PDA

Bekijk de volledige versie : Vraag over Arcam Diva versterker



Robinson
20-02-2006, 16:29
Allereerst wil ik de forumleden bedanken voor de uitgebreide informatie die jullie posten over jullie ervaringen met hifi-appratuur en bekabeling.

Ik ben me op dit moment zelf aan het oriënteren op de aanschaf van een nieuwe versterker. Hierbij zit ik mede door de enthousiaste ervaringen sterk te denken aan een Arcam versterker uit de Diva serie en dan met name de A80, A85 of A90.

Ik lees echter veel berichten op internet dat de versterkers van Arcam uit de Diva serie weliswaar een heel mooi geluid hebben, maar vrij snel gaan vervormen bij hogere volumes, waardoor het eigenlijk niet mogelijk om op een wat harder volume naar muziek te luisteren. Mijn vraag is wat jullie ervaringen hiermee zijn?

Alvast bedankt voor de reacties.

Robinson.

R Klemkerk
20-02-2006, 16:31
Het vervormen op hoge volumes heb ik nog niet meegemaakt. Ik heb juist de ervaring dat de A80 (die ik heb) niet zo heel hard kan, maar wel gecontroleerd blijft klinken. Wil je harder, zou je toch echt moeten gaan kijken voor een eindversterker bijvoorbeeld.

Tot nu toe ben ik érg tevreden over Arcam. Zeker aan te raden!!!!

Alexander D
20-02-2006, 18:26
Nou zijn dit ook niet direct de versterkers die gezien het vermogen heel hard zouden moeten kunnen...

De FMJ is dan misschien een betere optie en als je echt volume wil zijn er genoeg andere merken die veel watts geven voor relatief weinig geld. :wink:

Robinson
20-02-2006, 18:43
Bedankt voor jullie reacties.

Op dit moment heb ik een hele oude Pioneer-versterker van 2x50 watt, dus qua vermogen zal ik er waarschijnlijk sowieso op vooruit gaan. Het gaat mij er vooral om dat ik zo af en toe even de volumeknop wat hoger kan doen net als nu bij mijn Pioneer, overigens zonder dat de buren meteen op de stoep staan. Dus ontzettend hard hoeft voor mij ook niet. De vraag is dan of de Arcam versterkers dat aankunnen. Ik ben namelijk wel erg gecharmeerd van het geluid van Arcam. (heb de A80 van R Klemkerk al beluisterd en die klonk heel mooi)

Johan van den D.
20-02-2006, 21:16
Mijn vraag is wat jullie ervaringen hiermee zijn?

Alvast bedankt voor de reacties.

Robinson.Mijn ervaring is dat dit "probleem" mij totaal onbekend is.
Ook op zeer luide volumes blijft het geheel gewoon klinken zoals het hoort te klinken.

Een Arcam is dus wellicht precies wat je zoek. (weet het wel zeker als je die A80 mooi vond klinken)

Major Woody
21-02-2006, 06:27
Nice :)
De AVR250 is een wat prijsvriendelijker alternatief, alleen zijn daar dan weer de pre-outs weggelaten :roll:, waardoor er geen mogelijkheid is om in de toekomst eventueel nog uit te breiden met een losse eindversterker.

Hmm, grappig. Ik heb de voorloper van de 250 (de 200). Die is wel voorzien van pre-outs. Heb heb er een P85/3 eindversterker bij gezet voor de 3 voorkanalen. Ik heb dit voornamelijk gedaan om het stereo gebeuren te verbeteren. De P85 geeft in stereo 2x85 watt, terwijl de 200 in stereo 2x90 watt kan geven. Ondanks dat geeft de eindversterker veel meer rust (minder 'schreeuwerig' hoog bij hogere volumes) en komt alles veel beter 'los'. Daarnaast is de bas wat strakker, minder bonkerig

Mijn punt: hoeveelheid vermogen zegt niet altijd wat. Een kwalitatief goede versterker met 2x 60 watt, klinkt vaak al veel beter als een 'mindere' versterker met 2x150 watt

Alexander D
21-02-2006, 09:00
Gewoon doorsparen voor die 300, die is top. :wink:

Mocht je interesse hebben: Ik heb hier nog een stuk proza van zo'n 30 kantjes over die 300 waarin van alles staat over ideale instellingen en zo. Daar zijn ze zo lyrisch over het apparaat dat ze van mening zijn dat je verder niets nodig hebt om van stereo of ht te genieten. :wink:

Robinson
21-02-2006, 18:26
Mijn vraag is wat jullie ervaringen hiermee zijn?

