PDA

Bekijk de volledige versie : Pink Floyd



rkrijger
20-02-2006, 07:56
Deze band verdient natuurlijk ook een eigen thread.

Ik heb de band 1x gezien live (Goffert Park in Nijmegen, volgens mij in '88 of in '89). Daarna heb ik Roger Waters eens gezien in Antwerpen (2001 of zo) en volgende maand ga ik naar David Gilmour in Amsterdam.

Ik had begrepen dat Roger Waters ook op tournee gaat deze zomer, maar daar is nog weinig van bekend.

The Wall is natuurlijk het mooiste werk. De DVD heb ik daarvan niet. Zelfs het Pink Floyd zonder Waters vind ik wel te pruimen. Maar het is lang zo goed niet als het Waters zonder Pink Floyd werk. Amused to Death is één van de mooiste albums aller tijden.

Ik ben benieuwd naar het nieuwe album van Gimour. Al ken ik zijn eerdere solo-werk niet...

Wat was nou eigenlijk de reden van de split met Roger Waters?

Dennis Kuijper
20-02-2006, 10:08
Zeker een goede band met geweldige nummers,hopelijk komt die Pulse dvd een beetje snel uit.

Hier o.a. wat info rond de split met Waters:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pink_Floyd

rkrijger
20-02-2006, 12:02
Wel balen dat het concert van David Gilmour in no-time uitverkocht was. Ik was slechts een minuut te laat... :cry:

Ik had vier kaarten en heb er twee goed kunnen verkopen waardoor ik nu zelf voor nop kan! ;-)

rkrijger
20-02-2006, 12:04
Wel balen dat het concert van David Gilmour in no-time uitverkocht was. Ik was slechts een minuut te laat... :cry:

Ik had vier kaarten en heb er twee goed kunnen verkopen waardoor ik nu zelf voor nop kan! ;-)

Wat was je vraagprijs dan... :wink:

Reken maar uit... De kaarten kostten €55...
Heb later gezien dat er nog meer voor neergeteld werd dan dat ik er voor vroeg. Maar goed. Ik ben tevreden zo...

rveldhuizen
20-02-2006, 20:44
hier de dates voor deze zomer (Roger Waters):

Here's the current schedule of confirmed dates that Roger will be playing:

2 June Rock In Rio Festival, Lisbon, Portugal Multi-artist festival
8 June Wuhlheide, Berlin, Germany OWN SHOW
12 June Egilsholl Arena, Reykjavik, Iceland OWN SHOW
14 June Norwegian Wood Festival, Oslo, Norway OWN SHOW
18 June Terra Vibe Park, Athens, Greece OWN SHOW
2 July Roskilde Festival, Denmark Multi-artist festival


PF is voor mij overall de beste band ever (en RW is briljant...). Puur de manier waarop ze hele composities met een miniem aantal accoorden kunnen creëren.

zo dat is er ook weer uit... :)

Joost v.d. Ham
21-02-2006, 11:35
wat is op dit moment de beste dvd van Pink Floyd? Welke moet ik hebben?

rkrijger
21-02-2006, 12:04
wat is op dit moment de beste dvd van Pink Floyd? Welke moet ik hebben?

Persoonlijk zou ik zeggen "The Wall" (dubbel album)
Maar met "Dark Side of the Moon" grijp je ook niet mis...

"Wish you where here" is ook niet mis, maar dat album bestaat voor 75% uit één nummer "Shine on you crazy Diamond" en daar moet je van houden...

homernt
21-02-2006, 12:23
wat is op dit moment de beste dvd van Pink Floyd? Welke moet ik hebben?

Persoonlijk zou ik zeggen "The Wall" (dubbel album)
Maar met "Dark Side of the Moon" grijp je ook niet mis...

"Wish you where here" is ook niet mis, maar dat album bestaat voor 75% uit één nummer "Shine on you crazy Diamond" en daar moet je van houden...

Hij vraagt dvd! Ik zou persoonlijk zeggen Live At Pompeii. Daar kun zo wel de ouwe als de nieuwe versie kijken. Ik vind de ouwe beter. Het zijn wel allemaal nummers van voor Dark side of the moon. Je moet er wel van houden.

rkrijger
21-02-2006, 12:26
Hij vraagt dvd!

Excuses. Overheen gelezen. In dat geval zou ik je "In the Flesh" adviseren van Roger Waters. Daar staat het beste van Pink Floyd ook wel op. Er is een recensie van deze DVD op dvd.nl...

Of heb je die al en bedoel je *echt* Pink Floyd... ;-)

Ludo Keeris
21-02-2006, 12:31
Hij vraagt dvd!

Excuses. Overheen gelezen. In dat geval zou ik je "In the Flesh" adviseren van Roger Waters. Daar staat het beste van Pink Floyd ook wel op. Er is een recensie van deze DVD op dvd.nl...

Of heb je die al en bedoel je *echt* Pink Floyd... ;-)

De échte Pink Floyd DVD op dit moment is toch wel The Wall - Live in Berlin. Prachtige muziek, dat staat buiten kijf, maar ook in een historische context geplaatst is het een bijzondere uitvoering. En dan al die diverse muziekanten, heerlijk! Ik heb ook de originele TV uitzending nog op videoband, waar het geluid nog uitvalt (bij Thomas Dolby geloof ik) en een vreselijk valse zanger (ben z'n naam kwijt, maar stond naast Van Morrison).

rkrijger
21-02-2006, 12:33
De échte Pink Floyd DVD op dit moment is toch wel The Wall - Live in Berlin.

Ook dat is Roger Waters... Geen Pink Floyd...

Joost v.d. Ham
21-02-2006, 12:59
En de dvd Pulse die later dit jaar uit moet komen?

rkrijger
21-02-2006, 13:00
En de dvd Pulse die later dit jaar uit moet komen?

Dat roepen "ze" al jaren... Dus geen garanties...
Hij is te pre-orderen bij bol.com...

Ludo Keeris
21-02-2006, 13:27
De échte Pink Floyd DVD op dit moment is toch wel The Wall - Live in Berlin.

Ook dat is Roger Waters... Geen Pink Floyd...

Het wordt uitgevoerd door Roger Waters (en vele anderen), maar het materiaal is 100% Pink Floyd.

Joost v.d. Ham
21-02-2006, 15:52
En de dvd Pulse die later dit jaar uit moet komen?

Dat roepen "ze" al jaren... Dus geen garanties...


Ik dacht hem besteld te hebben bij cdwow, zag alleen ineens dat hij helemaal nog niet uit was :?

Ludo Keeris
21-02-2006, 15:58
En de dvd Pulse die later dit jaar uit moet komen?

Dat roepen "ze" al jaren... Dus geen garanties...


Ik dacht hem besteld te hebben bij cdwow, zag alleen ineens dat hij helemaal nog niet uit was :?

Stond ooit gepland voor januari, maar is nu alweer voor de 'tigste keer verplaatst naar najaar. Kan ook nog 2009 worden...

GeeMFrieK
21-02-2006, 16:01
Pink Floyd is een van m'n favoriete groepen.
Ik heb PF leren kennen door "Money", heerlijk nummer, en ben onmiddelijk meer gaan zoeken.
Het eerste album dat ik heb gehoord van hun is "The Wall".
Ondertussen zijn er al heel wat bijgekomen.
Mijn favoriete albums:

- Dark Side of the Moon (heerlijk album)
- Wish You Were Here (Shine On You Crazy Diamond (y))
- Atom Heart Mother
- Animals

Ik heb ondertussen ook Roger Waters : The wall live in Berlin gekocht.
dikke aanrader.

Reinbo
21-02-2006, 17:04
Heb Pink Floyd live 4 keer gezien:

Momentary Lapse of reason Tour in de Kuip, Wembly en Werchter

Pulsetour in de Kuip (Verreweg de beste akoestiek)

en ben ook nog naar The Wall in Berlijn gweest. Mooi event, maar belabberde akoestiek.

Goede band, fantastische show, zou graag naar RW in Whulheide willen (heb ik vorig jaar nog Rammstein gezien)

Henk-Jan
21-02-2006, 18:00
Wat was nou eigenlijk de reden van de split met Roger Waters?

Verschil van muzikaal inzicht + dat Roger Waters zichzelf het het creatieve brein vond van Pink Floyd. Hij vond ook dat hij de enige was die recht had op de naam Pink Floyd. De overige bandleden waren het daar niet mee eens. Dit heeft geleid tot een proces. Waarin de overige bandleden in het gelijk zijn gesteld.

Sander Haarmans
22-02-2006, 09:16
Als jullie deze thread vanaf nu verder toespitsen op de DVD releases van Pink Floyd, dan zou deze thread open kunnen blijven.

rveldhuizen
22-02-2006, 09:58
hou ook http://www.rogerwaters2006.com/ in de gaten... RW gaat deze zomer live optreden in frankrijk, met nick mason op drums!

oh ja, nu maar hopen dat deze show ook op dvd verschijnt :)

super_judge23
22-02-2006, 14:05
hou ook http://www.rogerwaters2006.com/ in de gaten... RW gaat deze zomer live optreden in frankrijk, met nick mason op drums!

oh ja, nu maar hopen dat deze show ook op dvd verschijnt :)

Het zou mij verbazen als Mason op niet op Arrow Rock fest. aanwezig is.

Volgens de Gelderlander in Gelderlander is hij er wel, want zij melden dat Pink Floyd op Arrow zal spelen. Dan wel Pink Floyd zonder Gilmour, ik denk dat dit dus niet onder de noemer Pink Floyd zal zijn.

In ieder geval goede vooruitzichten.

