PDA

Bekijk de volledige versie : Metallica



Wilbert Rietman
18-02-2006, 17:04
Goed, vannacht vanaf een uur of 4.00 voor het postkantoor gelegen, maar vanmorgen had ik ze dan: veldkaarten voor Metallica in het Gelredome 8 juni 2006. Nog meer die gaan?

BDB
18-02-2006, 17:34
Helemaal vergeten dat vandaag de vvk begon.

Cyrus the Virus
18-02-2006, 18:03
Ik ga er waarschijnlijk heen. Heb ze een keer eerder gezien op Fields of Rock in 2003, maar ik wil ze graag nog een keer zien! :D

Alleen nog steeds jammer dat Jason Newsted weg is... :(

Erik B.
18-02-2006, 18:09
Goed, vannacht vanaf een uur of 4.00 voor het postkantoor gelegen, maar vanmorgen had ik ze dan: veldkaarten voor Metallica in het Gelredome 8 juni 2006. Nog meer die gaan?

Goed, vanochtend om een uur of 10:45 de computer eens opgestart en de kaarten besteld via ticketmaster.nl. Ik heb ze dan nog niet fysiek binnen, maar binnen komen zullen ze: veldkaarten voor Metallica.
Oftewel, tot dan! :)

Wilbert Rietman
18-02-2006, 18:12
Goed, vannacht vanaf een uur of 4.00 voor het postkantoor gelegen, maar vanmorgen had ik ze dan: veldkaarten voor Metallica in het Gelredome 8 juni 2006. Nog meer die gaan?

Goed, vanochtend om een uur of 10:45 de computer eens opgestart en de kaarten besteld via ticketmaster.nl. Ik heb ze dan nog niet fysiek binnen, maar binnen komen zullen ze: veldkaarten voor Metallica.
Oftewel, tot dan! :)

Om 10.15 waren anders alle veldkaarten al op.......

Erik B.
18-02-2006, 18:15
En toch heb ik ze, ik weet ook niet precies hoe dat zit dan. Was voor mij ook de eerste keer dat ik het via die site gedaan heb, normaal gesproken ga ik ook altijd langs het postkantoor langs, maar dat kwam vandaag niet uit.

Mazzel gehad zo te horen.

Wilbert Rietman
18-02-2006, 18:28
Weet je wel zeker dan dat het veldkaarten zijn? Ze waren iig €49,- excl. servicekosten.

JFC_
18-02-2006, 19:38
Ik ga ook.
Maar niet omdat ik zo'n grote Metallica fan ben.
Integendeel, na de Black album hadden ze wat mij betreft mogen stoppen.
Maar ik ga omdat ik iets heb met klassiekers.
Voor mijzelf zijn er een aantal klassiekers die ik gewoon ooit een keer live MOET zien en One van Metallica is er zo eentje.
U2 en Prince nog, dan heb ik mijn lijstje compleet!!!

Heb oa al gezien:
Paranoid MET Ozzy
Keep on rockin' in the free world
Kiss natuurlijk
Ace of Spades
South of Heaven
Ouwe Chili's (in 1989!)
enz enz

slagter
18-02-2006, 21:15
Ik ga niet.....
Vind sowieso de kaarten schandalig duur tegenwoordig.
Ik had ook eigenlijk grote (stadion)concerten afgezworen na slayer in 2001, maar ben toch vorig jaar naar Fields of Rock geweest.
Wat een teleurstelling, zo goed als geen enkele band had een acceptabel geluid. Alles was een grote brij. Alleen Helmet had op de MTV-stage een loepzuiver geluid.
Zelfs Rammstein had zo'n verschrikkelijke geluidsmix, dat je de nummers pas halverwege herkende. (ik moet er wel bij zeggen , dat ik buiten Helmet alleen bands op het hoofdpoduim heb gezien).

Erik B.
18-02-2006, 21:17
Weet je wel zeker dan dat het veldkaarten zijn? Ze waren iig €49,- excl. servicekosten.

Ja, ingang L-nog wat. Via de site was het zelfs later nog mogelijk om veldkaarten te bemachtigen, aldus een maat van me. Nu weet ik niet welke verhoudingen er voor post/gvk-kantoren en internet zijn.

Voor 2 tickets was ik iig €107 (incl. servicekosten) +€3,75 aan verzendkosten kwijt.

Harrie-F-Kriele
19-02-2006, 15:06
Ik heb ze al 5 keer gezien. Ik had me voorgenomen om niet meer heen te gaan. Maar toch kriebelt het..........Ik ben er nog niet uit.

rveldhuizen
19-02-2006, 15:18
ik heb getwijfeld, maar ga toch maar niet... Een concert in een stadion is toch vaak kl*te qua geluid. Ga eigenlijk alleen nog naar Heineken Music Hall. Zojuist Deep Purple gehad, binnenkort David Gilmour en de oude Doors (met Ian Astbury op zang dan natuurlijk :). Fantastische hal, goeie bar en goeie after-parties.

BDB
19-02-2006, 16:29
de oude Doors (met Ian Astbury op zang dan natuurlijk :)
John Densmore is er ook niet meer bij. Ze mogen toch zelfs de naam Doors niet meer gebruiken?

BDB
19-02-2006, 16:30
De laatste keren dat ik Metallica heb gezien, was in Arnhem, Fields of Rock (geloof ik) en A'dam... 3 x in ong. één jaar. Dit keer pas ik maar.

rveldhuizen
19-02-2006, 16:36
de oude Doors (met Ian Astbury op zang dan natuurlijk :)
John Densmore is er ook niet meer bij. Ze mogen toch zelfs de naam Doors niet meer gebruiken?
Das waar, hij is er niet bij. Maar Ty Dennis doet het al weer een tijdje bij 'the doors' en ik vind het met name belangrijk om de toetsenist (ray) eens aan het werk te zien...

