PDA

Bekijk de volledige versie : Blu-Ray/ HD-DVD: Wie stapt er over op de volgende generatie?



Pagina's : [1] 2

Steve Muller
20-03-2006, 12:14
Wie gaat zijn DVD collectie verkopen voor de volgende generaties Blu-Ray/HD-DVD?

Even een stuke persoonlijke voorgeschiedenis:

Ben begonnen met het sparen van videofilms.
Gehele collectie (+800) verkocht en begonnen met sparen voor Laserdisc platen.
Gehele collectie (+200) verkocht en begonnen met sparen met DVD's.
Gehele collectie (+400) verkocht en zal dus overstappen op Blu-Ray/HD-DVD.

Persoonlijk wil ik elke film op het beste medium hebben. Dat is ook de reden dat ik onlangs mijn gehele dvdcollectie had verkocht. Blu-Ray/HD-DVD is nog in een beginstadium maar het leek me toch wel een geschikt moment om nu mijn collectie te verkopen gezien het volgens mij straks in waarde gaat dalen!!! Heb er nu dus ook een aanzienlijk hoog bedrag voor gekregen 8)


Blu-Ray
http://www.rodisc.nl/res//00103/img_site/covers/5/50FirstDatesBlu-Ray01.jpghttp://www.rodisc.nl/res//00103/img_site/covers/f/FifthElementtheBlu-Ray01.jpghttp://www.rodisc.nl/res//00103/img_site/covers/r/ResidentEvilApocalypseBlu-Ray01.jpghttp://www.rodisc.nl/res//00103/img_site/covers/c/CrashBlu-Ray02.jpg

Eind mei is het dan zover! Na lang gebakkelei over de verschillende HD formaten, zal Samsung op 23 mei het HD-tijdperk betreden en de eerste Blu-Ray speler op de markt brengen. Op dezelfde dag zullen de twee grootste aanhangers van het Blu-Ray kamp (Sony en Lionsgate) hun eerste lichting Blu-Ray titels uitbrengen.

In de komende nieuwsbrieven zal ik proberen wat meer licht op de verschillen tussen HD-DVD, Blu-Ray en DVD te laten vallen en uitleg over de beeld- en geluidskwaliteit van beide nieuwe formaten te geven.

De eerste HD-DVD spelers (allebei van Toshiba) zijn al vanaf 28 maart in Amerika verkrijgbaar. Probleem is alleen dat Warner (de grootste supporter van HD-DVD) op 28 maart ook een zestal HD-DVD's zou uitbrengen, maar deze releases voor onbepaalde tijd heeft uitgesteld. De president van de Amerikaanse tak van Warner Home Video heeft in een verklaring gezegd dat de titels alsnog (zo snel mogelijk) zullen gaan uitkomen, maar een preciese datum kon hij nog niet geven. Een erg vreemde situatie, aangezien het over 12 dagen al 28 maart is. Het lijkt erop dat R&B Films met hun HD-DVD release van Chronos de HD-DVD primeur zullen gaan hebben...

Tim

Hieronder een overzicht van de eerste 14 Blu-Ray releases:

Sony Pictures:


50 First Dates (Blu-Ray) (2004) - € 29.99
Import USA, releasedatum: 23/05/2006
Regie: Peter Segal, met: Adam Sandler, Drew Barrymore, Rob Schneider
Fifth Element, the (Blu-Ray) (1997) - € 29.99
Import USA, releasedatum: 23/05/2006
Regie: Luc Besson, met: Bruce Willis, Milla Jovovich, Ian Holm
Hitch (Blu-Ray) (2005) - € 29.99
Import USA, releasedatum: 23/05/2006
Regie: Andy Tennant, met: Will Smith, Eva Mendes, Kevin James
House Of Flying Daggers (Blu-Ray) (2004) - € 29.99
Import USA, releasedatum: 23/05/2006
Regie: Zhang Yimou, met: Takeshi Kaneshiro, Andy Lau, Zhang Ziyi
Knight's Tale, a (Blu-Ray) (2001) - € 29.99
Import USA, releasedatum: 23/05/2006
Regie: Brian Helgeland, met: Heath Ledger, Shannyn Sossamon, Mark Addy
Last Waltz, the (Blu-Ray) (1978) - € 29.99
Import USA, releasedatum: 23/05/2006
Regie: Martin Scorsese
Resident Evil: Apocalypse (Blu-Ray) (2004) - € 29.99
Import USA, releasedatum: 23/05/2006
Regie: Alexander Witt, met: Milla Jovovich, Sienna Guillory, Oded Fehr
xXx (Blu-Ray) (2002) - € 29.99
Import USA, releasedatum: 23/05/2006
Regie: Rob Cohen, met: Vin Diesel, Asia Argento, Samuel L. Jackson

Lionsgate:


Crash (Blu-Ray) (2005) - € 39.99
Import USA, releasedatum: 23/05/2006
Regie: Paul Haggis, met: Don Cheadle, Sandra Bullock, Matt Dillon
Lord Of War (Blu-Ray) (2005) - € 39.99
Import USA, releasedatum: 23/05/2006
Regie: Andrew Niccol, met: Nicolas Cage, Jared Leto, Bridget Moynahan
Punisher, the (Blu-Ray) (2004) - € 29.99
Import USA, releasedatum: 23/05/2006
Regie: Jonathan Hensleigh, met: Thomas Jane, John Travolta, Rebecca Romijn-Stamos
Saw (Blu-Ray) (2004) - € 29.99
Import USA, releasedatum: 23/05/2006
Regie: James Wan, met: Cary Elwes, Leigh Wannell, Danny Glover
Terminator 2 Judgment Day (Blu-Ray) (1991) - € 29.99
Import USA, releasedatum: 23/05/2006
Regie: James Cameron, met: Arnold Schwarzenegger, Linda Hamilton, Robert Patrick

R&B Films:


Chronos (Blu-Ray) (1987) - € 24.99
Import USA, releasedatum: 23/05/2006
Regie: Ron Fricke

Dizer
20-03-2006, 12:19
Die discussie had ik net op FOK forum. Ik weet het niet. Ik ga niet mijn hele collectie verkopen want ik geloof niet dat ze al die mooie edities gelijk ook uitbrengen. Maar een gedeelte wel :D

Steve Muller
20-03-2006, 12:22
Die discussie had ik net op FOK forum. Ik weet het niet. Ik ga niet mijn hele collectie verkopen want ik geloof niet dat ze al die mooie edities gelijk ook uitbrengen. Maar een gedeelte wel :D

Das toevallig :D

Ik hoop inderdaad dat er ook mooi uitgaves komen (lees giftsets).

Dat is inderdaad erg leuk bij DVD's gezien er wereldwijd ontzettend mooie en speciale uitgaves uitkomen.

Echter het beeld en geluid zijn voor mij belangrijker en het zal mij zeker irriteren als ik bv King Kong op DVD heb gekocht en tegelijkertijd is deze ook op HD-DVD met 2x zo'n scherp beeld en nog beter geluid :cry:

Cor van S.
20-03-2006, 12:24
Er is nog nooit een media zo snel geaccepteerd als DVD.

De consument zal dus echt niet zo snel weer over stappen op Blu Ray / HD-DVD.

Ik kijk voorlopig eerst wel een tijdje de kat uit de boom welke media het gaan winnen en tot de prijzen een beetje normaal worden.

Een goede kwaliteit film is natuurlijk prachtig maar het gaat toch vooral om te inhoudt van de film in mijn ogen :)

Dus voorlopig nog geen blu ray/HD-DVD voor mij.

Die titels die ik zie is ook het merendeel pure bagger :)

Lennart H.
20-03-2006, 12:25
Ik ga denk ik voor een deel overstappen. Mijn dvd aantal is al gedaald van 250 tot onder de 200. Ik haal deze hopelijk nog naar de 150, een goed aantal om het nieuwe filmtijdperk in te gaan. 8)


Dizer, je avatar mag niet. Je mag alleen een foto van jezelf. :wink:

Cor van S.
20-03-2006, 12:26
Die discussie had ik net op FOK forum. Ik weet het niet. Ik ga niet mijn hele collectie verkopen want ik geloof niet dat ze al die mooie edities gelijk ook uitbrengen. Maar een gedeelte wel :D

Das toevallig :D

Ik hoop inderdaad dat er ook mooi uitgaves komen (lees giftsets).

Dat is inderdaad erg leuk bij DVD's gezien er wereldwijd ontzettend mooie en speciale uitgaves uitkomen.

Echter het beeld en geluid zijn voor mij belangrijker en het zal mij zeker irriteren als ik bv King Kong op DVD heb gekocht en tegelijkertijd is deze ook op HD-DVD met 2x zo'n scherp beeld en nog beter geluid :cry:

Heb je al een TV en de rest van de meuk die dat dit goed kunnen weergeven ? Een LCD die 1920 x 1080 kan weer geven kost nog zo'n € 4000 :)

Beetje prijzig

Steve Muller
20-03-2006, 12:29
Die discussie had ik net op FOK forum. Ik weet het niet. Ik ga niet mijn hele collectie verkopen want ik geloof niet dat ze al die mooie edities gelijk ook uitbrengen. Maar een gedeelte wel :D

Das toevallig :D

Ik hoop inderdaad dat er ook mooi uitgaves komen (lees giftsets).

Dat is inderdaad erg leuk bij DVD's gezien er wereldwijd ontzettend mooie en speciale uitgaves uitkomen.

Echter het beeld en geluid zijn voor mij belangrijker en het zal mij zeker irriteren als ik bv King Kong op DVD heb gekocht en tegelijkertijd is deze ook op HD-DVD met 2x zo'n scherp beeld en nog beter geluid :cry:

Heb je al een TV en de rest van de meuk die dat dit goed kunnen weergeven ? Een LCD die 1920 x 1080 kan weer geven kost nog zo'n € 4000 :)

Beetje prijzig

Nee nog niet, maar heb zo'n €6000,- gekregen voor mijn collectie. Tevens zal 2006 een jaar zijn om te sparen en zal denk ik begin 2007 de benodigdheden aanschaffen.

Een 70 inch Plasma/LCD lijkt me wel erg mooi. 8)
Ook hoop ik dat rond die tijd prijzen zijn gedaald en Blu-Ray/HD-DVD helemaal zijn plek heeft gevonden.....

Jurgen V
20-03-2006, 12:29
Ik verzamel dvd's gewoon door en als ik zo`n speler ga kopen dan zal ik van mijn meest favoriete films iig wel een nieuwe aanschaffen (zoals batman begins, terminator 1 & 2, etc).

bosmeneer
20-03-2006, 12:39
Zolang het geld er niet is voor zowel een HDtv, de speler en de schijfjes blijf ik doorgaan met kopen. De DVD is m.i. nog te kort geleden geintroduceerd voor de consument om nu al te kunnen overstappen.

Maar wat Steve Muller zegt over de huidige waarde heeft ie ook weer gelijk in. Op Koninginnedag zal je nu nog video's vinden :shock:


Ik wacht sowieso de Nederlandse introductie van een en ander af.

Steve Muller
20-03-2006, 12:58
Maar wat Steve Muller zegt over de huidige waarde heeft ie ook weer gelijk in. Op Koninginnedag zal je nu nog video's vinden :shock:


Ik heb van mijn fouten geleerd.

Ik kom mijn laserdisccollectie voor €3000,- verkopen maar vond dit te weinig en had het dus afgeslagen. Een jaar later kon ik mijn collectie met moeite voor €1250,- verkopen gezien de DVD helemaal HOT werd :cry:

Ik denk dat ik vandaag over 1 jaar mijn DVDcollectie voor een stuk minder zou verkopen.

Cheiron
20-03-2006, 13:03
Ik ben te jong om ooit echt videobanden verzameld te hebben, maar heb nu wel een aardige dvd collectie. Deze zal ik denk ik niet 1,2,3 verkopen omdat zowel Blue ray and HD dvd dvd's kunnen afspelen.

Ook zal ik niet snel overstappen op de opvolgers. Met name over Blue Ray hoor ik wat zorgwekkende verhalen over controle via internet op drm e.d. waardoor je niet zelf meer de controle hebt over wat je afspeelt. Ik vind dat zorgwekkende ontwikkelingen die ik niet wil stimuleren door deze producten te kopen.

