PDA

Bekijk de volledige versie : Mooiste bioscoop van Nederland ?!



Sander Meijer
15-03-2002, 11:34
Wat is de mooiste bioscoop van Nederland !?

colani
15-03-2002, 11:52
Ongetwijfeld de nieuwe Tuschinski A'dam.

2. Rembrandt Utrecht.

Gabriël de Rop
15-03-2002, 12:32
Ongetwijfeld de nieuwe Tuschinski A'dam.



Welke bedoel je eigenlijk? Is die mooie oude zaal dan al gerenoveerd...ik houd het absoluut niet bij, hoor....of bedoel je gewoon Tuschinski Arthouse daar vlak naast, ofzo....:confused:

Patrick van Nassau
15-03-2002, 12:53
Ehm, mag België ook:confused:

Ik woon nl. 15 km van Antwerpen vandaan (wel gewoon in Nederland hoor, ik ben geen Belg:D ).
Elke twee weken ga ik naar Metropolis in Antwerpen.
Dat vind ik toch wel de mooiste bioscoop waar ik ooit geweest ben.

bondfreak
15-03-2002, 12:54
Cine City, Vlissingen

Eén van de modernste van Nederland.
Oke, heeft niet de sfeer en uitstraling van Tuschinsky, maar is wel state-of-the-art en Film by the Sea is ook een geweldig evenement. Veel landelijke voorpremieres!

mijn DVD collectie (http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=doki)

Jeroen Groot
15-03-2002, 12:56
Van degene waar ik nu geweest ben, vind ik Pathé ArenA de mooiste. Grote zalen, goed geluid, veel beenruimte en keuze uit heel veel films

Joris Springer
15-03-2002, 13:15
Tushinsky (schrijf ik het zo goed?) in Amsterdam
Daarna Cinemare

Marco
15-03-2002, 14:21
Amsterdam heeft de mooiste bioscopen in Nederland (vind ik = persoonlijke mening).

1) Tuschinski (inclusief de bijbehorende Arthouse),
2) de Munt,
3) Arena.

Matthijs de Graaf
15-03-2002, 14:41
Ik ga altijd naar Pathe ArenA toe ook al woon ik dicht bij amersfoort. ik vind Pathe ArenA een hele goede bioscoop

Nathan Strik
15-03-2002, 16:30
Luxor Hoogeveen is de beste.... punt.

Eric van Ballegoie
15-03-2002, 16:33
Arcalplex in Spijkernisse: 1 van de zeer, zeer weinige THX bioscopen in Nederland

Henk Heideveld
15-03-2002, 17:10
Kort en bondig, Tuschinsky Amsterdam.

refused
15-03-2002, 17:15
Luxor Hoogeveen is de beste.... punt.


Inderdaad, zelf woon ik Hoogeveen, en ben zeer tevreden over de bios daar.

De laatste 2 jaar uitgeroepen tot beste bioscoop van het jaar....

Je hoeft niet altijd goede bioscopen aan grote plaatsen te relateren (adam, groningen etc)

Henk Heideveld
15-03-2002, 17:28
)


Inderdaad, zelf woon ik Hoogeveen, en ben zeer tevreden over de bios daar.
De laatste 2 jaar uitgeroepen tot beste bioscoop van het jaar....
Je hoeft niet altijd goede bioscopen aan grote plaatsen te relateren (adam, groningen etc)
Hoor eens, hoor eens, wat gaan ze meteen tekeer daar in Hoogeveen.:D :D :D
Waar ligt Hoogeveen precies? (nou worden ze pas echt pissig:D :D :D )
Alle leden uit Hoogeveen dreigen nu spontaan op te stappen en DVD.NL te boycotten????:D :D

refused
15-03-2002, 18:04
Hoor eens, hoor eens, wat gaan ze meteen tekeer daar in Hoogeveen.

Yups ;)

een zeer goede gezellige bios daar, THX etc...

Demarco
16-03-2002, 00:20
in IJmuiden ben naam kwijt
zat in zaal van 10 bij 20 , 4 rijen met stoelen
sound was geweldig in dat hokje
film Speed2 was HUT

wat een herrie in zo'n klein zaaltje , kon ik fff bijkomen van de schrik van die gigantische ZAAL :p

SLJ
16-03-2002, 04:15
Arcalplex in Spijkernisse: 1 van de zeer, zeer weinige THX bioscopen in Nederland

Is de Pathe in R'dam ook THX gecertificeerd? Zoniet, weet je een Bios in R'dam die dat wel is?

Léon Bolweg
16-03-2002, 08:35
Is er ook in Nederland een bioscoop die is uitgerust met SDDS???

Eric van Ballegoie
16-03-2002, 08:53
Is de Pathe in R'dam ook THX gecertificeerd? Zoniet, weet je een Bios in R'dam die dat wel is?

