PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe Pioneer dvr-540



The Nightcrawler
16-03-2006, 10:40
Hallo weet er iemand al iets meer over de specificaties van de nieuwe Pioneer DVR-540 de opvolger van de DVR-530?
Volgens een bron zou deze de komende week gelanceerd worden (in Nederland) en bij Pioneer Belgium doet men er heel geheimzinnig over. :?
Na een telefonisch contact met Pioneer Belgium vertelde men mij dat dit nog geheim zou zijn en dat de speler pas rond juni uitgebracht wordt.
Wie weet het?????
:lol:

P@trick_DVD
17-03-2006, 19:12
Zie:
http://www.pioneer.co.jp/press/release163.html

Men heeft in ieder geval het grootste minpunt van zijn voorganger aangepakt. Het is nu mogelijk om ook MP3 en WMA files aan de Jukebox functie toe te voegen. Als ik de 530 niet al in mijn bezit had, dan wist ik het wel....

j_man
21-03-2006, 08:43
hmmm, als ik het zo lees, krijg ik nog niet echt spijt van de aankoop van mijn 530. Handig is dat de 540 ook +R(W) opneemt. De afstandsbediening lijkt me overzichtelijker (als dat maar niet betekent dat allerlei functies in menu's verstopt zijn). Jukebox gebruik ik niet. Harddisk is dezelfde gebleven, zou mooi zijn geweest als die naar 250 vergroot was (en 400 voor de 640). Al met al geen punten waardoor ik naar smoezen moet zoeken om mijn 530 op Marktplaats te zetten :)

Ultramorada
21-03-2006, 11:39
Op de 540 en 640 kan je ook een externe harde schijf aansluiten. Dat lijkt me wel handig. Volgens is het echter wel een speciale harde schijf die je erop moet aansluiten, dus dat zal wel een duur grapje zijn.

Oele
22-03-2006, 14:48
Ik had eigenlijk wel gedacht dat er een HDMI uitgang ook op de goedkopere modellen zou komen te zitten (ipv alleen bij het topmodel, nu de 930). Is dit dan niet het geval? Kan het niet terugvinden in die press release.

paul_nl
30-03-2006, 10:36
Ik hoorde vandaag van een winkel die de 540 op voorraad heeft dat deze geen DV-ingang heeft, in tegenstelling tot de 530....

Ultramorada
30-03-2006, 16:04
Ehhhm wat is een DV-ingang? :oops:

P@trick_DVD
30-03-2006, 19:11
Ik hoorde vandaag van een winkel die de 540 op voorraad heeft dat deze geen DV-ingang heeft, in tegenstelling tot de 530....
Klopt... zie ook de link in mijn vorige post. Waarschijnlijk wil Pioneer deze keer de verschillen tussen de 2 modellen wat groter maken dan bij de vorige generatie. Toen moest je wel erg veel extra betalen voor 90 GB extra HD ruimte.

Ehhhm wat is een DV-ingang? :oops:
Via een DV-ingang kun je rechtsreeks een DV-camera aansluiten met een firewire kabel. Je kunt dan video rechtstreeks van de DV-camera op je HD of DVD kopieƫren. Tevens kun je de DV-camera aansturen vanaf de DVD-recorder via deze verbinding.

vanderheijden
31-03-2006, 08:46
Ik heb hem hoor de pioneer 540h
Hij werkt perfect. ik heb mijn oude 530 verkocht en deze aangeschaft omdat :
-hij sneller brandt
-alle media ondersteunt (dvd+r)
-dvix ondersteunt
- en mogelijkheid tot uitbreiding extra 250 gb
dit zou ongeveer 150 euro kosten

Ultramorada
01-04-2006, 21:10
waar heb je hem gehaald en voor hoeveel? ik was vanmiddag bij de mediamarkt en daar hadden ze hem nog niet

Micha H
01-04-2006, 22:28
Ik had eigenlijk wel gedacht dat er een HDMI uitgang ook op de goedkopere modellen zou komen te zitten (ipv alleen bij het topmodel, nu de 930). Is dit dan niet het geval? Kan het niet terugvinden in die press release.

