PDA

Bekijk de volledige versie : Gevonden: Filmtitel - Shirley Valentine



deweb
21-02-2006, 07:58
Ik ben opzoek naar de titel van een film.

De film zou gaan over een vrouw wiens leven nu niet echt de hemel is. Ze verzorgt man en kinderen en that's it. Uiteindelijk gaat ze tegen de keukenmuur of koelkast praten. Haar droom is om naar Portugal te gaan en vervolgens aan de zee vis te eten. Heel ontspannen enzo. Na (lang) tobben vertrekt ze uiteindelijk.
Nu is de man degene die alles moet regelen. En hem gebeurd hetzelfde, ook hij gaat tegen de keukenmuur of koelkast praten. En uiteindelijk [spoiler:f3cb50e701]beland hij ook in Portugal en gaat bij zijn vrouw aan het tafeltje zitten.[/spoiler:f3cb50e701]

Het zou een boekverfilming zijn, maar behalve het verhaal heb ik nog nooit de titel gehoord. Deze kan ik ook niet navragen, omdat ik hem voor mijn moeders verjaardag wil kopen. Het leukste zou dan natuurlijk zijn als het als een complete verassing zou komen.

Alvast bedankt!

Grt. Deweb

abyssus
21-02-2006, 08:41
Dat is zo'n leuke film, vind ik persoonlijk. Je hebt het over Shirley Valentine! Met Pauline Collins in de hoofdrol. De film komt uit '89 en is een verfilming van een toneelstuk, waar Collins ook in meespeelde. Ze vertrekt trouwens naar Griekenland, niet naar Portugal. :wink:


Hier is een link naar IMDB:

http://www.imdb.com/title/tt0098319/

deweb
21-02-2006, 09:20
Dank je wel :D .

Is deze film ook (in Nederland) op DVD uitgebracht? Bij bol.com en vergelijk.nl kan ik hem namelijk niet vinden.

abyssus
21-02-2006, 09:49
voor zover ik weet is hij (nog) niet in NL te koop op dvd. Hij is soms nog wel te koop op video, ik zag 'm laatst toevallig bij een videoland als ex-rental liggen.. En hij komt ook nog wel eens langs op Belgie1/2 of Nederland 3..

jeanreno
21-02-2006, 09:54
Hij is wel in Engeland verkrijgbaar (momenteel bij Play voor 6.99, is ongeveer 11 euro).

Fullscreen 4:3
Languages English - Dolby Digital (2.0) Stereo
Duration 1 hour and 44 minutes (approx)