Grapje zeker? Pathe in Rotterdam klinkt echt zwaar belabberd, andere Pathe's ken ik niet zo goed maar voor zover ik heb begrepen is er geen enkel Pathe theater in NL die voldoet aan de THX eisen.

Nathan Strik
16-03-2002, 12:22
Grapje zeker? Pathe in Rotterdam klinkt echt zwaar belabberd, andere Pathe's ken ik niet zo goed Pathé in Groningen klinkt ook bagger...

Devron
16-03-2002, 12:45
REX in Rotterdam iedereen zijn eigen hokje en je krijgt graties wc papier:D :D :D :D

Glenn Smits
16-03-2002, 13:52
wat een gelul Pathe Scheveningen is de mooiste de grootste en de tofste.

Sander Dubbeldam
16-03-2002, 19:06
de beste zit niet in nederland :o
de beste zit toch echt in antwerpen, de kinepolis. geweldig grote bioscoop, goede stoelen, eten is vele male goedkoper (je bent toch een hollander :D) en het geluid is perfect.

Remco Out
18-03-2002, 09:19
Mijn favouriete bioscoopzalen zijn: Pathe Arena, en uiteraard thuishaven Rembrandt in Utrecht. Maar dan wel zaal 1 van Rembrandt, die andere 2 zalen zijn een stuk minder.

Luther Hartog
18-03-2002, 10:00
Ik vind de Pathe Arena wel ok, daar ga ik altijd heen, omdat in Amersfoort een drama-bioscoop zit, geen goed geluid en beeld.

Remco Out
18-03-2002, 10:16
Ik heb me trouwens een bioscoop meegemaakt afgelopen zomer. Om te lachen gewoon. Bioscoop heet Atlantic en ligt in Harderwijk, ik heb nog nooit zo'n belachelijke bioscoop gezien. Beeld en geluid zeer bedroevend en manier van handelen al helemaal. Je hebt allemaal telefoon naast je liggen en als je iets te eten wil hebben moet je de telefoon pakken en dan word je doorverbonden met de bediening. Dan bel je wat je wilt hebben, heel irritant als mensen hun bestelling doorgeven tijdens de film, je verstaat geen reet meer van de film. Na 5 minuten komt zo'n wijfie langs en die schreeuwt je bestelling en hoeveel het kost. Dan geef je er geld en loopt weer weg. Is wel grappig voor een keer, maar als je een film geconcentreerd wil kijken, dan moet je daar zeker niet heen gaan.

Jeroen Groot
18-03-2002, 10:41
in IJmuiden ben naam kwijt
Ik kom uit IJmuiden en kan je vertellen dat die bioscoop het City Theater heet. Aan jouw verhaal en de film (Speed 2) te horen, was je daar al een tijdje geleden. Toen was ie inderdaad nog heel goed, vooral het geluid. Die bioscoop is nu namelijk echt helemaal ruk: verkeerde schermprojecties, slecht geluid en het is een verschrikkelijke smeerboel, je plakt echt vast aan de grond en aan je stoel.
Bah, nu moet ik elke keer naar mijn favoriete bios, de Pathé Arena :D :D :D

Sander Meijer
18-03-2002, 11:17
ik ben is een keer in Reuver naar de bioscoop geweest.. .grote zaal maar met een TV scherm.

Voor je had je een tafeltje met schemerlamp en een knopje. En als je op het knopje drukt dan komt er fijn personeel de boel opnemen :)

Vond ik ook wel een ervaring

Luther Hartog
18-03-2002, 13:06
Ik heb me trouwens een bioscoop meegemaakt afgelopen zomer. Om te lachen gewoon. Bioscoop heet Atlantic en ligt in Harderwijk, ik heb nog nooit zo'n belachelijke bioscoop gezien. Beeld en geluid zeer bedroevend en manier van handelen al helemaal. Je hebt allemaal telefoon naast je liggen en als je iets te eten wil hebben moet je de telefoon pakken en dan word je doorverbonden met de bediening.Daar ben ik ook een keer geweest, in Weert heb je trouwens ook zo'n bioscoop echt storend is dat.

Jolie
18-03-2002, 14:32
Ongetwijfeld de nieuwe Tuschinski A'dam.


Oude Tuschinski = favoriet.
Ik heb de nieuwe nog niet gezien, maar vond de ouwe altijd een echt oorspronkelijke bioscoop. Issie erg veranderd?

Oakey
18-03-2002, 19:18
Definitely LUX in Nijemegen. Goeie films, goed beeld/geluid, geen pauzes in de films en geen rotzooitrappend publiek :D

Andere bioscopen zijn alleen nog op maandagavond of zondagmiddag te bezoeken zonder ergernisssen :(

R. Schaap
18-03-2002, 19:27
Ik ben alleen nog maar in Pathe Groningen geweest. Zaal 1 vind ik echt super, laat de films maar komen!

marcel
18-03-2002, 19:52
Tja het is niet in Nederland, maar persoonlijk vondt ik de United Artists Bioscoop op Union Square in New York vreselijk goed.
Geen pauze , geen hoofden voor je, iedereen hield zijn smoel dicht en geen halve zolen met laserlichtjes in de bioscoop.
En een vreselijk goed geluid, zelfs de mogelijkheid om voor gehoorgestoorde een film te kijken.
( bestaat dit ook in Nederland eigenlijk ?)

