PDA

Bekijk de volledige versie : Aansluiten MP3-speler op A/V receiver



erik_van_meer
10-03-2006, 19:45
Gisteren heb ik een Cowon Iaudio G2 MP3-speler aangeschaft, perfect apparaatje, alleen vroeg mezelf af of ik dit op mijn receiver aan zou kunnen sluiten en de handleiding biedt geen uitsluitsel. Hij is voorzien van een line-in overigens en ik heb al lopen experimenteren met een 3'5" jack in de koptelefooningang zowel bij MP3-speler als bij receiver maar dit gaf geen resultaat. Iemand tips? Alvast bedankt! Gr.Erik

jollykart
10-03-2006, 20:19
Gisteren heb ik een Cowon Iaudio G2 MP3-speler aangeschaft, perfect apparaatje, alleen vroeg mezelf af of ik dit op mijn receiver aan zou kunnen sluiten en de handleiding biedt geen uitsluitsel. Hij is voorzien van een line-in overigens en ik heb al lopen experimenteren met een 3'5" jack in de koptelefooningang zowel bij MP3-speler als bij receiver maar dit gaf geen resultaat. Iemand tips? Alvast bedankt! Gr.Erik

Bedoel je nou dat je de uitgang van de mp3 speler aan op de koptelefoonuitgang van de receiver hebt aangesloten??! Dat zal niet best werken denk ik.

Je moet gewoon ff een 3.5" jack naar tulp kopen. Gewoon wokkie tokkie 4 euro, en dan werkt het gewoon.

erik_van_meer
10-03-2006, 20:31
Ja op die foute manier had ik het aangesloten in de veronderstelling dat het zou werken :oops: Dankjewel voor de tip, wist niet dat er dergelijke kabels bestonden, dus dat is gewoon een dubbele tulp aan de ene kant met een 3.5" jack aan de andere kant als ik het goed begrijp!!! Heb je van dit soort kabels ook merkkabels in plaats van die beruchte dropvetertjes want zoek natuurlijk wel een beetje kwaliteit :twisted:

Jos A.
10-03-2006, 20:50
Niet om in een kabeldiscussie te vervallen, maar zou je er niet eerst gewoon een simpel (wokkie tokkie :P) kabeltje tussenhengsten? Ben je voor een paar eurie de man, kun je altijd later nog kijken voor een duurdere kabel.

jollykart
10-03-2006, 22:24
Niet om in een kabeldiscussie te vervallen, maar zou je er niet eerst gewoon een simpel (wokkie tokkie :P) kabeltje tussenhengsten? Ben je voor een paar eurie de man, kun je altijd later nog kijken voor een duurdere kabel.

Ja, en met alle respect, als je kwaliteit wilt moet je geen MP3's luisteren. Alle detail wat weg 'geoptimaliseerd' is komt met een goede kabel echt niet terug.

R Klemkerk
10-03-2006, 22:53
Niet om in een kabeldiscussie te vervallen, maar zou je er niet eerst gewoon een simpel (wokkie tokkie :P) kabeltje tussenhengsten? Ben je voor een paar eurie de man, kun je altijd later nog kijken voor een duurdere kabel.

Ja, en met alle respect, als je kwaliteit wilt moet je geen MP3's luisteren. Alle detail wat weg 'geoptimaliseerd' is komt met een goede kabel echt niet terug.

Met een goede kabel kun je de schade van kwaliteitsverlies nog enigsinds beperkt te houden waardoor het nog aan te horen is. Met een goedkope flutkabel houd je dus echt niks over van de kwaliteit van de mp3.

Ik heb nu een monstercable tussen mijn apple dock en mijn amp, en dat klinkt toch veel beter dan met een crappy kabeltje. :)

Coen Hendriks
11-03-2006, 17:04
Ik heb nu een monstercable tussen mijn apple dock en mijn amp, en dat klinkt toch veel beter dan met een crappy kabeltje. :)

Veranderd het dan van bar slecht naar gewoon slecht? :wink:

R Klemkerk
11-03-2006, 17:57
Ik heb nu een monstercable tussen mijn apple dock en mijn amp, en dat klinkt toch veel beter dan met een crappy kabeltje. :)

Veranderd het dan van bar slecht naar gewoon slecht? :wink:

Zo kun je het ook stellen ;) Het verlies wordt iniedergeval minder groot :lol:

erik_van_meer
15-03-2006, 18:44
Ik heb bij Mediamarkt een Vivanco kabeltje aangeschaft, een middenweg tussen een dropveter en een topkabel en de geluidskwaliteit is acceptabel maar had er meer van verwacht. Vergelijkbaar met een cassetterecorder :P en totaal niet met een CD maar dat hadden ze hier al voorspeld. In ieder geval bedankt!!!

Seth__Gekko
15-03-2006, 18:50
Sja bitrate moet ook wel een beetje acceptabel zijn ook.

