PDA

Bekijk de volledige versie : Welke receiver ( Harman Kardon - Yamaha - Marantz )



perlite
15-02-2006, 17:22
Ik ben op zoek naar "n nieuwe receiver, mijn budget is rond de 500 euro.
Nu kan ik nieuw in de doos kopen de Yamaha RXV 650 de Marantz SR 7200 en de Harman Kardon AVR 233. De Yamaha en de Marantz zijn modellen die al iets langer op de markt zijn t.o.v. de harman Kardon. Nu zou ik graag willen weten welke van de 3 het meest voor mij geschikt zou kunnen zijn. De receiver zal worden gebruikt voor "normaal" gebruik, d.w.z. filmpje, cd"tje, dvd"tje. De speakers die er aan komen te hangen zijn van het merk Dali ( front 6006 - center C 1000 - rear R 1000 ) Wie kan mij info geven ? Alvast bedankt !

Rob Eric Blank
15-02-2006, 17:55
De Marantz SR7200 is niet zo nieuw meer, maar wel een uiterst fijne receiver.
De H/K en Marantz zijn beide een stuk muzikaler dan bv. Yamaha en als je veel audio luisterd denk ik dat je met deze receivers een betere aankoop zoet. Ik ken Dali niet icm H/K als Marantz (zelf bezit ik een Marantz en heb ooit een H/K gehad). Dali met bv. NAD klinkt wel fijn (heb deze combinatie vaker gehoord). Het belangrijkste wat je moet doen is deze speakers met een H/K, Marantz en Yamaha Receiver beluisteren en dan de best klinkende aankopen. Marantz heeft ook de SR5600 (is nieuw en ongeveer je budget). Tweede hands is ook een optie en daar kun je erg mooie spullen voor een erg aantrekkelijke prijs aanschaffen (heb ik ook gedaan).