Het moet alleen niet zo ver zijn, dat is het enige nadeel.

Joris Springer
18-03-2002, 20:02
Daar ben ik ook een keer geweest, in Weert heb je trouwens ook zo'n bioscoop echt storend is dat.

Daarom is Cinemare zo ideaal, okay, wij bedienen ook bij de stoel maar zijn zo stil mogelijk en bestellen doe je door middel van de knop. Maar als mensen te luid bestellen zeggen wij gewoon dat ze het ook wel wat stiller kunnen zeggen.
Maar als je daar in het midden zit dan heb je perfect beeld.
2 zalen DTS (zaal2 heeft het mooiste schijnt ook THX gecertificeerd te zijn) 1 zaal DD en 1 zaal DSR.
Ook is de beeldkwaliteid hoog :D.

Gabriël de Rop
18-03-2002, 20:28
Oude Tuschinski = favoriet.
Ik heb de nieuwe nog niet gezien, maar vond de ouwe altijd een echt oorspronkelijke bioscoop. Issie erg veranderd?

Deze gerenoveerde Tuschinski gaat volgens mij pas op 11 april weer officieel open....en het was vroeger altijd de mooiste bioscoopzaal die ik kende, dus ik ben errug benieuwd naar de vernieuwde zaal.

Jolie
19-03-2002, 08:53
Deze gerenoveerde Tuschinski gaat volgens mij pas op 11 april weer officieel open....en het was vroeger altijd de mooiste bioscoopzaal die ik kende, dus ik ben errug benieuwd naar de vernieuwde zaal.

http://www.bioscoopagenda.nl/news/nieuwsbericht.asp?id=2802&ma_id=0

ik dacht al dat ie nog heropend moest worden, maar ik wist het niet zeker, het wordt maandag 8 april, check out het nieuwsbericht....

Lex v/d Moolen
21-03-2002, 17:20
wat een gelul Pathe Scheveningen is de mooiste de grootste en de tofste.

Ik heb Lord of the Rings in Pathe Scheveningen en in Pathe Buitenhof bekeken en ik moet zeggen dat ik de beeldkwaliteit van Buitenhof beter vond. In Scheveningen had ik het idee dat het beed niet altijd scherp was.

In mijn geboortedorp Heemskerk was een bioscoop waar je in je stoel eten/drinken kon bestellen. Dat heb ik eigenlijk nergens ergens anders gezien. Iemand anders wel ??


Lex

Matthijs de Graaf
21-03-2002, 17:22
Schijnt dat je in Harderwijk ook eten en drinken kan bestellen onder de film, maar dan zijn de zalen ook wel een stuk kleiner.

Ronald Dassen
28-01-2003, 19:09
Tuschinsky heb ik nog niet gezien, maar voor mij staat op dit moment: Arcaplex in Spijkenisse (y)

Lex v/d Moolen
28-01-2003, 19:11
Ik heb Lord of the Rings in Pathe Scheveningen en in Pathe Buitenhof bekeken en ik moet zeggen dat ik de beeldkwaliteit van Buitenhof beter vond. In Scheveningen had ik het idee dat het beed niet altijd scherp was.
Heb ik dit gezegd?:D

Vreemd genoeg was het bij The Two Towers precies andersom. Pathe Scheveningen had het betere beeld en geluid:o

johanluijkman
28-01-2003, 19:16
Ehm, mag België ook:confused:

Ik woon nl. 15 km van Antwerpen vandaan (wel gewoon in Nederland hoor, ik ben geen Belg:D ).
Elke twee weken ga ik naar Metropolis in Antwerpen.
Dat vind ik toch wel de mooiste bioscoop waar ik ooit geweest ben.

Helemaal mee eens. Ben er een keer geweest, woon in Apeldoorn, dus niet echt naast de deur, maar wel zeer indrukwekkend.

Dan the Man
29-01-2003, 00:55
De trots waar ik zelf werk:

Royal Theaters in Heerlen (www.royaltheaters.nl)

Gebouwd in 1938 in de stijl van Tuschinski, nog steeds beroemd om het fantastische Grand Cafe. Niet missen, kom langs als je de kans hebt!