Alvast bedankt voor de reacties.

Robinson.Mijn ervaring is dat dit "probleem" mij totaal onbekend is.
Ook op zeer luide volumes blijft het geheel gewoon klinken zoals het hoort te klinken.

Een Arcam is dus wellicht precies wat je zoek. (weet het wel zeker als je die A80 mooi vond klinken)

Ik ben blij om te lezen dat volume geen probleem hoeft op te leveren bij een Arcam. Het gaat dan zeer waarschijnlijk een Arcam worden, want hij klonk erg mooi in de winkel op de B&W luidsprekers die ik nu heb. Nu alleen nog even doorsparen. In ieder geval bedankt voor het posten van je ervaring.

Alexander D
21-02-2006, 18:29
Mijn vraag is wat jullie ervaringen hiermee zijn?

Alvast bedankt voor de reacties.

Robinson.Mijn ervaring is dat dit "probleem" mij totaal onbekend is.
Ook op zeer luide volumes blijft het geheel gewoon klinken zoals het hoort te klinken.

Een Arcam is dus wellicht precies wat je zoek. (weet het wel zeker als je die A80 mooi vond klinken)

Ik ben blij om te lezen dat volume geen probleem hoeft op te leveren bij een Arcam. Het gaat dan zeer waarschijnlijk een Arcam worden, want hij klonk erg mooi in de winkel op de B&W luidsprekers die ik nu heb. Nu alleen nog even doorsparen. In ieder geval bedankt voor het posten van je ervaring.

Succes met je keuze. Met welke B&W's trouwens?

Robinson
21-02-2006, 18:39
Mijn vraag is wat jullie ervaringen hiermee zijn?

Alvast bedankt voor de reacties.

Robinson.Mijn ervaring is dat dit "probleem" mij totaal onbekend is.
Ook op zeer luide volumes blijft het geheel gewoon klinken zoals het hoort te klinken.

Een Arcam is dus wellicht precies wat je zoek. (weet het wel zeker als je die A80 mooi vond klinken)

Ik ben blij om te lezen dat volume geen probleem hoeft op te leveren bij een Arcam. Het gaat dan zeer waarschijnlijk een Arcam worden, want hij klonk erg mooi in de winkel op de B&W luidsprekers die ik nu heb. Nu alleen nog even doorsparen. In ieder geval bedankt voor het posten van je ervaring.

Succes met je keuze. Met welke B&W's trouwens?


Met de DM602 S3 van B&W. Heb zelf de DM601 S3, maar heb de DM 602 S3 kort thuis gehad op mijn eigen set. (was iets teveel van het goede voor mijn kleine kamer) Deze twee luidsprekers zijn volgens mij qua geluid vergelijkbaar.

Het viel me vooral op dat de Arcam het scherpe randje van het hoog van de B&W luidspreker deed verdwijnen en voor mijn gevoel het maximale uit de luidspreker haalde. Verder een heel vol, helder, eerlijk geluid met veel gevoel. Alleen iets meer laid back dan de NAD (C352) die ik ook beluisterde. De NAD klonk echter wat te scherp en soms zelfs schreeuwerig op de B&W's. Grootste verschil zat hem in het middengebied. Nadat ik van de Arcam naar de NAD overschakelde leek het alsof Sting ineens verkouden was geworden...

Johan van den D.
21-02-2006, 20:03
Mijn vraag is wat jullie ervaringen hiermee zijn?

Alvast bedankt voor de reacties.

Robinson.Mijn ervaring is dat dit "probleem" mij totaal onbekend is.
Ook op zeer luide volumes blijft het geheel gewoon klinken zoals het hoort te klinken.

Een Arcam is dus wellicht precies wat je zoek. (weet het wel zeker als je die A80 mooi vond klinken)

Ik ben blij om te lezen dat volume geen probleem hoeft op te leveren bij een Arcam. Het gaat dan zeer waarschijnlijk een Arcam worden, want hij klonk erg mooi in de winkel op de B&W luidsprekers die ik nu heb. Nu alleen nog even doorsparen. In ieder geval bedankt voor het posten van je ervaring.Ik maak zelf gebruik van een Arcam A75 en die gaat al zeer luid indien je dat wilt.
Hij blijft dan nog steeds gewoon strak en correct klinken icm Kef Q7.