Dus totdat het een en andere uitgekristalliseerd is zal ik niet overgaan. Daarna zal ik rustig mn films op hddvd of BR gaan kopen. Maar verkopen zal er denk ik niet van komen

Headhunter
20-03-2006, 13:15
Ik kijk voorlopig de kat uit de boom. Ik ga zeker niet m'n hele DVD collectie verkopen; dat vind ik echt doodzonde. Sterker nog, ik gok dat ik waarschijnlijk maar een paar titels vervang en dan op een gegeven moment wel overstap op Blu-ray/HD-DVD voor nieuwe titels.

Heb zat mooie DVD uitgaven en voordat dat die films allemaal ook voor een mooi prijsje op Blu-ray/HD-DVD zijn uitgegeven ben je weer wat jaartjes verder. Daar maak ik niet zo druk om.

Kevin Rijm
20-03-2006, 13:20
Ik begin zeker nog niet met het verkopen van mijn collectie. Uiteindelijk weten we nog niet eens of Blu-Ray wel zal aanslaan. Laserdisk is ook niet echt gelanceerd geraakt en de kans bestaat dat de consument deze sprong veel te snel vindt en dus gewoon niet overstapt.

Eerst nog afwachten dus.

R Klemkerk
20-03-2006, 14:05
Ik ben al begonnen met het verkopen van films die ik op blueray wil hebben!

Ik ga dit najaar ook een blueray speler aanschaffen via hdmi aansluiten op mijn set.

Laat het High Definition geweld maar losbarsten :D

Steve Muller
20-03-2006, 14:37
Ik ben al begonnen met het verkopen van films die ik op blueray wil hebben!

Ik ga dit najaar ook een blueray speler aanschaffen via hdmi aansluiten op mijn set.

Laat het High Definition geweld maar losbarsten :D

Laat HD zeker maar losbarsten 8)

Maar je keuze is al gevallen op Blu-Ray :?: :?: :?:

Paul H.
20-03-2006, 14:53
Er zijn voor mijn nog veels te veel vraagtekens. Ik heb bijvoorbeeld nog gewoon een oude beeldbuis wel breedbeeld maar meer ook niet. Ik zou dus een nieuwe tv aan moeten schaffen + speler en dan ook nog HD-DVD's of Blue Ray's schijfjes aanschaffen. Dat vind ik voorlopig nog een veels te duur geintje. De vragen die bij mijn vooral spelen zijn: worden films totaal opnieuw uitgebracht met nieuwe extra's of krijgen alleen beeld en geluid een oppepper? Wat gaan de prijzen zijn en welke mensen gaan gelijk over op HD? Is dit de grote massa? Dan zullen de prijzen snel dalen, zie dat alleen niet snel gebeuren. Als ik zie hoeveel mensen(meestal de wat oudere) nu pas gewend raken aan dvd's. Die zouden dus over een jaar alweer een nieuwe set aan moeten aanschaffen. Ik heb nog veel meer vragen maar laat ik het hier maar voorlopig bijlaten.

Kies daarom ook nog geen optie, want als Blue-ray en HD-DVD mooiere edities uitbrengen dan DVD wil ik zeker overstappen.

Steve Muller
20-03-2006, 14:59
Dat zijn inderdaad de meest voorkomende vragen.

Maar ik als filmfreak wil gewoon het beste in huis :mrgreen:

Op zich heeft het ook wel iets speciaals als HD niet bij het de gewone consument komt.

Laserdisc was ook heel speciaal gezien 99,9 % gewoon videobanden hadden. Veel mensen vonden Laserdisc geweldig beeld en geluid hebben maar was gewoon niet weggelegt voor de consument (o.a. door de prijs).

De DVD is niets bijzonders meer gezien iedereen het heeft!!

Cor van S.
20-03-2006, 15:58
Ik ben al begonnen met het verkopen van films die ik op blueray wil hebben!

Ik ga dit najaar ook een blueray speler aanschaffen via hdmi aansluiten op mijn set.

Laat het High Definition geweld maar losbarsten :D

Leuk in stereo :P

HD beeld wordt pas echt leuk bij 1920 x 1080

En dat is nog gewoon zo fucking prijzig

Ook hoop ik dat er ooit nog één standaard komt

R Klemkerk
20-03-2006, 16:00
Ik ben al begonnen met het verkopen van films die ik op blueray wil hebben!

Ik ga dit najaar ook een blueray speler aanschaffen via hdmi aansluiten op mijn set.

Laat het High Definition geweld maar losbarsten :D

Laat HD zeker maar losbarsten 8)

Maar je keuze is al gevallen op Blu-Ray :?: :?: :?:

Ik denk zeker dat Blu-ray de beste potentie heeft. De meeste filmmaatschapijen en uitgeverijen beginnen nu al vanalles te verkondigen op blu-ray. Ik denk dat het een kwestie van tijd is, dat de bedrijven ook omgaan voor blu-ray.

Je ziet dat Universal, Fox, Sony etc toch allemaal naar blu-ray neigen, is de keus voor Blu-Ray wel voor-de-hand-liggend.

Ik zou het vervelend vinden als ze bij de dvd's ook 2 verschillende formaten maken, dus dat er nog steeds volhouders zijn met HD-DVD. Uiteindelijk is de kwaliteit die op het schijfje komt hetzelfde.

Sysox
20-03-2006, 16:25
misschien een stomme vraag, maar weten jullie al in wat voor hoesen de blu-ray discs en hd-dvd discs komen? ik hoop namelijk de grote van een dvd-hoes.

Troy
20-03-2006, 16:30
Ik ga vast ooit overstappen naar HD. Ik ben ook pas naar DVD overgestapt toen de spelers zo gemeengoed waren dat ze (letterlijk) bij de drogist te koop waren, +- 6 jaar na de release. Dus misschien dat ik ergens in 2012 op HD overstap.

Tenzij de overheid ons HD gaat opdringen natuurlijk (zoals in de VS al het geval is, over een paar jaar stoppen daar de SD uitzendingen). :evil:

Steve Muller
20-03-2006, 16:31
misschien een stomme vraag, maar weten jullie al in wat voor hoesen de blu-ray discs en hd-dvd discs komen? ik hoop namelijk de grote van een dvd-hoes.

De plaatjes duiden wel gewoon dvd-hoesen aan. Denk het wel gezien de grote hetzelfde is...

Ik hoop stiekem toch ook op digipacks etc.......

misterfun
20-03-2006, 16:51
Ik zal zeker overstappen op HD puur om het feit dat het beeld en geluid veel beter is en daar draait het toch om. verders hoop ik wel dat er wel fraaie edities uitgebracht gaan worden.

Verders weet ik haast wel zeker dat BlueRay de standaart gaat worden. De game consoles spelen er op in en daarmee spelen ze in op over het algemeen jonge mensen en dat publiek is toch de film koper. dus waarschijnlijk zal blueray er wel doorkomen.

Cor van S.
20-03-2006, 16:54
Ik zal zeker overstappen op HD puur om het feit dat het beeld en geluid veel beter is en daar draait het toch om. verders hoop ik wel dat er wel fraaie edities uitgebracht gaan worden.

Verders weet ik haast wel zeker dat BlueRay de standaart gaat worden. De game consoles spelen er op in en daarmee spelen ze in op over het algemeen jonge mensen en dat publiek is toch de film koper. dus waarschijnlijk zal blueray er wel doorkomen.

De X-Box 360 heeft geen Blu Ray hoor en er komt een externe HD-DVD voor uit

Dus hoe je er bij komt dat Blu Ray zeker de standaard weet ik ook niet :)

Voorlopig maken ze allebij een goede kans om de standaard te worden

Misschien dat de oplossing een hybride speler is die beide standaarden aan kan, alleen dat zit er voorlopig nog niet in aangezien beide partijen daar niet over uit kunnen komen.

T. van Keeken
20-03-2006, 17:39
Ik heb nog helemaal niets te klagen over de DVD's. Misschien dat ik terzijnertijd ns wat titels vervang, maar ik zie dit niet de DVD verslaan.

't Is allemaal al eerder gezegd, maar ik zie dit floppen. Sowieso op grote schaal. Ok, het is allemaal mooier en scherper en beter, maar dat ziet de gemiddelde consument niet eens en als hij t al ziet, stoort hij zich er niet aan. De DVD is pas 7 jaar oud en om dan nu al over te gaan stappen... Ik dacht t niet.

Dit is puur voor de liefhebber en dat ben ik zeker, maar om er nou zo vroeg in te duiken. Hoorde hier al wat klaagzangen over de laser-disc, dat wil je toch niet over een jaar of twee weer maar dan over dit.

En daarbij, hoe moet dvd.nl dan gaan heten?!?

misterfun
20-03-2006, 17:41
Ik doelde op de aankomende playstation 3 mijn excuus.

hstadman
20-03-2006, 17:47
Ik ga mijn collectie die ik nu heb zeker niet verkopen! Zal ze echter aanvullen met het nieuwe medium! Die 5th element op blu-ray lijkt mij wel wat! :wink:

Films die ik echt super vind zal ik mischien weer op blu-ray kopen, zeker lang niet allemaal. Zolang ik nog geen tv heb die 1920 x 1080 P kan doen heb ik er ook nog niets aan. :wink:

hstadman
20-03-2006, 17:50
Hybride spelers wordt aan gewerkt maar samsung, die het eerst een hybride speler aankondigde is teruggevloten door het blu-ray consortium! Of LG, die ook recent een hybride speler heeft aangekondigt ook teruggevloten zal worden is nog niet bekend.

Ik zal zeker overstappen op HD puur om het feit dat het beeld en geluid veel beter is en daar draait het toch om. verders hoop ik wel dat er wel fraaie edities uitgebracht gaan worden.

Verders weet ik haast wel zeker dat BlueRay de standaart gaat worden. De game consoles spelen er op in en daarmee spelen ze in op over het algemeen jonge mensen en dat publiek is toch de film koper. dus waarschijnlijk zal blueray er wel doorkomen.

De X-Box 360 heeft geen Blu Ray hoor en er komt een externe HD-DVD voor uit

Dus hoe je er bij komt dat Blu Ray zeker de standaard weet ik ook niet :)

Voorlopig maken ze allebij een goede kans om de standaard te worden

Misschien dat de oplossing een hybride speler is die beide standaarden aan kan, alleen dat zit er voorlopig nog niet in aangezien beide partijen daar niet over uit kunnen komen.

Tuvok
20-03-2006, 17:58
Ook ik zal niet direct gaan overstappen, maar hou de ontwikkelingen wel nauwgezet in de gaten. Ik vrees alleen dat de maatschappijen in eerste instantie voor standaard uitgaves gaan en geen luxe uitgaves (á la steelbook, digipacks e.d.) laat staan giftsets uitbrengen. Voor mij is het leuke van DVD's sparen dat er speciale releases zijn en ik denk dat velen dat hier ook zullen hebben.

Als groot Disney-fan kijk ik met meer dan gemiddelde interesse naar deze maatschappij. Mochten ze er voor kiezen om direct hun Platinum-reeks over te zetten naar Blu-Ray in de vorm van luxe uitgaves en/of giftsets... dan gaat deze meneer als de sodemieter over op HD. :D

We wachten af!

Rob Eric Blank
20-03-2006, 18:00
Ik zal zeke rniet meteen overstappen. Ik bezit nog een ouderwetse CRt en zie dus geen meerwaarde van Blue-Ray of HD-DVD.
Als ik een LCD tv zal gaan kopen zou dit wel een optie zijn, maar ik ga zeker mijn oude schijfjes niet wegdoen. Trouwens ik zou eerder in goed geluid (betere speakers en andere versterker) investeren dan een nieuw formaat te gaan aanschaffen.

Lorre
20-03-2006, 18:01
Denk niet dat de meeste mensen die een 360 hebben de externe HD-DVD zulle kopen. Toch niet als er mensen zijn die dan nog de PS3 kopen. PS3 zal een groter verkoop hebben vanwege de vele voordelen. Game en Blu-ray console in 1...
Ik verkoop men collectie niet en stap pas over op Blu-ray als ik de PS3 koop.

hstadman
20-03-2006, 18:03
Ja, klopt, eerst moeten de kosten van ontwikkeling weer terug verdient worden! Pas dan wordt het voor de maatschappijen interessant om voor de liefhebber mooie uitgaves te gaan maken! :wink: Dit fenomeen zie je ook bij de gewone dvd's....als er maar genoeg standaard dvd's van een film verkocht worden komt er vroeg of laat ook een speciale uitgave van! Alleen Lord of the rings was in deze uniek dat het tegelijkertijd de keuze bood tussen standaard of collectors edition!(er was van te voren al bekend welke uitgaves er beschikbaar waren en wanneer te koop!) :wink:
Ook ik zal niet direct gaan overstappen, maar hou de ontwikkelingen wel nauwgezet in de gaten. Ik vrees alleen dat de maatschappijen in eerste instantie voor standaard uitgaves gaan en geen luxe uitgaves (á la steelbook, digipacks e.d.) laat staan giftsets uitbrengen. Voor mij is het leuke van DVD's sparen dat er speciale releases zijn en ik denk dat velen dat hier ook zullen hebben.

