PDA

Bekijk de volledige versie : kwaliteit optische kabels



luna
06-03-2006, 15:37
Ja het zal waarschijnlijk wel eens eerder besproken zijn maar kon het met de zoekfunctie niet vinden.
Ik heb de hd1500 en is verbonden met een optische kabel die er standaard bij zit.
Speaker snoer heb je in verschillende prijsklassen en kwaliteit, maar is dit ook zo met optische kabels.
De optische kabel die er nu bij zit lijkt wel een dropveter zo dun, nu heb ik van monstercable een thx kabel gezien voor 2 meter 38 euro.
Maar hoor je dit ook terug in het geluid, je hebt ook iets dikkere kabels voor 15 euro maar ik geef liever iets meer uit dan dat ik er later achter kom dat ik weer de verkeerde kabel heb gekocht puur voor het geld

R Klemkerk
06-03-2006, 15:41
De Monster THX kabel voor 38 euro is een erg goede prijs voor een kwaliteits kabel.

Het voordeel van een wat dikkere kabel is dat hij beter is afgeschermd waardoor er minder storing of verlies kan optreden bij het vervoer van geluid.

Bij de optische kabels heet dit verlies "Jitter". Met een goede kabel voorkom je deze fouten, waardoor het geheel prettiger en veel beter klinkt.

De optische kabels die er standaard bij zitten worden gemaakt voor een eurocent. Dit is de goedkoopste kwaliteit. Ze stoppen het niet voor niets er gratis bij!

Monstercable optische kabel is voor die prijs een prima kabel, en zul je veel meer uit je set halen dan met de huidige bijgeleverde kabel.

luna
06-03-2006, 16:01
Ik ga hem gelijk bestellen of had je nog een ander merk voor me.

R Klemkerk
06-03-2006, 16:07
Voor deze prijs eerlijk gezegd niet...

luna
06-03-2006, 16:08
oke ga hem gelijk bestellen thanks

invocator martyrii
06-03-2006, 18:07
Vraag: uit verschillende onderzoeken is gebleken, dat een optische verbinding, de minst goede manier is om geluid door te geven (zie bijv artikel hifi.nl).

Waarom kiest men dan toch voor optisch en niet voor coax of xlr bijv?
Voor 2 tientjes meer ben je in bezit van een zeer goede Cambridge audio coax kabel, die in mijn ogen 20 keer beter geluid verzendt dan mijn Ixos optische kabel.

Jos A.
06-03-2006, 20:38
Soms heb je geen andere keuze, op mijn PS2 zit bijvoorbeeld alleen maar een optische uit. En trouwensch, het zal wel komen doordat mijn apparatuur niet bijzonder duur is, maar ik hoor het verschil tussen optisch en coax niet (heb ook een dvd-speler via coax).

luna
07-03-2006, 07:39
Vraag: uit verschillende onderzoeken is gebleken, dat een optische verbinding, de minst goede manier is om geluid door te geven (zie bijv artikel hifi.nl).

Waarom kiest men dan toch voor optisch en niet voor coax of xlr bijv?
Voor 2 tientjes meer ben je in bezit van een zeer goede Cambridge audio coax kabel, die in mijn ogen 20 keer beter geluid verzendt dan mijn Ixos optische kabel.

Ja waarom kies ik voor optisch en niet voor coax, wat denk jezelf omdat mijn xbox360 alleen optisch heeft, je kan dan wel weer een converter kopen die het van optisch naar coax converteert maar dat lijkt me al helemaal niks.
En op een hoop site's zoals headhifi wordt juist weer optisch beter ervaren als coax.
Dus ja ieder zo zijn mening, je zegt het al zelf in mijn ogen geeft hij 20 keer beter geluid.

invocator martyrii
07-03-2006, 16:43
Ik lees in je eerste post niet dat je een Xbox 360 hebt, dus DAAROM vraag ik mij af waarom je voor optisch kiest.