Zeker als hiervan ook een dvd wordt uitgebracht, qua kwaliteit zoals de laatste van Waters, dan zitten we zeker goed!

rveldhuizen
22-02-2006, 14:42
Volgens mij is RW op Arrow Rock nog niet bevestigd. Het waren geruchten, maar de officiele bevestiging blijft nog uit... Ze houden het spannend :)

rkrijger
24-02-2006, 10:34
Er is weer een aantal data bijgekomen voor wat betreft de tour van Roger Waters:

http://www.brain-damage.co.uk/general/rw06tour.html

super_judge23
27-02-2006, 11:26
Volgens mij is RW op Arrow Rock nog niet bevestigd. Het waren geruchten, maar de officiele bevestiging blijft nog uit... Ze houden het spannend :)
Valt wel mee ;)

rveldhuizen
01-03-2006, 20:42
ja nu wel :) Dat wordt toch ff kaarten kopen op zaterdag, voor 10 juni...

rveldhuizen
04-03-2006, 09:07
iig gelukt om 3 kaarten aan te schaffen voor Arrow Rock op 10 juni. Wordt toch wel een interessante show, 3 uur lang, waaronder DSOTM in zijn geheel... :)

Renny Collard
04-03-2006, 16:37
Het zal toch een keer gebeuren met die Pulse DVD, er wordt immers hard aan gewerkt.
Voor mij is trouwens Dark Side of the Moon de beste album ooit gemaakt en de echte lancering van Pink Floyd. Is tevens de eerste LP die ik ooit kocht toen deze uitkwam.
Met de Pulse dvd gaan we Dark Side Of The Moon weer aanschouwen.

Zelden hebben we zolang op een steeds uitgestelde dvd moeten wachten.

Martin de Rijk
04-03-2006, 16:53
Dark Side Of Ther Moon is idd een geweldig album, maar als al wat oudere fan :-) moet ik toch zeggen dat het werk uit de jaren 60 en 70 m.n. voor die tijd zeer bijzonder was. Concerten in het Amsterdamse Bos, Het Olympisch stadion en het Concertgebouw zal ik niet snel vergeten. Cd's als Meddle en Atom Heart Mother zijn niet te versmaden en de liveregistratie op Ummagumma is geweldig.

rveldhuizen
04-03-2006, 21:23
Concerten in het Amsterdamse Bos, Het Olympisch stadion en het Concertgebouw zal ik niet snel vergeten.

Jaloers!! :)

rkrijger
05-03-2006, 20:23
Ik twijfel nog mbt het Roger Waters concert... Het is vooralsnog niet uitverkocht, maar dat zal tzt wel veranderen...

rveldhuizen
06-03-2006, 19:38
waar twijfel je over? Mijn grootste angst is/was de grootte van het festival en de kwaliteit van het geluid. Maar het schijnt dat RW de hoofdact is voor 10 juni en dat er een nieuw quadrafonisch systeem wordt gebruikt. Als hij niet op Arrow was geweest, was ik wel naar een buitenlands concert gegaan.. :)

rkrijger
07-03-2006, 15:28
Trek me eens over de streep. Of niet... ;-)
Ik twijfel of het wel de moeite waard gaat worden.
Krijgen we een spectaculaire show met grote opblaasbeesten?
De dag is op zich "dedicated" to Roger Waters? Maar waarom komt hij dan toch op een festival?

Ik weet het echt even niet...

Iemand enig idee hoeveel kaarten er al verkocht zijn?

rveldhuizen
07-03-2006, 16:00
ik weet ook niet of het spectaculair gaat worden. Wel dat het een Full Show is (3 uur), met quadraphonisch geluid. En het is de hoofdact op zaterdag. Voor mij iig reden genoeg :)

rkrijger
10-03-2006, 07:17
ik weet ook niet of het spectaculair gaat worden. Wel dat het een Full Show is (3 uur), met quadraphonisch geluid. En het is de hoofdact op zaterdag. Voor mij iig reden genoeg :)

Kaartje gisteren gekocht. Tzt maar eens naar carpoolers zoeken...

sj4c
13-03-2006, 07:43
wat is op dit moment de beste dvd van Pink Floyd? Welke moet ik hebben?
De nieuwe "ondergrondse" DVDA van Dark Side die in bepaalde kringen circuleert kan ik iedereen aanbevelen. Het is een kwadrofonische versie 4.1 van Alan Parsons die hij in 1974 gemaakt heeft en is helaas niet via de reguliere handel te koop.

De 5.1 SACD versie van 2003 wordt helemaal van tafel gespeeld!!!

Als je even zoekt op internet heb je 'm zo gevonden (3,6GB).

rkrijger
13-03-2006, 07:48
wat is op dit moment de beste dvd van Pink Floyd? Welke moet ik hebben?
De nieuwe "ondergrondse" DVDA van Dark Side die in bepaalde kringen circuleert kan ik iedereen aanbevelen. Het is een kwadrofonische versie 4.1 van Alan Parsons die hij in 1974 gemaakt heeft en is helaas niet via de reguliere handel te koop.

De 5.1 SACD versie van 2003 wordt helemaal van tafel gespeeld!!!

Als je even zoekt op internet heb je 'm zo gevonden (3,6GB).

DVDA?!? DVD-audio of zo?!?
Gewoon zoeken naar "Dark Side of the Moon"?

sj4c
13-03-2006, 10:26
Als je bij googe "dsotm dvda" inklopt heb je 'm zo gevonden (bittorrent).
(zonder de qoutes)
Ik kan wel gedetailleerdere instructies en url's geven maar ik weet niet of de admins van het forum daar blij mee zijn.

rkrijger
13-03-2006, 10:49
Als je bij googe "dsotm dvda" inklopt heb je 'm zo gevonden (bittorrent).
(zonder de qoutes)
Ik kan wel gedetailleerdere instructies en url's geven maar ik weet niet of de admins van het forum daar blij mee zijn.

Thx, meer info niet nodig! Ben benieuwd. Kan ik dit afspelen met "gewoon" 5.1 setje? SACD lukt bv niet...

sj4c
13-03-2006, 11:24
Ja, die DVD werkt op iedere set:



Dark Side Of The Moon
From the original 1/2" Master Tapes

This is the real deal. not the usual Q8 or SQ versions with all their limitations
(limited bandwidth on the Q8, Matrixed surround on the SQ etc) but a genuine transfer from the original master tapes.
Finally you can hear Alan Parsons mix as it was always intended to be heard in studio quality audio.
The only "liberty" we have taken here is an additional .1 track. You can make up your own mind as to
whether or not it is a worthwhile addition.
It also features all new artwork in both sections specially created for this DVD-Audio release
The disc will play on all DVD players, as it is a DVD-Audio/Video "hybrid" containing the following:

Audio_TS
MLP Lossless at 24/96 Resolution in 4.1

Video_TS
DTS from 24/48 Source files
Dolby Digital from 24/48 Source files

Additionally, it is possible to play both the lossy streams from DVD-Audio players.
Each type has it's own menus. What you can access is dependant entirely on your player.

All Authoring, Encoding, Post Production and design is exclusive to this release.

FEEL FREE TO DISTRIBUTE THIS DISC TO OTHERS, BUT ALWAYS "AS IS" AND IN FULL.
PLEASE DO NOT RIP AND REPOST IN ANY OTHER FORMAT. THERE IS NO NEED AS ALL DVD PLAYERS CAN READ THIS DISC,
AND DOING SO WILL DEPRIVE OTHERS OF THE FULL HIGH RESOLUTION FORMATS USED.
ADDITIONALLY, RIPPING TO DTS-CD WILL INVOLVE QUALITY LOSS DUE TO DOWNSAMPLING, AND WILL
REDUCE THE LISTENING PLEASURE FOR OTHERS.

rkrijger
13-03-2006, 11:35
Ja, die DVD werkt op iedere set:



Dark Side Of The Moon
From the original 1/2" Master Tapes
...
FEEL FREE TO DISTRIBUTE THIS DISC TO OTHERS, BUT ALWAYS "AS IS" AND IN FULL.


Ben heel benieuwd naar deze! Zal hem vanavond eens opstarten!

Dennis Kuijper
15-03-2006, 19:41
Ik zag vandaag een digipack dvd liggen van Roger Waters,het beeld was nu widescreen en een geluidtrack in DTS,iemand die deze versie heeft en weet hoe de DTS track is.

Welke dvd vinden jullie persoonlijk beter kwa concert/geluid

Roger Waters - The Wall: Live in Berlin
of
Roger Waters - In the Flesh, Live

rkrijger
15-03-2006, 20:22
Ik zag vandaag een digipack dvd liggen van Roger Waters,het beeld was nu widescreen en een geluidtrack in DTS,iemand die deze versie heeft en weet hoe de DTS track is.

Welke dvd vinden jullie persoonlijk beter kwa concert/geluid

Roger Waters - The Wall: Live in Berlin
of
Roger Waters - In the Flesh, Live

In the Flesh is niet alleen beter qua beeld *en* geluid, maar heeft ook nog eens een veel beter overzicht van de muziek van Pink Floyd (en Roger Waters).

Als je een liefhebber bent van de muziek, dan heb je met "In the Flesh" de DVD van je leven. Lees de reviews er maar op na. Het is mijn beste muziek-DVD...

Dennis Kuijper
15-03-2006, 20:34
Ik zag vandaag een digipack dvd liggen van Roger Waters,het beeld was nu widescreen en een geluidtrack in DTS,iemand die deze versie heeft en weet hoe de DTS track is.

Welke dvd vinden jullie persoonlijk beter kwa concert/geluid

Roger Waters - The Wall: Live in Berlin
of
Roger Waters - In the Flesh, Live

In the Flesh is niet alleen beter qua beeld *en* geluid, maar heeft ook nog eens een veel beter overzicht van de muziek van Pink Floyd (en Roger Waters).

