PDA

Bekijk de volledige versie : Wie vind jij de beste metalgitarist?



Colonel Mortimer
15-02-2006, 16:12
Wie vind jij de beste metalgitarist?

Alle metalgenres tellen mee. Van blackmetal tot nu-metal

Jeff Waters van Annihilator vind ik op dit moment de beste metalgitarist.

Cyrus the Virus
15-02-2006, 16:36
Pff, da's wel heel moeilijk, ik vind er meerdere goed.

Kirk Hammett & James Hetfield (Metallica)
John Petrucci (Dream Theater)
Jon Schaffer (Iced Earth)

Die vind ik in ieder geval erg goed. :)

Ludo Keeris
15-02-2006, 17:10
Good old Ritchie Blackmore heeft nog steeds een warm plekje in m'n hart.

Splatterhead
15-02-2006, 17:11
Toni Iommi - Black Sabbath.

Eddy
15-02-2006, 17:42
Ik heb meerdere favorieten. Het hangt natuurlijk een beetje af van mijn stemming, maar in willekeurige volgorde:

- Edward Van Halen (heeft vanaf het eerste moment een verpletterende indruk gemaakt op mij)
- Jimmy Page (een van de meesters van de oude rock)
- Steve Vai (heb de man twee keer live gezien en behalve een fabuleuze techniek beschikt de man over geweldige compositorische kwaliteiten)
- John Petrucci (een van de betere, technische gitaristen van de laatste tijd)

Symphony X
15-02-2006, 19:01
Ik heb meerdere favorieten. Het hangt natuurlijk een beetje af van mijn stemming, maar in willekeurige volgorde:

- Edward Van Halen (heeft vanaf het eerste moment een verpletterende indruk gemaakt op mij)
- Jimmy Page (een van de meesters van de oude rock)
- Steve Vai (heb de man twee keer live gezien en behalve een fabuleuze techniek beschikt de man over geweldige compositorische kwaliteiten)
- John Petrucci (een van de betere, technische gitaristen van de laatste tijd)

Voor mij ook J. Petrucci :wink:

Swanski
15-02-2006, 23:39
Cyrus the Virus, Eddy en Symphony X: :D

idd John Petrucci!!!

zit bij de beste band van de afgelopen jaren en met Portnoy gewoon nu al een legendarische duo

er wordt wel altijd geluld over Vai en Satriani, die ik wel liever zie dan Vai, maar Petrucci is gewoon veel minder een showpikkie dan beiden maar absoluut niet minder, geniet veel meer van zijn solo's dan vd andere 2 grootmeesters

de 3 hebben btw een cd/dvd uit....

Ednolb
16-02-2006, 09:09
Satriani en Vai beschouw ik niet echt als metalgitaristen omdat ze niet echt metal spelen, hoewel ze het zeker zouden kunnen.


Momenteel zou ik zeggen:

Jeff Loomis van Nevermore, heel origineel en vervalt niet steeds in hetzelfde trucje wat solo's betreft(wat ik van Petrucci wel vind, hoe goed ik DT ook wel vind). Loomis verdient wel eens wat aandacht want het is wel een heel erg onderschatte gitarist.


Michael Romeo van Symphony X mag ook niet onderschat worden, vooral als muzikant dan want als je hoort wat voor arrangementen die man allemaal schrijft (vb. The Odyssey).

Symphony X
16-02-2006, 16:23
Satriani en Vai beschouw ik niet echt als metalgitaristen omdat ze niet echt metal spelen, hoewel ze het zeker zouden kunnen.


Momenteel zou ik zeggen:

Jeff Loomis van Nevermore, heel origineel en vervalt niet steeds in hetzelfde trucje wat solo's betreft(wat ik van Petrucci wel vind, hoe goed ik DT ook wel vind). Loomis verdient wel eens wat aandacht want het is wel een heel erg onderschatte gitarist.


Michael Romeo van Symphony X mag ook niet onderschat worden, vooral als muzikant dan want als je hoort wat voor arrangementen die man allemaal schrijft (vb. The Odyssey).

Je hebt helemaal gelijk: Micheal Romeo. Dat ik hem vergeten ben... :roll:

Had hele tijd terug gelezen dat ie zelfs in de top 100 beste gitaristen ter wereld behoort :wink:

Symphony X
16-02-2006, 16:25
Cyrus the Virus, Eddy en Symphony X: :D

idd John Petrucci!!!

zit bij de beste band van de afgelopen jaren en met Portnoy gewoon nu al een legendarische duo

er wordt wel altijd geluld over Vai en Satriani, die ik wel liever zie dan Vai, maar Petrucci is gewoon veel minder een showpikkie dan beiden maar absoluut niet minder, geniet veel meer van zijn solo's dan vd andere 2 grootmeesters

de 3 hebben btw een cd/dvd uit....

