PDA

Bekijk de volledige versie : Queen



rkrijger
20-02-2006, 08:49
Nu het er toch naar uit ziet dat elke band zijn eigen thread gaat krijgen... :-)

Queen is 1 van mijn favoriete bands die ik ging volgen in 1979 (met Crazy Little Thing Called Love). Ik was toen 10.

Het blijft voor mij 1 vd beste bands aller tijden en gelukkig is er inmiddels veel materiaal op DVD voorhanden. Ik hoop dat de musical "We Will Rock You" tzt naar NL komt (wat ik wel verwacht).

Het beste album vind ik "The Works". Daar staan een hoop toppers op "Hammer to Fall", "Radio Ga Ga", en "I want to break free". Andere nummers, positieve uitschieters (wat mij betreft): "The Show Must Go On", "A Kind of Magic", "One Vision".

Het eerste album is niet zo heel bekend, maar bevat ook pareltjes. "Lair" en "Jesus" bijvoorbeeld...

Well, let's discuss... ;-)

Lex v/d Moolen
20-02-2006, 10:31
Geweldige band door zijn gevarieerde muziek en vooral de energie die er van afspat. Live waren ze niet minder dan in de studio en dat is maar weinig gegeven. Muziek die ik altijd kan luisteren.

Alexander D
20-02-2006, 11:05
Absoluut m'n favo band. :D

Naar mijn mening ook zwaar onderschat, ook al worden ze nog zo gewaardeerd. Queen heeft veel meer variatie in de muziek dan bijvoorbeeld de Stones.

A night at the Opera blijft een van m'n favoriete cd's maar eigenlijk is er maar 1 cd die ik niet heb omdat ik die echt niet wil horen: Flash Gordon.

Lex v/d Moolen
20-02-2006, 11:13
Absoluut m'n favo band. :D

Naar mijn mening ook zwaar onderschat, ook al worden ze nog zo gewaardeerd. Queen heeft veel meer variatie in de muziek dan bijvoorbeeld de Stones.

A night at the Opera blijft een van m'n favoriete cd's maar eigenlijk is er maar 1 cd die ik niet heb omdat ik die echt niet wil horen: Flash Gordon.Flash! Ahaaaaaa! :D

Ludo Keeris
20-02-2006, 11:15
Het beste album vind ik "The Works". Daar staan een hoop toppers op "Hammer to Fall", "Radio Ga Ga", en "I want to break free".

"I want to break free" een topper??? Eén van de grootste zeiknummers die ze ooit gemaakt hebben en als er niet zo'n bizarre clip van was gemaakt zou dit nooit een hit zijn geworden.



Naar mijn mening ook zwaar onderschat

Queen is volgens mij nooit onderschat geweest. Ze hebben nog steeds heel veel fans over de hele wereld en hun concerten waren (in grote stadions) altijd uitverkocht. Van onderschatting is hier geen sprake. The Stones hebben misschien een betere marketingmanager en daardoor verdienen ze een hoop geld.

Zelf ben ik nooit een echte Queen-fan geweest. Ik heb nog wel ergens een CDtje liggen, maar veel draai ik het niet. Dat "We Are The Champions" dat tijdens elke Nederlandse sportgelegenheid ten gehore wordt gebracht komt zo'n beetje m'n strot uit. Van de week nog na de bronzen(!) medaille van de ploegachtervolging schaatsen.
Als ik dan goede nummers moet noemen dan kies ik toch voor "Killer Queen", "Radio Ga Ga", "Innuendo" "Someboday to Love" of "Under Pressure".

Alexander D
20-02-2006, 11:22
Het beste album vind ik "The Works". Daar staan een hoop toppers op "Hammer to Fall", "Radio Ga Ga", en "I want to break free".

"I want to break free" een topper??? Eén van de grootste zeiknummers die ze ooit gemaakt hebben en als er niet zo'n bizarre clip van was gemaakt zou dit nooit een hit zijn geworden.



Naar mijn mening ook zwaar onderschat

Queen is volgens mij nooit onderschat geweest. Ze hebben nog steeds heel veel fans over de hele wereld en hun concerten waren (in grote stadions) altijd uitverkocht. Van onderschatting is hier geen sprake. The Stones hebben misschien een betere marketingmanager en daardoor verdienen ze een hoop geld.

Zelf ben ik nooit een echte Queen-fan geweest. Ik heb nog wel ergens een CDtje liggen, maar veel draai ik het niet. Dat "We Are The Champions" dat tijdens elke Nederlandse sportgelegenheid ten gehore wordt gebracht komt zo'n beetje m'n strot uit. Als ik dan goede nummers moet noemen dan kies ik toch voor "Killer Queen", "Radio Ga Ga", "Innuendo" "Someboday to Love" of "Under Pressure".

Ludo, aub goed quoten of niet quoten!


Naar mijn mening ook zwaar onderschat, ook al worden ze nog zo gewaardeerd.

Het gedeelte achter de komma is redelijk essentieel voor de quote. Wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat Queen meestal niet genoemd wordt in het rijtje van zeer grote bands maar dat er meestal verwezen wordt naar hun grootste nummer (verkooptechnisch) Bohemian Rhapsody.

En misschien is 'zwaar onderschat' wat overdreven en is 'licht onderschat' beter. :wink:

Ludo Keeris
20-02-2006, 11:32
Het beste album vind ik "The Works". Daar staan een hoop toppers op "Hammer to Fall", "Radio Ga Ga", en "I want to break free".

"I want to break free" een topper??? Eén van de grootste zeiknummers die ze ooit gemaakt hebben en als er niet zo'n bizarre clip van was gemaakt zou dit nooit een hit zijn geworden.



Naar mijn mening ook zwaar onderschat

Queen is volgens mij nooit onderschat geweest. Ze hebben nog steeds heel veel fans over de hele wereld en hun concerten waren (in grote stadions) altijd uitverkocht. Van onderschatting is hier geen sprake. The Stones hebben misschien een betere marketingmanager en daardoor verdienen ze een hoop geld.

Zelf ben ik nooit een echte Queen-fan geweest. Ik heb nog wel ergens een CDtje liggen, maar veel draai ik het niet. Dat "We Are The Champions" dat tijdens elke Nederlandse sportgelegenheid ten gehore wordt gebracht komt zo'n beetje m'n strot uit. Als ik dan goede nummers moet noemen dan kies ik toch voor "Killer Queen", "Radio Ga Ga", "Innuendo" "Someboday to Love" of "Under Pressure".

Ludo, aub goed quoten of niet quoten!


Naar mijn mening ook zwaar onderschat, ook al worden ze nog zo gewaardeerd.

Het gedeelte achter de komma is redelijk essentieel voor de quote. Wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat Queen meestal niet genoemd wordt in het rijtje van zeer grote bands maar dat er meestal verwezen wordt naar hun grootste nummer (verkooptechnisch) Bohemian Rhapsody.

En misschien is 'zwaar onderschat' wat overdreven en is 'licht onderschat' beter. :wink:

Ik quote 'm even helemaal, dan kan er niets mis gaan :wink:

Onderschatten en wel waarderen is een contradictio interminus. Onderschatten betekend volgens Van Dale namelijk: onderwaarderen.

Wat ik wil zeggen (en jij dus zelf ook) is dat Queen altijd zeer veel waardering heeft gehad en niet alleen voor Bohemian Rhapsody. Met één klassieker kun je geen 20 jaar lang de stadions vol blijven spelen.

mark t
20-02-2006, 12:04
De eerste zes albums van Queen zijn erg sterk (met name Queen 2 t/m A Night at the Opera). Deze albums zijn (m.u.v. A Night at The Opera) m.i. wel wat ondergewaardeerd. Enerzijds ten opzichte van albums die in diezelfde periode verschenen van tijdgenoten The Stones (althans het werk dat ze in die periode uitgaven), Deep Purple, Led Zeppelin, etc. Anderzijds ten opzichte van het veel zwakkere werk uit de latere jaren.

News of the World en Jazz zijn weliswaar iets minder avontuurlijk, maar bevatten nog genoeg goede nummers om interessant te zijn.

Daarna belanden we bij de dieptepunten: The Game en met name Hot Space zijn erg slecht.

De albums daarna (vanaf Flash Gordon) zijn weliswaar niet zo dramatisch slecht als de voorgaande twee, maar nog altijd bij lange na niet van het niveau van de periode tot ruwweg 1978.

Overigens is Queen live vrijwel altijd de moeite waard -ook in de mindere periode. Maar ook daar zou ik graag wat meer ouder werk zien. DVD van de Live Killers-tour, cd's/dvd's van vóór die tour.

rkrijger
20-02-2006, 12:10
Hot Space is inderdaad niets. Dat vind ook zo'n beetje iedereen...
De singles van The Game "Crazy little Thing", "Save me", "Another one bites the Dust", "The Game"... Tsja, die zijn echt niet verkeerd hoor...

Lex v/d Moolen
20-02-2006, 12:59
"I want to break free" een topper??? Eén van de grootste zeiknummers die ze ooit gemaakt hebben en als er niet zo'n bizarre clip van was gemaakt zou dit nooit een hit zijn geworden.Ben ik niet mee eens, ik vind het een geweldig nummer en niet vanwege de clip.
Wat het latere werk betreft, daar zitten naar imo ook wel een aantal pareltjes tussen. "These are the days of our lives" bijvoorbeeld, een nummer die mij nog steeds kippenvel geeft als ik het hoor.

rkrijger
20-02-2006, 13:03
"I want to break free" een topper??? Eén van de grootste zeiknummers die ze ooit gemaakt hebben en als er niet zo'n bizarre clip van was gemaakt zou dit nooit een hit zijn geworden.Ben ik niet mee eens, ik vind het een geweldig nummer en niet vanwege de clip.
Wat het latere werk betreft, daar zitten naar imo ook wel een aantal pareltjes tussen. "These are the days of our lives" bijvoorbeeld, een nummer die mij nog steeds kippenvel geeft als ik het hoor.

Of "The Show must go On", of "Innuendo", of "I want it all", etc. etc. etc...

Ik ga van de zomer overigens naar Geneve en zal daar het standbeeld van Freddie Mercury bezichtigen...

Alexander D
20-02-2006, 13:08
"I want to break free" een topper??? Eén van de grootste zeiknummers die ze ooit gemaakt hebben en als er niet zo'n bizarre clip van was gemaakt zou dit nooit een hit zijn geworden.Ben ik niet mee eens, ik vind het een geweldig nummer en niet vanwege de clip.
Wat het latere werk betreft, daar zitten naar imo ook wel een aantal pareltjes tussen. "These are the days of our lives" bijvoorbeeld, een nummer die mij nog steeds kippenvel geeft als ik het hoor.

Of "The Show must go On", of "Innuendo", of "I want it all", etc. etc. etc...

Ik ga van de zomer overigens naar Geneve en zal daar het standbeeld van Freddie Mercury bezichtigen...

Dat beeld staat in Montreux en kijkt uit over het meer van Geneve.

Prachtig beeld trouwens, zeker de moeite waard als je fan bent. :wink:

rkrijger
20-02-2006, 13:10
Prachtig beeld trouwens, zeker de moeite waard als je fan bent. :wink:

Ben benieuwd... Ga er wel foto's van maken... En een mooi minatuurtje meenemen!!!

Alexander D
20-02-2006, 13:15
Ik quote 'm even helemaal, dan kan er niets mis gaan :wink:

Onderschatten en wel waarderen is een contradictio interminus. Onderschatten betekend volgens Van Dale namelijk: onderwaarderen.

Wat ik wil zeggen (en jij dus zelf ook) is dat Queen altijd zeer veel waardering heeft gehad en niet alleen voor Bohemian Rhapsody. Met één klassieker kun je geen 20 jaar lang de stadions vol blijven spelen.

knip (anders wordt het zo'n lange quote... :wink: )

Wat ik eigenlijk vooral bedoel is dat Queen bijzonder veel fans heeft maar door de pers zelden genoemd wordt in het rijtje van 'grote bands'. Dat stoort me want Queen was in mijn ogen altijd erg vooruitstrevend en op zoek naar nieuwe dingen. Er zijn maar weinig albus hetzelfde terwijl het toch als Queen herkenbaar blijft. Zet ik daar het makkelijkste voorbeeld tegenover: de Rolling Stones dan durf ik te stellen dat een nummer van twee albums terug net zo makkelijk op hun tweede album had kunnen staan als andersom. Ik vind de Rolling Stones ook goed maar het klinkt allemaal eender.

Wat me opvalt is dat niemand 'who wants to live forever' noemt bij mooiste Queen-songs. :wink:

rkrijger
20-02-2006, 13:18
Wat me opvalt is dat niemand 'who wants to live forever' noemt bij mooiste Queen-songs. :wink:

Jij nu toch?

Daniel van Zandvliet
20-02-2006, 14:21
Queen is voor mij ook mijn favo band. 8)
Zoals zoveel mensen zeggen is Hot Space inderdaad het minste album, hoewel Las Palabras De Amor en Under Pressure toch (naar mijn mening) wel erg lekkere liedjes zijn :wink:
Mijn favo album wisselt wel eens, op dit moment is dat 'A Day At The Races', maar volgende maand kan dat Queen II of Innuendo zijn.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik naast 'Hot Space', 'A Kind Of Magic' en 'The Works' wat mindere albums vind.
Queen is lekker afwisselend en ik zal er altijd van blijven houden.
Zelfs nu luister ik er nog steeds liever naar dan die Top 40 muziek :roll:

rkrijger
20-02-2006, 14:27
Ik moet eerlijk toegeven dat ik naast 'Hot Space', 'A Kind Of Magic' en 'The Works' wat mindere albums vind.

Huch, kuch, proest... *WAT* zeg je? The Works wat minder...
Cultuurbarbaar! ;-)

Daniel van Zandvliet
20-02-2006, 14:38
Ja sorry :wink:
Ik bedoel, A Kind Of Magic en The Works hebben allebei wel een aantal leuke/goede nummers, maar als je het totaalplaatje bekijkt, vind ik ze net wat minder.

Maar mijn favo's van A Kind Of Magic zijn; One Vision, A Kind Of Magic, Who Wants To Live Forever, Gimme The Prize (jaja :twisted: ) en Princes Of The Universe.

Van The Works; It's A Hard Life en Hammer To Fall. :wink:

rkrijger
20-02-2006, 14:40
Van The Works; It's A Hard Life en Hammer To Fall. :wink:

Van "The Works" is mij ook opgevallen dat er geen hele slechte composities op staan. Elk ander album van Queen heeft, IMHO, minimaal 1, meestal 2, compleet waardeloze nummers...

