PDA

Bekijk de volledige versie : Marantz sr7500 setup vraag



rikkieb
25-02-2006, 19:32
Hallo,

Sinds kort heb ik de SR7500 gekocht. Nu ben ik bezig met de setup.
Onder het 'preference' menu kan ik een aantal zaken instellen:

standby-mode
tv-auto
osd info
video convert
LFE level

Nu kan ik al deze settings aanpassen behalve het LFE level.
Ik heb een subwoofer aangesloten via de pre-out (zoals uitgelegd in de handleiding). Weet een collega eigenaar van de sr7500 hoe ik deze instelling kan activeren?

bedankt,
Rik

peterrr
25-02-2006, 20:40
Hoi, Rik

Ik heb ook een Marantz , maar vogens mij moet je in de set up bij de speakersmenu aangeven dat je een subwoofer heb.
Dan gaan alle signaal onder de 80Hz daar naar toe.
Tevens zal het in de meeste gevallen beter klinken als je de frontspeakers op "small" zet .
Dit betekendt niet dat je ook kleine speakers hoeft te hebben.
Het is een wat ongelukkige benaming van Marantz om het diepe "laag" van de fronts naae de sub te sturen.
succes peterr

Alexander D
25-02-2006, 22:24
Je moet inderdaad bij je speakers aangeven dat je een sub hebt.

Je hebt dan nog diverse instellingen voor je speakers.

Zet je de speakers op small kun je met de Marantz nog steeds voor verschillende cross-over frequenties kiezen. Ik dacht 60/80/100hz. Wat het beste klinkt moet je gewoon proberen. Afhankelijk van de kwaliteit van je speakers (en de kwaliteit van je sub) zou het ook beter kunnen klinken met instellingen op large voor je fronts. Dan wordt je sub alleen voor het .1 oftewel lfe kanaal gebruikt.

Succes. :wink:

invocator martyrii
27-02-2006, 12:44
Hallo,

Sinds kort heb ik de SR7500 gekocht. Nu ben ik bezig met de setup.
Onder het 'preference' menu kan ik een aantal zaken instellen:

standby-mode
tv-auto
osd info
video convert
LFE level

Nu kan ik al deze settings aanpassen behalve het LFE level.
Ik heb een subwoofer aangesloten via de pre-out (zoals uitgelegd in de handleiding). Weet een collega eigenaar van de sr7500 hoe ik deze instelling kan activeren?

bedankt,
Rik

Standby-mode: op economy zetten (opzich maakt dit niet veel uit, daar het het beste is om je receiver gewoon 'uit' te zetten)

Tv-auto: koppelt dacht ik de standby van de receiver aan de standby van de tv; gebruik ik niet

Osd: on screen display: ligt eraan hoe je je reciver aan je tv hebt gekoppeld. Ikzelf heb hem op de s-video zitten. Nu kun je op je tv het menu zien ipv op de receiver zelf. je moet even kijken onder welke AV ingang je hem aansluit op je tv en deze AV-in vervolgens selecteren als je gebruik wilt maken van de OSD

Video convert: op 'aan' zetten als je het beeld van de dvd'speler via de receiver laat lopen. Beetje ongebruikelijk omdat een rechtstreekse verbinding van de dvdspeler naar de tv het beste beeld levert. Ik neem aan dat je het beeld direct van dvdspeler naar tv laat lopen, dus deze conversie 'uit' zetten.

LFE: op 0 db laten staan wanneer je een actieve sub hebt (geluid regel op de sub). je kunt hem dacht ik ook op -10 db of + 10 db zetten bij deze instelling. Dit is meer voor een passieve sub (geen regeling van geluid op de sub) bedoeld.

Dat is wat ik er van weet, hopelijk heb je er wat aan.

Groet,
Mike

rikkieb
27-02-2006, 12:52
Mensen,

Bedankt voor de info. Ik ben alweer een stuk verder gekomen!

Toch nog een vraag . In de handleiding lees ik dat ik de afstandsbediening kan programmeren voor TV1, TV2, DVD1 en DVD2. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik heb nl. 2 dvd spelers en het zou fijn zijn om die via 1 afstandsbediening aan te kunnen sturen.