Je bedoelt de G3 dvd?

Leuke fact: bij 1 van de 3 nummers die john petrucci speelt, is Portnoy de drummer :wink:

Jeroen D
16-02-2006, 18:10
John Petrucci is briljant maar een metalgitarist zou ik hem niet noemen.
Hij kan volgens mij alles spelen :wink:
Zijn techniek is gewoon absurd (6)

dominique van den hoek
16-02-2006, 18:44
mick thompson van slipknot :D

maar dat kan oo zijn omdat ik slipknot fan ben:)

kirk hammet van metellica is ook erg goed natuurlijk.

Chris W
16-02-2006, 19:28
mick thompson van slipknot :D

maar dat kan oo zijn omdat ik slipknot fan ben:)

kirk hammet van metellica is ook erg goed natuurlijk.

OK, die eerste.. neej... Niet echt hoogstaand gitaar werk.

Kirk is wel ok jah. iig het betere gitaarwerk :wink: heb een gesigneerde plectrum van m :D

Voor de rest is de nieuwe gitarist van Ill Niño (ex machine-head Ahrue Luster ) above-avarage om zo maar te zeggen. En dan heb ik het over zn live optreden. Switchen van acoustische gitaar naar electrische mbv een gitaar op een stokie :lol: geweldig om te zien. Sommige nummer switchen wel eens over op het typische spaanse acoustische gitaar geluid. En live switched ie dan ook echt gewoon van gitaar. Geweldig om te zien.

Ik kan niet echt een superieure gitarist bedenken die nog niet is genoemd. Vind Rob Arnold (Chimaira) wel een goeie. Niet buiten gewoon, maar ook weer boven gemiddeld. Zeker naar het horen van het geheel instrumentale nummer: Implements of Destruction (http://www.filelodge.com/files/hdd2/12348/12%20-%20Implements%20Of%20Destruction_New.mp3)is mijn respect voor de band, die toch al vrij groot was, alleen maar meer gegroeid.

PS link is dus dat nummer :wink:

Roland1
16-02-2006, 21:00
Er zijn veel goeie, maar ik ben wel onder de indruk van Darrell Lance Abbott, oftewel Dimebag Darrell (Pantera, Damageplan) ... is helaas niet meer :(

sxesven
16-02-2006, 21:13
Aangezien ijzer eveneens metaal is, ga ik voor Sam Beam van Iron & Wine.

BDB
17-02-2006, 17:18
Luca Turilli.

slagter
17-02-2006, 23:48
Randy Rhoads (Ozzy Osbourne)
Dave Mustaine (Megadeth)

kruspe
18-02-2006, 15:14
kirk hammet van metellica is ook erg goed natuurlijk.

Meen je dit nu echt??
Hij kan best gitaar spelen maar om te zeggen dat ie de beste is gaat wel heel erg ver!!
Zelfs zijn voorganger Dave Mustaine is 10 keer beter, alleen al qua techniek.
Het lijkt er hier wel een beetje op dat de gitarist van de persoon z'n favoriete band ook gelijk de beste gitarist is.
Ik ben een groot Venom fan maar om nou te zeggen dat Mantas de beste metal gitarist is...nee, niet echt.
Ik denk dat qua techniek Yngwie Malmsteen, Steve Vai en Roland Grapow een aardig eind in de buurt komen.

Jeroen D
18-02-2006, 15:21
kirk hammet van metellica is ook erg goed natuurlijk.

Meen je dit nu echt??
Hij kan best gitaar spelen maar om te zeggen dat ie de beste is gaat wel heel erg ver!!
Zelfs zijn voorganger Dave Mustaine is 10 keer beter, alleen al qua techniek.
Het lijkt er hier wel een beetje op dat de gitarist van de persoon z'n favoriete band ook gelijk de beste gitarist is.
Ik ben een groot Venom fan maar om nou te zeggen dat Mantas de beste metal gitarist is...nee, niet echt.
Ik denk dat qua techniek Yngwie Malmsteen en Steve Vai een aardig eind in de buurt komen.