BDB
19-02-2006, 18:17
Off-Topic: Die Manzarek... als m'n ma ergens niet tegen kan, is het wel zijn orgeltje. :D Maar ik ben een grote fan, hoor ;)

Over Metallica (om niet off-topic te blijven) :


http://www.metallica.com/ivergence/image/EscapeStudio_06b.jpg

We had such a great time when we did this back in the day in '95, which was . . . eh, like we had planned for '06, a year dedicated to nothing but writing and recording . . . Oh well how the best laid plans can change. So when we were asked, we figured why not do it again!!! Escape from the studio once more and spend our summer vacation hanging out at the coolest live music festivals on the planet.
Here's what we have so far:

June 3 Nurburgring, GER - Rock Am Ring Festival
June 4 Nurnberg, GER - Rock Im Park Festival
June 8 Arnhem, HOL - Gelredome
June 10 Donington UK - Download Festival
June 11 Dublin IRE - Download Festival

Please understand that we're making this up as we go along. We wanna keep you as in the loop as possible, but this shit is literally happening as we are typing, so please watch this space for more info as we get it regarding support acts, potential additional dates, change of something or other not expected as these VERY words are being typed, etc.

rtoonen
19-02-2006, 21:56
De eerste keer dat ik Metallica heb gezien was als voorprogramma van Twisted Sister in Zwaagwesteinde, een gat ergens in Friesland (of was het andersom, in ieder geval nog met de eerste bassist Cliff Burton r.i.p.). Moet zo rond 1984 of 85 zijn geweest. Je bent een ouwe *** of niet.... :roll:

BDB
20-02-2006, 09:13
in ieder geval nog met de eerste bassist Cliff Burton r.i.p.). Moet zo rond 1984 of 85 zijn geweest. Je bent een ouwe *** of niet.... :roll:
Zo zie je maar, soms is het goed om dat te zijn. :wink:

Elessar
21-02-2006, 14:11
Wat ben ik toch jaloers op jullie ouwe rotten, dat jullie Metallica nog hebben mogen aanschouwen in hun dagen der glorie!


Heb zelf ook een kaartje gehaald, voor het veld. Derde keer nu, en ik heb er zin in!
Overigens begint het dus weer om 18.30. Dus waarschijnlijk weer twee voorprogramma's?

Wilbert Rietman
21-02-2006, 16:50
Of één voorprogramma en allemaal op tijd naar huis.....

Elessar
21-02-2006, 23:03
Of één voorprogramma en allemaal op tijd naar huis.....

Dat zou ook wel fijn zijn inderdaad.

Hoe gaat iedereen hier naar huis? Ook wel belangrijk..

Sander Haarmans
22-02-2006, 09:15
Als jullie deze thread vanaf nu verder toespitsen op de DVD releases van Metallica, dan zou deze thread open kunnen blijven.

Wilbert Rietman
22-02-2006, 10:01
Goed dan. Welke DVD's van Metallica hebben jullie in je bezit? Ik op dit moment de volgende:

- St. Anger rehearsals (vaker gedraaid dan de CD).
- Cunning stunts (voor mij dé concert-DVD).
- Live sh*t - Bing & purge (indertijd besteld bij de FRS, won er gelijk een Metallica-pakket bij, leuk om te hebben naast de gewone B&p-box).
- Some kind of monster (uiteraard, al ging deze docu over een andere band met dezelfde problemen, dan nog de moeite waard).
- Classic Albums: The black album (leuke docu).
- Live at San Diego 1992 (exact hetzelfde als in de B&p box, maar leuk voor de verzameling).
- Live at Rock am ring 2003 (ben niet zo'n bootleg verzamelaar, maar hier was ik bij, dus leuk om te hebben).

S&M heb ik dus (nog) niet, vond het concert niet echt bijzonder en heb hem nog oldschool op VHS in 2 uitvoeringen.

Oh ja, ik ga trouwens met de trein naar het Gelredome, da's maar een kleine afstand voor mij.

Cyrus the Virus
22-02-2006, 10:07
Ik heb er niet zoveel:

Metallica S&M (ik vind 't echt een geniale show)
Metallica - Metallica (Black Album documentaire)
Metallica - Live in San Diego

Ja en dat die St Anger DVD, maar die heb ik pas 1 keer gekeken. :roll:

Elessar
22-02-2006, 18:32
- Metallica - Live Shit: Binge & Purge uiteraard! Voor mij de ultieme concert-registratie allertijden. Wat een zonde dat ik niet 15 jaar eerder geboren ben. Al dat moois van toen.
- Metallica - Cunning Stunts.
- Metallica - Some Kind Of Monster.
- Metallica - A Year And A Half Part I + II.
- Metallica - S&M.
- Metallica - St. Anger rehearsals.

Beatrice M.
23-02-2006, 19:32
CLIFF' EM ALL!! Stelletje barbaren!

Dennis Kuijper
23-02-2006, 22:55
De eerste keer dat ik Metallica heb gezien was als voorprogramma van Twisted Sister in Zwaagwesteinde, een gat ergens in Friesland (of was het andersom, in ieder geval nog met de eerste bassist Cliff Burton r.i.p.). Moet zo rond 1984 of 85 zijn geweest. Je bent een ouwe *** of niet.... :roll:

Hier even alle info voor je:
Seven_dates_of_hell_tour

9 Jun, 1984
City: Zwaagwesteinde
Venue: Evenementenhal
Country/ State: Holland
Bands on bill: Twisted sisters, Metallica
Dee Snider comes on stage during Metal militia and does the song with them.
Playlist:
- Ecstacy of Gold
- Hit the Lights
- Four Horsemen
- Phantom Lord
- Ride the Lightning
- Motorbreath
- Call of Ktulu
- Seek & Destroy
- Anesthesia (Pulling Teeth)
- Whiplash
- No Remorse
- Kirk's solo
- Metal Militia
- Jump in the Fire
- Creeping Death

Roland1
23-02-2006, 23:40
Damn ... wat een setlist! Jammer dat ik toen pas 2 jaar oud was :P

Roland1
24-02-2006, 12:33
Hier staan Cunning Stunts en Live In San Diego (1992) in de kast.