Als groot Disney-fan kijk ik met meer dan gemiddelde interesse naar deze maatschappij. Mochten ze er voor kiezen om direct hun Platinum-reeks over te zetten naar Blu-Ray in de vorm van luxe uitgaves en/of giftsets... dan gaat deze meneer als de sodemieter over op HD. :D

We wachten af!

hstadman
20-03-2006, 18:15
Ik heb ook nog een erg goede crt tv. Zit wel te denken/kijken naar eventueel een hd scherm maar zolang ze nog niet 1920 x 1080P aankunnen zijn het in mijn ogen nog niet echte hd-tv's! Ik zal echter wel blu-ray versies van films kopen die recentelijk uitkomen en die ik nog niet heb of topfilms vervangen voor blu-ray versies. Het kan geen kwaad om ze alvast aan te schaffen. Ookal kan een crt niet die resoluties aan, het beeld zal er zeker ook niet minder van worden, eerder zelfs iets beter! :wink:
Ik zal zeke rniet meteen overstappen. Ik bezit nog een ouderwetse CRt en zie dus geen meerwaarde van Blue-Ray of HD-DVD.
Als ik een LCD tv zal gaan kopen zou dit wel een optie zijn, maar ik ga zeker mijn oude schijfjes niet wegdoen. Trouwens ik zou eerder in goed geluid (betere speakers en andere versterker) investeren dan een nieuw formaat te gaan aanschaffen.

hstadman
20-03-2006, 18:21
Kwaliteit van beeld en geluid gaan bij mij ook boven de verpakking! :wink:

Die discussie had ik net op FOK forum. Ik weet het niet. Ik ga niet mijn hele collectie verkopen want ik geloof niet dat ze al die mooie edities gelijk ook uitbrengen. Maar een gedeelte wel :D

Das toevallig :D

Ik hoop inderdaad dat er ook mooi uitgaves komen (lees giftsets).

Dat is inderdaad erg leuk bij DVD's gezien er wereldwijd ontzettend mooie en speciale uitgaves uitkomen.

Echter het beeld en geluid zijn voor mij belangrijker en het zal mij zeker irriteren als ik bv King Kong op DVD heb gekocht en tegelijkertijd is deze ook op HD-DVD met 2x zo'n scherp beeld en nog beter geluid :cry:

RobinB
20-03-2006, 18:28
Ik dacht dat HD en Blu Ray niet hetzelfde format DVD zouden kunnen afspelen,maar nu ik heb gelezen dat dat wel kan zal ik ook niet zo snel mijn collectie (175) verkopen.

Ik spaar omdat ik een film persee wil hebben om meerder malen te zien. Bepaalde films waarvan ze al goed klonken op mijn souround system zal ik mischien wel vervangen voor een betere versie. Alhoewel geluid en beeld voor mij niet belangrijk heel belangrijk zijn (de meeste films zijn al redelijk goed op dvd gezet) vind ik het belangrijker om de film zelf te hebben.

Ultramorada
20-03-2006, 18:37
Voor dit geintje zou ik een nieuwe tv en een nieuwe dvd speler moeten aanschaffen. Dus dat zal nog wel een paar jaar duren voordat ik hieraan begin.

Bovendien vraag ik me af wat de slagingskans hiervan is. Ik ken weinig mensen die dvds kopen. De meeste mensen die ik ken, branden alles. Ik kan me niet voorstellen dat mensen die al hun dvds shrinken om ze op een schijfje te laten passen, opeens super enthousiast worden van hd/blu-ray. Zij vinden gewone dvds al te duur om te kopen, laat staan dat ze er nieuwe apparatuur voor moeten aanschaffen en de dure schijfjes gaan aanschaffen.

Als het al aanslaat, dan denk ik dat het de eerste paar jaar maar bij een klein groepje mensen zal zijn.

Dennis Kuijper
20-03-2006, 18:38
Beter beeld en geluid?Sommige maatschappijen kunnen nog niet eens een fatsoenlijke versie op dvd uitbrengen laat staan op de nieuwe formaten.Ik denk niet dat ik mijn collectie ga vervangen,misschien een aantal titels als het mij meer te bieden heeft.

hstadman
20-03-2006, 18:41
Ja, de early adopters ofwel de filmliefhebbers of HT liefhebbers. :wink:
Voor dit geintje zou ik een nieuwe tv en een nieuwe dvd speler moeten aanschaffen. Dus dat zal nog wel een paar jaar duren voordat ik hieraan begin.

Bovendien vraag ik me af wat de slagingskans hiervan is. Ik ken weinig mensen die dvds kopen. De meeste mensen die ik ken, branden alles. Ik kan me niet voorstellen dat mensen die al hun dvds shrinken om ze op een schijfje te laten passen, opeens super enthousiast worden van hd/blu-ray. Zij vinden gewone dvds al te duur om te kopen, laat staan dat ze er nieuwe apparatuur voor moeten aanschaffen en de dure schijfjes gaan aanschaffen.

Als het al aanslaat, dan denk ik dat het de eerste paar jaar maar bij een klein groepje mensen zal zijn.

Symphony X
20-03-2006, 18:47
Ik zal zeker niet me hele collectie verkopen, maar zal "misschien" wel een paar titels vervangen.
Ben zoiezo minder dvd's gaan kopen, omdat ik voor de zomervakantie een HDTV wil kopen.
Zal waarschijnlijk wel meerdere versies van een film kopen, king kong bijvoorbeeld:

2-DVD al in bestelling
4-DVD komt er ook in.
HD-DVD/blue-ray zeker weten ook.

En hetzelfde geld voor Batman Begins en og een paar andere zoals Kill Bill...

Ik zal gewoon overgaan van dvds naar blue-ray/hd-dvd ipv me dvd's te verkopen...

Ultramorada
20-03-2006, 18:54
Ja, de early adopters ofwel de filmliefhebbers of HT liefhebbers. :wink:Ik ben ook filmliefhebber, maar ik heb geen zak met geld ergens liggen, dus al zou ik willen, dan kan het toch niet :wink:

hstadman
20-03-2006, 19:06
Er zijn ook liefhebbers die dat wel kunnen! :wink: Ik zal ook nog wel even de kat uit de boom kijken; je kunt je geld maar een keer uitgeven! :wink:

Veranderingen kun je toch niet tegenhouden! :wink:

Ja, de early adopters ofwel de filmliefhebbers of HT liefhebbers. :wink:Ik ben ook filmliefhebber, maar ik heb geen zak met geld ergens liggen, dus al zou ik willen, dan kan het toch niet :wink:

Headhunter
20-03-2006, 19:07
Ja, de early adopters ofwel de filmliefhebbers of HT liefhebbers. :wink:Ik ben ook filmliefhebber, maar ik heb geen zak met geld ergens liggen, dus al zou ik willen, dan kan het toch niet :wink:

Een deel van die early adopters zal inderdaad wel op dit forum te vinden zijn. Ik zelf ben uiteraard ook een film- en HT-liefhebber, maar heb niet al te lang geleden nog nieuwe apparatuur aangeschaft. Die ga ik de eerst komende tijd zeker niet vervangen, dus dan sluit ik me (mede uit budgettaire overwegingen) later maar bij de early majority ofzo aan. :P

R Klemkerk
20-03-2006, 19:11
Ja, de early adopters ofwel de filmliefhebbers of HT liefhebbers. :wink:Ik ben ook filmliefhebber, maar ik heb geen zak met geld ergens liggen, dus al zou ik willen, dan kan het toch niet :wink:

Een deel van die early adopters zal inderdaad wel op dit forum te vinden zijn. Ik zelf ben uiteraard ook een film- en HT-liefhebber, maar heb niet al te lang geleden nog nieuwe apparatuur aangeschaft. Die ga ik de eerst komende tijd zeker niet vervangen, dus dan sluit ik me (mede uit budgettaire overwegingen) later maar bij de early majority ofzo aan. :P

Zozo, valt me niet tegen dat jullie nog met de technieken van de marketing bekend zijn ;)

Ik denk dat ik aan het einde van dit jaar in het bezit ben van een blu-ray speler die gaat schitteren op mijn Samsung tv.

Richard68
20-03-2006, 19:13
Zolang er twee formaten vechten om de voorkeur hou ik het bij DVD's.

Wat mij echt tegenhoudt is de formatenoorlog.
Niemand zit te wachten op een herhaling van de Betamax/VHS oorlog uit begin 80.

Stel je koopt nu Blue Ray en straks is HD-DVD de winnaar, dan heb je mooie schijven en uiteindelijk geen speler meer om ze af te spelen. Dan heb je wat aan je beter beeld. Heb je wel gelijk een verzameling HD onderzetters.

Trouwens het beeld van een DVD is al heel goed en een heleboel mensen gaan geen 127 cm scherm kopen, dus de noodzaak om over te stappen zal voor een hoop mensen niet aanwezig zijn.

Verder heb je nu bij DVD al flut maatschappijen die bagger kwaliteit op DVD gooien. Daar wordt dus nu bagger kwaliteit in HD formaat. Verschil 0,0.

Rob Eric Blank
20-03-2006, 19:17
Die kans zit er idd wel in. Dat ik sommige films toch wel ga aanschaffen op Bue-Ray of HD-DVD. Eerst even kijken wel formaat de winnaar zal worden van dit alles. Sony gooit het op Blue-Ray maar Microsoft juist weer op HD-DVD.......LASTIG

Ik zal echter wel blu-ray versies van films kopen die recentelijk uitkomen en die ik nog niet heb of topfilms vervangen voor blu-ray versies. Het kan geen kwaad om ze alvast aan te schaffen. Ookal kan een crt niet die resoluties aan, het beeld zal er zeker ook niet minder van worden, eerder zelfs iets beter! :wink:
Ik zal zeke rniet meteen overstappen. Ik bezit nog een ouderwetse CRt en zie dus geen meerwaarde van Blue-Ray of HD-DVD.
Als ik een LCD tv zal gaan kopen zou dit wel een optie zijn, maar ik ga zeker mijn oude schijfjes niet wegdoen. Trouwens ik zou eerder in goed geluid (betere speakers en andere versterker) investeren dan een nieuw formaat te gaan aanschaffen.

Richard B.
20-03-2006, 19:17
Alhoewel ik t.z.t. zeker wel aan de Blu-ray of HD-DVD ga, ga ik echt mijn collectie niet verkopen. In de eerste plaats heb ik al die dvd's gekocht omdat ik filmliefhebber ben en niet omdat ik HT-freak ben. De kwaliteit van DVD in combinatie met een goed LCD-scherm is voor mij nog steeds ruim voldoende dus ik heb er absoluut geen belang bij om DVD al te snel uit te gaan faseren.

Rob Eric Blank
20-03-2006, 19:18
Die kans zit er idd wel in. Dat ik sommige films toch wel ga aanschaffen op Bue-Ray of HD-DVD. Eerst even kijken wel formaat de winnaar zal worden van dit alles. Sony gooit het op Blue-Ray maar Microsoft juist weer op HD-DVD.......LASTIG

Ik zal echter wel blu-ray versies van films kopen die recentelijk uitkomen en die ik nog niet heb of topfilms vervangen voor blu-ray versies. Het kan geen kwaad om ze alvast aan te schaffen. Ookal kan een crt niet die resoluties aan, het beeld zal er zeker ook niet minder van worden, eerder zelfs iets beter! :wink:
Ik zal zeke rniet meteen overstappen. Ik bezit nog een ouderwetse CRt en zie dus geen meerwaarde van Blue-Ray of HD-DVD.
Als ik een LCD tv zal gaan kopen zou dit wel een optie zijn, maar ik ga zeker mijn oude schijfjes niet wegdoen. Trouwens ik zou eerder in goed geluid (betere speakers en andere versterker) investeren dan een nieuw formaat te gaan aanschaffen.