Kirk Hammett vind ik waardeloos. Het is idd. zo dat de meeste mensen dit zeggen omdat ze Metallica te gek vinden.
Steve Vai heb ik vorig jaar live gezien en wat die man met z'n elektrische gitaar doet :shock: :shock: :shock:
Daar kan echt niemand aan tippen wat mij betreft :wink:

kruspe
18-02-2006, 15:24
kirk hammet van metellica is ook erg goed natuurlijk.

Meen je dit nu echt??
Hij kan best gitaar spelen maar om te zeggen dat ie de beste is gaat wel heel erg ver!!
Zelfs zijn voorganger Dave Mustaine is 10 keer beter, alleen al qua techniek.
Het lijkt er hier wel een beetje op dat de gitarist van de persoon z'n favoriete band ook gelijk de beste gitarist is.
Ik ben een groot Venom fan maar om nou te zeggen dat Mantas de beste metal gitarist is...nee, niet echt.
Ik denk dat qua techniek Yngwie Malmsteen, Steve Vai en Roland Grapow een aardig eind in de buurt komen.

Kirk Hammett vind ik waardeloos. Het is idd. zo dat de meeste mensen dit zeggen omdat ze Metallica te gek vinden.
Steve Vai heb ik vorig jaar live gezien en wat die man met z'n elektrische gitaar doet :shock: :shock: :shock:
Daar kan echt niemand aan tippen wat mij betreft :wink:

precies!!

Colonel Mortimer
18-02-2006, 16:09
kirk hammet van metellica is ook erg goed natuurlijk.

Meen je dit nu echt??
Hij kan best gitaar spelen maar om te zeggen dat ie de beste is gaat wel heel erg ver!!
Zelfs zijn voorganger Dave Mustaine is 10 keer beter, alleen al qua techniek.
Het lijkt er hier wel een beetje op dat de gitarist van de persoon z'n favoriete band ook gelijk de beste gitarist is.
Ik ben een groot Venom fan maar om nou te zeggen dat Mantas de beste metal gitarist is...nee, niet echt.
Ik denk dat qua techniek Yngwie Malmsteen, Steve Vai en Roland Grapow een aardig eind in de buurt komen.

Dave Mustaine is zeker niet verkeerd. Schitterende gitarist, zeker als hij rhythm speelt. Ook zijn solo's zijn afwisselend. Hij heeft een speciaal geluid. Vooral de solo van phantom lord toen hij nog bij metallica zat, is subliem en dan bedoel ik niet de cd-versie die door Kirk Hamett is nagespeeld. Ronald Grapow heeft die nog bij Helloween gezeten als opvolger van Kai Hanssen?

kruspe
18-02-2006, 16:51
kirk hammet van metellica is ook erg goed natuurlijk.

Meen je dit nu echt??
Hij kan best gitaar spelen maar om te zeggen dat ie de beste is gaat wel heel erg ver!!
Zelfs zijn voorganger Dave Mustaine is 10 keer beter, alleen al qua techniek.
Het lijkt er hier wel een beetje op dat de gitarist van de persoon z'n favoriete band ook gelijk de beste gitarist is.
Ik ben een groot Venom fan maar om nou te zeggen dat Mantas de beste metal gitarist is...nee, niet echt.
Ik denk dat qua techniek Yngwie Malmsteen, Steve Vai en Roland Grapow een aardig eind in de buurt komen.

Dave Mustaine is zeker niet verkeerd. Schitterende gitarist, zeker als hij rhythm speelt. Ook zijn solo's zijn afwisselend. Hij heeft een speciaal geluid. Vooral de solo van phantom lord toen hij nog bij metallica zat, is subliem en dan bedoel ik niet de cd-versie die door Kirk Hamett is nagespeeld. Ronald Grapow heeft die nog bij Helloween gezeten als opvolger van Kai Hanssen?

Ja, Kirk Hammet mag nog niet eens in de schaduw staan van Dave Mustaine! Hij is toch mede verantwoordelijk voor de metallica sound terwijl Kirk in die tijd wat mocht pingelen bij exodus die toendertijd trouwens alleen maar instrumentale nummers speelden.
Roland Grapow was inderdaad de opvolger van Kai Hanssen, maar vertrok in 2002 om zich volledig te storten op zijn project Masterplan samen met Uli Kush, die tot 2002 de drummer van Helloween was als vervanger van Ingo Schwichtenberg die helaas in 94 zelfmoord pleegde....