Elessar
24-02-2006, 18:02
Pfff wat een setlist! ALLEEN maar nummers die ik goed vind... Wat zou dat gaaf geweest zijn.

slagter
24-02-2006, 22:15
- Cliff Em All
- Live Shit: Binge & Purge
- Metallistock (woodstock 1994-bootleg)
- Cunning Stunts
- Garage Inc. (live in NY, alleen covers 1998 bootleg)
- S&M
- Classic Albums: Metallica (geweldige serie overigens)
- St. Anger bonus DVD
- Live At Rock Am Ring 2003 (Bootleg)
- Some Kind Of Monster

Dennis Oosterhuis
25-02-2006, 10:22
Heb alleen de dvd Cunning Stunts, maar ik vind dit toch wel de beste dvd (en dan kijk ik alleen naar dvd's met concerten erop, dat vind ik in het geval van muziek dvd's het belangrijkste).

kruspe
07-04-2006, 03:37
De eerste keer dat ik Metallica heb gezien was als voorprogramma van Twisted Sister in Zwaagwesteinde, een gat ergens in Friesland (of was het andersom, in ieder geval nog met de eerste bassist Cliff Burton r.i.p.). Moet zo rond 1984 of 85 zijn geweest. Je bent een ouwe *** of niet.... :roll:

dat was andersom :wink:
Metallica heeft in Nederland maar 1 keer als voorprogramma gespeeld en dat was in 1984 in Zwolle. Venom was toen headliner.
Was wel het beste concert ooit wat ik van metallica heb gezien!!

kruspe
07-04-2006, 03:41
De eerste keer dat ik Metallica heb gezien was als voorprogramma van Twisted Sister in Zwaagwesteinde, een gat ergens in Friesland (of was het andersom, in ieder geval nog met de eerste bassist Cliff Burton r.i.p.). Moet zo rond 1984 of 85 zijn geweest. Je bent een ouwe *** of niet.... :roll:

Hier even alle info voor je:
Seven_dates_of_hell_tour

9 Jun, 1984
City: Zwaagwesteinde
Venue: Evenementenhal
Country/ State: Holland
Bands on bill: Twisted sister, Metallica


Dit klopt natuurlijk niet!!!!!!!!

datum en zo wel, maar het was absoluut niet de Seven Dates Of Hell tour!
Dat was de tour van Venom, en dat was een dag eerder in Zwolle! (zie mijn post hierboven)

Niet zomaar iets wat met Venom te maken heeft hier neerzetten he!!! :twisted: :wink:

peter smits
08-04-2006, 10:58
De eerste keer dat ik Metallica heb gezien was als voorprogramma van Twisted Sister in Zwaagwesteinde, een gat ergens in Friesland (of was het andersom, in ieder geval nog met de eerste bassist Cliff Burton r.i.p.). Moet zo rond 1984 of 85 zijn geweest. Je bent een ouwe *** of niet.... :roll:



Idem hier!!!
Ben ik dan al zo oud............. :shock:

Elessar
08-04-2006, 20:36
Ja! Ik zou maar vast een plaatsje boeken in het lokale bejaardentehuis!

peter smits
09-04-2006, 15:22
hoezo boeken?
daar woon ik al 2 jaar :D

Dennis Kuijper
11-04-2006, 14:07
De eerste keer dat ik Metallica heb gezien was als voorprogramma van Twisted Sister in Zwaagwesteinde, een gat ergens in Friesland (of was het andersom, in ieder geval nog met de eerste bassist Cliff Burton r.i.p.). Moet zo rond 1984 of 85 zijn geweest. Je bent een ouwe *** of niet.... :roll:

Hier even alle info voor je:
Seven_dates_of_hell_tour

9 Jun, 1984
City: Zwaagwesteinde
Venue: Evenementenhal
Country/ State: Holland
Bands on bill: Twisted sister, Metallica


Dit klopt natuurlijk niet!!!!!!!!

datum en zo wel, maar het was absoluut niet de Seven Dates Of Hell tour!
Dat was de tour van Venom, en dat was een dag eerder in Zwolle! (zie mijn post hierboven)

Niet zomaar iets wat met Venom te maken heeft hier neerzetten he!!! :twisted: :wink:

Dat was toch de Aardschokdag in Zwolle,die was op 11 februari 1984 want op 8 juni 1984 stond Metallica in Oldenzaal.En voor Metallica vielen de concerten onder de Seven_dates_of_hell_tour :wink:
Bands: Venom, Metallica, Horizon, Savage, Tokyo blade
Playlist Metallica:
- Hit The Lights
- Four Horsemen
- Jump In The Fire
- Phantom Lord
- No Remorse
- Ride The Lightning
- Motorbreath
- Seek & Destroy
- Cliff's Bass Solo
- Whiplash
- Metal Militia

Niet zomaar iets wat met Metallica te maken heeft hier neerzetten he!!! :twisted: :wink:

Elessar
11-04-2006, 15:27
Hou op! Hou op!
Door die setlists krijg ik alleen maar meer verdriet dat ik 15 jaar te laat geboren ben! :cry: :wink:

kruspe
11-04-2006, 15:41
haha, kijk, ik vind dat als metallica een optreden doet tijdens een day-off van Venom tijden the seven dates op hell tour, dat hun NIET onder die naam een solo tourtje gaan doen!!!!

maaer goed...om Elessar een plezier te doen...het waren wel de beste optredens van metallica die ik ooit gezien heb!!!

Elessar
11-04-2006, 15:42
Houdt je mond, insect! Argh!

kruspe
11-04-2006, 15:45
Houdt je mond, insect! Argh!

ja jongen, dat waren nog eens tijden die jaren 80!!!
Ik ben blij dat ik ze heb meegemaakt!

Elessar
11-04-2006, 15:48
Heb je geen gaaf foto-archief? Zoals die van Venom.

kruspe
11-04-2006, 15:54
Heb je geen gaaf foto-archief? Zoals die van Venom.

ja, ik heb foto's die ik zelf heb gemaakt van aardschokdag '84 en paradiso '85 van Venom.
Die foto's staan trouwens ook in het boekwerk van de Venom verzamelaar MMV.
Daar ben ik trouwens best wel trots op....

Elessar
11-04-2006, 16:10
Ja had je geshowed! Gaaf man!

