PDA

Bekijk de volledige versie : Opschonen.



Henk Heideveld
15-03-2002, 15:56
Ik ben mijn 1380 postst eens even doorgelopen. Zelf alle off-topics van oudere datum verwijderd en threads en posts die nu niet meer relevant zijn verwijderd.
Het is leuk om in september 2001 te vermelden dat er ergens een leuke aanbieding is, maar zulke informatie kan verdwijnen.
Kunnen anderen dat ook doen, dan wordt het allemaal weer wat overzichtelijker. Dan blijft essentiele informatie voor anderen beschikbaar en wordt in het "woud" wat makkelijker toegankelijker. Denk er aan mensen het wordt allemaal steeds meer, er onststaan herhaaldelijk doublures. Af en toe moeten we allemaal een keer naar onze eigen postst en threads kijken en grote schoonmaak houden.
Wat vindt de CREW hiervan???
Overigens ik zit nu op rond 1200 posts, dus het was een effectieve schoonmaakactie.

Martin de Goeij
15-03-2002, 16:39
Goed idee, Henk! Net ff een antiek draadje verwijderd..gelijk 4 post minder:D , maar het is een start.:) Ik denk dat sommigen - niet nader te noemen personen - dit eigenlijk ook zouden moeten doen, ware het niet dat ze dan geen top(10)poster zijn:D :rolleyes:

Henk Heideveld
15-03-2002, 16:45
Goed idee, Henk! Net ff een antiek draadje verwijderd..gelijk 4 post minder:D , maar het is een start.:) Ik denk dat sommigen - niet nader te noemen personen - dit eigenlijk ook zouden moeten doen, ware het niet dat ze dan geen top(10)poster zijn:D :rolleyes:
Tja, ik heb net even gekeken, ik ben wat gezakt, maar het algemeen belang gaat voor. Als mijn salaris er afhankelijk van was lag het anders natuurlijk.:o :o

Martin de Goeij
15-03-2002, 16:49
Tja, ik heb net even gekeken, ik ben wat gezakt, maar het algemeen belang gaat voor. Als mijn salaris er afhankelijk van was lag het anders natuurlijk.:o :o tuurlijk..je moet wel pragmatisch blijven:D ;) Kom r btw achter dat ik een aantal draadjes niet meer kan verwijderen omdat ze gesloten zijn...is dat nou ff jammer;) :D

Jaded
15-03-2002, 18:42
Ik heb problemen met het voorstel.
Niet omdat mijn aantal posts dan zouden verminderen ...
Maar het ruikt mij teveel naar (zelf)censuur.
En als iedereen dat gaat doen blijft er nog maar weinig over van heel het forum. Je wist de geschiedenis van de site uit.
Ook al zijn de threads/posts niet meer van een informatieve aard, kan het nog wel als voorbeeld dienen voor anderen/nieuwe leden.
In ieder geval ga ik het niet doen.
Als Offie of eender welk ander crewlid vindt dat mijn posts weg moeten, so be it.
Dat is ook censuur, maar van hogerhand bij wijze van spreken. ;)

Martin de Goeij
15-03-2002, 19:09
Ik heb problemen met het voorstel.
Niet omdat mijn aantal posts dan zouden verminderen ...
Maar het ruikt mij teveel naar (zelf)censuur.
En als iedereen dat gaat doen blijft er nog maar weinig over van heel het forum. Je wist de geschiedenis van de site uit.
Ook al zijn de threads/posts niet meer van een informatieve aard, kan het nog wel als voorbeeld dienen voor anderen/nieuwe leden.
In ieder geval ga ik het niet doen.
Als Offie of eender welk ander crewlid vindt dat mijn posts weg moeten, so be it.
Dat is ook censuur, maar van hogerhand bij wijze van spreken. ;) Hé J, Je hoeft het ook niet te doen, het idd een voorstel:) Heeft ook niets met censuur te maken, maar meer je eigen "rommel" opruimen...Ik ruim bovendien threads op die zelfs informatief gezien een NUL-waarde hebben, zoals prijzen van bepaalde aanbieders...die hebben na maand geen enkele waarde meer, wel dan?:) En....Censuur houdt bovendien in, dat een bericht oid op voorhand wordt gescreend...detail wellicht, maar wel een belangrijke:)

martin
17-03-2002, 12:49
Heb je je foto'tje ook maar gelijk opgeruimd, want die zie ik nu niet meer.??

