PDA

Bekijk de volledige versie : Volume aanduiding Marantz SR receivers



erik_van_meer
04-03-2006, 15:11
De schaalverdeling van mijn Marantz begint bij de -60, als je doordraait een 0-punt en dan kan je hem helemaal voluit schroeven naar +17 ongeveer. Zit hier echter een bedoeling achter, bijvoorbeeld dat de 0 een soort grens is bij welke een vervormingsvrij geluid gegarandeerd is bijvoorbeeld :?: Misschien dat iemand dat weet hier, zijn er mensen trouwens die er weleens op 0 of daarboven mee draaien? :twisted:

Alexander D
04-03-2006, 15:15
De schaalverdeling van mijn Marantz begint bij de -60, als je doordraait een 0-punt en dan kan je hem helemaal voluit schroeven naar +17 ongeveer. Zit hier echter een bedoeling achter, bijvoorbeeld dat de 0 een soort grens is bij welke een vervormingsvrij geluid gegarandeerd is bijvoorbeeld :?: Misschien dat iemand dat weet hier, zijn er mensen trouwens die er weleens op 0 of daarboven mee draaien? :twisted:

Nee, er is geen vaste grens voor dergelijke zaken. Je speakers moeten natuurlijk overweg kunnen met het volume.

Ik heb mijn Marantz 8500 nog niet in de plus gehad. :wink:

Mariusz
05-03-2006, 08:45
Volgens mij betekent de 0 dB dat het signaal van je dvd speler onverzwakt via de voorversterking aan je eindversterker wordt doorgegeven, bij normale volumes verzwakt de voorversterker eerst het signaal, waarna de eindversterking (met een vaste versterkingsfactor) het signaal weer versterkt.

Valderama
28-03-2006, 12:23
Hier ben ik ook zeer benieuwd naar.

Met mijn huidige set-up speel ik films en games standaard op -24. Veel harder dan dat moet het niet zijn.

Wat zijn jullie volumestanden?

Mariusz
28-03-2006, 13:21
Met muziek meestal -25 tot -20dB. Films meestal -20 tot -15dB. Dan voel je het geluid ook in je broekspijpen, haha. Bij -5dB is het echt niet lang uit te houden...

Alexander D
28-03-2006, 13:58
Films kijk ik op mijn SR8500 op -30. Dat is ongeveer gelijk aan 75db en is goed te doen zonder de rest van het huis wakker te houden/maken.

Muziek is nogal afhankelijk van het moment maar nooit harder dan -4. :wink:

A3aan
28-03-2006, 14:27
ik luister radio op ongeveer -55 dB, films rond de -35 dB voor 'gewoon kijken', met weinig overlast en tot -20 dB voor een echt heftige beleving (LOTR bijvoorbeeld), maar dan niet te laat ivm buren.

e.e.a. hangt ook erg af van je boxen.

Rob Eric Blank
28-03-2006, 16:52
Als ik een cd afspeel via mijn Marantz CD-5001 op mijn SR7000 dan staat die op -38 dB een film kijk ik bij ongeveer -20 dB. Mijn cd speler geeft het signaal luider door dan de DVD speler.

Sander Haarmans
28-03-2006, 17:53
films rond de -35 dB voor 'gewoon kijken', met weinig overlast en tot -20 dB voor een echt heftige beleving (LOTR bijvoorbeeld), maar dan niet te laat ivm buren.

Hier idem.

invocator martyrii
28-03-2006, 17:58
films rond de -35 dB voor 'gewoon kijken', met weinig overlast en tot -20 dB voor een echt heftige beleving (LOTR bijvoorbeeld), maar dan niet te laat ivm buren.

Hier idem.
+1

Rob Eric Blank
28-03-2006, 18:09
e.e.a. hangt ook erg af van je boxen.
Mijn Elac's zijn niet de meest effeiciente speakers, maar mn DVD op -20dB is toch best luid. Opeens begint meubilair mee te resoneren ;-)

Mariusz
28-03-2006, 20:37
Wow ik voel me nu echt een aso :?