Rob Eric Blank
20-03-2006, 19:19
Die kans zit er idd wel in. Dat ik sommige films toch wel ga aanschaffen op Bue-Ray of HD-DVD. Eerst even kijken wel formaat de winnaar zal worden van dit alles. Sony gooit het op Blue-Ray maar Microsoft juist weer op HD-DVD.......LASTIG

Ik zal echter wel blu-ray versies van films kopen die recentelijk uitkomen en die ik nog niet heb of topfilms vervangen voor blu-ray versies. Het kan geen kwaad om ze alvast aan te schaffen. Ookal kan een crt niet die resoluties aan, het beeld zal er zeker ook niet minder van worden, eerder zelfs iets beter! :wink:
Ik zal zeke rniet meteen overstappen. Ik bezit nog een ouderwetse CRt en zie dus geen meerwaarde van Blue-Ray of HD-DVD.
Als ik een LCD tv zal gaan kopen zou dit wel een optie zijn, maar ik ga zeker mijn oude schijfjes niet wegdoen. Trouwens ik zou eerder in goed geluid (betere speakers en andere versterker) investeren dan een nieuw formaat te gaan aanschaffen.

Frenkel
20-03-2006, 19:44
Ik ben inmiddels vrijwel gestopt met het kopen van DVD's, maar ben ook niet van plan iets te verkopen.
Ik wacht het eerste jaar nog af, en zal pas ergens eind 2007 overstappen op HD..,wil eerst eens afwachten hoe het zich ontwikkeld.
De meeste DVD's zal ik ook niet vervangen , omdat ze het simpelweg niet waart zijn.
Ongeveer 20% van mijn collectie is intressant genoeg om voor vervanging in aanmerking te komen.

denizg
20-03-2006, 20:05
dat balkje met blueray, is dat een MUST ?

En ik neem aan dat Bue-Ray en HD-DVD niet naastelkaar gaan bestaan. Is er geen datum o.i.d. waarop besloten wordt wat de nieuwe medium wordt?

Richard B.
20-03-2006, 20:08
dat balkje met blueray, is dat een MUST ?

En ik neem aan dat Bue-Ray en HD-DVD niet naastelkaar gaan bestaan. Is er geen datum o.i.d. waarop besloten wordt wat de nieuwe medium wordt?

Die datum is de dag waarop blijkt dat het ene formaat een succes is en het andere formaat mislukt is. :lol:

Voorlopig zullen ze naast elkaar blijven bestaan. Dus wanneer een van beide 'afvalt' is echt onmogelijk te zeggen.

frank33_98
20-03-2006, 20:09
ik kijk ook de kat uit de boom totdat duidelijk is welk formaat het haalt
ik heb een kleine 400 dvd's, waarvan ik de meeste niet zal vervangen - enkel de echte toppers komen daarvoor in aanmerking (de tarantino films en lord of the rings bvb. - denk trouwens eens in, de extended LOTR films zonder onderbreking om van schijfje te wisselen.... heerlijk)

denizg
20-03-2006, 20:18
uit de reacties maak ik toch wel beetje op dat het Bue-Ray zal gaan worden... am i right..

Richard B.
20-03-2006, 20:33
uit de reacties maak ik toch wel beetje op dat het Bue-Ray zal gaan worden... am i right..

Blu-Ray is technisch echt beter maar dat betekend niks. Het gaat om aanbod en prijs: als HD-DVD op dat punt beter scoort dan wint die standaard het.

Cheek
20-03-2006, 20:51
uit de reacties maak ik toch wel beetje op dat het Bue-Ray zal gaan worden... am i right..

Blu-Ray is technisch echt beter maar dat betekend niks. Het gaat om aanbod en prijs: als HD-DVD op dat punt beter scoort dan wint die standaard het.
HD-DVD zal als naam ook een stuk beter verkoopbaar zijn denk ik.

Verkoper: Ja, maar hier staat Blu-Ray, dat is een opvolger van DVD.
Gemiddelde koper: Wat? :| (besluit het maar bij DVD's te houden)

Verkoper: Ja, maar hier staat HD-DVD, dat is een soort verbeterde DVD.
Koper: Hmm, ok, doe me die dan maar.

Op zich heb ik het niet zo op Sony formaten, die ons maar elke keer opgedrongen worden. (Alleen formaten hoor, ze maken prachtig speelgoed ;))

BASIL
20-03-2006, 21:37
misschien een stomme vraag, maar weten jullie al in wat voor hoesen de blu-ray discs en hd-dvd discs komen? ik hoop namelijk de grote van een dvd-hoes.

De plaatjes duiden wel gewoon dvd-hoesen aan. Denk het wel gezien de grote hetzelfde is...

Ik hoop stiekem toch ook op digipacks etc.......

Ik hoop dat BD succes zal hebben want binnen een jaar moet mijn huidige dvd-speler vervangen worden en ik zou liever onmiddelijk een BD-speler willen kopen :) . Ik heb al een plasma screen van 42", nu ontbreekt er nog een BD-speler om van mijn plasma te kunnen genieten. En binnen een jaar of drie een nieuwe versterker voor 7.1 klanksporen. Ik moet wel zeggen dat ik al zeer tevreden ben met mijn huidige dvd's. Daarom ben ik van plan om films ouder dan 10 jaar niet te vervangen. Alleen recente films ga ik zeker vervangen. Dat wil zeggen dat ik één vierde van mijn collectie moet vervangen :shock: .
Maar dat is nog niet voor nu want de eerste jaren zullen ze fouten maken door films uit te brengen die nog niet optimaal goed zullen zijn qua beeld en/of geluid, zoals het geval was met de eerste dvd's. Dat noemen we kinderziektes. Dus ik verwacht niet te veel van de eerste releases. Ik ben er zeker van dat binnen een jaar of vier dat ze een ultimate edition van The Fifth Element gaan uitbrengen op BD met Dolby Digitaal 7.1 klankspoor wat het zeker niet het geval zal zijn met de eerste release van The Fifth Element die een 5.1 klankspoor zal hebben. En dat is geldig met alles wat de komende maanden en waarom niet de komende 12 à 18 maanden zal uitkomen. Dus in andere woorden is het beter van niet te snel te kopen want betere releases zullen uitgebracht worden binnen een paar jaren.

Maar wat ik niet echt tevreden ben is de artwork van de hoesen. De hoesen zullen niet meer langwerpend zijn maar vierhoekig zoals een cd-hoes of een laserdisc-hoes. En dit wegens de logo van de BD aan de bovenkant. En dit betekent een verlies van informatie op de foto zelf (zie voorbeeld op het einde van mijn bericht). Het doet mij denken aan de RCV-hoesen en hun gele band "2 Disc Edition" aan de bovenkant. Wat betreft de HD-DVD hoesen is het niet veel beter

Dit zijn de officiele hoesen van de Columbia BD titels die op 23 mei uitkomen.

http://www.thedigitalbits.com/articles/miscgfx/covershd/xxxbrd.jpg http://www.thedigitalbits.com/articles/miscgfx/covershd/houseofflyingdaggersbrd.jpg http://www.thedigitalbits.com/articles/miscgfx/covershd/5thelementbrd.jpg

http://www.thedigitalbits.com/articles/miscgfx/covershd/residentevilapocalypsebrd.jpg http://www.thedigitalbits.com/articles/miscgfx/covershd/aknightstalebrd.jpg


http://images.dvdempire.com/gen/movies/642570.jpg http://www.thedigitalbits.com/articles/miscgfx/covershd/5thelementbrd.jpg

http://images.dvdempire.com/gen/movies/636855.jpg http://www.thedigitalbits.com/articles/miscgfx/covershd/residentevilapocalypsebrd.jpg

http://images.dvdempire.com/gen/movies/685246.jpg http://www.thedigitalbits.com/articles/miscgfx/covershd/milliondollarbabyhddvd.jpg http://www.cinemovies.fr/images/data/affiches/Paff154269039.jpg

http://images.dvdempire.com/gen/movies/589575.jpg http://www.thedigitalbits.com/articles/miscgfx/covershd/lastsamuraihddvd.jpg

http://www.thedigitalbits.com/articles/miscgfx/covershd/residentevilapocalypsebrd.jpg http://www.dvd.nl/images/reviews/1801/cover.jpg

maar zoals ik eerder zei is de klank en het beeld het belangrijkste en daarna de artwork van de cover :wink:

Richard B.
20-03-2006, 21:52
Maar wat ik niet echt tevreden ben is de artwork van de hoesen. De hoesen zullen niet meer langwerpend zijn maar vierhoekig zoals een cd-hoes of een laserdisc-hoes. En dit wegens de logo van de BD aan de bovenkant. En dit betekent een verlies van informatie op de foto zelf (zie voorbeeld op het einde van mijn bericht). Het doet mij denken aan de RCV-hoesen en hun gele band "2 Disc Edition" aan de bovenkant. Wat betreft de HD-DVD hoesen is het niet veel beter

Het feit dat hoezen 'vierkanter' worden vindt ik nou juist een heel leuk iets. Niet alleen doet het me denken aan de laserdisc-verpakking maar ook aan LP-hoezen. Het is imo echt een grote verbetering t.o.v. de saaie rechthoekige dvd-verpakkingen. Ik hoop dat het uitgevers zal stimuleren om wat meer werk te maken van een hoes.

Headhunter
20-03-2006, 22:24
Maar wat ik niet echt tevreden ben is de artwork van de hoesen. De hoesen zullen niet meer langwerpend zijn maar vierhoekig zoals een cd-hoes of een laserdisc-hoes. En dit wegens de logo van de BD aan de bovenkant. En dit betekent een verlies van informatie op de foto zelf (zie voorbeeld op het einde van mijn bericht). Het doet mij denken aan de RCV-hoesen en hun gele band "2 Disc Edition" aan de bovenkant. Wat betreft de HD-DVD hoesen is het niet veel beter

Het feit dat hoezen 'vierkanter' worden vindt ik nou juist een heel leuk iets. Niet alleen doet het me denken aan de laserdisc-verpakking maar ook aan LP-hoezen. Het is imo echt een grote verbetering t.o.v. de saaie rechthoekige dvd-verpakkingen. Ik hoop dat het uitgevers zal stimuleren om wat meer werk te maken van een hoes.

Wel apart dat de hoezen vierkant worden, aangezien daar geen noodzaak voor is (schijfjes hebben nog steeds dezelfde vorm). Maar op die vierkante hoezen heb ik op zich niks tegen; je kan er idd mooier artwork op kwijt. Aan de andere kant, die balken mogen ze achterwege laten... :P

Maar goed, dat terzijde. Het gaat natuurlijk om de opslagscapaciteit en (daarmee samenhangende) beeld- en geluidskwaliteit.

rmelkert
20-03-2006, 23:22
Ik stap pas over op iets anders dan DVD zodra zeker is welk formaat er overleeft.

Tevens zijn ze veel te enge DRM dingen van plan, als ze dat doorzetten koop ik ze geen van beide en zoek ik een andere hobby :)

Werner
20-03-2006, 23:31
Ik denk niet dat ik heel veel moeite ga doen om iets te vervangen. DVD satisfies all my needs, en ik heb het er echt niet voor over om mijn collectie de vuilnisbak in te gooien.

Werner
20-03-2006, 23:32
Ik heb ook niet de indruk dat veel van die titels NL subs gaan hebben hè?

Cor van S.
21-03-2006, 08:08
Ik weet niet hoe mensen er bij komen dat Blu Ray technische beter is want dit is gewoon weg onzin

Op Blu Ray past alleen meer alleen om een volledige film in 1920 x 1080 op een schijfje te zetten heb je aan een HD-DVD ook al genoeg

Veel mensen zien ook niet in dat HD-DVD en Blu Ray alleen echt leuk worden met goede LCD's en dan spreek je toch over een prijs klasse waarvan bijna niemand hier zo'n scherm bezit

Ook moet deze nog eens HDMI aankunnen (zijn er ook genoeg die dat niet hebben)

Tevens zullen de eerste Blu Ray spelers waanzinnig duur zijn (> € 1500)

Ook zullen deze gok ik net als de eerste DVD Spelers veel kinderziektes bevatten

Rob Eric Blank
21-03-2006, 08:12
Veel mensen bezitten gewoon weg niet de apparatuur zodat ze echt meerwaarde uit deze formaten kunnen halen. Je moet een goeie LCD of projector hebben. Ook een beetje knappe geluidsinstallatie, en dan hoor je echt geen meerwaarde met de standaar alles in 1 setjes.