Die van Aardschokdag, staan die online?

kruspe
11-04-2006, 16:12
Ja had je geshowed!



??? wat zeg je?

kruspe
11-04-2006, 16:13
Die van Aardschokdag, staan die online?

ja

kruspe
11-04-2006, 16:18
...

kruspe
11-04-2006, 16:21
zo ook goed? :wink:

Dennis Kuijper
11-04-2006, 16:25
zo ook goed? :wink:
Was dat in je ongestelde tijd want ik zie alleen maar rode kruisjes,

kruspe
11-04-2006, 16:48
zo ook goed? :wink:
Was dat in je ongestelde tijd want ik zie alleen maar rode kruisjes,

echt? ik zie toch duidelijk de foto's!!!

kruspe
11-04-2006, 16:57
als hniemand iets ziet ga ik het straks wel even opnieuw proberen

Rotwang
11-04-2006, 17:24
idem alleen kruisjes, trouwens Twisted Sister vond/vind ik geweldig, Venom was mij net een slagje te hard, ben wel benieuwd naar de foto's..

:D

kruspe
11-04-2006, 18:18
Aardschokdag Zwolle '84

http://hem.bredband.net/b124449/venom/gall/1a.gif

http://hem.bredband.net/b124449/venom/gall/5a.gif

http://hem.bredband.net/b124449/venom/gall/2a.gif

http://hem.bredband.net/b124449/venom/gall/4a.gif

kruspe
11-04-2006, 18:20
meer krijg ik er op dit moment niet geplaatst...vreemd

Elessar
11-04-2006, 19:09
Ze blijven gaaf.



Enge blackies :wink:

Colonel Mortimer
18-04-2006, 14:54
Ze blijven gaaf.
In 1983 waren ze gaaf, toen nog met Dave Mustaine (6)

Elessar
18-04-2006, 18:13
Ik had t over de foto's, gij dwaas!

kruspe
18-04-2006, 18:30
Ik had t over de foto's, gij dwaas!

haha, ik wilde het net zeggen!!

maar inderdaad, metallica was ECHT gaaf ten tijde van Dave Mustaine

Colonel Mortimer
19-04-2006, 15:49
Ik had t over de foto's, gij dwaas!

haha, ik wilde het net zeggen!!

maar inderdaad, metallica was ECHT gaaf ten tijde van Dave Mustaine
Mooi, zijn we het toch eens! (y) :bier:

Dennis Kuijper
20-04-2006, 10:51
Ik had t over de foto's, gij dwaas!

haha, ik wilde het net zeggen!!

maar inderdaad, metallica was ECHT gaaf ten tijde van Dave Mustaine
HaHa,ik moet nog lachen als ik die oude beelden zie met Mustaine op de Cliff em all video,dat gitaar stukje wat veelste hoog word gespeeld. :P

rtoonen
20-04-2006, 14:15
ahh, those were the days. De Aardschokdag in 1984. Ik lag na Tokyo Blade al ziek in een hoek van het bier en headbangen. Venom en Metallica waren idd werelds. Zwaagwesteinde met Twisted Sister (voorprogramma, jullie hadden gelijk) en Metallica waren natuurlijk echt toppie. Nooit kunnen bedenken dat Metallica bijna 25 jaar (sic) nu zo populair zou zijn. In die tijd had je alleen maar een paar blaadjes (Aardschok) en wat op de radio (Betonuur en Hanneke Kappen). LP's waren 20,= (gulden!). Ik heb ze overigens nog allemaal, zo'n 300, in nieuwstaat. Doe ik nog effe niet weg. Zo opa gaat weer effe een tukkie doen ;-)

Colonel Mortimer
20-04-2006, 14:47
In die tijd had je alleen maar een paar blaadjes (Aardschok) en wat op de radio (Betonuur en Hanne Kappen).
Inderdaad, de goeie oude tijd. (y)
Volgens mij had je ook nog VARA's Vuurwerk of was dat later :?:

kruspe
20-04-2006, 17:08
In die tijd had je alleen maar een paar blaadjes (Aardschok) en wat op de radio (Betonuur en Hanne Kappen).
Inderdaad, de goeie oude tijd. (y)
Volgens mij had je ook nog VARA's Vuurwerk of was dat later :?:

vara's vuurwerk was inderdaad later, maar alleen jammer dat die westbroek het presenteerde...

Dennis Kuijper
20-04-2006, 18:37
In die tijd had je alleen maar een paar blaadjes (Aardschok) en wat op de radio (Betonuur en Hanne Kappen).
Inderdaad, de goeie oude tijd. (y)
Volgens mij had je ook nog VARA's Vuurwerk of was dat later :?:

vara's vuurwerk was inderdaad later, maar alleen jammer dat die westbroek het presenteerde...
Ik vond Henk Westbroek juist wel goed,afentoe kwam Marcel van Dam in een uitzending.

Elessar
20-04-2006, 19:00
Bejaarden!

Dennis Kuijper
20-04-2006, 19:43
Bejaarden!
Snotneus!!!

kruspe
20-04-2006, 19:45
hij is gewoon jaloers dat ie die gewweldige tijd niet mee heeft kunnen maken :wink:

Elessar
21-04-2006, 09:00
Nee joh!!! :wink:

Hm naja. Gelukkig is mijn lijf nog vitaal :lol:

peter smits
21-04-2006, 18:37
Nee joh!!! :wink:

Hm naja. Gelukkig is mijn lijf nog vitaal :lol:

Met mijn goddelijk lichaam is ook niets mis mee!!!!! :lol:

Colonel Mortimer
22-04-2006, 18:14
Nee joh!!! :wink:

Hm naja. Gelukkig is mijn lijf nog vitaal :lol:

Met mijn goddelijk lichaam is ook niets mis mee!!!!! :lol:
Hier ook niet, maar mijn 80-ties metalkapsel ben ik langzaam aan het verliezen :cry:

peter smits
22-04-2006, 18:45
Die ben ik ook al kwijt,heb nu de 2000's look (kaalgeschoren hoofd...) :wink:

Elessar
22-04-2006, 19:06
Van binnen wil je gewoon Kerry King zijn natuurlijk. Wie niet? Kale Chewbacca :lol:

peter smits
22-04-2006, 20:39
:D :D :D :D :wink:

Dennis Kuijper
29-10-2006, 01:53
METALLICA: THE VIDEOS 1989-2004

Music video compilation on DVD to be released December 4/5, 2006!

