PDA

Bekijk de volledige versie : Richie Hawtin - DE9 Transitions



Rob Eric Blank
17-03-2006, 12:01
Deze mix op DVD is voor veel (minimal) Techno liefhebbers een ware aanrader. Hierbij wordt gebruikt van een werkelijk 5.1 mix, waar de nummers via een ruimtelijke "beweging" gemixt worden. Er is ook een cd voorhanden en die moet het helaas met stereo doen, leuk voor in de auto maar niet zo geweldig als de 5.1. mix. Visueel is er weinig te zien, dan kun je beter de clips opzetten en de live mix die ook op die DVD staan.
Subwoofer doet leuk mee, geen bonken maar een fijne bastoon.
Zeker iets heel anders dan veel standaar DVD's en Richie hawtin kan dit experiment geslaagd noemen.

intexor
13-05-2006, 19:47
ik voel me als fan van elektronische muziek toch wel verplicht om een reply achter te laten in dit topic :) van Hawtin en minimal ben ik toevallig niet zo'n grote fan, maar dit soort muziek klinkt echt wel machtig op een home cinema. Persoonlijk vind ik de originele CD Decks, Effects and 909 de beste. spijtig genoeg is daar wel geen DVD-versie van bij mijn weten.

een andere aanrader voor technoliefhebbers vind ik Exhibitionist van Jeff Mills. naast het feit dat het weer een meesterlijke mix is van deze Detroit Techno god, kan je hem ook vanuit meerdere camera-standpunten bewonderen terwijl hij demonstreert hoe je mixt met 3 platenspelers tegelijk. echt leerrijk als je zelf ook bezig bent met platen en mixen.

leuk om te zien dat er nog liefhebbers zijn hier van elektronische muziek, als er nog meer mensen thuis zijn in dit genre kunnen we misschien een topic maken over elektronische muziek-dvd's in't algemeen.

greetz

Rob Eric Blank
19-06-2006, 09:45
Er is ook een cd en DVD van Jeff Mills met een orkest. Dan mixt hij zijn plaatjes aan elkaar en vervolgens speelt het orkest eronder. Ik heb deze helaas niet mogen aanschouwen, maar deze DVD had een zeer goeie recensie in de OOR.