Daniel van Zandvliet
20-02-2006, 14:47
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik 'Tear It Up' en 'Machines (or 'back to humans')' niet echt sterke nummers vind :?, maar ja, ieder z'n eigen mening :wink:

rkrijger
20-02-2006, 14:49
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik 'Tear It Up' en 'Machines (or 'back to humans')' niet echt sterke nummers vind :?, maar ja, ieder z'n eigen mening :wink:

Zo is het, en over smaak valt niet te twisten!

rrrick
20-02-2006, 15:02
Queen is fantastisch en verantwoordelijk voor een groot aantal geweldige songs. Ik teken daarbij wel aan dat wat betreft composities Freddie Mercury DE man is, en dat dat wat mij betreft direct het grote probleem van Queen is. Brian May, Roger Taylor en John Deacon zijn absoluut medeverantwoordelijk voor het Queen geluid maar komen qua schrijven niet in de buurt van Mercury (een uitzondering als 'you're my best friend' daargelaten). Dat is voor mij ook de reden dat ik de albums vaak 'net niet' vind. Er staat te veel filler materiaal van Roger Taylor en Brian May op. 'I'm in love with my car..." uggghh.

En Bohemian Rhapsody is echt een van de allermooiste nummers allertijden. Hoe goed dat lied in elkaar zit is echt onvoorstelbaar. Op de greatest hits dvd (geloof ik) laat Brian May horen hoe spectaculair de zang-arrangementen in elkaar zitten. Freddie Mercury was in dat opzicht een absoluut genie.

Alexander D
20-02-2006, 15:14
Princes Of The Universe.



En dan vooral heel hard!!!!!! 8) :D

rkrijger
20-02-2006, 15:22
Princes Of The Universe.



En dan vooral heel hard!!!!!! 8) :D

Geef mij maar "The Show must go on" heel hard...

Daniel van Zandvliet
20-02-2006, 15:39
Queen is fantastisch en verantwoordelijk voor een groot aantal geweldige songs. Ik teken daarbij wel aan dat wat betreft composities Freddie Mercury DE man is, en dat dat wat mij betreft direct het grote probleem van Queen is. Brian May, Roger Taylor en John Deacon zijn absoluut medeverantwoordelijk voor het Queen geluid maar komen qua schrijven niet in de buurt van Mercury (een uitzondering als 'you're my best friend' daargelaten).

Freddie Mercury is inderdaad de beste schrijver van de vier, maar ik den k dat ze zonder elkaar nooit zo ver zouden komen, het is juist dat ze alle vier liedjes schrijven (goede/slechtere) dat ze zo gevarieerd maakt. :wink:
Misschien komen ze niet in de buurt, maar soms zijn het de commerciele liedjes (met name van John Deacon) 'Another One Bites The Dust', 'You're My Best Friend' en 'I Want To Break Free' die toch ook wel belangrijk zijn geweest, het zijn zeker niet altijd de gecompliceerde liedjes die scoren :wink:
Qua kwaliteit van de liedjes zelf is denk ik Roger Taylor nog het slechtst,
maar qua stem was hij heel belangrijk voor het (met name hoge) Queen geluid.
Hoewel de rest van het nummer niet echt hoogstaand is (volgens mij), vind ik met name het eind stukje van Good Company (zeker in de DTS 5.1 mix) met dat 'jazz-band' gitaar geluid echt geweldig :)

rkrijger
20-02-2006, 15:42
Qua kwaliteit van de liedjes zelf is denk ik Roger Taylor nog het slechtst...

Radio Ga Ga...

Daniel van Zandvliet
20-02-2006, 15:46
Qua kwaliteit van de liedjes zelf is denk ik Roger Taylor nog het slechtst...

Radio Ga Ga...

...en These are The Days Of Our Lives.

Natuurlijk zijn er een uitzonderingen :wink:
Maar kijk maar naar de nummers op de oudere albums; Fun It (Jazz), More Of That Jazz (Jazz), Fight From The Inside (News Of The World) ed, dat lijken meer album 'fillers' te zijn.
Hoewel ik I'm In Love With My Car en Drowse geen slechte liedjes vind

Jos A.
20-02-2006, 15:50
Wat me opvalt is dat niemand 'who wants to live forever' noemt bij mooiste Queen-songs. :wink:

Eén van mijn favoriete nummers, krijg er altijd een brok in mijn keel van.

Symphony X
20-02-2006, 19:43
Wat me opvalt is dat niemand 'who wants to live forever' noemt bij mooiste Queen-songs. :wink:

Eén van mijn favoriete nummers, krijg er altijd een brok in mijn keel van.

Erg mooi nummer inderdaad net zoal Innuendo :P En Princes of the Universe natuurlijk :wink:

Daniel van Zandvliet
20-02-2006, 22:57
Wat me opvalt is dat niemand 'who wants to live forever' noemt bij mooiste Queen-songs. :wink:

Ik denk omdat de meeste mensen hier niet alleen de commerciele liedjes kennen (van de Greatest Hits albums :wink: )
Meestal zijn de niet als single uitgebrachten platen mooier.
Wat toch wel mijn favo's zijn, You Take My Breath Away, Mother Love, A Winter's Tale (volgens mij wel als single uitgebracht) en Teo Torriatte (let us cling together).
Who Wants To live Forever is inderdaad een erg mooi liedje, maar ik denk er mensen zijn die verder kijken dan de bekende liedjes :wink:

Giniecoloog
20-02-2006, 23:32
Tip voor de Queenfans: Tot 7 oktober is er nog steeds de Queenmusical in het Dominion Theatre in London: We Will Rock You!

Een fantastische musical met alleen maar Queensongs!

Echt een aanrader. We hebben 'm zelf nu 4 keer gezien!

Groetjes,
Ginie

Werner
21-02-2006, 00:06
Hot Space was inderdaad minder, maar ik vind The Miracle en Innuendo toch ook erg goede albums. Vooral als je achteraf beseft dat de songteksten van Innuendo zo vol dubbele bodems zitten met Freddie's verwerkings- en aanvaardingsproces van zijn nakend overlijden. Ik kan me wel vre-se-lijk ergeren aan die "nieuwe" Queen (2/4 van de originele band en die nieuwe zanger daar): ik vind het grafschennis om dit misbaksel "Queen" te noemen. Queen stond of viel met Freddie Mercury. Neh!

Dennis Kuijper
21-02-2006, 00:30
Ik kan me wel vre-se-lijk ergeren aan die "nieuwe" Queen (2/4 van de originele band en die nieuwe zanger daar): ik vind het grafschennis om dit misbaksel "Queen" te noemen. Queen stond of viel met Freddie Mercury. Neh!
Ik vind dit ook een beetje kul eigenlijk want dan had Freddie gewoon voor z,n dood moeten aangeven dit niet te willen,zoveel inbreng had hij volgens mij wel.Je moet de band ook niet zien als Queen maar meer een tribute to Freddie Mercury/Queen denk ik.

Swanski
21-02-2006, 03:52
Absoluut m'n favo band. :D

Naar mijn mening ook zwaar onderschat, ook al worden ze nog zo gewaardeerd. Queen heeft veel meer variatie in de muziek dan bijvoorbeeld de Stones.



idd helemaal voor de VOLLE 100% MEE EENS!

hoe gek dat ook klinkt zijn zij ondergewaardeerd ondanks de populariteit en de naam die de band heeft, dan nog!

en op een bepaalde manier de beste band aller tijden, absolutely :!: , voor mij persoonlijk

ook ik ben een absolute liefhebber van het oude werk, maar Innuendo is bijvoorbeeld een absolute topper terwijl dat toch één vd laatste singles is geweest dus niet alleen het oudere werk is TOP:

QUEEN I en II blijven toch de 2 meest speciale cd's vind ik, die hebben iets speciaals, is moeilijk te verwoorden...

ik ben ook trouwens niet een "single-liefhebber" van ze, mijn favoriete nrs zijn meestal niet de singles, wat ik van het bekendere werk bijvoorbeeld wel goed en/of leuk vind:

Good Old Fashioned Lover Boy
Somebody To Love
Innuendo
Killer Queen
Keep Yourself Alive
Don't Stop Me Now
Friends Will Be Friends
Gimme the Prize
Love of My Life
Spread Your Wings

maar bijv niet singles als de volgende zijn stuk voor stuk geweldige tijdloze nrs die ik niet te vaak kan horen:

My Fairy King
White Man
The Fairy Feller's Master-stroke
Keep Passing The Open Windows
Great King Rat
My Melancholy Blues
Fight From The Inside
All Dead All Dead
the Prophet's Song
Get Down, Make Love
Ogre Battle
the March of the Black Queen
Jesus
Death on Two Legs

en nog veel meer maar deze kom nu snel in me op

ik zou zeggen als je ze niet goed kent, luister dan AUB naar dit soort nrs en niet alleen We Will Rock You, We Are the Champions en Radio Ga Ga wat juist met die andere nrs onderscheiden zij zich als TOPBAND!!!

hulde voor Freddie en zijn Queen :wink:

rkrijger
21-02-2006, 08:23
Tip voor de Queenfans: Tot 7 oktober is er nog steeds de Queenmusical in het Dominion Theatre in London: We Will Rock You!

Een fantastische musical met alleen maar Queensongs!

Echt een aanrader. We hebben 'm zelf nu 4 keer gezien!

Groetjes,
Ginie

Ik wilde daar ooit eens heen gaan. Jaartje of 4 geleden al weer. Maar was toen stijf uitverkocht... De musical ook al in Dld gezien (op billboards)... Ik verwacht dat hij tzt ook wel naar NL komt...

Daniel van Zandvliet
21-02-2006, 12:54
ik ben ook trouwens niet een "single-liefhebber" van ze, mijn favoriete nrs zijn meestal niet de singles

Precies, ik heb zelden tot nooit de Greatest Hits album aanstaan, tenzij ik in de auto zit :wink:

Ik vind trouwens Greatest Hits III sowieso overbodig, en van mij had die hele "Queen" + Paul Rodgers tour nooit gehoeven. :?
Ik heb liever dat Brian en Roger zich bezighouden met het 5.1 remixen van oude albums of oid.

rkrijger
21-02-2006, 12:57
Ik heb liever dat Brian en Roger zich bezighouden met het 5.1 remixen van oude albums of oid.

Persoonlijk zit ik daar niet op te wachten. Laten ze maar genieten van hun oude dag...

Alexander D
21-02-2006, 19:18
Ik heb liever dat Brian en Roger zich bezighouden met het 5.1 remixen van oude albums of oid.

Persoonlijk zit ik daar niet op te wachten. Laten ze maar genieten van hun oude dag...

Als ze dan toch gaan mixen laat ze dan oude opnames beter afmixen in stereo. :wink:

Dennis Kuijper
21-02-2006, 19:39
Ik heb liever dat Brian en Roger zich bezighouden met het 5.1 remixen van oude albums of oid.

Persoonlijk zit ik daar niet op te wachten. Laten ze maar genieten van hun oude dag...

Als ze dan toch gaan mixen laat ze dan oude opnames beter afmixen in stereo. :wink:
Of SACD in multi channel :P :wink:

Daniel van Zandvliet
21-02-2006, 20:55
Ik meende ergens gelezen/gehoord te hebben dat Brian alle albums in 5.1 wil remixen, ik ben daar niet echt op tegen :wink:
In die mixen hoor je toch soms ineens 'nieuwe' dingetjes, hoewel ik dat soms ook nog heb met de 'oude' stereo mix :)
Of laat ze tenminste GVHIII of een (evt. legendarisch) concert op dvd zetten

Sander Haarmans
22-02-2006, 10:16
Als jullie deze thread vanaf nu verder toespitsen op de DVD releases van Queen, dan zou deze thread open kunnen blijven. ;)

Cor H.
03-03-2006, 20:35
De 5.1 versie van Bohemian Rhapsody (Op de audio DVD) is geweldig.

Joost v.d. Ham
03-03-2006, 20:38
Queen heeft mij nooit iets gedaan, voor mij is het echt onbegrijpelijk dat Bohemian Rhapsody vrijwel jaarlijks als beste plaat ooit wordt bestempeld in NL (bij de top2000).

Oh, ik heb dus ook geen dvd's van Queen...;)

PaulH
03-03-2006, 21:53
Oh, ik heb dus ook geen dvd's van Queen...;)
Bless you! :wink:

Birdmans
21-03-2006, 13:13
Wel opvallend dat Roger Taylor als slechtste songwriter bestempeld wordt. Dit terwijl hij verantwoordelijk is voor:

Innuendo
Breathru
There are the days of our lives
Ride the wild wind
The loser in the end
Sheer heart attack
Calling all girls
Tenement Funster
Hijack my heart
Don't loose your head

Radio Gaga is overigens van Mercury

Een erg goed nummer vind ik ook You don't fool me van John Deacon. Mijn inziens zijn de beste albums Queen 2, Hot space, The works, Innuendo en Made in heaven.

Beste Queen tracks in mijn optiek

- Keep passing the open windows
- My life has been saved
- Tenement Funster
- Hijack my heart
- She makes me
- '39
- Don't loose your head
- Father to son
- Innuendo
- Mother love
- Ride the wild wind

rkrijger
21-03-2006, 13:22
Radio Gaga is overigens van Mercury

Echt waar? Ik heb ooit eens een interview met Taylor gezien waarin hij praatte over de inspiratie die hij had toen hij Radio Ga Ga schreef... :?

Daniel van Zandvliet
21-03-2006, 13:36
Radio Ga Ga is geschreven door Roger Taylor hoor :wink:
Ride The Wild Wind, Calling All Girls en Don't lose your head worden over het algemeen bestempeld als de mindere nummers (Loser In the end soms ook), Ik vind het allemaal wel leuke nummers, maar ik denk dat zijn nummers voor sommige mensen te 'eentonig' zijn in vergelijking met het overige Queen-repetoire.

