PDA

Bekijk de volledige versie : MIT LS-kabel....ervaringen?



jeroenenagnes
28-02-2006, 07:53
Wie heeft er ervaring met het merk ls-kabel MIT?
En hoe zou je de eigenschappen van deze kabel omschrijven?

Ze gaan (indien ik ze neem) gebruikt worden op een Marantz SR7300 icm 2 Infinity Delta 70 frontspeakers.

Tuurlijk is luisteren de manier om erachter te komen maar hier in R'daal zit geen leverancier die ze heeft en om stad en land af te rijden gaat gewoon niet ivm mijn werk en prive-leven. :wink: :roll:


Jeroen.

bmateijsen
28-02-2006, 08:15
Tja.. welke MIT kabel... Een Oracle is nu eenmaal niet hetzelfde als de terminator. ;)

Over het algemeen gesproken zijn het filterende kabels, dus niet de beste in microdetails, maar wel in ruimtelijkheid en plaatsing.

jeroenenagnes
28-02-2006, 08:18
Tja.. welke MIT kabel... Een Oracle is nu eenmaal niet hetzelfde als de terminator. ;)

Over het algemeen gesproken zijn het filterende kabels, dus niet de beste in microdetails, maar wel in ruimtelijkheid en plaatsing.

Het gaat om de Terminator 4.
Maar als ik het goed begrijp moet ik een ander merk/type nemen wil ik een gedetailleerd geluidsbeeld verkrijgen?

Op dit moment hangen er behoorlijk eenvoudige Oehlbach-kabels aan.

Wil vooral een gedetailleerd geluidsbeeld verkrijgen met een niet overheersend "bas-geluid"


Jeroen.

R Klemkerk
28-02-2006, 08:22
Dan is Transparent of Nordost misschien wel wat voor jou..

Deze kabels zijn lekker gedetailleerd, leggen de klemtoon op een strakke lage bass (wel in mindere mate aanwezig), goede midtonen, en een prettig, zonder schel te worden hoog.

Bij transparent ben ik niet geheel bekend met hun assortiment. van Nordost wel. Ik heb nu sinds kort de Blue Heaven en hij bevalt uitermate goed.

jeroenenagnes
28-02-2006, 08:29
Dan is Transparent of Nordost misschien wel wat voor jou..

Deze kabels zijn lekker gedetailleerd, leggen de klemtoon op een strakke lage bass (wel in mindere mate aanwezig), goede midtonen, en een prettig, zonder schel te worden hoog.

Bij transparent ben ik niet geheel bekend met hun assortiment. van Nordost wel. Ik heb nu sinds kort de Blue Heaven en hij bevalt uitermate goed.

Zitten beide merken in dezelfde prijscategorie voor zover je weet?
Bij Nordost is namelijk mijn vrouw een beetje de bottleneck gezien de kabels wat prijzig zijn. (in haar ogen) ;-)

Heb hier op het forum al gelezen dat je uitermate tevreden bent met de Blue Heaven's :-)

Even snuffelen naar Transparent ;-)


Jeroen.

Edit: hoe zullen jou Qed'jes in mijn systeem presteren Robert in vergelijking tot de "Oehlbach-zooi" die er nu aan hangt? ;-)

R Klemkerk
28-02-2006, 08:44
De kabels van Nordost zijn inderdaad prijzig, maar daar zijn de prestaties natuurlijk ook naar. Eenmaal gekocht, ben je alweer vergeten hoeveel geld je ervoor neergelegd hebt. :)

Mijn QED kabels zullen denk ik geen verbetering zijn t.o.v jouw oehlbach kabels. Deze kabels zijn prima i.c.m met een home theater, maar voor je stereo weergave zou ik toch echt kijken naar andere kabels. Met stereo zijn deze toch vrij scherp in het hoog, en rommelig in het laag. Dat is juist het laatste wat je wilt met je stereo weergave.

jeroenenagnes
28-02-2006, 09:40
Ik zal dan toch eens verder gaan kijken naar de nordost-kabels. ;-)

Heb ook al wat info gevonden over de Transparent-kabels echter werken deze volgens mij net als de MIT's met een soort filter wat volgens Bjorn niet perfect is als je veel detail wilt in je geluid.

Misschien kan Bjorn hier nog meer over vertellen??


Jeroen.

Edit: bedankt voor je eerlijke antwoord mbt de Qed-kabels Robert (y)

R Klemkerk
28-02-2006, 10:01
Veel detail in je geluidsbeeld kan ook storend zijn hoor! :) Dat is niet in elke setup prettig te ervaren :)

jeroenenagnes
28-02-2006, 10:19
Nee, TEveel detail kan inderdaad storend ervaren worden.