Rob Eric Blank
29-03-2006, 17:26
Voorheen woonde ik nog bij mijn ouders (vrijstaand) en toen kon de volume knop ook zo hoog, in een flat zit dat er helaas niet in.

Simon Elzinga
15-04-2006, 00:44
Voorheen woonde ik nog bij mijn ouders (vrijstaand) en toen kon de volume knop ook zo hoog, in een flat zit dat er helaas niet in.
Zelfs niet op de 8ste etage ?
Dat ligt aan je zelf of eigenlijk aan je portemonnaie.
Dan kun je het beste beter isolatiemateriaal gebruiken.

Rob Eric Blank
18-04-2006, 09:51
Voorheen woonde ik nog bij mijn ouders (vrijstaand) en toen kon de volume knop ook zo hoog, in een flat zit dat er helaas niet in.
Zelfs niet op de 8ste etage ?
Dat ligt aan je zelf of eigenlijk aan je portemonnaie. Aan mijn portemonaie, met een bredere beurs zou ik vrijstaand gaan wonen! Helaas zit dat er niet in. Ik kan aardig volume spelen, maar wil het voor de buren niet TE gek maken.


Dan kun je het beste beter isolatiemateriaal gebruiken.Mijn huiskamer heeft ook een Esthetische waarde, dus ga daar niet druk in de weer met issolatie materiaal e.d. Ik denk niet dat mijn vriendin daar blij mee zal zijn. Ik heb het al goed getroffen dat ze een muziek en film liefhebber is en dat ze vloerstaanders tollereerd (en eigenlijk best mooi vind).

Seth__Gekko
18-04-2006, 13:03
Voorheen woonde ik nog bij mijn ouders (vrijstaand) en toen kon de volume knop ook zo hoog, in een flat zit dat er helaas niet in.
Zelfs niet op de 8ste etage ?
Dat ligt aan je zelf of eigenlijk aan je portemonnaie. Aan mijn portemonaie, met een bredere beurs zou ik vrijstaand gaan wonen! Helaas zit dat er niet in. Ik kan aardig volume spelen, maar wil het voor de buren niet TE gek maken.


Dan kun je het beste beter isolatiemateriaal gebruiken.Mijn huiskamer heeft ook een Esthetische waarde, dus ga daar niet druk in de weer met issolatie materiaal e.d. Ik denk niet dat mijn vriendin daar blij mee zal zijn. Ik heb het al goed getroffen dat ze een muziek en film liefhebber is en dat ze vloerstaanders tollereerd (en eigenlijk best mooi vind).Niet mooi, ik vind het wel wat al die eierdozen aan de wand :lol:

Rob Eric Blank
18-04-2006, 13:05
Voorheen woonde ik nog bij mijn ouders (vrijstaand) en toen kon de volume knop ook zo hoog, in een flat zit dat er helaas niet in.
Zelfs niet op de 8ste etage ?
Dat ligt aan je zelf of eigenlijk aan je portemonnaie. Aan mijn portemonaie, met een bredere beurs zou ik vrijstaand gaan wonen! Helaas zit dat er niet in. Ik kan aardig volume spelen, maar wil het voor de buren niet TE gek maken.


Dan kun je het beste beter isolatiemateriaal gebruiken.Mijn huiskamer heeft ook een Esthetische waarde, dus ga daar niet druk in de weer met issolatie materiaal e.d. Ik denk niet dat mijn vriendin daar blij mee zal zijn. Ik heb het al goed getroffen dat ze een muziek en film liefhebber is en dat ze vloerstaanders tollereerd (en eigenlijk best mooi vind).Niet mooi, ik vind het wel wat al die eierdozen aan de wand :lol:Zoals dus al vaker is gezegd, smaken verschillen ;-)