PDA

Bekijk de volledige versie : Dire Straits



Jos A.
20-02-2006, 20:21
Omdat het BZN topic akelig stil blijft (méér van dat soort opmerkingen!!), én omdat het tegenwoordig hip is om een topic te openen voor je favo bands, open ik deze maar.

Dit is de eerste band waar ik bewust kennis mee maakte, een bandje van kreeg en regelmatig tijdens de weekafsluiting op de basisschool met mijn vriendjes een (bijna perfecte) imitatie van deed. Ik was uiteraard de drummer, ik had mijn luchtgitaar nog niet echt onder de knie terwijl mijn vriendjes de precisie van het net niet raken van de drumstoelen maar niet konden waarderen.

Door de jaren heen ben ik ze steeds meer gaan waarderen, en ben nog steeds zwaar onder de indruk van nummers als Brothers in Arms en (mijn persoonlijke favoriet) On Every Street. Nummers als Calling Elvis neem ik dan maar op de koop toe. Andere bands kan ik als tussendoortje luisteren, maar voor de Dire Straits moet ik echt even gaan zitten en lekker genieten.

Andere mensen hier ook last van?

rkrijger
20-02-2006, 20:54
Love over Gold... Alchemy... wie is er niet groot mee geworden...

Alexander D
21-02-2006, 09:07
Love over Gold... Alchemy... wie is er niet groot mee geworden...

Nou, op dit forum zijn er genoeg te vinden denk ik.... :wink:

Maaruh, die hebben dan zeker iets gemist. 8)

Lex v/d Moolen
21-02-2006, 18:38
Ben niet echt een fan, maar ze hebben wel een paar relaxte nummers gemaakt. "Brother in Arms" vind ik wel veruit het mooiste nummer.

Dennis Kuijper
21-02-2006, 18:43
Een van de beste nummer van hun vind ik ''Private investigations''
Word wel is tijd dat Alchemy concert op dvd komt van ze en dan niet in stereo maar DTS.

Tim k
21-02-2006, 22:03
Romeo & Juliet en Private Investigation ( this is my investigation, not a public enquiry ) zijn schitterende nummers. Money for nothing is ook lekker, zeker in combinatie met de clip met de zweet(hoofd)band.

Ze hadden volgens mij een studio / oefenruimte ergens in een zwaar vervallen havengebied, the dockyards.

Alexander de Mol
22-02-2006, 06:35
Als jullie deze thread vanaf nu verder toespitsen op de (matige) DVD releases van Dire Straits, dan zou deze thread open kunnen blijven. ;)

Werner
22-02-2006, 23:44
Als jullie deze thread vanaf nu verder toespitsen op de (matige) DVD releases van Dire Straits,

Dat is spijtig genoeg maar al te waar. Nu primeert bij DS de muziek wel duidelijk boven het visuele spektakel. Ik heb vorig jaar Mark Knopfler nog live solo gezien, ook visueel niet echt spectaculair, maar de vraag is of dat bij zo'n band nodig is. Al hoop ik wel dat Alchemy ooit nog eens op dvd uitkomt.

Hugo R
28-04-2007, 12:16
Als ik een dvd van Dire straits en/of Mark Knopfler solo zou willen aanschaffen, voor welke moet ik gaan dan?

its me martin
28-04-2007, 12:31
Draai The Dire Straits vrijwel continue in de auto, dit soms tot ergernis van anderen.:) :)

Ik heb maar één dvd van hun en dat is "On The Night", qua geluid niet echt geweldig te noemen. Volgens mij is het geluid gewoon mono.

Ben dus eigenlijk ook wel benieuwd naar dvd releases met beter geluid.

Herjan
28-04-2007, 20:56
Als ik een dvd van Dire straits en/of Mark Knopfler solo zou willen aanschaffen, voor welke moet ik gaan dan?
Neem dan maar het live concert "On the night" van Dire Straits.
http://img.clubic.com/photo/00078503.jpg
Mooie collectie van oud en "nieuw" (Dire Straits maakt al jaren geen nieuw materiaal meer) materiaal.

Alchemy is helaas nooit (officieel) uitgebracht op DVD. Ik ben niet zo'n enorme fan van het solowerk van Knopfler, dus daar kan ik je niets over adviseren. De CD "Sailing to Philidelphia" is wel relaxed en zelf vind ik zijn filmmuziek van bijv. Local Hero, Princess Bride en Last Exit to Brooklyn wel erg goed. Daarmee kun je mooi kennis maken op de verzamelaar Screenplaying.

