PDA

Bekijk de volledige versie : Oscar uitreiking 2006



Filmfan1988
27-02-2006, 12:20
Heeft iemand gehoord op welk net (televisie) en/of welk station (radio) de Oscaruitreikingen van komende zondag (5 maart) worden uitgezonden?

enliah
27-02-2006, 12:29
In elk geval niet in nederland...
http://www.oscar.com/oscarnight/broadcast.html

Dennis Oosterhuis
27-02-2006, 12:47
Da's vreemd... Ik kan me herinneren dat de laatste jaren de Oscar uitreikingen wel (live) te zien waren op NL-tv. :? W'rom nu nie?

Evil Hobbit
27-02-2006, 12:53
lekker dan, weer niet op bbc...

rvvnr1
27-02-2006, 14:00
Zend een van die kanalen misschien ook online uit??

Van de BBC was helaas te verwachten aangezien ze zelf twee weken geleden de BAFTA's uitzonden...

patrick_h
27-02-2006, 14:17
Pro7 zit bij mij op de kabel en vrij op de satelliet.

Evil Hobbit
27-02-2006, 18:48
kan je pro7 in rotterdam ontvangen?

Patvs
28-02-2006, 02:08
Pathe de Munt live telecast gaat niet door. :(

Dus de enige mogelijkheid is nu kijken bij mensen die Pro 7, of Sky kunnen ontvangen.

Wil niemand wat organiseren voor klein groepje? Gewoon 10-20 euro pp vragen, verdien je een deel van je satelliet abbo er meteen mee terug.



En weet iemand of VTM in Belgie gewoon op de kabel te ontvangen is?

skunk
28-02-2006, 07:02
kan de oscars kijken dankzij upc digital (is dit toch nog ergens goed voor) wordt uitgezonden op E star.

enliah
28-02-2006, 09:30
Da's vreemd... Ik kan me herinneren dat de laatste jaren de Oscar uitreikingen wel (live) te zien waren op NL-tv. :? W'rom nu nie?
Nee, in Nederland is het nooit uitgezonden. De uitzendrechten zijn te duur voor zo'n klein landje met zo weinig kijkcijfers. Dan heb je t waarschijnlijk op bbc gezien, maar daar wordt het sinds vorig jaar ook niet meer uitgezonden.

Dennis Oosterhuis
28-02-2006, 09:43
Da's vreemd... Ik kan me herinneren dat de laatste jaren de Oscar uitreikingen wel (live) te zien waren op NL-tv. :? W'rom nu nie?
Nee, in Nederland is het nooit uitgezonden. De uitzendrechten zijn te duur voor zo'n klein landje met zo weinig kijkcijfers. Dan heb je t waarschijnlijk op bbc gezien, maar daar wordt het sinds vorig jaar ook niet meer uitgezonden.

Ja, dat was ook op de BBC herinner ik me nu... :roll:

Bob Hiemstra
28-02-2006, 10:16
Ik kijk via de digitale ontvanger naar Pro7.
Ik heb ook de emmy awards en golden globes gekeken via Pro7.

rvvnr1
28-02-2006, 12:13
Dan wordt t maar een paar dagen wachten totdat ie op internet staat, hopelijk in HD kwaliteit... :wink:

Rianne T.
28-02-2006, 13:03
ik heb wel E!(een zender die in het digitale pluspakket van casema zit) daar zenden ze wel de rode loper uit. Weet iemand of ze daar ook de uitreiking zelf uitzenden??

Bob Hiemstra
28-02-2006, 13:24
ik heb wel E!(een zender die in het digitale pluspakket van casema zit) daar zenden ze wel de rode loper uit. Weet iemand of ze daar ook de uitreiking zelf uitzenden??

Volgens hun website zenden zij het niet uit.
http://international.eonline.com/Grid/index.jsp?day=Sunday&time=ltn

abyssus
28-02-2006, 14:33
kan de oscars kijken dankzij upc digital (is dit toch nog ergens goed voor) wordt uitgezonden op E star.

Ik kan hier niets over terugvinden... kun je me helpen?

SpaaiK
28-02-2006, 15:10
En weet iemand of VTM in Belgie gewoon op de kabel te ontvangen is?

Ja.

skunk
28-02-2006, 20:01
kan de oscars kijken dankzij upc digital (is dit toch nog ergens goed voor) wordt uitgezonden op E star.

Ik kan hier niets over terugvinden... kun je me helpen?

http://www.eonline.com/On/Guide/index.jsp?day=Sunday&time=aft

Filmfan1988
28-02-2006, 21:49
is de uitreiking ook niet op internet te bekijken ofzo?

TomDemuynck
28-02-2006, 22:07
In België net als vorig jaar op Kanaal 2.

http://www.kanaaltwee.be/INTERACTIEF/wedstrijden/oscars/

Da's zowat het enige wat er op de site te vinden is aan info omtrent de uitzending.

Richard B.
28-02-2006, 23:13
Zal het ook uitgezonden worden op Canal+?

skunk
01-03-2006, 07:12
Zal het ook uitgezonden worden op Canal+?

voorzover ik weet niet heb zelf c+ thuis en is nog niks gemeld

patrick_h
01-03-2006, 15:27
kan de oscars kijken dankzij upc digital (is dit toch nog ergens goed voor) wordt uitgezonden op E star.

Ik kan hier niets over terugvinden... kun je me helpen?

http://www.eonline.com/On/Guide/index.jsp?day=Sunday&time=aft

Not wanting to burst your bubble, maar E! zendt niet de daadwerkelijke oscar-uitreiking uit.

spielberg_rules
01-03-2006, 15:38
Voor die filmliefhebbers die eens een ander en leuker soort interview willen lezen dan wat er normaal voorgeschoteld wordt, post ik hieronder maar even dit lange, maar hilarische en interessante interview met Spielberg, Lee, Haggis, Miller en Clooney, de 5 cineasten die genomineerd zijn voor de 'Oscar Beste Regie'. Vijf cineasten over hun favoriete films, over het huilen bij films, over storyboards, over ontmoetingen met Hitchcock en Kurosawa, over de verhouding tussen benjamin en grootheid,... en dit op een erg amusante manier. Een aanrader...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


'Angst is onze bondgenoot'
28/02/2006 10:47 (Focus Knack)

Ze hebben de meest treffende, provocatieve films van het jaar gemaakt - niet alleen volgens ons, maar ook volgens de Academy. Regisseurs George Clooney, Paul Haggis, Ang Lee, Bennett Miller en Steven Spielberg over passie, angst, politiek, oscaradvertenties en bleiten in de bioscoop.


We waren er niet helemaal gerust op dat Bennett Miller dit nog te boven zou komen. Terwijl Steven Spielberg (59), George Clooney (46), Ang Lee (51) en Paul Haggis (53) in de gangen van een fotostudio in Los Angeles stonden te kletsen, ging het gesprek niet over Spielbergs politieke bliksemschicht Munich of Haggis' vlammende rassendrama Crash.


Niet Clooney en zijn stijlvolle piëdestal voor Edward R. Murrow (beter bekend als Good Night, and Good Luck) of Lee en zijn homocowboys in Brokeback Mountain kreeg de meeste lof toegezwaaid. Het was de 38-jarige Miller, het jongste en minst ervaren lid van de bende die zowat doof werd getoeterd door de loftrompetten voor zijn rustige maar krachtige debuut Capote.


Toen Spielberg in een verhaal ontstak over die keer dat hij Truman Capote had ontmoet, bleef Miller zó onbeweeglijk en stil dat we vreesden dat hij elk moment kon imploderen. Zorgen om niets. Tegen de tijd dat de vijf gingen zitten voor onze grote oscarrondetafel was Miller al vinnig aan het sparren met Clooney en zat hij Spielberg uit te vragen over Close Encounters of the Third Kind.


Geen enkele van deze filmmakers heeft het afgelopen jaar op veilig gespeeld. Ze staken hun nek uit met radicale, controversiële verhalen. Critici morren graag dat de hedendaagse cinema al te makkelijk inspeelt op intellectuele middenmoters, en snerpen dat intelligente films worden verstikt onder versuikerde kindersnacks. Deze heren laten zien dat de doemdenkers ongelijk hebben.


Tijdens een hilarisch interview van twee uur toonden de regisseurs zich even ongecensureerd als hun films, met verwijzingen naar het Midden-Oosten, waarom George Bush een zegen is voor de filmindustrie, hun slechtste recensies en gulden regels om acteurs doodnerveus te maken. Actie!


Jullie films van dit jaar gaan over racisme, terrorisme, homoliefde, intimidatie door de overheid en journalistenethiek. Dit lijken de jaren zeventig wel!


George Clooney: Mensen die ons over de hekel halen, zeggen graag dat wij de maatschappij een richting uitsturen, dat we ze pushen. Terwijl ons werk er over het algemeen een afspiegeling van is. Als je de thema's in deze films bekijkt, zie je onderwerpen waar wij twee jaar geleden al over praatten.


Ang Lee: En toch zie je dat het algemene klimaat een inhaalbeweging heeft gemaakt. Al deze projecten hebben jarenlang een strijd moeten voeren. Brokeback Mountain heeft acht jaar aangesleept.


Steven Spielberg: Munich zes jaar.


Lee: Het lijkt alsof we dit gepland hadden, maar het is niet zo.


Clooney: Denk vooral niet dat de studio's even gaan samenzitten en beslissen: 'Let's do this!'


Meer zelfs: de studio's wíllen niet dat jullie dergelijke films maken.


Spielberg: Met uitzondering van mijn film komt geen enkele van deze films uit het circuit van de reguliere studio's. Stuk voor stuk zijn het dissidente producties die hun publiek op de proef stellen met onderwerpen die nauwelijks bespreekbaar zijn.


Clooney: Pas op, over het algemeen heb je nog altijd een studio nodig om je film te verdelen, dus mij ga je ze niet horen afkraken. Dit jaar hebben ze echt een paar risico's genomen. Een film distribueren kost ontzettend veel geld, hoe klein hij ook is. Bennett, hoeveel heeft jouw film gekost?


Bennett Miller: 7 miljoen dollar.


Clooney: Dan kost het wellicht 20 miljoen dollar om hem te verdelen.


Miller: No way. Het zat dichter tegen de 10 miljoen.


Clooney: Maar nu, met de reclamecampagnes rond de oscars, kost het waarschijnlijk meer.


Paul Haggis: Ik vraag me altijd af of die advertenties ook maar íéts uithalen.


Spielberg: Ik lees die dingen nooit; het is gewoon te veel om door te komen. Bovendien is iedereen hier zowat bedolven onder de lofbetuigingen. Vooral Ang.


Clooney: Klopt. Ik lees ze ook niet, behalve als er Brokeback Mountain op staat. (algemene hilariteit. Lee lacht en verstopt zijn gezicht achter zijn handen)


Spielberg: Jullie geloven het vast niet, maar ik was van plan om van de zomer met mijn gezin naar Brokeback Mountain te trekken. Het klinkt als een leuke plek om een weekje door te brengen. (gelach)


Haggis: De studio's zijn bang om die advertenties op te geven: mensen denken dat je niet meer in de running bent als je er niet aan mee doet.


Spielberg: Het publiek is niet dom, hoor. We onderschatten de mensen te veel, terwijl ze een soort radar hebben waardoor ze - zonder de minste advertentie in de kranten - plots zeggen: 'Ik wil The Squid and the Whale weleens zien.' Zoiets hangt gewoon in de lucht.


Clooney: En toch wed ik dat elk van onze films bij een eerste publiekstest lager werd ingeschat dan ná de eerste recensies. Duiding bij een film kan echt helpen.


Haggis: Wij hebben maar één test gedaan voor Crash. Ik zat helemaal achter in de bioscoop, en daar voel je precies wat het publiek voelt. Maar ik dacht evengoed: 'Hoe kon ik de mensen zo'n film aandoen?' (gelach)


Lee: Zou je niet beter een screening voor vrienden en familie houden?


Haggis: Nee, want die liegen tegen je.


Clooney: Precies. Zou ik ook doen. (Kijkt naar Miller) Ik zou in je gezicht staan liegen, man. (aarzelt even) Wat ligt je haar leuk vandaag! (gegier)


Jullie wísten natuurlijk dat er felle reacties zouden komen.


Haggis: Het ergste wat je een filmmaker kunt aandoen, is aan de uitgang 'Zo, dat was een aardige film' zeggen. Maar als je mensen zover kunt krijgen dat ze na afloop op het trottoir blijven discussiëren... We zoeken allemaal onenigheid, en we willen het publiek raken. George, ik herinner me dat ik buitenkwam uit je film...


Miller: ... ergens halverwege... (gelach)


Clooney: Jááá, die had ik nog tegoed.


Haggis: Ik kwam buiten ná Good Night, and Good Luck, en wou meteen met mijn vrienden een koffie drinken om over de film te praten. Jullie films zijn stoorzenders; ze stellen belangrijke vragen.


Clooney: Vanaf het eind van de eerste burgerrechtenbeweging tot aan Watergate discussieerden mensen constant over de gang van zaken in dit land. En het lijkt erop dat dat nu weer gebeurt. Mensen praten over politiek - zelfs in Los Angeles, of all places!


Lee: Er is weer een collectief sociaal bewustzijn.


Spielberg: We hebben allemaal onze marsorders gekregen. Misschien moet ik hier maar beter over zwijgen. (stilte) Ik denk gewoon dat filmmakers veel proactiever zijn geworden sinds de tweede ambtstermijn van George Bush. Het lijkt erop dat iedereen voor zichzelf zijn onafhankelijkheid uitroept en nog eens duidelijk stipuleert waar wij in geloven. Wij hebben niemand die ons vertegenwoordigt, waardoor we zelf voor onze meningen opkomen. En we proberen om terug te slaan.


Kortom, Bush is een goede zaak voor de cinema?


Spielberg: Niet zozeer Bush. Veeleer de hele neoconservatieve beweging.


Clooney: De zaak is aan het polariseren. Ik ga niet opstaan en de mensen vertellen hoe ze moeten denken, maar laten we tenminste erkennen dat er een open debat moet komen, zonder dat iemand roept dat het onpatriottisch is om vragen te stellen. Steven, jij krijgt tegenwoordig van alle kanten klappen.


Spielberg: (lacht) Ik ben geweldig in trek.


Had je verwacht dat de politieke reactie op Munich zo verhit zou zijn?


Spielberg: Ik wist dat er uit rechtse hoek een salvo zou komen. Maar toen kwam er ook een veel kleinere maar daarom niet minder pijnlijke salvo van links. Toen begonnen de ware proporties van het dogma tot me door te dringen. Zo veel fundamentalisten in mijn eigen, joodse gemeenschap zijn woedend op me, gewoon omdat de Palestijnen dialoog krijgen in mijn film, en omdat Tony Kushner die mocht schrijven. Niet één keer wordt Israël in Munich aangevallen, en de film geeft nauwelijks kritiek op de Israëlische politiek van contrageweld als reactie op geweld. Hij stelt gewoon een hele hoop vragen. En daarom worden we van dubbelzinnigheid beschuldigd. Wat vanzelfsprekend niet onze intentie was, én waar we ons niet schuldig aan hebben gemaakt.


Ang, was je verrast dat 'Brokeback Mountain' niet méér tegenwind kreeg van de religieuze rechtervleugel?


Lee: Ik had vooral niet verwacht dat ze strategisch zouden zwijgen zodat ze niet ongewild promotie zouden maken voor de film.


Spielberg: Mag ik je telefoonnummer doorspelen aan mijn critici? Weet je, ik zie veel gelijkenis tussen de toon van Brokeback Mountain en die van Capote.


Miller: Wel, ik heb nu eenmaal de films van Ang bestudeerd.


Clooney: En zijn shots gepikt. (gelach)


Spielberg: Jullie brengen het publiek in trance omdat jullie je scènes rustig opbouwen. Je sleurt de mensen niet van hot naar her. Jullie wandelen door je film, met oog voor het kleinste detail. Het is een prachtig ritme.


Lee: Als mijn film traag is, heb ik het gevoel dat ik mijn publiek goed bezig houd. Op zo'n moment wérken ze. Eén van de krachtigste scènes in Capote is die waarin hij op bed ligt. Hij doet niets, het publiek doet het werk voor hem.


Jullie hebben het afgelopen jaar met fantastische acteurs gewerkt.


Clooney: Ze vielen wel mee.


Haggis: Het is allemaal ónze verdienste. (gelach)


Ang, je was het op de duur spuugzat dat ze je vroegen of de homopersonages de carrières van Heath Ledger en Jake Gyllenhaal zouden schaden. Eén keer zei je zelfs: 'Ik wou alleen een goeie film maken. Wat kon het mij schelen dat hun carrière nadien verdoemd zou zijn?'


Lee: Ja, die uitspraak heeft me heel geliefd gemaakt bij de Screen Actors Guild (de vakbond voor filmacteurs, nvdr). Weet je, het is heel moeilijk om je acteurs te loven, zeker in de aanloop naar de oscars. Dus gedraag ik me als een harteloze, egoïstische regisseur - het geeft me een air van zeldzame moed. (gelach)


Haggis: We kunnen allemaal harteloos zijn als het erop aankomt een scène helemaal goed te krijgen. Dat ben je aan verplicht aan je acteurs. Je kunt op de set de vrolijke Frans uithangen en de sfeer zal vast goed zitten, maar als je scène niet deugt, stel je je acteurs te kijk.


Spielberg: Van al de films die dit jaar zijn gemaakt, had Paul de meest eclectische cast. De ene acteur is de absolute tegenpool van de andere, en toch komen hun verhalen onverbiddelijk samen. Dát maakt een goeie casting zo cruciaal. Het was een fantastisch debuut, en ik ben heel blij dat ik anderhalf jaar geleden al de eerste montage mocht zien.


Hoe komt dat?


Spielberg: Paul en ik werkten samen aan het script van Clint Eastwoods Flags of Our Fathers (die door Spielberg wordt geproducet, nvdr).


Clooney: Dus het was niet Facts of Life: The Movie?


Haggis: Neeneenee. (lacht)


Euh, missen we hier een inside joke?


Clooney: Ik zat indertijd in de serie The Facts of Life, die Paul had geschreven.


Haggis: Een jaar of drie, moet het geweest zijn?


Clooney: Twee jaren. Twee geweldige jaren.


Spielberg: Het tv-station wou niet dat ik (als executive producer, nvdr) George aannam voor ER, omdat George...


Clooney: Door die Tootie Drives-episode.


Haggis: ... omdat ik, euh, zijn carrière nogal had verwoest.


Spielberg: In die tijd was George een blok aan het been; hij kreeg een deal voor 23 afleveringen. (Executive producer) John Wells is toen brullend naar het hoofdkantoor getrokken en dreigde op te stappen tenzij George de rol kreeg.


Clooney: Mensen kappen graag op sitcoms. Onterecht, want tv is een heel goeie plek om te beginnen. Maar na enkele honderden afleveringen word je als tv-acteur regisseur-proof: je luistert niet meer naar ze omdat je je personage in bescherming neemt. En dat is geen belediging aan het adres van tv-regisseurs. Elke nieuwe regisseur wil van een episode zijn Macbeth maken. Maar bij ER kwam de regisseur binnen en zei: 'Ik denk dat die situatie met die patiënt je diep raakt, en dat je hier moet huilen.' En dan sta jij daar: 'Nou, ik huil al drie afleveringen aan een stuk.' Dus heb ik mezelf getraind om regisseurs te negeren.


Miller: Besef je hoeveel rollen je net hebt gemist door die uitspraak?


Clooney: Ik weet het, ik weet het. Maar ik ben beter geworden: nu luister ik niet meer omdat ik gewoon vol van mezelf ben. (gelach)


Bennett, jij en Philip Seymour Hoffman zijn al vrienden sinds jullie zestien waren. Hoe was het om hem te regisseren?