Als je een liefhebber bent van de muziek, dan heb je met "In the Flesh" de DVD van je leven. Lees de reviews er maar op na. Het is mijn beste muziek-DVD...
Dan schaf ik die met de tijd ff aan :P

rkrijger
15-03-2006, 20:42
Dan schaf ik die met de tijd ff aan :P

Geloof me, daar krijg je geen spijt van!

Dennis Kuijper
15-03-2006, 20:50
Dan schaf ik die met de tijd ff aan :P

Geloof me, daar krijg je geen spijt van!
Nee dat denk ik ook niet,hij ligt bijna overal voor 19,99,misschien iemand ergens goedkoper gezien.Er is ook een SACD van dit concert,is deze Multi-channel?

rkrijger
16-03-2006, 07:04
Als je bij googe "dsotm dvda" inklopt heb je 'm zo gevonden (bittorrent).
(zonder de qoutes)
Ik kan wel gedetailleerdere instructies en url's geven maar ik weet niet of de admins van het forum daar blij mee zijn.

Ik heb hem inmiddels binnen en gebrand. Heb even geluisterd, misschien vannavond meer. Het klonk erg goed. Het beeld is NTSC en dat ziet er op mijn TV bagger uit. Maar ja, meer dan wat plaatjes (zelfgemaakt) is het ook niet...

sj4c
17-03-2006, 07:19
Ik heb hem inmiddels binnen en gebrand. Heb even geluisterd, misschien vannavond meer. Het klonk erg goed. Het beeld is NTSC en dat ziet er op mijn TV bagger uit. Maar ja, meer dan wat plaatjes (zelfgemaakt) is het ook niet...
Ben benieuwd... Het video is onderdaad ntsc maar boeit natuurlijk niet zo. Je kunt de tv het beste gewoon uit zetten dan leidt die de aandacht ook niet af van waar het om gaat.
Ik vindt het een fantastische mix en ook technisch is de opname van uitstekende kwaliteit, de professionele 2003 SACD kan helemaal niet aan tippen aan dit hobbyproduct.

Je kunt hier een artikel van Alan Parsons lezen over het samenstellen van deze mix. (1975)
http://www.stereosociety.com/body_foursides.html

rkrijger
20-03-2006, 09:34
Gisteren naar David Gilmour in Amsterdam geweest.
Korte persoonlijke review:

Deel voor de pauze was vooral slaapverwekkend (het nieuwe album)
Deel na de pauze had een fenomenale climax met het 25 minuten durende "Echoes". Dat was ongeevenaard.

Toch een lastige setlist (na de pauze): heel heel heel oud (jaren 60 materiaal), wordt te pas en te onpas gemixed met heel oud (jaren 90 materiaal).

Toch een paar nummers gespeeld die van mij niet hadden gehoeven (Wot's the Deal, Dominoes, Wearing the Inside Out) en een paar nummers node gemist (Hey you, Sorrow). Verder was ik niet helemaal gecharmeerd van het arrangement van "Shine on you crazy diamond"...

Henk Heideveld
20-03-2006, 12:48
Nieuwe CD uit van David Gilmour. (y)

rkrijger
20-03-2006, 13:58
Nieuwe CD uit van David Gilmour. (y)

Je bedoelt zeker "A Momentary Lapse of Reason", Henk ?!? :twisted:

Dennis Kuijper
20-03-2006, 15:14
Nieuwe CD uit van David Gilmour. (y)
On an Island is zeker een mooi album hoor.

rkrijger
20-03-2006, 15:51
Nieuwe CD uit van David Gilmour. (y)
On an Island is zeker een mooi album hoor.

Ik vind dat dus wel meevallen...

rkrijger
20-03-2006, 19:07
Ik denk dat er een bepaalde groep fans dit jammer vinden en gehoopt hadden op ietwat meer stevigere tracks zoals 'Take A Breathe' en 'This Heaven'.

Take A Breathe spatte echt helemaal "van het scherm" tijdens het concert. "Zo, jullie zijn weer wakker" zei David Gilmour ook na het nummer. :D

Dennis Kuijper
20-03-2006, 19:20
Ik denk dat er een bepaalde groep fans dit jammer vinden en gehoopt hadden op ietwat meer stevigere tracks zoals 'Take A Breathe' en 'This Heaven'.

Take A Breathe spatte echt helemaal "van het scherm" tijdens het concert. "Zo, jullie zijn weer wakker" zei David Gilmour ook na het nummer. :D
Wist niet dat hij Nederlands sprak :P

rkrijger
20-03-2006, 19:23
Ik denk dat er een bepaalde groep fans dit jammer vinden en gehoopt hadden op ietwat meer stevigere tracks zoals 'Take A Breathe' en 'This Heaven'.

Take A Breathe spatte echt helemaal "van het scherm" tijdens het concert. "Zo, jullie zijn weer wakker" zei David Gilmour ook na het nummer. :D
Wist niet dat hij Nederlands sprak :P

Ja, en jij moest nog de groeten van hem hebben!

Dennis Kuijper
20-03-2006, 19:30
Ik denk dat er een bepaalde groep fans dit jammer vinden en gehoopt hadden op ietwat meer stevigere tracks zoals 'Take A Breathe' en 'This Heaven'.

Take A Breathe spatte echt helemaal "van het scherm" tijdens het concert. "Zo, jullie zijn weer wakker" zei David Gilmour ook na het nummer. :D
Wist niet dat hij Nederlands sprak :P

Ja, en jij moest nog de groeten van hem hebben!
Ik had niet anders verwacht :wink:

pascal b
20-03-2006, 19:33
Ik ben er ook geweest gisteren en ik vond het zowel voor de pauze als erna fantastisch.
Wat ik overigens niet snap is dat als je weet dat het concert ter aanleiding van zijn nieuwe cd is,je dan zegt dat het voor de pauze tegenviel omdat je zijn nieuwe album niets aan vind.Het was ook bekend dat hij voor de pauze zijn volledige nieuwe album zou spelen als je daar niets aan vond had je ook na de pauze kunnen binnen stappen.
Smaken verschillen maar om nou te zeggen dat het voor de pauze tegenviel daar snap ik niets van.Kortom het concert was gewoon super!!!!en de nieuwe cd een aanrader voor alle Gilmour en Pink Floyd fans. :wink:

rkrijger
20-03-2006, 20:04
Dus je hebt geen enkel puntje van kritiek?

Kijk, ik ben een grote Floyd fan en vind Gilmour een fenomenale gitarist. Maar, toch, ik probeer ook naast de fan-bril te kijken en toch een kritische noot te plaatsen...

Maar, euh, de halve show kijken, terwijl ik voor de hele show betaald heb... Ik ben Hollander hoor...

rkrijger
21-03-2006, 12:39
Overigens was de uitvoering van "Echoes" on-ge-e-ve-naard! Dit is een van de mooiste live-ervaringen die ik ooit heb meegemaakt. Onbeschrijfelijk hoe dat voelde om dat mee te maken...

Toon_1
21-03-2006, 17:40
Wat is er mis met een mix van jaren '60 en '90 materiaal?

rkrijger
21-03-2006, 19:38
Wat is er mis met een mix van jaren '60 en '90 materiaal?

Niks mis mee, maar ik kreeg wel een beetje een "van de hak op de tak" gevoel. Wellicht was het logischer geweest om de setlist bv in chronologische volgorde te spelen. Dat heeft Roger Waters in zijn "In the Flesh" tour MIN OF MEER gedaan. Niet 100% maar hij heeft wel meer de nummers per periode samengevoegd. Die setlist klonk gewoon veel lekkerder... IMHO

rveldhuizen
23-03-2006, 12:35
Ben ook naar David Gilmour geweest, maar dan op de 20e. Fantastisch concert. Had z'n nieuwe album nog niet eerder gehoord, maar viel me erg mee. Sterker, het gaf me af en toe het gevoel van het oude PF (van Meddle en daarvoor zeg maar). Met name Take A Breath was erg goed om live mee te maken.

De mix van oud en nieuw kon ik wel waarderen. En de versie van Shine On was idd anders, maar klonk wel persoonlijker dan de 'normale' versie. Uiteraard was Echoes het absolute hoogtepunt van de avond... wat een genot!

rkrijger
23-03-2006, 12:37
Ben ook naar David Gilmour geweest, maar dan op de 20e. Fantastisch concert. Had z'n nieuwe album nog niet eerder gehoord, maar viel me erg mee. Sterker, het gaf me af en toe het gevoel van het oude PF (van Meddle en daarvoor zeg maar). Met name Take A Breath was erg goed om live mee te maken.

De mix van oud en nieuw kon ik wel waarderen. En de versie van Shine On was idd anders, maar klonk wel persoonlijker dan de 'normale' versie. Uiteraard was Echoes het absolute hoogtepunt van de avond... wat een genot!

Ik vind de setlist van het 2e concert iets beters dan de setlist van het 1e concert (2 nummers zijn anders). Echoes... Jaaah, dat was zooooo goed...

Jij ging toch ook naar Roger Waters?!? Ben benieuwd wat hij te berde gaat brengen...

Hankster
23-03-2006, 14:39
als ik nog aan kaartjes kan komen dan ga ik zeker weten naar Roger Waters. Morgenochtend maar eens achteraan gaan. Hoewel ik liever naar Dave had gewild :( Maargoed, eind dit jaar komt er nog een DVD uit van z'n optreden in de Royal Albert Hall...dus dat maakt al iets goed.
Echoes live :lol: .. te gek!