Rob Eric Blank
15-03-2006, 18:57
Zelfs met de hoogste Bitrate vind ik het tegenvallen. Mn iPOD is ook voor onderweg en ik gebruik hem gekoppeld aanmn receiver als persoonlijk radiostation (FM radio is ook niet van bijster goeie kwaliteit).
Wil je echt muziek gaan luisteren kun je toch beter een cd-speler kopen en dat apparaat voeren met zilverkleurige schijfjes.

Rob Eric Blank
21-03-2006, 17:57
Wat voor bekabeling gebruiken jullie hiervoor? ik heb een standaard dropvetertje en wil deze toch echt wel even een keer gaan upgraden.

R Klemkerk
21-03-2006, 18:25
ik gebruik de Monster iCable.

Prima kabeltje voor 35 euro! :)

Remo van Vuuren
21-03-2006, 23:37
Geluid comprimeren is nou eenmaal veel lastiger dan beeld comprimeren.
Een normale CD-audiotrack is 44100 hz * 16 bit * 2 (stereo) = 1411 kbps. De beste geluidskwaliteit die je met MP3 kan krijgen is maar 320 kbps. Dat is een factor 4.4 minder.

Er is nog niet eens zo gek lang geleden een topic (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=38169) geweest over mp3-spelers en wat daar naar mijn mening uit kwam is dat het vooral handzaam is. Daar is het ook voor bedoeld. Kabels zullen zeker invloed hebben, maar dat is precies zoals Coen het beschreef:



Ik heb nu een monstercable tussen mijn apple dock en mijn amp, en dat klinkt toch veel beter dan met een crappy kabeltje. :)

Veranderd het dan van bar slecht naar gewoon slecht? :wink:

Rob Eric Blank
22-03-2006, 09:06
Je moet een iPod niet zien als vervanging van een cd speler. Ik zie het meer als standaard radio. FM is ook niet echt bijster goeie kwaliteit, alleen veel mensen luisteren er toch naar.

jollykart
22-03-2006, 09:13
Geluid comprimeren is nou eenmaal veel lastiger dan beeld comprimeren.
Een normale CD-audiotrack is 44100 hz * 16 bit * 2 (stereo) = 1411 kbps. De beste geluidskwaliteit die je met MP3 kan krijgen is maar 320 kbps. Dat is een factor 4.4 minder.

Er is nog niet eens zo gek lang geleden een topic (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=38169) geweest over mp3-spelers en wat daar naar mijn mening uit kwam is dat het vooral handzaam is. Daar is het ook voor bedoeld. Kabels zullen zeker invloed hebben, maar dat is precies zoals Coen het beschreef:



Ik heb nu een monstercable tussen mijn apple dock en mijn amp, en dat klinkt toch veel beter dan met een crappy kabeltje. :)

Veranderd het dan van bar slecht naar gewoon slecht? :wink:

Het algoritme is vergelijkbaar maar de forum leden hebben hier over het algemeen een te goede geluidsinstallatie staan :D
MP3 is misschien ideaal als je een feestje hebt en op de achtergrond geluid wil hebben. Maar als je het gebruikt om echt naar muziek te gaan luisteren doe je jezelf tekort.
Met beeld idem. Stop Snatch in je DVD speler en kijk hem op een lekker groot beeld en huiver van de kwaliteit :cry: . Het verschil met Superbit DVD's is over het algemeen behoorlijk groot zowel met beeld als geluid. Verschil is dat we met geluid beter hebben en bewust voor mindere kwaliteit kiezen en dat we met DVD nog geen betere optie hebben. Maar dat komt eraan :D

Joost mag overigens weten welke idioten (physicoaucoustici) hebben bedacht dat het menselijk oor bepaalde toonverschillen niet zouden kunnen waarnemen zodat het dus wel weggeoptimaliseerd kon worden. Heel misschien zou het principe werken als je MP3 maakt op basis van de master opname. Maar op basis van een CD wat al een bemonstering is weer verder gaan comprimeren is net zoiets als een afgerond getal afronden. :nono:

Remo van Vuuren
22-03-2006, 09:57
Maar op basis van een CD wat al een bemonstering is weer verder gaan comprimeren is net zoiets als een afgerond getal afronden. :nono:

Leg mij dan eens uit hoe je het getal 7 afrond :wink: ?

jollykart
22-03-2006, 10:07
Maar op basis van een CD wat al een bemonstering is weer verder gaan comprimeren is net zoiets als een afgerond getal afronden. :nono:

Leg mij dan eens uit hoe je het getal 7 afrond :wink: ?
7 wordt 5 en 5 wordt 10 en als je het dan weer afrond dan wordt het 0. Het is iedere keer maar net wat je als basis neemt 8)

Rob Eric Blank
07-04-2006, 11:08
ik gebruik de Monster iCable.

Prima kabeltje voor 35 euro! :)Inmiddels ook aangeschaft, beter (of in dit geval) minder slecht dan de standaard kabel.