PDA

Bekijk de volledige versie : Queen - A Night at the Opera 30th anniversary edition CD/DVD



Rob Eric Blank
07-03-2006, 18:45
Ik zag deze cd/dvd laatst liggen bij verschillende zaken en ik vroeg mij af of dit een aanrader is en wat ik hiervan zou kunnen verwachten. Er is een standaard cd versie, maar ook deze met DVD. Weet iemand de meerwaarde van deze DVD en de kwaliteit van zowel beeld als geluid?

Arnold van Oostrum
07-03-2006, 20:26
Lees dit eens:
http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2205

Rob Eric Blank
08-03-2006, 17:32
Lees dit eens:
http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2205 :oops: Sorry over het hoofd gezien.

Alexander D
09-03-2006, 16:12
Hij is zeker de moeite van het aanschaffen waard. :wink:

Rob Eric Blank
09-03-2006, 17:27
Ik heb deze aangeschaft, misschien vnvnd nog ff kijken.

Rob Eric Blank
17-03-2006, 08:41
Ik heb deze DVD nu afgespeeld en werkelijk een fenemenaal geluid. Waarschijnlijk de DVD met het beste geluid. Top gedaan, ik heb werkelijk genoten!

Boersmaster
17-03-2006, 11:20
Heb je hem ook vergeleken met de dvd-audio van hetzelfde album? En met de tracks op GVH1? Zit zelf nog te twijfelen, heb de cd namelijk al, maar weet niet of ik de dvd-a of deze uitgave moet kopen.

Rob Eric Blank
17-03-2006, 12:10
Ik heb geen DVD audio speler, tot mijn spijt. Dus ik het het alleen maar gedaan met de DTS track die ik uiterst sterk vind.

Rob Eric Blank
11-04-2006, 14:57
Heb je hem ook vergeleken met de dvd-audio van hetzelfde album? En met de tracks op GVH1? Zit zelf nog te twijfelen, heb de cd namelijk al, maar weet niet of ik de dvd-a of deze uitgave moet kopen.Inmiddels zoveel uitgaves dat ik door de bomen het bos niet meer zie...... 8) 8) 8)

A3aan
11-04-2006, 21:02
Ik las een recentie van een aflevering van 'classic albums' (een BBC-serie waarin met muzikanten, producers e.d. gepraat (en gedemonstreerd) wordt over de tot standkoming van een album. Ik heb de aflevering van 'Dark Side Of The Moon' ook) van Night at the opera, gecombineerd met een DVD met een 5.1-mix van NATO.
Dit lijkt dezelfde DVD als in die 30th-aniversery, maar nu gecombineerd met een 'making of' (in de hoes-titel). Deze vind ik een aanrader en hij staat dus al op mijn verlanglijstje.

Hankster
12-04-2006, 09:29
Ik las een recentie van een aflevering van 'classic albums' (een BBC-serie waarin met muzikanten, producers e.d. gepraat (en gedemonstreerd) wordt over de tot standkoming van een album. Ik heb de aflevering van 'Dark Side Of The Moon' ook) van Night at the opera, gecombineerd met een DVD met een 5.1-mix van NATO.
Dit lijkt dezelfde DVD als in die 30th-aniversery, maar nu gecombineerd met een 'making of' (in de hoes-titel). Deze vind ik een aanrader en hij staat dus al op mijn verlanglijstje.
klopt, het is zoals gezegd de docu met als bonus disc de DVD van de 30th Anniverary.
Ik vond 'em erg leuk om te hebben :)

Pinkeltje
27-04-2006, 16:31
Een must voor elke Queen liefhebber. Veel beelden die weinig tot nooit zijn vertoond. Erg mooie extra features

A3aan
27-06-2006, 10:19
Ja, ik heb hem ondertussen en gezien ook.

Ik was eerst dik teleurgesteld omdat mijn favo nummer 'Prophet's song' niet zo uitgebreid aan de orde kwam in de docu.
[spoiler:01cf7b0ac6]Gelukkig staat er een veel uitgebreider stuk dan wel weer bij de extra's[/spoiler:01cf7b0ac6]

maar, als ik heeeeel eerlijk ben, ik heb betere 'afleveringen' van 'classic albums' gezien (waar namelijk dieper op de nummers of de productie werd ingegaan).
Desalnietemin prima schijfje