Buscemi
29-01-2003, 10:57
Sinds kort hebben we in Sittard-Geleen de nieuwe FOROXITY...
Wat een zooitje:
*weinig aankleding...
*k.. schermen/witte doek (niet breed genoeg 1.85:1 ipv 2.35:1)
*geluid vaak slecht.
*te weinig personeel bij drukke voorstellingen, waardoor de pauzes flink uitlopen.
Mijn voorkeur gaat uit naar de EUROSCOOP in MAASMECHELEN (B)
Al ben ik in 5 minuten in FOROXITY, ik rij toch liever dat half uurtje naar Belgie.

Art
29-01-2003, 12:13
Huizen heeft de mooiste bioscoop (y) :D

Addie
29-01-2003, 12:29
Ehm, mag België ook:confused:

Ik woon nl. 15 km van Antwerpen vandaan (wel gewoon in Nederland hoor, ik ben geen Belg:D ).
Elke twee weken ga ik naar Metropolis in Antwerpen.
Dat vind ik toch wel de mooiste bioscoop waar ik ooit geweest ben.

Hetzelfde geldt voor mij. Schijnt zelfs de 2e grootste bioscoop te zijn van de wereld na Madrid. Alleen jammer dat de totale organisatie veel verlies lijdt.

GiLa
29-01-2003, 12:47
Cine City Vlissingen ( zeeland ) In iedergeval wel de recentst gebouwde van Nederland

HdeB
29-01-2003, 13:02
Ik woon in Amsterdam en hier is Tuschinski de mooiste bioscoop als het om uitstraling gaat. Pathé Arena vanwege de ruimte en grote keus aan films.

Ik kom echter regelmatig in Antwerpen en Metropolis is toch uiteindelijk de winnaar. Héél veel zalen, goede stoelen met voldoende beenruimte en het is echt een compleet avondje uit.

Een flink aantal Restaurants, eethuisjes, snackbars om vooraf even te eten en na afloop nog een borrel te drinken. Ook heel leuk is dat de Freerecordshop aanwezig is in Metropolis en tot na afloop van de laatste film open blijft. Altijd leuk om nog even tussen de dvd's te snuffelen.

Voor iedereen die daar nog nooit geweest is een echte aanrader. Het is ook niet ver van het centrum, dus 's middags een bezoekje aan bijvoorbeeld de Media Markt en daarna naar de film.

Voor wie gaat, heel veel plezier!

Beloved
29-01-2003, 13:06
Daar ben ik ook een keer geweest, in Weert heb je trouwens ook zo'n bioscoop echt storend is dat.

In Wijchen is volgens mij ook zo'n bios. De eerste keer is het wel grappig als er wat besteld wordt maar dat heen en weer gesjouw langs de stoelen gaat ontzettend irriteren. Maar het is alweer tien jaar geleden dat ik er voor het laatst ben geweest, dus ik weet niet eens meer of die bios er nog staat. Was een klein zaaltje geloof ik.
Echt veel bioscopen heb ik niet bezocht. Het Rembrandt in Arnhem is wel groot, maar te groot. Al is het ook weer een tijdje geleden sinds ik er ben geweest; het is geloof ik nog eens gerenoveerd dus hoe het er nu uit ziet weet ik niet.
Het Molenstraat Theater in Wageningen is klein en gezellig, echt zo'n studenten theatertje. Smalle hoge trapjes, kleine stoeltjes, heel gezellig ;) alleen jammer dat de muurtjes zo dun zijn want ik hoorde tijdens Ocean's 11 vorig jaar precies waar ze waren met Fellowship of the Ring in de zaal ernaast :D Het geluid is goed, beeld ook (vind ik) en t is er gewoon gezellig.
Meestal ga ik naar de CineMec in Ede, gewoon omdat ik er tegenover woon :o dus waarom moeilijk doen. Ontzettend mooie bios, goed geluid, goed beeld, lekkere stoelen, alleen veel blagen...
Reehorst Ede was de laatste keer dat ik er was echt knudde vergeleken bij de CineMec... alleen de kaartjes al! Dat zijn dan van die zwembadkaartjes met alleen de prijs erop, dan kunnen ze aan de kleur van het kaartje zien welke film het is.
In Vlissingen zit ook een goede bios, ik ben alleen de naam kwijt...

JeroenDeluxe
30-01-2003, 09:08
tuschinski 1 is echt een fantastische zaal met een uitstaling waar amsterdam trots op mag zijn. verder is the movies in amsterdam een prachtige art deco-bioscoop...

hier de verbouwde tuschinski 1:

http://www.bmz.amsterdam.nl/adam/pics/msp/tusch/zaal1.jpg

skin
30-01-2003, 12:17
tuschinski 1 is echt een fantastische zaal met een uitstaling waar amsterdam trots op mag zijn


Tuschinski is zonder enige twijfel de mooiste,
de beste herinneringen heb ik toch aan CINEMA INTERNATIONAL, heerlijk rustig, geweldige persvoorstellingen, vriendelijk personeel (ben nog een keer met koninginnendag s'middags langsgeweest, we waren met z'n 3en de enige bezoekers, we mochten zelf een film uitzoeken, ook welke niet op het programma stonden, een rondleiding, korting op de toegangsprijs, zelf beslissen of we een pauze wilden enz. enz., maar helaas zijn ze nu gesloten, wel heb ik nog even 40 stoelen overgenomen, ter herinnering :(