Miller: We hadden de hele tijd het gevoel dat we in een crisis terechtgekomen waren. Voor buitenstaanders moet het er nogal heftig uitgezien hebben. We waren heel eerlijk, zeg maar bot tegen elkaar. Voor Phil is acteren een pijnlijk, schokkend proces. Toen hij in het theater True West en The Seagull speelde, belde hij me twee weken voor de première helemaal over zijn toeren op. 'Mijn carrière is voorbij. Ik zie hier geen gat in. Ze zullen me eindelijk ontmaskeren.' Toen dat discours tijdens onze samenwerking naar boven begon te komen, kreeg ik het een beetje benauwd. (zwijgt) Een beetje toch. Ik moest een manier zien te vinden om met hem samen te werken en hem toch niet te veel op zijn gemak te stellen. Hij was heel, heel bang.


Spielberg: Maar angst is een bondgenoot. Als je op een set aankomt en je bent niet meer bang, dán zit je in nesten. Filmmakers en acteurs presteren het best als er lange periodes van instabiliteit aan vooraf zijn gegaan.


Lee: Creëer jij op de set een sfeer van angst omdat het productief is?


Clooney: Jij wel hè, Ang. (gelach) Jij wel. Het zweet brak me al uit.


Lee: Ik wil mensen niet bang maken. Ik wil mijn acteurs het gevoel geven dat ze in goede handen zijn, maar tegelijk moet je onzekerheid, het onbekende uitstralen. Het is als koorddansen.


Spielberg: Als ik angst wil oproepen, doe ik dat met een waarschuwing: 'Ik wil dit shot in het beste geval drie keer overdoen. Hóógstens!'


Clooney: Ja, dat helpt. Als je als acteur weet dat de regisseur sowieso 40 takes zal doen, kom je de eerste 15 niet uit je pijp.


Heb jij al met zulke regisseurs gewerkt?


Clooney: Jawel, en alle ellende kwam voort uit hun onzekerheid. Ze wilden zich helemaal indekken. Als acteur heb je weinig aan zulke filmmakers, want eigenlijk zijn het niet meer dan filmverzamelaars.


Tekenen jullie storyboards uit, zodat jullie op voorhand precies weten hoe jullie film er zal uitzien?


Lee: Dat kún je niet met mijn films.


Spielberg: Ook niet met Crouching Tiger, Hidden Dragon?


Lee: Nee.


Clooney: Wow.


Haggis: Jezus.


Clooney: Toen ik Confessions of a Dangerous Mind maakte, had ik 850 storyboards omdat ik bang was dat mensen me bij mijn eerste film niet zouden vertrouwen.


Miller: Ik huurde een agent in (nadat hij de documentaire The Cruise had gemaakt, nvdr) en ik kreeg heel veel scripts toegestuurd. Niet dat er ooit iets van kwam, maar het script dat ik zo graag wou dat het zeer deed, was Confessions of a Dangerous Mind.


Clooney: Dat was inderdaad een goed script.


Miller: Geen goeie film, maar toch een goed script. (gelach)


Als regisseurs elkaar ontmoeten, praten ze dan over storyboards?


Spielberg: Toen ik Akira Kurosawa voor het eerst ontmoette, in Tokio, zijn we om acht uur 's avonds een restaurant binnengestapt en er om zeven uur 's ochtends weer uitgekomen. Het was geweldig, maar ik zat de hele tijd te wachten tot Akira me zou inwijden in de magie die me mijn hele carrière was ontsnapt en hij me zou toevertrouwen hoe het voelt om een dichter en een groot kunstenaar te zijn. Maar híj wou vooral vertellen met hoeveel lampen hij de regen in De Zeven Samoerai had verlicht.


Miller: Tussen haakjes, wij blijven hier zitten tot morgenochtend zeven uur. (gelach) Steven, hoe heb je die scène in de controlekamer in Close Encounters of the Third Kind voor elkaar gekregen? Waren dat echte luchtverkeersleiders?


Spielberg: Stuk voor stuk - op de chef-productie van Columbia Studios na, een vriend die ik een postje in de film wou geven. Het was allemaal improvisatie. Ze moesten twee vliegtuigen die op elkaar zouden invliegen op een andere koers brengen. Het ene moest stijgen, het andere dalen - alleen was een van die vliegtuigen toevallig een ufo. Als ik geweten had dat acteurs zo vlot met technisch jargon kunnen omspringen, had ik gerust acteurs ingehuurd. Maar ER was nog niet op tv, waarin acteurs je konden overtuigen dat ze je leven kunnen redden als je in een restaurant zit te stikken.


Clooney: Dat is trouwens echt gebeurd. We hadden net de pilootaflevering van ER opgenomen en gingen iets eten in The Smoke House, rechtover de studio. We zaten allemaal in onze doktersoutfit; geen kat die ons kende. Anthony Edwards (dokter Marc Green, nvdr) had zijn baby bij zich, en plots stikt het kind bijna in een friet. En daar zaten we dan, vijf mannen in dokterkiel, die 'Help! Bel een dokter!' roepen. (gelach)


Bijna niemand houdt het droog bij jullie films. Wenen jullie zelf weleens in de bioscoop?


Clooney: Ik heb gehuild tijdens de première van Batman and Robin. (gelach) Een week aan een stuk.


Miller: Ik huil wanneer mensen iets goeds doen. Zoals op het eind van Schindler's List (wanneer de overlevenden Schindler een ring geven, nvdr). Dan gaan de sluizen open.


Lee: Het lukt me minder en minder. Het lijkt wel alsof ik mezelf dat plezier ontzeg. Toen ik een kind was, huilde ik zó luid in de bioscoop dat de mensen op mijn rij stopten met huilen en naar me begonnen te staren. Nu huil ik soms als een film erg goed is.


Haggis: Bij mij was het bij Breakfast at Tiffany's.


Clooney: Lassie Come Home.


Spielberg: De eerste keer dat ik me helemaal liet gaan, was bij The Best Years of Our Lives, op het moment dat Fredric March thuiskomt van de oorlog. Zijn vrouw staat in de keuken en intuïtief draait ze zich om, alsof ze voelt dat hij er is. Ze loopt naar de gang - door dat long shot van William Wyler lijkt die wel een kilometer lang -, ze zien elkaar en ze stappen naar elkaar toe... Elke keer prijs.


Lee: Wat is de grooste bleitfilm aller tijden?


Spielberg: Bambi. Als kind stond ik in het midden van de nacht op om te checken of mijn ouders nog wel leefden.


Lee: The Bicycle Thief. Elke keer dat er ernaar keek, was ik er kapot van. En dat jongetje, op het eind, nadat zijn vader alle waardigheid is verloren... Ik begin al te huilen nog voor die scène begint.


Welke film heeft jullie doen beslissen om regisseur te worden?


Miller: Ik hou van rustige films. De eerste die me aan het denken zette dat ik ook films wou maken, was Walkabout van Nicolas Roeg. Ik was vijftien.


Clooney: Ik weet nog dat ik Fail-Safe op tv zag, en drie dagen later Dr. Strangelove. Ik scheet in mijn broek van de schrik én van het lachen. Maar ik denk niet dat één film een regisseur van me gemaakt heeft. Ik ben opgegroeid in een klimaat van grote regisseurs. Lumet. Pakula. (kijkt naar Spielberg) Jij.


Spielberg: Als kind maakte ik al 8mm-filmpjes, maar toen ik Lawrence of Arabia zag, wist ik dat het geen hobby kon blijven.


Haggis: Er zijn zoveel films die me van het medium hebben doen houden, van Hitchcock tot Godard. Maar degene die me echt bij de keel gepakt hebben, waren films van Costa-Gavras, zoals Z en State of Siege.


Ang, jij bent in Taiwan opgegroeid. Welke films hebben jou geïnspireerd?


Lee: Ik wou altijd al regisseur worden, maar ik heb het stilgehouden tot ik aan mijn eerste film begon.


Spielberg: Je hebt het nooit willen toegeven?


Lee: Nee, ik schaamde me ervoor.


Omdat je vader ertegen was?


Lee: Ja. En door de maatschappij waar ik in leefde.


Spielberg: Wat had je vader dan voor je in gedachten?


Lee: Alles behalve dit, vermoed ik. Iets praktisch. Film was een zwaar onderdrukt genot voor me. Ik had altijd scènes in mijn hoofd. The Virgin Spring was de grote openbaring voor me. Na die film kun je een hele tijd niet meer bewegen. Je beseft dat je anders tegen het leven zult aankijken. (zwijgt) Ik heb altijd gehoopt dat ik op een dag zoiets op het scherm zou kunnen brengen.


Steven, jij bent op tv begonnen. In een van je vroege jobs moest je Joan Crawford regisseren in de pilootaflevering van 'Night Gallery'.


Spielberg: Klopt, dat was het eerste wat ik ooit heb geregisseerd. Ik was doodsbang, maar zij gaf me het gevoel dat ik King Vidor was. De crew was ronduit vijandig tegen me omdat ik lang haar had, en wie in 1969 lang haar had, was niet beter af dan Dennis Hopper in Easy Rider. De gemiddelde leeftijd van de crew was 50, en ik was 21. Gelukkig namen de acteurs het voor me op.


Clooney: Was Rod Serling toen in de buurt?


Spielberg: Hij was goed voor me. Ik heb zelfs zijn sigaret mogen aansteken.


Clooney: Echt waar?


Spielberg: Jep.


Clooney: Stervensbegeleiding! (gelach)


Spielberg: Na de dood van Joan vertelde Lew Wasserman (de legendarische directeur van MCA, nvdr) me dat Joan na onze eerste ontmoeting zijn kantoor was binnen gestormd. 'Hoe durf je met mijn carrière te experimenteren, met die plebeeër, die amateur! Vervang hem. Nu!' Waarop Lew: 'Joan, als ik moet kiezen tussen Steven Spielberg en jou, zal ik de kant van Steven moeten kiezen.'


Clooney: Wow.


Spielberg: Waardoor ik vermoed dat Joan me tot King Vidor benoemde om zichzelf te beschermen.


Haggis: George en ik hebben heel veel kunnen absorberen door naar tv-regisseurs te kijken. Jij ook?


Spielberg: Ja, ik hing de hele tijd op sets rond.


Clooney: Ben jij niet eens bij Universal binnengedrongen?


Spielberg: Dat is een oud verhaal, hè. Het heeft al negen keer in Newsweek gestaan. (gelach)


Clooney: Als je dat vandaag zou proberen, ga je de bak in.


Spielberg: Toen kwam je daar nog mee weg. Mag ik met enige trots vertellen dat Hitchcock me persoonlijk van de sets van Torn Curtain en Family Plot heeft gegooid? Family Plot kwam na Jaws, en tóch gooide hij me buiten. (gelach)


Wat is het meest memorabele dat een recensent ooit over jullie heeft geschreven?


Clooney: Het meest memorabele, dat is altijd het érgste, niet?


Spielberg: Ik zal nooit vergeten wat Rex Reed over Close Encounters of the Third Kind schreef. 'Het moederschip lijkt op een van de oorbellen van Mae West.' (gelach)


Lee: Over Ride With the Devil zei hij: 'Die jongetjes weten niet hoe ze hun tekst moeten opzeggen.' Maar hij heeft al héél fijne dingen over Brokeback gezegd.


Spielberg: Ook over andere films die ik heb gemaakt. Ik wil Rex niet bekritiseren.


Clooney: Nou, Rex maakt me met de grond gelijk als acteur. Zelfs toen hij me een positieve recensie gaf voor Good Night, and Good Luck, zei hij eigenlijk: 'Ongelooflijk, het is een behoorlijke film voor hem.' (gelach) Hak dus maar op Rex in zoveel je maar wil. Hij kan ertegen. Hij is een grote jongen.


Haggis: Mensen houden van Crash of ze haten hem. In een van de eerste recensies stond: 'Paul Haggis denkt dat er niets is veranderd in de verhoudingen tussen de etnische groepen in L.A. sinds Rodney King.' Waarop ik dacht: 'Nou, ze zijn misschien slechter geworden.' (gelach)


Kijken jullie anders tegen jullie films aan als ze commercieel of bij de recensenten niet in de smaak vallen?


Lee: Nee.


Spielberg: Nooit.


Miller: Toen Capote klaar was, heb ik de film nog een keer bekeken voor we hem aan het publiek toonden. Ik had het hele scherm voor mezelf, en ik heb mijn mening over de film toen luchtdicht verpakt. 'Zó voel ik me bij deze ervaring en hoe het ook uitdraait, ik zal hem niet beter of slechter gaan vinden.' (zwijgt even) Nu ik er zo over nadenk, ik denk dat hij véél beter is dan ik toen besefte. (gelach)


Spielberg: Ik vind het heerlijk om naar jullie te luisteren, mannen. Want ik ben echt jaloers op jullie drieën (Miller, Clooney en Haggis). Ik herinner me nog hoe het voelde om voor het eerst geroemd te worden, om je maagdelijkheid te verliezen aan mensen over de hele wereld die van je werk houden. Iedereen zit te hopen dat er meer van dat komt.


Clooney: O, nee. Het is voorbij. (gelach)


Spielberg: Jullie zullen nog zoveel keren erkenning krijgen voor groots werk. Maar ik hoop dat jullie al die vloeibare liefde in een flesje zullen gieten. Zet er een kurk op, en verstop het flesje op een plek waar jullie kinderen er niet bij kunnen. En haal er dan heel af en toe eens de kurk uit, en ruik hoe zoet het wel is.


Miller: Ik heb me altijd een outsider gevoeld. Om dan te ontdekken dat er voor mij een soort gemeenschap bestaat - bij het New York Film Festival of, mijn God, hier aan deze tafel - tja... Plots lijkt het alsof ik niet voor mezelf hoef te vechten. Ik wil beantwoorden aan de verwachtingen van filmliefhebbers.


Clooney: En dat zúl je ook doen.


Miller: Zoals je nu in de tekstballon boven George z'n hoofd kunt lezen: 'Bullshit!'


Clooney: Voor één keer meende ik het. (gelach)


Heren, de tijd zit erop. Bedankt voor het komen.


Spielberg: Nee, jullie bedankt. En geef me nu maar jullie taperecorders. (gelach)

vleatles
01-03-2006, 15:40
In België net als vorig jaar op Kanaal 2.

http://www.kanaaltwee.be/INTERACTIEF/wedstrijden/oscars/

Da's zowat het enige wat er op de site te vinden is aan info omtrent de uitzending.

Op de nacht van 5 op 6 maart uitgezonden om 2.30u op Kanaal 2 en de dinsdag erna (7 maart) om 18.55u een ruime samenvatting ervan. :wink:

TheGodfather
01-03-2006, 16:28
Hey spielberg_rules: een linkje was wat makkelijker geweest ;)

Mathieu Ghekiere
01-03-2006, 17:38
Dankje voor het overtypen, Spielberg Rules!
Een van de leukste interviews die ik al las, al was het maar om de combinatie van de geïnterviewden.

Ps: The Godfather, ik weet niet of de artikels en/of interviews van de Focus Knack ook online staan...

Cinemaniac
01-03-2006, 22:32
Weet iemand of de uitreiking live op de radio wordt uitgezonden, net als vorig jaar?

Richard B.
01-03-2006, 22:34
Leuk interview ja. Bedankt spielberg_rules.

El-Jorge
02-03-2006, 08:10
Leuk interview ja. Bedankt spielberg_rules.

(y)

TheGodfather
02-03-2006, 15:03
Weet iemand of de uitreiking live op de radio wordt uitgezonden, net als vorig jaar?
ja. het wordt wederom uitgezonden op Radio 1 ;)
Hoop alleen dat ze nu tijdens de prijsuitreikingen, speeches en teksten van Jon Steward hun kop dicht houden. Daar heb ik me vorig jaar echt aan geergerd :x :evil:

Evil Hobbit
02-03-2006, 18:51
Geweldig interview, en radio 1 zuigt hard met hun realtime nasynchronisatie. Alsof de mensen die er voor wakker blijven geen engels zouden kunnen verstaan....

TheGodfather
03-03-2006, 14:57
en radio 1 zuigt hard met hun realtime nasynchronisatie. Alsof de mensen die er voor wakker blijven geen engels zouden kunnen verstaan....
ja dat bedoel ik. Dat heb ik ze ook geschreven vorig jaar in een nogal kwade e-mail. Hun antwoord was iets in de richting van:"er kunnen altijd mensen zijn die niet/ niet goed Engels verstaan, daarom doen we dat". :evil: :x

Dennis Vansant
03-03-2006, 18:36
In België net als vorig jaar op Kanaal 2.

http://www.kanaaltwee.be/INTERACTIEF/wedstrijden/oscars/

Da's zowat het enige wat er op de site te vinden is aan info omtrent de uitzending.

Ik ga dankzij hen naar de Oscaruitreiking kijken op groot scherm in Kinepolis ^^
Ty kanaaltwee, u pwn! ^^

johnsilver3
03-03-2006, 18:47
ff over die oscar uitreikingen op radio 1; hiermee wordt radio 1 in nederland bedoeld? op hun internet site staat niets over die uitreikingen... en wat is dat e-star van upc digital? kan ik ook niets over vinden!

Richard B.
03-03-2006, 22:06
Ik bedenk me net dat ik gewoon Pro7 in mijn TV-Home pakket heb zitten en dus kan ik de uitreiking gewoon bekijken zondagnacht. (y)

Hopelijk hebben die Duitsers niet een irritante commentator die er doorheen praat. :?

patrick_h
04-03-2006, 00:10
Ik ga dankzij hen naar de Oscaruitreiking kijken op groot scherm in Kinepolis ^^
Ty kanaaltwee, u pwn! ^^

Ik vroeg me al af of Kinepolis dat dit jaar weer zouden hebben. (Ik had natuurlijk op de link van kanaal2 kunnen klikken) Vreemd dat er geen prijsvraag in de Kinepolis-nieuwsbrief stond. Nou ja, ik moet zondag toch tot 2 uur werken, dus dat ging al niet lukken.


Hopelijk hebben die Duitsers niet een irritante commentator die er doorheen praat. :?

Tot nu toe is dat nooit gebeurd, ook niet met, de Grammys die Pro7 elk jaar uitzendt.

Dennis Vansant
04-03-2006, 10:16
Niet dat er zoveel mensen aan die wedstrijd meededen hoor :) volgens mij was het gewoon een kwestie van mail sturen voor gratis kaartjes :) zaal zal ni eens vol zitten medunkt :)

stijn
04-03-2006, 12:20
kan ik thuis kijken met digitale televisie van upc??

witness
04-03-2006, 21:56
Jeuj!

Heb net even alle zenders nagelopen van de schotel en we hebben Pro Sieben! En dan maar hopen dat er inderdaad niet doorheen gekletst wordt dan kan ik eindelijk eens de oscars volledig bekijken.

:D

1101
04-03-2006, 22:04
Ik denk dat ik ook maar ga kijken. Heb immers ook Pro7. Weten jullie zeker dat er geen Duitse knakker doorheen lult? Zo irritant.

Eigenlijk heb ik sinds Halle Berry's gejank [en de hele hypocrisie eromheen] een beetje een tiefushekel aan de Oscars gekregen, maar de magic eromheen is toch wel erg appelerend.