Splatterhead
18-02-2006, 17:27
Hij is toch mede verantwoordelijk voor de metallica sound terwijl Kirk in die tijd wat mocht pingelen bij exodus die toendertijd trouwens alleen maar instrumentale nummers speelden..

Dat is niet helemaal waar wat betreft Kirk en Exodus.
Een goede vriend van me heeft een Exodus bootleg 7" met 2 hele oude Exodus live nummers met Kirk nog op gitaar.
En bij beide nummers word gewoon gezongen.
Één van die nummers is (pin me er niet op vast, maar voorzover ik mij kan herinneren) een hele oude uitvoering van het nummer Impaler.

Voor de rest vind ik wel, dat je gelijk hebt ;)

kruspe
18-02-2006, 17:34
Hij is toch mede verantwoordelijk voor de metallica sound terwijl Kirk in die tijd wat mocht pingelen bij exodus die toendertijd trouwens alleen maar instrumentale nummers speelden..

Dat is niet helemaal waar wat betreft Kirk en Exodus.
Een goede vriend van me heeft een Exodus bootleg 7" met 2 hele oude Exodus live nummers met Kirk nog op gitaar.
En bij beide nummers word gewoon gezongen.
Één van die nummers is (pin me er niet op vast, maar voorzover ik mij kan herinneren) een hele oude uitvoering van het nummer Impaler.

Voor de rest vind ik wel, dat je gelijk hebt ;)

dat wist ik dus niet! ik heb zelf de allereerste demo van exodus en daar staan 4 instrumentale nummers op, vandaar dat ik het zei. Maar ja, altijd leuk om te weten!!

zetmoon
18-02-2006, 18:12
kirk hammet van metellica is ook erg goed natuurlijk.

Meen je dit nu echt??
Hij kan best gitaar spelen maar om te zeggen dat ie de beste is gaat wel heel erg ver!!
Zelfs zijn voorganger Dave Mustaine is 10 keer beter, alleen al qua techniek.
Het lijkt er hier wel een beetje op dat de gitarist van de persoon z'n favoriete band ook gelijk de beste gitarist is.
Ik ben een groot Venom fan maar om nou te zeggen dat Mantas de beste metal gitarist is...nee, niet echt.
Ik denk dat qua techniek Yngwie Malmsteen, Steve Vai en Roland Grapow een aardig eind in de buurt komen.

Jammer dat (hard)rock en metal verworden zijn tot technische
krachtpatserij.

Wat veel van die gitaristen doen, zoals Vai, Satriani en Petrucci
heeft zó weing met MUZIEK te maken en veel meer met acrobatiek.

Als ik dan toch moet kiezen ga ik voor Eddie van Halen, die ik
ook gewoon lekker rock 'n' roll!

En we hebben hier al vaker gediscussieerd over Dream Theater,
maar afgezien van de technische kwaliteiten (die ik dus niet interessant vind) is die muziek toch gewoon niet om aan te horen,
zo slecht en afgezaagd!

Voor alle duidelijkheid , ik ben zelf gitarist (geen metal).

Colonel Mortimer
18-02-2006, 18:26
Dat is niet helemaal waar wat betreft Kirk en Exodus.
Een goede vriend van me heeft een Exodus bootleg 7" met 2 hele oude Exodus live nummers met Kirk nog op gitaar.
En bij beide nummers word gewoon gezongen.
Één van die nummers is (pin me er niet op vast, maar voorzover ik mij kan herinneren) een hele oude uitvoering van het nummer Impaler.

Voor de rest vind ik wel, dat je gelijk hebt ;)

Volgens mij is de zanger Paul Baloff. Deze was van '81 tot '86 in Exodus.
De cd Fabulous Disaster uit 1989 vind ik trouwens een sterke cd van Exodus met Steve Souza als zanger en natuurlijk geen Kirk Hammett :wink:

Splatterhead
18-02-2006, 18:27
En we hebben hier al vaker gediscussieerd over Dream Theater,
maar afgezien van de technische kwaliteiten (die ik dus niet interessant vind) is die muziek toch gewoon niet om aan te horen,
zo slecht en afgezaagd!

Voor alle duidelijkheid , ik ben zelf gitarist (geen metal).

Als nu eens metal probeert te spelen en flink oefent. Mischien dat je het dan begint te snappen. :wink:

Wilbert Rietman
18-02-2006, 18:30
Criss Oliva is voor mij de beste metalgitarist ooit.