Hankster
22-03-2006, 19:22
Wel opvallend dat Roger Taylor als slechtste songwriter bestempeld wordt. Dit terwijl hij verantwoordelijk is voor:

Innuendo
Breathru
There are the days of our lives
Ride the wild wind
The loser in the end
Sheer heart attack
Calling all girls
Tenement Funster
Hijack my heart
Don't loose your head

Radio Gaga is overigens van Mercury

Een erg goed nummer vind ik ook You don't fool me van John Deacon. Mijn inziens zijn de beste albums Queen 2, Hot space, The works, Innuendo en Made in heaven.
zoals gezegd is Radio Ga Ga van Roger, en waarom vergeet je bijvoorbeeld A Kind of Magic? En vooral I'm In Love With My Car is toch in mijn ogen Roger's finest moment :D en Action werkte ook fantastisch live.
Innuendo is trouwens NIET van Roger. Is een veel gemaakte fout. HIj was wel verantwoordelijk voor het over grote gedeelte van de tekst, maar de muziek komt toch echt van Freddie. Eén van z'n weinige goede late werken. In de 80's en voor Innuendo was het toch imo Brian die de kar trok op schrijfgebied. Hoewel hij in de 70's de ondergewaardeerde juweeltjes zoals Long Away,Some Day One Day en uiteraard het geniale '39 pende.

Samen met Pink Floyd is Queen imo de beste band ooit. Zowiezo waren ze ontzettend gevarieerd in hun muziek, hoewel de meeste mensen ze enkel kennen van een zooi popsongs, Rock You, Champions en uiteraard het geweldige maar uitgemolken Bo.Rap. Queen was zoveel meer; keiharde rock tot schitterende accoustische nummers ... disco tot epische nummers. Queen is de definitie van veelzijdigheid. Mede dankzij het schrijverstalent van álle 4 de leden :) Zowiezo is het een van de zeer weinige bands waarvan alle leden een nummer 1 hit hebben gescoord (zoniet DE enige..maar dat durf ik zo niet te zeggen)

Ik vind Made In HEaven zo'n vreselijk ding he...misschien nog wel erger dan Hot Space die ik in de loop der jaren toch wel meer ben gaan waarderen. En The Works heeft goede nummers, maar is qua album niet heel bijzonder. Toch te veel pop-georienteerd voor mijn smaak. Vooral Break Free is een draak van een nummer in de studio uitvoering...
Innuendo is een hele goede plaat .. alleen jammer dat Queen's dieptepunt, Delilah, erop staat. Maar Innuendo en Show.. en Don't Try So Hard maken alles goed :) En de '97 rock re-take van I Can't Live With You is ook erg goed!

Neen, ik ben toch meer van het live werk van Queen. De 79 - 82 era was toch wel Queen in de hoogste versnelling op live gebied. Jammer dat Freddie's stem zo vern**kt was in 84,85,86...want qua shows zelf werd het alleen maar grootser natuurlijk :)

Hankster
22-03-2006, 19:36
Als jullie deze thread vanaf nu verder toespitsen op de DVD releases van Queen, dan zou deze thread open kunnen blijven. ;)
okay :)

de docu van A Night At The Opera, waarvan eind vorig jaar op Veronica al een gedeelte van is uitgezonden, is onderhand te koop op een mooie 2 Disc DVD. Bij Van Leest voor 16 euro, en bij MM Utrecht voor 17 euro. Zeer mooie docu, waar Brian en Roger en producent Roy Thomas Baker leuke achtergrond info geven van het opname proces.

En volgende maand komt de officiele release van de al een tijd in het bootleg circuit rondgaande DVD van Queen+Paul Rodgers in Japan uit. Een veel beter concert dan het toch rammelende concert van Sheffield '05. Met nu een bonusdisc met een docu van de DoRo brothers met o.a. materiaal van Boedapest '05.

En eind dit jaar waarschijnlijk deeltje 3 van de Greatest Hits serie....en dan daarom waarschijnlijk volgend jáár pas weer een concert op DVD. Dikke kans dat het Parijs '79 gaat worden :)

Hankster
22-03-2006, 19:46
Echt waar? Ik heb ooit eens een interview met Taylor gezien waarin hij praatte over de inspiratie die hij had toen hij Radio Ga Ga schreef
klopt...z'n zoontje die probeerde te praten, he ;)

rkrijger
23-03-2006, 08:09
Echt waar? Ik heb ooit eens een interview met Taylor gezien waarin hij praatte over de inspiratie die hij had toen hij Radio Ga Ga schreef
klopt...z'n zoontje die probeerde te praten, he ;)

Dat weet ik niet precies. Maar als dat echt het geval is, dan is dat wel super grappig!

mark t
23-03-2006, 10:21
...en dan daarom waarschijnlijk volgend jáár pas weer een concert op DVD. Dikke kans dat het Parijs '79 gaat worden :)Het zou tijd worden. De bootlegs en officiële live-cd uit die periode zijn wat mij betreft stukken beter dan alles wat ze in de jaren '80 en '90 hebben gedaan. Wat mij betreft mag na een dvd met livewerk uit '79 ook nog wel een dvd met nòg vroegere concertopnames verschijnen. Liefst uit de periode van vóór 1976.

Hankster
23-03-2006, 15:37
oh reken maar dat Rainbow en zeker Hammersmith (verbazend goeie kwaliteit!) ooit nog wel eens uitgegeven gaan worden, en bij QP hebben ze Earl's Court in zeer goede kwaliteit in de kluizen liggen. Zonde om dat allemaal maar achter gesloten deur te houden. En zowiezo is Houston '77 in redelijk goeie kwaliteit in het bootleg circuit in omloop, maar bij QP hebben ze 'em vast ook wel in hele goede staat liggen.
Het punt is natuurlijk dat een setlist met Radio Ga Ga en I Want To Break Free helaesch beter verkoopt dan een setlist met Sweet Lady en Ogre Battle oid.

Genoeg cool materiaal dus...beetje jammer dat ze lui zijn bij Queen Productions...écht lui. Ik snap niet dat je geen concert uit wilt brengen omdat je toevallig in datzelfde jaar ookal een Greatest Hits DVD uitbrengt :roll:

Ik heb btw vanmiddag de A Night At The Opera docuDVD gekocht; is echt een leuke DVD :)

Hankster
23-03-2006, 15:41
Dat weet ik niet precies. Maar als dat echt het geval is, dan is dat wel super grappig!
ja :)
Ik vind zulke informatie altijd leuk om te horen; de ANATO DVD staat er dan ook vol mee. Zo wist ik niet dat Brian de inspiratie voor The Prophet's Song kreeg door een droom :)

Demon
25-07-2006, 23:19
Weet niet of het hier al bekend is.

http://img234.imageshack.us/img234/7571/vbestgy5.jpg
The Very Best of Freddie Mercury Solo.
2 CD Set - 60th Anniversary Special Edition
For Release September 4, 2006

While Freddie Mercury dedicated the major part of his creative energies to the all-consuming project that was Queen, such was his appetite for music that not all of it could be fulfilled within the parameters of Queen. At these times Freddie ventured off into the uncharted new world of solo projects.

This special edition, released September 4, 2006 to celebrate his 60th anniversary, The Very Best of Freddie Mercury Solo, which includes a bonus CD of rare or unheard tracks, highlights those periods when Freddie channelled his inexhaustible love of music into new musical encounters, some intensely personal projects, others providing the excitement of collaborations with writers and performers who fired his imagination.

While most people would think Freddie’s solo career began in 1985 with his Mr. Bad Guy album, it in fact began much earlier - back in 1973, with his cover versions of the Beach Boys’ I Can Hear Music and Goffin-King’s Goin’ Back, released as the A and B sides of his first solo single under the pseudonym, Larry Lurex. Since the single disappeared without trace, it is not surprising few are aware of this inauspicious start to his solo career. Both are included here.

A number of tracks here come from the official first solo album, Mr. Bad Guy, recorded in 1983/85 in Munich during a period when Freddie was heavily into the club scene in the city. Freddie’s love of the dance music he was surrounded by at the time shows through in tracks such as I Was Born To Love You and Living On My Own (which, remixed in 1993, gave Freddie a posthumous No.1 hit, an Ivor Novello award, and, surprisingly, the only No.1 of his solo career).

Freddie’s love of theatre, and great admiration for his first pop idol, Cliff Richard, accounts for the track Time, the title song of Dave Clark’s successful West End musical in which Cliff starred (the show, coincidentally, played at the Dominion Theatre, now the home to Queen’s own smash hit musical, We Will Rock You).

One of the most musically fulfilling periods of Freddie’s life was his musical love affair with Spanish opera diva, Montserrat Caballé. From this unlikely, but magical union, came the tracks Barcelona, which Freddie wrote for Montserrat’s home city and which became the theme for the Olympic games of 1992, and the high drama of Guide Me Home, and How Can I Go On.

Although Freddie only ever released two solo albums, Mr. Bad Guy and Barcelona, there are reports that he had plans, and, indeed, had started work on a ‘covers’ album. This is widely considered to be the origin of one of his most popular singles, his version of The Platters’ classic The Great Pretender, released first by Freddie in 1987 (when it reached No.4) and subsequently reissued in 1993.

While CD1, with a few exceptions, features mostly versions as originally recorded, the second CD of the set is a feast of rarities and new and unheard remixes. Over half of the tracks featured are 2006 mixes.

In recognition of Freddie’s own passion for new musical adventures and his love of the club music scene, for this release a number of his best loved tracks were handed over to some of today’s most highly regarded up and coming international remixers: Pixel82, The Glimmers, George Demure, Sunshine People, Rank 1, Star Rider, No More Brothers and The Egg, all given an open brief to take Freddie’s original and rework it in their own unique and unpredictable sound and style.

On a more retrospective level, a vocal and piano version of Your Kind of Lover and Freddie’s a cappella delivery of Let’s Turn It On, were selected to give an informal insight into Freddie at work in the studio and underline the fact that as well as a unique writer, he was also one of the finest vocalists we will ever hear. As Brian May has written: ”Freddie sang with a joy and spontaneity that came from plucking his own inspiration from the air, or his own heart. It is hard to find a parallel anywhere for this man who combined composing with such outstanding performance.”

CD 1 ends with a stunningly moving version of Freddie and Mike Moran’s Guide Me Home performed by Swiss jazz pianist and Blue Note artist Thierry Lang, a native of Freddie’s final home city of Montreux, and specially arranged and recorded by Lang as his own tribute to Freddie.

Track listing CD1:
1. In My Defence (2000 Remix)
2. The Great Pretender (Original Version from 1987)
3. Living On My Own (1993 No More Brothers Radio Mix)
4. Made In Heaven (Mr Bad Guy Album Version from 1985)
5. Love Kills (Original Version from 1984)
6. There Must Be More To Life Than This (Mr Bad Guy Album Version from 1985)
7. Guide Me Home (Barcelona Album Version from 1988)
8. How Can I Go On (Barcelona Album Version from 1988)
9. Foolin’ Around (Steve Brown Version)
10. Time (Original Version from 1986)
11. Barcelona (Barcelona Album Version from 1988)
12. Love Me Like There’s No Tomorrow (Mr Bad Guy Album Version from 1985)
13. I Was Born To Love You (Mr Bad Guy Album Version from 1985)
14. The Golden Boy (Barcelona Album Version from 1988)
15. Mr Bad Guy (Mr Bad Guy Album Version from 1985)
16. The Great Pretender (Malouf Mix)
17 .Love Kills (Star Rider Remix)
18. I Can Hear Music (Original Version from 1973)
19. Goin’ Back (Original Version from 1973)
20. Guide Me Home (Thierry Lang)

Track listing CD 2:
1. Love Kills (Sunshine People Radio mix)
2. Made In Heaven (Extended Version)
3. Living On My Own (Egg vocal Mix)
4. Love Kills (Rank 1 Remix)
5. Mr Bad Guy (Bad Circulation mix)
6. I Was Born To Love You (George Demure remix)
7. My Love Is Dangerous
8. Love Making Love (Demo)
9. Love KIlls (Pixel82 remix)
10. I Was Born To Love You (Extended Version)
11. Foolin' Around (Early Version)
12. Living On My Own (No More Brothers Extended Mix)
13. Love Kills (Glimmers re-edit)
14. Your Kind Of Lover (V & P version)
15. Let's Turn It On (Acapella)

In celebration of what would have been Freddie’s 60th birthday, September 5, EMI will also release the 2-DVD set, Freddie Mercury: Lover of Life, Singer of Songs.

The Official 60th Anniversary Photographic Exhibition, showcasing rare images of Freddie from both public and private collections, will take place at proud Central, 5 Buckingham Street, WC2N (www.proud.co.uk ) from 8th September-22nd October 2006.

In addition, EMI Music will publish the print and audio book “Freddie Mercury: A Life, In His Own Words”.

Hankster
26-07-2006, 10:07
ik had er uiteraard al van gehoord ;)

Man...wat zijn het toch ook een stel ranzige geldwolven bij EMI...echt een waardeloze release :{

rkrijger
26-07-2006, 10:15
ik had er uiteraard al van gehoord ;)

Man...wat zijn het toch ook een stel ranzige geldwolven bij EMI...echt een waardeloze release :{

Je moet er niet aan denken eerst een of andere hippe remix van "Living on my own" te horen en daarna "I can hear music" in 1973-bagger-kwaliteit...

Dit wordt een torrent-download voor mij! ShitEMI!

Was overigens twee weken terug nog bij het standbeeld van Freddie Mercury in Montreux!!!

Homer72
29-03-2007, 12:58
van "brianmay.com"


**Mon 27 Mar 07**
QUEEN LIVE IN MONTREAL DVD
Mentioned at the Queen Fan Club convention last weekend - confirmed that Montreal '81 is destined for DVD release this autumn.

Homer72
29-03-2007, 13:07
aanvulling: van queenconcerts.com

Tour itinerary [2 concerts]24.11.1981 Montreal, 25.11.1981 Montreal,
These two special concerts were filmed and later released on the 'We Will Rock You' VHS and DVD. Unfortunately, the audience was quiet and also the band didn't feel like wasting their energy so the result is not that good. Still, get the released DVD, it's worth especially because of the great picture quality.

I have to say I'm not 100% sure about the correct setlist. Most sources are incorrect, the video is (as always) cut so I had to rely on the audience recording of the first night.


Typical setlist01. Intro 16. The Hero 02. We Will Rock You (fast) 17. Keep Yourself Alive 03. Let Me Entertain You 18. Drum solo 04. Play The Game 19. Guitar solo 05. Somebody To Love 20. Brighton Rock reprise 06. Killer Queen 21. Crazy Little Thing Called Love 07. I'm In Love With My Car 22. Bohemian Rhapsody 08. Get Down Make Love 23. Tie Your Mother Down 09. Save Me 24. Another One Bites The Dust 10. Now I'm Here 25. Sheer Heart Attack 11. Dragon Attack 26. Jailhouse Rock 12. Now I'm Here (reprise) 27. We Will Rock You 13. Love Of My Life 28. We Are The Champions 14. Under Pressure 29. God Save The Queen 15. Flash

.....

