PDA

Bekijk de volledige versie : Aansluiten Component video (YCbCr) op DVI-I (LCD TV)



Margriet
10-03-2006, 10:59
Hallo,

Mijn mooie nieuwe LCD scherm heeft een dvi-i ingang (Philips 32 PF 9966) waarop ik graag de compononent video van de dvd-speler zou willen aansluiten. Met de standaard bijgeleverde kabels van de tv gaat dit niet lukken: de dvd-speler op component ingesteld en de tv bij dvi-i op dvd-speler geeft: ''beeldformaat niet beschikbaar''. Past de component video aansluiting eigenlijk wel op de dvi-i connector?

Wat is er voor nodig dat dit wel gaat werken???

jollykart
10-03-2006, 19:18
Hallo,

Mijn mooie nieuwe LCD scherm heeft een dvi-i ingang (Philips 32 PF 9966) waarop ik graag de compononent video van de dvd-speler zou willen aansluiten. Met de standaard bijgeleverde kabels van de tv gaat dit niet lukken: de dvd-speler op component ingesteld en de tv bij dvi-i op dvd-speler geeft: ''beeldformaat niet beschikbaar''. Past de component video aansluiting eigenlijk wel op de dvi-i connector?

Wat is er voor nodig dat dit wel gaat werken???

wat voor een kabel heb je nu dan waarmee je denkt dat dit zou moeten lukken :?:
Component video is gewoon een analoge uitgang terwijl dvi-i een ge-encodeert digitaal signaal verwacht. Kortom, nee dat gaat niet lukken. Je zult hiervoor echt een dvd speler met dvi of hdmi aansluiting voor moeten gebruiken.

Margriet
13-03-2006, 21:17
wat voor een kabel heb je nu dan waarmee je denkt dat dit zou moeten lukken :?:
Component video is gewoon een analoge uitgang terwijl dvi-i een ge-encodeert digitaal signaal verwacht. Kortom, nee dat gaat niet lukken. Je zult hiervoor echt een dvd speler met dvi of hdmi aansluiting voor moeten gebruiken.

Ik had dit met de meegeleverde kabel (bij de tv) willen doen, er zit een DVI-I naar VGA-adapter en een kabel voor VGA naar YPbPr-Cinch bij.

De DVI-aansluiting op de tv heeft de volgende specificaties :

(Extern4:) DVI-I met HDCP, YPbPr, VGA PC-in, Compatibel met HDMI.

Volgens de info op mcsnet.nl:
"het YPbPr signaal wordt ook wel analoge component signaal genoemd. En YCbCr het digitale. De drie termen worden vaak doorelkaar gebruikt en zijn ook normaal gezien probleemloos compatibel". Hmm..

Nog even bij hun kijkend, is er ook een oplossing te koop...
component video,svideo naar DVI converter Euro279,00 :( :evil:

Wat is er voor nodig dat mijn component video aansluiting wel gaat werken met mijn DVI-I connector???

jollykart
14-03-2006, 21:28
wat voor een kabel heb je nu dan waarmee je denkt dat dit zou moeten lukken :?:
Component video is gewoon een analoge uitgang terwijl dvi-i een ge-encodeert digitaal signaal verwacht. Kortom, nee dat gaat niet lukken. Je zult hiervoor echt een dvd speler met dvi of hdmi aansluiting voor moeten gebruiken.

Ik had dit met de meegeleverde kabel (bij de tv) willen doen, er zit een DVI-I naar VGA-adapter en een kabel voor VGA naar YPbPr-Cinch bij.

De DVI-aansluiting op de tv heeft de volgende specificaties :

(Extern4:) DVI-I met HDCP, YPbPr, VGA PC-in, Compatibel met HDMI.

Volgens de info op mcsnet.nl:
"het YPbPr signaal wordt ook wel analoge component signaal genoemd. En YCbCr het digitale. De drie termen worden vaak doorelkaar gebruikt en zijn ook normaal gezien probleemloos compatibel". Hmm..

Nog even bij hun kijkend, is er ook een oplossing te koop...
component video,svideo naar DVI converter Euro279,00 :( :evil:

Wat is er voor nodig dat mijn component video aansluiting wel gaat werken met mijn DVI-I connector???