1101
18-02-2006, 18:34
Ben ooit eens bevoorrecht geweest het X-metalfest bij te mogen wonen in Tilburg, 013. Ja dat is het kengetal van Tilburg ja. Maar de club dus. Dat was mijn eerste livemetalerlebnis en ik was oprecht verbaasd over de muur van decibellen die deze langharige schreeuwlelijkerds kunnen produceren met enkel een gitaar en een drumstel. Dat gitaarspelen geloof ik wel, maar een constant geluid afleveren met een drumstel vind ik nog veel knapper. Om nog maar te zwijgen van het haar, ow, het haar.

De synthesizer van, damn, hoe heette die band ook alweer.... nou ja, die kwam een beetje lullig over tegen al dat percussiegeweld.

zetmoon
18-02-2006, 18:44
En we hebben hier al vaker gediscussieerd over Dream Theater,
maar afgezien van de technische kwaliteiten (die ik dus niet interessant vind) is die muziek toch gewoon niet om aan te horen,
zo slecht en afgezaagd!

Voor alle duidelijkheid , ik ben zelf gitarist (geen metal).

Als nu eens metal probeert te spelen en flink oefent. Mischien dat je het dan begint te snappen. :wink:

Uit mijn verhaal blijkt toch wel dat ik daar geen behoefte aan heb!

Ik hoor muziek, en vind het goed of niet.
Nou, en Dream Theater vind ik niet goed.
De techniek kan me dan geen moer schelen.
Techniek is ALTIJD ondergeschikt aan de muziek als geheel.

JFC_
18-02-2006, 19:30
kirk hammet van metellica is ook erg goed natuurlijk.

Meen je dit nu echt??
Hij kan best gitaar spelen maar om te zeggen dat ie de beste is gaat wel heel erg ver!!
Zelfs zijn voorganger Dave Mustaine is 10 keer beter, alleen al qua techniek.
Het lijkt er hier wel een beetje op dat de gitarist van de persoon z'n favoriete band ook gelijk de beste gitarist is.
Ik ben een groot Venom fan maar om nou te zeggen dat Mantas de beste metal gitarist is...nee, niet echt.
Ik denk dat qua techniek Yngwie Malmsteen, Steve Vai en Roland Grapow een aardig eind in de buurt komen.

AMEN!!!
Ik word zo moe van van die Hammet met z'n eeuwige wahwah pedaaltje.
Echt, die man is een drama!!!
Elk nummer hetzelfde kunstje!

Kent iemand Rocky George van Suicidal toevallig nog??
Man, die kan spelen!!!
En natuurlijk Tom Morello van Audioslave.

Maar Hammet... :oops: :oops: :oops:

sxesven
19-02-2006, 09:21
Ik hoor muziek, en vind het goed of niet.
Nou, en Dream Theater vind ik niet goed.
De techniek kan me dan geen moer schelen.
Techniek is ALTIJD ondergeschikt aan de muziek als geheel.
Amen! Ook ik heb helemaal niets met notenpoeperij.

Jeroen D
19-02-2006, 09:28
Ik vind Dream Theater juist zo goed omdat ze geweldige nummers schrijven. Vooral de laatste CD Octavarium, daar staan echt wel nummers op en bijna geen notenpoeperij.
Mensen moeten eerst leren luisteren eigenlijk voordat ze zomaar wat schreeuwen. De meesten horen een fragment van Dream Theater en hebben gelijk hun oordeel klaar.
Voor mij is Dream Theater nog steeds de beste band (samen met The Dave Matthews Band en Rush) die er momenteel rondloopt. Ook omdat het geweldige muzikanten zijn maar vooral om de briljante composities :wink:
Maar deze discussie heb ik al zo vaak gevoerd..........ieder z'n smaak laten we maar zeggen. Maar ik vind nog steeds dat mensen te snel met hun oordeel klaar staan.

Daniel1974
19-02-2006, 10:34
Alle metal begint met Jimmy Page. Ik denk dat zijn legendarische, creatieve en baanbrekende werk bij LZ door weinigen kan worden overtroffen. Maar in het metal gebied begeven zich vele goede gitaristen. Kirk een goede gitarist. Nou ja, hij speelt zijn riedeltjes en ragt er wel wat aardige solo's uit. Maar Ik heb altijd vele malen meer bewondering gehad voor Jason Newsteadt.

