PDA

Bekijk de volledige versie : Welke stands voor mijn JBL bookshelf speakers ?



Koffie
06-03-2006, 15:57
Ik ben op zoek naar mooie stands voor mijn (zilveren) JBL Northridge E20 speakers.

Ik heb er al 2 gevonden, maar twijfel (en heb dan nog niet eens gekeken of het echt past) :

http://zooi.oostindie.com/uploaded/Nexus_10_zilver.jpg
Tannoy Nexus 10

http://zooi.oostindie.com/uploaded/Glass_700MM.jpg
Wharfedale Glass 700MM

Nadeel aan de Wharfedale stands is dat deze te klein/laag zijn, en ik er voor vrees dat 70cm de langste zijn voor deze stands.
Ik moet toch echt naar 90 - 100 cm om de rears boven mijn bank uit te kunnen laten komen.
Budget zit zo ongeveer tussen deze 2 stands.
Iemand nog goede ideen ?

R Klemkerk
06-03-2006, 16:06
De Atacama zijn zeer degelijke stands. Je kunt ze verzwaren met vogelzand voor een stabielere stand en beter laag uit je speakers.

Ik heb zelf ook al 2 jaar atacama stands en ze bevallen perfect!

Persoonlijk vind ik de stands van Dynaudio en B&W erg mooi, maar deze zijn dan ook weer niet om te betalen :(

Alexander D
06-03-2006, 17:08
www.spectral.nl

Neem even contact op met een dealer. Stands zijn te krijgen met verschillende maten topplaten en zijn ook custom made te krijgen tegen, dacht ik, 15% meerprijs.

Rob Eric Blank
06-03-2006, 17:42
Ik ben ook opzoek naar stands voor mn rear speakers. Is er ook een zelfbouw site voor zoiets?

Koffie
07-03-2006, 14:35
Die van dynaudio en B&W gaan helaas ook maar tot een centimeter of 60-70 :(

Ik zal eens naar die spectral kijken, thanks voor de tip

Rob Eric Blank
08-03-2006, 19:06
Ik zag ook Apollo stands, is dit iets?

Alexander D
08-03-2006, 20:25
Ik ben ook opzoek naar stands voor mn rear speakers. Is er ook een zelfbouw site voor zoiets?

Zelf bouwen is niet zo moeilijk. Je moet alleen metaal kunnen bewerken als je met een metalen buis wil werken en ik denk dat alle onderdelen op maat laten maken je geen voordeel op gaat leveren.

Stands zijn nou eenmaal duur maar Spectral biedt je alle mogelijkheden omdat je custom made oplossingen kunt aanvragen als de standaard maten niet voldoen.


edit: nog nooit van Apollo gehoord. Heb je meer info?

Koffie
08-03-2006, 22:20
Nadat ik even de tijd had om eens goed op de spectral site te neuzen, heb ik eindelijk de stands daar gevonden.

Moet eerlijk zeggen dat ik er niet kapot van ben, iemand anders nog goede ideen ? :)

Rob Eric Blank
09-03-2006, 17:30
edit: nog nooit van Apollo gehoord. Heb je meer info?
Deze kun je (zag ik ook pas van de week) bij Studio Wilbert (een HiFi shop in Utrecht) kopen. Denk dat ik daar maar eens binnen stap.

Koffie
09-03-2006, 18:44
Ik zag ook Apollo stands, is dit iets?
Voor mij iig niet, gaat ook maar tot 60cm zie ik :evil:
Hoewel : de A1/9 gaat dqan wel tot 90cm meer die vind ik er dan weer niet mooi uitzien.

Ben bang dat ik toch de zelfbouwhoek moet gaan opzoeken.

Rob Eric Blank
09-03-2006, 18:57
Ik orienteer mij ook nog, 60 centimer is misschien voo rmij net te doen.
Zelfbouw is ook een optie die ik zeker in mn achterhoofd hou.

Rob Eric Blank
11-04-2006, 12:56
Zelf heb ik nu de Atacama Nexus 6 en ben hier erg tevreden over. mooie stands en zorgen dat mijn speakers beter uitkomen.