R Klemkerk
21-03-2006, 08:23
Ik weet niet hoe mensen er bij komen dat Blu Ray technische beter is want dit is gewoon weg onzin

Op Blu Ray past alleen meer alleen om een volledige film in 1920 x 1080 op een schijfje te zetten heb je aan een HD-DVD ook al genoeg

Veel mensen zien ook niet in dat HD-DVD en Blu Ray alleen echt leuk worden met goede LCD's en dan spreek je toch over een prijs klasse waarvan bijna niemand hier zo'n scherm bezit

Ook moet deze nog eens HDMI aankunnen (zijn er ook genoeg die dat niet hebben)

Tevens zullen de eerste Blu Ray spelers waanzinnig duur zijn (> € 1500)

Ook zullen deze gok ik net als de eerste DVD Spelers veel kinderziektes bevatten


hdmi is geen vereisste. Je kan ook HD formaat binnen krijgen via component of DVI.

netfox
21-03-2006, 08:27
En daarbij, hoe moet dvd.nl dan gaan heten?!?
Moet je voor de aardigheid eens surfen naar http://www.bluray.nl

Rob Eric Blank
21-03-2006, 08:32
En daarbij, hoe moet dvd.nl dan gaan heten?!?
Moet je voor de aardigheid eens surfen naar http://www.bluray.nl
Sneaky basterds ;-)

Steve Muller
21-03-2006, 08:41
En daarbij, hoe moet dvd.nl dan gaan heten?!?
Moet je voor de aardigheid eens surfen naar http://www.bluray.nl
Sneaky basterds ;-)

Erg slim van ze. En wat dacht je van deze www.hddvd.nl

Maar nog even over die vierkante hoesjes. Over wat voor verpakkingen praten we dan? Gewoon karton zoals de laserdiscs of het plastic van de CD??

Steve Muller
21-03-2006, 10:41
De Blu-Ray's kosten bij dvdsoon rond de €18,- 8)

DVDSOON Blu-Ray list (http://www.dvdsoon.com/search-results-v2.xml?query-id=http://www.dvdsoon.com/queries/exact-field&field=series&value=14&customer-query=Blu-ray&search-results=true)

Cor van S.
21-03-2006, 10:50
Ik weet niet hoe mensen er bij komen dat Blu Ray technische beter is want dit is gewoon weg onzin

Op Blu Ray past alleen meer alleen om een volledige film in 1920 x 1080 op een schijfje te zetten heb je aan een HD-DVD ook al genoeg

Veel mensen zien ook niet in dat HD-DVD en Blu Ray alleen echt leuk worden met goede LCD's en dan spreek je toch over een prijs klasse waarvan bijna niemand hier zo'n scherm bezit

Ook moet deze nog eens HDMI aankunnen (zijn er ook genoeg die dat niet hebben)

Tevens zullen de eerste Blu Ray spelers waanzinnig duur zijn (> € 1500)

Ook zullen deze gok ik net als de eerste DVD Spelers veel kinderziektes bevatten


hdmi is geen vereisste. Je kan ook HD formaat binnen krijgen via component of DVI.

Alleen in een veel lagere resolutie zonder HDMI

Cor van S.
21-03-2006, 10:52
De Blu-Ray's kosten bij dvdsoon rond de €18,- 8)

DVDSOON Blu-Ray list (http://www.dvdsoon.com/search-results-v2.xml?query-id=http://www.dvdsoon.com/queries/exact-field&field=series&value=14&customer-query=Blu-ray&search-results=true)

In welke resolutie worden deze weer gegeven ?

Steve Muller
21-03-2006, 10:56
De Blu-Ray's kosten bij dvdsoon rond de €18,- 8)

DVDSOON Blu-Ray list (http://www.dvdsoon.com/search-results-v2.xml?query-id=http://www.dvdsoon.com/queries/exact-field&field=series&value=14&customer-query=Blu-ray&search-results=true)

In welke resolutie worden deze weer gegeven ?

pffff, kan dat dan ook nog verschillen???
Verwacht toch wel dat alle films een resolutie krijgen van niet minder dan 1920 bij 1080 pixels :!: :!: :!:

Steve Muller
21-03-2006, 11:01
Wilt trouwens die ene stem die nog videobanden spaart zich melden :?:

Ben erg benieuwd waarom die nog videobanden koopt (6)

dyonvbaal
21-03-2006, 11:09
Wilt trouwens die ene stem die nog videobanden spaart zich melden :?:

Ben erg benieuwd waarom die nog videobanden koopt (6)

ik ben die eene stem niet, maar ik zal laatst voor €2.50 een videoband van dinoriders liggen... en ik moest mezelf inhouden om die niet te kopen... :oops:

Steve Muller
21-03-2006, 11:17
Wilt trouwens die ene stem die nog videobanden spaart zich melden :?:

Ben erg benieuwd waarom die nog videobanden koopt (6)

ik ben die eene stem niet, maar ik zal laatst voor €2.50 een videoband van dinoriders liggen... en ik moest mezelf inhouden om die niet te kopen... :oops:

We zijn trots op je (y)

Cor van S.
21-03-2006, 11:42
De Blu-Ray's kosten bij dvdsoon rond de €18,- 8)

DVDSOON Blu-Ray list (http://www.dvdsoon.com/search-results-v2.xml?query-id=http://www.dvdsoon.com/queries/exact-field&field=series&value=14&customer-query=Blu-ray&search-results=true)

In welke resolutie worden deze weer gegeven ?

pffff, kan dat dan ook nog verschillen???
Verwacht toch wel dat alle films een resolutie krijgen van niet minder dan 1920 bij 1080 pixels :!: :!: :!:

Ik denk dat er genoeg zullen zijn die niet die resolutie hebben

En dan is het verschil met DVD niet super vind ik, tuurlijk zie je het wel maar een stuk minder

Ik stap gewoon weg langzaam over na HD-DVD/Blu Ray maar dit is pas goed ingeburgerd over minimaal een jaar of vijf gok ik zo :)

Sneaker
21-03-2006, 11:45
Ik denk niet dat één van beide een succes gaat worden. Je heb er nieuwe apparatuur voor nodig wat al enkele duizenden Euro's gaat kosten. Denk dat er maar weinig mensen zijn die het geld ervoor over hebben. Zal mijn dvd collectie dan ook helemaal niet verkopen.

BASIL
21-03-2006, 12:14
Ik weet niet hoe mensen er bij komen dat Blu Ray technische beter is want dit is gewoon weg onzin

Op Blu Ray past alleen meer alleen om een volledige film in 1920 x 1080 op een schijfje te zetten heb je aan een HD-DVD ook al genoeg

Veel mensen zien ook niet in dat HD-DVD en Blu Ray alleen echt leuk worden met goede LCD's en dan spreek je toch over een prijs klasse waarvan bijna niemand hier zo'n scherm bezit

Ook moet deze nog eens HDMI aankunnen (zijn er ook genoeg die dat niet hebben)

Tevens zullen de eerste Blu Ray spelers waanzinnig duur zijn (> € 1500)

Ook zullen deze gok ik net als de eerste DVD Spelers veel kinderziektes bevatten


hdmi is geen vereisste. Je kan ook HD formaat binnen krijgen via component of DVI.

Dat is waar en volgens de specialisten is DVI voldoende en voor diegene die geen HDCP hebben op hun plasma/LCD schermen dan kunnen ze nog een HDCP adaptator kopen die wel ongeveer 250 à 300€ zal kosten. Het is nog altijd goedkopiger dan een nieuw scherm te moeten kopen die een paar duizende euros zal kosten. :wink:

BASIL
21-03-2006, 12:17
En daarbij, hoe moet dvd.nl dan gaan heten?!?
Moet je voor de aardigheid eens surfen naar http://www.bluray.nl

Fout :wink: Het is niet Bluray maar Bluray Disc en de officiele afkorting is BD. Dus zal deze site http://www.bd.nl heten :lol:

BASIL
21-03-2006, 12:20
En daarbij, hoe moet dvd.nl dan gaan heten?!?
Moet je voor de aardigheid eens surfen naar http://www.bluray.nl
Sneaky basterds ;-)

Erg slim van ze. En wat dacht je van deze www.hddvd.nl

Maar nog even over die vierkante hoesjes. Over wat voor verpakkingen praten we dan? Gewoon karton zoals de laserdiscs of het plastic van de CD??

Het zal een blauw amaraydoos zijn met aan de bovenkant de logo van Bluray Disc en daarin een hoes die vooraan en achteraan vierkantig zal zijn; Idem voor de hd-dvd maar wel een rood amaraydoos. :wink:

Cor van S.
21-03-2006, 13:39
Ik weet niet hoe mensen er bij komen dat Blu Ray technische beter is want dit is gewoon weg onzin

Op Blu Ray past alleen meer alleen om een volledige film in 1920 x 1080 op een schijfje te zetten heb je aan een HD-DVD ook al genoeg

Veel mensen zien ook niet in dat HD-DVD en Blu Ray alleen echt leuk worden met goede LCD's en dan spreek je toch over een prijs klasse waarvan bijna niemand hier zo'n scherm bezit

Ook moet deze nog eens HDMI aankunnen (zijn er ook genoeg die dat niet hebben)

Tevens zullen de eerste Blu Ray spelers waanzinnig duur zijn (> € 1500)

Ook zullen deze gok ik net als de eerste DVD Spelers veel kinderziektes bevatten


hdmi is geen vereisste. Je kan ook HD formaat binnen krijgen via component of DVI.

Dat is waar en volgens de specialisten is DVI voldoende en voor diegene die geen HDCP hebben op hun plasma/LCD schermen dan kunnen ze nog een HDCP adaptator kopen die wel ongeveer 250 à 300€ zal kosten. Het is nog altijd goedkopiger dan een nieuw scherm te moeten kopen die een paar duizende euros zal kosten. :wink:

Zoals ik al zei zal dit wel werken alleen is de kwaliteit veel minder via DVI

Is een beveiling

Hoe het zit met die adapter weet ik niet

Meanrat
21-03-2006, 13:59
Tja, ik weet het niet. Het kan dus allemaal nog mooier? Ik heb er zelf nog helemaaaaal geen behoefte aan om over te stappen op een systeem dat net een tikkeltje scherper of mooier of contrastrijker is. Ik denk dat het verschil tussen VHS en DVD groter is dan tussen DVD en BD/HD-DVD.

Ik kan me nog herinneren dat ik een DVD op pauze zette en een haarscherpe still zag verschijnen op mijn tv. Helemaaaaal geen ruis!! Te gek te wauw!! :lol:

Denk niet dat bluray ofzoiets dat ook zal gaan veroorzaken.

Steve Muller
21-03-2006, 14:25
Ik denk dat het verschil tussen VHS en DVD groter is dan tussen DVD en BD/HD-DVD.


Denk juist andersom :wink:

Cor van S.
21-03-2006, 14:39
Ik denk dat het verschil tussen VHS en DVD groter is dan tussen DVD en BD/HD-DVD.


Denk juist andersom :wink:

Denk eerder jij Steve :)

Videoband was 4:3 en stereo geluid

DVD 16:9 (niet alle) en surround sound

Dat surround sound en dat beeld formaat blijven hetzelfde alleen de beeldkwaliteit was beter

Sowieso is het compatibel met DVD dus voorlopig kan je die dingen nog wel afspelen :)

Wat bij videoband en DVD toch niet bepaald het geval was

Steve Muller
21-03-2006, 14:52
Ik denk dat het verschil tussen VHS en DVD groter is dan tussen DVD en BD/HD-DVD.


Denk juist andersom :wink:

Denk eerder jij Steve :)

Videoband was 4:3 en stereo geluid

DVD 16:9 (niet alle) en surround sound

Dat surround sound en dat beeld formaat blijven hetzelfde alleen de beeldkwaliteit was beter

Sowieso is het compatibel met DVD dus voorlopig kan je die dingen nog wel afspelen :)

Wat bij videoband en DVD toch niet bepaald het geval was

hmmm, videoband had je ook breedbeeld en surround sound (pro-logic).

Het verschil van pixels is volgens mij van DVD naar HD-DVD/BluRay groter dan bij videoband naar DVD :!: :!:
En het geluid bij HD-DVD/Blu-Ray wordt toch ook een stuk beter :?: :?:

Zie http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=41678&highlight=truehd

Moet er wel bij zeggen dat ik er tussen in ook nog laserdisc heb gehad waar het beeld ook stukken beter was dan video.
Het geluid vond ik trouwens bij Laserdisc beter dan de huidige DVD :wink:

Cor van S.
21-03-2006, 14:58
Ik denk dat het verschil tussen VHS en DVD groter is dan tussen DVD en BD/HD-DVD.