Ik word hier nog niet echt vrolijk van. Qua setlist weinig verschil met bijvoorbeeld Live At The Bowl (1982). Uit de recensie van het concert was het artistiek ook geen toppertje. Jammer dat er blijkbaar weinig ander materiaal goed genoeg is om ook een dvd release te krijgen. Brian May en Roger Taylor gaven dit al eerder aan.

Zelf zit ik nog te wachten op een mooie release met solo video / concert materiaal van Brian May, Roger Taylor/The Cross.

Later dit jaar overigens ook naar verwachting de release van de nieuwe Cd van Queen/Paul Rodgers.

Hugo R
29-03-2007, 15:09
Ik wacht nog steeds op greatest video hits 3. Zal die ooit nog komen?

Homer72
29-03-2007, 15:14
was eerder aangekondigd voor dit najaar, maar gezien deze release vrees ik van niet.
May / Taylor willen overal een dikke vinger in de pap hebben en gezien de tijd en energie die ze nu in de nieuwe cd steken, vermoed ik dat ze voor een easy release gaan.

Hugo R
30-03-2007, 09:51
was eerder aangekondigd voor dit najaar, maar gezien deze release vrees ik van niet.
May / Taylor willen overal een dikke vinger in de pap hebben en gezien de tijd en energie die ze nu in de nieuwe cd steken, vermoed ik dat ze voor een easy release gaan.

We wachten maar weer gewoon af dan.

Lex v/d Moolen
30-03-2007, 18:33
Dat is dus gewoon een heruitgave van deze?
http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=432

Hankster
04-04-2007, 14:04
Dat is dus gewoon een heruitgave van deze?
http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=432

ja, het is een re-release van de WWRY, maar nu dus door Queen Productions. Nu komt er dus hopelijk een wat betere geluidsmix...

Maar ik blijf het schofterig vinden! De WWRY-release was best aardig, en zowiezo zijn er uit die tijd vele malen betere concerten. Waarom niet bijv. Parijs '79 waar ze vorig jaar aan zaten te denken? :mad:
Montreal '81 is muzikaal een aardig concert, niet meer dan dat. En om het publiek nog een beetje enthousiast over te laten komen hebben ze opnames van allebei de avonden door elkaar gemixt als ik me niet vergis. En als ze hem zo nodig zelf uit willen brengen, laten ze dan de héle video releasen, maar zelfs dát gaat niet gebeuren. Nee...weer een behoorlijke misser van QP!

Hankster
04-04-2007, 14:11
Qua setlist weinig verschil met bijvoorbeeld Live At The Bowl (1982). dat valt ook wel weer mee. Het verschil is niet zo groot als bijv. tussen de The Works tour en de Magix Tour, maar alle tournee's van 79-82 hadden een redelijk dezelfde opbouw qua setlist. Je moet niet vergeten dat ze in die tijd veel in de studio zaten en een gedeelte van het jaar aan het touren waren.


Jammer dat er blijkbaar weinig ander materiaal goed genoeg is om ook een dvd release te krijgen. Brian May en Roger Taylor gaven dit al eerder aan.
dat is onzin. Er is meer dan genoeg geoed genoeg materiaal voor handen, maar ze zijn bang dat wanneer ze wat verder terug in de tijd gaan en de setlists dus wat minder 'Greatest Hits' worden dat de DVD's niet zullen verkopen.


Zelf zit ik nog te wachten op een mooie release met solo video / concert materiaal van Brian May, Roger Taylor/The Cross.
Dat zou inderdaad leuk zijn, zeker van Brian! Maar als hun CD's al matig verkochten terwijl Queen nog écht hot was, dan zal een solo DVD nu erg slecht verkopen...zit er dus vrees ik niet in.


Later dit jaar overigens ook naar verwachting de release van de nieuwe Cd van Queen/Paul Rodgers.
yeah! Waarschijnlijk ergens aan het eind van de herfst. Ik ben benieuwd :)

En nu nog een nieuwe tour in 2008 :D

Lex v/d Moolen
04-04-2007, 18:02
ja, het is een re-release van de WWRY, maar nu dus door Queen Productions. Nu komt er dus hopelijk een wat betere geluidsmix...
Die was idd wel erg matig. Heb 'm dan ook maar 1x bekeken. Zet ik liever die in een vol Wembley op.

Hugo R
04-04-2007, 18:51
Heb de dvd van WWRY ook, maar heb hem eigenlijk maar 1x gezien vanwege de mindere geluidskwaliteit.

Homer72
30-05-2007, 20:47
8 oktober als voorlopige releasedatum

Hankster
17-06-2007, 10:14
nog wat nieuws over Montreal '81 van Bri's soapbox

Strangely enough, we have just been watching those old Saturday Night Live takes. There's actually many flaws in them, but they are a nice piece of history.

We were contemplating putting them on the new DVD, as bonus material. But I think we have something a lot more exciting! I wonder if I am allowed to say what! I will check with the chaps. The upcoming release is Queen at the Montreal Forum, November 1981. Our technical chaps have been working themselves to the bone rescuing it from the bad state all the original material was in ... and vastly increasing the quality all round.

Today, Roger and I were in a small studio in Soho, doing Voice-Overs. It's quite fun, really, sitting there and pontificating on your own past ... we had the whole thing in glorious HiDef and surround sound to listen to ... (well, actually we were on headphones for the recording of our voices) ... and it's pretty spectacular. It was shot on full 'double-anamorphic' 35m film, not crappy video, so it's well worthy of the HiDef format ... good job we were young ha ha! It's very revealing! But mainly of Freddie, because, as you will see, that's what the director was mainly interested in! But there is all kinds of good stuff. We seem VERY young and innocent ... and in a way unformed, next to the confident strides you see at Wembley 1986. The material WAS released before, under the (now confusing!) title of We Will Rock You, and this release was always a thorn in our side, because we had no ownership, no control, and the whole thing was shoddily put together, with bad sound. But now we have, with the help of Eagle Vision, got our baby back ... and it will go forth in a state we can be proud of. It's been an immense, painstaking job for Justin and Kris, and Simon, to piece the thing back together and excise all the inconsistencies and pops and bangs which were the result of a hasty job back in 1982, and the owners would never spend the time or money to correct. There are some fun moments too, as you will see, most of which were cut out in the old version for one reason or another. For two songs the visuals were simply thrown away all those years ago, or lost. So Flash and The Hero will be available only on the CD and the VINYL. God Bless Vinyl! Get your GRAMOPHONES ready!!

weten we ook hoe het nou zat met Flash en The Hero. Erg jammer dat ze er niet op kunnen komen...

angelic
17-06-2007, 18:39
Queen is the best! Toen ik ongeveer 4 was werd ik bekend met de muziek, mijn broer is 10 jaar ouder en hij de draaide de muziek en maakte bandjes voor mij.Kan/kon bijna alle liedjes uit mijn hoofd. Toen ik 10 was overleed Freddie *sigh*. Hun muziek heeft zo'n involed gehad en je hoort hun liedjes nog overal Nu 16 jaar later is het nog steeds mij fave band en zanger...(zie onderschrift)

Reinbo
17-06-2007, 18:51
Beste album vind ik Queen 2, na News of the World werd het allemaal flink minder.....

zetmoon
17-06-2007, 18:54
Ik heb Queen altijd een tamelijk potsierlijke band gevonden.

Weliswaar met goede muzikanten en een prima zanger.
De nummers vind ik nogal wisselvallig.

Een beetje teveel uiterlijk vertoon.

Hankster
18-06-2007, 10:03
Beste album vind ik Queen 2, na News of the World werd het allemaal flink minder.....
Queen II is inderdaad een van hun betere albums. Zeker de laatste 5 nummers maken het een geweldig album.
Maar je zegt wel dat het na NotW minder wordt (ik zelf vind Jazz en The Game ook nog erg goed, maar daarna werd het wel heel anders ja) maar The Miracle en zeker Innuendo waren, ondanks een paar mindere/slechte nummers, toch echt wel weer steengoede albums :)

Maargoed .. van mij mogen ze de eerdere periode van de band ook wel als officiele DVD-release laten zien. Nu zien we enkel optredens van de 80's (hoewel de Hot Space tour toch wel een van hun betere was imo) terwijl de Crazy Tour bijvoorbeeld toch ook echt een DVD waard is...zonde dat ze dus voor Montreal '81 hebben gekozen

angelic
18-06-2007, 12:47
Ik heb Queen altijd een tamelijk potsierlijke band gevonden.

Weliswaar met goede muzikanten en een prima zanger.
De nummers vind ik nogal wisselvallig.

Een beetje teveel uiterlijk vertoon.

Ik houd/ ben dol op de manier waarop Freddie entertainde en de band experimenteerde met verschillende stijlen.

Alexander D
19-06-2007, 10:43
Ik houd/ ben dol op de manier waarop Freddie entertainde en de band experimenteerde met verschillende stijlen.

Dat vind ik inderdaad ook het sterkste punt van Queen.

In tegenstelling tot bijvoorbeeld de Stones. Als die een singel uitbrengen klink dat het hetzelfde als de nummer uit 1971. Daarmee wil overigens niet zeggen dat ze niet heel veel mooie nummers hebben. ;)

Frank K.
17-08-2007, 02:15
ik ben zelf ook redelijk 'fan' van queen, ik heb al de cd's en de video hits. toen ik 12 jaar was (nu19) ben ik op een of andere manier in contact gekomen met de muziek van queen. ik vond het geweldig.
ik vind ook dat queen een beetje ondergewaardeerd word ten opzichte van bijvoorbeeld de stones. als je bijvoorbeeld aan een willekeurig iemand de titels van nummers van queen of de stones vraagt, dan zijn er denk ik meer mensen die er meer kennen van queen ipv de stones.

geweldige nummers vind ik zelf: under pressure, innuendo, the miracle en toch ook flash.

Henk Heideveld
21-09-2007, 16:57
Ik heb de AUDIO-DVD van Bohemian Rapsody van Queen.
Zorg dat je 'm te pakken krijgt, dit is geluid zoals geluid in 5.1. MOET zijn(y)

Hugo R
20-03-2008, 11:47
Queen brengt nieuw album uit
Na het album Made In Heaven in 1995 bracht Queen geen albums meer uit. Tot dit jaar, want in september komt de band voor het eerst in 13 jaar met een nieuw album.

Hoe het album gaat heten, is onbekend. De zanger is Paul Rodgers, die in 1991 bij de band kwam na het overlijden van Freddie Mercury. Queen meldt op hun website dat het album al is opgenomen.

De groep gaat met het nieuwe album ook op toernee door Europa. De start van de Rock The Cosmos-tour is in Moskou op 16 september. En op dinsdag 7 oktober wordt Nederland aangedaan. Queen treedt dan op in Ahoy' Rotterdam.

Remco1
20-03-2008, 13:49
nou die hoef ik dus niet.

zonder freddie its not the same!

BlackQueen
20-03-2008, 14:10
nou die hoef ik dus niet.

zonder freddie its not the same!


Ik wordt onderhand zo moe van al die opmerkingen dat Queen zonder Freddie geen Queen meer is.

Waarom is Pink Floyd zonder Roger Waters en Syd Barrett dan nog wel Pink Floyd???
En The Who zonder Keith Moon nog wel The Who en Led Zeppelin zonder John Bonham nog steeds Led Zeppelin??

Uiteraard is Queen + Paul Rodgers niet te vergelijken met Queen + Mercury.
Het is anders maar de concerten van Queen + Paul Rodgers waren van prima kwaliteit en dat zullen ze ook de komende Tour gaan bewijzen.

Maar schei nu eens uit om Paul Rodgers te vergelijken met Freddie Mercury want die vergelijking gaat mank.
Je gaat toch ook niet Roger Waters vergelijken met David Gilmour en dan zeggen dat het geen Pink Floyd meer is.

Hankster
20-03-2008, 14:56
nou die hoef ik dus niet.

zonder freddie its not the same!Freddie was de frontman en daarmee het gezicht van de originele band, maar qua muziek was hij zeer zeker niet de bepalende factor en daarmee dus ook niet 'Queen'.

QPR is nu eenmaal het beste wat de fans op dit moment nog kunnen krijgen, Paul is gewoon een goede zanger, en wat Brian en Roger betreft; die zullen hun schrijfkunsten heus nog niet verleerd zijn. Hoewel de tournee van '05/'06 zeker beter had gekund, met name de setlist was imo niet 100%, was het gewoon super om ze weer live te zien en je zag ze per optreden beter worden. Zeker tegen het einde van de Amerikaanse leg van de tour in 2006 waren ze in super vorm!
Ik ben dan ook benieuwd hoe het eind '08 gaat worden wanneer ze weer op tournee gaan 8)

Hankster
21-03-2008, 15:07
Die moet je even toelichten. Wat bedoel je met 'zeer zeker niet de bepalende factor'? Hoewel ik vind dat Queen sowieso alleen 'echt' Queen is in de formatie Mercury / May / Taylor / Deacon, kun je niet ontkennen dat Freddie bijzonder veel nummers heeft geschreven en altijd nadrukkelijk een inspirerende kracht is geweest in de band.
Dan weet je zelf ook dat Queen een van de weinige supergroepen is geweest waarbij alle bandleden over de gehele tijd een belangrijk aandeel hebben gehad in het schrijfproces van de nummers. Hoewel het waar is dat Freddie, en maar zeker ook Brian, in de beginperiode de toon zette, werden eind 70's Roger en zeker ook John meer en meer van net zulk groot belang. Allen hebben wereldbekende hits geschreven, allen hadden iets in te brengen bij het nummer van de ander, en je moet toegeven dat Freddie begin jaren 80 een toch behoorlijk andere weg insloeg qua stijl en daarbij de plank soms behoorlijk missloeg (ik noem maar een Body Language van Hot Space en Delilah van Innuendo). Wat mij betreft is Brian eigenlijk in al die 20 jaren de meest constante factor gebleven als het om niveau van schrijven gaat..

Ik ben dan ook benieuwd wat we kunnen verwachten van het komende album. Het is immers bijvoorbeeld alweer 10 jaar geleden dat Brian's laatste album uit is gekomen, hoewel hij daarna natuurlijk nog wel het een en ander heeft geschreven...
Maar de single Say It's Not True vond ik nou niet echt heel erg overtuigend, hoewel ze nog wel behoorlijk wat van dat oorspronkelijk toch redelijk matige nummer hebben weten te maken.