TheGodfather
05-03-2006, 11:41
Ik ga de uitreiking (als het goed is tenminste) bij m`n broer kijken, die in Brussel woont :D

TheGodfather
05-03-2006, 13:47
Tijd voor voorspellingen. De dik gedrukte zijn die wat ik denk dat wint, de onderstreepte zijn die wat ik hoop dat gaat winnen:

Best Motion Picture of the Year
Nominees:
Brokeback Mountain (2005) - Diana Ossana, James Schamus
Capote (2005) - Caroline Baron, William Vince, Michael Ohoven
Crash (2004) - Paul Haggis, Cathy Schulman
Good Night, and Good Luck. (2005) - Grant Heslov
Munich (2005) - Steven Spielberg, Kathleen Kennedy, Barry Mendel

Best Performance by an Actor in a Leading Role
Nominees:
Philip Seymour Hoffman for Capote (2005)
Terrence Howard for Hustle & Flow (2005)
Heath Ledger for Brokeback Mountain (2005)
Joaquin Phoenix for Walk the Line (2005)
David Strathairn for Good Night, and Good Luck. (2005)

Best Performance by an Actress in a Leading Role
Nominees:
Judi Dench for Mrs. Henderson Presents (2005)
Felicity Huffman for Transamerica (2005)
Keira Knightley for Pride & Prejudice (2005)
Charlize Theron for North Country (2005)
Reese Witherspoon for Walk the Line (2005)

Best Performance by an Actor in a Supporting Role
Nominees:
George Clooney for Syriana (2005)
Matt Dillon for Crash (2004)
Paul Giamatti for Cinderella Man (2005)
Jake Gyllenhaal for Brokeback Mountain (2005)
William Hurt for A History of Violence (2005)

Best Performance by an Actress in a Supporting Role
Nominees:
Amy Adams for Junebug (2005)
Catherine Keener for Capote (2005)
Frances McDormand for North Country (2005)
Rachel Weisz for The Constant Gardener (2005)
Michelle Williams for Brokeback Mountain (2005)

Best Achievement in Directing
Nominees:
George Clooney for Good Night, and Good Luck. (2005)
Paul Haggis for Crash (2004)
Ang Lee for Brokeback Mountain (2005)
Bennett Miller for Capote (2005)
Steven Spielberg for Munich (2005)

Best Writing, Screenplay Written Directly for the Screen
Nominees:
Crash (2004) - Paul Haggis, Robert Moresco
Good Night, and Good Luck. (2005) - George Clooney, Grant Heslov
Match Point (2005) - Woody Allen
The Squid and the Whale (2005) - Noah Baumbach
Syriana (2005) - Stephen Gaghan

Best Writing, Screenplay Based on Material Previously Produced or Published
Nominees:
Brokeback Mountain (2005) - Larry McMurtry, Diana Ossana
Capote (2005) - Dan Futterman
The Constant Gardener (2005) - Jeffrey Caine
A History of Violence (2005) - Josh Olson
Munich (2005) - Tony Kushner, Eric Roth

Best Achievement in Cinematography
Nominees:
Batman Begins (2005) - Wally Pfister
Brokeback Mountain (2005) - Rodrigo Prieto
Good Night, and Good Luck. (2005) - Robert Elswit
Memoirs of a Geisha (2005) - Dion Beebe
The New World (2005) - Emmanuel Lubezki

Best Achievement in Editing
Nominees:
The Constant Gardener (2005) - Claire Simpson
Crash (2004) - Hughes Winborne
Munich (2005) - Michael Kahn
Walk the Line (2005) - Michael McCusker
Cinderella Man (2005) - Daniel P. Hanley, Mike Hill

Best Achievement in Art Direction
Nominees:
Good Night, and Good Luck. (2005) - James D. Bissell, Jan Pascale
King Kong (2005) - Grant Major, Dan Hennah, Simon Bright
Memoirs of a Geisha (2005) - John Myhre, Gretchen Rau
Pride & Prejudice (2005) - Sarah Greenwood, Katie Spencer
Harry Potter and the Goblet of Fire (2005) - Stuart Craig, Stephanie McMillan

Best Achievement in Costume Design
Nominees:
Memoirs of a Geisha (2005) - Colleen Atwood
Walk the Line (2005) - Arianne Phillips
Charlie and the Chocolate Factory (2005) - Gabriella Pescucci
Mrs. Henderson Presents (2005) - Sandy Powell
Pride & Prejudice (2005) - Jacqueline Durran

Best Achievement in Music Written for Motion Pictures, Original Score
Nominees:
Brokeback Mountain (2005) - Gustavo Santaolalla
The Constant Gardener (2005) - Alberto Iglesias
Memoirs of a Geisha (2005) - John Williams
Munich (2005) - John Williams
Pride & Prejudice (2005) - Dario Marianelli

Best Achievement in Music Written for Motion Pictures, Original Song
Nominees:
Hustle & Flow (2005) ("It's Hard Out Here For a Pimp")
Crash (2004) ("In the Deep")
Transamerica (2005) ("Travelin' Thru")

Best Achievement in Makeup
Nominees:
The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (2005) - Howard Berger, Nikki Gooley
Cinderella Man (2005)
Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (2005)

Best Achievement in Sound
Nominees:
The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (2005) - Terry Porter, Dean A. Zupancic, Tony Johnson
King Kong (2005) - Christopher Boyes, Michael Semanick, Michael Hedges, Hammond Peek
Memoirs of a Geisha (2005) - Kevin O'Connell, Greg P. Russell, Rick Kline, John Pritchett
Walk the Line (2005) - Paul Massey, Doug Hemphill, Peter F. Kurland
War of the Worlds (2005) - Andy Nelson, Anna Behlmer, Ron Judkins

Best Achievement in Sound Editing
Nominees:
King Kong (2005) - Mike Hopkins, Ethan Van der Ryn
Memoirs of a Geisha (2005) - Wylie Stateman
War of the Worlds (2005) - Richard King

Best Achievement in Visual Effects
Nominees:
The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (2005) - Dean Wright, Bill Westenhofer, Jim Berney, Scott Farrar
King Kong (2005) - Joe Letteri
War of the Worlds (2005) - Pablo Helman, Dennis Muren, Randy Dutra, Daniel Sudick

Best Animated Feature Film of the Year
Nominees:
Corpse Bride (2005) - Tim Burton, Mike Johnson
Howl`s Moving Castle(2004) - Hayao Miyazaki
Wallace & Gromit in The Curse of the Were-Rabbit (2005) - Steve Box, Nick Park

Best Foreign Language Film of the Year
Nominees:
Joyeux Noël (2005) (France)
Sophie Scholl - Die letzten Tage (2005) (Germany)
Paradise Now (2005) (Palestine)
Tsotsi (2005) (South Africa)
Don't Tell (2005) (Italy)
Dingen die ik mis: Sin City for special effects, make-up and adapted screenplay, Jarhead voor best cinematography, Star Wars Ep. III voor special effects, Eric Bana voor Best Actor in Munich, Terrence Howard voor Best Actor in Crash. En nog wat meer waarschijnlijk

Richard B.
05-03-2006, 16:17
Ik ga geen voorspellingen doen want ik heb te weinig van de genomineerde films gezien.

denizg
05-03-2006, 16:30
kan ik thuis kijken met digitale televisie van upc??

zou ik ook HEEL graag wille weten en zo ja, hoe laat en op welke kanaal :)

Hugo R
05-03-2006, 16:41
kan ik thuis kijken met digitale televisie van upc??

zou ik ook HEEL graag wille weten en zo ja, hoe laat en op welke kanaal :)

Dacht dat het op duitse pro7 wordt utigezonden. Heb gister gezocht maar kon die niet vinden, terwijl ik wel UPC Digital heb.

denizg
05-03-2006, 16:57
voor zo ver ik weet is er helemaal geen "pro7" op upc digital

Ik merkte ook dat er veel kanalan zijn afgesloten na het 'eerste maadje gratis upc digi tv' ... of ben ik de enige :)

Frank
05-03-2006, 17:56
voor zo ver ik weet is er helemaal geen "pro7" op upc digital
Inderdaad, geen Pro7 bij UPC Digital.

J@rno
05-03-2006, 20:31
Wij hebben hier ook pro 7 via tv-home. We hebben er alleen geen geluid bij :(. Ook andere in mijn omgeving met tv-home hebben dat probleem bij een aantal zenders.

denizg
05-03-2006, 20:56
is er toevallig geen stream via internet?

Richard B.
05-03-2006, 21:04
Wij hebben hier ook pro 7 via tv-home. We hebben er alleen geen geluid bij :(. Ook andere in mijn omgeving met tv-home hebben dat probleem bij een aantal zenders.
Je hebt (waarschijnlijk) wel geluid hoor. Als je een Samsung decoder hebt moet je (als je de zender geselecteerd hebt) maar eens op de 'audio' knop van je decoder-afstandbediening drukken: als het goed is kun je dan een ander audiokanaal kiezen.

Ik kwam daar zelf ook pas kortgeleden achter. :)

TheGodfather
05-03-2006, 21:04
is er toevallig geen stream via internet?
m`n broertje zei dat t op deze site live is te zien:
http://www.atnzone.com/moviezone/oscars/2006/

maar volgens mij niet, alleen de red carpet, foto`s etc. etc.
Maar ik ga t wel proberen natuurlijk ;)

T. van Keeken
05-03-2006, 21:09
is er toevallig geen stream via internet?
m`n broertje zei dat t op deze site live is te zien:
http://www.atnzone.com/moviezone/oscars/2006/

maar volgens mij niet, alleen de red carpet, foto`s etc. etc.
Maar ik ga t wel proberen natuurlijk ;)

Volgens de site zelf:

Our live, blow-by-blow interactive coverage of the Oscars kicks off TOMORROW from 3pm PST/6pm EST!

- Pre-Show & Red Carpet
- Continuous Live Updates
- Red Carpet Pictures
- Awards Ceremony Coverage
- Winners announced as they
happen!
- Winners speeches & backstage
comments
- Live commentary from 5 critics

TheGodfather
05-03-2006, 21:14
is er toevallig geen stream via internet?
m`n broertje zei dat t op deze site live is te zien:
http://www.atnzone.com/moviezone/oscars/2006/

maar volgens mij niet, alleen de red carpet, foto`s etc. etc.
Maar ik ga t wel proberen natuurlijk ;)

Volgens de site zelf:

Our live, blow-by-blow interactive coverage of the Oscars kicks off TOMORROW from 3pm PST/6pm EST!

- Pre-Show & Red Carpet
- Continuous Live Updates
- Red Carpet Pictures
- Awards Ceremony Coverage
- Winners announced as they
happen!
- Winners speeches & backstage
comments
- Live commentary from 5 critics
ja dat zag ik ook. maar volgens lui op een ander forum wordt t er niet live uitgezonden :?
ben benieuwd. zul je zien dat je er voor moet betalen ofzo (ik zeg maar wat raars :P)

denizg
05-03-2006, 21:17
staat toch anders echt "live" :)

Bob Hiemstra
05-03-2006, 21:37
Ik bedenk me net dat ik gewoon Pro7 in mijn TV-Home pakket heb zitten en dus kan ik de uitreiking gewoon bekijken zondagnacht. (y)

Hopelijk hebben die Duitsers niet een irritante commentator die er doorheen praat. :?

Ik kan je uit ervaring vertellen dat zij gelukkig geen commentaar erbij leveren, dus het is allemaal lekker te volgen in het engels zonder gezanik er tussendoor van een of andere Duitser :wink:

TheGodfather
05-03-2006, 21:41
staat toch anders echt "live" :)
laten we t hopen!
verder las ik net op filmtotaal.nl deze link staan: mms://144.122.56.15/odtutv

copy-past die link en je ziet dat de stream t wel doet. maar of ze de Oscars live uitzenden....

Bob Hiemstra
05-03-2006, 21:47
Tijd voor voorspellingen. De dik gedrukte zijn die wat ik denk dat wint, de onderstreepte zijn die wat ik hoop dat gaat winnen:

Ook maar ff hetzelfde gedaan:

Best Motion Picture of the Year
Nominees:
Brokeback Mountain (2005) - Diana Ossana, James Schamus
Capote (2005) - Caroline Baron, William Vince, Michael Ohoven
Crash (2004) - Paul Haggis, Cathy Schulman
Good Night, and Good Luck. (2005) - Grant Heslov
Munich (2005) - Steven Spielberg, Kathleen Kennedy, Barry Mendel

Best Performance by an Actor in a Leading Role
Nominees:
Philip Seymour Hoffman for Capote (2005)
Terrence Howard for Hustle & Flow (2005)
Heath Ledger for Brokeback Mountain (2005)
Joaquin Phoenix for Walk the Line (2005)
David Strathairn for Good Night, and Good Luck. (2005)

Best Performance by an Actress in a Leading Role
Nominees:
Judi Dench for Mrs. Henderson Presents (2005)
Felicity Huffman for Transamerica (2005)
Keira Knightley for Pride & Prejudice (2005)
Charlize Theron for North Country (2005)
Reese Witherspoon for Walk the Line (2005)

Best Performance by an Actor in a Supporting Role
Nominees:
George Clooney for Syriana (2005)
Matt Dillon for Crash (2004)
Paul Giamatti for Cinderella Man (2005)
Jake Gyllenhaal for Brokeback Mountain (2005)
William Hurt for A History of Violence (2005)

Best Performance by an Actress in a Supporting Role
Nominees:
Amy Adams for Junebug (2005)
Catherine Keener for Capote (2005)
Frances McDormand for North Country (2005)
Rachel Weisz for The Constant Gardener (2005)
Michelle Williams for Brokeback Mountain (2005)

Best Achievement in Directing
Nominees:
George Clooney for Good Night, and Good Luck. (2005)
Paul Haggis for Crash (2004)
Ang Lee for Brokeback Mountain (2005)
Bennett Miller for Capote (2005)
Steven Spielberg for Munich (2005)

Best Writing, Screenplay Written Directly for the Screen
Nominees:
Crash (2004) - Paul Haggis, Robert Moresco
Good Night, and Good Luck. (2005) - George Clooney, Grant Heslov
Match Point (2005) - Woody Allen
The Squid and the Whale (2005) - Noah Baumbach
Syriana (2005) - Stephen Gaghan

Best Writing, Screenplay Based on Material Previously Produced or Published
Nominees:
Brokeback Mountain (2005) - Larry McMurtry, Diana Ossana
Capote (2005) - Dan Futterman
The Constant Gardener (2005) - Jeffrey Caine
A History of Violence (2005) - Josh Olson
Munich (2005) - Tony Kushner, Eric Roth

Best Achievement in Cinematography
Nominees:
Batman Begins (2005) - Wally Pfister
Brokeback Mountain (2005) - Rodrigo Prieto
Good Night, and Good Luck. (2005) - Robert Elswit
Memoirs of a Geisha (2005) - Dion Beebe
The New World (2005) - Emmanuel Lubezki

Best Achievement in Editing
Nominees:
The Constant Gardener (2005) - Claire Simpson
Crash (2004) - Hughes Winborne
Munich (2005) - Michael Kahn
Walk the Line (2005) - Michael McCusker
Cinderella Man (2005) - Daniel P. Hanley, Mike Hill

Best Achievement in Art Direction
Nominees:
Good Night, and Good Luck. (2005) - James D. Bissell, Jan Pascale
King Kong (2005) - Grant Major, Dan Hennah, Simon Bright
Memoirs of a Geisha (2005) - John Myhre, Gretchen Rau
Pride & Prejudice (2005) - Sarah Greenwood, Katie Spencer
Harry Potter and the Goblet of Fire (2005) - Stuart Craig, Stephanie McMillan

Best Achievement in Costume Design
Nominees:
Memoirs of a Geisha (2005) - Colleen Atwood
Walk the Line (2005) - Arianne Phillips
Charlie and the Chocolate Factory (2005) - Gabriella Pescucci
Mrs. Henderson Presents (2005) - Sandy Powell
Pride & Prejudice (2005) - Jacqueline Durran

Best Achievement in Music Written for Motion Pictures, Original Score
Nominees:
Brokeback Mountain (2005) - Gustavo Santaolalla
The Constant Gardener (2005) - Alberto Iglesias
Memoirs of a Geisha (2005) - John Williams
Munich (2005) - John Williams
Pride & Prejudice (2005) - Dario Marianelli

Best Achievement in Music Written for Motion Pictures, Original Song
Nominees:
Hustle & Flow (2005) ("It's Hard Out Here For a Pimp")
Crash (2004) ("In the Deep")
Transamerica (2005) ("Travelin' Thru")

Best Achievement in Makeup
Nominees:
The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (2005) - Howard Berger, Nikki Gooley
Cinderella Man (2005)
Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (2005)

Best Achievement in Sound
Nominees:
The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (2005) - Terry Porter, Dean A. Zupancic, Tony Johnson
King Kong (2005) - Christopher Boyes, Michael Semanick, Michael Hedges, Hammond Peek
Memoirs of a Geisha (2005) - Kevin O'Connell, Greg P. Russell, Rick Kline, John Pritchett
Walk the Line (2005) - Paul Massey, Doug Hemphill, Peter F. Kurland
War of the Worlds (2005) - Andy Nelson, Anna Behlmer, Ron Judkins

Best Achievement in Sound Editing
Nominees:
King Kong (2005) - Mike Hopkins, Ethan Van der Ryn
Memoirs of a Geisha (2005) - Wylie Stateman
War of the Worlds (2005) - Richard King

Best Achievement in Visual Effects
Nominees:
The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (2005) - Dean Wright, Bill Westenhofer, Jim Berney, Scott Farrar
King Kong (2005) - Joe Letteri
War of the Worlds (2005) - Pablo Helman, Dennis Muren, Randy Dutra, Daniel Sudick

Best Animated Feature Film of the Year
Nominees:
Corpse Bride (2005) - Tim Burton, Mike Johnson
Howl`s Moving Castle(2004) - Hayao Miyazaki
Wallace & Gromit in The Curse of the Were-Rabbit (2005) - Steve Box, Nick Park

Best Foreign Language Film of the Year
Nominees:
Joyeux Noël (2005) (France)
Sophie Scholl - Die letzten Tage (2005) (Germany)
Paradise Now (2005) (Palestine)
Tsotsi (2005) (South Africa)
Don't Tell (2005) (Italy)

J@rno
05-03-2006, 22:03
Wij hebben hier ook pro 7 via tv-home. We hebben er alleen geen geluid bij :(. Ook andere in mijn omgeving met tv-home hebben dat probleem bij een aantal zenders.
Je hebt (waarschijnlijk) wel geluid hoor. Als je een Samsung decoder hebt moet je (als je de zender geselecteerd hebt) maar eens op de 'audio' knop van je decoder-afstandbediening drukken: als het goed is kun je dan een ander audiokanaal kiezen.

Ik kwam daar zelf ook pas kortgeleden achter. :)

Bedankt! ik heb inderdaad ook geluid op die zender :D

denizg
05-03-2006, 22:09
staat toch anders echt "live" :)
laten we t hopen!
verder las ik net op filmtotaal.nl deze link staan: mms://144.122.56.15/odtutv

copy-past die link en je ziet dat de stream t wel doet. maar of ze de Oscars live uitzenden....


Geweldig!! (ik versta het toevallig ook ;))

Yi-Long
05-03-2006, 23:18
Aiyah... hoop dat ze strax niet door de grappen van Jon Stewart heen gaan lullen :?

Zijn er geen andere streams online te vinden?

Mark Knoop
05-03-2006, 23:40
Is er ergens een stream voor Real Player? Mijn WMP geeft sinds kort geen beeld meer... Anders wordt het toch Radio 1.

rvvnr1
05-03-2006, 23:41
Red Carpet: http://www.oscars.com/video/streaming.html

denizg
05-03-2006, 23:46
alleen "the Red Carpet" of gaat het gewoon door?

TheGodfather
05-03-2006, 23:48
klik (http://***v.dayport.com/viewer/viewerpage.php?Art_ID=8861@kcbs.dayport.com&tf=video_player.tpl&PreloadContract_DefID=1&Contract_DefID=2&Category_ID=5)
ze zenden nu de red carpet uit, weet niet of ze de show ook uit zenden :?
could give it a try :P

Richard B.
06-03-2006, 00:31
Ik bedenk me net dat ik gewoon Pro7 in mijn TV-Home pakket heb zitten en dus kan ik de uitreiking gewoon bekijken zondagnacht. (y)

Hopelijk hebben die Duitsers niet een irritante commentator die er doorheen praat. :?