Martijntje
30-01-2003, 12:43
Sinds kort hebben we in Sittard-Geleen de nieuwe FOROXITY...
Wat een zooitje:
*weinig aankleding...
*k.. schermen/witte doek (niet breed genoeg 1.85:1 ipv 2.35:1)
*geluid vaak slecht.
*te weinig personeel bij drukke voorstellingen, waardoor de pauzes flink uitlopen.
Mijn voorkeur gaat uit naar de EUROSCOOP in MAASMECHELEN (B)
Al ben ik in 5 minuten in FOROXITY, ik rij toch liever dat half uurtje naar Belgie.

Hey Buscemi...

Zat eigenlijk al te wachten op een reactie van iemand over Foroxity... Ik werk daar namelijk [ben operateur -> mag dus filmpjes draaien voor jou en al die andere mensen..]

Maar als je t niet erg vindt geef ik even commentaar op je punten:

* weinig aankleding -> Was in t begin zeker zo.. Nu begint t wat meer te worden.. Het probleem is dat filmmaatschappijen er echt niet makkelijk in zijn om grote [dus dure] standees / banners weg te geven... Het duurt dus in elke bioscoop een tijd voordat je genoeg materiaal gespaard hebt om te tent helemaal netjes aan te kleden, en zeker als ie redelijk groot is... [en we zijn pas 5 maanden open...]

*k.. schermen/witte doek -> Ja dat snap ik ook niet helemaal.. Als je naar een WS film zit te kijken is het beeld perfect, mooi helemaal opgevuld, zoals het hoort.. Maar als je dan de omloop naar CS krijgt is ie nog altijd even breed, maar wordt ie in de hoogte minder... Ik had dat ook liever anders gezien, aangezien je nu niet echt het "Cinemascope-idee" krijgt.. En zeker omdat bijna alle topfilms op CS worden uitgebracht..

*geluid vaak slecht. -> Wat bedoel je met slecht? Te hard? Te zacht? Niet zuiver? We krijgen vaak klachten van mensen die zeggen dat "de dolby niet aanstaat, omdat er niet constant geluid van alle kanten komt..." Dan geven we die mensen maar gewoon gelijk, omdat dat meestal mensen zijn die thuis hun DTS setje verkeerd hebben aangesloten en niet snappen wat dolby precies doet...

* *te weinig personeel bij drukke voorstellingen, waardoor de pauzes flink uitlopen. -> Dat ligt meestal aan een foute programmering, waardoor er 2 of 3 [uitverkochte] zalen tegelijk pauze hebben... En dan staan er al gauw zon 600 man ofzo in de hal.. En die heb je nu eenmaal niet binnen 10 minuutjes weggewerkt.. [Maar daar kan ik weinig zinnigs over zeggen, ik sta nooit achter t buffet... ;)]

Ik wil Foroxity niet ophemelen hoor, wil je alleen maar even uitleggen hoe en waarom... ;)

Grappig detail trouwens: onlangs was een aantal hoge film-piefen van NL bij ons [vertegenwoordigers van alle grote maatschappijen, regisseur van Pietje Bell/Kruimeltje, Jac. Goderie etc.] en die vonden t een fantastische bioscoop! Zij zeiden dat Foroxity vergeleken met de meeste multiplexen in de randstad enorm luxe was...

Maarrehm, als je in 5 min. in Foroxity bent, waar woon je dan?
Ik ben nl. ook in 5 min. daar!

zeta
30-01-2003, 12:44
Luxor Hoogeveen is de beste.... punt.

Tis al gezegd, dus hou maar op :D ;)

Thomas 32PW9527
30-01-2003, 14:39
Mijn Favorite Bios bij ons in de buurt is Pathe de Kuip, maar zaal nr. 1 in Pathe schouwburgplein heeft wel het mooiste en grootste doek.

Renny Collard
30-01-2003, 19:05
Ik ben het ook eens met diegenen die Antwerpen opmerkten. Jammer dat we dat niet hier hebben. Ik woon zelf in Bilthoven en ga meestal naar Pathé Arena.