Beetje jammer dat ik On An Island wat tegen vond vallen; het is niet slecht, maar ook niet goed. Gewoon niet bijzonder genoeg. Maar het is echt een album wat bij mij steeds beter wordt naarmate ik hem vaker heb beluisterd.

rkrijger
23-03-2006, 14:41
als ik nog aan kaartjes kan komen dan ga ik zeker weten naar Roger Waters. Morgenochtend maar eens achteraan gaan. Hoewel ik liever naar Dave had gewild :( Maargoed, eind dit jaar komt er nog een DVD uit van z'n optreden in de Royal Albert Hall...dus dat maakt al iets goed.
Echoes live :lol: .. te gek!

Beetje jammer dat ik On An Island wat tegen vond vallen; het is niet slecht, maar ook niet goed. Gewoon niet bijzonder genoeg. Maar het is echt een album wat bij mij steeds beter wordt naarmate ik hem vaker heb beluisterd.

We zijn het weer eens "eens" Hank! ;-)
Maar euh, die live DVD van Royal Albert Hall, dat is zeker?
Zou weer typisch zo'n kerstboomkado zijn... Stelletje commercielen! ;-)

rkrijger
23-03-2006, 14:43
Ik vermoed overigens dat er nog kaarten zat zijn voor het Roger Waters concert. Ik heb de mijne net een week of twee dus...

Hankster
23-03-2006, 15:11
ja ik hoop het ook dat er nog kaarten zijn..maar het is een festival dus dat zal wel ja.

Dat van de Royal Albert Hall was dacht ik al wel bevestigd, maar de datum is nog niet bekend. Er wordt gezegd dit jaar nog (met kerst zou idd logisch zijn) maarja, het blijft Pink Floyd materiaal he...kijk maar naar PULSE :roll:

rveldhuizen
23-03-2006, 20:24
Ben ook naar David Gilmour geweest, maar dan op de 20e. Fantastisch concert. Had z'n nieuwe album nog niet eerder gehoord, maar viel me erg mee. Sterker, het gaf me af en toe het gevoel van het oude PF (van Meddle en daarvoor zeg maar). Met name Take A Breath was erg goed om live mee te maken.

De mix van oud en nieuw kon ik wel waarderen. En de versie van Shine On was idd anders, maar klonk wel persoonlijker dan de 'normale' versie. Uiteraard was Echoes het absolute hoogtepunt van de avond... wat een genot!

Ik vind de setlist van het 2e concert iets beters dan de setlist van het 1e concert (2 nummers zijn anders). Echoes... Jaaah, dat was zooooo goed...

Jij ging toch ook naar Roger Waters?!? Ben benieuwd wat hij te berde gaat brengen...
Zeker weten... heb er ook veel zin in. 2e helft van het concert is al bekend natuurlijk, maar ben heel benieuwd naar de 'soundexperience' bij dit optreden. Ik verwacht voor de eerste helft eigenlijk hetzelfde als we in 2002 hebben meegemaakt, een mooie mix van hele goede nummers van PF en RW.

Hankster
24-03-2006, 16:39
YEAH! Toch eindelijk een kaartje voor Roger Waters gekocht :D

JWB
24-03-2006, 17:36
YEAH! Toch eindelijk een kaartje voor Roger Waters gekocht :D

Me too!

rveldhuizen
24-03-2006, 17:53
YEAH! Toch eindelijk een kaartje voor Roger Waters gekocht :D

Me too!

Dan wordt het toch nog gezellig daar... :)

Hankster
24-03-2006, 20:49
dat zowiezo :D

Ik heb er nog niks over gehoord/gelezen .. maar deze tournee van Roger, wordt die nog ergens opgenomen voor een DVD-release? Dat zou dan wel heel mooi worden; PULSE, Dave in de Royal Albert Hall en een concert van Roger Waters in 1 jaar :)

GuiFLOYD
27-03-2006, 11:15
hou ook http://www.rogerwaters2006.com/ in de gaten... RW gaat deze zomer live optreden in frankrijk, met nick mason op drums!

oh ja, nu maar hopen dat deze show ook op dvd verschijnt :)

Hi,
The website provides information about the concert, linu-up of musicians, opening act...

If you create a (free) member account, you'll be able to post in the forum, get goodies and a monthly newsletter with fresh news about the concert, presents and other advantages...

I hope to see you there.
Guillaume

Hankster
12-04-2006, 14:30
die DVD uitgave van The Pipers... waar in de pricewatch van gesproken wordt (Bol.com link; klik (http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1002004000127168&Section=VIDEO&lgl=1&plid=ZaWR5LdHX2AAAAEKmvJpXY5I&lgl_BOL_OWNER_ID=1&lgl_Section=1)), wat houd die precies in? Gewoon een DVD-Audio of iets van een docu? (titel is nog verkeerd gespeld ook ;) )

Marco van Knotsenburg
30-04-2006, 22:02
Ik heb hem inmiddels binnen en gebrand. Heb even geluisterd, misschien vannavond meer. Het klonk erg goed. Het beeld is NTSC en dat ziet er op mijn TV bagger uit. Maar ja, meer dan wat plaatjes (zelfgemaakt) is het ook niet...
Ben benieuwd... Het video is onderdaad ntsc maar boeit natuurlijk niet zo. Je kunt de tv het beste gewoon uit zetten dan leidt die de aandacht ook niet af van waar het om gaat.
Ik vindt het een fantastische mix en ook technisch is de opname van uitstekende kwaliteit, de professionele 2003 SACD kan helemaal niet aan tippen aan dit hobbyproduct.

Je kunt hier een artikel van Alan Parsons lezen over het samenstellen van deze mix. (1975)
http://www.stereosociety.com/body_foursides.html

Dankzij de hints van dit forum kwam ik na een week downloaden aan deze versie. Wat een geweldige geluidservaring! :shock:

De SACD ken ik -helaas- niet, maar ik kan me niet voorstellen dat die hier aan kan tippen. Wat een prachtige spreiding van de geluiden/instrumenten en tegelijkertijd toch een homogeen geluid. Nee, deze komt voorlopig niet uit mijn DVD-speler.

Totdat Pulse uitkomt dan misschien...


PS het was niet mijn bedoeling om een oud topic omhoog te kicken, maar ik wilde gewoon mijn dankbaarheid uiten aan degenen die mij op de Torrent wezen.

sj4c
07-05-2006, 19:29
Graag gedaan :)

rkrijger
15-05-2006, 10:29
Op een of andere Pink Floyd "fan" site (www.yeeshkul.com) ben ik een aantal DTS albums van Pink Floyd tegen gekomen (Animals, The Wall, Dark Side of the Moon, Meddle, Wish you where here)...

Iemand enig idee waar dit soort opnames vandaan kunnen komen? Of heeft elke dergelijke opname zijn eigen verhaal?

Heb nog niet uitgebreid kunnen luisteren, maar het zijn in ieder geval wel 5.1 opnamen (wellicht ge-upmixed)...

Graag jullie reacties... ;-)

Hankster
16-05-2006, 12:56
hier maar even verder over Roger's aanstaande tournee :) (ipv in Davids topic..)
Het belooft een hele spectaculaire show te worden met een hoop vuurwerk e.d. en nadat Nick heeft toegezegd dat hij (tot op dit moment) aan 3 shows meewerkt, Roger een brief aan Rick heeft gestuurd om mee te doen en Roger pas geleden wederom naar David heeft gebeld wordt dit misschien wel een van de spectaculairste PF-gerelateerde optredens...bijven Live8 uiteraard ;)
Ookal weet ik wel 99,999999% zeker dat Dave 'nee' zal zeggen...het is toch erg leuk om te horen dat vooral Roger erg graag weer met PF iets wilt doen :)

Roger invites David to play in France?

We recently received a email from the website promoting Rogers show at the Magny Cours French F1 on July 14th that Nick Mason has already been confirmed to play. The email suggests two major bits of info that we can NOT confirm is either true or false, one being that a dvd is possible and that Roger invited David Gilmour to play alongside himself and Nick at the event. We can provide the email, but nothing more at this time.


No doubt about it, Roger Waters is gearing up to give us a spectacular and probably unforgettable time come 14 July. His attitude is that if it’s worth doing, it’s worth doing properly.

To prove it, he has chosen Groupe F for the special effects. Groupe F, world leader in fireworks provided the firework display at the Eiffel Tower for Millennium Eve, as well as orchestrating all the special effects for French icon Johnny Hallyday’s concert at the Stade de France in 1998, during which the singer notoriously set the stadium on fire! We wouldn’t mind betting that Roger Waters will pull off a similar feat at Magny-Cours, especially when you bear in mind that there’s a 35-metre crane in the list of props...

Eurovision is partnering the concert for a high-definition recording, which rather smacks of a DVD in the pipeline. Negotiations are under way with French mobile operator SFR to broadcast the show using 3G technology, to experience the preparation and the concert in the inner circles. Things are looking good!

Those attending the concert will be able to enjoy all-out quadraphonic sound, thanks to the participation of Patrice Cramer, sound engineer for the benchmark French rock show Taratata, contacted by Roger Waters.

He also phoned David Gilmour a few weeks ago to invite him to join him on stage. Which wouldn‘t be far off an actual Pink Floyd reformation...which Nick Mason hinted at recently in an interview: “You know David is so focussed on his solo career now, he doesn’t have time for Pink Floyd any more, although Roger would be up for it. If David gave the green light we could start getting a new tour ready.
We were famous for our spectacular concerts which were really far out. With the new technology available today, we could work new
miracles...”.