Ik kan je uit ervaring vertellen dat zij gelukkig geen commentaar erbij leveren, dus het is allemaal lekker te volgen in het engels zonder gezanik er tussendoor van een of andere Duitser :wink:

Ik merk het. Bij de pre-show is het tot nu toe gewoon een compleet comentaarloze, rechtstreekse overname van het ABC-programma. Prima dus. (y)

Frank
06-03-2006, 00:52
Voor de mensen die naar de uitreiking kunnen en gaan kijken, veel plezier. Ik lees morgen wel wie de winnaars zijn geworden.

Martijntje
06-03-2006, 01:41
Voor de mensen die nog wakker zijn:

Tot nu toe:

Performance by an Actor in a Supporting Role
George Clooney- SYRIANA

Achievement in Visual Effects
KING KONG

Best Animated Feature Film of the Year
WALLACE & GROMIT IN THE CURSE OF THE WERE-RABBIT[/b]

TheGodfather
06-03-2006, 01:57
Best Live Action Short Film
SIX SHOOTER

Best Costume Design:
MEMOIRS OF A GEISHA

TheGodfather
06-03-2006, 02:00
Best make-up:
Chronicles Of Narnia

SeismicCharge
06-03-2006, 02:06
en radio 1 zuigt hard met hun realtime nasynchronisatie. Alsof de mensen die er voor wakker blijven geen engels zouden kunnen verstaan....
ja dat bedoel ik. Dat heb ik ze ook geschreven vorig jaar in een nogal kwade e-mail. Hun antwoord was iets in de richting van:"er kunnen altijd mensen zijn die niet/ niet goed Engels verstaan, daarom doen we dat". :evil: :x

Ha, dat ken ik. Vorig jaar ook verontwaardigd mailtje gestuurd. Chris Rock's grappen proberen te vertalen en dan door de volgende grappen heenpraten. Ik kreeg bijna zelfde antwoord als jij, met als toevoeging dat een Nederlandse zender een verplichting heeft zoveel % Nederlands te gebruiken. En, toch aardig, een linkje naar de volledige openingsspeech van Chris Rock.

Maar bijzonder jammer dat de uitreikingen niet 'gewoon' te zien zijn op BCC of wat dan. Dus ik luister nu weer naar die vervelende voice-overs op Radio 1, al lijkt het dat ze dit jaar wat meer wachten tot men is uitgepraat.

hstadman
06-03-2006, 02:58
And the winners are.....
tot zo ver, voor de late opblijvers:

rachel weisz, george clooney, wallace & grommit, memoires of a geisha(meerdere), king kong, chronicles of narnia....march of the penguins...soundmixing( king kong), brokeback mountain(muziek),it's hard out herte ffor a pimp(liedje),enz......... 8)

TheGodfather
06-03-2006, 03:53
Best actor:
PSH.

Geen verassing :P

hstadman
06-03-2006, 03:57
Ook nog laat op.... :D
Best actor:
PSH.

Geen verassing :P

TheGodfather
06-03-2006, 04:04
Best Actress:
Reese Witherspoon, ook geen verassing :P

TheGodfather
06-03-2006, 04:10
Ook nog laat op.... :D
jup, ik zit toch die Turkse stream te kijken :mrgreen:

hstadman
06-03-2006, 04:13
actress in leading role......reese witherspoon!


Foreign film, tsotsi

That;'s it for me guys...sleepy.....moahhh.

hstadman
06-03-2006, 04:14
ik zit op oscar dot com te kijken, denk dat dit interessanter is haast dan de echte oscar uitreiking. comments backstage...


Ook nog laat op.... :D
jup, ik zit toch die Turkse stream te kijken :mrgreen:

TheGodfather
06-03-2006, 04:19
ik zit op oscar dot com te kijken, denk dat dit interessanter is haast dan de echte oscar uitreiking. comments backstage...

dat heb ik vorig jaar gekeken, maar dat verveelde al snel ;)
Best Original screenplay voor Crash :?
vond het scenario voor Syriana toch beter...

hstadman
06-03-2006, 04:20
Ang lee.............broke back mountain, best director :wink:

hstadman
06-03-2006, 04:21
Ik weet het mar je hoort ook de geluiden on stage, dus ik hoor toch ook wie wint... :wink:

ik zit op oscar dot com te kijken, denk dat dit interessanter is haast dan de echte oscar uitreiking. comments backstage...

dat heb ik vorig jaar gekeken, maar dat verveelde al snel ;)
Best Original screenplay voor Crash :?
vond het scenario voor Syriana toch beter...

hstadman
06-03-2006, 04:22
waar is die stream wqaar jij naar zit te kijken?
:?: :?: :?:


Ik hoor nu net iets over crash, dus toch niet helemaal live!?// :?

ik zit op oscar dot com te kijken, denk dat dit interessanter is haast dan de echte oscar uitreiking. comments backstage...

dat heb ik vorig jaar gekeken, maar dat verveelde al snel ;)
Best Original screenplay voor Crash :?
vond het scenario voor Syriana toch beter...

jasmin1
06-03-2006, 04:26
waar is die stream wqaar jij naar zit te kijken?
:?: :?: :?:


Ik hoor nu net iets over crash, dus toch niet helemaal live!?// :?

ik zit op oscar dot com te kijken, denk dat dit interessanter is haast dan de echte oscar uitreiking. comments backstage...

dat heb ik vorig jaar gekeken, maar dat verveelde al snel ;)
Best Original screenplay voor Crash :?
vond het scenario voor Syriana toch beter...

crasch beste film heerlijk

TheGodfather
06-03-2006, 04:27
Best Picture:
Crash :shock: :shock:

hstadman
06-03-2006, 04:32
gezien de synopsis, lijkt mij dit ook een betere film dan brokeback mountain, to be honest!
FILM SYNOPSIS
The lives of a diverse group of people living in Los Angeles connect and clash over the course of two days. As a series of events unfolds that will heighten already-existing racial and cultural tensions, individuals are brought face to face with complexities that their prejudices have prevented them from seeing.


reese and rachel zagen er (y) uit! :wink:

waar is die stream wqaar jij naar zit te kijken?
:?: :?: :?:


Ik hoor nu net iets over crash, dus toch niet helemaal live!?// :?

ik zit op oscar dot com te kijken, denk dat dit interessanter is haast dan de echte oscar uitreiking. comments backstage...

dat heb ik vorig jaar gekeken, maar dat verveelde al snel ;)
Best Original screenplay voor Crash :?
vond het scenario voor Syriana toch beter...

crasch beste film heerlijk

Esteban
06-03-2006, 04:35
Komaan! Crash?! I loved it, no doubt. Maar er werd zoveel meer van gemaakt dan wat het was en de prent had zeker zwakke punten. Die plaats was enkel een strijd waard tussen 'Good Night, and good Luck.' en 'Brokeback Mountain'. En hoewel mijn hart dan effectief bij 'Crash' ligt, is 'Munich' op vele fronten een beter gemaakte film op een respectabele derde plaats. Enfin, ik ben al blij dat Tim Burton niet onverdiend met awards is gaan lopen. En Reese Witherspoon zal toch hard haar best moeten doen om mij te overtuigen van deze Oscar. Best song sucked.

hstadman
06-03-2006, 04:39
Het is voor ons mischien niet zo veel maar voor de amerikanen vast wel confronterend, gezien de synopsis. Ik heb hem zelf nog niet gezien overigens.



Komaan! Crash?! I loved it, no doubt. Maar er werd zoveel meer van gemaakt dan wat het was en de prent had zeker zwakke punten. Die plaats was enkel een strijd waard tussen 'Good Night, and good Luck.' en 'Brokeback Mountain'. En hoewel mijn hart dan effectief bij 'Crash' ligt, is 'Munich' op vele fronten een beter gemaakte film op een respectabele derde plaats. Enfin, ik ben al blij dat Tim Burton niet onverdiend met awards is gaan lopen. En Reese Witherspoon zal toch hard haar best moeten doen om mij te overtuigen van deze Oscar. Best song sucked.

denizg
06-03-2006, 04:40
een oscar voor "it's hard out herte ffor a pimp"

like OMG... crash had deze OOK verdiend!

hstadman
06-03-2006, 04:40
Komaan! Crash?! I loved it, no doubt. Maar er werd zoveel meer van gemaakt dan wat het was en de prent had zeker zwakke punten. Die plaats was enkel een strijd waard tussen 'Good Night, and good Luck.' en 'Brokeback Mountain'. En hoewel mijn hart dan effectief bij 'Crash' ligt, is 'Munich' op vele fronten een beter gemaakte film op een respectabele derde plaats. Enfin, ik ben al blij dat Tim Burton niet onverdiend met awards is gaan lopen. En Reese Witherspoon zal toch hard haar best moeten doen om mij te overtuigen van deze Oscar. Best song sucked.

Wallace & grommit, verdiend, wat een leuke film en veel betere film voor een groter publiek, voor jong en oud. Voor corpse bride is er denk ik een kleiner publiek.

hstadman
06-03-2006, 04:41
een oscar voor "it's hard out herte ffor a pimp"

it's hard out here for a pimp, ofzo iets.

like OMG... crash had deze OOK verdiend! hip hop..first ever.

The oscar works still in mysterious ways, my friend! :wink:

denizg
06-03-2006, 04:42
en eh ik moet zegge dat ik me toch helaas redelijk stoorde aan de nasynchronisatie op NTV (turkse stream) ondanks ik Turks ben :) Had het liever zonder. Het engelse gedeelte heb ik er toch redelijk er uit kunne pikken

maar back to ontopick :)

hstadman
06-03-2006, 04:45
Mischien maken ze van brokeback mountain ook wel teveel! het is gewoon een love story, maar nu met 2 mannen, so what!
het boek/waar verhaal, waarop deze film gebasseerd is schijnt trouwens over 2 lesbiennes te gaan! :?

Let wel dat de vroegere oscar winnaars ook mogen stemmen en die kijken waarschijnlijk toch anders naar films als dat wij doen. :wink:
Komaan! Crash?! I loved it, no doubt. Maar er werd zoveel meer van gemaakt dan wat het was en de prent had zeker zwakke punten. Die plaats was enkel een strijd waard tussen 'Good Night, and good Luck.' en 'Brokeback Mountain'. En hoewel mijn hart dan effectief bij 'Crash' ligt, is 'Munich' op vele fronten een beter gemaakte film op een respectabele derde plaats. Enfin, ik ben al blij dat Tim Burton niet onverdiend met awards is gaan lopen. En Reese Witherspoon zal toch hard haar best moeten doen om mij te overtuigen van deze Oscar. Best song sucked.

hstadman
06-03-2006, 04:55
En nu naar bed! moahhh........ 8)

Qzyn
06-03-2006, 06:23
Beste acteur (bijrol)
George Clooney (Syriana)

Beste speciale effecten
King Kong

Beste animatiefilm
Wallace & Gromit: The curse of the were-rabbit

Beste kortfilm
Six Shooter

Beste korte animatiefilm
The moon and the sun, an imagined conversation

Beste kostuums
Memoirs of a geisha

Beste make up
The chronicles of Narnia

Beste actrice (bijrol)
Rachel Weisz (The constant gardener)

Beste korte documentaire
A note of triumph: The golden age of Norman Cormin

Beste documentaire
March of the penguins

Beste aankleding (art direction)
Memoirs of a geisha

Beste soundtrack
Brokeback Mountain

Beste geluid (sound mixing)
King Kong

Beste origineel nummer
It's hard out here for a pimp (Hustle & flow)

Beste geluidsmontage
King Kong

Beste niet-Engelstalige film
Tsotsi (Zuid-Afrika)

Beste montage
Crash

Beste acteur (hoofdrol)
Philip Seymour Hoffman (Capote)

Beste camerawerk
Memoirs of a geisha

Beste actrice (hoofdrol)
Reese Witherspoon (Walk the line)

Beste bewerkt scenario
Brokeback Mountain

Beste origineel scenario
Crash

Beste regisseur
Ang Lee (Brokeback Mountain)

Beste film
Crash

Bron: vrtnieuws (http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060306OscarsLIVE/index.shtml)

T. van Keeken
06-03-2006, 06:35
Ik kan er wel mee leven. Crash vond ik echt briljant in zn soort dus mijn favoriet was t wat dat betreft al... (Ook omdat ik Brokeback niet heb gezien, maar een film laten winnen alleen maar om aan te geven dat een controverse doorbroken is (of een acteur, Foxx, Berry...) vond ik al niet zo nodig.

Wel jammer van Corpse Bride en Paradise Now.

Mark Knoop
06-03-2006, 06:51
Rene Mioch zei dat we het volgend jaar wel in Nederland kunnen kijken op TV... Ik vraag me af of het waar is.

Marcel v/d H.
06-03-2006, 08:10
Ik kan me er wel redelijk in vinden. Alleen Beste animatiefilm
Wallace & Gromit: The curse of the were-rabbit ben ik het niet mee eens, vond ik echt verschrikkelijke film. Dan was Corpse Bride toch een stuk beter.

Werner
06-03-2006, 08:26
Sorry Hulk, maar als er nu één terechte prijs bijzit dan is het wel Wallace & Gromit voor beste animatie. De woorden "ambachtelijk" en "met liefde" krijgen plots weer betekenis...

Aerodynamisch
06-03-2006, 08:28
Een woord:

Howl's Moving Castle.

Werner
06-03-2006, 08:29
Een woord:

Howl's Moving Castle.

Dat zijn er drie; mijn drie woorden: nee dank u.

Daan de G.
06-03-2006, 08:31
Sorry Hulk, maar als er nu één terechte prijs bijzit dan is het wel Wallace & Gromit voor beste animatie. De woorden "ambachtelijk" en "met liefde" krijgen plots weer betekenis...

En daarnaast is de film geweldig grappig en geschikt voor jong en oud! Ik heb iig genoten van deze film!

Ook ben ik blij dat Clooney zijn beeldje voor beste mannelijke bijrol ontvangen heeft!

Hankster
06-03-2006, 08:35
Het beeldje van Clooney is idd terecht :)
Alleen wederom erg jammer van John Williams..weer geen beeldje :?

jeanreno
06-03-2006, 08:58
Beste camerawerk[/b]
Memoirs of a geisha

Gisteren gezien en helemaal mee eens. Wat een prachtige opnames. Krijgt nogal wat kritiek op het verhaal, maar ik vond het een prachtig vertelde film met adembenemend mooie opnames!

RJ75
06-03-2006, 09:00
Het beeldje van Clooney is idd terecht :)
Alleen wederom erg jammer van John Williams..weer geen beeldje :?

John Williams heeft er pas vijf. Leuke speech van George Clooney trouwens.

Pascal Barroso
06-03-2006, 09:32
een oscar voor "it's hard out herte ffor a pimp"

it's hard out here for a pimp, ofzo iets.

like OMG... crash had deze OOK verdiend! hip hop..first ever.

The oscar works still in mysterious ways, my friend! :wink:

Was dat nummer van Eminem uit 8 mile al niet een keer de winnaar bij best song? Dat is toch ook rap/hip hop? Of mis ik iets? :oops:

Frank
06-03-2006, 10:04
Het beeldje van Clooney is idd terecht :)
Alleen wederom erg jammer van John Williams..weer geen beeldje :?

John Williams heeft er pas vijf. Leuke speech van George Clooney trouwens.
Bedoel je niet 'al' i.p.v. 'pas'? Hoe dan ook, een zesde was leuk geweest.

Arian de Vries
06-03-2006, 10:17
Was dat nummer van Eminem uit 8 mile al niet een keer de winnaar bij best song? Dat is toch ook rap/hip hop? Of mis ik iets? :oops:

ja klopt.

Heb vanacht maar geluisterd naar de uitreiking, hoop toch echt dat het toch eens op tv komt hier.

Ben wel tevreden over de uitslag. Ik vond Crash toch echt stukken beter dan Brokeback Mountain en verdiend het dus ook om te winnen. Voor de rest vond ik het wel allemaal erg voorspelbaar dit jaar, Philip Seymour Hoffman voor de hoofdrol en Clooney in bijrol;

Verder was ook te verwachten dat Reese Witherspoon zou winnen, wel jammer van Huffman. Was wel weer blij met Rachel Weisz, vondt dat ze een sterke rol had in Constant Gardener.

Heel jammer was verder dat Paradise Now niet won, maar was wel te verwachten na die immense joodse lobby die na bekendmaking van de nominaties is gevoerd, ga nu binnenkort Tsotsi maar eens kijken ben nu wel benieuwd

En gelukkig is er ook nog ruimte voor Penguins, een uit de kluiten gewassen aap en een geweldige uitvinder met zijn hond, die verdiende het echt dik gezien de arbeid, etc.

3 films met 3 beeldjes niet echt een winnaar dus, of misschien is Crash dan toch wel de winnaar en Brokeback Mountain een beetje de verliezer.

Evil Hobbit
06-03-2006, 10:24
WTF CRASH??? BROKEBACK MOUNTAIN OVER JOHN WILLIAMS??? DIE SOUNDTRACK BESTAAT BIJNA LOUTER EN ALLEEN UIT COUNTRY SONGS. SCHANDE SCHANDE.

Het is trouwens op CNN uitgezonden. LIVE.

Z-Man
06-03-2006, 10:41
Ow shit, 3-6 Mafia wint gewoon een Oscar voor It's Hard out Here For A Pimp!! Zoals een vorige poster al beweerde was Eminem idd de eerste rapper die een Oscar won, maar hij is zelf niet op komen dagen en heeft dus ook niet opgetreden.....dus dit is de eerste keer dat een rap act bij de Oscars optreed....t zou echt super geweest zijn als Terrence Howard zelf had opgetreden, maar goed ik ben als hip-hop liefhebber allang blij dat deze superplaat gewonnen heeft! Verder een beetje verbaasd (maar niet helemaal) dat Crash won boven Brokeback Mountain, wat ook zeer verdiend is, hoewel ik het ook niet erg had gevonden als Munich of Brokeback had gewonnen.....Philip Seymour Hoffman verdiende ook zeker weten zijn Oscar maar ik hoopte toch echt dat Terrence Howard zou winnen voor Hustle And Flow. Reese Witherspoon was ook terecht, Rachel Weisz en Clooney ook (hoewel ik liever Matt Dillon met deze had willen zien weglopen). Ang Lee zal behoorlijk pissed zijn geweest dat na zn Oscar voor Best Director Brokeback niet won.....

Al met al, geen echt grote winnaar, wat ook wel weer eens verfrissend is.
Ook blij dat king Kong heeft gewonnen voor beste Visual Effects (*wacht tot King Kong FX haters beginnen te zeuren :twisted: )

evenflow123
06-03-2006, 10:53
Ik ie het al voor me een compilatie cd met alle winnaars voor best original song: Fame, Moon River en It's hard out here for a Pimp.

:roll:

Z-Man
06-03-2006, 11:13
ik weet niet of je deze opmerking negatief bedoeld, maar heb je Hustle And Flow wel gezien?? Want als je deze film gezien hebt. en je bent gewoon realistisch, dan zul je zelf ook weten dat er het afgelopen jaar geen enkele plaat zo goed in een film is geplaatst en meegaat met het thema van een film.......en mensen denken natuurlijk dat dit weer de zoveelste onewetende plaat is over 'pimps' en 'hoes' maar luister beter en je zult horen dat t meer gaat over armoede dan wat dan ook.

Daan de G.
06-03-2006, 11:20
ik wou net zeggen, dik verdiend dat deze een oscar heeft gewonnen!
Jammer dat mensen altijd zo snel oordelen...

wei
06-03-2006, 11:42
Crash als beste film is toch wel een grote verassing. En wat mij betreft de 1 van de meest overschatte films van vorig jaar. Daar riep ik toch even hardop 'g*dverdomme' toen ik het hoorde.

