PDA

Bekijk de volledige versie : Insider, The [DVD]



Paul Ranft
18-07-2001, 23:01
Insider, The [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=40)

Rochan
13-10-2002, 18:17
Insider, The



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=40)


Begrijpt niet dat er noit reactie is gekomen op deze recensie. Heb de dvd een tijdje geleden blind aangeschaft. En heb er geen spijt van gehad. Goed verhaal. Goed acteerwerk van Russel en Al. Kan ik zker aanraden voor mensen die van serieuze films houden. Film krijgt een ruime 7(y)

Art
13-12-2002, 18:14
Ik heb eindelijk vandaag de dvd voor een mooie prijs zien liggen en gelijk aangeschaft :D Dit is een zeer goede film met een zeer goed verhaal en uitmuntende acteerprestaties. Lees de recensie en oordeel zelf of de film je wat lijkt. Wat mij betreft is het een absolute aanrader die niet zou mistaan in een ieders collectie (y)

Richard B.
13-12-2002, 20:43
Ik kocht hem op het moment dat ie uitkwam (oef, das toch wel weer een tijdje geleden..) en alhoewel ik het een erg goeie film vind heb ik hem in al die tijd misschien maar 2 keer gezien ofzo. Het is wel een beetje zwaar op de hand liggende film eigenlijk. Iedereen die de thematiek van bijv. Traffic interessant vond zal deze film ook de moeite waard vinden.

HiddeV
31-01-2003, 15:03
Raad je deze film aan om te kopen??

Marco
31-01-2003, 18:13
Raad je deze film aan om te kopen?? Gisteravond zeker geen Insider op TV gekeken.

Ik zeg maar. Bij twijfel huren bijvoorbeeld.
Over smaak valt te twisten zeggen ze wel eens. Niet iedereen is gecharmeerd van The Insider, maar niet iedereen is gecharmeerd van Men in Black II enzovoortz enzovoortz. Persoonlijk vind ik The Insider een zware zit, maar wel de moeite waard. Michael Mann heeft net zoals Heat een dijk van een lange film neergezet. Maar ja das mening (en mijn smaak).

HiddeV
31-01-2003, 20:45
-edit-

Marco
31-01-2003, 21:05
Weet iemand waar je deze dvd goedkoop kan kopen?? Volgens mij had je deze vraag (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=14401 ) al eerder (31-01-2003 16:14) gesteld!

Remco Out
03-02-2003, 10:56
Heb deze film afgelopen donderdag op tv gezien voor het eerst. Was namelijk wel zeer nieuwsgierig toen ik zag dat zowel Al Pacino als Russel Crowe in deze film speelden. Het is een echte Michael Mann film, net zoals Heat een lange film en af en toe is het tempo wel wat laag, maar je blijft toch geboeid kijken naar de film en heeft ijzersterke scenes en dialogen. Zeer goed acteerwerk van zowel Pacino als Crowe. Hij staat al meteen op mijn wishlist.

HiddeV
03-02-2003, 21:08
-edit-

HiddeV
08-02-2003, 23:45
ik heb m! echt een top film!

Remco Out
10-02-2003, 09:26
Zaterdag aangeschaft voor 9,99 bij de Blokker. Wat ben ik blij, echt een aanrader.

Theo Mertens
18-02-2003, 19:47
Inderdaad vergelijkbaar met Heat. Ben sowieso al een fan van Pacino. Perfekt acteerwerk van alle aanwezigen met een topverhaal zoals het in die nicotinewereld ook aan de orde is (Calimero als eeuwige underdog). Drie weken geleden gekocht bij Trekpleister voor 9,99. Kopen: past in ieders interieur.

Gabriel B.
18-02-2003, 20:32
Prachtige, zij het soms ietwat trage film. Geen actie en dat hoeft ook niet. Crowe speelt weer de pannen van het dak.

Tommy L
18-10-2003, 14:36
Net gekocht, nog niet gezien. Ik heb wel al even het begin van enkele scènes bekeken.
Is het jullie opgevallen dat het beeld dat in 2.35:1 staat, maar dat de zwarte balken op een 16:9 TV boven en onder niet gelijk zijn van breedte? Dit is trouwens op de foto's in deze recensie te zien.

Hoe komt dit?

Pat
01-05-2004, 21:49
Toen ik destijds de samenvatting van de film las, dacht ik dat ik deze film helemaal niks zou vinden. Nu heb ik hem toch bekeken en ik moet zeggen : schitterend. Uitstekend geacteerd en een keisterk verhaal. Aanrader !

Pascal Heister
01-05-2004, 22:28
tijdje terug al aangeschaft, zeker een film om gezien en in bezit te hebben, goed acteerwerk van crowe en pacino

Marco Dubbeldam
08-11-2004, 20:23
Erg goed filmpje! Aanrader... (y)

MGdutch
09-11-2004, 07:36
Hele goede film inderdaad!!!!

Als het goed is ligt hij vandaag voor me klaar bij de FRS!!! 8)

Kees Hoekerd
14-05-2005, 09:59
Een zeer goeie film,maar zeker geen klassieker.Hoewel het plot alleen maar over de tabaksindustrie gaat,keek ik toch nog geboeid naar alles scenes over de CBS,hoe ze daar genaaid worden en hoe Pacino tegen het systeem in begint te werken.Verder zit ik niet in die business,maar dan is deze film waarschijnlijk nog veel beter voor diegene,ik vond dat in ieder geval goed uitgewerkt.Verder ben ik het wel eens met velen dat de film wat langdradig is,na een uur werd de film eindelijk boeiend.Ook worden er iets te veel namen genoemd,zeker geen luchtige film.Pacino en Crowe waren erg goed,maar dit is zeker niet Pacino's beste.