JeroenDeluxe
30-01-2003, 23:37
wel heb ik nog even 40 stoelen overgenomen, ter herinnering :( kewl! ik heb zelf twee bioscoopstoelen uit de oude zaal van kriterion... :)

Christiaan Sauer
30-01-2003, 23:39
Arcalplex in Spijkernisse: 1 van de zeer, zeer weinige THX bioscopen in Nederland

Zoals al eerder geschreven: een van de betere (wat mij betreft): Cine City. Goeie moderne bioscoop, je zit er lekker, heel vaak hele goeie films, en ze komen nog eens een keertje snel uit ook.
Plus (iig Zaal 1) THX gecertificeerd :D . Oftewel: kickuhzaaltje in ons kleine Vlissingen.

skin
31-01-2003, 10:33
kewl! ik heb zelf twee bioscoopstoelen uit de oude zaal van kriterion... :)

zijn jouw stoelen ook te zien op de site van bseated?, zelf heb ik de Lemon & Lime serie, ik wilde perse mijn eigen 'vaste' stoel meenemen :rolleyes:

JeroenDeluxe
02-02-2003, 23:02
zijn jouw stoelen ook te zien op de site van bseated?, zelf heb ik de Lemon & Lime serie, ik wilde perse mijn eigen 'vaste' stoel meenemen :rolleyes: helaas staan mijn stoelen hier niet tussen... ik maak wel een keertje een foto. :)

Charley Baak
26-10-2003, 13:28
tuschinski 1 is echt een fantastische zaal met een uitstaling waar amsterdam trots op mag zijn. verder is the movies in amsterdam een prachtige art deco-bioscoop...

hier de verbouwde tuschinski 1:

http://www.bmz.amsterdam.nl/adam/pics/msp/tusch/zaal1.jpg Ik ben dus een tijdje terug naar Tuschinski geweest, en ik vond de zaal wel mooi, maar niet helemaal mijn stijl. Ik heb graag een bios waar je niet afgeleid wordt van de film. Strak en functioneel dus, zoals Pathe de Munt, of Pathe Arena of PAthe Scheveningen.

Johan van den D.
26-10-2003, 13:41
Apart is zo,n zaal zeker wel maar voor een bios zeker niet ideaal nee.

Lex v/d Moolen
26-10-2003, 14:56
Ik ben dus een tijdje terug naar Tuschinski geweest, en ik vond de zaal wel mooi, maar niet helemaal mijn stijl.Ik houd wel van klassieke stijl. Ik vond het een prachtige zaal, de mooiste waar ik geweest ben en ook de andere zalen en kamers vond ik erg mooi.
Ik hoop alleen dat ik er ooit nog binnen mag komen :lol:

Niels Simons
26-10-2003, 15:50
Ik ben dus een tijdje terug naar Tuschinski geweest, en ik vond de zaal wel mooi, maar niet helemaal mijn stijl.Ik houd wel van klassieke stijl. Ik vond het een prachtige zaal, de mooiste waar ik geweest ben en ook de andere zalen en kamers vond ik erg mooi.
Ik hoop alleen dat ik er ooit nog binnen mag komen :lol:

was een prachtige bioscoop ja,idd mooiste ooit gezien.
prachtige dubbelfunctie door ouderwetse doch ergonomische stoelen,na 2 uur pitten kreeg je geen last van je rug!

mazzel,niels

Mark de Jong
26-10-2003, 17:13
Pathé in Eindhoven ;)

Niels Simons
26-10-2003, 17:31
vind ik persoonlijk nie zoveel uitstraling hebben,die pathe daar in eindhoven...
ben er wel paar keer geweest,grote zaal,maar totaal geen uitstraling.


nee,dan is midi in tilburg nog leuker...

mazzel,niels

Mark de Jong
26-10-2003, 17:37
Niels, met jou kan ik niet praten... Hoezo heeft de Pathé geen uitstraling. Ik vind het er strak en netjes uitzien daar.

Morpheus19
28-10-2003, 11:31
Met stip op Nr.1:

Pathe de Kuip!!!

Gerben van der Leun
28-12-2003, 19:33
Is de Pathe in R'dam ook THX gecertificeerd? Zoniet, weet je een Bios in R'dam die dat wel is?

Grapje zeker? Pathe in Rotterdam klinkt echt zwaar belabberd, andere Pathe's ken ik niet zo goed maar voor zover ik heb begrepen is er geen enkel Pathe theater in NL die voldoet aan de THX eisen.

AMEN

Overigens een stuk hoopvoller in Cinerama Rotterdam, met name zaal1. De rest wordt ook mooi opgeknapt. Maar de mooiste is natuurlijk Tuchinsnky.

Bart
29-12-2003, 18:07
De trots waar ik zelf werk:

Royal Theaters in Heerlen (www.royaltheaters.nl)

Gebouwd in 1938 in de stijl van Tuschinski, nog steeds beroemd om het fantastische Grand Cafe. Niet missen, kom langs als je de kans hebt!