TheGodfather
06-03-2006, 11:56
Niet verwacht dat Crash zou winnen voor Best Picture. Nogal een verassing :D
Verder vond ik Jon Steward best cool :D
"Martin Scorsese: zero Oscars. Three 6 Mafia: 1 Oscar" :lol:
Had ook wel gehoopt dat John Williams de Oscar zou winnen voor Munich :(

maikel_1981
06-03-2006, 12:02
Yahoo! Ik doe even een klein vreugdedansje omdat de gruwel die 'Brokeback Mountain' heet niet gewonnen heeft :lol: Dat 'Crash' nog een veel slechtere film is dan BM kan me niet eens meer zoveel schelen, ik ben allang blij dat het geen BM is. Toch jammer dat onze 'smaakvolle' meneer Ang Lee wederom onterecht gelauwerd wordt voor zijn zielloze regie, maar je kunt niet alles hebben. Blijft een grote farce die Oscars... Als een pathetische, ronduit stereotiepe en racistische film als 'Crash' de beste film van het jaar zou zijn dan zouden we toch wel in een hele droevige werelde leven. Oh well...

Filmfan1988
06-03-2006, 12:05
Is de uitreiking ook op internet nog ergens te bekijken? Er zijn wel wat stukjes die ik graag nog een s even zou zien... :wink:

wei
06-03-2006, 12:07
Yahoo! Ik doe even een klein vreugdedansje omdat de gruwel die 'Brokeback Mountain' heet niet gewonnen heeft :lol: Dat 'Crash' nog een veel slechtere film is dan BM kan me niet eens meer zoveel schelen, ik ben allang blij dat het geen BM is. Toch jammer dat onze 'smaakvolle' meneer Ang Lee wederom onterecht gelauwerd wordt voor zijn zielloze regie, maar je kunt niet alles hebben. Blijft een grote farce die Oscars... Als een pathetische, ronduit stereotiepe en racistische film als 'Crash' de beste film van het jaar zou zijn dan zouden we toch wel in een hele droevige werelde leven. Oh well...

Tja, voor mij toch 100 keer liever BM dan Crash...

Melzz
06-03-2006, 12:08
Laatst had ik dus Crash gezien met drie vrienden. Meningen kunnen verschillen maar we waren het dit keer eens; wat een vervelende film.
ELKE scene ging over racisme en op een gegeven moment hadden we zoiets van; JAHAAA, nu weten we het wel. De boodschap werd echt je strot in geduwd. Geef mij maar wat subtielere films dan deze. Op mij kwam de film erg geforceerd over. Maar dan toch een oscar gewonnen.... Het is natuurlijk een film tegen racisme en dat doet het altijd goed. Nut my cup of tea....

maikel_1981
06-03-2006, 12:14
Gelukkig was er nog een lichtpuntje in alle Oscar ellende: de Honorary Award voor Robert Altman, een van mijn favoriete filmmakers alltime. Dat die hele prijs verder niets voorstelt (behalve dan als goedmakertje omdat Altman meermalen genomineerd is geweest maar nooit iets gewonnen heeft) is niet zo boeiend, de man krijgt tenminste weer even zijn verdiende plaats in de spotlights.

On a related note: het schijnt dat tijdens de uitreiking de voorzitter van de Oscars die 'briljante', strontvervelende, zwaar onzinnige tekst heeft uitgesproken: "Storytelling is everything," (dus avant-garde films zijn, wat precies?). Even later uitte Altman de onsterfelijke woorden: "Stories don't interest me." :D Toch mooi dat er nog cynische mensen op deze wereld rondlopen.

1101
06-03-2006, 12:22
Ik godverdoeme mijn videorecorder aangezwengeld om 10 over 1 ofzo, zodat alles netjes op 1 tape ging, alles gecheckt of het juiste kanaal werd opgenomen, of de band wel helemaal lekker was, of er geluid bij zat, zet ik de tv uit en ga ik slapen, kom ik vanmorgen tot de ontdekking dat de opname is afgebroken op het moment dat ik de tv uitzet!!! GRTVRDMMMM!!

Had me redelijk verheugd op het spektakel. Argh! Wist ik dat de tv aan moest bljiven...

Cinemaniac
06-03-2006, 12:40
De Oscars waren dit keer eerlijk verdeeld. Toeval? :?

Crash heeft er 3 gewonnen, Brokeback Mountain ook 3, Memoirs of a Geisha mocht er 3 naar huis nemen en zelfs King Kong ('n favoriet van mij :) ) heeft hetzelfde aantal binnen gekregen.

Hotse
06-03-2006, 12:45
Is de uitreiking ook op internet nog ergens te bekijken? Er zijn wel wat stukjes die ik graag nog een s even zou zien... :wink:

Dat zou ik ook wel willen weten :!:

Evil Hobbit
06-03-2006, 13:35
Er is een torrent voor de eerste 30 minuten van de show:


http://www.mininova.org/tor/243951

spielberg_rules
06-03-2006, 13:45
Yahoo! Ik doe even een klein vreugdedansje omdat de gruwel die 'Brokeback Mountain' heet niet gewonnen heeft :lol: Dat 'Crash' nog een veel slechtere film is dan BM kan me niet eens meer zoveel schelen, ik ben allang blij dat het geen BM is. Toch jammer dat onze 'smaakvolle' meneer Ang Lee wederom onterecht gelauwerd wordt voor zijn zielloze regie, maar je kunt niet alles hebben. Blijft een grote farce die Oscars... Als een pathetische, ronduit stereotiepe en racistische film als 'Crash' de beste film van het jaar zou zijn dan zouden we toch wel in een hele droevige werelde leven. Oh well...

Farce? Hoewel ik het niet met de Beste Film eens ben, is het woord 'farce' eigenlijk grote onzin. Ik vergeet nooit wat cineasten als bijvoorbeeld Fellini, Kubrick en Allen over de Oscars zeiden. En uiteindelijk komen cynische cineasten als Altman, Hitchcock en in mindere mate Alexander Payne toch ook met alle plezier hun beeldje ophalen. De Beste Film van dit jaar vind ik een van de grootste tegenvallers van de laatste decennia (met Shakespeare in Love, A Beautiful Mind en Chicago erbij gerekend, hoewel Crash nog altijd stukken beter is dan die films), maar een 'farce' zou ik de Oscars allerminst noemen...

wei
06-03-2006, 13:54
En uiteindelijk komen cynische cineasten als Altman, Hitchcock en in mindere mate Alexander Payne toch ook met alle plezier hun beeldje ophalen.

Hitchcock een beeldje opgehaald? :roll:

patrick_h
06-03-2006, 13:59
En uiteindelijk komen cynische cineasten als Altman, Hitchcock en in mindere mate Alexander Payne toch ook met alle plezier hun beeldje ophalen.
Hitchcock een beeldje opgehaald? :roll:

Jep, Hitchcock kreeg in '68 de "ere-oscar" (de Irving Thalberg Memorial Award) en die krijg je alleen als je'm ook daadwerkelijk komt ophalen.

spielberg_rules
06-03-2006, 13:59
En uiteindelijk komen cynische cineasten als Altman, Hitchcock en in mindere mate Alexander Payne toch ook met alle plezier hun beeldje ophalen.

Hitchcock een beeldje opgehaald? :roll:

De ere-oscar bestond toen nog niet (Thalberg Award), maar de'Always the bridesmaide, never the bride' en de 'Thank You' klinken ons allen blijkbaar bekend in de oren...

wei
06-03-2006, 14:03
De ere-oscar bestond toen nog niet (Thalberg Award), maar de'Always the bridesmaide, never the bride' en de 'Thank You' klinken ons allen blijkbaar bekend in de oren...

Verdorie ja zeg! *bitchslap*

patrick_h
06-03-2006, 14:23
En uiteindelijk komen cynische cineasten als Altman, Hitchcock en in mindere mate Alexander Payne toch ook met alle plezier hun beeldje ophalen. Hitchcock een beeldje opgehaald? :roll: De ere-oscar bestond toen nog niet (Thalberg Award), maar de'Always the bridesmaide, never the bride' en de 'Thank You' klinken ons allen blijkbaar bekend in de oren...

http://awardsdatabase.oscars.org/ampas_awards/DisplayMain.jsp?curTime=1141654826629

Hij bestond toen toch echt al...

Fafa
06-03-2006, 14:38
Aan wie zouden jullie de Oscars uit de verschillende categorieen toekennen. En dan niet alleen genomineerde films meerekenen he, gewoon over het algemeen gezien over 2005.

:?:

hstadman
06-03-2006, 14:48
eminem is rap, deze jongens noemden zichzelf bij de oscars toch echt hip hop, dat is echt wat anders hoor! :wink:
Ow shit, 3-6 Mafia wint gewoon een Oscar voor It's Hard out Here For A Pimp!! Zoals een vorige poster al beweerde was Eminem idd de eerste rapper die een Oscar won, maar hij is zelf niet op komen dagen en heeft dus ook niet opgetreden.....dus dit is de eerste keer dat een rap act bij de Oscars optreed....t zou echt super geweest zijn als Terrence Howard zelf had opgetreden, maar goed ik ben als hip-hop liefhebber allang blij dat deze superplaat gewonnen heeft! Verder een beetje verbaasd (maar niet helemaal) dat Crash won boven Brokeback Mountain, wat ook zeer verdiend is, hoewel ik het ook niet erg had gevonden als Munich of Brokeback had gewonnen.....Philip Seymour Hoffman verdiende ook zeker weten zijn Oscar maar ik hoopte toch echt dat Terrence Howard zou winnen voor Hustle And Flow. Reese Witherspoon was ook terecht, Rachel Weisz en Clooney ook (hoewel ik liever Matt Dillon met deze had willen zien weglopen). Ang Lee zal behoorlijk pissed zijn geweest dat na zn Oscar voor Best Director Brokeback niet won.....

Al met al, geen echt grote winnaar, wat ook wel weer eens verfrissend is.
Ook blij dat king Kong heeft gewonnen voor beste Visual Effects (*wacht tot King Kong FX haters beginnen te zeuren :twisted: )

1101
06-03-2006, 14:50
Rap, HipHop, negermuziek....
Allemaal hetzelfde.

hstadman
06-03-2006, 14:53
Altman was backstage ook lekker cynisch op de vragen die hij voorgeschoteld kreeg. :wink:

Op de vraag wat hij van brokeback mountain vindt en de speling van de natuur: altman: there are man with woman, man with man, woman with woman and one man with 2 women, the last one i like the most! Echt lachen! :D

Gelukkig was er nog een lichtpuntje in alle Oscar ellende: de Honorary Award voor Robert Altman, een van mijn favoriete filmmakers alltime. Dat die hele prijs verder niets voorstelt (behalve dan als goedmakertje omdat Altman meermalen genomineerd is geweest maar nooit iets gewonnen heeft) is niet zo boeiend, de man krijgt tenminste weer even zijn verdiende plaats in de spotlights.

On a related note: het schijnt dat tijdens de uitreiking de voorzitter van de Oscars die 'briljante', strontvervelende, zwaar onzinnige tekst heeft uitgesproken: "Storytelling is everything," (dus avant-garde films zijn, wat precies?). Even later uitte Altman de onsterfelijke woorden: "Stories don't interest me." :D Toch mooi dat er nog cynische mensen op deze wereld rondlopen.

hstadman
06-03-2006, 14:55
Niet voor de makers ervan, in amerika wordt hip hop weldegelijk anders gezien als rap! :wink:
Rap, HipHop, negermuziek....
Allemaal hetzelfde.

maikel_1981
06-03-2006, 15:02
Yahoo! Ik doe even een klein vreugdedansje omdat de gruwel die 'Brokeback Mountain' heet niet gewonnen heeft :lol: Dat 'Crash' nog een veel slechtere film is dan BM kan me niet eens meer zoveel schelen, ik ben allang blij dat het geen BM is. Toch jammer dat onze 'smaakvolle' meneer Ang Lee wederom onterecht gelauwerd wordt voor zijn zielloze regie, maar je kunt niet alles hebben. Blijft een grote farce die Oscars... Als een pathetische, ronduit stereotiepe en racistische film als 'Crash' de beste film van het jaar zou zijn dan zouden we toch wel in een hele droevige werelde leven. Oh well...

Farce? Hoewel ik het niet met de Beste Film eens ben, is het woord 'farce' eigenlijk grote onzin. Ik vergeet nooit wat cineasten als bijvoorbeeld Fellini, Kubrick en Allen over de Oscars zeiden. En uiteindelijk komen cynische cineasten als Altman, Hitchcock en in mindere mate Alexander Payne toch ook met alle plezier hun beeldje ophalen. De Beste Film van dit jaar vind ik een van de grootste tegenvallers van de laatste decennia (met Shakespeare in Love, A Beautiful Mind en Chicago erbij gerekend, hoewel Crash nog altijd stukken beter is dan die films), maar een 'farce' zou ik de Oscars allerminst noemen...
Nogmaals, dit is wederom een punt waarop we danig verschillen. De Oscars zijn enkel een commerciele en politieke aangelegenheid, einde verhaal. Ik hoop toch niet dat we dit gaan ontkennen allemaal. Het heeft in ieder geval totaal niets te maken met artistieke overwegingen, de hierboven al eerder genoemde quote 'Storytelling is Everything' is symbolisch voor de farce die de Oscars zijn: door je zo duidelijk te focussen op een specifieke vorm van film, benadeel je alle andere vormen van film. Dan kun je zeggen: maar kom, de Oscars zijn nu eenmaal bedoeld voor de commerciele Hollywoodfilm en niet voor de Europese artfilm, want daar heb je andere podia voor. Prima, helemaal waar. Maar helaas is de term Oscar in de algemene opinie opmerkelijk belangrijk, er zijn gewoon een heleboel mensen die een bepaalde film gaan kijken, enkel en alleen omdat die een Oscar gewonnen heeft en denken daarmee de absolute top in filmland binnen te halen. En dat is iets wat ik categoriaal weiger te onderkennen.

En als een film als 'A History of Violence' niet eens genomineerd is, tja... wat houd je dan over? Een politiek en commercieel spelletje en geen artistieke overwegingen. En denk je nu echt dat Altman zich nu echt druk maakt om dat beeldje? Ja, hij komt hem ophalen, maar daar is alles mee gezegd. Zelfs Bunuel heeft zijn Oscar opgehaald. Toen hem 'verweten' werd dat dit niet echt paste in zijn tegendraadse natuur zei hij iets in de trant van: 'ja, kom... ik ben Marlon Brando niet'.

hstadman
06-03-2006, 15:09
En denk je nu echt dat Altman zich nu echt druk maakt om dat beeldje?

gezien zijn erg cynische reacties, niet echt nee! :wink:

maikel_1981
06-03-2006, 15:14
En denk je nu echt dat Altman zich nu echt druk maakt om dat beeldje?

gezien zijn erg cynische reacties, niet echt nee! :wink:
De mooiste omschrijving die Altman ooit van zichzelf gegeven had, was dat hij een 'hopeful cynic' was: 'a guy who lives in the desert and hopes for rain.'

:D

Briljante man...

Filmfan1988
06-03-2006, 15:17
Er is een torrent voor de eerste 30 minuten van de show:


http://www.mininova.org/tor/243951

coole torrent! Jammer dat het niet de hele show is, maar het is beter dan niets! 8)

Jeroen D
06-03-2006, 15:23
De Oscars zijn enkel een commerciele en politieke aangelegenheid, einde verhaal.

-Maikel 1981 ; dit ben ik met je eens. Ik vind de Oscars weinig met films te maken hebben. Het is 1 groot spel wat mij betreft.

maikel_1981
06-03-2006, 15:32
De Oscars zijn enkel een commerciele en politieke aangelegenheid, einde verhaal.

-Maikel 1981 ; dit ben ik met je eens. Ik vind de Oscars weinig met films te maken hebben. Het is 1 groot spel wat mij betreft.
Whoopie! Iemand is het een keer met me eens :D

rrrick
06-03-2006, 15:57
De Oscars zijn enkel een commerciele en politieke aangelegenheid, einde verhaal. Ik hoop toch niet dat we dit gaan ontkennen allemaal.

Jawel hoor, ik ontken het wel. Wat is er commericeel aan het laten winnen van Crash, een film die op geen enkele wijze meer kan profiteren van het winnen van de oscars? Een film die met de beste wil van de wereld niet als mainstream te beschouwen is. Een film die ook buiten Amerika hoge waardering heeft gekregen.
Dit jaar kennen de academy awards inderdaad een behoorlijk politieke lading, Crash, Brokeback Mountain, Munich, Syriana, maar ik zie geen enkele wijzing van een structurele politieke invulling van het fenomeen Acadamy Awards door de jaren heen. Of jij ziet dingen in films als Chicago, Titanic en Lord of the Rings die ik gemist heb ;)



Het heeft in ieder geval totaal niets te maken met artistieke overwegingen

Sommige mensen zouden dit een zeer arrogante opmerking noemen ;). Artisticiteit is geen absolute wetenschap die je naast een meetlat kunt leggen. Artisticiteit is een kwestie van individuele smaak en interpretatie. Dat jij een liefhebber van een ander soort film bent is prima, maar jouw voorkeur krijgt niet meer waarde door het diskwalificeren van andere filmgenres of daaraan gekoppelde evenementen. Dat is zo'n zwaktebod.

spielberg_rules
06-03-2006, 16:16
Yahoo! Ik doe even een klein vreugdedansje omdat de gruwel die 'Brokeback Mountain' heet niet gewonnen heeft :lol: Dat 'Crash' nog een veel slechtere film is dan BM kan me niet eens meer zoveel schelen, ik ben allang blij dat het geen BM is. Toch jammer dat onze 'smaakvolle' meneer Ang Lee wederom onterecht gelauwerd wordt voor zijn zielloze regie, maar je kunt niet alles hebben. Blijft een grote farce die Oscars... Als een pathetische, ronduit stereotiepe en racistische film als 'Crash' de beste film van het jaar zou zijn dan zouden we toch wel in een hele droevige werelde leven. Oh well...

Farce? Hoewel ik het niet met de Beste Film eens ben, is het woord 'farce' eigenlijk grote onzin. Ik vergeet nooit wat cineasten als bijvoorbeeld Fellini, Kubrick en Allen over de Oscars zeiden. En uiteindelijk komen cynische cineasten als Altman, Hitchcock en in mindere mate Alexander Payne toch ook met alle plezier hun beeldje ophalen. De Beste Film van dit jaar vind ik een van de grootste tegenvallers van de laatste decennia (met Shakespeare in Love, A Beautiful Mind en Chicago erbij gerekend, hoewel Crash nog altijd stukken beter is dan die films), maar een 'farce' zou ik de Oscars allerminst noemen...
Nogmaals, dit is wederom een punt waarop we danig verschillen. De Oscars zijn enkel een commerciele en politieke aangelegenheid, einde verhaal. Ik hoop toch niet dat we dit gaan ontkennen allemaal. Het heeft in ieder geval totaal niets te maken met artistieke overwegingen, de hierboven al eerder genoemde quote 'Storytelling is Everything' is symbolisch voor de farce die de Oscars zijn: door je zo duidelijk te focussen op een specifieke vorm van film, benadeel je alle andere vormen van film. Dan kun je zeggen: maar kom, de Oscars zijn nu eenmaal bedoeld voor de commerciele Hollywoodfilm en niet voor de Europese artfilm, want daar heb je andere podia voor. Prima, helemaal waar. Maar helaas is de term Oscar in de algemene opinie opmerkelijk belangrijk, er zijn gewoon een heleboel mensen die een bepaalde film gaan kijken, enkel en alleen omdat die een Oscar gewonnen heeft en denken daarmee de absolute top in filmland binnen te halen. En dat is iets wat ik categoriaal weiger te onderkennen.