Ik heb pas een email gestuurd naar pioneer met de vraag of op de nieuwe modellen ook hdmi aansluitingen zitten.
Uit hun vage antwoord begreep ik dat het alleen op hun topmodel blijft en dat de 930 pas tegen het einde van het jaar vervangen zal worden.
Ik heb ook begrepen dat pioneer vanaf 10 april hun nieuwe modellen zullen introduceren.

Frenkel
02-04-2006, 09:33
waar heb je hem gehaald en voor hoeveel? ik was vanmiddag bij de mediamarkt en daar hadden ze hem nog niet

Bij www.goedkopen.nl hebben ze hem op voorraad:

Jammer aleen dat hij dus geen DV-in heeft wat voor mij toch wel een must is. (vreemd genoeg staat op veel winkelsite's wel aangegeven dat die een DV-in heeft, maar het gaat daarbij alemaal om winkels die hem nog niet kunnen leveren)
Ik vindt de Panasonic DMR-EH55s met DV-in, en 160GB HD voor 379,- Euro daarom intressanter.

Ruud Vorstermans
02-04-2006, 16:07
ie:
Als ik de 530 niet al in mijn bezit had, dan wist ik het wel....


......... laat maar weten wat je er voor wilt hebben.......... :wink:

netraaM
05-04-2006, 21:55
Heb net paar uur in bezit. Duurt nog wel ff voor dat het Guide+ systeem het doet.

Ziet er leuk uit zo op eerste gezicht.

Alleen werkt pause live TV bij mij niet. Wat ik heel raar vindt. Heb de instelling gevolgd maar hij doet het niet. In het boekje staat dat het aan de tv kan liggen maar de tv is nog niet zo oud 2004.

Wie weet wat ik fout doe of licht het echt aan de TV.

Groeten

Maarten

Avalan
06-04-2006, 15:04
Alleen werkt pause live TV bij mij niet. Wat ik heel raar vindt. Heb de instelling gevolgd maar hij doet het niet. In het boekje staat dat het aan de tv kan liggen maar de tv is nog niet zo oud 2004.


Heb hem ook net, en bij mij werkt PLTV perfect. De TV moet echter wel SmartLink/EasyLink ondersteunen. En vervolgens moet je dus de DVR connecteren met de juiste SCART-ingang op de TV via een volledig geconnecteerde kabel. Op mijn Philips CRT zitten 3 SCARTs maar slechts eentje gebruikt EasyLink.
Een recente TV is trouwens geen garantie. Zo blijkt geen enkele Samsung TV dit te ondersteunen. Best jammer, gezien ik aan het twijfelen was of ik een Samsung LCD ging kopen maar nu dit niet blijkt te werken, wacht ik toch nog effen af tot ik die DVR wat beter ken en dus ook weet of ik de PLTV vaak zal gebruiken of niet.
Enig minpuntje is dat het vanuit standby meer dan 10 seconden duurt eer de DVR begint op te nemen. Maar ja, da's eigenlijk wel normaal gezien het apparaat en harddisk dan nog moeten opstarten en de nodige EasyLink commando's moeten doorgegeven worden en zo.

PS: het programmeren van alle zenders kan je normaal ook via EasyLink doen. In minder dan een minuut zaten alle zenders netjes in de juiste volgorde in mijn DVR. Als dat werkt zou PLTV ook moeten werken, denk ik.

Avalan
06-04-2006, 15:21
Heb trouwens ook wel al een paar nadelen ontdekt.
Zo kan het toestel blijkbaar geen DVD-ROMs lezen. Als je dus MP3s of DivX wil afspelen of copiƫren, dan moeten die op een CD(R/W) staan.
Een ander nadeel is dat er op de achterzijde geen afzonderlijke RCA en S-Video ingang meer opzit gelijk bij de 530.
En ook vervelend (en bizar) is dat RGB-out niet werkt bij het gewoon bekijken van de tuner. Op dat moment switcht mijn TV gewoon van RGB naar simpele CVBS. Van zodra je terug in een van de menus gaat of een opname begint te bekijken, switcht hij weer naar RGB. Op zich niet zo erg, maar wel vervelend dat mijn TV dan telkens opnieuw op OSD het inputsignaal toont.
En tenslotte mochten ze de menu's toch wel wat kleurrijker gemaakt hebben ;).
Voor de rest lijkt het me wel een super toestel. Zal vanavond eens beginnen met mijn CDs op harddisk te zetten. De Guide+ EPG werkt ook super.

netraaM
06-04-2006, 18:07
Ik heb de kabel in andere scart aangesloten en hij werkt echt TOP apparaat. GUIDE + is supper makkelijk en werkt perfect. Live TV pauze is ook een hele mooie functie. Tot nu toe ben ik zeer tevreden

Dva
06-04-2006, 18:39
Ik vind de verschillen met de 530 maar klein. Wat ook ontbreekt is een optische digital out, deze is vervangen door een coaxiale. Ik ben eerder fan van een optische out. Dat zal zeker gedaan zijn om de prijs te drukken. Ik hou mijn 530, ik zie echt geen reden om te switchen. En die extra HD, in alle eerlijkheid: als er 70 uur beeld op je HD staat, dan vind je toch niet meer de tijd om dit allemaal te bekijken.

Frenkel
06-04-2006, 18:52
Wat ook ontbreekt is een optische digital out, deze is vervangen door een coaxiale. Ik ben eerder fan van een optische out.

Over het algemeen heb je met een coaxiale uitgang een betere verbinding volgens mij.

martwout
10-05-2006, 15:40
Hoe weet je of je tv Easylink/Smartlink heeft voor pause live TV. Ik volg de handel met interesse en las dit ook in het pdf-boekje van de Pioneer. In de handleiding van de tv wordt niets gemeldt over dit systeem. Wel heb ik knoppen om de VCR te bedienen (weet niet of dat ermee te maken heeft). Ik heb een kleine tv, de Sharp 21HS-50S.

Avalan
10-05-2006, 15:53
Hoe weet je of je tv Easylink/Smartlink heeft voor pause live TV. Ik volg de handel met interesse en las dit ook in het pdf-boekje van de Pioneer. In de handleiding van de tv wordt niets gemeldt over dit systeem. Ik heb een kleine tv, de Sharp 21HS-50S.

Het is idd vaak effen zoeken. Als er nergens expliciet vermeld staat dat je bvb een video-recorder via een specifieke scart-aansluiting moet connecteren, dan zal het wellicht noppes zijn.
Heb je zelf een video-recorder ? Dan kun je in de manual van die recorder eens kijken of hij de zenders van de TV kan overnemen, dat gebeurt ook via SmartLink.
Met een klein tv'tje zou het me wel niet verwonderen moest die geen Smartlink hebben.

martwout
10-05-2006, 16:40
Heb je zelf een video-recorder ? Dan kun je in de manual van die recorder eens kijken of hij de zenders van de TV kan overnemen, dat gebeurt ook via SmartLink.

Zal me hoogstens verbazen. Is een Aristona van 15 jaar oud.


Met een klein tv'tje zou het me wel niet verwonderen moest die geen Smartlink hebben.

Ik vrees hetzelfde.

Avalan
10-05-2006, 16:58
Ik vrees hetzelfde.

BTW, kort na mijn DVR-540 kocht ik een Samsung LCD en die heeft ook geen Smartlink dus bij mij werkt de Pause Live TV ook niet. Erg is dat niet, want met een paar knoppen op de remote heb je hetzelfde voor mekaar. En als je een remote hebt met macro's programmeer je je Pause Live TV dus gewoon daarin.