Mogelijk dan toch de MIT T4 in gedachten houden?? ;-)


Jeroen.

bmateijsen
28-02-2006, 12:07
Hoi Jeroen,

Het is niet altijd zo absoluut, maar elke filterende kabel, dus MIT en Transparant, doen dat om een bepaald effect te behalen.

Verder is MIT niet altijd voorspelbaar, wat met Nordost bijvoorbeeld wel is.., maw een hogere lijn wil niet altijd meer performance leveren.

Welke kabels dan? Hangt een beetje van je budget wat je wil uitgeven.. De Wyrewizard Spellbinder is een goede allrounder die met 7,99 euro per strekkende meter goed betaalbaar is.

Daarboven kan je kijken naar de Superflatline van Nordost en daarna naar de Blue Heaven.

Johan van den D.
28-02-2006, 17:04
Mijn QED kabels zullen denk ik geen verbetering zijn t.o.v jouw oehlbach kabels. Deze kabels zijn prima i.c.m met een home theater, maar voor je stereo weergave zou ik toch echt kijken naar andere kabels. Met stereo zijn deze toch vrij scherp in het hoog, en rommelig in het laag. Dat is juist het laatste wat je wilt met je stereo weergave.Ten opzichte van Oehlbach zullen de QED,s wel een verbetering geven denk ikzelf maar kwa QED eigenschappen opzich moet ik het geheel met Klemkerk eens zijn, voor puur stereo weergave zijn ze niet ideaal.
Echter voor het gebruik in een HT opstelling voldoen ze weer prima.

De Spellbinder gebruik ikzelf nu ook in stereo en kan ik inderdaad aan bevelen.
Zeker gezien zijn prijs een superkabel. :wink:

jeroenenagnes
02-03-2006, 06:04
Bedankt voor alle nodige informatie. (y)
Ik ga me toch nog maar eens verder richten op Nordost-kabels. En dan met name de Wyrewizard Dreamcaster of de Blue Heaven.
Weet iemand een dealer in NL te vinden en een mogelijke prijslijst?


Jeroen.

Mark S
02-03-2006, 07:03
Dealer is BB&G (http://www.beterbeeldengeluid.nl)

bmateijsen
02-03-2006, 08:23
Bedankt voor alle nodige informatie. (y)
Ik ga me toch nog maar eens verder richten op Nordost-kabels. En dan met name de Wyrewizard Dreamcaster of de Blue Heaven.
Weet iemand een dealer in NL te vinden en een mogelijke prijslijst?


Jeroen.

Qua prijs zijn dat 2 verschillende kabels...

Voor de wyrewizard spellbinder 7,99 euro per strekkende meter
Voor de Nordost Blue Heaven voor een paar van 2 meter: 399 euro

Groet Bjorn

jeroenenagnes
02-03-2006, 11:30
Bedankt voor alle nodige informatie. (y)
Ik ga me toch nog maar eens verder richten op Nordost-kabels. En dan met name de Wyrewizard Dreamcaster of de Blue Heaven.
Weet iemand een dealer in NL te vinden en een mogelijke prijslijst?


Jeroen.

Qua prijs zijn dat 2 verschillende kabels...

Voor de wyrewizard spellbinder 7,99 euro per strekkende meter
Voor de Nordost Blue Heaven voor een paar van 2 meter: 399 euro

Groet Bjorn

Hallo Bjorn,

En hoeveel kost de Wyrewizard Dreamcaster?


Jeroen.

bmateijsen
02-03-2006, 14:37
De dreamcaster is 15,98 euro. Dit is de bi-wire kabel met dezelfde structuur als de spellbinder. Voor lange lengtes gebruik ik de dreamcaster, voor normaal, zelfs biwire gebruik ik de spellbinder met evt. een brugje.

Groet Bjorn




Bedankt voor alle nodige informatie. (y)
Ik ga me toch nog maar eens verder richten op Nordost-kabels. En dan met name de Wyrewizard Dreamcaster of de Blue Heaven.
Weet iemand een dealer in NL te vinden en een mogelijke prijslijst?


Jeroen.

Qua prijs zijn dat 2 verschillende kabels...

Voor de wyrewizard spellbinder 7,99 euro per strekkende meter
Voor de Nordost Blue Heaven voor een paar van 2 meter: 399 euro

Groet Bjorn

Hallo Bjorn,

En hoeveel kost de Wyrewizard Dreamcaster?