Ik heb John Petrucci twee keer zien spelen. En inderdaad magistraal. Een grootmeester zonder twijfel, en inderdaad de meest voor de hand liggende keuze als gitarist. Ook al begeven zich dicht bij de Metal, namelijk in de Symfonische Rock ook hele goede mensen. Ik denk aan Roine Stold (Flower Kings, Kaipa, Spocks Beard), Steven Rothery (Marillion) of Alan Morse (Spocks Beard) bijvoorbeeld.

Ludo Keeris
20-02-2006, 10:27
Ik denk dat qua techniek Yngwie Malmsteen, Steve Vai en Roland Grapow een aardig eind in de buurt komen.

Heb je de 2e solo CD van Roland Grapow ooit gehoord? Heet "Kaleidoscope" en is werkelijk briljant. Z'n eerste CD "Four Seasons of Life" is echter een draak van jewelste.

zetmoon
20-02-2006, 11:21
Ik heb nooit veel opgehad met metal gitaristen.
Allemaal heel technisch en snel maar muzikaal vind ik het (vaak) niks.

Geef mij maar de volgende heren:
-George Harrison
-John Fogerty
-Pete Townsend
-Mark Knopfler
-Jimmy Page (idd 1 van de metal/rock pioniers, maar niet zo technisch en snel)
-John Frusciante
En de gitaristen van Franz Ferdinand, Radiohead, Coldplay.

Allemaal gitaristen waarvan ik in de eerste plaats de band waar ze in spelen goed vind en dus de muziek, en daar gaat het om.

Peter Porrio
20-02-2006, 12:20
Qua metalgitaristen schiet me maar 1 te binnen:
- Slash (Guns N' Roses)

Symphony X
20-02-2006, 18:46
Jimi Hendrix mag ook niet vergeten worden :wink: Ook al behoort het niet echt tot metal :P

sxesven
20-02-2006, 19:34
Jimi Hendrix mag ook niet vergeten worden :wink: Ook al behoort het niet echt tot metal :P
Dus eigenlijk telt 'ie gewoon niet mee. :lol:

Tevens thread-koerswijziging jongens, in lijn met de doelstelling van het subforum: wie vind jij de beste metalgitarist; beargumenteer je keuze met een verwijzing naar een performance die is uitgebracht op DVD. :lol:

Just kidding, guys. :wink:

Symphony X
20-02-2006, 19:38
Jimi Hendrix mag ook niet vergeten worden :wink: Ook al behoort het niet echt tot metal :P
Dus eigenlijk telt 'ie gewoon niet mee. :lol:

Tevens thread-koerswijziging jongens, in lijn met de doelstelling van het subforum: wie vind jij de beste metalgitarist; beargumenteer je keuze met een verwijzing naar een performance die is uitgebracht op DVD. :lol:

Just kidding, guys. :wink:

John Petrucci - Dream Theater - Live at Budokan: Beyond this Life & Stream of Consiousness :P

dligneel
20-02-2006, 20:07
SLASH (ex-Guns n' Roses) is de nummer één.

dligneel
20-02-2006, 20:09
Argumenten vergeten.

Welcome to the videos
Use your illusion live 1
Use your illusion live 2

Eddy
20-02-2006, 20:43
Tevens thread-koerswijziging jongens, in lijn met de doelstelling van het subforum: wie vind jij de beste metalgitarist; beargumenteer je keuze met een verwijzing naar een performance die is uitgebracht op DVD. :lol:
Nou, vooruit maar dan.

- Edward Van Halen
Een echte topdvd (bij voorkeur uit de David Lee Roth-periode) moet nog steeds uitkomen, maar voorlopig is Live Without A Net nog steeds één van de meest uitzinnige concertdvd's.

- Jimmy Page
Minder rock dan uit de Led Zeppelintijd, maar alleen al de waanzinnige uitvoering van Kashmir maakt Unledded tot één van de beste muziekdvd's.

- Steve Vai
Ik was nog niet echt onder de indruk van Live At the Astoria, maar einde van dit jaar komt The Aching Hunger Project (met Metropole Orkest!) uit met opnames uit de Oosterpoort in Groningen (tevens op dubbelcd). Ik was erbij (twee keer!) en dit gaat ongetwijfeld mijn muziekdvd van het jaar worden

- John Petrucci
Van Dream Theater zijn verschillende dvd's uitgebracht, muzikaal gezien gaat mijn voorkeur uit naar Images And Words Live, maar Live At Budokan is de betere dvd in mijn ogen. Ook de moeite van het noemen waard is When Dream And Day Reunite waarbij het eerste album integraal live wordt uitgevoerd in de huidige bezetting.