PDA

Bekijk de volledige versie : Peter Gabriel



rkrijger
24-02-2006, 11:42
Er is een aantal DVDs van Peter Gabriel. Ik wil er eigenlijk binnenkort 1tje van kopen. Ik twijfel tussen "Growing Up Live" en "Still Growing Up and Unwrapped" (of iets dergelijks). De eerste lijkt een betere setlist te hebben, maar de tweede is de opvolger van dezelfde tour. En "opvolgers" zijn vaak beter, toch?

Wie heeft er tips voor mij?

rveldhuizen
24-02-2006, 11:45
qua geluid is growing up live erg goed. Maar das van de 2 ook de enige die ik heb... :)

Madagat
24-02-2006, 17:33
Er is een aantal DVDs van Peter Gabriel. Ik wil er eigenlijk binnenkort 1tje van kopen. Ik twijfel tussen "Growing Up Live" en "Still Growing Up and Unwrapped" (of iets dergelijks). De eerste lijkt een betere setlist te hebben, maar de tweede is de opvolger van dezelfde tour. En "opvolgers" zijn vaak beter, toch?

Wie heeft er tips voor mij?

Ik vond Still growing Up and Unwrapped en erg bijgeraapt zootje van allerlei concerten. Als Peter Gabriel fan was ik zeer teleurgesteld en zal kiezen voor Growing Up Live (mede ook door het feit dat ik deze show in ahoy heb gezien). Het geluid is op alle dvd's wel ok. Alleen van secret world is de beeldkwaliteit niet zeer goed (maar wel een uitstekende show moet DTS geluid.

Maar smaken verschillen :D

rkrijger
02-04-2006, 13:53
Heb inmiddels "Growing Up Live" gekocht via e-bay (8 euro). Mooie prijs voor een hele mooie DVD...

Daniel1974
10-09-2006, 15:56
Still Gwing up heeft wat nummers die niet op de eerste stonden. Gabriel heeft nogal eens gewisseld van nummers tijdens de hele tour. Er zijn mooie bootlegs van de eerste concerten in de VS die veel meer oude nummers bevatten bijvoorbeeld. En tijdens de tweede Europese Leg werden er nummers toegevoegd en anderen weggehaald. Zo werd Games Without Frontiers, Biko, Come Talk To Me, Burn It Up, Burn It Down aan de setlist toegevoegd, en werd Animal Nation, Mercy Street en wat andere nummers verwijderd. Gabriel wilde zijn fans niet teleurstellen en besloot daarom om een tweede DVD uit te brengen, met de Leftovers. Het is inderdaad een bij elkaar geraapt zootje, maar dat was ook het idee omdat het om nummers van verschillende concerten gaat. Zo, als je het goed wil doen, moet je beide kopen.

Van beide DVD's is het geluid van referentiekwaliteit. Zoals je dat mag verwachten van Gabriel. DTS 24/96 fullbitrate. Subliem geluid !!!

Maar voor degenen die het eerste concert van Gabriel in 2003 hebben gezien in Rotterdam. De setlist op Growing Up Live is precies hetzelfde als in Rotterdam.

RogerWaters
14-02-2007, 23:35
Growing Up klinkt niet alleen geweldig: het ziet er ook geweldig uit. Still growing up heeft een paar leuke extra's (studio opnames van 3 nummers van zijn laatste album) maar de videobeelden van de live concertnummers vallen mij enorm tegen. Het lijkt allemaal erg gecomprimeerd, lang niet zo scherp als Growing Up. Niet meer waard dan een downloadje,sorry.
Dus kopen: Growing Up en lenen/huren/downloden: Still Growing Up.

rkrijger
15-02-2007, 08:18
Niet meer waard dan een downloadje,sorry.

Ik heb tot nu toe alleen de MP3s gevonden. Ik zal dan toch eens beter moeten gaan kijken, want het lijkt me toch wel tof om deze eens te zien.

Al dat gebabbel van PG in het Frans... dat had van mij niet gehoeven. Wordt dat nog ondertiteld op de DVD?

RogerWaters
15-02-2007, 11:50
Niet meer waard dan een downloadje,sorry.

Ik heb tot nu toe alleen de MP3s gevonden. Ik zal dan toch eens beter moeten gaan kijken, want het lijkt me toch wel tof om deze eens te zien.

Al dat gebabbel van PG in het Frans... dat had van mij niet gehoeven. Wordt dat nog ondertiteld op de DVD?
Ik weet dat niet meer. Ik had hem origineel gekocht. Snel de nummers die ik interessant vond geript en meteen weer verkocht.