http://www.plauder-smilies.de/wave.gif

Alex van den Berg
17-03-2002, 16:07
Heb je je foto'tje ook maar gelijk opgeruimd, want die zie ik nu niet meer.??http://www.plauder-smilies.de/wave.gif Yep... Die Goeije Martin is wel heel erg ijverig aan het opruimen geslagen, sinds hij weet dat ik ook in Arnhem woon... :D :D

Mark S
18-03-2002, 08:59
Jaded heeft een goed punt. Los van de geschiedenis, kunnen er zo gaten in reacties ontstaan in een (oude) discussie. Op den duur wordt zo'n thread onbegrijpelijk. De te koop/te ruil thread is wel te onderhouden door forumleden. Ga ik nu meteen ff met de mijne doen...

Henk Heideveld
18-03-2002, 10:04
[i]Originally posted by Jaded.
Ook al zijn de threads/posts niet meer van een informatieve aard, kan het nog wel als voorbeeld dienen voor anderen/nieuwe leden.
In ieder geval ga ik het niet doen.
Als Offie of eender welk ander crewlid vindt dat mijn posts weg moeten, so be it.
Dat is ook censuur, maar van hogerhand bij wijze van spreken. ;)
Nee, Jaded, ik wil het juist toegankelijker maken en toegankelijk houden voor anderen. Je weet, wel af en toe hebben we er van die zwamverhalen tussendoor of geintjes. Nou, daar heeft de lezer na 6 maanden niet veel aan. Die haal ik er tussen uit, dat maakt de thread eerder beter dan slechter. Maar ieder bepaalt voor zichzelf of hij zijn postst nuttig vindt voor het nageslacht. Niemand heeft het over censuur, ik al zeker niet. Belgen moeten vrijuit kunnen spreken.:D :D :D

Remco Out
18-03-2002, 10:32
Ik vind het een goed initiatief van je Henk, om het forum een beetje op te schonen door een aantal posts van je te verwijderen, als we dat allemaal zouden doen zou het forum een stuk overzichtelijker worden. Denk alleen niet dat iedereen het zal doen.

Henk Heideveld
18-03-2002, 10:42
Ik vind het een goed initiatief van je Henk, om het forum een beetje op te schonen door een aantal posts van je te verwijderen, als we dat allemaal zouden doen zou het forum een stuk overzichtelijker worden. Denk alleen niet dat iedereen het zal doen.
Het is geheel vrijblijvend toch? De Crew ziet toch zo langzamerhand ook allerlei threads en posts over het hoofd, waarop ze wellicht zouden moeten/mogen reageren.
Ook OFFIE ziet lang niet alles. (ben ik zelf soms wel blij om
:D :D )

Alexander de Mol
18-03-2002, 10:44
Persoonlijk ben ik geen voorstander van het verwijderen van berichten. Tenzij het off-topic berichten zijn natuurlijk, die mogen natuurlijk altijd weg. Scheelt Offie weer wat werk. ;)
Threads en posts van enige tijd geleden kunnen zeker nog een educatieve waarde hebben.
Wat commerciele threads betreft heb ik ook al eerder aangegeven dat deze op slot worden gedaan en hiermee worden gearchiveerd. Het kan namelijk zijn dat één van de 2 partijen betrokken bij de transactie nog gebruik wil maken van een thread.

Dus mijn standpunt: Eventueel alleen off-topic berichten verwijderen!
Nog beter...niet off topic gaan! ;)

Henk Heideveld
18-03-2002, 11:02
Persoonlijk ben ik geen voorstander van het verwijderen van berichten. mijn standpunt: Eventueel alleen off-topic berichten verwijderen!
Ik heb in september 2001 op een prijsaanbieding gewezen. Ik heb die nu verwijderd. Daar zie ik het nut van bewaren voor het nageslacht niet van in.
Ook mijn (jawel ik maak mij ook schuldig) Off-topics heb ik verwijderd.
Ook "bilateraaltjes"(zeg maar onderonsjes) heb ik verwijderd.
Ik doe dit alles slechts bij minder actuele threads (ouwe troep dus).