Heb hier de LOTR mogen meemaken. :D
Moet zeggen dat ik erg onder de indruk was van de bios in zijn algemeen. Erg mooi en 'classy'. (y)
Geluid was de eertse twee films iets minder...surround werd pas voor de ROTK aangezet op t balkon :? ... Beeld is goed te noemen. Jammergenoeg zaten we halverwege het balkon...en dan is t beeld toch wel erg klein...
Beenruimte is er niet...maar dat is ook wel weer charmant, door de aanwezigheid van de echte oude bioscoopstoeltjes.
Maar het is gewoon een geweldig mooie en nostalgische bioscoop. SUPER!

cheers :bier:

theThinWhiteDuke
29-12-2003, 18:40
Meestal ga ik naar de CineMec in Ede, gewoon omdat ik er tegenover woon
Grappig, dan heb ik pas praktisch bij je voor de deur gestaan! :wink:
(de perspremiere van LotR: RotK was daar namelijk)
Inderdaad een erg mooie bios voortaan na de verbouwing.

Maar er gaat niets boven:
EUROCINEMA EINDHOVEN (y)
Zaal 1, Balkon....beschouw ik als mijn 2e huiskamer.
De service is daar perfect! Beter dan de Pathé Fabriek....

Martin Zuidervliet
29-12-2003, 20:03
Mijn eigen theater natuurlijk... Metropole Den Haag :P

Rickje
29-12-2003, 20:49
Pathé in Eindhoven en in Helmond.
In Helmond meer ruimte voor je benen en ruimte voor je troep.
En in Eindhoven vanwege grote zalen en het is dichtbij (5 min.).
Maar meer bioscopen zou ik zo niet weten.

Martin de Goeij
29-12-2003, 21:09
LUX in Nijmegen is erg fraai en comfiehttp://www.kurts-smilies.de/blumen.gif ;)

Elessar
07-01-2004, 20:17
Die in Adam naast de Music Hall. Prachtig die verlichte trappen!!!
Maar zelf ben ik ook heel tevreden met Pathe de Kuip in Rdam.

Morpheus19
07-01-2004, 22:17
Absoluut Pathe de Kuip!

Prachtig!!

Caledonians
07-01-2004, 22:22
LUX in Nijmegen is erg fraai

Mee eens! (y)

Ohjajoh!?
08-01-2004, 09:25
Geef mij maar Pathe de Kuip.... ideaal!

Erwin_W
08-01-2004, 16:44
Pathe ArenA: mooie trap :)

CineWorld in Beverwijk: Hele mooie zaal goed geluid.. bekerhoudertjes :) Heb ik laatst LOTR:ROTK gekeken toppertje!
http://www.cineworld.nl/

En dan natuurlijk Cinema Boulevard, de tent in Hoofddorp met het echte rikketikketik geluid van de filmrol ;) Binnenkort gaat deze verhuizen en dan over een aantal jaar komt hier een nieuw bioscoopcomplex te staan met veel zalen.. ben benieuwd!
www.cinemaboulevard.nl

RemcoZ
09-01-2004, 13:33
Ik ga voor Pathé de Kuip. Lekker dichtbij, goed te bereiken met de auto, genoeg parkeergelegenheid, ruim aanbod aan films, mooie zalen, meters beenruimte, enz, enz.

Laurens ten Voorde
26-01-2004, 23:48
Oké, Enschede heeft ook een mooie bios. Cinestar.
Kan niet tippen aan de klassieke uitstraling van T. in Amsterdam maar toch.

1. Goed geluid.
2. Enorme beenruimte
3. Bekerhouders.
4. veel parkeerruimte
5. Veel kassa's
6. nog meer kassa's bij de FOOD... 8)
7. Love seats


8. in zaal 3 enorme leuke lasershow. Overigens na drie films in zaal 3 te hebben gezien ben je wel blij dat je film niet in zaal drie speelt :lol:

Cnet
09-02-2008, 22:11
Misschien al een beetje oud nieuws maar ik vind net een door het programma Kassa gehouden beste bioscoop test.

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=2033637

Maar wat vinden jullie nu nog steeds de beste bioscoop van Nederland?
Ik kom uit zuid friesland maar ik rij er simpelweg voor naar Utopolis Almere. Mede door het beste beeld en geluid. Slechste bios vind ik die in Heerenveen. Hoevaak ik hier wel geen problemen heb gezien. Zoals: eerste paar minuten van de film zit de verkeerde lens er nog voor. Of mede door een verkeerde lens het begin van de film op het plafon gezien :S. Geluid dat het niet deed. Ga zo maar door

Almere is kwa beeld en geluid gewoon top. Alleen de bios zelf heeft bepaals geen sfeer. dar is wel jammer.

Lex v/d Moolen
09-02-2008, 22:51
Mijn eigen theater natuurlijk... Metropole Den Haag :P

Helaas is deze inmiddels gesloopt. Vond het ook wel wat hebben, al was kwaliteit beeld en geluid niet top, de ene keer dat ik daar was. Ook de bios in Babylon is weg. Toch wel jammer, was een geinig zaaltje.