[spoiler:c37d2184c7]en wat een schitterende scene in die rechtzaal,wanneer Bruce mc Gill pissed wordt op een van die mannen uit Kentucky (daar had die dacht ik mee te maken.)[/spoiler:c37d2184c7]

7.3/10

Tim k
14-05-2005, 18:04
Binnenkort weer kijken denk ik, want is heel lang geleden. Deze film kwam behoorlijk traag op gang, maar toen Pacino wat meer de ruimte kreeg, nam hij het helemaal over van Crowe vond ik. Of dit de bedoeling van Mann was weet ik niet, maar de perikelen rond pacino en CBS ( 60 min. ) vond ik opeens veel belangrijker dan Crowe en zijn sores met de tabaksindustrie, hoewel het een met het ander verband hield natuurlijk.
Maar zoals ik al zei, het is lang geleden en misschien zijn mijn herinneringen wat vervaagd.

rkrijger
13-06-2005, 20:34
IJzersterke film. Let ook eens op het beeld. Dat lijkt uit de losse hand gefilmd te zijn: het beeld beweegt steeds...

Lex v/d Moolen
13-06-2005, 21:43
IJzersterke film. Let ook eens op het beeld. Dat lijkt uit de losse hand gefilmd te zijn: het beeld beweegt steeds...Typisch Michael Mann style. Ik moet er wel aan wennen moet ik zeggen.

Dennis Kuijper
13-06-2005, 22:04
IJzersterke film. Let ook eens op het beeld. Dat lijkt uit de losse hand gefilmd te zijn: het beeld beweegt steeds...Typisch Michael Mann style. Ik moet er wel aan wennen moet ik zeggen.

Dan heb je Bourne supremacy nog niet gezien.

Lex v/d Moolen
13-06-2005, 22:24
IJzersterke film. Let ook eens op het beeld. Dat lijkt uit de losse hand gefilmd te zijn: het beeld beweegt steeds...Typisch Michael Mann style. Ik moet er wel aan wennen moet ik zeggen.

Dan heb je Bourne supremacy nog niet gezien.Heb ik wel gezien, was bijna misselijk :wink:

Dennis Kuijper
13-06-2005, 22:31
IJzersterke film. Let ook eens op het beeld. Dat lijkt uit de losse hand gefilmd te zijn: het beeld beweegt steeds...Typisch Michael Mann style. Ik moet er wel aan wennen moet ik zeggen.

Dan heb je Bourne supremacy nog niet gezien.Heb ik wel gezien, was bijna misselijk :wink:

Toch heeft het wel iets vind ik,het realisme gehalte gaat wel omhoog ervan.

rkrijger
14-06-2005, 07:14
Toch heeft het wel iets vind ik,het realisme gehalte gaat wel omhoog ervan.

Het heeft inderdaad wel wat...

Dennis Kuijper
28-10-2005, 01:09
Eindelijk weer is gezien,dit is nu de derde keer en moet zeggen dat ik hem
beter vind dan toen ik hem hier voor zag.Dit is z,on film die groeit naarmate je hem vaker ziet.Pacino en Crowe Acteren van de bovenste plank het verhaal is verder gewoon geloofwaardig en boeiend gebracht.
Aanrader voor wie van sirieuze films houdt.

rkrijger
28-10-2005, 11:41
Eindelijk weer is gezien,dit is nu de derde keer en moet zeggen dat ik hem
beter vind dan toen ik hem hier voor zag.Dit is z,on film die groeit naarmate je hem vaker ziet.Pacino en Crowe Acteren van de bovenste plank het verhaal is verder gewoon geloofwaardig en boeiend gebracht.
Aanrader voor wie van sirieuze films houdt.

Ik heb de DVD vorige week uitgeleend aan mijn ouders en die waren er erg over te spreken!

Daniël V.
28-10-2005, 13:29
Intelligente film die inderdaad na herhaaldelijk bekijken beter wordt. Je krijgt alle duistere intriges iedere keer beter mee. Ongelooflijk hoe ver miljoenencorporaties bereid zijn te gaan om de omzet veilig te stellen ten koste van de volksgezondheid... de wereld is verrot.

Je zou het bijna kunnen generaliseren: Al Pacino en Russell Crowe in een film van Michael Mann, dat kan toch niet fout gaan? :)

rkrijger
28-10-2005, 14:29
Je zou het bijna kunnen generaliseren: Al Pacino en Russell Crowe in een film van Michael Mann, dat kan toch niet fout gaan? :)

P'cies!

Dick van Drie
17-08-2006, 22:27
1999? Voor het eerst gezien vandaag op tv, goede film en de filmmuziek is fenomenaal (vooral het stuk 'Sacrifice').

De muziek en vooral het stuk wat ik bedoel spreekt me nog meer aan dan de film zelf. Toen ik het voorstukje zag op tv gisteren dacht ik nog ik hoop dat de muziek die ze erbij op de achtergrond laten horen uit de film komt want dan ik het het makkelijker achterhalen. Om het later of op cd of de dvd ervan aan te schaffen.

HiddeV
18-08-2006, 00:59
1999? Voor het eerst gezien vandaag op tv, goede film en de filmmuziek is fenomenaal (vooral het stuk 'Sacrifice').

Vandaag voor de 2e keer gezien, op dvd uiteraard :wink:
Blijft een goede film, mooi gefilmd, passende muziek en er word zeer goed geacteerd.

Rogier Burghout
21-08-2006, 11:32
Inderdaad een superfilm, zou deze graag nog es in een SE uitgave zien met een mooi audiocommentaar van Mann/Crowe/Pacino (of alleen Mann is ook al goed).
Heb hem nl. al beluisterd bij Heat en Collateral en moet zeggen dat ik hem erg interessant vind.