We've been getting requests for many years to release all the promotional videos in a format that you can take home to your living room... now it's finally happening! The DVD release, "Metallica: The Videos 1989-2004," is comprised of every video we have ever made, 21 in all, as well as the 1989 release "2 of One," (previously only available on VHS). Also included is "Mama Said," which never aired in North America, maybe not even anywhere in the world, and a few little extras such as "The Unforgiven" theatrical version and the "Some Kind Of Monster" film trailer. All the audio has been re-mixed in 5.1 surround sound.

Look for the DVD at your favorite music store on December 4 in most of the world, December 5 in North America. Keep an eye on the Metallica.com Store for more details on how you can pre-order your copy...coming soon!
http://img85.imageshack.us/img85/3716/dvdcovertb1.jpghttp://img100.imageshack.us/img100/691/backcoverkm9.jpg
Here is the track listing:
One 7:41
Enter Sandman 5:28
The Unforgiven 6:21
Nothing Else Matters 6:24
Wherever I May Roam 6:05
Sad But True 5:26
Until It Sleeps 4:32
Hero Of The Day 4:30
Mama Said 4:51
King Nothing 5:26
The Memory Remains 4:37
The Unforgiven II 6:33
Fuel 4:35
Turn The Page 5:49
Whiskey In The Jar 4:43
No Leaf Clover 5:33
I Disappear 4:28
St. Anger 5:50
Frantic 4:55
The Unnamed Feeling 5:29
Some Kind Of Monster 4:28

Bonus
2 Of One - Introduction 5:43
One (Jammin' Version) 5:05
The Unforgiven (Theatrical Version) 11:29
Metallica: Some Kind Of Monster Film Trailer 2:27

Bron:Metallica.com

Dennis Oosterhuis
29-10-2006, 02:06
Tja... De beste tijd van Metallica lag toch vóór 1989. :roll: Uiteraard gingen ze bij het maken van de videoclips op de commerciele, meer meanstream tour. Waarbij ik dus al vaak afhaak. Ik HAAT commercie! :evil:

kruspe
29-10-2006, 02:07
ik zal deze ook niet aanschaffen.
Dat er maar eens een dvd uitkomt van de master of puppets tour of zo!!

Dennis Kuijper
29-10-2006, 02:21
Tja... De beste tijd van Metallica lag toch vóór 1989. :roll:
Wat een cliche antwoord :twisted: :wink:

Wilbert Rietman
29-10-2006, 06:46
Tja... De beste tijd van Metallica lag toch vóór 1989. :roll: Uiteraard gingen ze bij het maken van de videoclips op de commerciele, meer meanstream tour. Waarbij ik dus al vaak afhaak. Ik HAAT commercie! :evil:

Ik vind dit altijd zo'n onzin. Dus omdat de jongens geld willen/kunnen verdienen met wat ze doen en ze muzikaal anders klinken als in hun puberteit maakt ze commercieel? Het zijn Westlife niet.

Over de DVD: Deze komt zeker in de collectie. Mooi om al die videoclips te hebben, sommigen (Hero of the Day, The Unforgiven, Turn the Page) zijn een waar meesterwerk.

24rocks!
29-10-2006, 08:31
[quote=DeepWithinGothic]Tja... De beste tijd van Metallica lag toch vóór 1989. :roll:
Nee vind ik niet, ik vind Black Album hun beste album, maar daarna komt Master Of Puppets :). St. Anger vind ik rotzooi...

Dennis Oosterhuis
29-10-2006, 10:43
@ Wilbert en 24, dat is jullie mening, maar ik hou er als Metalliefhebber gewoon niet van als een band de commerciele tour op gaat. Dat vond ik in het geval van Within Temptation ook zo. Het album Enter is erg goed, maar telkens als bands het commerciele circuit in gaan, wordt de muziek een stuk rustiger. In het geval Within Temptation: Mother Earth was nog vrij hard, maar The Silent Force is al geen Metal meer, maar Rock en dat vind ik gewoon zonde. :(

Gewoon niet mijn smaak, klaar! :twisted:

steven van dijk
29-10-2006, 11:07
@ Wilbert en 24, dat is jullie mening, maar ik hou er als Metalliefhebber gewoon niet van als een band de commerciele tour op gaat. Dat vond ik in het geval van Within Temptation ook zo. Het album Enter is erg goed, maar telkens als bands het commerciele circuit in gaan, wordt de muziek een stuk rustiger. In het geval Within Temptation: Mother Earth was nog vrij hard, maar The Silent Force is al geen Metal meer, maar Rock en dat vind ik gewoon zonde. :(

Gewoon niet mijn smaak, klaar! :twisted:

Heeft id met smaak te maken ben ik met je eens, maar is het niet zo dat zodra een band net als Metallica met een platencontract al commercieel is althans dan in mijn beleving en ja zo oud ben ik al, ik heb Metallica zien groeien en in de Master of Puppets tijd waren ze dan al commercieel bezig die was enorm populair onder metalliefhebbers en de grote doorbraak was toch wel and justice for all..
En ik ben altijd blij dat een band niet door zaagt op een bekende deun.
Dat is mijn mening.

Wilbert Rietman
29-10-2006, 11:10
Dan gaat het me nog om de term commercieel. Wat ik mooi vind of wat jij mooi vindt, dat moet juist verschillen. Zo vind ik dat Suffocation dit jaar de beste death metal plaat allertijden heeft uitgebracht en heeft zelfs Satyricon een album gemaakt dat ik kan waarderen (of is dat juist commercieel?).
Metallica vedient geld met hun muziek en is qua stijl veranderd en nog steeds aan het veranderen, dat maakt hun muziek niet commercieel.