Roger die met de andere gasten wilt samenwerken...
groots opgezette shows met vuurwerk en grote mensenmassa's i.t.t. Roger's In The Flesh tour en Davids afgelopen tournee die toch ook redelijk kleinschalig was voor PF begrippen
DVD's van Roger's tournee, Dave's tournee en ein-de-lijk PULSE...
vorig jaar Live8

het is een heerlijke tijd voor een Pink Floyd fan :D

rkrijger
16-05-2006, 21:14
Over een paar dagen het eerste RW concert. Ben heel benieuwd naar de setlist!!!

Zeeuws Meisje
17-05-2006, 22:13
Pink Floyd is zeker geweldig.

Ik heb The Wall twee keer gezien in Londen (1980 en 1981) en ik heb ze met een "back together" concert gezien in Athene (1987). Ik had alle LP's, maar heb nu de 4 bekendste cd's.

Hankster
18-05-2006, 11:46
Pink Floyd is zeker geweldig.

Ik heb The Wall twee keer gezien in Londen (1980 en 1981) en ik heb ze met een "back together" concert gezien in Athene (1987). Ik had alle LP's, maar heb nu de 4 bekendste cd's.
gaaf! 8) Ze moeten echt eens Earl's Court of Nassau op DVD uit gaan brengen..de bootlegs zien er wel redelijk uit, maar de originelen die Roger ergens in z'n verzamelkist heeft liggen zijn natuurlijk helemaal van goede kwaliteit.


Overmorgen weten we de complete setlist :D

en ommaar alvast in de sfeer te komen:
http://www.rocktrip.net/imagenes/reportajes/Arrow%20Rock%20Fest/Cabecera-Arrow.jpg

rkrijger
18-05-2006, 11:50
Overmorgen weten we de complete setlist :D

Ha! Ik zit ook al af te tellen. Maar is het eerste optreden vergelijkbaar met het optreden dat hij gaat geven tijdens Arrow? Ik bedoel, krijgt hij even veel speeltijd?

Maar ja, het is in ieder geval een goeie indicatie. Ik hoop op een vette verassing zoals "Echoes" bij Gilmour. Misschien "Sheep" of zo van "Animals"... Dat vind ik een echt Waters nummer... Verder graag ook veel van "Amused to Death"

Hankster
18-05-2006, 11:51
ik wilde het net even veranderen; ik geloof inderdaad niet dat a.s. zaterdag een echte show van z'n tournee is...
Maargoed, de 10e schiet zowiezo op :D

Ik hoop iig op The Thin Ice na In The Flesh, ipv van direct doorgaan met The Happiest Days Of Our Lives zoals bij de 200/2002 tour :)
En een aantal verrassingen van The Final Cut zoals Not Now John zou ook erg leuk zijn :D

8t88
18-05-2006, 12:10
Op een of andere Pink Floyd "fan" site (www.yeeshkul.com) ben ik een aantal DTS albums van Pink Floyd tegen gekomen (Animals, The Wall, Dark Side of the Moon, Meddle, Wish you where here)...

Iemand enig idee waar dit soort opnames vandaan kunnen komen? Of heeft elke dergelijke opname zijn eigen verhaal?

Heb nog niet uitgebreid kunnen luisteren, maar het zijn in ieder geval wel 5.1 opnamen (wellicht ge-upmixed)...

Graag jullie reacties... ;-)

Dit zijn inderdaad hobby projecten van Floyd fans, ik heb ze zo goed als allemaal en de ene is beter gemixed als de andere een echte aanrader is de 'Alan Parson Remix' van Darkside deze mix is afgekeurd door PF omdat het surroundeffect te heftig zou zijn. Welke ook heel aardig gemaakt is 'Division Bell' mooi (nep) surround....

Projecten tot nu to bekend :

Meddle (stereo remix)
Wish you were here (quad LP source)
Darkside of the moon (quad LP source)
Darkside of the moon (Alan Parson Remix)
Darkside of the moon (SA-CD DTS conversie)
The Wall (DVD movie soundtrack source)
The Wall (stereo remix)
The Final Cut (stereo remix)
Division Bell (stereo remix)
Animals (stereo remix)
Animal instincts 9-3-1977 (stereo remix)
Atom Heart Mother (quad LP source)
Empire Pool 16-11-1974 (stereo remix)
Radio Kaos (stereo remix)
Amused to Death (stereo remix)
In the Flesh (DVD-source)
The Wall Berlin (DVD source)


Alle bovenstaande CD's zijn alleen te beluisteren op een DTS systeem en niet normaal in de winkel te verkrijgen, het gaat hier puur om hobby materiaal!

rkrijger
18-05-2006, 12:14
Die Parsons remix heb ik ook. Dat is een NTSC DVDtje met wat plaatjes van de band op TV tijdens de opnamen. Die klinkt inderdaad wel erg stevig.

Die andere opnamen, dat is wel "surround"?!? Ik heb ze nog steeds niet goed genoeg beluisterd...

8t88
18-05-2006, 12:18
Die Parsons remix heb ik ook. Dat is een NTSC DVDtje met wat plaatjes van de band op TV tijdens de opnamen. Die klinkt inderdaad wel erg stevig.

Die andere opnamen, dat is wel "surround"?!? Ik heb ze nog steeds niet goed genoeg beluisterd...

Yep ze zijn allemaal surround, de ene iets beter dan de andere.....

Empire Pool 16-11-1974 (stereo mix) is een hele leuke, hier zijn namelijk de originele BBC opnamen gebruikt voor de normale kanalen en een publieksopname voor de surround kanalen.

rkrijger
18-05-2006, 12:20
Empire Pool? Wat is dat voor album? ;-)

8t88
18-05-2006, 12:22
Empire Pool? Wat is dat voor album? ;-)

Live opname van de BBC van het concert in Wembley 16-11-1974

rkrijger
18-05-2006, 12:26
Empire Pool? Wat is dat voor album? ;-)

Live opname van de BBC van het concert in Wembley 16-11-1974

Ah. Tracklist?

8t88
18-05-2006, 12:40
Empire Pool? Wat is dat voor album? ;-)

Live opname van de BBC van het concert in Wembley 16-11-1974

Ah. Tracklist?

Speak to me
Breathe
On the run
Time
Great gig in the sky
Money
Us and them
Any colour you like
Brain damage
Eclipse
Echoes

Total Time : 76:31

rkrijger
21-05-2006, 14:32
Al iemand de setlist van Roger Waters van gisteren gezien? Zou van deze tour een DVD uitkomen?

8t88
21-05-2006, 15:36
Al iemand de setlist van Roger Waters van gisteren gezien? Zou van deze tour een DVD uitkomen?

Het concert van Magny-Cours wordt HD opgenomen, met spectaculair vuurwerk (zoals millenium viering op de Eifeltoren) Wellicht gaat hier dus ook een DVD van uitkomen.

Origineel bericht van de Brain-Damage site :

Nick Mason is guesting on drums at the Magny-Cours concert in France on July 14th, and has now been confirmed as also taking these duties at the Hyde Park concert in London, on July 1st. We understand that he might be playing other selected dates too, and as we get details of these, we will let you know.

Having mentioned the Magny-Cours concert, we've got more on that show for you. Sounds like it is going to be an incredible show... It has been revealed that Roger has chosen Groupe F for the special effects. Groupe F, world leader in fireworks, provided the firework display at the Eiffel Tower for Millennium Eve, as well as orchestrating all the special effects for French icon Johnny Hallyday’s concert at the Stade de France in 1998, during which the singer notoriously set the stadium on fire! Who knows what will happen at Magny-Cours, especially as there’s a 35-metre crane in the list of props...

Eurovision is partnering the concert for a high-definition recording, which rather smacks of a DVD in the pipeline. Negotiations are under way with French mobile operator SFR to broadcast the show using 3G technology, to experience the preparation and the concert in the inner circles.

Hankster
21-05-2006, 16:12
Al iemand de setlist van Roger Waters van gisteren gezien? Zou van deze tour een DVD uitkomen?
in dat stukje wat ik had gequote stond inderdaad dat het Magny Cours concert op DVD uit gaat komen, en sterker nog; het gaat via internet uitgezonden worden via stream. En óók het concert in Lissabon gaat via internet uitgezonden worden :D

En het optreden van gister was van een festival waar Roger (uiteraard slechts) Wish You Where Here en Comfortably Numb meespeelde, met Eric Claption op vocals. Nog even afwachten dus :)

Hankster
24-05-2006, 10:05
laten we dit voor de rest maar gewoon puur voor PF houden; het gaat allemaal wel erg door elkaar :)

ik snap bijvoorbeeld niet waarom PULSE een aparte tread moest krijgen; kan dat anders hier bij worden gevoegd?

rkrijger
24-05-2006, 10:20
laten we dit voor de rest maar gewoon puur voor PF houden; het gaat allemaal wel erg door elkaar :)

ik snap bijvoorbeeld niet waarom PULSE een aparte tread moest krijgen; kan dat anders hier bij worden gevoegd?

De PULSE thread is later naar dit deel van het forum verhuist, volgens mij.

Hankster
11-07-2006, 17:14
R.I.P. Syd...dankzij jou hebben we kunnen genieten van een aantal schitterende nummers en van een van de grootste bands ooit (het Waters tijdperk vind ik toch wel de beste van de 3, eerlijk gezegd...)

maximus
11-07-2006, 18:19
Shine on, syd :cry: :cry:

rveldhuizen
11-07-2006, 19:13
Tja, spijtig dat ie toch nog vroeg is overleden. Zal een andere tint geven aan Shine On, live...

Codswallop
13-07-2006, 23:54
Ik heb een vijftal Pink Floyd-gerelateerde dvd's. En dat zijn vijf zeer gevarieerde. Twee concerten (In The Flesh en Pulse), één dvd met wat ik het liefst een concertfilm noem (Live at Pompeii), één film (The Wall) en een dvd met de documentaire The Pink Floyd and Syd Barrett story.