Denk juist andersom :wink:

Denk eerder jij Steve :)

Videoband was 4:3 en stereo geluid

DVD 16:9 (niet alle) en surround sound

Dat surround sound en dat beeld formaat blijven hetzelfde alleen de beeldkwaliteit was beter

Sowieso is het compatibel met DVD dus voorlopig kan je die dingen nog wel afspelen :)

Wat bij videoband en DVD toch niet bepaald het geval was

hmmm, videoband had je ook breedbeeld en surround sound (pro-logic).

Het verschil van pixels is volgens mij van DVD naar HD-DVD/BluRay groter dan bij videoband naar DVD :!: :!:
En het geluid bij HD-DVD/Blu-Ray wordt toch ook een stuk beter :?: :?:

Zie http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=41678&highlight=truehd

Moet er wel bij zeggen dat ik er tussen in ook nog laserdisc heb gehad waar het beeld ook stukken beter was dan video.
Het geluid vond ik trouwens bij Laserdisc beter dan de huidige DVD :wink:

Nou ik denk echt dat je je vergist hoor want kwaliteit verschil tussen videoband en DVD is zoveel groter dan DVD - HD-DVD/Blu Ray

En het geluid van sommige laserdiscs is inderdaad beter

En dat van Pro Logic geluid en breedbeeld klopt maar het merendeel had dat toch niet bepaald :)

En volgens mij hebben de Blu Ray's van dit moment nog niet die geluidstechniek en is dat meer iets van de toekomst :)

Steve Muller
21-03-2006, 15:04
Moet zeggen dat ik nog geen vergelijkingsmateriaal heb. Heb je zelf wel al verschil tussen DVD en HD-DVD/Blu-Ray gezien :?:

Maar het verschil van pixels en beeldlijnen klopt dus niet :?:

http://www.dvd.nl/images/achtergronden/000053-00.png
HDTV biedt tot vijfmaal scherper beeld dan standaard PAL TV.

Sneaker
21-03-2006, 15:08
Alleen heb je daar wel een nieuwe tv voor nodig die dat aankan.

Steve Muller
21-03-2006, 15:15
Alleen heb je daar wel een nieuwe tv voor nodig die dat aankan.

Ja dat begrijp ik...


[Nou ik denk echt dat je je vergist hoor want kwaliteit verschil tussen videoband en DVD is zoveel groter dan DVD - HD-DVD/Blu Ray

Maar het is dus zo dat HD-DVD/Blu-Ray 5x zo scherp zal zijn....toch :?: :?:

Maar is DVD ook 5x zo scherp als de videoband :?: :?:

Cor van S.
21-03-2006, 15:18
Alleen heb je daar wel een nieuwe tv voor nodig die dat aankan.

Ja dat begrijp ik...

Maar het is dus zo dat HD-DVD/Blu-Ray 5x zo scherp zal zijn....toch :?: :?:

Maar is DVD ook 5x zo scherp als de videoband :?: :?:

Eunh 5 keer zoveel beeld lijnen betekend volgens mij niet meteen dat het 5 keer zo scherp is als ik het goed begrepen heb

Sowieso had je bij videobanden altijd last van ruis (zwarte vlekken enzo) en werden die heel erg minder na vaker kijken

Heb je bij DVD niet

Steve Muller
21-03-2006, 15:24
Alleen heb je daar wel een nieuwe tv voor nodig die dat aankan.

Ja dat begrijp ik...

Maar het is dus zo dat HD-DVD/Blu-Ray 5x zo scherp zal zijn....toch :?: :?:

Maar is DVD ook 5x zo scherp als de videoband :?: :?:

Eunh 5 keer zoveel beeld lijnen betekend volgens mij niet meteen dat het 5 keer zo scherp is als ik het goed begrepen heb

Sowieso had je bij videobanden altijd last van ruis (zwarte vlekken enzo) en werden die heel erg minder na vaker kijken

Heb je bij DVD niet

Het lastige van videobanden is inderdaad de slijtage.

Het 5 x scherper wordt beweerd door DVD.NL dus neem aan dat dit klopt.

En volgens mij is een DVD niet 5x zo scherp als een videoband. Maar nogmaals ik kan me vergissen en heb nog nooit een Blu-Ray / HD-DVD mogen aanschouwen..

Cor van S.
21-03-2006, 15:31
Alleen heb je daar wel een nieuwe tv voor nodig die dat aankan.

Ja dat begrijp ik...

Maar het is dus zo dat HD-DVD/Blu-Ray 5x zo scherp zal zijn....toch :?: :?:

Maar is DVD ook 5x zo scherp als de videoband :?: :?:

Eunh 5 keer zoveel beeld lijnen betekend volgens mij niet meteen dat het 5 keer zo scherp is als ik het goed begrepen heb

Sowieso had je bij videobanden altijd last van ruis (zwarte vlekken enzo) en werden die heel erg minder na vaker kijken

Heb je bij DVD niet

Het lastige van videobanden is inderdaad de slijtage.

Het 5 x scherper wordt beweerd door DVD.NL dus neem aan dat dit klopt.

En volgens mij is een DVD niet 5x zo scherp als een videoband. Maar nogmaals ik kan me vergissen en heb nog nooit een Blu-Ray / HD-DVD mogen aanschouwen..

Ik denk niemand

Ik heb wel filmpjes gezien in HDTV formaat en dat is best leuk inderdaad :)

Otnemem
21-03-2006, 15:35
Voor mij persoonlijk is al die hoogstaande technologie voor geen fuck nodig. De kwaliteit van beeld en geluid is op het dvd-medium al goed genoeg voor mij, en daarbij, het beeld en geluid doet er mij niet echt toe vergeleken met anderen; zolang het maar redelijk voldoende is, ben ik blij- de film zelf is voor mij tig keer belangrijker dan SUPER-beeld en geluid, zo verwend ben ik niet. Hetzelfde geldt voor extras, ze zijn leuk, maar vaak heb ik aan een audiocomentaar, wat trailers and wat interviews genoeg.

Ik ga echt niet mijn super collectie verkopen voor dit.

Richard B.
21-03-2006, 18:06
HD-DVD en BR hebben eigenlijk als groot nadeel dat de spelers ervan zo netjes 'neerwaards compatibel' zijn met DVD. In tegenstelling tot VHS en Laserdisc bestaat er dus geen enkele noodzaak om echt compleet over te gaan stappen omdat je je oude media op de nieuwe speler nog gewoon kunt afspelen.

peterrr
21-03-2006, 18:43
Ik heb nu het verschil gezien tussen formaten en de dvd zoals we die nu kennen.
En bij verschillende stands op de cebit.
OK je moet inderdaad een plasma of lcd scherm (groote niet van belang)
Maar het is een ENORM verschil in detail en scherpte.
Goed het scherm heb al.

Nu alleen kiezen of ik wacht op een ps3 of er eentje in een htpc.
En hd-dvd had alleen toschiba.. (cebit)
Ik denk dat die formaat oorlog zo over is (tenslotte heeft de adult entertaiment mark al gekozen voor bluray :lol: )
En nee mijn gifsets verkoop ik niet.

hebbe hebbe


mvgrt peterr

theThinWhiteDuke
21-03-2006, 19:51
Meeste titels kijk ik hooguit 1x in de 1 á 2 jaar.....

Dus waarom zou ik alles wegdoen en opnieuw halen?

Alleen StarWars & Indy zal ik meteen halen....de rest niet.

Vind het (maar das mijn mening) kapitaalvernietiging....verder zullen in het begin de prijzen erg hoog liggen (in 99 betaalde je 80 guldens voor pak-em-beet the Mummy die nu voor +- € 10 te koop is....zal met die nieuwe dingen ook wel zo zijn)

Verder zal DVD nog erg lang compatibel blijven denk ik zo....ik heb bv ook nog steeds LP's die ik gewoon kan afspelen.....

Belangrijkste is denk ik dat 'jan met de pet' grotendeels het succes zal bepalen.
De diehards zoals hier zullen er wel meteen opspringen, maar das maar een handjevol.....

Ik zie het wel, maak me er niet druk om.

BASIL
21-03-2006, 21:27
Hier zijn de definitieve specificaties en hoesen van de eerste titels:

Warner Home Video have announced the USA release of their first three HD-DVD titles for 18th April 2006. Million Dollar Baby, The Last Samurai and The Phantom of the Opera are the lucky few, priced at $28.99 SRP each and offering the following content…

Million Dollar Baby

Main Feature:
1080P HD 16x9 2.40:1
Dolby Digital-Plus: English 5.1 & French 5.1
English, French and Spanish subtitles

Extra Features:
480i Standard Definition
Stereo Sound
James Lipton Takes on Three: Roundtable with Clint Eastwood, Hilary Swank, Morgan Freeman and Moderator James Lipton
Born to Fight: A discussion with real-life boxer/actress Lucia Rijker
Producers Round 15: Behind the Scenes
Theatrical Trailer

The Last Samurai

Main Feature:
1080P HD 16x9 2.40:1
Dolby Digital-Plus: English 5.1, French 5.1, Spanish 2.0
English, French and Spanish subtitles

Extra Features:
480i Standard Definition
Stereo Sound
Commentary by Edward Zwick
Deleted Scenes
Edward Zwick: Director's Video Journal
History vs. Hollywood: The Last Samurai {History Channel Documentary)
Tom Cruise: A Warrior's Journey
Making an Epic: A Conversation with Edward Zwick
A World of Detail: Production Design with Lilly Kilvert
Silk and Armor: Costume Design with Ngila Dickson
From Soldier to Samurai: The Weapons
Japan Premieres
Imperial Army Basic Training
Theatrical Trailer

The Phantom of the Opera

Main Feature:
1080P HD 16x9 2.40:1
Dolby True HD: English 5.1
Dolby Digital-Plus: English 5.1 & French 5.1
English, French and Spanish subtitles

Extra Features:
480i Standard Definition
Stereo Sound
Behind the Mask: The story of The Phantom of the Opera
The Making of The Phantom of the Opera in 3 Spellbinding Acts:
Pre-Production
The Director
Production
No One Would Listen: Additional Scene
Singalong
Theatrical Trailer


Link voor de hoesen

http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=60881

De dozen lijken op slimcases

BASIL
21-03-2006, 21:34
Het begin al goed :? . De technische specificaties van een DVD en HD-DVD (Z1) lijken op elkaar qua geluidsporen.

Spaans Dolby Digitaal 2.0. Dus het zou me niet verbazen dat ze met Dolby Surround zullen komen voor oude films.

BASIL
21-03-2006, 21:42
Zijn ze niet aan het overdrijven?


Warner projects that in 2006, consumers will buy approximately 600,000 high definition disc players with a 3:1 numerical advantage to HD DVD: 450,000 HD DVD players versus 150,000 Blu-ray Disc players. Six hundred thousand players is not an overly optimistic estimate. Consumer electronics research indicates that sixteen million HD-ready displays and televisions were purchased in 2005 and for 2006 the number of similar sales is expected to grow to an impressive thirty-two million. And that doesn’t count all those HD-ready displays bought before 2005.

BASIL
21-03-2006, 21:45
Nog meer slecht nieuws voor HD-DVD:


Buena Vista Home Entertainment has been an exclusive supporter of Blu-ray Disc, and apparently still expects that format to be the ultimate winner in the marketplace. Nonetheless, during Disney’s annual shareholders’ meeting, CEO Robert Iger suggested that the studio might (like Paramount and Warner) also support HD DVD. He was quoted as saying, “we're very exited about next generation DVD formats [and we feel that Blu-ray Disc] offers more features and higher quality than the competing format. [But, we] will probably publish in both formats.”

RobinB
21-03-2006, 21:47
Qua extra features valt het nog mee, alles zal voortaan dan gewoon op 1 disc staan.

evilll_nelus
21-03-2006, 21:57
Ik denk dat het een flop word allemaal, te veel mensen hebben nu al dvd's en hebben niet het geld voor een nieuwe tv.

En vroeger was er Video2000, Betamax en de VHS.
VHS werd het, en dat terwijl Video2000 en Betamax beter waren!