Edit: Elke band die ook maar een stuiver verdient aan zijn muziek, is eigenlijk commercieel.

kruspe
29-10-2006, 11:29
@ Wilbert en 24, dat is jullie mening, maar ik hou er als Metalliefhebber gewoon niet van als een band de commerciele tour op gaat. Dat vond ik in het geval van Within Temptation ook zo. Het album Enter is erg goed, maar telkens als bands het commerciele circuit in gaan, wordt de muziek een stuk rustiger. In het geval Within Temptation: Mother Earth was nog vrij hard, maar The Silent Force is al geen Metal meer, maar Rock en dat vind ik gewoon zonde. :(

Gewoon niet mijn smaak, klaar! :twisted:

Heeft id met smaak te maken ben ik met je eens, maar is het niet zo dat zodra een band net als Metallica met een platencontract al commercieel is althans dan in mijn beleving en ja zo oud ben ik al, ik heb Metallica zien groeien en in de Master of Puppets tijd waren ze dan al commercieel bezig die was enorm populair onder metalliefhebbers en de grote doorbraak was toch wel and justice for all..
En ik ben altijd blij dat een band niet door zaagt op een bekende deun.
Dat is mijn mening.

Metallica was ABSOLUUT NIET commercieel bezig tentijde van master of puppets. Zelfs in die periode moesten ze er niets van hebben!
Ik heb ze in die tijd van heel dicht meegemaakt, en zelfs interviews gaven ze maar sporadisch, laat staan een videoclip maken!

Dennis Oosterhuis
29-10-2006, 11:38
@ Wilbert en 24, dat is jullie mening, maar ik hou er als Metalliefhebber gewoon niet van als een band de commerciele tour op gaat. Dat vond ik in het geval van Within Temptation ook zo. Het album Enter is erg goed, maar telkens als bands het commerciele circuit in gaan, wordt de muziek een stuk rustiger. In het geval Within Temptation: Mother Earth was nog vrij hard, maar The Silent Force is al geen Metal meer, maar Rock en dat vind ik gewoon zonde. :(

Gewoon niet mijn smaak, klaar! :twisted:

Heeft id met smaak te maken ben ik met je eens, maar is het niet zo dat zodra een band net als Metallica met een platencontract al commercieel is althans dan in mijn beleving en ja zo oud ben ik al, ik heb Metallica zien groeien en in de Master of Puppets tijd waren ze dan al commercieel bezig die was enorm populair onder metalliefhebbers en de grote doorbraak was toch wel and justice for all..
En ik ben altijd blij dat een band niet door zaagt op een bekende deun.
Dat is mijn mening.

Metallica was ABSOLUUT NIET commercieel bezig tentijde van master of puppets. Zelfs in die periode moesten ze er niets van hebben!
Ik heb ze in die tijd van heel dicht meegemaakt, en zelfs interviews gaven ze maar sporadisch, laat staan een videoclip maken!
Juist! En ik vind dat na het album ...And Justice for All ze in kwaliteit enorm zijn gedaald, juist omdat ze commercieel gingen. En ik denk dat heel veel Metalfans het met me eens zijn...

steven van dijk
29-10-2006, 11:38
@ Wilbert en 24, dat is jullie mening, maar ik hou er als Metalliefhebber gewoon niet van als een band de commerciele tour op gaat. Dat vond ik in het geval van Within Temptation ook zo. Het album Enter is erg goed, maar telkens als bands het commerciele circuit in gaan, wordt de muziek een stuk rustiger. In het geval Within Temptation: Mother Earth was nog vrij hard, maar The Silent Force is al geen Metal meer, maar Rock en dat vind ik gewoon zonde. :(

Gewoon niet mijn smaak, klaar! :twisted:

Heeft id met smaak te maken ben ik met je eens, maar is het niet zo dat zodra een band net als Metallica met een platencontract al commercieel is althans dan in mijn beleving en ja zo oud ben ik al, ik heb Metallica zien groeien en in de Master of Puppets tijd waren ze dan al commercieel bezig die was enorm populair onder metalliefhebbers en de grote doorbraak was toch wel and justice for all..
En ik ben altijd blij dat een band niet door zaagt op een bekende deun.
Dat is mijn mening.

Metallica was ABSOLUUT NIET commercieel bezig tentijde van master of puppets. Zelfs in die periode moesten ze er niets van hebben!
Ik heb ze in die tijd van heel dicht meegemaakt, en zelfs interviews gaven ze maar sporadisch, laat staan een videoclip maken!

Volgens heb jij een ander begrip van commercieel dan ik..ik zeg en bedoel dat als wordt er een plaat/cd/dvd verkocht in de winkel je al commercieel bezig bent.je verdiend er toch aan..anders breng je ze op een eigen label uit en in kleinere oplage om uit te kosten te komen dat is mijn definitie en niet wereld wijd.
Dit is ook het laatste wat ik er over zeg.

kruspe
29-10-2006, 12:23
@ Wilbert en 24, dat is jullie mening, maar ik hou er als Metalliefhebber gewoon niet van als een band de commerciele tour op gaat. Dat vond ik in het geval van Within Temptation ook zo. Het album Enter is erg goed, maar telkens als bands het commerciele circuit in gaan, wordt de muziek een stuk rustiger. In het geval Within Temptation: Mother Earth was nog vrij hard, maar The Silent Force is al geen Metal meer, maar Rock en dat vind ik gewoon zonde. :(

Gewoon niet mijn smaak, klaar! :twisted:

Heeft id met smaak te maken ben ik met je eens, maar is het niet zo dat zodra een band net als Metallica met een platencontract al commercieel is althans dan in mijn beleving en ja zo oud ben ik al, ik heb Metallica zien groeien en in de Master of Puppets tijd waren ze dan al commercieel bezig die was enorm populair onder metalliefhebbers en de grote doorbraak was toch wel and justice for all..
En ik ben altijd blij dat een band niet door zaagt op een bekende deun.
Dat is mijn mening.

Metallica was ABSOLUUT NIET commercieel bezig tentijde van master of puppets. Zelfs in die periode moesten ze er niets van hebben!
Ik heb ze in die tijd van heel dicht meegemaakt, en zelfs interviews gaven ze maar sporadisch, laat staan een videoclip maken!