Jeroen.

jeroenenagnes
02-03-2006, 14:50
Oke duidelijk (y)
Maar zal de spellbinder al een duidelijk hoorbaar verschil teweeg brengen ivt de Oehlbach? Dit gezien de "goedkope" prijs van het model. ;-)


Jeroen.

bmateijsen
02-03-2006, 15:31
Oke duidelijk (y)
Maar zal de spellbinder al een duidelijk hoorbaar verschil teweeg brengen ivt de Oehlbach? Dit gezien de "goedkope" prijs van het model. ;-)


Jeroen.

Als je een set wil proberen, moet je mij maar even een mail sturen. Ik heb een set met 2 x 3.5 meter voor demo's liggen.

Groet Bjorn

jeroenenagnes
02-03-2006, 15:42
Oke duidelijk (y)
Maar zal de spellbinder al een duidelijk hoorbaar verschil teweeg brengen ivt de Oehlbach? Dit gezien de "goedkope" prijs van het model. ;-)


Jeroen.

Als je een set wil proberen, moet je mij maar even een mail sturen. Ik heb een set met 2 x 3.5 meter voor demo's liggen.

Groet Bjorn

Fantastisch (y)
Heb je een mail gestuurd op je bb&g-account.
Toevallig ook geen demo-set van de Blue Heaven's ;-)


Jeroen.

Johan van den D.
02-03-2006, 15:57
Oke duidelijk (y)
Maar zal de spellbinder al een duidelijk hoorbaar verschil teweeg brengen ivt de Oehlbach? Dit gezien de "goedkope" prijs van het model. ;-)


Jeroen.Ikzelf heb de QED Silver Anniversary vervangen door de Spellbinder en dat is nu een wezelijk verschil.
Echter ik had direct nieuwe exemplaren besteld en dat viel in eerste instantie behoorlijk tegen maar na de (lange) inspeel periode en uiteraard gewenning aan het nieuwe geluid zal ik niet meer terug willen naar de QED S.A.

Ik verwacht in jouw situatie dus ook een verandering in het voordeel van de Spellbinder.

bmateijsen
02-03-2006, 16:00
Oke duidelijk (y)
Maar zal de spellbinder al een duidelijk hoorbaar verschil teweeg brengen ivt de Oehlbach? Dit gezien de "goedkope" prijs van het model. ;-)


Jeroen.

Als je een set wil proberen, moet je mij maar even een mail sturen. Ik heb een set met 2 x 3.5 meter voor demo's liggen.

Groet Bjorn

Fantastisch (y)
Heb je een mail gestuurd op je bb&g-account.
Toevallig ook geen demo-set van de Blue Heaven's ;-)


Jeroen.

Jawel.. maar moet je nog even wachten...ik heb nog 2 klanten die naar BH willen luisteren. Overigens is het verschil tussen de BH en Spellbinder groot. 8)

R Klemkerk
02-03-2006, 19:20
... én ik leen mijn setje Blue Heaven's niet uit :mrgreen:

jeroenenagnes
02-03-2006, 20:32
... én ik leen mijn setje Blue Heaven's niet uit :mrgreen:

Tsjongejongejonge...................wanneer je ze aan mij uitleent, mag je heus wel mijn Oelhbach's als vervanging gebruiken hoor....tssss :twisted: :twisted:


Jeroen

jeroenenagnes
04-03-2006, 09:54
Is de Flatline Gold nou trouwens een stap hoger als de Wyrewizard of staat die gelijk daar aan?


Jeroen.

Johan van den D.
04-03-2006, 10:16
Ja, dat is een behoorlijke stap hoger maar de Spellbinder is ook een hele mooie kabel voor z,n geld.

jeroenenagnes
06-03-2006, 15:59
En wat zou de Flatline kosten voor 2x3 meter afgewerkt met bananen? ;-)


Jeroen.

bmateijsen
06-03-2006, 17:06
En wat zou de Flatline kosten voor 2x3 meter afgewerkt met bananen? ;-)


Jeroen.

Die is een stapje hoger..

Heb je de kabel al binnen gekregen??

jeroenenagnes
06-03-2006, 17:14
En wat zou de Flatline kosten voor 2x3 meter afgewerkt met bananen? ;-)


Jeroen.

Die is een stapje hoger..

Heb je de kabel al binnen gekregen??

De kabels zijn nog niet binnen, maandag is de post niet zo erg snel ;-)
Maar wat zou die Flatline kosten?


Jeroen.

R Klemkerk
06-03-2006, 17:34
Flatline kost rond de 140 euro voor 2x2 meter

jeroenenagnes
06-03-2006, 17:41
Dan heb ik ze voor €60 op Ebay voor 2x3 meter met bananenpluggen (afgewerkt door Nordost) netjes gescoord!!!! (y)
Moest het risico nemen.
Ben nog wel benieuwd naar de Spellbinder want die kunnen mogelijk voldoende zijn voor de 2 rear-speakers.


Jeroen.