PDA

Bekijk de volledige versie : KEF KHT2005.2



hadock
19-03-2006, 20:43
goedenavond u allen.

de meeste van jullie zijn techneuten,dus mijn vraag is het volgende..

wat is jullie oordeel over de suroundset van KEF KHT2005.2 dat zijn
dus die eitjes. gewoon wat de prestatie"s zijn en niet van ...ik zou die kopen of ga die eens beluisteren , want ik heb niet de ruimte om flinke
luidsprekers neer te planten en dit lijkt mij wel wat dus gaarne jullie bevindingen,uit diverse test komen ze niet slecht eruit..

mvg Hadock..#

erik_van_meer
19-03-2006, 21:41
Afweging die je voor jezelf moet maken is of je met een sattelietsysteem meer films bekijkt of vooral muziek luistert. In het 1e geval volstaat een sattelietsetje prima, maar voor stereo niet bepaald, niet dat het slecht klinkt maar in vergelijking tot zuilluidsprekers mist het geluid dan body en middengebied en de sub is vaak localiseerbaar. Ik heb zelf een MS Genie sub-/satsysteem en ga voor de verandering eens niet beweren dat deze beter is dan de befaamde eitjes :P (ga eens luisteren zou ik zeggen), maar ik heb sinds kort ook een paar vloerstaanders erbij genomen om de tekortkomingen van deze set in stereo op te vangen. Maar als je de ruimte niet hebt dan kun je aan deze set absoluut geen miskoop doen, miljoenen mensen zijn je al voorgegaan :D

Newbee
20-03-2006, 05:00
Mijn ervaring is dat de "eitjes" best aardig geluid geven. Tot het moment dat je wat volwaardiger luidsprekers ernaast hebt gehoord... Het verschil in geluidskwaliteit is echt groot. :shock: Was wel een eye / earopener (zowel voor mij als mijn vrouw overigens) en ik denk dat dat zowel voor stereo als voor film opgaat. Ben overigens zeker geen techneut maar sinds kort wel een genieter :D

Ik zou idd gewoon gaan luisteren. Heb ik ook gedaan (van de satelietsystemen zowel de Genies als de eitjes beluisterd trouwens en daar zat voor mijn gevoel al behoorlijk verschil in geluidskarakteristiek in). Neem wat CD's en films mee die je kent en zoek op een rustig moment van de week een winkel op om rustig te luisteren en een voor jou goede keuze te maken. Zonde om je geld uit te geven aan iets waar je achteraf toch niet helemaal tevreden over bent. Succes!

Wim S.
20-03-2006, 14:12
Ik heb deze Kef eitjes zelf ook maar als rearspeakers en daar voldoen ze zeer goed, ikzelf zit ook in een kleine ruimte waar ik m'n home cinema set heb staan. Ik heb ze aan de muur bevestigd.