PDA

Bekijk de volledige versie : Michael Haneke op DVD



Oakey
17-03-2002, 21:32
Weet iemand waarom er zo weinig Michael-Haneke-films op DVD zijn uitgebracht? Van Funny Games bestaat er bijv. alleen een 4:3-fullscreen UK release met ingebrande Engelse ondertitels.

Kan ook nergens informatie over geplande releases vinden.

Ghast
17-03-2002, 21:50
ik weet geen reden, kan wel gissen : te kleine doelgroep en dus geen commercieel voordeel, zelf vind ik zijn films meesterlijk zoals inderdaad Funny Games en Benny's 1st Video zijn meesterlijk goed, ook wel erg sadistisch :)

Ghast
17-03-2002, 21:58
op play.com zie ik ee UK R2 versie 1.85:1

http://www.play.com/Play247.asp?page=title&r=R2&title=90744

Oakey
17-03-2002, 23:04
op play.com zie ik ee UK R2 versie 1.85:1

http://www.play.com/Play247.asp?page=title&r=R2&title=90744

Ja je hebt gelijk! Zelfs anamorf lees ik hier (http://www.dvd.reviewer.co.uk/reviews/details.asp?Index=1097). Wel met ingebrande ondertitels.

Wat betreft de kleine doelgroep: dit geldt wel voor meer films. Ik denk dat de doelgroep voor Haneke-films groter is dan voor bijvoorbeeld Ciske de Rat of Spetters, en die zijn ook uit op DVD. Wat ik hiermee bedoel: ook in Duitsland/Oostenrijk zijn de niet op DVD te krijgen. Ze zijn wel allemaal uit op video, dus ik neem aan dat er ooit wel DVD's komen.

Ghast
18-03-2002, 07:34
ik ben alleen bang dat de UK versie gecensureerd is, al jaren worden horrors etc zwaar gecensureerd in de UK, ze checken wat een bedrijf inkoopt, als je zelf als engelsman een verboden horror koopt dan krijg je een zware boete en uiteraard wordt de film in beslag genomen, daarom ben ik niet zo happig op horrors uit de UK.

Maarre mocht je nou wel meer haneke's tegenkomen op DVD post dan ff een thread als je wilt :)

Oakey
18-03-2002, 12:50
Maarre mocht je nou wel meer haneke's tegenkomen op DVD post dan ff een thread als je wilt :)

Uiteraard. Ik neem aan dat Code Inconnu en La Pianiste eerstdaags toch wel op dvd zullen verschijnen.

Ettepet
26-11-2002, 12:23
Originally posted by Ghast
ik ben alleen bang dat de UK versie gecensureerd is, al jaren worden horrors etc zwaar gecensureerd in de UK...
Valt volgens mij wel mee. Het knappe van iig Funny Games is dat er (vrijwel) nergens expliciet geweld wordt getoond. Beide psychopaten gedragen zich vrijwel de hele film ingetogen en "voorkomend". :D

==
[SPOILER]
Mij zijn zelf maar twee scene's opgevallen die wat zijn ingekort, en dit zonder dat er sprake is van censuur: de tekst tegen de kijkers voordat de film een stukje wordt teruggespoeld, en het tot stoppen dwingen van een auto (tijdens het vluchten).

Matt D
26-11-2002, 13:01
le pianiste is ondertussen in verschillende versies op dvd te krijgen

Oakey
26-11-2002, 18:41
le pianiste is ondertussen in verschillende versies op dvd te krijgen

Inderdaad, in NL natuurlijk weer veel te duur uitgebracht door Homescreen :(
Code Inconnu is inmiddels als UK-import te vinden (onder de titel Code Unknown)

NKDVD
26-11-2002, 18:55
Heb zelf van Michael Haneke 'Funny Games' op vhs. Maar ik hoop eigenlijk dat ze deze film heel snel op DVD gaan zetten! Ik heb wel gemerkt dat Homescreen veel van hun vhs-films ook op DVD gaan uitbrengen... dus er is hoop! Heb je ze al gemaild om te vragen of ze deze film gaan uitbrengen op DVD?

Oakey
26-11-2002, 19:55
Ik heb wel gemerkt dat Homescreen veel van hun vhs-films ook op DVD gaan uitbrengen... dus er is hoop! Heb je ze al gemaild om te vragen of ze deze film gaan uitbrengen op DVD?

Homescreen reageert niet op mailtjes helaas ....
(is echt waar, heb ze al een paar keer om informatie gevraagd)

NKDVD
26-11-2002, 20:05
Tja, vraag me ook wel eens af waarom bedrijven nog een e-mailadres in hun website zetten als ze toch niet reageren!

Ik zal het ook eens proberen!

Oakey
28-01-2003, 12:48
Ik heb inmiddels de dvd van La Pianiste in huis (de homescreen versie). Niet echt superkwaliteit. Met name is er iets raars in de audiosynchronisatie, het lijkt nl. of bepaalde rollen Frans nagesynchroniseerd zijn (en dus origineel in het Duits zijn opgenomen). Weet iemand hier meer van?

Het viel mij vooral op bij de rol van Susanne Lothar (zij speelt ook in Funny Games). Haar stem klinkt anders en volgens mij is ze ook Duitstalig. En de audiosync klopt voor geen meter...

Matt D
29-01-2003, 10:41
voor diegene die de franse taal machtig zijn : er is een dubbel disc versie uitgebracht van le pianiste in frankrijk

geen ondertitels in het nederlands

blijkbaar goede service bij homescreen :D , top public relations

Philippe
29-01-2003, 18:04
blijkbaar goede service bij homescreen :D , top public relations

Is inderdaad weer het zoveelste voorbeeld van een slecht communicatiebeleid. Daarmee staat of valt toch het imago van een onderneming.
Ikzelf wacht al een hele tijd op een mooie release van Funny Games. Past ook wel in het rijtje van zieke films alhoewel de 'brutale' momenten allemaal suggestief zijn.