Benieuwd wat de nieuwe bios op het Spui gaat worden. Volgende maand schijnt het te openen.

arjan_ufo
12-02-2008, 15:39
zelf ben ik er te spreken over de cinemec in ede,
maar dan wel de grote zaal, erg veel ruimte om te zitten, groot en helder beeld, en heerlijk geluid

Marcel v/d H.
13-02-2008, 11:07
Ik wil de Pathe Groningen wel nomineren voor minste bios van Nederland.. De temperatuur ligt vaak rond het vriespunt en het geluid is in veel zalen waardeloos. Gelukkig hebben ze sinds korte tijd wel een beter kaartverkoopsysteem.

Mr. Humphries
13-02-2008, 11:26
die mijn pinpas weigert :p vervolgens bij de balie een voordeelpas gekocht, ik ben tijdelijk voorzien

bart22
13-02-2008, 11:51
Ik woon zelf in België op 5 minuten van de Euroscoop in Genk en ben hier meer dan tevreden over. Euroscoop is gelegen in een mijncomplex wat ze op een mooie manier verbouwd hebben. Het is iets kleiner als de kinepolis in de buurt maar heeft toch ook nog 10 zalen waaronder enkele digitale. Er is meer dan genoeg beenruimte voorzien en je zit heel comfortabel. En de prijs is dan weer goed te noemen. Voor een gewoon avondje film betaal je als volwassene 6 euro en op dinsdag(filmdag) zelfs maar 4 euro. Voor films langer als 150 minuten komt daar dan wel weer een toeslag bij van 1 euro. Maar dan nog zijn ze goedkoper als de kinepolis in de buurt. Ook het eten en drinken is redelijk goedkoop voor een cinema. Voor 2 euro bijvoorbeeld heb je een flesje met een halve liter drank.

Mik. V
13-02-2008, 14:03
Ik woon zelf in België op 5 minuten van de Euroscoop in Genk en ben hier meer dan tevreden over. Euroscoop is gelegen in een mijncomplex wat ze op een mooie manier verbouwd hebben. Het is iets kleiner als de kinepolis in de buurt maar heeft toch ook nog 10 zalen waaronder enkele digitale. Er is meer dan genoeg beenruimte voorzien en je zit heel comfortabel. En de prijs is dan weer goed te noemen. Voor een gewoon avondje film betaal je als volwassene 6 euro en op dinsdag(filmdag) zelfs maar 4 euro. Voor films langer als 150 minuten komt daar dan wel weer een toeslag bij van 1 euro. Maar dan nog zijn ze goedkoper als de kinepolis in de buurt. Ook het eten en drinken is redelijk goedkoop voor een cinema. Voor 2 euro bijvoorbeeld heb je een flesje met een halve liter drank.

6 euro is zeker geen geld nee... Ben toch wel blij met mij Pathe Unlimited pas :D.. Samen met O.V uitvinding van de eeuw!

crocs
14-02-2008, 22:12
Voor mij is Utopolis in Almere Centrum de beste en mooiste bioscoop van Nederland.

Cor H.
18-05-2008, 22:14
Om een oud topic maar even te kicken:

Ik ben een tijdje gelden in het IMAX A' dam geweest, maar vondt de grote van het doek een beetje tegenvallen. Volgens mij is bijv. zaal 1 van Rotterdam, Theaterplein groter. Weet iemand mischien de formaten, of waar het grootste doek van NL te vinden is?

Rotterdam5314
18-05-2008, 22:21
Eeerlijk gezegd gaat mijn voorkeur uit naar die bios vlak bij antwerpen.kan even niet op de naam komen. lekker groot en de lounge/loveseats zijn top.

Pathe de Kuip is ook releaxed alleen moeten ze wat aan de kassa's doen. soms is het echt zo druk dat je echt veels te lang in de rij moet staan

Lex v/d Moolen
18-05-2008, 22:35
Metropolis ;)

Ben ik 1x geweest, maar idd een hele mooie.

Marcel v/d H.
19-05-2008, 09:20
Metropolis ;)

Ben ik 1x geweest, maar idd een hele mooie.

Ben ik ook een paar keer geweest, maar ligt niet echt in de buurt van Groningen :) Moet zeggen dat ze langzaam aan de Pathe hier wel aan het opknappen zijn, geluid en beeld is in veel zalen al een stuk beter. Nu nog even de airco boven de 0 instellen en dan is het al weer een heel stuk beter t.o.v. een half jaar geleden.

wiljan
19-05-2008, 09:35
Lantaren-Venster in Rotterdam, maar dan vooral voor de films en uiteraard de filmlounge (http://www.lantaren-venster.nl/157-LV_filmlounge). :wink:

InfamousGeorge
19-05-2008, 10:22
Lantaren-Venster in Rotterdam, maar dan vooral voor de films en uiteraard de filmlounge (http://www.lantaren-venster.nl/157-LV_filmlounge). :wink:

de filmlounge is echt geweldig :)

Marcel v/d H.
19-05-2008, 10:58
Ziet er leuk uit inderdaad, leuk bedacht.