In The Flesh (van Roger Waters en band) is waarschijnlijk mijn favoriet. Als het gaat om lichttechnieken wordt er hoofdzakelijk gebruik gemaakt van projecties van foto's en dergelijke en dit zorgt ervoor dat het kijken van de show meer is dan het bekijken van musicerende individuen. Hetzelfde geldt voor Pulse, maar daar ligt de nadruk eerder op de licht- en lasershows dan op de projecties.

Live at Pompeii is een concert zonder publiek en heeft een bijzonder fraaie montage van materiaal van het musicerende viertal en beelden van Pompeii. In de director's cut wordt het concert afgewisseld met beelden van de opnamen van The Dark Side of the Moon en interviews met de band. Live at Pompeii bevat (naar mijn weten) de enige officieel uitgebrachte liveversie van Echoes, mijn favoriete nummer van de band.

The Wall is een film waarin de muziek van het gelijknamige album wordt begeleid met animaties en beelden, die samen een zeer abstract geheel vormen. Het draait daarbij vooral om associaties en sfeer en niet zozeer om een compleet verhaal.

The Pink Floyd and Syd Barrett Story is een zeer onderhoudende documentaire waarin de beginjaren van de band worden blootgelegd en dan vooral de invloed en het vertrek van Barrett. Voor een echte fan biedt de documentaire slechts enkele feiten waar deze onbekend mee was, maar in combinatie met interviews biedt het een interessant overzicht. Er staan een paar extra's op de dvd, waaronder een paar korte interviews met Gilmour en Waters.

Dvd's die ik nog wil hebben:
- Dark Side of the Moon (de documentaire daarover)
- David Gilmour: In Concert (eens zien hoe hij het ervan afbrengt in vergelijking met Roger)
- Roger Waters: The Wall Live In Berlin (ooit gezien, geen briljante vertolking, maar zeker de moeite waard)

maximus
14-07-2006, 18:17
Als iemand die litho van pulse weg doet hoor ik het graag!

Hankster
14-07-2006, 20:12
- Dark Side of the Moon (de documentaire daarover)

ik vond hem wel interessant..maar meer om gewoon een keer gezien te hebben dan om te hebben

- David Gilmour: In Concert (eens zien hoe hij het ervan afbrengt in vergelijking met Roger)
het is heel anders dan In The Flesh: als dát je favo DVD is, dan valt deze vrees ik wel wat tegen. Deze DVD is nóg soberder dan In The Flesh wat qua licht en projecties al niet echt heel erg uitbundig was, en het zijn hele gestripte arrangementen. Ik vond het erg mooi, maar het ging wel wat vervelen, hoeveel beter ik David ook vind dan Roger.


- Roger Waters: The Wall Live In Berlin (ooit gezien, geen briljante vertolking, maar zeker de moeite waard)
Eén van de grootste shows die ik ooit heb gezien, met enkele waardeloze vertolkingen met Cindy Lauper als groots dieptepunt. Maar nummers als The Thin Ice worden schitterend uitgevoerd, de show is groots, en het laatste zeg, half uur, is werkelijk te gaaf voor woorden. Maar eigenlijk moet Roger gewoon The Wall @ Earl's Court op DVD gooien :)

8t88
14-07-2006, 21:05
Maar eigenlijk moet Roger gewoon The Wall @ Earl's Court op DVD gooien :)

Ja, er zijn prima professionele opnamen van gemaakt heb er eens wat van gedownload en dat zag er COOL uit. Dat zou de release van de eeuw worden!!!

Hankster
14-07-2006, 23:04
er zijn van de '80-'81 meerdere pro-shot opnamen gemaakt: waaronder Nassau Collusseum in 1980 (uitgelekt) en meerdere Earl's Court concerten waarvan er eentje inderdaad eentje is uitgelekt en in redelijke staat is. Die is ook te vinden op youtube.
Er is nog een ander concert wat in vele malen betere staat is en dat is ook gebruikt voor verschillende docu's...ook deze stukjes zijn te vinden op youtube (Hey You).

Roger heeft het allemaal thuis liggen, maar zoals Dave bij de release van PULSE aangaf is enkel Roger diegene die het ja-woord kan geven tot een releas. ... en aangezien die het nu erg druk heeft met touren en zijn 2 (!!) aankomende CD's, zal dat er de komende tijd nog niet van komen vrees ik.

In de tussentijd mogen ze bij PF wel kijken naar een volgende release na het toch wel behoorlijke succes van PULSE. Dave hinte al op een mogelijke release van Venice wat ik jammer zou vinden aangezien die tour niet echt de allerbeste was en Venetië zowiezo een kort concert was....als ze dan toch graag iets van die periode willen doen (lijkt me wel, want daar heeft Roger niets over te zeggen) dan het liefst een DVD-release van A Sound of Thunder video.

Hankster
02-08-2006, 10:34
de meesten zullen het toch wel gelezen hebben, maar er gaan redelijk sterke geruchten dan er plannen zijn om misschien eind dit jaar een reunie tribute te doen voor Syd.
Nog niks officieels, enkel mededelingen van 'vrienden van de bandleden'...maar het feit dat het management het niet ontkent maar slechts 'no comment' geeft, zou hoopvol kunnen zijn :) Maar aan de andere kant is dat natuurlijk lezen wat je wílt lezen.

Maargoed, ik had het al voor de gein gezegd toen Syd was overleden, en het zou natuurlijk ontzettend gaaf zijn!

rkrijger
02-08-2006, 10:56
Maargoed, ik had het al voor de gein gezegd toen Syd was overleden, en het zou natuurlijk ontzettend gaaf zijn!

Inderdaad. Ben zeer benieuwd. Vanochtend op de fiets "Shine on" geluisterd (beide delen, dus 30min lang) en toen gingen mijn gedachten wel even uit naar Syd...

Nog nieuws omtrent RW of DG DVD releases, Henk?

Hankster
02-08-2006, 13:30
nope..niet dat ik weet. Enkel dat er zeker weten géén release komt van Davids concert in Polen wat wel een spectacel show zal gaan worden: iets van bijna 100.000 mensen en een heus orkest bij de eerste set. Wel jammer dus dat daar niks professioneel van wordt opgenomen. Maargoed, de RAH shows waren ook erg gaaf naar het schijnt :)

Ze zijn i.i.g. op dit moment bezig met de productie van Dave's DVD wat dus is opgenomen in de Royal Albert Hall. Over de DVD van Roger is nog niks bekend, maar naar alle waarschijnlijkheid gaat die er dus wel komen. Maar ik denk zelf dat daar meer duidelijkheid over zal komen wanneer de Amerikaanse leg van de tournee begint (6 september)

maximus
03-08-2006, 19:17
de meesten zullen het toch wel gelezen hebben, maar er gaan redelijk sterke geruchten dan er plannen zijn om misschien eind dit jaar een reunie tribute te doen voor Syd.
Nog niks officieels, enkel mededelingen van 'vrienden van de bandleden'...maar het feit dat het management het niet ontkent maar slechts 'no comment' geeft, zou hoopvol kunnen zijn :) Maar aan de andere kant is dat natuurlijk lezen wat je wílt lezen.

Maargoed, ik had het al voor de gein gezegd toen Syd was overleden, en het zou natuurlijk ontzettend gaaf zijn!

SYD BARRETT TRIBUTE CONCERT/TOUR: Recently, in all parts of the international media, there have been an awful lot of rumours of a Pink Floyd reunion concert/tour as a tribute to Syd Barrett. We've had direct confirmation this afternoon that there is no truth to these rumours...

bron:brain-damage.co.uk


:cry: :cry: :cry:

Hankster
04-08-2006, 10:23
ja..ik las het gister :P

och...altijd blijven hopen....altijd blijven hopen..

Henk Heideveld
15-08-2006, 10:25
Als Pink Floyd liefhebber: mag ik toch eerlijk zijn.
Pulse valt me behoorlijk tegen :cry: : vooral het matte doffe geluid.
Nee dan klinkt Flesh een heel stuk briljanter. (y) Zelfs The Wall film klinkt beter. :roll:

rkrijger
15-08-2006, 10:27
Als Pink Floyd liefhebebr: mag ik toch eerlijk zijn.
Pulse valt me behoorlijk tegen :cry: : vooral het matte doffe geluid.
Nee dan klinkt Flash een heel stuk briljanter. (y) Zelfs The Waal film klinkt beter. :roll:

Kom je nou mee... Ik heb hem gister net besteld bij CD-wow voor €14,99
Godsamme!

Henk Heideveld
15-08-2006, 10:27
Als Pink Floyd liefhebber: mag ik toch eerlijk zijn.
Pulse valt me behoorlijk tegen :cry: : vooral het matte doffe geluid.
Nee dan klinkt Flash een heel stuk briljanter. (y) Zelfs The Waal film klinkt beter. :roll:

Kom je nou mee... Ik heb hem gister net besteld bij CD-wow voor €14,99
Godsamme!
Ik heb er bij MM 24,99 voor neergeteld. :!:

rkrijger
15-08-2006, 10:31
Als Pink Floyd liefhebber: mag ik toch eerlijk zijn.
Pulse valt me behoorlijk tegen :cry: : vooral het matte doffe geluid.
Nee dan klinkt Flash een heel stuk briljanter. (y) Zelfs The Waal film klinkt beter. :roll:

Kom je nou mee... Ik heb hem gister net besteld bij CD-wow voor €14,99
Godsamme!
Ik heb er bij MM 24,99 voor neergeteld. :!:

Troost je, er zijn er, die hebben er bij vLeest of FRS €32,95 voor neergeteld!

