PDA

Bekijk de volledige versie : Randje boxen stuk!



her
09-03-2006, 15:23
Hey ik heb een probleempje!

Ik heb 2 stereotorens, het zijn Aristona Four Driver System DRC Soft dome combi boxen (als ik et goed lees), en nu heb ik 2 woofers waar die randen er helemaal af zijn, dus ik hoor die steeds knetteren als ik ze wat harder zet.

Hoe kan ik die dingen fixen?

Groeten

edit: Foto nog: http://img227.imageshack.us/img227/7131/foto121111ln.jpg

R Klemkerk
09-03-2006, 15:25
zover ik weet zijn er bedrijven die dat kunnen maken voor je.

Je moet je echter afvragen of het nog wel de moeite waard is. Voor die reparatiekosten heb je ook een geheel nieuwe set. :roll:

her
09-03-2006, 15:31
Kan ik niet gewoon ff dat randje plakken of wat dan ook? Of gewoon een nieuw setje boxen halen van die afmeting ofzo?

her
10-03-2006, 17:14
Oke bedankt!
Ik heb nu 2 nieuwe speakers gehaald, en ingebouwd, alleen als ik dat zwarte draadje van mn versterker naar mn moederbord in zwart zet hoor ik maar 1 box, en als dat ene draadje in groen zit hoor ik ze allebei. (eerst werkte ze beide bij zwart ook).

Hoe kan dit? En als ik mn balance op de box zet waar niks uitkomt, hoor ik heel zachtjes wat.

Edgar Smit
12-03-2006, 22:30
Wellicht is door het door blijven spelen met eigenlijk kapotte speakers ook het filter stuk?

A3aan
13-03-2006, 14:57
hmm, gek probleem.

Wat Edgar zegt zou kunnen, maar verklaart niet het gehele verhaal.

Idem netzo hetvolgende:
zou er niet KORTSLUITING in één van je boxen zitten? Of juist een heel slecht contact?
Even de aansluitingen (solderingen) checken

dvdfreakenzo
19-03-2006, 14:13
Ik wil hier ook even op voorborduren namelijk ik heb de Bose 601(niet meer in de handel)die ik gebruik als fronts bij mijn HT maar hier laten de randen of foamranden ook los,ik kan hier wel nieuwe speakers in zetten maar ik weet niet of het op weegt tegen de kosten???(hoe zeg je dat).
Ze zijn nu bijna 20 jaar oud kast en binnenwerk is nog steeds goed.
William.

Edgar Smit
19-03-2006, 22:00
Ik wil hier ook even op voorborduren namelijk ik heb de Bose 601(niet meer in de handel)die ik gebruik als fronts bij mijn HT maar hier laten de randen of foamranden ook los,ik kan hier wel nieuwe speakers in zetten maar ik weet niet of het op weegt tegen de kosten???(hoe zeg je dat).
Ze zijn nu bijna 20 jaar oud kast en binnenwerk is nog steeds goed.
William.Ik denk dat compleet nieuwe speakers een betere optie is, want het vervangen van losse speaker untis kan vooral bij oudere modellen nog flink in de papieren gaan lopen.

Bovendien, wil je het goed moet je op beide speakers de units vervangen, anders krijg je klankverschillen, omdat een speaker al volledig is ingespeeld en soepel materiaal heefgt en de andere nog wat stug is en zelfs na het inspelen nog niet zo soepel zal zijn als de andere.

A3aan
20-03-2006, 16:53
Ik wil hier ook even op voorborduren namelijk ik heb de Bose 601(niet meer in de handel)die ik gebruik als fronts bij mijn HT maar hier laten de randen of foamranden ook los,ik kan hier wel nieuwe speakers in zetten maar ik weet niet of het op weegt tegen de kosten???(hoe zeg je dat).
Ze zijn nu bijna 20 jaar oud kast en binnenwerk is nog steeds goed.
William.Nou ja, sommige fabrikanten (b.v. ons eigen Philips) leveren onderdelen (waaronder de speakers zelf) tot wel 30 jaar na.
Je kunt dan dus ook redelijk eenvoudig vragen (via techn.dienst van een leverancier) wat zoiets moet kosten.
Bevallen de boxen goed, dan weet je wat herstellen kost.
Bevallen de boxen niet super of wil je eigenlijk tóch nieuwe, dan is dit een goede aanleiding.

dvdfreakenzo
20-03-2006, 18:59
Ik zit nu wel in iemands anders zijn topic te schrijven??? maar ah het hoort er toch wel bij he?.
Nou ik heb de dealer om een prijs opgave gevraagt om de speakers van
de bose 601 twee per box vier keer te vervangen deze speakers de originele zijn natuurlijk ook niet meer leverbaar maar wel die van de Bose 301 die ik overigens als achterspeakers gebruik.
De kosten zijn ongeveer 450 euro's toen koste een box 1500 gulden maar ja daar moet je niet meer op kijken denk ik?.
De Bose 301 moet ik zeggen dat hier een mooie klank inzit met een lage mooie bas als box dan he.
Maar ik weet eigelijk niet als deze 301 speakers in de 601 komt hoe dat gaat klinken???.

De 601 zien er nog steeds mooi uit mankeert niets aan en klonken altijd goed hoor en om nu voor deze luidsprekers een vervangende set te
zoeken vindt ik moeilijk.
Ik zie nu ook dat er een nieuwe versie is van de 601 vind ze niet mooi maar het geluid zal wel goed zijn'Denk ik?'.

William.

A3aan
21-03-2006, 11:53
Maar ik weet eigelijk niet als deze 301 speakers in de 601 komt hoe dat gaat klinken???.
Een hele goede en moeilijk te beantwoorden vraag. Je mag ervan uitgaan dat de kwaliteit an sich goed genoeg is (zeker als ik je hoor over jouw mening over de 301's), maar de vraag blijft of het 'matcht' met de andere speakers en scheidingsfilters van je huidige 601's.
Hoe anders de andere speakers klinken is niet te zeggen, zelfs niet op grond van specificaties (behalve als het verschil erg groot is). Mogelijk kunnen frequentiekarakterastieken (grafiek) van beiden (gemeten met dezelfde parameters) je een goed indicatie geven (maar niet meer dan dat).
Ik vind 450 euri veel voor zo'n gok (maar ja, 1000 euri besparen is ook wel wat waard). Moeilijk!!

dvdfreakenzo
22-03-2006, 19:13
Ja ik weet het het is moeilijk om dit te beantwoorden het is een risico om het te doen om er andere speakers in te zetten van het zelfde merk het zal waarschijnelijk niet slecht klinken daar niet van MAAR dan kan je er ook iets bij doen en koop een andere set speaker?.
Ik heb gezien dat de op volger van de Bose 601 de IV is direct reflecting dat waren de oudere ook!!. Ik meende dat die bij de 700 euri's kosten mischien moet ik een luisteren bij een audio zaak?.
William.