Hankster
21-03-2008, 15:19
Het Pink Floyd met Syd Barrett is wel een ander PF dan dat met Roger Waters en zeker dan dat met David Gilmour.Maar je moet toegeven dat daar lang niet zo over de naam wordt gevallen als in het geval van QPR. Zelfs Axl's huidige hobbyband wat de naam Guns N' Roses heeft werd eigenlijk redelijk makkelijk als ook daadwerkelijk GNR geaccepteerd tijdens de laatste tour.
Heel begrijpelijk, want het gaat bij Queen natuurlijk om het wegvallen van de frontman waardoor een heel belangrijk gedeelte van de identiteit van een groep wegvalt. Maar ik vind het jammer dat bij het algemene publiek dát ook het enige is waar naar wordt gekeken. Het is i.m.o. niet zo dat Brian en Roger de naam Queen uitbuiten nadat de originele band met ruzie uit elkaar is gegaan (zoals bij GNR), maar zij zíjn op dit moment ook daadwerkelijk hetgeen wat nog het dichtst bij de originele band komt. Tuurlijk gaat het enkel om de p.r., want onder een andere naam zouden ze lang niet zoveel succes hebben gehad. Maar hé...het is maar een naam.

rkrijger
27-07-2008, 20:36
Ik heb trouwens een kaart voor het concert in Antwerpen. Volgens mij zijn er voor dat concert nog steeds kaarten. Is Ahoy reeds uitverkocht?

Ben benieuwd naar het album en naar het concert. Heb me voorgenomen niets over de concerten op te gaan zoeken op het internet om zo veel mogelijk verrast te worden.

Hamilcar54
03-08-2008, 10:44
Wanneer komt nu eindelijk greatest hits deel 3 uit ?

Léon Bolweg
03-08-2008, 11:20
En verdere blu-ray releases?

rkrijger
24-09-2008, 09:17
Gisteren naar het concert in Antwerpen geweest. Queen Rocks nog steeds hoor!

Hier heb je de setlist, hoop dat er een DVD van komt!

Queen+Paul Rodgers (2008/09/23 Sportpaleis, Antwerpen)
================================================== ====
01 Intro - Surfs up... School's out
02 Tie your mother down
03 Fat bottomed girls
04 Another one bites the dust
05 I want it all
06 I want to break free
07 C-lebrity
08 Seagull
09 Love of my life
10 '39
11 Drum Solo
12 I'm in love with my car
13 Say it's not true
14 Time to shine
15 Bad company
16 Guitar Solo
17 Bijou
18 Last horizon
19 Crazy little thing called love
20 The show must go on
21 Radio gaga
22 Bohemian rhapsody
23 Cosmos rockin'
24 All right now
25 We will rock you
26 We are the champions
27 God save the queen

Bugssje
07-03-2009, 07:17
Is er al iets bekend/zijn er geruchten van een nieuw optreden volgend jaar want ik zou ze nog zo graag een keer live zien.

DVD Watcher
10-05-2009, 00:17
Deze DVD gaat er zeker inkomen, alleen dan wel de limited edition :

http://www.queenonline.com/qpr/uploads/760409665daf09bc21e01009203a0367.jpg

Queen + Paul Rodgers Live in Ukraine

Release date: June 15th
Formats:
DVD AMARAY BOX
2CD Album + DVD Limited Edition
TIN BOX 2CD Album + DVD + T-SHIRT
Digital Download (Audio only)

When it comes to taking on logic-defying challenges, Queen have never fought shy: think Hyde Park, Latin America, Live Aid. All these years later, Queen are still living adventurously. Here’s the case in point: just weeks ahead of the start of the band’s 2008 Queen + Paul Rodgers’ The Cosmos Rocks tour the band were approached to help Ukraine’s AntiAids Foundation reach out to the youth of the country with the message ‘Don’t Let Aids Ruin Your Life”.

In a country facing the highest rising rate of infection throughout Europe, it is a message which cannot wait. For Queen + Paul Rodgers – already well prepared for a tour opening with two nights at Moscow’s SCO arena, it would mean some drastic rethinking. The venue on offer was Kharkov, Ukraine’s, historic Freedom Square, a place so big that during World War II it was used to land planes. For the band and crew it meant “Everyone had to run very fast, very suddenly, but then most of the great and worthwhile things in your life are a little dangerous.” Despite the seeming impossibility of it, Queen + Paul Rodgers made it to Freedom Square for the night of September 12, 2008.

Over 350,000 Ukrainians came to see them play and more than 10million homes watched the show live on television. In all, more than 20 million took part in what the band recall as “an unforgettable experience…one of those rare things in life you know you will never forget. A meeting in Music, but also a coming together to fight a common enemy…”

Tracklisting:

01. One Vision
02. Tie Your Mother Down
03. The Show Must Go On
04. Fat Bottomed Girls
05. Another One Bites The Dust
06. Hammer To Fall
07. I Want It All
08. I Want To Break Free
09. Seagull
10. Love Of My Life
11. ‘39
12. Drum Solo
13. I’m In Love With My Car
14. Say It’s Not True
15. Shooting Star
16. Bad Company
17. Guitar Solo
18. Bijou
19. Last Horizon
20. Crazy Little Thing Called Love
21. C-lebrity
22. Feel Like Making Love
23. Bohemian Rhapsody
24. Cosmos Rockin’
26. All Right Now
27. We Will Rock You
28. We Are The Champions
29. God Save The Queen

No A Kind Of Magic, Wishing Well and Radio GAGA on the Queen + Paul Rodgers Live in Ukraine CD & DVD!

De DVD bij Play.com : http://www.play.com/Music/MusicDVD/4-/9730574/Queen-Paul-Rodgers-Live-In-Ukraine/Product.html?cur=258 (http://www.play.com/Music/MusicDVD/4-/9730574/Queen-Paul-Rodgers-Live-In-Ukraine/Product.html?cur=258)

De 2CD/DVD Digipack :

http://images.play.com/banners/9692056.jpg

De 2CD/DVD Digipack bij Play.com : http://www.play.com/Music/CD/4-/9692056/Live-In-Ukraine/Product.html

En deze wordt de mijne - Live In Ukraine (2CD, DVD & T-Shirt Tin Box Edition) :

http://images.play.com/banners/9692206.jpg

Bij Play.com : http://www.play.com/Music/CD/4-/9692206/Queen-And-Paul-Rodgers-Live-In-Ukraine/Product.html (http://www.play.com/Music/CD/4-/9692206/Queen-And-Paul-Rodgers-Live-In-Ukraine/Product.html)

Het lijkt me een supermooie uitgave!

Hayko de Boer
10-05-2009, 20:33
Mooie uitgave.
Ik zou de komende dagen de dvd van Return of the Champions binnen moeten krijgen. Die eerst eens rustig beluisteren en dan beslissen of ik ook voor deze ga.

Blik-verpakking en t-shirt zien er gaaf uit, maar wel meteen een groot prijsverschil tussen die edities....

Gisteren nog een docu op tv gezien over Freddie Mercury...het blijft toch een fenomeen...

Bas Hokke
10-05-2009, 20:44
Ik ben opgegroeid met de muziek van Queen. Vond het in mijn jeugd een prima band. Goede muziek, maar vooral de stem van Freddy vond ik geweldig. (nog steeds eigenlijk) na zijn dood heb ik eigenlijk geen CD meer van ze beluisterd. Ben ze helemaal uit het oog verloren.

Dan nummer We are the champions vind ik een verschrikkelijk nummer, maar dat dat komt meer omdat het door Ajax werd gedraaid. Ze hebben zelfs het lef gehad om dat nummer in de Kuip te draaien toen Feyenoord kampioen werd. (héééél lang geleden :( ) met een striemend fluitconcert werd het toen afgezet. :-D

DVD Watcher
10-05-2009, 21:46
Dat nummer We are the champions vind ik een verschrikkelijk nummer, maar dat dat komt meer omdat het door Ajax werd gedraaid. Ze hebben zelfs het lef gehad om dat nummer in de Kuip te draaien toen Feyenoord kampioen werd. (héééél lang geleden :( ) met een striemend fluitconcert werd het toen afgezet. :-D

In 1995 trad Rene Froger een aantal keren op in de Kuip, en zong toen dat nummer ook.
Toch leuk een amsterdammer dat te horen zingen in de Rotterdamse Kuip :)

Bas Hokke
10-05-2009, 21:48
In 1995 trad Rene Froger een aantal keren op in de Kuip, en zong toen dat nummer ook.
Toch leuk een amsterdammer dat te horen zingen in de Rotterdamse Kuip :)

ja hahaha, zaten vast geen Feyenoordfans tussen de Rene Froger fans :-D

DVD Watcher
10-05-2009, 21:59
Mooie uitgave.
Ik zou de komende dagen de dvd van Return of the Champions binnen moeten krijgen. Die eerst eens rustig beluisteren en dan beslissen of ik ook voor deze ga.

Blik-verpakking en t-shirt zien er gaaf uit, maar wel meteen een groot prijsverschil tussen die edities....

Gisteren nog een docu op tv gezien over Freddie Mercury...het blijft toch een fenomeen...

Misschien een prijzige uitgave, maar wel een hele mooie.

Die documantaire van gisteren was maar een gedeelte uit de volledige documantaire ''Freddie Mercury - The Untold Story'', wat een echte aanrader is, en deze is al heel lang verkrijgbaar op DVD.

Heb deze uiteraard in huis, zat in deze luxe box (maar is ook verkrijgbaar in normale dvd uitvoering) :

http://images-eu.amazon.com/images/P/B00004YTWM.03.LZZZZZZZ.jpg
http://fotos.marktplaats.com/kopen/9/6f/eeot5p5UocVASy/lUQ6Y+A==.jpg
http://fotos.marktplaats.com/kopen/7/d8/L1QCS9d+aCz4F2OhVVhOPg==.jpg
Deze foto's heb ik van internet gehaald

Deze zeer luxe box is in 2000 uitgekomen en bevat 10 Cds met unieke opnames van Freddie Mercury, plus 2 DVD's, waaronder 1 met clips en 1 met The Untold Story, de documantaire, waarvan gisteren dus een klein gedeelte is uitgezonden.

Deze box is een zeer luxe bezit voor elke Queen liefhebber, en deze box kostte mij bij aankoop rond de 400 gulden.

Word volgens mij alleen maar waardevoller. Al leggen ze 3000 euro neer, deze verkoop ik dus nooit van mn leven.

Deze bevat dus alleen materiaal van Freddie Mercury Solo, en dus niks van Queen, dus een zeer grote en unieke muziekcollectie van Freddie samengevat!

P.s sorry voor het effe off topic berich!

Hayko de Boer
10-05-2009, 22:18
De topic gaat over dvd's van Queen (en indirect dus ook Freddie Mercury), dus het hoort het er toch ook bij...

Ik was al op de hoogte van deze set (ben in onderhandeling over aanschaf ervan)...
Maar ik wist niet dat die docu (uur van de wolf) ingekort was...

Mocht dat niet lukken, dan zal ik gaan kijken voor de losse uitgaves.
Via een ruilsite is er nog een cd van Roger Taylor onderweg, zo probeer ik van alles van Queen en haar leden compleet te krijgen, maar ze hebben zoveel cd's gemaakt en ook de nodige dvd's... dat duurt nog wel even.

Bij het Ukraine-concert - in de beschrijving staat 2 CD + DVD Limited Edition...
moet ik dit met een korreltje zout nemen of gaat deze echt maar beperkt verkrijgbaar zijn?

Bas Hokke
10-05-2009, 22:23
Misschien een prijzige uitgave, maar wel een hele mooie.

Die documantaire van gisteren was maar een gedeelte uit de volledige documantaire ''Freddie Mercury - The Untold Story'', wat een echte aanrader is, en deze is al heel lang verkrijgbaar op DVD.

Heb deze uiteraard in huis, zat in deze luxe box (maar is ook verkrijgbaar in normale dvd uitvoering) :

http://images-eu.amazon.com/images/P/B00004YTWM.03.LZZZZZZZ.jpg
http://fotos.marktplaats.com/kopen/9/6f/eeot5p5UocVASy/lUQ6Y+A==.jpg
http://fotos.marktplaats.com/kopen/7/d8/L1QCS9d+aCz4F2OhVVhOPg==.jpg
Deze foto's heb ik van internet gehaald

Deze zeer luxe box is in 2000 uitgekomen en bevat 10 Cds met unieke opnames van Freddie Mercury, plus 2 DVD's, waaronder 1 met clips en 1 met The Untold Story, de documantaire, waarvan gisteren dus een klein gedeelte is uitgezonden.

Deze box is een zeer luxe bezit voor elke Queen liefhebber, en deze box kostte mij bij aankoop rond de 400 gulden.

Word volgens mij alleen maar waardevoller. Al leggen ze 3000 euro neer, deze verkoop ik dus nooit van mn leven.

P.s sorry voor het effe off topic berich!

Ziet er inderdaad mooi uit, maar zo'n bedrag heb ik er niet voor over...:shock:

DVD Watcher
10-05-2009, 23:03
Ziet er inderdaad mooi uit, maar zo'n bedrag heb ik er niet voor over...:shock:

Ik ben van mening dat ik liever leuke dingen koop die later nog leuk zijn en waar ik wat aan heb, dan dat ik mn geld bv uitgeef aan een kastelein.

Dat kan ook leuk zijn, doe ook wel leuke dingen zoals naar concerten enzo, maar liever iets uitgeven aan iets zoals dit. Hier heb ik over 10 jaar nog plezier van

DVD Watcher
10-05-2009, 23:15
De topic gaat over dvd's van Queen (en indirect dus ook Freddie Mercury), dus het hoort het er toch ook bij...

Ik was al op de hoogte van deze set (ben in onderhandeling over aanschaf ervan)...
Maar ik wist niet dat die docu (uur van de wolf) ingekort was...

Mocht dat niet lukken, dan zal ik gaan kijken voor de losse uitgaves.
Via een ruilsite is er nog een cd van Roger Taylor onderweg, zo probeer ik van alles van Queen en haar leden compleet te krijgen, maar ze hebben zoveel cd's gemaakt en ook de nodige dvd's... dat duurt nog wel even.

Bij het Ukraine-concert - in de beschrijving staat 2 CD + DVD Limited Edition...
moet ik dit met een korreltje zout nemen of gaat deze echt maar beperkt verkrijgbaar zijn?