Martin de Goeij
18-03-2002, 12:24
Heb je je foto'tje ook maar gelijk opgeruimd, want die zie ik nu niet meer.??

http://www.plauder-smilies.de/wave.gif naaah....ben ff me avatar beu..ben aan kijken voor een andere:D

Martin de Goeij
18-03-2002, 12:28
Yep... Die Goeije Martin is wel heel erg ijverig aan het opruimen geslagen, sinds hij weet dat ik ook in Arnhem woon... :D :D lol....jaaa, want anders heb ik je strax aan mijn deur:D :)

Martin van Tuijl
18-03-2002, 13:33
http://www.plauder-smilies.de/wave.gif http://www.plauder-smilies.de/wave.gif

Alex van den Berg
18-03-2002, 15:24
Ook mijn (jawel ik maak mij ook schuldig) Off-topics heb ik verwijderd.
Ook "bilateraaltjes"(zeg maar onderonsjes) heb ik verwijderd.
Ik doe dit alles slechts bij minder actuele threads (ouwe troep dus). Op zich een goed idee Henk, maar probeer je er ook een beetje op te letten of er geen vervolgberichten van anderen zijn?
Wanneer je "het bronbericht" verwijderd, zullen deze vervolgberichten nogal off-topic en onbegrijpelijk overkomen... :)

Indien iets echt off-topic is, laat Alexander of mij dan even weten waar eventuele vervolgberichten staan, dan kunnen die ook door Offie verorberd worden... :D

Martin de Goeij
18-03-2002, 15:48
Heb je je foto'tje ook maar gelijk opgeruimd, want die zie ik nu niet meer.??

http://www.plauder-smilies.de/wave.gif




http://www.plauder-smilies.de/wave.gif http://www.smilies.nl/happy/xyxwave.gif

R. Schaap
18-03-2002, 17:26
Hoe verwijder je dan threads en close je posts? Ik zie het nergens staan.

Jaded
18-03-2002, 17:31
Je moet op edit klikken in één van je posts.
Bovenaan moet je dan Delete? aanvinken en rechts op de Delete Now knop drukken.
Je post zal dan verwijderd worden.
Indien dit het eerste bericht is in een thread, dan zal heel de thread worden gewist.



Als reactie op onderstaand bericht:
Dat is graag gedaan.
:)

R. Schaap
18-03-2002, 17:33
Bedankt Jaded!

Henk Heideveld
20-03-2002, 11:50
Op zich een goed idee Henk, maar probeer je er ook een beetje op te letten of er geen vervolgberichten van anderen zijn?
Wanneer je "het bronbericht" verwijderd, zullen deze vervolgberichten nogal off-topic en onbegrijpelijk overkomen... :)

Indien iets echt off-topic is, laat Alexander of mij dan even weten waar eventuele vervolgberichten staan, dan kunnen die ook door Offie verorberd worden... :D
Het is maar een willekeurig voorbeeld, maar er is heel wat gepost betreffende het 1-jarig bestaan van MM Amsterdam. M.i. heeft dit inmiddels voor geen enkele bezoeker nog actuele waarde. Deze thread is gesloten, maar kan volgens mij toch ook verdwijnen.
En ach, dan maak je zo af en toe eens een lolletje of een kwinkslag. Die hoeft ook niet voor het nageslacht bewaard te blijven. Die poets ik er successievelijk tussenuit, dat verstoort de samenhang van de postst binnen een thread niet. Kijk b.v. maar eens bij "Wat hebben jullie de laatste tijd aangeschaft". Daar staat nogal wat off-topic dat probleemloos kan verdwijnen. Het zou deze erg lange thread wel wat compacter en dus prettiger toegankelijk maken.