Henk Heideveld
15-08-2006, 10:33
Als Pink Floyd liefhebber: mag ik toch eerlijk zijn.
Pulse valt me behoorlijk tegen :cry: : vooral het matte doffe geluid.
Nee dan klinkt Flash een heel stuk briljanter. (y) Zelfs The Waal film klinkt beter. :roll:

Kom je nou mee... Ik heb hem gister net besteld bij CD-wow voor €14,99
Godsamme!
Ik heb er bij MM 24,99 voor neergeteld. :!:

Troost je, er zijn er, die hebben er bij vLeest of FRS €32,95 voor neergeteld!
Voor die prijs had men betere kwaliteit kunnen leveren.
Het kan echt de toets der kritiek niet doorstaan met andere Pink Floyd producties, zoals de SACD Dark Side of the Moon met perfect geluid, The Wall met prima geluid, The Flesh met een DTS-track.
Ik gooi 'm weer in de verkoop. :cry:

rkrijger
15-08-2006, 10:37
The Flesh met een DTS-track.
Ik gooi 'm weer in de verkoop. :cry:

The Flesh met DTS?!? Welke is dat?
Voor hoeveel doe je hem weg?

Henk Heideveld
15-08-2006, 10:43
The Flesh met een DTS-track.
Ik gooi 'm weer in de verkoop. :cry:

The Flesh met DTS?!? Welke is dat?
Voor hoeveel doe je hem weg?The Flesh doe ik NOOOOOOOIT weg! :shock: :shock:
Moet thuis kijken welke versie 't is. :P 8) Dacht Canada of Austalië, twijfel. :!: In ieder geval R1 dat weet ik nog. Gekocht bij CD-WoW of CD-NOW?

rkrijger
15-08-2006, 10:46
The Flesh met een DTS-track.
Ik gooi 'm weer in de verkoop. :cry:

The Flesh met DTS?!? Welke is dat?
Voor hoeveel doe je hem weg?The Flesh doe ik NOOOOOOOIT weg! :shock: :shock:
Moet thuis kijken welke versie 't is. :P 8) Dacht Canada of Austalië, twijfel. :!: In ieder geval R1 dat weet ik nog. Gekocht bij CD-WoW

Oh, daar kon je ook PULSE zo goedkoop kopen! :twisted: :twisted: :twisted:

Anyway, mijn "In the Flesh" heeft *echt* geen DTS hoor.
En ik bedoelde meer: wat is je prijs voor PULSE?

Henk Heideveld
15-08-2006, 10:49
The Flesh met een DTS-track.
Ik gooi 'm weer in de verkoop. :cry:

The Flesh met DTS?!? Welke is dat?
Voor hoeveel doe je hem weg?The Flesh doe ik NOOOOOOOIT weg! :shock: :shock:
Moet thuis kijken welke versie 't is. :P 8) Dacht Canada of Austalië, twijfel. :!: In ieder geval R1 dat weet ik nog. Gekocht bij CD-WoW

Oh, daar kon je ook PULSE zo goedkoop kopen! :twisted: :twisted: :twisted:

Anyway, mijn "In the Flesh" heeft *echt* geen DTS hoor.
En ik bedoelde meer: wat is je prijs voor PULSE?
Doe 'k liever via p.m. :!: Je hebt p.m. :D

Henk Heideveld
15-08-2006, 10:53
The Flesh met een DTS-track.
Ik gooi 'm weer in de verkoop. :cry:

The Flesh met DTS?!? Welke is dat?
Voor hoeveel doe je hem weg?The Flesh doe ik NOOOOOOOIT weg! :shock: :shock:
Moet thuis kijken welke versie 't is. :P 8) Dacht Canada of Austalië, twijfel. :!: In ieder geval R1 dat weet ik nog. Gekocht bij CD-WoW

Oh, daar kon je ook PULSE zo goedkoop kopen! :twisted: :twisted: :twisted:

Anyway, mijn "In the Flesh" heeft *echt* geen DTS hoor.
En ik bedoelde meer: wat is je prijs voor PULSE?
Manno....ik heb versies uit Japan en Zd-Amerika die hier ook geen DTS-track kennen. We worden hiero in W-Europa, vooral Nederland zwaar belazerd.
In Frankrijk bijvoorbeeld staat de originele track vaak in 5.1. terwijl de nagesynchroniseerde Franse versie in DTS staat :shock: :shock: :roll:
'k Heb ooit Olga Tanon uit de Dominicaanse Republiek gehaald, die daar in DTS stond en hiero in 2.0. :evil: :twisted:

rkrijger
15-08-2006, 11:06
Maar jij hebt dus een DVD van Roger Waters genaamd "In the Flesh" en die heeft een DTS track?

Henk Heideveld
15-08-2006, 13:42
Maar jij hebt dus een DVD van Roger Waters genaamd "In the Flesh" en die heeft een DTS track?
yep :P :P :P :P
Heb ik toendertijd ook al vermeld. Was men toen ook al ongelovig over 8) Toen noemde men mij niet voor niks de DTS-freak. :lol:
Man ik heb zelfs speciaal vanwege de DTS tracks AUDIO-DVD's uit Amerika gehaald. Nergens te koop hiero! :shock:

rkrijger
15-08-2006, 13:49
Maar jij hebt dus een DVD van Roger Waters genaamd "In the Flesh" en die heeft een DTS track?
yep :P :P :P :P
Heb ik toendertijd ook al vermeld. Was men toen ook al ongelovig over 8) Toen noemde men mij niet voor niks de DTS-freak. :lol:
Man ik heb zelfs speciaal vanwege de DTS tracks AUDIO-DVD's uit Amerika gehaald. Nergens te koop hiero! :shock:

Heb je een ISBN nummer? Of hoe dat dan ook heet voor DVDs?
Wil hem toch eens opzoeken.
Niet dat ik je niet geloof of zo...

Henk Heideveld
15-08-2006, 14:04
Maar jij hebt dus een DVD van Roger Waters genaamd "In the Flesh" en die heeft een DTS track?
yep :P :P :P :P
Heb ik toendertijd ook al vermeld. Was men toen ook al ongelovig over 8) Toen noemde men mij niet voor niks de DTS-freak. :lol:
Man ik heb zelfs speciaal vanwege de DTS tracks AUDIO-DVD's uit Amerika gehaald. Nergens te koop hiero! :shock:

Heb je een ISBN nummer? Of hoe dat dan ook heet voor DVDs?
Wil hem toch eens opzoeken.
Niet dat ik je niet geloof of zo... of zo wat dan wel? :mrgreen:
Ik heb geen ISBN nummer want ik zit op m'n werk.

rkrijger
15-08-2006, 14:07
Ik heb geen ISBN nummer want ik zit op m'n werk.

Ok. Dan post je vanavond maar een scan van de cover of de barcode. Accoord?

Henk Heideveld
15-08-2006, 14:18
Ik heb geen ISBN nummer want ik zit op m'n werk.

Ok. Dan post je vanavond maar een scan van de cover of de barcode. Accoord?
Thuis geen internet...meer! :oops: :oops: :oops: :oops:

rkrijger
15-08-2006, 14:20
Ik heb geen ISBN nummer want ik zit op m'n werk.

Ok. Dan post je vanavond maar een scan van de cover of de barcode. Accoord?
Thuis geen internet...meer! :oops: :oops: :oops: :oops:

Jeemig! Wat zielig!
Ik google wel ff...
Sterkte.
En doe de groeten aan Ies!

Henk Heideveld
15-08-2006, 14:22
Ik heb geen ISBN nummer want ik zit op m'n werk.

Ok. Dan post je vanavond maar een scan van de cover of de barcode. Accoord?
Thuis geen internet...meer! :oops: :oops: :oops: :oops:

Jeemig! Wat zielig!
Ik google wel ff...
Sterkte.
En doe de groeten aan Ies!
Niks zielig...zie mijn p.m. :lol: :wink:

Herjan
15-08-2006, 14:22
Maar jij hebt dus een DVD van Roger Waters genaamd "In the Flesh" en die heeft een DTS track?
yep :P :P :P :P
Heb ik toendertijd ook al vermeld. Was men toen ook al ongelovig over 8) Toen noemde men mij niet voor niks de DTS-freak. :lol:
Man ik heb zelfs speciaal vanwege de DTS tracks AUDIO-DVD's uit Amerika gehaald. Nergens te koop hiero! :shock:

Heb je een ISBN nummer? Of hoe dat dan ook heet voor DVDs?
Wil hem toch eens opzoeken.
Niet dat ik je niet geloof of zo...
Wat Henk bedoelt is geen DVD, maar een DVD-A(udio). Dat is een ander formaat waarop ze wel vaker een DTS track schrijven, naast de DVD-A track.

Maar waarom de moeite? De PCM track is toch het mooist! :mrgreen:

Hugo R
05-08-2007, 13:38
David Gilmour speelde beste gitaarsolo

David Gilmour is de auteur van de beste gitaarsolo uit de rockgeschiedenis. De gitarist van Pink Floyd staat op de eerste plaats in een top-20 van het Britse muziekblad Q met zijn solo uit het nummer "Comfortably numb".

In de top-20 haalt Gilmour het voor Brian May in "Killer queen" van Queen. Jimmy Page van Led Zeppelin en Jimi Hendrix delen de derde plaats.

"Comfortably numb" van Pink Floyd verscheen in 1979 op het dubbelalbum "The Wall". In 2004 had Scissor Sisters succes met een discoversie van het nummer.