Troy
21-03-2006, 21:57
Er zijn tenminste 3 redenen om voor HD DVD te kiezen:
1. Aangezien een boel DRM standaarden niet op tijd klaar waren heeft Toshiba besloten de nieuwste beveiligingsmethoden niet op te nemen in de HD DVD standaard zoals 'ie nu is. Blu-Ray echter komt maanden later uit, dus zullen daar waarschijnlijk meer DRM technieken in zitten.
2. Toshiba heeft bevestigd dat de eerste lichting HD DVD spelers regiovrij is.
3. HD DVD heeft een ingebouwde OAR optie om films die breder zijn dan 1.78:1 anamorf op te kunnen slaan. Betere beeldkwaliteit dus.

hstadman
21-03-2006, 23:15
Vergis je niet! je zult versteld staan hoeveel mensen speciaal voor het voetballen deze zomer een hd-ready tft of plasma aanschaffen!
Ik denk dat het een flop word allemaal, te veel mensen hebben nu al dvd's en hebben niet het geld voor een nieuwe tv.

En vroeger was er Video2000, Betamax en de VHS.
VHS werd het, en dat terwijl Video2000 en Betamax beter waren!

hstadman
21-03-2006, 23:17
Vergeet het maar! De film industrie heeft al bepaald dat bijde formaten de 3 drm beveiligingen moeten dragen! Betekend dus dat hd-dvd net zo zwaar beveiligd wordt ald blu ray!
Er zijn tenminste 3 redenen om voor HD DVD te kiezen:
1. Aangezien een boel DRM standaarden niet op tijd klaar waren heeft Toshiba besloten de nieuwste beveiligingsmethoden niet op te nemen in de HD DVD standaard zoals 'ie nu is. Blu-Ray echter komt maanden later uit, dus zullen daar waarschijnlijk meer DRM technieken in zitten.
2. Toshiba heeft bevestigd dat de eerste lichting HD DVD spelers regiovrij is.
3. HD DVD heeft een ingebouwde OAR optie om films die breder zijn dan 1.78:1 anamorf op te kunnen slaan. Betere beeldkwaliteit dus.

Richard B.
21-03-2006, 23:42
Vergeet het maar! De film industrie heeft al bepaald dat bijde formaten de 3 drm beveiligingen moeten dragen! Betekend dus dat hd-dvd net zo zwaar beveiligd wordt ald blu ray!

Of het inderdaad 3 DRM beveiligingen zijn weet ik niet (niet elke vorm van beveiliging moet je DRM noemen) maar feit is wel dat beide formaten qua beveiliging niet echt veel van elkaar verschillen. Om een formaat boven het andere formaat te verkiezen vanwege DRM is daarom imo niet echt zinvol.

Nog even wat voordelen van BR:

1. meer opslagcapaciteit en een hogere datatransfer bij een lagere rotatiesnelheid van drives waardoor deze stiller, betrouwbaarder en zuiniger worden.
2. speciaal ontwikkelde hardere toplaag waardoor schijven veel duurzamer zullen zijn als dvd-schijven.
3. alhoewel het voor de gebruiker misschien minder relevant is, zijn de technieken achter BR veel geavanceerder dan die van HD-DVD (die voor een groot deel nog op de oude DVD-technologieen gebaseerd is). Daardoor is BR meer 'future-proof'.
4. ondersteund Java zodat zeer uitgebreide interactiviteit mogelijk is op een disc (denk aan games die veel uitgebreider zijn als die we tot nu toe gezien hebben op video-dvd's)
5. ondersteund online gebruik om het mogelijk te maken vanaf je speler via het internet extra content op te halen.

Zie trouwens ook deze pagina (http://www.techspot.com/articles/blu-ray_vs_hddvd/index.shtml) voor een heel uitgebreide vergelijking van beide formaten.

Frenkovic
22-03-2006, 07:28
Ik heb me ondertussen ook hier en daar wat beter verdiept. Wat mij erg opvalt is dat een blue-ray wel maar opslagcapaciteit heeft maar vooralsnog boeken ze hier bij films geen overwinning mee op HD-DVD. Let op...

Blu-ray is 54 gig en HD-DVD 30. BR ondersteund alleen mpeg-2 met een datastroom van 25Mb/s. HD ondersteund mpeg-2, mpeg-4 en wmv-9, de laatste twee hebben precies dezelfde beeldkwaliteit alleen met een datastroom van respectievelijk 10Mb/s en 8,5Mb/s. Als je schijfje dus 1,5 keer zo groot is maar je datastroom bijna 3 keer zo groot, dan is je schijfje in verhouding dus eigenlijk niet 1,5 keer zo groot maar 2 keer zo klein dan de ander!

Wat prijzen betreft zal dit voor de consument toch nagenoeg gelijk liggen, dit zou de andere partij zich niet kunnen permitteren.

Beveiliging maakt voor het gros ook niet uit. Zoals dit ook bij spellen het geval is; goed beveiligde spellen verkopen net zo goed als slecht beveiligde spellen.

Verder hoor je nog vaak het argument dat HD schijfjes hybride kunnen zijn. Dit houdt in dat er op de eerste laag een HD film op gezet wordt en op de tweede laag een DVD film en dan kun je op je oude DVD speler ook het dvd gedeelte afdraaien. Dit is uiteraard leuk voor de overgang, maar als de standaard ingeburgerd is dan krijg je van die "ik heb nog zo'n oud schijfje waar ook de dvd nog op staat" topics op www.hddvd.nl/forum of www.bluray.nl/forum ;)

De consument zal denk ik uiteindelijk beslissen maar ik verwacht dat de porno-industrie, zoals ook bij de vorige 'format-war' is gebleken, nog een grote vinger in de pap zal hebben!

Dan gooi ik er meteen nog een mooie achteraan: Het blijft koffiedik kijken!

vick86
22-03-2006, 08:09
De consument zal denk ik uiteindelijk beslissen maar ik verwacht dat de porno-industrie, zoals ook bij de vorige 'format-war' is gebleken, nog een grote vinger in de pap zal hebben!

Porno in HD daar zitten we nu echt op te wachten. :wink: (NOT!)

eerlijk gezegd zal kan die hele hd-dvd/bluray shit gestolen worden. Tegen de tijd dat ze eruit zijn wie er zal winnen hebben ze wel weer wat nieuws verzonnen. Volgens mij zijn ze nu al bezig met schijfjes waar nog meer op kan althans er zijn al berichten over geweest.

Waarom zou ik nu een kapitaal gaan uitgeven om op hd over te stappen. Over een paar jaar koop je een hdtv voor een redelijke prijs een haal je voor €50 bij de drogist een regiovrije speler die zowel hd-dvd als bluray afspeeld. Ik ben toch niet gek.

Ik voorspel echter wel dat bluray zal winnen door de ps3. Een hoop mensen zal zich dan bedenken "He, wacht eens even ik kan op dit ding bluray schijfjes afspelen" Of "Waarom koop ik niet meteen een spelcomputer en een blu-ray speler in een."

Steve Muller
22-03-2006, 08:23
The Phantom of the Opera

Main Feature:
1080P HD 16x9 2.40:1
Dolby True HD: English 5.1
Dolby Digital-Plus: English 5.1 & French 5.1
English, French and Spanish subtitles



Apart dat dit de enige film is met Dolby True HD :? En 5.1 :?: :?: DVD's hebben vaak nog DTS 6.1.....haha

Wat is Dolby Digital-Plus :?:

In ieder geval wel allemaal de hoogste resolutie 1080p 8)


Coole Blu-Ray speler 8)
http://www.techspot.com/articles/blu-ray_vs_hddvd/blu.jpg

En HD-DVD speler.
http://www.techspot.com/articles/blu-ray_vs_hddvd/hddvd.jpg

Sysox
22-03-2006, 08:46
gaat de DVD productie stoppen als de nlu-ray en hd-dvd uitkomen?

Steve Muller
22-03-2006, 08:51
gaat de DVD productie stoppen als de nlu-ray en hd-dvd uitkomen?

Nee joh, dat zal nog wel jaren doorgaan.........

Het zal langzamer sterven dan de videoband

Cor van S.
22-03-2006, 10:49
gaat de DVD productie stoppen als de nlu-ray en hd-dvd uitkomen?

Nee joh, dat zal nog wel jaren doorgaan.........

Het zal langzamer sterven dan de videoband

En aangezien videobanden nu ook nog te koop zijn zal je DVD's over 15 jaar vast nog wel kunnen kopen

Troy
22-03-2006, 12:53
2. speciaal ontwikkelde hardere toplaag waardoor schijven veel duurzamer zullen zijn als dvd-schijven.Dat is nog onduidelijk. Aanhangers van HD DVD zeggen dat "hun" toplaag de beste is, Blu-Ray voorstanders beweren juist het tegenovergestelde.
4. ondersteund Java zodat zeer uitgebreide interactiviteit mogelijk is op een disc (denk aan games die veel uitgebreider zijn als die we tot nu toe gezien hebben op video-dvd's)Dat is eerder een nadeel. JAVA mag dan een veelzijdig platform zijn, het is wel traag en buggy. Ik heb liever een speler die alles binnen een fractie van een seconde doet en wat minder interactief is, dan 1001 opties waarbij je seconden moet wachten voordat het volgende menu in beeld verschijnt.

hstadman
22-03-2006, 15:04
Laat ik het dan zo zeggen: naast de 2 al bestaande beveiligingen komt er nu ook een 3de DRM variant bij. Zowel hd-dvd alsook blu ray krijgen dezelfde variant! DRM gaat overigens heel ver wat betreft restricties!
Wat dat betreft zouden we beide moeten boycotten!

Vergeet het maar! De film industrie heeft al bepaald dat bijde formaten de 3 drm beveiligingen moeten dragen! Betekend dus dat hd-dvd net zo zwaar beveiligd wordt ald blu ray!

Of het inderdaad 3 DRM beveiligingen zijn weet ik niet (niet elke vorm van beveiliging moet je DRM noemen) maar feit is wel dat beide formaten qua beveiliging niet echt veel van elkaar verschillen. Om een formaat boven het andere formaat te verkiezen vanwege DRM is daarom imo niet echt zinvol.

Nog even wat voordelen van BR:

1. meer opslagcapaciteit en een hogere datatransfer bij een lagere rotatiesnelheid van drives waardoor deze stiller, betrouwbaarder en zuiniger worden.
2. speciaal ontwikkelde hardere toplaag waardoor schijven veel duurzamer zullen zijn als dvd-schijven.
3. alhoewel het voor de gebruiker misschien minder relevant is, zijn de technieken achter BR veel geavanceerder dan die van HD-DVD (die voor een groot deel nog op de oude DVD-technologieen gebaseerd is). Daardoor is BR meer 'future-proof'.
4. ondersteund Java zodat zeer uitgebreide interactiviteit mogelijk is op een disc (denk aan games die veel uitgebreider zijn als die we tot nu toe gezien hebben op video-dvd's)
5. ondersteund online gebruik om het mogelijk te maken vanaf je speler via het internet extra content op te halen.

Zie trouwens ook deze pagina (http://www.techspot.com/articles/blu-ray_vs_hddvd/index.shtml) voor een heel uitgebreide vergelijking van beide formaten.

Cor H.
22-03-2006, 16:07
Ben ik ook voor boycotten die handel, de volgende betere standaard staat namelijk allweer voor de deur, de zogenaamde Holodisc met niet minder dan 300 GB!!

http://tweakers.net/nieuws/38808


De slag om de volgende generatie dvd's zoals die momenteel bevochten wordt door de Blu-ray- en HD-DVD-kampen zou ook beïnvloed kunnen worden door de ontwikkelingen op het gebied van holografische schijven. Voor de gewone consument zal de technologie voorlopig weliswaar te duur zijn, maar het is niet ondenkbaar dat deze zich reeds opdringt voordat we goed en wel aan de winnaar van de Blu-ray- versus HD-DVD-strijd zijn gewend.

Steve Muller
22-03-2006, 16:14
Ben ik ook voor boycotten die handel, de volgende betere standaard staat namelijk allweer voor de deur, de zogenaamde Holodisc met niet minder dan 300 GB!!

http://tweakers.net/nieuws/38808


De slag om de volgende generatie dvd's zoals die momenteel bevochten wordt door de Blu-ray- en HD-DVD-kampen zou ook beïnvloed kunnen worden door de ontwikkelingen op het gebied van holografische schijven. Voor de gewone consument zal de technologie voorlopig weliswaar te duur zijn, maar het is niet ondenkbaar dat deze zich reeds opdringt voordat we goed en wel aan de winnaar van de Blu-ray- versus HD-DVD-strijd zijn gewend.


