PDA

Bekijk de volledige versie : Harman Kardon DVD 22: geluid loopt niet sync met film



Exasbartos
01-03-2006, 09:39
Hallo,

Laatst viel me op dat het geluid van de film niet helemaal sync liep met de film zelf. Nu kom ik dat steeds vaker tegen. Weet iemand wat je daar aan kan doen??

Alexander D
01-03-2006, 13:32
Hallo,

Laatst viel me op dat het geluid van de film niet helemaal sync liep met de film zelf. Nu kom ik dat steeds vaker tegen. Weet iemand wat je daar aan kan doen??

Vaak heeft je receiver een 'delay' of 'lip sync' functie. Daarmee kun je dat corrigeren.

Exasbartos
04-08-2007, 20:13
Vaak heeft je receiver een 'delay' of 'lip sync' functie. Daarmee kun je dat corrigeren.

Wel een delay. Maar die moet je per box gaan installeren. Ik heb in mijn rug 3 speakers en een basbox staan. Ook staat achter me de dvd. Voor me projecteer ik met een beamer en heb ik nog 3 speakers. Hoe stel je dan je delay in?

Gerco Stuivenberg
05-08-2007, 15:02
Wel een delay. Maar die moet je per box gaan installeren. Ik heb in mijn rug 3 speakers en een basbox staan. Ook staat achter me de dvd. Voor me projecteer ik met een beamer en heb ik nog 3 speakers. Hoe stel je dan je delay in?
Wanneer beeld en geluid nooit synchroon zijn, kan het zo zijn dat de vertragingen verkeerd ingesteld zijn.
Vertraging stel je meestal als volgt in:
In mS:
Meet de afstanden van waar jij luistert of de "sweetspot" tot de luidsprekers. Vermenigvuldig deze met 3 en je hebt het aantal mS. Neem de hoogste waarde en trek voor iedere luidspreker de waarde af.

Voorbeeld:
Front 3,5m(10,5mS), Centre 3m(9ms), Surr. 2m(6mS) en Surr. Back. 1m(3mS).

Je stelt dit dan zo in:
Front: 0mS, Centra: (10,5-9=)1,5mS, Surr. : (10,5-6=) 4,5 en Surr. Back (10,5-1=) 9,5mS

In meters:
Alleen de afstanden meten.

Als dit niet helpt, zou je kunnen proberen om de vertragingstijden(mS) van alle luidsprekers met een bepaalde waarde te vergroten of de afstanden van alle luidsprekers te verkleinen. ;)