En als een film als 'A History of Violence' niet eens genomineerd is, tja... wat houd je dan over? Een politiek en commercieel spelletje en geen artistieke overwegingen. En denk je nu echt dat Altman zich nu echt druk maakt om dat beeldje? Ja, hij komt hem ophalen, maar daar is alles mee gezegd. Zelfs Bunuel heeft zijn Oscar opgehaald. Toen hem 'verweten' werd dat dit niet echt paste in zijn tegendraadse natuur zei hij iets in de trant van: 'ja, kom... ik ben Marlon Brando niet'.

Daar ben ik het natuurlijk volledig mee eens, maar dat was niet zozeer mijn punt. Een commercieel karakter maakt het nog geen farce, en het belang voor een Oscar voor iemands filmcarriere valt over het algemeen niet te onderschatten...

maikel_1981
06-03-2006, 16:22
De Oscars zijn enkel een commerciele en politieke aangelegenheid, einde verhaal. Ik hoop toch niet dat we dit gaan ontkennen allemaal.

Jawel hoor, ik ontken het wel. Wat is er commericeel aan het laten winnen van Crash, een film die op geen enkele wijze meer kan profiteren van het winnen van de oscars? Een film die met de beste wil van de wereld niet als mainstream te beschouwen is. Een film die ook buiten Amerika hoge waardering heeft gekregen.
:shock: Wat?? Is Crash op geen enkele wijze als mainstream te beschouwen?! Tenzij je de Cronenberg film bedoelt is de film echt gewoon volledig mainstream te noemen. En hoezo kan Crash op geen enkele wijze meer profiteren van het winnen van de Oscars? Meer mensen gaan die film nu kijken vanwege de extra publiciteit en dus profiteert de film daar van. Dat lijkt me zo klaar als een klontje.



Dit jaar kennen de academy awards inderdaad een behoorlijk politieke lading, Crash, Brokeback Mountain, Munich, Syriana, maar ik zie geen enkele wijzing van een structurele politieke invulling van het fenomeen Acadamy Awards door de jaren heen. Of jij ziet dingen in films als Chicago, Titanic en Lord of the Rings die ik gemist heb ;)
Als ik zeg een politiek spel dan heeft dat niet heel veel te maken met het feit of een film politiek geengageerd is of niet (hoewel in een geval als BM wel), het gaat veel meer om de commerciele belangen die op een politieke wijze worden uitgespeeld. Met andere woorden: het gaat allemaal om filmmaatschappijen en welke film het best in de markt gezet kan worden. Het is allemaal een grote show, puur voor het geld.





Het heeft in ieder geval totaal niets te maken met artistieke overwegingen

Sommige mensen zouden dit een zeer arrogante opmerking noemen ;). Artisticiteit is geen absolute wetenschap die je naast een meetlat kunt leggen. Artisticiteit is een kwestie van individuele smaak en interpretatie. Dat jij een liefhebber van een ander soort film bent is prima, maar jouw voorkeur krijgt niet meer waarde door het diskwalificeren van andere filmgenres of daaraan gekoppelde evenementen. Dat is zo'n zwaktebod.
Ik heb geen idee wat er arrogant is aan die opmerking, maar vermoedelijk heb jij een ander idee over arrogantie dan ik. Maar daar gaat hier niet over. Er ik ben ook helemaal geen liefhebber van een ander soort film, ik ben gewoon een liefhebber van het fenomeen film. Dat ik daarbij uiteindelijk meer geinteresseerd ben in andersoortige films dan de commerciele Hollywoodcinema is niet zo interessant, want ik kijk alle Hollywood cinema wel gewoon. Ik diskwalificeer dus nergens een ander filmgenre. Ik diskwalificeer enkel een daaraan gekoppeld evenement omdat het daar helemaal niet over de film gaat, maar enkel om de centen. Dit ontkennen lijkt me een behoorlijk naieve houding.

maikel_1981
06-03-2006, 16:27
Daar ben ik het natuurlijk volledig mee eens, maar dat was niet zozeer mijn punt. Een commercieel karakter maakt het nog geen farce, en het belang voor een Oscar voor iemands filmcarriere valt over het algemeen niet te onderschatten...
Dat laatste klopt. Maar dat zegt toch niets over de inhoud van de Oscaruitreiking? Daarmee zeg je feitelijk zelf dat het gewoon een groot spel is. Als men dat nu gewoon openlijk zou toegeven bij de Academy dan zou het allemaal niet zo'n probleem zijn. Maar dat doen ze niet en daarom is het een farce: het heeft geen enkele inhoudelijke waarde, enkel een commerciele.

Metal Earth
06-03-2006, 17:07
Ik vind het wel sterk gezegd van Clooney, dat hij vanaf nu zal worden bestempeld als oscarwinner George Clooney. Vanochtend stond er al weer in de volkskrant een advertentie van oscarwinnaar Brokeback Mountain (niet beste film, maar wel beste regie en screenplay geloof ik) nu in de bioscoop.

chrestomancy
06-03-2006, 17:26
dat de oscars een zeer commercieel iets is is al altijd zo geweest he. Als je werkelijke awards wilt is het filmfestival van cannes veel beter, eerlijker, en juister.

Alhoewel ik vond dat Brokeback Mountain niet beste film goed was (vond het wel een goede film, maar niet beste film goed) vind ik toch ook wel dat Crash, alhoewel geen slechte film, toch zeker niet dé beste film was van het afgelopen jaar.

En alhoewel beste film dit jaar toch wel een beetje gekocht is vond ik (ik hoop dat ik niet de enige ben die van mening is dat die bijna gekocht is?) ben ik wel van mening dat oscars voor beste acteur en actrice meestal wel eerlijk verloopt en wel juist bekroond worden. Ik heb capote wel nog niet gezien, maar wat ik weet van seymour hoffman (dat is toch zijn naam he?) dan vind ik hem wel een goede acteur. En reese witherspoon was wel goed in walk the line.

Dat enkele jaren geleden chicago zoveel oscars heeft gewonnen vond ik dan wel weer terecht, net zoals ook Adrien Brody met zijn oscar.
Meestal zijn beste acteur en actrice wel juist vind ik. Alhoewel ik heath ledger welg oed vond in brokeback mountain, zijn prestatie, zijn uiterlijk was soms wel beschamend, geen kat die geloofde dat hij plots 20 jaar ouder was, of in het begin gewoon 19 jaar oud, maar dat heeft niets met zijn prestatie te maken he

VincentBroccoli
06-03-2006, 17:45
Ik vind het wel sterk gezegd van Clooney, dat hij vanaf nu zal worden bestempeld als oscarwinner George Clooney. Vanochtend stond er al weer in de volkskrant een advertentie van oscarwinnaar Brokeback Mountain (niet beste film, maar wel beste regie en screenplay geloof ik) nu in de bioscoop.

En op het TKA-forum wordt 'oscaarwinnaar Crash' aangeboden :lol: .

Yu
06-03-2006, 17:46
En op het TKA-forum wordt 'oscaarwinnaar Crash' aangeboden :lol: .
Meteen gebruik maken van de situatie ja :lol:

Werner
06-03-2006, 17:49
Waarom maakt iedereen zich overigens zo druk over het commerciële karakter van de oscars? Natuurlijk is het een prestige-show, maar je moet er ook niet meer achter zoeken dan dat. En als ze nu juist een film verkiezen die je persoonlijk niet te pruimen vindt (zoals bij mij een paar jaar geleden het geval was het Chicago), dan trek je je dat toch gewoon niet aan? Het is een leuke eretitel, maar ook niets meer. Er is bijvoorbeeld voor zover ik weet geen geldprijs mee gemoeid.

Ronald_VR
06-03-2006, 18:01
En weet iemand of VTM in Belgie gewoon op de kabel te ontvangen is?

Ja.

NEE alleen in vlaanderen is deze op de kabel, dus niet in heel België

rrrick
06-03-2006, 18:16
:shock: Wat?? Is Crash op geen enkele wijze als mainstream te beschouwen?! Tenzij je de Cronenberg film bedoelt is de film echt gewoon volledig mainstream te noemen.

Dat is een geval van interpretatie. Jij vindt, ik vind...



En hoezo kan Crash op geen enkele wijze meer profiteren van het winnen van de Oscars? Meer mensen gaan die film nu kijken vanwege de extra publiciteit en dus profiteert de film daar van. Dat lijkt me zo klaar als een klontje.

De film draait niet meer in de bioscopen, in tegenstelling tot de andere genomineerden. Commercieel niet handig... Natuurlijk zal een aantal mensen nu meer geneigd zijn de dvd te huren/kopen. Maar als je het zo bekijkt is geen enkel festival/prijs commercie proof. Berlijn niet, Venetië niet en Cannes zeker niet. Ik kan 10 films bedenken die commercieel een stuk interessanter zouden zijn voor de oscars, maar ze zijn niet genomineerd...


Als ik zeg een politiek spel dan heeft dat niet heel veel te maken met het feit of een film politiek geengageerd is of niet (hoewel in een geval als BM wel), het gaat veel meer om de commerciele belangen die op een politieke wijze worden uitgespeeld. Met andere woorden: het gaat allemaal om filmmaatschappijen en welke film het best in de markt gezet kan worden. Het is allemaal een grote show, puur voor het geld.

Ok, ik dacht dat je het anders bedoelde, excuus. Maar toch, zie ook mijn bovenstaande opmerkingen, als het echt alleen maar om het geld ging dan waren er 100% zeker commercieel meer interessante films genomineerd én bekroond. Je zal mij niet horen zeggen dat commercie geen enkele rol speelt. Het gaat me alleen te ver om het als een volledig commercieel circus af te schrijven. Dat is veel te zwart/wit en doet veel hollywood producties te kort. Crash is een oprechte film die volgens mij met de beste intenties is gemaakt. Ik blijf erbij dat gezien het thema, de uitvoering en verfilming Crash geen mainstream film is. Je kunt Crash niet vergelijken met Fantastic 4, Cheaper by the Dozen of whatever.



Ik heb geen idee wat er arrogant is aan die opmerking, maar vermoedelijk heb jij een ander idee over arrogantie dan ik. Maar daar gaat hier niet over. Er ik ben ook helemaal geen liefhebber van een ander soort film, ik ben gewoon een liefhebber van het fenomeen film. Dat ik daarbij uiteindelijk meer geinteresseerd ben in andersoortige films dan de commerciele Hollywoodcinema is niet zo interessant, want ik kijk alle Hollywood cinema wel gewoon. Ik diskwalificeer dus nergens een ander filmgenre. Ik diskwalificeer enkel een daaraan gekoppeld evenement omdat het daar helemaal niet over de film gaat, maar enkel om de centen. Dit ontkennen lijkt me een behoorlijk naieve houding.

Nogmaals, het woordje 'enkel' geeft een asboluutheid aan die geen tegenspraak duldt, gevolgd door een denigrerend waarde-oordeel over iemand die een andere mening heeft. Sommigen zouden dat arrogant noemen ;)
Anyway, de hele uitreiking is een gelikte, strakke show die je misschien wel als 'amerikaans' kan typeren (hoewel Cannes, Berlijn etc. er langzamerhand niet meer voor onderdoen). Maar de Academy Awards zélf zijn wat mij betreft niet terzijde te schuiven als een simpel commercieel kunstje.

En zoals altijd, je hoeft niet te kijken ;)

Tuvok
06-03-2006, 18:23
Je kunt nooit iedereen tevreden houden met zo'n prijzencircus. De leden van de jury die moeten beslissen over al die films geven daar hun mening over. Dat die mening niet de jouwe hoeft te zijn, is niet meer dan logisch. Je kunt het er dus rustig mee oneens zijn, maar het bestempelen als een farce of meer van dat soort uitdrukkingen, is onterecht tegenover de jury. Zij geven immers hun mening en die heb je te respecteren, ongeacht of dat nu jou mening is ja of nee. Enkele jaren geleden had A Beautiful Mind de oscar voor beste film gewonnen, terwijl ik dat juist een slechte film vond. Ik bedoel maar.
Persoonlijk ben ik het in het algemeen eens met de uiteindelijke uitslag. Voor mij (met als opmerking dat ik niet alle kandidaten heb kunnen zien) zijn Crash en Brokeback Mountain met afstand de beste films van dit jaar en ben blij dat de oscars 'eerlijk' over de twee zijn verdeeld.

Maar let wel, dames en heren mede-forumleden, dat is mijn mening. :D

1101
06-03-2006, 18:28
Heerlijk die clashes tussen de altijd alerte avantgarde [maikel] en de vastgeroeste mainstream [spielberg_rules]. Thou shalt not bow!

Oscars niet commercieel? Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahaaaaaa!!!

Ahum.

Hoeveel zou het kosten ze op de Nederlandse tv te krijgen? Presto!

Oscars niet politiek? Uiteraard voor veel interpretaties vatbaar, maar 2 negers tegelijk met Oscar [Berry / Washington]? Geen prijs voor terroristenfilm [Paradise Now]? Lord of the Rings 2 jaar genegeerd om uiteindelijk ALLE nominaties te verzilveren? En ik ben nog maar een leek! Moet je nagaan wat de kenner voor connecties kan maken.

Oscars zijn spektakel. Even commercieel als voetbal. Leuk om te zien maar [voor mij] van geen artistieke waarde whatsoever.

maikel_1981
06-03-2006, 18:44
:shock: Wat?? Is Crash op geen enkele wijze als mainstream te beschouwen?! Tenzij je de Cronenberg film bedoelt is de film echt gewoon volledig mainstream te noemen.

Dat is een geval van interpretatie. Jij vindt, ik vind...
:? Tja, het is altijd een geval van interpretatie. Maar daar kom je niet verder mee volgens mij. Anyway, ik vind het fijn voor je dat jij Crash nog niet met de beste wil ter wereld een mainstream film kunt noemen. Dat lijkt mij echter nogal overdreven. Nee, het is geen Fantastic Four, maar verder is het in ieder opzicht mainstream, een term die overigens geen waardeoordeel is. Maar als avant-garde freak heb ik sowieso een andere definitie van mainstream dan veel mensen vermoedelijk.





En hoezo kan Crash op geen enkele wijze meer profiteren van het winnen van de Oscars? Meer mensen gaan die film nu kijken vanwege de extra publiciteit en dus profiteert de film daar van. Dat lijkt me zo klaar als een klontje.

De film draait niet meer in de bioscopen, in tegenstelling tot de andere genomineerden. Commercieel niet handig... Natuurlijk zal een aantal mensen nu meer geneigd zijn de dvd te huren/kopen. Maar als je het zo bekijkt is geen enkel festival/prijs commercie proof. Berlijn niet, Venetië niet en Cannes zeker niet. Ik kan 10 films bedenken die commercieel een stuk interessanter zouden zijn voor de oscars, maar ze zijn niet genomineerd...
Ik heb geen idee wat je punt is hier. Als je wilt suggereren dat iedere prijs van ieder festival de bekendheid van een film omhoog trekt, dan heb je volledig gelijk natuurlijk. Dat is ook de grap.





Als ik zeg een politiek spel dan heeft dat niet heel veel te maken met het feit of een film politiek geengageerd is of niet (hoewel in een geval als BM wel), het gaat veel meer om de commerciele belangen die op een politieke wijze worden uitgespeeld. Met andere woorden: het gaat allemaal om filmmaatschappijen en welke film het best in de markt gezet kan worden. Het is allemaal een grote show, puur voor het geld.

Ok, ik dacht dat je het anders bedoelde, excuus. Maar toch, zie ook mijn bovenstaande opmerkingen, als het echt alleen maar om het geld ging dan waren er 100% zeker commercieel meer interessante films genomineerd én bekroond. Je zal mij niet horen zeggen dat commercie geen enkele rol speelt. Het gaat me alleen te ver om het als een volledig commercieel circus af te schrijven. Dat is veel te zwart/wit en doet veel hollywood producties te kort. Crash is een oprechte film die volgens mij met de beste intenties is gemaakt. Ik blijf erbij dat gezien het thema, de uitvoering en verfilming Crash geen mainstream film is. Je kunt Crash niet vergelijken met Fantastic 4, Cheaper by the Dozen of whatever.
Dat laatste kan wel degelijk volgens mij, maar goed. Ik zie ook niet in hoe het afschrijven van de Oscars als een show veel Hollywood producties tekort doet, want dat heeft gewoon niets met elkaar te maken. En dat een film met de beste intenties gemaakt is, dat mag ik hopen. Dat zegt echter alleen niks over de kwaliteit van een film.





Ik heb geen idee wat er arrogant is aan die opmerking, maar vermoedelijk heb jij een ander idee over arrogantie dan ik. Maar daar gaat hier niet over. Er ik ben ook helemaal geen liefhebber van een ander soort film, ik ben gewoon een liefhebber van het fenomeen film. Dat ik daarbij uiteindelijk meer geinteresseerd ben in andersoortige films dan de commerciele Hollywoodcinema is niet zo interessant, want ik kijk alle Hollywood cinema wel gewoon. Ik diskwalificeer dus nergens een ander filmgenre. Ik diskwalificeer enkel een daaraan gekoppeld evenement omdat het daar helemaal niet over de film gaat, maar enkel om de centen. Dit ontkennen lijkt me een behoorlijk naieve houding.

Nogmaals, het woordje 'enkel' geeft een asboluutheid aan die geen tegenspraak duldt, gevolgd door een denigrerend waarde-oordeel over iemand die een andere mening heeft. Sommigen zouden dat arrogant noemen ;)
Prima.



En zoals altijd, je hoeft niet te kijken ;)
Ik heb ook niet gekeken, ik heb wel betere dingen te doen. De grap is dat die hele Oscars mij feitelijk gestolen kunnen worden, wie of wat er wint zegt mij totaal niets. Vanwege mijn persoonlijke crusade tegen Brokeback Mountain vond ik het echter wel zo prettig dat die film in ieder geval niet gewonnen heeft. Verder laat het me volledig koud.


Oscars zijn spektakel. Even commercieel als voetbal. Leuk om te zien maar [voor mij] van geen artistieke waarde whatsoever.
Gelukkig zijn er nog mensen die de zaken kunnen zien zoals ze zijn :wink:

pavko
06-03-2006, 18:52
Er is een torrent voor de eerste 30 minuten van de show:


http://www.mininova.org/tor/243951

coole torrent! Jammer dat het niet de hele show is, maar het is beter dan niets! 8)


en hier de torrent voor de gehele show:

http://www.mininova.org/tor/244258
wel wat weinig seeders....:?
enjoy!

ikzelf ga liever voor de stukjes van Jon Stewart......

http://www.mininova.org/tor/244075

rrrick
06-03-2006, 19:22
Oscars niet commercieel? Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahaaaaaa!!!



Ja dit is eindelijk een heel overtuigend argument, ik ben om ;)

Leuke discussie, no hard feelings :)

Z-Man
06-03-2006, 20:48
Maikel ik lees vaker je reacties (nou ja lezen er een beetje overheen kijken) mijn enige vraag is: hou je eigenlijk uberhaupt wel van film?

En als Oscars je toch niks interesseren, waarom dan posten in deze thread?

TheGodfather
06-03-2006, 20:53
Rap, HipHop, negermuziek....
Allemaal hetzelfde.
:shock: dude! ik zou me als ik jou was toch eens wat meer verdiepen erin. En je opmerking vooral niet aan mensen uit "de scene" laten horen ;)

Daan de G.
06-03-2006, 20:53
idd, verpest nou niet weer een topic zoals bij brokeback mountain het geval was ;)

Wat heeft Clooney trouwens gezegd? heb het helaas niet gezien :(

Z-Man
06-03-2006, 21:08
Rap, HipHop, negermuziek....
Allemaal hetzelfde.