Daniel1974
18-09-2007, 17:21
Nou, maar dan wel de versie die tijdens de 94 tour werd gespeeld, mag ik hopen. Live is deze solo toch beter dan op op The Wall. Maar dan nog moet ik zeggen dat Gilmour echt veel en veel beter werk heeft gedaan. Ik weet niet wie hier bekend is met PF bootlegs ? Maar tijdens de Animals tour 1977, toen PF echt helemaal los ging met een uitvoering van Shine On II die tegen het einde van de tour tegen de 24/25 min. ging duren, daar zit pas vet gitaarwerk in. Wat overigs ook geldt voor de rest van Animals, of Echoes. Het begin van Shine On I. Comfortably Numb is zo geeikt, zo........veel weinig ruwe randjes en helemaal niet experimenteel, zoals PF vroeger te werk ging.

Maar de echte grootmeester is uiteraard Steve Hachett, zijn Firth Or Fifth solo is alom rerenomeerd in de symfowereld.

scherpschutter
20-09-2007, 08:16
Tsja, Comfortably numb geëikt ...
Bij verkiezingen komen doorgaans de welbekende nummers naar voren: Stairway to heaven, Child in time, Bohemian rhapsody (de groepen kun je er zelf wel bijverzinnen). Bij Pink Floyd ligt het iets minder duidelijk, in de loop de jaren zijn een vijf, zes nummers komen bovendrijven, waarvan CN wellicht de beste 'doorsnede' vormt.
Er bestaanverschillende versies, mijn favoriete is die van "Delicate sound ...", maar dat is uiteraard persoonlijk.
Gilmour behoort met o.m. Clapton, Hendrix, Petrucci, Page and Blackmore (en misschien nog een paar anderen die ik nu even vergeet) tot de gitaristen die steeds weer de crême de la crême worden genoemd. Natuurlijk is Hackett ook een voortreffelijk gitarist. Het leuke van dit soort verkiezingen is dat er geen ernstige konsewenties aan zijn verbonden. Het zijn geen presidentsverkiezingen, vandaag wint Gilmour, morgen Hackett, we zitten niet vier jaar vast aan een boer uit Texas.
De experimentele periode van Pink Floyd ligt ver achter ons. Het Live album van "Umma Gumma" was het laatste dat werkelijk experimenteel was, van zowel opzet als uitwerking. Op de meeste latere albums zijn nog wel experimentele sporen aanwezig (fragmenten, halve of driekwart nummers) maar een plan om een album op te nemen met keukengerei i.p.v. muziekinstrumenten werd - ergens in de jaren zeventig - afgevoerd.

Daniel1974
20-09-2007, 11:56
Gilmour for president !!

Okee, Ummagumma is inderdaad nog echt experiementeel, maar echt meesterlijk werd de band pas met Atom Heart Mother. Zeker de liveuitvoeringen van deze nummers. Nou ja de lijst zal wel samengesteld zijn doorde gemiddelde lezer en dat betekent een doorsnede resultaat. Wellicht ook wel logisch, niet ?

De gitaristen die jij noemt zou ik ook noemen als meest invloedrijk, en inderdaad sommige gevallen, legendarisch. Ook al heb ik de hype rondom Hendrix nooit helemaal begrepen.

scherpschutter
20-09-2007, 14:44
Gilmour for president !!

Ook al heb ik de hype rondom Hendrix nooit helemaal begrepen.

Wel mee eens. Zijn vroege dood heeft waarschijnlijk meegespeeld. Zijn uitvoering van het Amerikaanse volkslied vind ik overigens wel bijzonder.

Enne ... Ik bedoelde eigenlijk het STUDIO-album van Umma Gumma. Op het Live-album is wel wat experimentele invloed merkbaar, maar de muziek is toch rechtlijniger. Dat album is erg belangrijk voor ze geweest, heeft de juiste richting aangegeven. Atom Heart Mother en Meddle zijn inderdaad de albums waar de Floyd zoals wij die nu kennen zich openbaart. Gilmour heeft diverse malen gezegd dat voor hem 'Echoes' een waar keerpunt was, vandaar dat hij het nu speelt en de compilatie-cd van een paar jaar geleden die titel meekreeg.
Van Umma Gumma's studio-album draai ik Grantchester Meadows nog vaak; het lijkt tamelijk simpel maar enkele jaren geleden kwam ik in de buurt van Cambridge, waar Waters vandaan komt, een richtingwijzer met 'Grantchester meadows' tegen; ik ben uitgestapt en heb een middagwandeling gemaakt in de meadows; het was een warme, lome middag, precies de sfeer die het nummer uitstraalt. Dat was een prachtige ervaring.

Daniel1974
20-09-2007, 20:29
Zo ken ik inderdaad iemand die na lang zoeken, de twee meren heeft gevonden van WYHW, in Californie. En zelf heb ik Battersea Powerstation in London van Animals gezien. Ik heb nog wel wildere verhalen gehoord, mensen die de boot van Gilmour hebben gevonden, waar de persoon op de voorkant van MLOR beheerder van is die hem heel wat demo's liet horen etc. Al die verwijzingen, zo grappig.

Inderdaad is het studiogedeelte van UM veel experimenteler. Of als je nog vager wil. Music From The Body van Roger Waters. Dat is gewoon niet grappig meer. Nou, je het is natuurlijk zo dat ik door King Crimson heel wat gewend ben, maar dat is meer vage en obscure jazzrock, of freestyle jazz, bij vlagen, dat is bijzonder knap. Maar in het geval van PF denk dat ze zo ontzettend stoned waren, dat ze van gekte niet meer wisten wat ze moesten doen. Ik bedoel luister naar Alan's Pyschedelic Breakfast, of PATGOD, hoe floyd fan als ik ook ben, dat heb ik echt nooit getrokken. Het studiowerk van UG, heb iik een aantal keren geluisterd. Erg bruikbaar om mensen weg te jagen wanneer je een feestje zat bent. Er zitten wat leuke dingen bij. Granchester Meadows is inderdaad zo'n nummer. En dat terwijl ik SOS wel een heel goed album vind, dus ik kan ook niet zeggen dat ik vind dat PF pas met AHM begint, of dat toen pas de echte PF ontwaakte. Nummers als SOS of STCFHOTS, zijn heel lang een vast onderdeel gebleven van de setlist. En CWTAU, ook uit deze zelfde tijd, zelfs nog tot 1977.

De meeste fans zijn altijd vrij unnaniem over de top 3 van PF albums. Wish You Were Here, Dark Side Of The Moon en The wall. Voor mij, persoonlijk stijgt Animals daar nog ver bovenuit. WYWH is inderdaad een ontzettend goede cd, voornamelijk door Welcome To The Machine en Shine on II. De Animals tour is dan ook bij verre mijn favoriete tour. Het enige wat aan deze tour mist is Echoes, ook al werd dat ten tijde van de DSOTM tour al niet meer echt goed gespeeld, delen vervangen door saxefoon, etc. Zo jammer.

Daniel1974
20-09-2007, 20:43
Nog even over het geven van een titel aan een nummer. Ik herriner me een interview met John Wetton in 1996 in Den Haag, toen hij net weer voor de eerste keer Starless had gespeeld met zijn band. Ik vroeg hem toen hoe dat ging, zeker ook met al dat gexperimenteer van King Crimson in die tijd, wat overigens bijzonder knap is. Maar zoals hij ook vertelde, we speelden maar wat, en niemand wist eigenlijk welke kant het op zou gaan, maar het publiek vond het geweldig. Later speel je het nog een keer en nog een keer tot dat het meer een vaste vorm gaat krijgen, dan neem je het op in de studio, zet je het op een album, vernoemd het naar het locale bier, en je kunt nog een klassieker aan je toch al lange lijst van klassiekers toevoegen. Zeker bij King Crimson denk ik werden nummers op het podium geboren. Ik denk dat er een tijd was, dat dit bij PF ook het geval was. Op vele bootlegs zijn nog vele verschillende, soms kortere soms langere versies van uiteindelijke nummers te vinden, veeal onder compleet andere titels. Hoe anders was dat bij Genesis, die dat voor zover als ik weet nooit gedaan hebben.

scherpschutter
21-09-2007, 09:58
Alle albums van vóór AHM en Meddle bevatten interessante tracks. Persoonlijk ben ik nogal gesteld op Obscured by clouds. Alle albums bevatten ook rommel. Het breakfast van Alan is inderdaad ... nou ja. En Music from the body: dat maakte Waters met Geesin, die ook heeft meegewerkt aan AHM. Zeldzame chaos. De nummers van Animals dateren van vóór Wish you were here, maar droegen toen andere titels, ik meen iets van 'Gotta be crazy' en 'Ravin' and droolin'; ook van Shine on zijn alternatieve versies te vinden op bootlegs. Het materiaal van Waters' Pro's & cons werd gedeeltelijk geschreven in de tijd dat hij ook aan 'The Wall' werkte; de andere leden kregen de keuze uit twee projecten en kozen voor 'The Wall'. Ik denk dat Genesis anders functioneerde; bij Floyd leverde één man, Waters, de ideeën en de anderen, en in de eerste plaats Gilmour, werkten die uit, in de studio, maar ook op het podium. Van Genesis weet ik het eerlijk gezegd niet, maar een album als The Lamb lies etc. lijkt me toch langzaam en bedachtzaam te zijn gecomponeerd en opgenomen. Of niet?

Daniel1974
21-09-2007, 16:22
Voor zover als ik m e herriner heeft Gabriel zich voor tekst van The Lamb een aantal weken teruggetrokken in een kasteel of iets dergelijks. Daar is naderhand muziek bijgeschreven. Veelal door Banks en Hackett. Maar hoe eerdere nummers tot stand zijn gekomen weet ik eigenlijk niet, maar volgens mij zijn er maar heel weinig try out versies, wel karrevrachten demo opnames in de studio.