Nog even wat zitten zoeken maar een DVI-I kan idd zowel analoog als digitaal signaal verwerken. Het is eigenlijke een combi van DVI-D en DVI-A. Wat het voordeel is om een analoog signaal op je DVI aansluiting te zetten ontgaat me volledig maar misschien kan een ander forumlid hier iets zinnigs over zeggen. Of heeft Philips zo bezuinigd dat ze alleen maar een dvi-i aansluiting op de tv hebben geplaatst? Gezien het feit dat er dus een DVI <-> vga en een vga <-> Component kabel bij zit zou je dus op die manier van component naar dvi moeten??!!

Ik zie niet in waarom het niet zou werken, maar ik zou er wel verdrietig van worden.

Margriet
14-03-2006, 21:51
Ik zie niet in waarom het niet zou werken, maar ik zou er wel verdrietig van worden.

Ja, best wel - denk je aardig recente spulletjes te hebben (zoals een nog geen 2 jaar oude DVD-speler) - krijg je dit soort ellende.

Btw, ik heb stiekem even naar de opvolger van mijn DV6400 gekeken, en tot mijn verassing heeft die een component video aansluiting waarbij zowel YCbCr als YPbPr bij staat :roll: :x.

En nog even bij firma Marantz gekeken naar lcd-schermen: deze zijn uitgerust met een Component In aansluiting (YCbCr). :shock: :evil:

Ik had op dit draadje wel iets meer reactie verwacht trouwens...

jollykart
14-03-2006, 23:14
Ik zie niet in waarom het niet zou werken, maar ik zou er wel verdrietig van worden.

Ja, best wel - denk je aardig recente spulletjes te hebben (zoals een nog geen 2 jaar oude DVD-speler) - krijg je dit soort ellende.

Btw, ik heb stiekem even naar de opvolger van mijn DV6400 gekeken, en tot mijn verassing heeft die een component video aansluiting waarbij zowel YCbCr als YPbPr bij staat :roll: :x.

En nog even bij firma Marantz gekeken naar lcd-schermen: deze zijn uitgerust met een Component In aansluiting (YCbCr). :shock: :evil:

Ik had op dit draadje wel iets meer reactie verwacht trouwens...

Verbaast mij ook wel eigenlijk.
Het mooiste is gewoon een dvi of hdmi uitgang op je dvd speler zodat je echt digitaal naar je scherm kan. Eventueel kan je dan ook upscalen naar 720p wat een nog wat strakker beeld geeft.

RondeHaas
11-08-2006, 12:24
Mijn probleem met de DCB-H360RS is als volgt........ Ik wil deze set aansluiten op mijn philips 32PF9966/10 echter is deze tv alleen voorzien van DVI-I ingang en scart en verder een video poort waar je de gele tulpplug in kunt steken.Geen aansluiting dus voor de rode/blauwe/groene tulpstekkers ( weet niet of dit nu component of composiet is). De dvi-i zou compatible zijn met HDMI. Ik kan dus niet de 3 kleuren tulpen gebruiken........ik heb destijds bij de tv echter een kabel gekregen met de 3 tulpstekkers( rood/groen/blauw) en met en stekker voor op de dvi poort alleen heeft deze stekker 9 pinnen waarvan 1 bredere.Sluit ik deze kabel aan op de setbox dan krijg ik alleen groen beeld met ruis......zowel in 1080 als de rest van de resoluties......vanalles geprobeerd maar niets helpt.Ik heb de box via het menu software matig geupdate ( is dit de firmware updaten waar ik zoveel over lees??)
Het volgende wat ik geprobeerd heb is dmv een gekochte dvi-d/hdmi kabel de zaak aan te sluiten.....hier hetzelfde groene beeld.
Ik heb nu wel de setbox aangesloten maar dan via de gele tulpplug , ik kan nu wel de extra HD zenders van athome ontvangen maar twijfel of dit HD kwaliteit is want het beeld is mooi maar niet beter dan de andere zenders.Ik weet niet hoe ik nu het best de zaak kan aansluiten.
Ik denk dat het beste de component( de 3 gekleurde stekkers) aangesloten dienst te worden op de DVI-I ingang op mijn tv maar hoe?????