Fout. Zoals iemand anders al opmerkte (en ik zelf ook vergeten was aan te kaarten) is er wel degelijk een verschil tussen rap en hip-hop, vooral in de VS waar de mainstream muziek die we hier ook kennen (Nelly, 50 Cent, Eminem de laatste jaren, Missy Elliott etc) gezien word als rap en meer club-georienteerd is en meestal gaat over de bekende zaken (geen uitleg nodig lijkt me) en materiale zaken. Hip-hop daarentegen bevat voor het grootste gedeelte een diepere boodschap en is wat de lyrics betreft ook een stuk moeilijker te bevatten voor de gemiddelde luisteraar (denk aan metaforen en punchlines etc.) en geeft daarmee ook vaak in woorden de moeilijkheden mee waarmee deze artiesten grotendeels in zijn opgegroeid. Goede voorbeelden zijn Mos Def, Common, Talib Kweli en Little Brother. Een goed voorbeeld van een artiest die in beide categorieen thuishoort is Kanye West, die de essentie van hip-hop uitbrengt, maar ondertussen ook mainstream is.

En wat die negermuziek opmerking betreft, hip-hop is natuurlijk als beginsel iets uit de zwarte cultuur, maar we leven in 2006 waar we eigenlijk dingen niet meer in hokjes hoeven te plaatsen lijkt mij zo.

Erik Sastriawan
06-03-2006, 21:14
maar 2 negers tegelijk met Oscar [Berry / Washington]?

Afro-American :roll:


En ik ben nog maar een leek!

:mrgreen:

TheGodfather
06-03-2006, 21:18
Rap, HipHop, negermuziek....
Allemaal hetzelfde.


Fout. Zoals iemand anders al opmerkte (en ik zelf ook vergeten was aan te kaarten) is er wel degelijk een verschil tussen rap en hip-hop, vooral in de VS waar de mainstream muziek die we hier ook kennen (Nelly, 50 Cent, Eminem de laatste jaren, Missy Elliott etc) gezien word als rap en meer club-georienteerd is en meestal gaat over de bekende zaken (geen uitleg nodig lijkt me) en materiale zaken. Hip-hop daarentegen bevat voor het grootste gedeelte een diepere boodschap en is wat de lyrics betreft ook een stuk moeilijker te bevatten voor de gemiddelde luisteraar (denk aan metaforen en punchlines etc.) en geeft daarmee ook vaak in woorden de moeilijkheden mee waarmee deze artiesten grotendeels in zijn opgegroeid. Goede voorbeelden zijn Mos Def, Common, Talib Kweli en Little Brother. Een goed voorbeeld van een artiest die in beide categorieen thuishoort is Kanye West, die de essentie van hip-hop uitbrengt, maar ondertussen ook mainstream is.

En wat die negermuziek opmerking betreft, hip-hop is natuurlijk als beginsel iets uit de zwarte cultuur, maar we leven in 2006 waar we eigenlijk dingen niet meer in hokjes hoeven te plaatsen lijkt mij zo.
goed uitgelegd (y). Ik zou zeggen: luister de cd "Let`s Get Free" van Dead Prez eens en je weet je gelijk waar echte hip-hop om draait ;)

Lex v/d Moolen
06-03-2006, 21:27
Wat heeft Clooney trouwens gezegd? heb het helaas niet gezien :(
http://www.zippyvideos.com/6902679344133786/oscars2006_ceremony/*clooneyclips

Z-Man
06-03-2006, 21:31
goed uitgelegd . Ik zou zeggen: luister de cd "Let`s Get Free" van Dead Prez eens en je weet je gelijk waar echte hip-hop om draait

Thanks!! Enne das idd een top cd die uiteraard ongeveer niemand in Nederland weer gehoord heeft :( :wink:

TheGodfather
06-03-2006, 21:40
goed uitgelegd . Ik zou zeggen: luister de cd "Let`s Get Free" van Dead Prez eens en je weet je gelijk waar echte hip-hop om draait

Thanks!! Enne das idd een top cd die uiteraard ongeveer niemand in Nederland weer gehoord heeft :( :wink:
Nee die kent idd. niemand volgens mij. De lyrics van They Schools en Police State zijn echt geweldig!


School is like a 12 step brainwash camp
They make you think if you drop out you ain’t got a chance

Maar ja, als je in een goede stad woont moet je ook naar goede muziek luisteren he ;) :P

maikel_1981
06-03-2006, 21:53
Maikel ik lees vaker je reacties (nou ja lezen er een beetje overheen kijken) mijn enige vraag is: hou je eigenlijk uberhaupt wel van film?
Nee, totaal niet.



En als Oscars je toch niks interesseren, waarom dan posten in deze thread?
Zoals ik al eerder aangegeven had wilde ik mijn vreugde even uiten dat BM in ieder geval niet gewonnen had. En daarna werd ik meegesleurd in een discussie. What can you do?

Werner
06-03-2006, 22:04
Fout. Zoals iemand anders al opmerkte (en ik zelf ook vergeten was aan te kaarten) is er wel degelijk een verschil tussen rap en hip-hop,

Wordt vreselijk OT hier, maar toch een korte reactie: Kan zijn dat er een verschil is, maar bijvoorbeeld al die discotheek-muziek is bijvoorbeeld ook nog eens onderverdeeld in subgenres (house, trance en wat is het nog allemaal), maar ik catalogeer dat allemaal onder het label "djoenke djoenke", en ben niet geneigd om me er erg in te verdiepen. Idem met rapmuziek of hoe je het ook wil noemen. Idem met jazz, heb ik geen laars verstand van. Is het daarom een cultureel hoogstaand product? Voor de ene wel en voor de andere niet zeker.

En terug een beetje ontopic: ik zou er niet dadelijk een cd van kopen, laat staan er een oscar aan uitreiken als beste soundtrack. Ik heb ook niet de pretentie dat ik er verstand van heb.

En helemaal ontopic: ik ben blijkbaar wat traag van begrip aan het worden, want ik heb pas daarstraks op het tv-journaal beseft dat March Of The Penguins de oscar voor beste documentaire in de wacht heeft gesleept.

1101
06-03-2006, 22:06
Neger neger neger neger neger neger. Neger neger neger. Neger? Neger!

Malkovich!

Werner
06-03-2006, 22:07
Neger neger neger neger neger neger. Neger neger neger. Neger? Neger!

Malkovich!

Your point being?

Z-Man
06-03-2006, 22:10
Neger neger neger neger neger neger. Neger neger neger. Neger? Neger!

Malkovich!

Triest man, niet eens zin om hier woorden aan vuil te maken. Mensen zullen we het maar weer over de Oscars hebben :wink:

Filmfan
06-03-2006, 22:12
Ik las dat iemand zei dat Mioch gezegd had dat volgend jaar oscars in Nederland op TV te zien waren... weet iemand hier al meer van???
En weet ook iemand of die van dit jaar ergens op internet te zien zijn, behalve de al eerder genoemde sites?[/quote]

1101
06-03-2006, 22:17
Toch woorden aan vuil gemaakt. Ga! Zet u op het dak met 'ne bos ajuinen!

Maar maikel, ik verbaas me er een beetje over dat juist jij, als biseksueel, zo tegen Bareback Mountain predikt. Heb ik over je motivatie heengelezen [afgezien van de zielloze regie] of is er iets onbesproken gebleven?

Moppersmurf
06-03-2006, 23:18
Er valt veel te zeggen over de oscaruitreiking van de laatste jaren. Als echt filmliefhebber is me opgevallen dat het aantal goeie films sinds 11 september 2001 flink gedaald is. De filmmakers nemen naar mijn mening niet zoveel risico meer, en dat vertaald zich naar de 13 uit een dozijn films, waardoor 'kleinere' films meer ruimte krijgen, terwijl dat eerst niet was. Het niveau van genomineerde films is helaas helaas ook afgenomen. Films die nu genomineerd zijn voor beste film, zouden volgens mij nooit en te nimmer geacht worden een nominatie in de wacht te slepen voor 11 sept. En ja, de oscars worden nu eenmaal iedere jaar uitgereikt, en ze willen natuurlijk de naam nog steeds hoog houden als de meest prestigeuse filmprijs. Als ze dat niet voorhouden, wat is de Oscar dan nog waard tegenwoordig? Niet veel vrees ik. Volgens mij zijn er al iedere jaar steeds minder kijkers. Ik heb het gezien op Pro 7, maar net als voorgaande jaren vind ik de show steeds saaier worden. Ieder heeft zo zijn/haar eigen mening welke film nu wel of niet terecht gewonnen heeft. Ik persoonlijk schaar 'Crash' (hoewel een goeie film) in hetzelfde rijtje als Shakespeare in Love, A Beautiful Mind....
Had Brokeback dan 'moeten' winnen? Wederom een goeie film hoor, maar ook niet een terechte winnaar als die het was geweest. Natuurlijk, dit is mijn persoonlijke mening, en ik probeer positief te blijven dat het ooit wel goed komt.

maikel_1981
06-03-2006, 23:27
Maar maikel, ik verbaas me er een beetje over dat juist jij, als biseksueel, zo tegen Bareback Mountain predikt. Heb ik over je motivatie heengelezen [afgezien van de zielloze regie] of is er iets onbesproken gebleven?
Ik heb hier uitgebreid mijn mening verkondigd over deze film:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=876953#876953

En ik sta nog steeds achter ieder woord.

Marc1978
07-03-2006, 00:48
Misschien toch een klein Nederlands succesje in Hollywood ?

Oscar special effects ; "Kïng Kong" door Joe Letteri, Brian Van't Hul, Christian Rivers en Richard Taylor.

Geluidsbewerking ; "King Kong" door Mike Hopkins, Ethan Van der Ryn.

Brian Van 't Hul, en Ethan Van der Ryn klinkt wel erg Nederlands, dus weet iemand of ze van Nederlandse komaf zijn of hebben ze Nederlandse (voor-) ouders ? :D :wink:

witness
07-03-2006, 13:18
Misschien toch een klein Nederlands succesje in Hollywood ?

Oscar special effects ; "Kïng Kong" door Joe Letteri, Brian Van't Hul, Christian Rivers en Richard Taylor.

Geluidsbewerking ; "King Kong" door Mike Hopkins, Ethan Van der Ryn.

Brian Van 't Hul, en Ethan Van der Ryn klinkt wel erg Nederlands, dus weet iemand of ze van Nederlandse komaf zijn of hebben ze Nederlandse (voor-) ouders ? :D :wink:

Gezien de voornamen Brian en Ethan is het heel onwaarschijnlijk dat ze Nederlanders zijn.
Volgens mij komen ze uit Nieuw-Zeeland, misschien Australie en daar zitten inderdaad veel nakomelingen van Nederlanders.

spielberg_rules
07-03-2006, 13:32
Als ik zeg een politiek spel dan heeft dat niet heel veel te maken met het feit of een film politiek geengageerd is of niet (hoewel in een geval als BM wel), het gaat veel meer om de commerciele belangen die op een politieke wijze worden uitgespeeld. Met andere woorden: het gaat allemaal om filmmaatschappijen en welke film het best in de markt gezet kan worden. Het is allemaal een grote show, puur voor het geld.


Hier ben je wat kort door de bocht volgens mij. De politiek geladen films van dit Oscarjaar zijn namelijk in de eerste plaats te danken aan hun cineasten. Het zijn persoonlijke projecten waar alle cineasten jaren aan hebben gewerkt. Dat de studio's er vervolgens geld uit proberen te halen is de keerzijde van de medaille, maar is niet meer dan logisch/realistisch, en het gebeurt natuurlijk overal ter wereld, niet alleen in Hollywood. Mainstreamfilms kunnen nu eenmaal niet los gezien worden van geld.

spielberg_rules
07-03-2006, 13:37
Heerlijk die clashes tussen de altijd alerte avantgarde [maikel] en de vastgeroeste mainstream [spielberg_rules]. Thou shalt not bow!


Het denken in deze tweesplitsing is hoogst merkwaardig. Hoewel ik niet ontken dat mijn voorkeur meer uitgaat naar de verhalende cinema en die van Maikel meer naar de avant-garde cinema, is een dergelijke opsplitsing volgens mij vrij zinloos. Ik kijk ook met veel plezier avant-garde en artfilms, en Maikel kijkt ook met veel plezier naar (bepaalde) mainstreamfilms. Met het 'thou shalt not bow!' gedeelte sla je de spijker dan wel weer op zijn kop :wink:

1101
07-03-2006, 14:30
Fair enough. Ik heb de film nog niet gezien, en heb dat ook niet in de kortetermijnplanning staan, maar ik sta ook niet te popelen. Maar aangezien ik jouw menig, Maikel, altijd interessant doch variabel vind [ben het niet altijd eens en niet altijd oneens] heeft je epistel geen invloed op mij.

We zullen het wel zien. Meningen blijven altijd wel interessant. Fijn dat er toch mensen intensief naar film kijken.

Even off-topic@maikel: heb jij misschien wat fijn discussiemateriaal omtrent Michael Haneke? Lijkt me een goeie aanvulling op mijn scriptie.

Hugo R
07-03-2006, 14:47
De Oscars zijn blijkbaar niet al te best bekeken dit jaar in de VS.

SHOW BEKOORT DE AMERIKAANSE KIJKER NIET
************************* **************
Filmcritici zijn het erover eens dat
het een sterk Oscarjaar was, maar dat
weerspiegelt zich alvast niet in de
kijkcijfers. De show is in de VS door
"maar" 38,8 miljoen mensen bekeken.

De show, die met Jon Stewart nochtans
een spitse nieuwe presentator had,
haalde het laagste kijkcijfer sinds het
absolute dieptepunt van 2003, toen maar
33 miljoen mensen de ceremonie volgden.

Vorig jaar werd de Oscarshow bekeken
door 41 miljoen kijkers. De best
bekeken Oscarshow is nog altijd die van
1998, toen 55 miljoen Amerikanen de
kaskraker "Titanic" zagen winnen.

Bron: een tt

patrick_h
07-03-2006, 14:52
Misschien toch een klein Nederlands succesje in Hollywood ?

Oscar special effects ; "Kïng Kong" door Joe Letteri, Brian Van't Hul, Christian Rivers en Richard Taylor.

Geluidsbewerking ; "King Kong" door Mike Hopkins, Ethan Van der Ryn.

Brian Van 't Hul, en Ethan Van der Ryn klinkt wel erg Nederlands, dus weet iemand of ze van Nederlandse komaf zijn of hebben ze Nederlandse (voor-) ouders ? :D :wink:

Gezien de voornamen Brian en Ethan is het heel onwaarschijnlijk dat ze Nederlanders zijn.
Volgens mij komen ze uit Nieuw-Zeeland, misschien Australie en daar zitten inderdaad veel nakomelingen van Nederlanders.

Mijn broer heet ook Brian, dus dat hoeft niets te betekenen, maar de heren hadden wel een vet kiwi-accent, dus als het Nederlanders zijn, zijn ze in ieder geval goed geintegreerd. :)

maikel_1981
07-03-2006, 14:54
Als ik zeg een politiek spel dan heeft dat niet heel veel te maken met het feit of een film politiek geengageerd is of niet (hoewel in een geval als BM wel), het gaat veel meer om de commerciele belangen die op een politieke wijze worden uitgespeeld. Met andere woorden: het gaat allemaal om filmmaatschappijen en welke film het best in de markt gezet kan worden. Het is allemaal een grote show, puur voor het geld.


Hier ben je wat kort door de bocht volgens mij. De politiek geladen films van dit Oscarjaar zijn namelijk in de eerste plaats te danken aan hun cineasten. Het zijn persoonlijke projecten waar alle cineasten jaren aan hebben gewerkt. Dat de studio's er vervolgens geld uit proberen te halen is de keerzijde van de medaille, maar is niet meer dan logisch/realistisch, en het gebeurt natuurlijk overal ter wereld, niet alleen in Hollywood. Mainstreamfilms kunnen nu eenmaal niet los gezien worden van geld.
Huh? Ik zeg volgens mij helemaal niets over de reden of de manier waarop de films gemaakt zijn of worden. Sterker nog, ik stelde juist dat het mij hier niet ging om de politieke lading van een film, maar van het politieke spel er omheen. De films zijn er nu eenmaal en daarmee wordt een politiek spel gespeeld.



Heerlijk die clashes tussen de altijd alerte avantgarde [maikel] en de vastgeroeste mainstream [spielberg_rules]. Thou shalt not bow!


Ik kijk ook met veel plezier avant-garde en artfilms,
Noem eens een aantal avant-garde films waar je met veel plezier naar kijkt.

:twisted:


Even off-topic@maikel: heb jij misschien wat fijn discussiemateriaal omtrent Michael Haneke? Lijkt me een goeie aanvulling op mijn scriptie.
Ik ben niet zo thuis in mijn Haneke met enkel drie films tot nu toe gezien, dus ik kan je hier niet mee helpen. Wellicht kun je iets met de Senses of Cinema (http://www.sensesofcinema.com/contents/directors/03/haneke.html) entry, voor zover je die nog niet kent. Waar gaat je scriptie over?

1101
07-03-2006, 18:32
Misschien toch een klein Nederlands succesje in Hollywood ?
Oscar special effects ; "Kïng Kong" door Joe Letteri, Brian Van't Hul, Christian Rivers en Richard Taylor.
Geluidsbewerking ; "King Kong" door Mike Hopkins, Ethan Van der Ryn.
Brian Van 't Hul, en Ethan Van der Ryn klinkt wel erg Nederlands, dus weet iemand of ze van Nederlandse komaf zijn of hebben ze Nederlandse (voor-) ouders ? :D :wink:
Gezien de voornamen Brian en Ethan is het heel onwaarschijnlijk dat ze Nederlanders zijn.
Volgens mij komen ze uit Nieuw-Zeeland, misschien Australie en daar zitten inderdaad veel nakomelingen van Nederlanders.
Mijn broer heet ook Brian, dus dat hoeft niets te betekenen, maar de heren hadden wel een vet kiwi-accent, dus als het Nederlanders zijn, zijn ze in ieder geval goed geintegreerd. :)

Ik denk dat de helft van alle kiwi's van Nederlandse afkomst is. Nageslacht van de emigranten uit WOII.

maikel_1981
07-03-2006, 22:02
Even een mooi weetje van avant-garde autoriteit Fred Camper die een heel nieuw licht laat schijnen over de Oscar uitreiking:



"they" want you to believe that this nonsense has
some meaning, and in terms of the structures of the industry, the
maintenance of the "institution" of celebrity, and the marketing of
movies, it actually does. Just don't confuse it with aesthetics.

"Don't confuse it with aesthetics," except that the multi-million dollar
profits from the Oscar telecast are used by the Academy to fund an
excellent film preservation program. The films preserved are a lot wider
ranging that the films that seem to interest most cinephiles. They've
preserved many avant-garde films, including those of Warren Sonbert.
Currently they're undertaking to try to preserve all of Brakhage, making
new preservation internegs and new printing internegs from the originals.

Dus ik neem bij deze zeer nederig al mijn negatieve woorden over de Oscars terug. Lang leve de Academy Awards!