Ik zou niet twijfelen als je de kans krijgt deze mooie box van Freddie Mercury aan te schaffen. Deze is elke betaalde euro dubbel en dwars waard. Staan vele schitterende foto's in van Freddie, van Baby tot de entertainer zoals we hem kennen. Echt een schitterend aandenken.

Zeker is niets beste Hayko, maar ik denk dat je in het begin deze uitgave hebt van deze box, en dan na een tijdje dat ze dan overgaan naar hetzelfde formaat die box, maar dan een van karton ofzo, dus een normale, zoals ze ook gedaan hebben met die Band of Brothers box.

Zeker weten doe je het niet, maar om het zekere voor het onzekere te nemen, schaf ik deze box meteen aan, dan weet ik zeker dat die in mijn collectie zit.

Overigens wil ik je deze schitterende documantaire aanraden ''Champions of the World''

http://www.freecovers.net/preview/0/d795ab97ca82ec9e5290e2c01fc63903/big.jpg

http://www.cinema.nl/films/539799/champions-of-the-world

Volgens mij is deze niet meer te koop, maar mocht je hem willen, wil ik je er wel aan helpen. Stuur me dan maar effe een PM berichtje.

en ik zou zeggen, kijk hier ook eens : http://www.queencollector.com/

Hier heb je een mooi overzicht van wat er bv allemaal aan Queen Bootlegs en Merchandise te vinden is.

Succes ermee, en wat die docu betreft, ik hoor eventueel wel van je!

Bugssje
16-05-2009, 12:59
Wat is de reden dat A Kind Of Magic, Wishing Well en Radio GaGa niet op de dvd staan?

Hayko de Boer
27-06-2009, 17:27
Wat is de reden dat A Kind Of Magic, Wishing Well en Radio GaGa niet op de dvd staan?

Als ik het goed heb, omdat deze nummers niet gespeeld zijn bij het concert. Je kunt niet alle hits in een setlist opnemen natuurlijk.

Ik heb nu Queen Live in Ukraine opstaan (dvd) en ik kan alleen maar zeggen: iedereen die ook maar een beetje van de muziek van Queen en / of Paul Rodgers houdt - aanschaffen die schijf. Super beeld en geluid, waanzinnige sfeer met 350.000 toeschouwers, je wordt bijna het concert ingezogen vanaf het scherm.

Jammer dat Rodgers voorlopig liever met zijn oude band gaat touren. Ik had graag een show met deze bezetting live gezien.

Marcccc
05-07-2009, 17:23
Hallo, ik post niet vaak op dit forum, maar wilde dit heugelijke nieuws toch even doorgeven aan jullie. Er zit een release aan te komen (waarschijnlijk met kerst :-) ) van het concert dat Queen gaf op 24-12-1975. Een van de beste concerten van ze, uit hun creatief beste periode. Zie ook http://www.brianmay.com/whatsnew.html. Alhoewel dit concert al zeer veel gebootlegged is, is het toch erg gaaf dat er nu een DVD van uit lijkt te gaan komen. De DVD's die Queen tot nu toe heeft uitgebracht (Wembley, Milton Keynes en Montreal) zijn allemaal erg goed naar mijn mening, dus dit zou wel is de jofelste Queen release tot nu toe kunnen zijn!!

Ik ben blij.

mark t
07-07-2009, 22:12
Hallo, ik post niet vaak op dit forum, maar wilde dit heugelijke nieuws toch even doorgeven aan jullie. Er zit een release aan te komen (waarschijnlijk met kerst :-) ) van het concert dat Queen gaf op 24-12-1975. Een van de beste concerten van ze, uit hun creatief beste periode. Zie ook http://www.brianmay.com/whatsnew.html. Alhoewel dit concert al zeer veel gebootlegged is, is het toch erg gaaf dat er nu een DVD van uit lijkt te gaan komen. De DVD's die Queen tot nu toe heeft uitgebracht (Wembley, Milton Keynes en Montreal) zijn allemaal erg goed naar mijn mening, dus dit zou wel is de jofelste Queen release tot nu toe kunnen zijn!!

Ik ben blij.Als ik even vlug door de berichten op die site blader, zie ik dat nog gevraagd wordt of iemand opnames heeft van de toegift. Het is dus nog in een redelijk prille fase. Daarentegen juich ik alleen al het initiatief toe. Tijd dat die periode ook eens aandacht krijgt. Wat mij betreft was Queen een superband op hun eerste zeven albums. Daarna kwam een inzinking en vervolgens de jaren '80 en '90 met albums die allemaal toch wat minder spannend zijn dan het eerdere werk. Ik heb een bootleg van dat bewuste concert in de Hammersmith Odeon en die bevalt uitstekend (zowel de setlist als de kwaliteit van het geluid). Prima als daar nu eens een officiële dvd van uitkomt. En daarna graag meteen door met meer concerten uit de jaren zeventig.

rkrijger
08-07-2009, 08:11
Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar albums als "The Miracle" en zeker "Innuendo" zijn wat mij betreft minstens even sterk als pakweg "Sheer Heart Attack" of "Queen II".

mark t
08-07-2009, 09:11
Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar albums als "The Miracle" en zeker "Innuendo" zijn wat mij betreft minstens even sterk als pakweg "Sheer Heart Attack" of "Queen II".Dan twist ik bij deze; The Miracle, Innuendo en alle andere albums van na pakweg 1978 kunnen nog niet in de schaduw staan van die eerste albums. Queen na 1979 is in muzikaal opzicht een compleet andere band dan daarvoor. Het is mainstream popmuziek geworden. Daardoor zijn ze vanaf die tijd toegankelijker voor een veel groter publiek, maar de scherpte, uitzinnigheid, creativiteit en diversiteit van hun betere periode was praktisch weg. Vergelijk het suffige I Want To Break Free maar eens met het gitzwarte Death on Two Legs, of met het extravagante March of the Black Queen, of het epische The Prophet's Song. Een buitenstaander zou er niet op komen dat dit muziek van één en dezelfde band is. Dat geldt ook voor verreweg de meeste nummers op The Miracle en Innuendo. Het is popmuziek geworden. Met die specifieke vergelijking op zich is overigens niets gezegd over de kwaliteit van de muziek. Maar het moge duidelijk zijn dat het verschil in stijl tamelijk extreem is.

Daarbij zijn Queen II, Sheer Heart Attack en A Night at the Opera zeldzame albums bij wie de het geheel groter is dan som van de delen. De manier waarop die nummers soms in elkaar overvloeien en soms juist een contrast met elkaar vormen, maakt dat het luisteren van het album in z'n geheel een meerwaarde geeft aan die individuele nummers. Combinaties als Fairy Feller's Master-Stroke - Nevermore - March of the Black Queen, of Tenement Funster - Flick of the Wrist - Lily of the Valley, of Death on Two Legs - Lazing on a Sunday Afternoon - I'm in love with my Car.

Iemand die vooral fan is door nummers als Radio GaGa, I Want to Break Free en The Miracle is niet minder fan dan iemand die vooral fan is door die eerdere nummers. Maar ik heb het gevoel dat we dan wel fan zijn van andere bands. En als je fan bent van alle muzikale fases (inclusief het verschrikkelijke Hot Space), dan ben je wat mij betreft praktisch fan van twee verschillende bands. Drie als je de post-Mercury periode meetelt.

Marcccc
08-07-2009, 20:31
Wat mij betreft was Queen een superband op hun eerste zeven albums.

Ik vind The Game en Flash Gordon eigenlijk ook geweldig. The Game omdat ik het fantastisch vind dat een band die vier jaar eerder nog bombastische rock maakte, opeens zo'n totaal ander album kan maken met geweldige nummers als Crazy little thing called love, Another one bites the dust en dragon attack. Het album past precies in het beeld dat ik heb van Queen als ongelofelijk divers.

En Flash Gordon is als album misschien een vreemde eend in de bijt, maar als je bedenkt dat het natuurlijk eigenlijk bedoeld is als soundtrack voor die über-camp film Flash Gordon vind ik het een uitermate geslaagd album. Wederom een totaal ander album dan wat ze daarvoor maakte.

Helaas is The Game het eerste echte pop album van ze (Jazz vind ik te veel alle kanten op gaan om nog een pop album te noemen. Misschien wel het meest extravagante album dat ze ooit gemaakt hebben) en dat werd in de jaren 80 alleen maar erger. Innuendo is dan wel weer een heel stuk puurder, maar de overdaad aan keyboards op dit album maken het toch echt minder dan de jaren 70 albums. Naar mijn mening natuurlijk.

Wat betreft de jaren 70 DVD's. Hopelijk komen Houston '77 en Hammersmith '79 ooit ook nog is op DVD wat dat zijn wel zo'n beetje de ultieme Queen concerten.

DVD Watcher
24-11-2010, 17:25
Mijn Idool Freddie, alweer 19 jaar dood helaas

http://94.100.122.142/794000001-794050000/794031401-794031500/794031471_6_U-Vm.jpeg

Echt niet te geloven dat het vandaag alweer 19 jaar geleden (24 November 1991) is dat hij ons is ontvallen.

Maar gelukkig hebben we zijn prachtige muziek als een mooie blijvende herinnering.

Voor mij toch met afstand de allergrootste rockfrontman allertijden.

Zijn muziek blijf ik draaien elke dag zowat.

Zo maar even een mooie cd opzetten van Freddie.

Freddie - You were, you are and you'll stay forever the Greatest frontman and singer for me.

http://94.100.122.133/794000001-794050000/794031401-794031500/794031429_6_JX2y.jpeg

DVD Watcher
27-05-2011, 16:45
Leuk nieuwtje voor de Freddie Mercury fans :

Duetten Freddie Mercury & Michael Jackson binnenkort in de winkel

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTM1C-YbjE4icroE64iTXxW6sj61xxxq--m3wrifbrAWezq48NErAMichael Jackson heeft diverse duetten met onder andere Paul McCartney en Stevie Wonder op zijn naam staan. Nu blijkt dat hij in de vroege tachtiger jaren een aantal duetten met niemand minder dan Freddie Mercury (Queen) heeft opgenomen.

Deze duetten zijn tot nu toe nooit uitgebracht, maar binnenkort zullen de fans er van kunnen gaan genieten. Roger Taylor, Brian May en John Deacon zouden de demo's aan het perfectioneren zijn om ze uit te gaan laten brengen.

In een recentelijk interview voor een Belgisch blad laat drummer Roger Taylor weten dat ze deze plannen hebben. Hij wilde er verder nog niet te veel over loslaten maar vertelde wel dat ze echt fantastisch klinken. Het zou gaan om de nummers ‘Victoria’, ‘There Must Be More to Life Than This’ en ‘State Of Shock’.

Bron : Maxazine.nl

DVD Watcher
04-08-2011, 12:10
Press Release: Live At Wembley Stadium DVD - 25th Anniversary Edition

http://static.queenonline.com.s3.amazonaws.com/cache%2Ffc%2F41%2Ffc415de71fd137fa3a8690c5c14d875f .jpg

RELEASED ON SEPTEMBER 5TH 2011

September 5th 2011 sees the DVD release of Queen Live at Wembley Stadium. A special 25th Anniversary edition DVD of Queens legendary 1986 concerts, the 2 disc set comes with previously unreleased footage and brand new bonus features.

Over one remarkable summer weekend, on Friday 11th and Saturday 12th July 1986, Queen performed two sell out shows at Wembley, concerts which have been widely acknowledged as two of the most incredible rock events ever staged.

Now, for the first time, both the Friday and Saturday night concerts can be seen in their entirety on the Anniversary edition DVD, highlighting that no two Queen shows were ever the same.

The driving rain of the Friday night show presented its own challenges but failed to dampen the mood or the music, presenting Freddie Mercury with some perfect opportunities to amuse the crowd.

The sun shone on Saturday, making it a magical summers evening, as the band showcased everything that made Queen brilliant live.

The DVD footage has been restored for the Anniversary edition and the sound has also been remastered with a brand new stereo mix and 5.1 sound.

Extras on the DVD include ‘The Magic Tour’, a short feature containing brand new interviews with Brian May and Roger Taylor filmed this year.

They reflect back on what was to be their final tour with their familiar intelligence, honesty and brilliant wit and humour. They explain in depth how they would approach planning their concerts and they also reflect on the poignancy of the shows which were to become among the last few performances with Freddie.

Queen Live at Wembley Stadium is released on September 5th coinciding with what would have been Freddie Mercury’s 65th birthday. The final five studio albums that Queen released are also re-issued on the same day.
“The Wembley concerts in 1986 were the pinnacle for us” says Brian May. “We were at our height band-wise, and Freddie had developed this phenomenal way of dealing with stadium audiences. Being back home in London playing two sell-out nights was such a big, big occasion for us. None of us realised that this would be almost the last time we played together…”

Queen’s 1986 Magic Tour had been their most successful to date. Regenerated and reinvigorated by their triumph at Live Aid almost exactly a year earlier, the band were on a 26-date tour of the UK and Europe and after a month out of the country returned home to London to play two defining concerts at the ‘place of champions’, Wembley Stadium.

These were to be Queen’s biggest stage, their biggest lighting rig, the biggest screen that not only Queen had performed with, but also that Wembley Stadium had ever seen. For director Gavin Taylor, filming it involved the unprecedented use of no less than 15 cameras and a helicopter to capture the aerial shots.

For Freddie it was the start of one very long party. Friends were flown in from New York and ferried from his London home to Wembley in special coaches. It was one of the proudest days of his life.

The Saturday show saw a previous wet day turn into one of the sunniest of the year. “It was a perfect day,” says director Taylor. And the Wembley roar went up as Brian, Roger, John and Freddie arrived on stage to the synthesised opening chords on One Vision.

For the next 110 minutes Queen played what was undoubtedly one of their most potent concert performances. The two Wembley concerts, along with a hastily added final date at Stevenage’s Knebworth Park a month later, were among Queen's finest moments.

“Wembley Stadium was such a special place,” says Roger. “Having played it as part of Live Aid and to come back and play it again was such a blast.”

It’s perhaps no surprise that Queen’s hit musical, We Will Rock You, sees the show’s heroes end up at Wembley Stadium, ‘the place of living rock’ for the storming finale where the roots of rock are rediscovered and the rebellious bohemians find their way to recreating the music of the Mighty Queen.

Towards the end of Queen’s performance on the DVD Freddie Mercury addresses the audience: “There’ve been some rumours we’re splitting. They’re talking through their *****,” Freddie says. “We’ll be together forever.”