Hugo R
28-04-2007, 20:57
Thanks, die dvd heb ik al zien liggen voor een redelijke prijs, dus misschien maar eens aanschaffen dan.

Herjan
28-04-2007, 20:59
Wow! Zat je te wachten op een antwoord of zo? :shock:

;)

Geniet ervan!

Hugo R
29-04-2007, 10:33
Wow! Zat je te wachten op een antwoord of zo? :shock:

;)

Geniet ervan!
Puur toeval ;)

halve zool
29-04-2007, 15:03
ik denk dat ik met mijn 20 jaar de jongste dire straits fan ben hier, en heb bijna al het werk van ze (en mark knopfler) op cd staan! :-D

brothers in arms, telegraph road, down to the waterline en local hero vind ik de mooiste nummers die ze gemaakt hebben.

EmDee
29-04-2007, 15:31
Andere aanrader voor Knopfler liefhebbers is:

Mark Knopfler and Emmylou Harris – Real Live Roadrunning (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2757)

Kippenvel!

Frank K.
17-08-2007, 01:24
ik denk dat ik met mijn 20 jaar de jongste dire straits fan ben hier.

jongste helaas niet :lol: ik ben 19;) . maarja wat noem je fan, het is niet zo dat ik een poster van mark knopfler boven mijn bed heb hangen.
het is gewoon geweldige muziek. mark knopfler solo ben ik geen fan van. sommige nummers zijn wel leuk maar het gaat bij hem vaak te veel naar het country toe(ik hoop dat ik het toedeel in de goede genre). zo heeft dire straits zelf ook een aantal nummers(denk aan:How long, all the roadrunning.)

joepmens
17-08-2007, 12:38
jongste helaas niet :lol: ik ben 19;) . maarja wat noem je fan, het is niet zo dat ik een poster van mark knopfler boven mijn bed heb hangen.
het is gewoon geweldige muziek. mark knopfler solo ben ik geen fan van. sommige nummers zijn wel leuk maar het gaat bij hem vaak te veel naar het country toe(ik hoop dat ik het toedeel in de goede genre). zo heeft dire straits zelf ook een aantal nummers(denk aan:How long, all the roadrunning.)


De nieuwe Mark Knopfler CD komt op 10 september uit !

Joep

zetmoon
17-08-2007, 13:14
Ik heb alle LP's en CD's.
Niet zo heel veel, maar toch......


En ik heb ze ook 2 keer live gezien:
1985: Groenoord hal in Leiden
1992: De Kuip in Rotterdam

joepmens
17-08-2007, 13:37
Ik heb alle LP's en CD's.
Niet zo heel veel, maar toch......


En ik heb ze ook 2 keer live gezien:
1985: Groenoord hal in Leiden
1992: De Kuip in Rotterdam

Er zijn ook heel veel bootleg CD's en DVD's van ze.

Heb ze 9 keer gezien:

1983 - Ahoy
1985 - Ahoy en Groenoordhal
1991 - Ahoy 3 keer
1992 - De Kuip 3 keer

Altijd was het weer een feest, zo ook de soloconcerten van Knopfler.

Joep

Frank K.
21-08-2007, 14:57
Er zijn ook heel veel bootleg CD's en DVD's van ze.

Heb ze 9 keer gezien:

1983 - Ahoy
1985 - Ahoy en Groenoordhal
1991 - Ahoy 3 keer
1992 - De Kuip 3 keer

Altijd was het weer een feest, zo ook de soloconcerten van Knopfler.

Joep

mhm in ''83, "85 bestond ik nog niet. in "91, "92 was ik respectievelijk 3 en 4. jammer:P

Henk Heideveld
21-09-2007, 15:49
Toen ik Sultans of Swing hoorde wist ik dat ik een nieuwe sound hoorde en dat succes zou volgen.
Zoals ik dat ook had met Bohemian Rapsody van Queen. Mijn omgeving verfoeide die sound maar inmiddels is Bohemian Rapsody nr. 1 in de top aller tijden.
Nog altijd draai ik de eerste CD van Dire Straits: Sultans of Swing regelmatig en ook de DVD The Very Best of Dire Straits ligt regelmatig in de speler.(y)