Werner
07-03-2006, 22:05
Even een mooi weetje van avant-garde autoriteit Fred Camper die een heel nieuw licht laat schijnen over de Oscar uitreiking:

Dat dergelijke organisaties hun grote commerciële successen gebruiken om tegelijkertijd de kleinere, minder leefbare film te ondersteunen, wordt wel meer gedaan (of zo wordt toch beweerd). Hetzelfde idee achter de zgn. "billijke vergoeding" hier in België voor muziek. Mooi toch?

maikel_1981
07-03-2006, 22:11
Even een mooi weetje van avant-garde autoriteit Fred Camper die een heel nieuw licht laat schijnen over de Oscar uitreiking:

Dat dergelijke organisaties hun grote commerciële successen gebruiken om tegelijkertijd de kleinere, minder leefbare film te ondersteunen, wordt wel meer gedaan (of zo wordt toch beweerd). Hetzelfde idee achter de zgn. "billijke vergoeding" hier in België voor muziek. Mooi toch?
Ja, mijn voorheen rostvaste zwart-wit wereld van goed vs. kwaad ziet zich in een klap volledig op zijn kop gezet. :D Het kan dus allemaal wel!

hstadman
07-03-2006, 22:14
Wordt wel vaker gedaan om geld te verzamelen met commerciele dingen om de minder bekende zaken te bekostigen. Overigens mogen ze in Nederland ook wel opschieten; de films van bert haanstra e.d. zijn volgens mij ook nog niet veilig! :wink:

maikel_1981
07-03-2006, 22:18
Wordt wel vaker gedaan om geld te verzamelen met commerciele dingen om de minder bekende zaken te bekostigen. Overigens mogen ze in Nederland ook wel opschieten; de films van bert haanstra e.d. zijn volgens mij ook nog niet veilig! :wink:
In de komende twee jaar komt het complete oeuvre van Johan van der Keuken op DVD (de eerste boxset deze maand al meen ik) en de Joris Ivens Foundation belooft ons al twee jaar ofzo een boxset met verzameld werk. Het komt dus wel allemaal!

1101
07-03-2006, 22:28
Zag ooit 'Glas' in de bioscoop. Een vreselijk slechte kopie, maar wel een van de laatste, naar het scheen. Lekker preservated dan.

Shady_Guy
07-03-2006, 23:25
Ik heb zojuist de oscar uitreiking gekeken en ben redelijk tevreden over de uitslag. Ik vond het wel jammer dat Felicity Huffman geen oscar voor beste actrice in de wacht sleepte. Gelukkig was Reese wel mijn tweede keus.

Waar ik me wel een beetje aan geërgerd heb was dat tot tweemaal toe de dvd industrie een beetje de grond in werd geboord door maar te benadrukken dat een film toch veel leuker is op het grote scherm. Dit was vast een reactie op de slechte boxoffice cijfers het afgelopen jaar, maar het schoot me een beetje in het verkeerde keelgat.

Werner
08-03-2006, 08:51
Waar ik me wel een beetje aan geërgerd heb was dat tot tweemaal toe de dvd industrie een beetje de grond in werd geboord door maar te benadrukken dat een film toch veel leuker is op het grote scherm. Dit was vast een reactie op de slechte boxoffice cijfers het afgelopen jaar, maar het schoot me een beetje in het verkeerde keelgat.

Bij de volgende oscaruitreiking zullen we daar eens een bus met gemiddelde Vlaamse en Nederlandse bioscoopbezoekers droppen, stinkend naar popcorn, aan elkaar plakkend van de dipsaus, en uiteraard met alle storende geluiden (knabbel knabbel bel bel tater tater...) die daarbij horen... :twisted:

spielberg_rules
08-03-2006, 10:30
Noem eens een aantal avant-garde films waar je met veel plezier naar kijkt.

:twisted:


Goede opmerking Maikel :twisted: Hoewel ik absoluut geen expert ben op vlak van avant-garde ofzo, heb ik toch wel het een en ander gezien. Bunuel, Brakhage, Warhol, Ruttman, Dwoskin, Dulac, Richter, Marker,... , vooral van de bekende/grote avant-gardisten heb ik wel het één en ander gezien. Het ene bevalt me beter dan het andere. Het klassieke voorbeel'd, 'Un Chien Andalou' blijf ik een sublieme, overweldigende ervaring vinden, en de manier waarop Brakhage een geboorte filmt is even overrompelend als ontroerend mooi ( :wink:), terwijl bijvoorbeeld de 'Opus'-werkjes van Ruttman me dan weer heel weinig zeggen. Met andere woorden, hoewel ik zeker geen avant-garde kenner ben, ben ik er ook allerminst onvertrouwd mee.

Filmfan
08-03-2006, 13:27
Er is een torrent voor de eerste 30 minuten van de show:


http://www.mininova.org/tor/243951

coole torrent! Jammer dat het niet de hele show is, maar het is beter dan niets! 8)


en hier de torrent voor de gehele show:

http://www.mininova.org/tor/244258
wel wat weinig seeders....:?
enjoy!

ikzelf ga liever voor de stukjes van Jon Stewart......

http://www.mininova.org/tor/244075

Ik heb geen beeld bij de gehele show, alleen geluid hoor ik... weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

Evil Hobbit
08-03-2006, 16:44
omdat torrent zo traag kan zijn, voor de newsgroup gebruikers:

http://www.binsearch.net/?q=academy+awards&max=250&adv_age=14&m=
800mb!!!

Shady_Guy
08-03-2006, 22:33
Ik heb geen beeld bij de gehele show, alleen geluid hoor ik... weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

Even ffdshow downloaden en installeren.

http://sourceforge.net/projects/ffdshow

Roy Langeveld
09-03-2006, 22:54
De Oscars zijn enkel een commerciele en politieke aangelegenheid, einde verhaal. Ik hoop toch niet dat we dit gaan ontkennen allemaal....
Als ik zeg een politiek spel dan heeft dat niet heel veel te maken met het feit of een film politiek geengageerd is of niet (hoewel in een geval als BM wel), het gaat veel meer om de commerciele belangen die op een politieke wijze worden uitgespeeld. Met andere woorden: het gaat allemaal om filmmaatschappijen en welke film het best in de markt gezet kan worden. Het is allemaal een grote show, puur voor het geld....
Ik diskwalificeer enkel een daaraan gekoppeld evenement omdat het daar helemaal niet over de film gaat, maar enkel om de centen.

Alsjeblieft zeg....
Wat oh wat voor commerciëel belang heeft de Academy erbij om Sean Penn een Oscar te geven? Een man die zich meerdere keren in de nesten gewerkt heeft door weer eens een papparazzi-fotograaf in elkaar te meppen? Een man die niks te maken wil hebben met heel dat Hollywood-gebeuren, en die filmprijzen gewoon gestolen kunnen worden? Een man die nooit aanwezig is als hij genomineerd wordt, en de prijs dus niet eens zelf komt ophalen? (toevallig was hij er twee jaar geleden wel bij, op aandringen van Jack Nicholson, die een juist voorgevoel had)?
Er zijn vaak genoeg jaren waarin alleen kleine studiofilms genomineerd zijn, wat voor belang heeft de Academy daar dan bij? Ik vind ook niet dat Chicago had hoeven winnen, maar 4000 Academyleden keken misschien beter dan het grote publiek door de Lord of the Rings hype heen, en zagen in Chicago een originaliteit, stijl, uitvoering of thematiek die hen het beste beviel. We kunnen toch niet in het hoofd van die mensen kijken? Het zijn allemaal mensen uit de filmwereld, als de meerderheid op een bepaalde film of acteur stemt, dan hebben ze daar vast wel een geldige reden voor behalve dollartekens.

Dat Paradise Now niet gewonnen heeft, komt misschien omdat die film niet zo goed is als Tsotsi (ik heb ze beide nog niet gezien, dus ik weet het niet, en daarbij weet ik niet wat een Academy-lid mooi vindt). PN is zo gehypt als politiek geladen, Palestijnse film, dat de kwaliteit van de film er niet eens meer toe doet, en het negeren van deze film puur afgedaan wordt als een politieke beslissing. Misschien vond de Academy Tsotsi wel gewoon beter, weten wij veel?

Dat een Oscar veel eer, glorie en geld betekent is in de loop der jaren gegroeid, maar je kan daar de Academy niet op aankijken. Het zijn media en studio's die daar gebruik van maken. Hetzelfde als dat een Haagse postbode een internationaal dartstournooi wint, en zijn hoofd vervolgens drie keer per week op de buis verschijnt, en de winkels vervolgens uitpuilen van de dartboards. Moeten we nu dat dartstournooi maar afserveren als een puur commerciëel gebeuren? I rest my case.

maikel_1981
10-03-2006, 00:35
Alsjeblieft zeg....[heel verhaal]

Ik weet niet in wat voor wereld jij leeft, maar ontkennen dat veel beslissingen bij de Academy politiek beinvloed zijn is gewoon je reinste onzin. Kijk eens rond op deze site (http://www.oscarwatch.com/)
I rest my case...

rrrick
10-03-2006, 06:54
En welke harde bewijzen zie jij op die site dat er sprake is van een politiek spel? Er staan wat opinies, die bovendien ook nog eens voor tweeërlei uitleg vatbaar zijn?
Als de Oscars een puur politiek commercieel circus zijn, dan zou de uitslag elk jaar tot op de komma voorspelbaar moeten zijn.
Juist uit dit soort discussies blijkt wat mij betreft weer dat de Oscars vooral mensenwerk is. Mensen die in de filmwereld actief zijn, en vanwege verschillende moverende redenen (dus ongetwijfeld soms ook politieke redenen) een keuze maken voor de film die ze het meest aanspreekt. Je geeft nota bene zelf aan bijzonder blij te zijn dat BBM het niet gehaald heeft. Dat impliceert dat je een zeer sterke verwachting had dat BBM wel zou winnen. Dat weer gekoppeld aan je (voor)oordeel dat de Oscars een voorgekookt politiek commercieel spel is, does not add up...

Ik hoop dan ook dat je met een (veel) beter antwoord komt op de punten die Roy Langeveld aandraagt, want een verwijzing naar een opiniërende site gaat het 'm niet doen.

hstadman
10-03-2006, 11:22
Als het inderdaad zo zou zijn dan had BBm moeten winnen, immers, BBm zou ook baanbrekend zijn voor hollywood net zoals de oscars voor gekleurde acteurs! :wink:
En welke harde bewijzen zie jij op die site dat er sprake is van een politiek spel? Er staan wat opinies, die bovendien ook nog eens voor tweeërlei uitleg vatbaar zijn?
Als de Oscars een puur politiek commercieel circus zijn, dan zou de uitslag elk jaar tot op de komma voorspelbaar moeten zijn.
Juist uit dit soort discussies blijkt wat mij betreft weer dat de Oscars vooral mensenwerk is. Mensen die in de filmwereld actief zijn, en vanwege verschillende moverende redenen (dus ongetwijfeld soms ook politieke redenen) een keuze maken voor de film die ze het meest aanspreekt. Je geeft nota bene zelf aan bijzonder blij te zijn dat BBM het niet gehaald heeft. Dat impliceert dat je een zeer sterke verwachting had dat BBM wel zou winnen. Dat weer gekoppeld aan je (voor)oordeel dat de Oscars een voorgekookt politiek commercieel spel is, does not add up...

Ik hoop dan ook dat je met een (veel) beter antwoord komt op de punten die Roy Langeveld aandraagt, want een verwijzing naar een opiniërende site gaat het 'm niet doen.

maikel_1981
10-03-2006, 12:30
En welke harde bewijzen zie jij op die site dat er sprake is van een politiek spel? Er staan wat opinies, die bovendien ook nog eens voor tweeërlei uitleg vatbaar zijn?
KLopt, sterker nog, ik heb deze site zelf nog nooit gelezen. Maar in het kader van zinloze darts vergelijkingen deed ik ook maar een zinloze duit in het zakje.


Als de Oscars een puur politiek commercieel circus zijn, dan zou de uitslag elk jaar tot op de komma voorspelbaar moeten zijn.
Huh? Want? Alsof politiek altijd voorspelbaar is. Je hebt ook bij politiek altijd nog twee verschillende kampen hoor: links en rechts. En nog wat mensen ertussen in. Dat de Oscars politiek zijn wil nog niet zeggen dat sprake is van 1 politiek kamp. Er zijn juist twee kampen tegenover elkaar die tegen elkaar strijden.



Juist uit dit soort discussies blijkt wat mij betreft weer dat de Oscars vooral mensenwerk is. Mensen die in de filmwereld actief zijn, en vanwege verschillende moverende redenen (dus ongetwijfeld soms ook politieke redenen) een keuze maken voor de film die ze het meest aanspreekt. Je geeft nota bene zelf aan bijzonder blij te zijn dat BBM het niet gehaald heeft. Dat impliceert dat je een zeer sterke verwachting had dat BBM wel zou winnen. Dat weer gekoppeld aan je (voor)oordeel dat de Oscars een voorgekookt politiek commercieel spel is, does not add up...
Natuurlijk wel. Bij een Tweede Kamer debat is de uitslag ook niet van tevoren te voorspellen. Maar het is wel een politiek spel. En dat ik blij was dat BM niet gewonnen heeft, heeft persoonlijke redenen. Maar zeer veel geruchten gaan dat dit jaar de rechtse vleugel zeer veel mensen heeft opgeroepen om niet op BM te stemmen. En ach, men had een goed alternatief: geen homofilm (hoewel BM dat in mijn ogen nadrukkelijk niet is), maar een film over racisme. Ligt nog dichter bij huis ook. Maar kan vanuit politiek oogpunt ook gemakkelijk verklaard worden. Lees internet er maar eens op na.



Ik hoop dan ook dat je met een (veel) beter antwoord komt op de punten die Roy Langeveld aandraagt, want een verwijzing naar een opiniërende site gaat het 'm niet doen.
Dan moet ik je teleurstellen. Ik word een beetje moe van het feit dat ik mensen moet overtuigen dat de aarde rond en niet plat is.

rrrick
10-03-2006, 12:54
KLopt, sterker nog, ik heb deze site zelf nog nooit gelezen. Maar in het kader van zinloze darts vergelijkingen deed ik ook maar een zinloze duit in het zakje.

Ik weet niet eens wat ik hier op moet zeggen :) Weet je wat, ik doe mee: Kijk eens op www.donaldduck.nl. Daar zeggen ze vast ook wel iets over de Oscars, maar ik heb het niet gelezen, dus spreek me er niet op aan.


Er zijn juist twee kampen tegenover elkaar die tegen elkaar strijden.

Conspiracy theory nr. 56, the plot thickens ;) En welke kampen zijn dat dan?



Maar zeer veel geruchten gaan dat dit jaar de rechtse vleugel zeer veel mensen heeft opgeroepen om niet op BM te stemmen.

Geruchten, geruchten. Altijd betrouwbaar...


Lees internet er maar eens op na.

Lees internet er maar op na? Internet: de vrijplaats van meningen, opinies, denkbeelden, en een enorme hoeveelheid ongefundeerde geruchten. Lees internet er maar eens op na? Ok, dan is het allemaal waar.


Dan moet ik je teleurstellen.
Op de een of andere manier stel je me hiermee niet teleur.




Ik wordt


Ok, dit is te flauw, maar ik heb een recente post van je gezien met een grammaticaal corrigerend tikje, dus ik kan het niet laten. "ik wordt" ????




een beetje moe van het feit dat ik mensen moet overtuigen dat de aarde rond en niet plat is.

Maar de aarde is echt plat. Heb je internet nog niet gelezen dan?

Daan de G.
10-03-2006, 12:57
George Clooney heeft toch ook een oscar gewonnen? Die man staat tegenwoordig op de zwarte lijst van Amerika...

maikel_1981
10-03-2006, 13:04
Ik wordt


Ok, dit is te flauw, maar ik heb een recente post van je gezien met een grammaticaal corrigerend tikje, dus ik kan het niet laten. "ik wordt" ????

Oops, dat is een beetje schandalige fout van me. Ik heb het maar snel even verbeterd, want dat kan natuurlijk allemaal niet.

Over de rest: prima jongen. Ik trek me terug uit deze 'discussie'. Dan vervuil ik de thread tenminste niet meer.

rrrick
10-03-2006, 13:42
Ik trek me terug uit deze 'discussie'.

Jammer, het was interessant, scherp en leuk! No hard feelings:)

Roy Langeveld
10-03-2006, 17:24
Ik trek me terug uit deze 'discussie' Jouw aandacht-gevoelige ego kennende weet ik dat je toch wel blijft doorlezen, dus ik ga ook nog lekker even door.



Alsjeblieft zeg....[heel verhaal]

Ik weet niet in wat voor wereld jij leeft, maar ontkennen dat veel beslissingen bij de Academy politiek beinvloed zijn is gewoon je reinste onzin. Kijk eens rond op deze site (http://www.oscarwatch.com/)
I rest my case...
Ik weet ook heus wel dat de Academy vatbaar is voor actuele zaken. Maar beweren dat alles enkel en alleen om geld en politiek draait vind IK dus domweg naïef. Je zegt het zelf al: veel beslissingen worden politiek beïnvloed. Beweren dat alle beslissingen dan ook gelijk maar politiek en financiëel beïnvloedt worden is gewoon je reinste onzin. Die site van jou die je zo goed gelezen had is gewoon gemaakt door mensen die gefrustreerd zijn omdat ze telkens op de verkeerde films gokken.


ik heb deze site zelf nog nooit gelezen. Maar in het kader van zinloze darts vergelijkingen deed ik ook maar een zinloze duit in het zakje.
Wat is daar zo zinloos aan? In beide gevallen gaat het toch om een groot en tamelijk opgeblazen evenement waarbij de winnaar vaak een mooie toekomst in het verschiet ligt, vol optredens en bijverdiensten. Maar in beide gevallen komt dat niet door dat evenement zelf, maar door mensen die geld uit dat evenement willen slaan. De winnaar van het EK Dammen hoeft niet op gouden bergen te rekenen omdat dammen niet erg populair en daarom commerciëel niet interessant is. Maar als dat wel zo was, dan zouden alleen al de uitzendrechten van het EK Dammen miljoenen kosten, omdat er dan geld mee te verdienen valt.
Dat van die darts is maar een voorbeeld. Ik had het ook op de sport in zijn algemeenheid kunnen betrekken. Commerciële sport is voor mij vaak een zaak die alleen maar om geld draait, als ik al die sponsoring en miljoenentransfers zie. Maar ik bedenk me dan dat dat komt van al die mensen er omheen die er zoveel mogelijk aan willen verdienen, en dat er heus nog wel wat mensen zijn die het echt puur om de sport gaat. Al worden dat er wel steeds minder.

1101
10-03-2006, 17:33
Het gaat om the bigger picture. Niet gaan zeiken over Sean Penn of George Clooney. Als we gaan graven zijn er wel motieven te vinden vanuit het politiek/commerciele kamp. Het zal teveel in het oog springen om alleen maar nepotisme te bedrijven, dunkt me, bovendien blijft het een award waaraan een redelijk vakmanschap ten grondslag ligt, vakmanschap maakt meesterschap, meesterschap levert geld op en geld koopt macht. Wat op haar beurt weer erotiseert. Uiteindelijkis de cirkel rond, en ja, zelfs dominees gaan naar de hoeren. Soms. Enkel om te schetsen hoeveel er verborgen blijft voor het oog van de toeschouwer, achter de façade van ogenschijnlijke onpartijdigheid.

Dat in sommige gevallen sprake is geweest van politieke beweegredenen om iemand een Oscar wel of niet toe te kennen is niet te ontkennen, maar dat zal niet in álle gevallen opgaan. Niet té zwart-wit kijken. Maar de mensen van de Academy blijven mensen en de grote verscheidenheid aan overheden die, ook in Europa, geteisterd worden of gerund worden door corruptie geven duidelijk aan dat mensen die maar mensen zijn alles behalve onpartijdig of niet om te kopen zijn.

Roy Langeveld
11-03-2006, 18:01
Het gaat om the bigger picture. Niet gaan zeiken over Sean Penn of George Clooney.
Over zeiken gesproken: jarenlang maakte iedereen zich druk over het feit dat er zo weinig zwarte acteurs en actrices genomineerd werden, en dat een nog kleiner aantal de prijs daadwerkelijk won; de Oscarjury zou rascistisch zijn! Vervolgens winnen er binnen een paar jaar (IMO terecht) een aantal zwarte acteurs en actrices, zoals Denzel Washington, Halle Berry en Jamie Fox, en dan riekt het volgens velen ineens weer naar positieve discriminatie en overcompensatie! Het is ook nooit goed.

1101
11-03-2006, 22:16
Exactly!