PDA

Bekijk de volledige versie : Welke Component kabel?



mfacey
13-03-2006, 18:06
Hallo allemaal,

Ik heb al diverse forums afgezocht naar advies over component kabels.
Ik ga binnenkort een Sony KLV-V32A10E LCD tv kopen. Deze is HD ready. Uiteraard wil ik zo goed mogelijk beeld doorgeven van mijn HDD/DVD recorder van Pioneer (DVR-530H). Deze ondersteunt Progressive scanning en is voorzien van component uitgangen (Y, Ps, Pr).
Nu wil ik graag weten wat voor kabels ik het beste kan kopen. In eerste instantie dacht ik aan kabels van Monster (de "2" serie). Deze kosten ongeveer 60 euro voor een meter (ik heb ook maar ongeveer 1m nodig). Op andere forums lees ik dat vele mensen er niet van overtuigd zijn dat deze kabels enig voordeel leveren over goedkopere uitvoeringen van 15-30 euro. Mijn vraag luidt dus: waarmee kan ik zorgen dat ik het onderste uit de kan haal van mijn dvds. Mijn budget is max 60 euro voor 1m.
Als jullie ook eventueel links hebben naar internetwinkels die de kabels verkopen, zou dat geweldig zijn.
Alvast bedankt voor de moeite!

R Klemkerk
13-03-2006, 18:31
Ik heb zelf mijn component kabel van QED in 1 meter.

Geweldige kabel moet ik zeggen! Ik ben meteen voor een goede gegaan, en niet de kwaliteit afgewacht van een goedkopere. Ik vind zelf het beeld prachtig strak op mijn lcd tv. :)

Je kan het beste even op www.ebay.co.uk kijken :)

Johan van den D.
13-03-2006, 20:21
Zou inderdaad voor een QED gaan als je zeker goed wilt zitten.

hstadman
14-03-2006, 00:09
Kan niet anders dan mij hierbij aansluiten. :wink:

hstadman
14-03-2006, 14:25
Kabelkwartet bedoel je; edgar waar ben je?! :lol: 8) :wink:

Kan niet anders dan mij hierbij aansluiten. :wink:

YES! Het kabeltrio is weer compleet :D:D.


Je kunt 'm overigens vinden bij onder meer cable-shop.co.uk (http://cable-shop.co.uk/shop/customer/product.php?productid=228). Inclusief verzendkosten komt het dan op zo'n 65 euro.

Jos A.
14-03-2006, 15:38
Kabelkwartet bedoel je; edgar waar ben je?! :lol: 8) :wink:

Kan niet anders dan mij hierbij aansluiten. :wink:

YES! Het kabeltrio is weer compleet :D:D.


Je kunt 'm overigens vinden bij onder meer cable-shop.co.uk (http://cable-shop.co.uk/shop/customer/product.php?productid=228). Inclusief verzendkosten komt het dan op zo'n 65 euro.

Ik mis inderdaad Edgar, met zijn "kijk ook even hier voor meer informatie over kabels" linkje.

Edgar Smit
14-03-2006, 15:52
Ik zou gaan voor een kabel van 2 euro en de rest in mijn zak steken of leuke DVD's voor kopen. Al die onzin over kabels is toch niet waar en alle kabels doen hetzelfde, ze geven alleen wat door.


Maar even serieus, de QED komt overal zeer positief uit en is een echte "value for money" kabel. Monster is niet slecht, maar voor hetzelfde geld is dus wel beter te krijgen, dan kun je dus zelf ook wel bedenken dat Monster qua prijs-kwaliteitverhouding niet gunstig is.


Ohja, bij de achtergrondartikelen staat nog veel meer informatie over kabels, maar ook over HD.
:wink:

diederik
15-03-2006, 13:52
Ik ben erg tevereden over de Somme Transit 3 (http://www.dcskabel.de/componenten-kabel-sommer-transit-c-99_2779-0.html) kabel.

Niet dat QED slecht is, maar heb je ieder geval een keuze :)

BeQuietAndDrive
11-04-2006, 12:49
Even inhaken op dit topic: ik ben ook in de markt voor een component kabel. Ik heb die QED op het oog, maar ik ga het met 1m niet redden. 1,5m hebben ze niet, dus wordt het direct 3m. Ik gebruik nu een Monster Scart kabel van 1,5m. Verlies ik niet gigantisch veel met een component kabel van 3 meter?

Johan van den D.
11-04-2006, 16:04
Nee, dat verlies op die lengte is te verwaarlozen en zal je niet gaan merken.