een HDD/DVD recorder met 80 GB HDD en opname mogelijkheid van +R/RW en -R/RW en dual layer +R/RW. Verder 2 scart in/uitgangen en PIP. Ook component uit en de mogelijkheid tot regiovrij maken. Prijs: rond de 300 euro! Kijk voor info bij:http://www.kieskeurig.nl/product/ACFCB2D9542FC0CCC12570280033F0DB.htm

Heb hem zelf ook. prima apparaat in deze prijsklasse een koopje.

P@trick_DVD
15-02-2006, 20:42
Voor zover ik weet zijn er nog geen recorders die zowel dual layer +R als dual layer -R kunnen beschrijven. Maar waarom zou je dit willen? Ten eerste zijn de dual layer schijven nog steeds erg duur en als je toch persé dual layer wilt, waarom dan beide formaten?
Voor ongeveer 350 EUR heb je een Pioneer DVR-433H met 80GB harddisk. Deze brandt echter alleen maar -R, -RW en dual layer -R. De LG die in de vorige post wordt aanbevolen ziet er qua specificaties ook niet verkeerd uit, maar de Pioneer recorder hebben over het algemeen een betere naam als de LG's. Pioneer, Panasonic en Sony (behalve de laatste 'Philips' modellen) worden meestal als de betere recorders beschouwd.

hofstedeling
15-02-2006, 21:04
Weet wel dat je met een DVD-recorder voornamelijk programma's en films van de tv kan opnemen en dat ze niet echt praktisch zijn om DVD-films mee te kopieren. Voor dat laatste heb je meer aan een DVD-brander voor in je computer.

Paul1155
15-02-2006, 21:53
Hoi Paul. Ok. Hier een goede tip: LG RH-7500. Een HDD/DVD recorder met 80 GB HDD en opname mogelijkheid van +R/RW en -R/RW en dual layer +R/RW. Verder 2 scart in/uitgangen en PIP. Ook component uit en de mogelijkheid tot regiovrij maken. Prijs: rond de 300 euro! Kijk voor info bij:http://www.kieskeurig.nl/product/ACFCB2D9542FC0CCC12570280033F0DB.htm

Heb hem zelf ook. prima apparaat in deze prijsklasse een koopje.

Bedankt voor jullie reactie ik heb de LG RH 7500 besteld:

DVD-recorder LG DVD Recorder DR7500

Alleen zonder harde schijf voor 195,- Euro bij kieskeurig, zonder harde schijf..

Multi Format Recording (±R/±RW)
PAL-B/G, SECAM-L
Compatibel met:
Audio-CD, CD-R/RW, MP3, DVD-R/RW, DVD+R/RW, VCD, SVCD, JPEG, WMA
Double Layer Recording 8.5GB DVD+R DL en DVD-R DL
3D Surround Sound
2x, 4x zoom functie
Progressive scan
DivX afspeelbaar
2 Scart Aansluitingen
DV-In (IEEE1394)

Hij brand Daul Layer 108 mint. hoogste Kwaliteit zo kan ik 3 WK westrijden op 3 Daul Layers zetten op de hoogste Kwaliteit klopt dat?

Mijn vraag is nu ook of ik mijn videobanden over kan zetten op DVD via deze DVD Recorder die heeft 2 scarts en mijn videorecorder heeft ook scart aanlsuiting...

Tijdens het openemen van een programma is het mogelijk om net als bij vieorecorder tussen de reclame te stoppen en da de reclame weer gewoon veder te gaan met het opnemen?

tissie
16-02-2006, 11:46
Ik heb sinds een paar weken de LG 7900 in huis en ben er heel tevreden mee.

Alleen de in die recorder gebrande DVD,s + zowel als -, kan ik niet op mijn PC in een fotobewerkingsprogramma openen.
Dat programma is ShowBIz DVD 2. En ook ULEAD herkent de DVD,s niet.

De DVDms zijn normaal afgesloten en de + versie kan ik wel afspelen met PowerDVD

Herkent iemand dit en is er misschien iemand die een programma kent waarmee ik de DVD,s wel kan openen en bewerken?

Larzz
16-02-2006, 19:59
Hoi Paul. Ok. Hier een goede tip: LG RH-7500. Een HDD/DVD recorder met 80 GB HDD en opname mogelijkheid van +R/RW en -R/RW en dual layer +R/RW. Verder 2 scart in/uitgangen en PIP. Ook component uit en de mogelijkheid tot regiovrij maken. Prijs: rond de 300 euro! Kijk voor info bij:http://www.kieskeurig.nl/product/ACFCB2D9542FC0CCC12570280033F0DB.htm

Heb hem zelf ook. prima apparaat in deze prijsklasse een koopje.

Bedankt voor jullie reactie ik heb de LG RH 7500 besteld:

DVD-recorder LG DVD Recorder DR7500

Alleen zonder harde schijf voor 195,- Euro bij kieskeurig, zonder harde schijf..

Multi Format Recording (±R/±RW)
PAL-B/G, SECAM-L
Compatibel met:
Audio-CD, CD-R/RW, MP3, DVD-R/RW, DVD+R/RW, VCD, SVCD, JPEG, WMA
Double Layer Recording 8.5GB DVD+R DL en DVD-R DL
3D Surround Sound
2x, 4x zoom functie
Progressive scan
DivX afspeelbaar
2 Scart Aansluitingen
DV-In (IEEE1394)

Hij brand Daul Layer 108 mint. hoogste Kwaliteit zo kan ik 3 WK westrijden op 3 Daul Layers zetten op de hoogste Kwaliteit klopt dat?

Mijn vraag is nu ook of ik mijn videobanden over kan zetten op DVD via deze DVD Recorder die heeft 2 scarts en mijn videorecorder heeft ook scart aanlsuiting...

Tijdens het openemen van een programma is het mogelijk om net als bij vieorecorder tussen de reclame te stoppen en da de reclame weer gewoon veder te gaan met het opnemen?
Hoi Paul, OK prima keuze. Je kunt nu inderdaad 3 WK wedstrijden opnemen op een dual layer RW in de hoogste stand (HQ). Alleen, waarom zou je dit doen. waarom niet op (SQ) de een na hoogste stand. Is 120 min. op een gewone (goedkope) R/RW. Het verschil tussen HQ en SQ is van TV uitzendingen en dig. kabel TV uitzendingen helemaal niet zo groot. HQ gebruik je meer voor digitale camera opnamen en eventueel DVD's. Je kunt je (onbeveiligde) VHS banden zonder probleem overzetten via Scart 2 naar een DVD-R/RW. Voorbespeelde banden met macrovision laten zich echter niet kopieren.
Verder kun je net als met je videorecorder bij de reclame te stoppen (pauzestand) en na de reclame weer verder te gaan (weer pauze drukken). Op een RW kun je zelfs de hele film met reclames opnemen en de reclames er uit editten. geen probleem!