“And in a way,” says Brian, “I guess we were. We might not have been a touring band much longer, but we were together as a band right until the end.”

“I don’t think anyone expected the Magic tour to be the band’s last dates; things had gone so well and we were already planning the next one,” says Gerry Stickells, Queen’s tour manager. “There was no sense of anything coming to an end”.

But as things turned out, Queen only ever played 2 further UK concerts, in Manchester on July 16 and that final concert at Knebworth on August 9.
But if ever a reminder was needed of why Queen earned themselves the mantle of best stadium rock group in history, then you only have to turn to this DVD to see Queen live, uncut, and at their ferocious, majestic, best.

QUEEN LIVE AT WEMBLEY 25TH ANNIVERSARY EDITION CONTENT
DISC ONE

Live At Wembley Stadium Saturday 12-07-1986
1. One Vision
2. Tie Your Mother Down
3. In The Lap Of The Gods ... Revisited
4. Seven Seas Of Rhye
5. Tear It Up
6. A Kind Of Magic
7. Under Pressure
8. Another One Bites The Dust
9. Who Wants To Live Forever
10. I Want To Break Free
11. Impromptu
12. Brighton Rock Solo
13. Now I’m Here
14. Love Of My Life
15. Is This The World We Created
16. (You’re So Square) Baby I Don’t Care
17. Hello Mary Lou (Goodbye Heart)
18. Tutti Frutti
19. Gimme Some Lovin’ *
20. Bohemian Rhapsody
21. Hammer To Fall
22. Crazy Little Thing Called Love
23. Big Spender *
24. Radio Ga Ga
25. We Will Rock You
26. Friends Will Be Friends
27. We Are The Champions
28. God Save The Queen
* Saturday 12 July 1986 concert only

DISC TWO
Live At Wembley Stadium Friday 11-07-1986
Bonus Features:
• The Magic Tour - approx 12min feature containing new interview filmed with Brian and Roger in 2011.
• The Wembley Weekend - approx 25min feature where Brian and Roger describe what went into these legendary concerts filmed in 2003
• Rehearsal - Secretly filmed footage from the bands rehearsal for the Magic Tour.

Queen Live At Wembley available on Limited Deluxe 2DVD + 2CD (Digipak) / Standard 2DVD

http://i81.photobucket.com/albums/j203/lolsos/Queen-Wembley-25-DVD-Cover.jpg (http://s81.photobucket.com/albums/j203/lolsos/?action=view&current=Queen-Wembley-25-DVD-Cover.jpg)

Bron : Queenonline.com

Super dat ze nu beide shows uitbrengen.

Alleen onbegrijpelijk dat ze er geen Blu ray van uitbrengen :-(

raymonddeniet
04-08-2011, 14:10
Als dat zo is, zal ik ze allemaal weer gaan aanschaffen, of mooier nog in 1 box (de remastered cd's in 5.1 sound).

Hoewel het een live opname is, is Live Killers mijn favo cd.

het beste nummer ooit is voor mij ook van Queen, Bohemian Rhapsody. Daarna komt Innuendo. Vind ik persoonlijk een 2e moderne Bohemian. Maargoed dat is mijn gevoel en mening.

Wat al eerder genoemd wordt is dan ook zeker jammer dat Queen nagenoeg nooit in 1 adem genoemd wordt als een van de beste bands of live acts. Terwijl ze zo kunnen meegaan met de Stones of U2.

MavericK75NL
01-12-2011, 06:35
Days of Our Lives, geweldige documentaire over Queen, nu verkrijgbaar:

http://www.amazon.co.uk/Days-Lives-Blu-ray-Region-Free/dp/B005ZNM01O/ref=pd_rhf_gw_p_t_1


en DVD Watcher:

Zou inderdaad mooi zijn als Wembley een blu-ray release krijgt.
Zal voor de beeldkwaliteit niet veel uitmaken aangezien het op video is vastgelegd en niet op film (een stukje van Wembley zit in de bovengenoemde documentaire maar wint in HD niets aan beeldkwaliteit) maar voor het geluid (waar het om gaat) zou geweldig zijn. Voorlopig zullen we het moeten stellen met Queen Rock Montreal...

DVD Watcher
03-02-2012, 19:50
Ze gaan de Legacy van Queen en Freddie Mercury nu echt verneuken :evil::evil::evil: :

Adam Lambert nieuwe zanger Queen

De droom van zanger Adam Lambert is werkelijkheid geworden. Hij is de nieuwe zanger van de legendarische band Queen.

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00721/videomediaadam_lamb_721540d.jpg

De dolgelukkige zanger, die zijn liefde voor de band nooit onder stoelen of banken heeft geschoven, maakte zelf het nieuws bekend.

“Het is de bedoeling om een eerbetoon aan Freddie Mercury te brengen en om te gekke nummers te spelen”, onthulde Adam aan Daily Star. "We houden de muziek in leven en geven het optreden een energie waar Freddie trots op zou zijn.”

Komende zomer start de tour van Queen met Adam als zanger.

Bron : Telegraaf.nl

mark t
03-02-2012, 21:14
Die combinatie heeft al eens opgetreden bij een MTV-award show. Die MTV-shows zijn normaal gesproken gevuld met wat tegenwoordig voor artiest moet doorgaan, dus de enige reden om wèl te kijken was het aangekondigde eerbetoon aan en optreden van Queen. Dat bleek helaas met deze zanger te zijn en het was dan ook een zware teleurstelling. Echt zo'n lichtgewicht emo-wimp die er werkelijk niks van bakte. Niet dat ik zo'n fan was van Queen met Paul Rodgers, maar Rodgers is tenminste nog een zanger die z'n mannetje staat op het podium en een stevig potje kan zingen.

DVD Watcher
04-02-2012, 01:29
Ik had ergens gelezen dat Freddie Mercury fan was van Paul Rodgers, dus de keuze voor Paul kan ik dan wel begrijpen.

Maar deze keuze?????????? :twisted::twisted::twisted:

Hayko de Boer
04-02-2012, 09:06
Mij lijkt het geen verkeerde keuze.

Freddie is nooit te vervangen natuurlijk, daar moeten ze ook niet van uitgaan.
Als ze een kopie neerzetten, dan worden ze hun eigen coverband.

May en Taylor zijn geweldige muzikanten en in mijn optiek ook super zangers, maar als ze de klassieke Queen-nummers willen brengen dan hebben ze er een 3e zanger / leadzanger bij nodig.

Afgaand op het solowerk van Lambert heeft hij genoeg power om de stukken op zijn manier in te zingen. Zolang het maar een eigen draai krijgt.

Ik zou deze combo best eens live willen zien, voor de originele Queen was ik nog wat te jong destijds, Queen en Paul Rodgers is er nooit van gekomen.

mark t
04-02-2012, 09:46
Freddie is nooit te vervangen natuurlijk, daar moeten ze ook niet van uitgaan.
Als ze een kopie neerzetten, dan worden ze hun eigen coverband.

May en Taylor zijn geweldige muzikanten en in mijn optiek ook super zangers, maar als ze de klassieke Queen-nummers willen brengen dan hebben ze er een 3e zanger / leadzanger bij nodig.Dat ze een leadzanger nodig hebben is voor iedereen wel duidelijk, maar dat ze uitgerekend deze zanger kiezen zal voor veel fans toch wel de nodige vraagtekens opwerpen. Er zijn toch wel betere zangers te vinden dan iemand die vooral bekend is van een talentenjacht. Bovendien vind ik deze zanger meer een geforceerde kopie van Mercury dan z'n voorgangers (Rodgers en de gelegenheid-leadzangers tijdens het Tribute-concert) en menig zanger van bands die Queen-nummers hebben gecoverd.

Op basis van de naam Queen zullen de concertkaartjes best goed verkopen, maar ik denk dat het merendeel van de fans toch liever een andere zanger hadden gezien.

DVD Watcher
04-02-2012, 13:33
Ik zal het misschien verkeerd zien, maar deze combi vind ik echt niks.

En daarbij vind ik het ook nog eens erg raar staan :

Brian May word 65 dit jaar, Roger Taylor word 63 en Adam lambert is 29 januari 30 geworden.

Nu lijkt het net of ze met het zoontje van ze op toernee zijn.

Als ze een goede zanger zouden kiezen (die er echt wel zijn) die ouder is, meer naar hun leeftijd staat, dan staat het veel beter.

Nee, John Deacon heeft het idd goed gezien door te stoppen.

Dit doet gewoon afbreuk aan de Legacy.

Ik snap wel dat de heren als rasmuzikanten willen blijven spelen, maar probeer het dan wel goed te doen.

Ik zie ze liever als mensen die hun collectie na/uit spitten, en mooie uitgave's uitbrengen, om zo de Legacy hoog te houden, dan nu als mensen die de naam Queen laten afbrokkelen.

Nu kunnen ze wel blijven spelen, maar de mensen blijven toch Freddie zien, in plaats van deze lichtgewicht.

mark t
04-02-2012, 20:46
Er duiken nu her en der berichten op dat Lambert het via z'n twitter (voorlopig?) allemaal ontkent.

Jeroen D
04-02-2012, 21:31
Ik ben geen Queen fan maar Adam Lambert is toch wel een geweldige zanger hoor. Zijn bereik is abnormaal.......niet veel zangers kunnen wat hij wel kan.

Mr. Humphries
04-02-2012, 21:47
Net als Paul Rodgers. Maar die loopt er niet zo belachelijk bij als dit Idols figuur.

DVD Watcher
17-07-2012, 20:27
FF een Update met leuk Queen & Freddie Mercury nieuws :

http://static.queenonline.com.s3.amazonaws.com/cache%2F34%2F47%2F34471d7f1e78e349fc1d604a8dacb50b .jpg

Press Release: 'Hungarian Rhapsody' Coming To The Big Screen

Queen Concert Movie ‘Hungarian Rhapsody’ On The Big Screen For The First Time At A Cinema Near You From 20th September 2012

Hungarian Rhapsody: Queen Live In Budapest ‘86 is a must–see event for Queen fans released in cinemas worldwide from 20 September 2012. The film is expected to play on screens in over 30 territories worldwide. In the UK it will be screened in all the major cities, around 100 cinemas nationwide.

Cinema listings and ticket booking links will be available soon at www.queenonline.com (http://www.queenonline.com/) with new venues being added on a regular basis.
Originally filmed in 1986, this momentous concert movie has been re-mastered in high definition and superb 5.1 surround sound for its first–ever cinema screening and opens with a special 25 minute documentary feature following legends of rock, Queen, from just after their historic show–stealing performance at Live Aid on 2 July 1985 through the following year leading up to the concert in Budapest.

As part of the hugely successful 1986 Magic Tour that, poignantly, was the last to be played by Freddie Mercury, Queen were for the first time able to include Hungary on the tour schedule.

With three years to go before the fall of the Berlin Wall, this was the largest concert ever staged at the Népstadion, Budapest, and the first Western Rock Concert staged in a stadium behind the then Iron Curtain. It was of such significance to the Hungarian authorities and film industry that a group of the country’s top film cameramen and technicians were brought together to film it for posterity.

Staged for 80,000 ecstatic fans, the concert set includes favourite hits like Bohemian Rhapsody, Crazy Little Thing Called Love, I Want To Break Free and We Are The Champions. The resulting concert movie has been digitally re-mastered for the big screen and is introduced by a documentary feature that gives the inside track on events leading up to the Budapest concert.

Using archive footage from rehearsals, interviews with the band and on the road during the Magic Tour – some of which has never been seen before – this fascinating intro feature has been specially created for the cinema release.

“We’re delighted that Queen fans across the world will finally have the chance to relive this amazing moment for the band. We knew a stadium concert in Budapest was ground–breaking, but hadn’t quite anticipated what a historic night it would turn out to be.

The concert looks fantastic on the cinema screen in all its digitally re-mastered glory and the documentary does a great job of setting the scene – it really was an extraordinary time in the band’s history.” Brian May and Roger Taylor

Hungarian Rhapsody: Queen Live In Budapest ‘86 – a fantastic opportunity to dress up, sing along and celebrate the magic of Queen at your local cinema.

Cinema listings and ticket information coming soon at www.queenonline.com (http://www.queenonline.com/)
****
Release date: 20 September 2012
Running time: 115 minutes
Certificate: TBC

Production Credits
Directed by JÁNOS ZSOMBOLYAI
Executive Producers JIM BEACH and LÁSZLÓ HEGEDÜS
© 2012 Queen Productions Limited

__________________________________________________ __________

Press Release: 'Barcelona' Newly Orchestrated Special Edition

http://static.queenonline.com.s3.amazonaws.com/cache%2F9f%2Fb4%2F9fb4f50a611da68452784dc3537eff1c .jpg

Island Records announce the release on 3rd September 2012 of a special 25th Anniversary edition of Freddie Mercury and Montserrat Caballé’s classic ‘Barcelona’ album.

Look Here (http://www.youtube.com/watch?v=k1Umy0azDV0&feature=player_embedded) for a little clip of the Documentary.

Pre-Order through Amazon.co.uk - CD (http://bit.ly/BarcelonaSTND) / Deluxe (http://bit.ly/BarcelonaDELUXE) /Vinyl (http://bit.ly/BarcelonaVINYL)

“I’m moving into opera now. Forget rock and roll”. Freddie Mercury. 1987
.
25 years after the original release of the lead single, Queen singer Freddie Mercury’s most self-defining and personal work, his ‘Barcelona’ album recorded in collaboration with Spanish operatic soprano Montserrat Caballé, is to have a special re-release in an entirely newly orchestrated re-working.

The special anniversary version of the album ‘Barcelona – The Special Edition’ is released September 3, coming around what would have been the singer’s 66th birthday.

The original Barcelona album, named after the Spanish city who would host the Olympics in 1992 and for which Mercury had been asked to write the theme song, was to become the final solo work Mercury would complete.

The title was also a tribute to the home city of his beloved recording partner Montserrat Caballé with whom Freddie was captivated and had planned to perform the title song with at the opening of the 1992 Olympics opening ceremony. Sadly Mercury passed away eight months before this could happen.

But the album gave Mercury a million selling record and posthumously a chart topping single when the song Barcelona was chosen by BBC TV as its title music to its coverage of the Olympics.

One of the most audacious, and groundbreaking musical collaborations of the 80’s, ‘Barcelona’ was for Freddie the embodiment of his long held fantasy of combining rock and opera and realizing his dream of collaborating with the woman of whom he said after first seeing her performing at London’s Royal Opera House in 1981, "I have now heard the best voice in the world".