Rik

Rob Eric Blank
27-02-2006, 17:39
Je heb een "LEARN" toets bij Marantz ab's en kunt zo commando's leren aan deze ab. Moet je de ab van 1 DVD speler ervoor houden en signaal overzenden naar de Marantz ab (zo leert deze het signaal van deze DVD speler) en dit proces herhalen. Dit kun je lezen in de handleiding van de SR7500.

kruspe
05-03-2006, 09:00
ook ik heb een vraagje over deze receiver:

kan ik op een of andere manier mijn frontspeakers instellen op small in combinatie met een passieve subwoofer?
als ik bij de instellingen aangeef dat ik geen subwoofer heb (omdat dat dus een passieve sub is) stelt ie ze automatisch in op large.

iemand een idee??

kruspe
05-03-2006, 09:02
Je heb een "LEARN" toets bij Marantz ab's en kunt zo commando's leren aan deze ab. Moet je de ab van 1 DVD speler ervoor houden en signaal overzenden naar de Marantz ab (zo leert deze het signaal van deze DVD speler) en dit proces herhalen. Dit kun je lezen in de handleiding van de SR7500.

dit heb ik ook geprobeerd, maar zonder succes :(
als ik de handleiding volg lukt het dus niet.
iemand nog tips hiervoor?

invocator martyrii
05-03-2006, 19:05
Ik begrijp wel dat de receiver je boxen op large zet, omdat er verder geen apparaat is dat de lage tonen voortbrengt. Al het laag moet dus via je frontspeakers lopen (ik neem aan dat je zuilspeakers hebt?!!!).

Hoe dan ook. Je zegt dat je een passieve sub hebt, dus in principe zou dit bovenstaande stukje niet op moeten gaan, omdat er wel een sub aanwezig is voor de lage tonen. Heb je je set wel eens gecalibreerd via de mrac? Zoja, hoor je de sub dan? Ja: dan zou je in principe in de speaker setup alle boxen op small moeten kunnen zetten. Dit kun je doen nadat de boel gecalibreerd is, of je stelt alles zelf in door de speaker setup 'manual' te doen.
Kijk ook wat er gebeurt wanneer je aangeeft dat je WEL een sub zou hebben.

Controleer ook of je de sub wel goed hebt aangesloten! heb je dit via cinch gedaan? Of heeft je sub geen cinch aansluiting? In dat geval heb je 2 draadjes. Deze zou je dan bij je speakeraansluitingen bij je fronts moeten bevestigen.

OF

Je kijkt films in THX: Thx zet je speakers automatisch op small, maar ook dan is een sub een vereiste.

Wat die afstandbediening betreft. Dat learn gedeelte is bedoed om zelf commando's te programmeren. Dit heeft m.i niet veel nut, omdat alle commando's waarschjinlijk al in 1 van de 4 schermen zitten.
Wat wel handig is, is om de afstnadsbediening als universele te gebruiken. Om andere apparaten aan te sturen, moet je even de code van het desbetreffende apparaat achterin de handleiding opzoeken en moeten invoeren in de afstandsbediening. Hoe je dit moet doen, staat duidelijk in de handleiding vermeld.

kruspe
05-03-2006, 21:57
ik heb een bose acoustimass systeem dus de sub zit niet rechtstreeks aangesloten op de receiver.
Als ik aangeef dat ik wel een sub heb aangesloten kan ik ze wel instellen op small,maar ik weet niet of ik daar dan wel goed aan doe qua geluid.

invocator martyrii
06-03-2006, 17:59
ik heb een bose acoustimass systeem dus de sub zit niet rechtstreeks aangesloten op de receiver.
Als ik aangeef dat ik wel een sub heb aangesloten kan ik ze wel instellen op small,maar ik weet niet of ik daar dan wel goed aan doe qua geluid.

Als je sub het doet (als je hem voelt dus) dan wel. Ik ken Bose niet goed, dus ik begrijp niet wat je bedoelt met 'mijn sub zit niet direct aangesloten'.

Tip 2: verkoop die Bose spullen per direct en check dit forum voor betere alternatieven....:)

Rob Eric Blank
06-03-2006, 18:03
Tip 2: verkoop die Bose spullen per direct en check dit forum voor betere alternatieven....:)Wordt wel moeilijk om dat via DIT forum te doen ;-)

kruspe
06-03-2006, 18:10
ik heb een bose acoustimass systeem dus de sub zit niet rechtstreeks aangesloten op de receiver.
Als ik aangeef dat ik wel een sub heb aangesloten kan ik ze wel instellen op small,maar ik weet niet of ik daar dan wel goed aan doe qua geluid.