Volgens heb jij een ander begrip van commercieel dan ik..ik zeg en bedoel dat als wordt er een plaat/cd/dvd verkocht in de winkel je al commercieel bezig bent.je verdiend er toch aan..anders breng je ze op een eigen label uit en in kleinere oplage om uit te kosten te komen dat is mijn definitie en niet wereld wijd.
Dit is ook het laatste wat ik er over zeg.

dan is het dus heel simpel...iedereen die een cd verkoopt is commercieel bezig....wazig, het is hun beroep.Dat is hun manier van geld verdienen, en dat was in hun tijd ook de enigste manier die ze gebruikten om geld te verdienen!!

Jeroen D
29-10-2006, 13:22
Wat is commercieel ? Dat is een goede vraag.
Zodra je eigenlijk geld verdient aan een CD, ben je al een commerciele band.
De eerste 4 CD's van Metallica zijn juweeltjes (kill 'em all, Ride the lightning, Master of puppets, and justice for all), de rest kan me gestolen worden. Vanaf the black album vond ik ze gewoon niets meer aan. Het heilige vuur was weg en de sound werd gladjes en gepolijst. Als je dat dan commercieel wil noemen dan vind ik dat prima. Over St. Anger laten we het maar niet hebben. De CD klinkt alsof ie opgenomen is in een grote ijzeren hal en dan tegen de fans zeggen : we gaan terug naar onze roots. Ja daag.......

Dennis Oosterhuis
29-10-2006, 13:36
Wat is commercieel ? Dat is een goede vraag.
Zodra je eigenlijk geld verdient aan een CD, ben je al een commerciele band.
De eerste 4 CD's van Metallica zijn juweeltjes (kill 'em all, Ride the lightning, Master of puppets, and justice for all), de rest kan me gestolen worden. Vanaf the black album vond ik ze gewoon niets meer aan. Het heilige vuur was weg en de sound werd gladjes en gepolijst. Als je dat dan commercieel wil noemen dan vind ik dat prima. Over St. Anger laten we het maar niet hebben. De CD klinkt alsof ie opgenomen is in een grote ijzeren hal en dan tegen de fans zeggen : we gaan terug naar onze roots. Ja daag.......
En dat is nu precies wat ik ook aan wilde geven, Metallica werd commercieel, omdat ze van hun eigen sound afgingen om muziek te maken die bij the mass in de smaak zou vallen (korte, catchy nummers). Zodoende konden ze meer albums verkopen en als je daaraan gaat denken ben je een commerciele band in mijn ogen.

Dennis Kuijper
29-10-2006, 13:46
Wat is commercieel ? Dat is een goede vraag.
Zodra je eigenlijk geld verdient aan een CD, ben je al een commerciele band.
De eerste 4 CD's van Metallica zijn juweeltjes (kill 'em all, Ride the lightning, Master of puppets, and justice for all), de rest kan me gestolen worden. Vanaf the black album vond ik ze gewoon niets meer aan. Het heilige vuur was weg en de sound werd gladjes en gepolijst. Als je dat dan commercieel wil noemen dan vind ik dat prima. Over St. Anger laten we het maar niet hebben. De CD klinkt alsof ie opgenomen is in een grote ijzeren hal en dan tegen de fans zeggen : we gaan terug naar onze roots. Ja daag.......
Metallica verdiend het gewoon om goed geld te verdienen als je kijkt hoe en waar ze begonnen zijn. Tegenwoordig hoeft iemand maar een hit uit te poepen en hij is binnen zonder er verder ook maar iets voor te hoeven doen. Het heilige vuur weg? Metallica is gegroeid in hun muziek,het is niet meer zo rauw en van hoeveel noten kan ik in een nummer proppen,maar er is plaats gemaakt voor vernieuwing/veruiming in hun muziek en muziek instrumenten. St.Anger vind ik wel weer ineens een vreemde omezwaai in het repertoire en gelijk hun slechtste album voor mij. Laten we het er op houden dat James wat agressie kwijt moest na z,n verslavingen,hopelijk word de nieuwe plaat totaal anders. Wat mij trouwens ook niet zal verbazen is dat Metallica ooit nog is unplugged gaat waar ik niets op tegen heb.

Wilbert Rietman
29-10-2006, 14:08
Wat is commercieel ? Dat is een goede vraag.
Zodra je eigenlijk geld verdient aan een CD, ben je al een commerciele band.
De eerste 4 CD's van Metallica zijn juweeltjes (kill 'em all, Ride the lightning, Master of puppets, and justice for all), de rest kan me gestolen worden. Vanaf the black album vond ik ze gewoon niets meer aan. Het heilige vuur was weg en de sound werd gladjes en gepolijst. Als je dat dan commercieel wil noemen dan vind ik dat prima. Over St. Anger laten we het maar niet hebben. De CD klinkt alsof ie opgenomen is in een grote ijzeren hal en dan tegen de fans zeggen : we gaan terug naar onze roots. Ja daag.......
En dat is nu precies wat ik ook aan wilde geven, Metallica werd commercieel, omdat ze van hun eigen sound afgingen om muziek te maken die bij the mass in de smaak zou vallen (korte, catchy nummers). Zodoende konden ze meer albums verkopen en als je daaraan gaat denken ben je een commerciele band in mijn ogen.

En het blijft een kwestie van smaak. Voor mij staat als een paal boven water dat Metallica niet commercieel bezig is geweest. Korte, catchy nummers? Dan heb je de laatste CD's niet beluisterd. The Black Album is dan het op 2 best verkochte album van de jaren '90, maar ik heb niet het idee dat dit bewust gedaan is. Laten we niet vergeten trouwens dat het over de nieuwe DVD gaat waar ik persoonlijk als die hard Metallica fan naar uitkijk.