Freddie had gone to the Opera House to see Luciano Pavarotti in Verdi’s ‘Un ballo in maschera’. Freddie had heard him on record but never seen him live. However, as impressive as Pavarotti clearly was, it was the mezzo soprano who blew Freddie away. He was later to play his manager Jim Beach a record of Montserrat Caballé. “I wish to record with her”, Freddie told an astonished Jim. “Please arrange it.”

Beach arranged a first meeting, at the Ritz hotel in Barcelona.

Freddie took with him pianist / arranger, Mike Moran, together with a demo recording they had prepared for Montserrat entitled “Exercises in Free Love” which Freddie had sung in falsetto imitating her voice. Freddie’s team had arranged for a massive PA system to be installed in the garden at the Ritz where they met and Freddie played his demo to Montserrat the moment she arrived. “Could I sing it next Sunday at my recital at Covent Garden?” Montserrat asked on hearing it. They rehearsed it then and there and the album Barcelona was born.

Nicely completing the circle between that first encounter between Freddie and Montserrat, this new edition brings to the album for the first time as an extra track Freddie’s original vocal performance of ‘Exercises in Free Love’ which Montserrat heard in the garden of the Ritz and formed the seed of their collaboration.

The ‘Barcelona’ Special Edition album will be at the centre of a new groundswell of interest in the work of the late singer who died in November 1991 and in whose memory his birthday is now marked each year with the HIV AIDS fundraising day, ‘Freddie For A Day’.

http://www.brianmay.com/queen/queennews/newspix/12/Freddie_Mercury%20Great_Pretender_BR_sleeve_(hr)_5 00x638.jpg

Arriving at the same time will be a major new documentary “The Great Pretender” and a freshly authored and illustrated book, “Freddie Mercury: The Great Pretender - A Life in Pictures” which is released on September 3rd (Goodman,£25).
The re-created Barcelona album is being hailed as the version Mercury would have wanted to make at the time had he felt able to work with a full symphony orchestra.

http://ecx.images-amazon.com/images/I/41Wjtc3V0cL._SS500_.jpg

Mercury recorded his original album almost entirely on keyboards. This 2012 special edition replaces Mercury and co-writer and producer Mike Moran’s synthesized arrangements with a full symphonic orchestral score performed by the eighty piece FILMharmonic Orchestra, Prague, one of the most sought after recording orchestras in Central Europe, featuring leading members from Czech foremost orchestras (Czech Philharmonic, Prague Symphony).

Called on to transcribe and re-orchestrate the Mercury and Montserrat Caballé tracks which featured on the original album was arranger and music director Stuart Morley whose connection with Queen and Mercury lie in his MD role of the band’s hit musical We Will Rock You. Morley is at the heart of this new special edition of the album; alongside Queen sound engineer Kris Fredriksson, Morley is also its producer.

Morley set about creating a new score by “basically listening to the album over and over in short sections and noting down the harmonic structure, lead orchestral lines and instrumental voicings along with the vocal lines. I then proceeded to expand into making a full orchestral score (with a 2B pencil, ruler and erases –the old fashioned way) working at the piano and constantly referring back to the original recordings to make sure the work I was doing remained faithful to Freddie and Mike Moran’s original intentions.”

Morley also cites as important references along the way: “Rimsky Korsakov's treatise on orchestration as well as various orchestral scores including Tchaikovsky's 4th symphony, Scheherzade and Dubussy's La Mer. It was important to me,” he says, “that the re-orchestration was constructed and voiced in an authentic classical style whilst remaining faithful to the sound world of the original album.”

After months at the pencil and eraser, Morley arrived at the first day of recording in Prague. “I remember feeling a mixture of nerves and excitement when I made the short walk from the hotel to the studio. Hearing just over 80 people tune up before striking the first notes when the conductor gives their first downbeat is always slightly nerve racking for an arranger, but these feeling were amplified ten-fold because of my knowledge, respect and admiration of the original album and its creators."

“I'll never forget the wave of emotion that hit me later on that day when I was handed the headphones while we were recording one of the tutti sections from ‘The Fallen Priest’ (which was incidentally the biggest and most challenging orchestration to complete) and I felt the sheer power of the orchestra giving it their all, with Freddie and Montserrat soaring over the top of it. That was the moment I knew that we were a part of something really special.”

In addition to the orchestral score performed by the Prague FILMharmonic Orchestra, other live instruments have been added for the first time. Naoko Kikuchi, one of the few koto players in the western world, flew especially to London to add the ancient oriental instrument to ‘La Japonaise’. Rufus Taylor, Queen band member Roger Taylor’s son, has replaced the drum machines on ‘The Golden Boy’ and ‘How Can Go On’ with live percussion. The latter song also boasts a new violin solo from classical violinist David Garrett joining Queen’s John Deacon’s original bass part.

‘Barcelona - The Special Edition’ is finally the album it should have been. The world will undoubtedly rediscover and fall in love with it all over again. The only downside is that the visionary behind this masterpiece is sadly not around to hear it too.
The album will be available in CD & Deluxe CD and Digital formats to include bonus audio and DVD extras. See track listings.

‘Barcelona- The Special Edition’ album release is accompanied by a brand new TV/DVD documentary ‘The Great Pretender’ (Eagle Rock) focusing on Freddie’s solo career and life outside Queen produced and directed by Rhys Thomas. The documentary features never-before-seen footage of Freddie, including hilarious and emotional interviews re-discovered in the Queen archives for the first time recently. ‘The Great Pretender’ is released on DVD & Blu-ray on September 24.

Pre-order here (http://www.amazon.co.uk/Freddie-Mercury-Great-Pretender-Blu-ray/dp/B008H4RU9U/ref=sr_1_1?s=dvd&ie=UTF8&qid=1341908880&sr=1-1) on Amazon.co.uk.

The illustrated book ‘Freddie Mercury The Great Pretender: A Life In Pictures’ (Goodman) containing captivating shots of Freddie and revealing the many sides of his colourful life is published September 5. The book package also includes additional CD of a rare interview by Mary Turner in which Freddie candidly discusses his life of stardom.

Pre-order here (http://www.amazon.co.uk/Freddie-Mercury-The-Great-Pretender/dp/1847960081/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1341908986&sr=1-1) on Amazon.co.uk.

www.freddiemercury.com (http://www.freddiemercury.com/) / www.freddieforaday.com (http://www.freddieforaday.com)

BARCELONA FORMATS - CD, Vinyl Deluxe CD/DVD and Digital
STANDARD VERSION - CD/VINYL

1. Barcelona
2. La Japonaise
3. The Fallen Priest
4. Ensueno
5. The Golden Boy
6. Guide Me Home
7. How Can I Go On
8. Exercises In Free Love
9. Overture Piccante
Bonus Track - 10. How Can I Go On Feat. David Garrett

DELUXE ALBUM – 3 CD DISCS & 1 DVD

Disc 1 – Barcelona – The Special Edition – New Orchestrated album

1. Barcelona
2. La Japonaise
3. The Fallen Priest
4. Ensueno
5. The Golden Boy
6. Guide Me Home
7. How Can I Go On
8. Exercises In Free Love
9. Overture Piccante
Bonus Track - 10. How Can I Go On Feat. David Garrett

Disc 2: The Best of the Rarities & Session Out-takes

1. Exercises In Free Love (1987 B-side)
2. Barcelona (Early Version: Freddie's Demo Vocal)
3. La Japonaise (Early Version: Freddie's Demo Vocal)
4. Rachmaninov's Revenge (The Fallen Priest) (Later Version: Freddie's Demo Vocal)
5. Ensueno - Monsterrat's Live Takes
6.The Golden Boy (Early Version: Freddie's Demo Vocal)
7.Guide Me Home / How Can I Go On (Alternative Versions)
8.How Can I Go On (Alternative Piano Version)

Disc 3: – DVD Disc

1.Ku Club Ibiza Performance – Barcelona
2. La Nit Barcelona Performance
- Barcelona (5m46s)
- How Can I Go On (3m58s)
- The Golden Boy (5m58s)
3. Barcelona – Classic Video 4m25s
4. Barcelona – The Special Edition EPK
5. Barcelona – 2012 edit by Rhys Thomas 4m49s

Disc 4: – Barcelona – The Special Edition Album - Instrumental Orchestral Version

BARCELONA – The Special Edition Credits:

Orchestrations by Stuart Morley. Based on the original arrangements by Mike Moran and Freddie Mercury.
FILMharmonic Orchestra, Prague.
Conducted by Adam Klemens.
Music Contractor: Petr Pycha.

except ‘Exercises In Free Love’ Conducted by Stuart Morley.
Produced by Kris Fredriksson and Stuart Morley.

Original production by Freddie Mercury, Mike Moran and David Richards, except ‘Exercises In Free Love’ original production by Mike Moran.

All songs written and composed by Freddie Mercury and Mike Moran except lyrics on ‘Ensueño’ by Montserrat Caballé and lyrics on ‘The Fallen Priest’ and ‘The Golden Boy’ by Tim Rice.

Bron : Queenonline.com

Ik hoop dat die film/concert docu ook hier in de bios komt, want dan ga ik er zeker heen.

En hopelijk dat ze hem dan ook uitbrengen op Blu ray, want was een mooi concert (op film opgenomen), overigens kan je hem hier volledig bekijken : http://www.youtube.com/watch?v=tNoSCiPFcts.

En die CD/DVD box, boek en Blu ray ga ik allemaal halen.

Wat worden we weer verwend als Queen/Freddie Mercury Fans (y)(y)(y)(y)

douwe37
17-07-2012, 22:26
Hungarian Rhapsody: Queen Live In Budapest ‘86 – a fantastic opportunity to dress up, sing along and celebrate the magic of Queen at your local cinema.

Is hier ook ooit eens een CD uitgebracht; live magic?
"live at the Rainbow - 1974" behoort toch één van favoriete live-concerten van Queen (y)

mark t
17-07-2012, 22:52
Is hier ook ooit eens een CD uitgebracht; live magic?Live Magic is een compilatie van optredens in Wembley, Knebworth en Boedapest. Het gros van de nummers is van de Engelse shows.

douwe37
17-07-2012, 23:04
Live Magic is een compilatie van optredens in Wembley, Knebworth en Boedapest. Het gros van de nummers is van de Engelse shows.

Ja, nou weet ik het weer. Het is alweer een aantal jaartjes geleden dat ik deze CD heb beluisterd. Ik heb de CD nog steeds in bezit, aangeschaft in 86/87 :roll:. Ik vond het wel één van hun mindere "live" CD's. Live Killers vond ik vele malen beter. Ik had ook altijd een aantal bootlegs, maar die heb ik in de loop der jaren verkocht.

mark t
17-07-2012, 23:28
Ja, nou weet ik het weer. Het is alweer een aantal jaartjes geleden dat ik deze CD heb beluisterd. Ik heb de CD nog steeds in bezit, aangeschaft in 86/87 :roll:. Ik vond het wel één van hun mindere "live" CD's. Live Killers vond ik vele malen beter. Ik had ook altijd een aantal bootlegs, maar die heb ik in de loop der jaren verkocht.Van de tour waarvan Live Magic is samengesteld kun je beter Live at Wembley kopen. Dan heb je tenminste een volledig concert in plaats van een samenraapsel van slecht gemonteerde losse nummers. Live Killers is uiteraard een veel betere live cd; in die periode was Queen nog een stuk dynamischer. En ze gebruikten nog geen synthesizers. Ik zie ook liever concerten uit de jaren zeventig verschijnen dan weer een ander concert van de Magic-tour.

Bootlegs zijn volgens mij niet zo moeilijk te vinden in het internettijdperk. Van Queen is in wisselende kwaliteit best het een en ander te vinden, uit zo'n beetje alle periodes van hun carrière. Er zijn links en rechts de nodige blogs die zich specifiek richten op bootlegs. Op youtube zijn daarnaast complete concerten te vinden. Google is je vriend. En anders nieuwsgroepen of een filesharing-programma.

DVD Watcher
24-11-2013, 00:43
Vandaag (24 November) is het helaas alweer 22 jaar geleden dat mijn allergrootste muzikale held ''Freddie Mercury'' overleed op de te jonge leeftijd van 45.

Daarom een van de allermooiste nummers, die ooit door Freddie gezongen zijn als eerbetoon aan deze grote kanjer :

http://www.youtube.com/watch?v=A6umJkuKNtc

http://www.discomuseum.net/images/FreddieMercuryDM.jpg

Ik mis hem nog elke dag :-( als grote Queen / Freddie fan.

Marcccc
16-06-2014, 23:16
Zonder twijfel de meest opwindende Queen release sinds 19 jaar:

http://brianmay.com/queen/queennews/queennewsjun14b.html#37

Queen live at the Rainbow 1974. Het gaat duur worden, maar al moet ik er een tweede hypotheek voor afsluiten, dit komt bij mij in de kast te staan.

DVD Watcher
16-06-2014, 23:36
Zonder twijfel de meest opwindende Queen release sinds 19 jaar:

http://brianmay.com/queen/queennews/queennewsjun14b.html#37

Queen live at the Rainbow 1974. Het gaat duur worden, maar al moet ik er een tweede hypotheek voor afsluiten, dit komt bij mij in de kast te staan.


Bij mij gaat ie er ook in komen.

Ik ga voor de laatste (de luxe box), en welke uitgave ga jij kopen?

Marcccc
17-06-2014, 09:36
Ik ga ook voor de luxe box. Tenzij de prijs echt belachelijk hoog is.
......

...
..

.

dan ga ik er waarschijnlijk alsnog voor (y)

DVD Watcher
17-06-2014, 09:49
Ik ga ook voor de luxe box. Tenzij de prijs echt belachelijk hoog is.
......

...
..

.

dan ga ik er waarschijnlijk alsnog voor (y)

Enige minpunt is dat het SD is, maar voor de rest blij dat deze uitkomt.

Marcccc
17-06-2014, 09:54
The Fairy Fellers Masterstroke staat er ook op, wat ik echt ongelofelijk vind. Het zal wel een korte instrumentale versie zijn, maar toch...

wat een superrelease is dit.

DVD Watcher
17-06-2014, 10:47
The Fairy Fellers Masterstroke staat er ook op, wat ik echt ongelofelijk vind. Het zal wel een korte instrumentale versie zijn, maar toch...

wat een superrelease is dit.

Dat is het zeker, hulde voor de heren May & Taylor