Als je sub het doet (als je hem voelt dus) dan wel. Ik ken Bose niet goed, dus ik begrijp niet wat je bedoelt met 'mijn sub zit niet direct aangesloten'.

Tip 2: verkoop die Bose spullen per direct en check dit forum voor betere alternatieven....:)

Met sub niet aangesloten op receiver bedoel ik dat mijn speakers vanaf de receiver aangesloten zijn op de subwoofer en vanuit de subwoofer naar de speakers zelf. Al het laag gaat dus direct van alle speakers naar de subwoofer.

Dus ik ben bang dat ik daar niets aan kan veranderen qua instellingen.

Trouwens zo slecht is Bose ook niet, er komt best een heftig geluid uit.
Maar waarom zou ik ze verkopen als je bose zelf niet zo goed kent ;-)

Rob Eric Blank
06-03-2006, 18:17
We zouden hier wederom een Bose thread kunnen starten.............MAAR.......dat doen we NIET. De aansluitmanieren van Bose zijn net even anders dan van andere merken speakers.

Als je receiver de bassen naar je sattelieten stuurt komen deze lage tonen toch bij de sub terecht. Deze kun je dus niet aansluiten op de subuitgang (LFE) van je receiver en zul je helaas wat lage tonen moeten missen. (volgens mij is dit het geval).

Rob Eric Blank
06-03-2006, 18:17
We zouden hier wederom een Bose thread kunnen starten.............MAAR.......dat doen we NIET. De aansluitmanieren van Bose zijn net even anders dan van andere merken speakers.

Als je receiver de bassen naar je sattelieten stuurt komen deze lage tonen toch bij de sub terecht. Deze kun je dus niet aansluiten op de subuitgang (LFE) van je receiver en zul je helaas wat lage tonen moeten missen. (volgens mij is dit het geval).

Alexander D
06-03-2006, 18:19
Kruspe,

Ik zie ook geen andere oplossing. Gewoon alles op large zetten en gaan sparen voor een andere oplossing met je speakers.

Quad maakt hele mooie. :wink:

invocator martyrii
06-03-2006, 18:20
Rustig, je reactie was na 1 post ook al duidelijk :)

Wat Bose betreft: Dan valt er op je receiver idd weinig tot niks verder te regelen.

Alexander D
06-03-2006, 18:24
Rustig, je reactie was na 1 post ook al duidelijk :)

Wat Bose betreft: Dan valt er op je receiver idd weinig tot niks verder te regelen.

:? Rustig?

Seth__Gekko
06-03-2006, 18:26
Hou je kalm A. Duijmelink!!!

Alexander D
06-03-2006, 18:27
Hou je kalm A. Duijmelink!!!

:roll: Je hebt gelijk, ik liet me helemaal gaan. :wink:

Rob Eric Blank
06-03-2006, 18:28
Misschien was de "Rustig" naar mij bedoeld, ik had 2 posts...te gehaast.
Sorry

Alexander D
06-03-2006, 18:30
Misschien was de "Rustig" naar mij bedoeld, ik had 2 posts...te gehaast.
Sorry

Ach, dat verklaart een hoop. :D

Seth__Gekko
06-03-2006, 18:31
Je mag weer los A. Duijmelinck!

kruspe
06-03-2006, 18:33
bedankt allemaal voor de hulp!
Gewoon alles dus op large zetten, en dan maar wachten tot meneer Duijmelinck toestemming van zijn vrouw krijgt om nieuwe speakers te kopen zodat ik die van hem kan overnemen...:wink:

Seth__Gekko
06-03-2006, 18:35
Nou Kruspe inderdaad alles maar voluit zetten!

Alexander D
06-03-2006, 21:14
bedankt allemaal voor de hulp!
Gewoon alles dus op large zetten, en dan maar wachten tot meneer Duijmelinck toestemming van zijn vrouw krijgt om nieuwe speakers te kopen zodat ik die van hem kan overnemen...:wink:

Als jij dat afgelopen vrijdag ter sprake had gebracht dan was het al rond geweest... :wink:

kruspe
06-03-2006, 21:43
bedankt allemaal voor de hulp!
Gewoon alles dus op large zetten, en dan maar wachten tot meneer Duijmelinck toestemming van zijn vrouw krijgt om nieuwe speakers te kopen zodat ik die van hem kan overnemen...:wink:

Als jij dat afgelopen vrijdag ter sprake had gebracht dan was het al rond geweest... :wink:

dan kom ik morgen nog wel even die decibelmeter lenen... :wink: