PDA

Bekijk de volledige versie : Bruce Springsteen Live In New York; fout in DD5.1 ???



Peter van santbrink
18-03-2002, 12:08
Ik heb laatst de Springsteen DVD Live in New York gekocht (via EZYDVD) en het valt me op dat er in de DD5.1 mode de drum van Max zeer irritant ook uit de achterkanalen komen (als een soort getik) het hoort er wel te zijn want in de stereo-mode hoor je het ook maar dan gewoon van voren en klinkt het ook niet irritant. Je hoort het b.v. heel sterk bij Two Hearts en Atlantic City.
Ik vind het sowieso raar dat er instrumenten uit de achterkanalen komen maar dat kan aan mij liggen;

Ik vroeg me af of meer mensen dit is opgevallen (ik kan niks vinden in verschillende Threads of recensies over de DVD); kan het misschien liggen aan m'n HT-systeem??

Peter

jh jansen
18-03-2002, 19:16
Wat voor een installatie heb je ? Het tikgeluid wat je omschrijft doet mij denken aan deze post ... http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=2326&highlight=private+ryan

Nu blijkt in mijn geval dat het tikken een Onyo probleem is ... hier is dus (helaas) weinig aan te doen.

Jan.

Peter van santbrink
19-03-2002, 07:37
Ik heb een Yamaha592RDS; ik denk toch dat het niet een probleem is van m'n systeem omdat het geluid overeenkomt met de drumbeat en het is ook niet een kortstondig fenomeen maar gaat tijdens het nummer door (zolang er natuurlijk gedrumd wordt).

Peter

suedje
19-03-2002, 10:41
Aangezien ik nu op mijn werk zit, kan ik het nu niet controleren, maar als ik het me goed herinner zit er een sticker op / in het hoesje over het geluid van deze DVD. Ik zal vanavond eens kijken. Ook ben ik verder gaan zoeken en heb het volgende op een ander forum gevonden :

Springsteen Live In New York (http://www.dvdforum.nl/ubb/Forum6/HTML/001751.html)

Misschien heb je er wat aan.

Peter van santbrink
25-03-2002, 10:22
Ik herriner me opeens dat ik hetzelfde heb met een bootleg CD van Bruce (show van reunion tour, Cleveland; 3 CD groene hoes titel is geloof ik "Don't Look Back"; veel typo's )
Dit is een Soundboard (of ALD) opname en bij een groot aantal nummers hetzelfde probleem (vooral bij b.v. Trapped).
Hoogst irritant..
Ik weet niet of dit helpt voor de herkenning van het probleem
Ik heb geen last van de eerder genoemde drop-outs; ik wel een stikker met de digital compression off advies, maar ik kan dit niet vinden om m'n DVD-speler (moet nog op m'n Yamaha processor).

Peter

mhol
01-07-2002, 17:41
Ik ben ook al enige tijd in het bezit van de Springsteen DVD, en ook mij viel het geluid tegen, ik heb mijn Sony DVP-S725D via de analoge 6 ch. uitgang op mijn 6 ch. discrete input van mijn Technics receiver, maar kan op mijn DVD-speler nergen iets vinden over Dolby compression.

Het lijkt of er af en toe een soort Wow and flutter in zit zoals met oude cassette-bandjes, best vervelend, ik weet echter ook geen oplossing, of heeft iemand enig idee warik dat dolby compression kan vinden?