Jeroen D
29-10-2006, 14:18
Wat is commercieel ? Dat is een goede vraag.
Zodra je eigenlijk geld verdient aan een CD, ben je al een commerciele band.
De eerste 4 CD's van Metallica zijn juweeltjes (kill 'em all, Ride the lightning, Master of puppets, and justice for all), de rest kan me gestolen worden. Vanaf the black album vond ik ze gewoon niets meer aan. Het heilige vuur was weg en de sound werd gladjes en gepolijst. Als je dat dan commercieel wil noemen dan vind ik dat prima. Over St. Anger laten we het maar niet hebben. De CD klinkt alsof ie opgenomen is in een grote ijzeren hal en dan tegen de fans zeggen : we gaan terug naar onze roots. Ja daag.......
En dat is nu precies wat ik ook aan wilde geven, Metallica werd commercieel, omdat ze van hun eigen sound afgingen om muziek te maken die bij the mass in de smaak zou vallen (korte, catchy nummers). Zodoende konden ze meer albums verkopen en als je daaraan gaat denken ben je een commerciele band in mijn ogen.

Dit ben ik 100% met je eens.

mjlfadriaans
29-10-2006, 21:05
Zijn wel meer bands die dat doen, en fans gaan mee of niet. Ik ben ook niet meegegaan.

Black album vond ik eigenlijk nog wel aardig, die zooi erna niet. Ik heb Load en Re-Load wel, voor een prikkie gekocht, want ik denk dat ik 2 - 3 nummers per CD wel goed vond, voornamelijk de singles. Daarna ben ik gekapt, want die CD erna heb ik beluisterd en ik kon geen enkel nummer waarderen, wel een goeie nieuwe bassist.

Ach, sh** happens, Queenryche is ook een andere kant op gegaan, je kunt ze moeilijk dwingen ... er zijn genoeg andere bands en is genoeg andere muziek denk ik dan. Vroeger kon ik er ook uren over ouwehoeren, nu ben ik vrij makkelijk en komt er niet meer dan 'jammer dan' uit, als een band de verkeerde kant op gaat.

Er zijn ook genoeg bands die dezelfde sound houden en op een gegeven moment uitgespeeld raken, ik denk dat dat met hun ook zo was, ze wilden iets nieuws. Dat de nieuwe sound klote is, ja, dat is een ander verhaal ;).

Elessar
29-10-2006, 23:41
Wat een k l ote hoes weer.

Maar ja.. Turn The Page is denk ik de meest indrukwekkende video allertijden voor mij, Whiskey is nostalgie, en I Disappear is gewoon retegaaf. Wordt denk ik wel een aanschaf :).

En die discussie van voor en na '88/'89, is die niet al veels te vaak gevoerd? Aan de ene kant is het inderdaad jammer natuurlijk, vooral voor hun status toen. Ze speelden in '86 al voor fucking Ozzy, zonder hulp van eMpTV, dus ze hadden de "hulp" zeker niet nodig.
Maar ja, wat zou jij doen als al dat geld jouw kant op kan komen?

-SambaL-
30-10-2006, 20:56
Ik vind het niet waard om een DVD te kopen met video clips. Het zijn immers exact dezelfde nummers die op hun albums staan en de clips komen welleens op TV voorbij.
Het doet me denken aan die Hitzone CD's.

Doe mij maar gewoon een pittige Live DVD.
I miss those Live Shit days. <='/

Marcel den Haan
06-12-2009, 23:30
Ik zag al eerder iets voorbij komen over een Blu-ray van een show in Parijs, maar weet niet meer waar. Dan maar even in deze toepasselijke thread.
De Parijs show moet volgens mij ook hier uitkomen, maar weet iemand wie deze uitgeeft en wanneer deze BD verschijnt? Op de site staat ook een nieuwsbericht over een BD van Mexico, maar die gaat volgens mij alleen in Zuid Amerika verschijnen. Klopt dit en zo ja, is hij dan wel via de site van de band te bestellen?

scorpius
06-12-2009, 23:51
Ik zag al eerder iets voorbij komen over een Blu-ray van een show in Parijs, maar weet niet meer waar. Dan maar even in deze toepasselijke thread.
De Parijs show moet volgens mij ook hier uitkomen, maar weet iemand wie deze uitgeeft en wanneer deze BD verschijnt? Op de site staat ook een nieuwsbericht over een BD van Mexico, maar die gaat volgens mij alleen in Zuid Amerika verschijnen. Klopt dit en zo ja, is hij dan wel via de site van de band te bestellen?

Er komt op 11 december een blu-ray van Metallica uit (live in Nimes, Frankrijk).
Zie voor meer info + tracklist:
http://www.large-online.nl/bin/shop.php?prog=shop&funktion=PRODUCTINFO&article=158256

Marcel den Haan
07-12-2009, 06:22
Ja die bedoel ik. Ik dacht Parijs maar het is Nimes, Geen info over de Mexico uitgave?

Dennis Kuijper
07-12-2009, 10:26
Geen info over de Mexico uitgave?
http://www.metallica.com/index.asp?item=602767

Hier meer info over de Franse (nimes) uitgaves:
http://www.metallica.com/index.asp?item=602629

Marcel den Haan
07-12-2009, 11:48
Die had ik al gezien, toch bedankt...;)
Ik wou alleen weten of de Mexico uitgave ook hier te koop gaat worden of dat ik hem dan moet bestellen op hun site.

mad dog
22-12-2009, 21:04
http://www.cdwow.nl/search?q=metallica&t=dvd

Michael Hamers
23-12-2009, 16:28
Er komt op 11 december een blu-ray van Metallica uit (live in Nimes, Frankrijk).
Zie voor meer info + tracklist:
http://www.large-online.nl/bin/shop.php?prog=shop&funktion=PRODUCTINFO&article=158256

Bij Amazon.co.uk net besteld voor nog geen 2 tientjes (y)

Michael Hamers
29-12-2009, 14:22
de bluray van Metallica heeft echt een fantastisch geluid. Het beeld is 1080i, maar dat mag de pret niet drukken, want ook het beeld is van zeer goede kwaliteit. Het zwart is dan wel niet helemaal zo zwart als het kan zijn, maar de scherpte en detaillering zijn zeer goed. Maar de detaillering in het geluid is echt van demonstratieklasse.

Marcel den Haan
29-12-2009, 14:49
Ik ben jaloers. Hij gaat er zeker komen, inclusief de Zuid Amerikaanse uitgave.