Poeh, daar kun je complete series op kwijt op HD-Formaat 8)

hstadman
22-03-2006, 16:15
Inderdaad! Holodisk is NOG interessanter! Maar ga er maar vanuit dat de ontwikkelaars van blu ray en hd-dvd het de ontwikkelaars van de holodisk het erg moeilijk zullen maken. Ze willen eerst geld terug zien van deze ontwikkelingen!
Ben ik ook voor boycotten die handel, de volgende betere standaard staat namelijk allweer voor de deur, de zogenaamde Holodisc met niet minder dan 300 GB!!

http://tweakers.net/nieuws/38808


De slag om de volgende generatie dvd's zoals die momenteel bevochten wordt door de Blu-ray- en HD-DVD-kampen zou ook beïnvloed kunnen worden door de ontwikkelingen op het gebied van holografische schijven. Voor de gewone consument zal de technologie voorlopig weliswaar te duur zijn, maar het is niet ondenkbaar dat deze zich reeds opdringt voordat we goed en wel aan de winnaar van de Blu-ray- versus HD-DVD-strijd zijn gewend.

Marc T.
22-03-2006, 16:34
Iemand screenshots zodat we verschillen kunnen zien?

Ik denk persoonlijk dat de dvd op dit moment TE ingeburgerd is om zomaar weer te verdwijnen. Nu heel veel mensen (kijk maar naar t forum) heel veel geld in dvd's en HT hebben gestopt willen ze ervan genieten i.p.v. zich direct te storten op een totaal nieuw iets wat best prijzig gaat worden.

Volgens mij is het verschil tussen video en DVD tig keer groter dan het verschil tussen DVD en de nieuwe technologien die uit gaan komen. Leken zullen het verschil niet horen/zien volgens mij.

Ook al zouden ze dat doen, dan zijn ze wel tevreden met de dvd speler.

Cor H.
22-03-2006, 16:37
Als je het mij vraagt kun je HD en BR beter overslaan.
Ik wel eens een paar screenshots gezien in High Def, en het is wel een verschil. Maar dit draagt zeker niet bij tot een beter film beleving.

Steve Muller
22-03-2006, 16:42
Nathan, heb je voor ons toevallig vergelijkingen 8)


Wat een vreselijk slechte vergelijking tussen HD en DVD op die site zeg! :shock:

Ik zal eens kijken of ik binnenkort een paar goede vergelijkingen kan maken, op de HD resolutie van 1280x720 of 1920x1080, mits ik screenshots kan vinden van die resolutie. Zet jullie beeldschermen maar vast op 1280 x 1024 of hoger, want die vergelijkingsplaatjes zullen groot worden! ;)

Vergelijking tussen Monster's Inc. lijkt me wel interessant. Ik heb er wat HD-beelden van. En aangezien zowel de HD transfer als de DVD van de originele digitale bron afkomstig zijn, is een vergelijking veel betrouwbaarder dan dat LOTR-debacle hierboven, want daarmee zie je dus echt geen goed verschil tussen HD en DVD!!!

Hihi... wat een prutser! :lol:

hstadman
22-03-2006, 16:42
Dat zeggen een heleboel die zich verdiept hebben in de holodisk! Echter zulen de grote fabrikanten dit niet zomaar over zich heen laten gaan! Ook zijn de filmmaatschappijen juist bezig zich in te richten naar blu-ray of hd-dvd. Ze kunnen op dit moment geen derde erbij gebruiken. Persoonlijk denk ik ook zeker dat de holodisk erg interessant gaat worden! :wink:
Als je het mij vraagt kun je HD en BR beter overslaan.
Ik wel eens een paar screenshots gezien in High Def, en het is wel een verschil. Maar dit draagt zeker niet bij tot een beter film beleving.

Cor H.
22-03-2006, 16:53
Dat zeggen een heleboel die zich verdiept hebben in de holodisk! Echter zulen de grote fabrikanten dit niet zomaar over zich heen laten gaan! Ook zijn de filmmaatschappijen juist bezig zich in te richten naar blu-ray of hd-dvd. Ze kunnen op dit moment geen derde erbij gebruiken. Persoonlijk denk ik ook zeker dat de holodisk erg interessant gaat worden! :wink:
Als je het mij vraagt kun je HD en BR beter overslaan.
Ik wel eens een paar screenshots gezien in High Def, en het is wel een verschil. Maar dit draagt zeker niet bij tot een beter film beleving.

Waarom wachten ze niet even, maar bieden ze ons een lapmiddeltje aan?
Ach die commerciele balangen ook en iedereen trapt erin, hetzelfde met de Minidisc heb ik eindelijk zo'n spelertje gekocht voor 300 gulden, brengen ze een maand of twee later Minidisc longplay uit, waar dus 4x zoveel meer muziek op kan. Ik voelde me flink verne***t door Sony.
Die Longplay technologie lag waarschijnlijk al op de plank voordat de gewone MD werd uitgebracht, hetzelfde gebeurt nu met de HD en BR...

arjanboelsma
22-03-2006, 17:05
Wat een onzin, 2 verschillende formaten uitbrengen!!! Wil je straks wat leuke filmpjes hebben, moet je 2 aparte spelers kopen, die waarschijnlijk ook een fortuin gaan kosten!
Ik hou het zo lang mogelijk bij mijn ouwe vertrouwde dvd-speler. Niks mis met het beeld en geluid. Ik schaf toch geen HDTV aan voorlopig

Cheek
22-03-2006, 18:09
Al is de techniek er wel om schijven van 300 GB te maken, zal het echt geen invloed hebben op de (nu) nieuwe generatie. Technologie heeft tijd nodig. Mensen denken bij een nieuwsberichtje over een oprolbaar scherm het al volgend jaar in hun tas te hebben zitten. In realiteit kan het nog zo'n 10 jaar duren. Kijk naar mobiele telefoons. Die camera's waren er een paar jaar geleden ook al. Daarbij komt dat we op dit moment helemaal geen 300 GB nodig hebben. Ik las laatst nog een artikel waarin Sony aangaf dat de volledige capaciteit van een Blu-Ray discs vaak niet eens gebruikt zal worden.

Stephan Nobelen
22-03-2006, 18:26
Ik heb een vraagje:

Ik snap allemaal de ballen van dat Blue-ray/ hd gedoe. Ok tis idd het nieuwe medium.

Maar als ik nu binnenkort een nieuwe LCD koop die HD-ready is voor €600,- is dit slim of wat denken jullie ervan?

Olivier vd D.
22-03-2006, 18:37
Hahaha, 30 tot 40 euro per blueray-uitgave. Wat een belachelijk hoge prijzen. Ik laat de eerste jaren wel over aan de early adopters, die zullen wel een deel van hun huidige dvd-collectie ervoor van de hand doen. Dan profiteer ik daar liever van. Daarnaast hoop ik dat dvd's nog wat goedkoper worden door de introductie van al het HD-geweld. Mijn filmervaring vind ik de dure uitgaven van HD-apparatuur en HD-films voorlopig niet waard. Ik geniet nu ook al enorm van filmkijken in mijn HT en zie niet in waarom HD ineens een gigantisch betere ervaring zou zijn.

Steve Muller
22-03-2006, 18:40
Hahaha, 30 tot 40 euro per blueray-uitgave. Wat een belachelijk hoge prijzen.

Uit Amerika heb je ze toch al vanaf €18,- incl. :wink:

Olivier vd D.
22-03-2006, 18:41
Maar als ik nu binnenkort een nieuwe LCD koop die HD-ready is voor €600,- is dit slim of wat denken jullie ervan?
Ben je momenteel ontevreden met jouw tv? Ben je van plan op korte termijn HD-titels aan te gaan schaffen? Als je al overweegt om over te stappen op HD, dan zou ik enkel de dvd-speler vervangen en daarna kijken of een ander onderdeel ook aan vervanging toe is. Een terughoudende houding kan je veel geld schelen. Laat je vooral niet meesleuren door de hele hype rond HD. Kijk gewoon naar jezelf en hoe jij je apparatuur en je films op dvd beleeft. Pas als je ontevredenheid gaat groeien is actie nodig, niet eerder.

Richard B.
22-03-2006, 18:41
Hahaha, 30 tot 40 euro per blueray-uitgave. Wat een belachelijk hoge prijzen.

Zo duur waren de eerste dvd's ook hoor. :roll:

Steve Muller
22-03-2006, 18:46
Hahaha, 30 tot 40 euro per blueray-uitgave. Wat een belachelijk hoge prijzen.

Zo duur waren de eerste dvd's ook hoor. :roll:

Maar nogmaals, hoe komen jullie aan die prijzen gezien ze gewoon rond de €18,- incl. zijn 8)

Redelijke startprijs vindt ik!!!!

Olivier vd D.
22-03-2006, 18:49
Hahaha, 30 tot 40 euro per blueray-uitgave. Wat een belachelijk hoge prijzen.

Uit Amerika heb je ze toch al vanaf €18,- incl. :wink:
Als de prijzen van de HD-uitgaves het niveau hebben van de huidige dvd's en de HD-spelers de grootste kinderziektes hebben overwonnen en betaalbaar zijn zal ik waarschijnlijk ook wel op HD overgaan, maar dan enkel door mijn dvd-speler te vervangen. Uitgaven uit mijn huidige dvd-collectie zal ik dan enkel vervangen als een bepaalde HD-uitgave echt een toegevoegde waarde heeft. Voorlopig slagen de verschillende uitgevers er metr de regelmaat van de klok niet in om het maximale uit de dvd te halen. Ik verwacht dan ook geen wonderen van HD de komende tijd.

BASIL
22-03-2006, 18:54
Hahaha, 30 tot 40 euro per blueray-uitgave. Wat een belachelijk hoge prijzen.

Zo duur waren de eerste dvd's ook hoor. :roll:

Maar nogmaals, hoe komen jullie aan die prijzen gezien ze gewoon rond de €18,- incl. zijn 8)

Redelijke startprijs vindt ik!!!!

Welke site verkopen die aan 18€?

Cor H.
22-03-2006, 18:55
Al is de techniek er wel om schijven van 300 GB te maken, zal het echt geen invloed hebben op de (nu) nieuwe generatie. Technologie heeft tijd nodig. Mensen denken bij een nieuwsberichtje over een oprolbaar scherm het al volgend jaar in hun tas te hebben zitten. In realiteit kan het nog zo'n 10 jaar duren. Kijk naar mobiele telefoons. Die camera's waren er een paar jaar geleden ook al. Daarbij komt dat we op dit moment helemaal geen 300 GB nodig hebben. Ik las laatst nog een artikel waarin Sony aangaf dat de volledige capaciteit van een Blu-Ray discs vaak niet eens gebruikt zal worden.

Sony propaganda :twisted: .
Blu ray heeft een max. van ongeveer 42 gig, holodisc 300 gig. Beide schijven zijn voor een vergelijkbare prijs te produceren (mits we geen heffing krijgen per mb! hier in NL) en biede schijven werken ook als er maar 800mb aan data op staat.
Maar de vraag naar schijfruimte zal altijd groeien, en als het tijdperk van HD of Blu maar van korte duur is hoop ik het over te kunnen slaan.
Bovendien kunnen ze met beter codecs ook al hoge resoluties kwijt op Dvd. Maar daar zit natuurlijk geen geld in.

Steve Muller
22-03-2006, 18:55
Hahaha, 30 tot 40 euro per blueray-uitgave. Wat een belachelijk hoge prijzen.

Zo duur waren de eerste dvd's ook hoor. :roll:

Maar nogmaals, hoe komen jullie aan die prijzen gezien ze gewoon rond de €18,- incl. zijn 8)

Redelijke startprijs vindt ik!!!!

Welke site verkopen die aan 18€?

O.a. dvdsoon maar vast ook nog wel andere sites 8)

DL
22-03-2006, 18:56
Als ik in November een Playstation 3 aanschaf dan heb ik gelijk een Blue Ray speler. De overstap naar een nieuw formaat is voor mij dus niet zo groot. Ik koop vervolgens gewoon alles op Blue Ray, maar ik doe zeker mijn dvd collectie niet weg. Ik koop de Playstation 3 vanwege de games en niet vanwege Blue Ray, maar het feit dat er een Blue Ray speler inzit is mooi meegenomen.

BASIL
22-03-2006, 19:00
Hahaha, 30 tot 40 euro per blueray-uitgave. Wat een belachelijk hoge prijzen.

Zo duur waren de eerste dvd's ook hoor. :roll:

Maar nogmaals, hoe komen jullie aan die prijzen gezien ze gewoon rond de €18,- incl. zijn 8)

Redelijke startprijs vindt ik!!!!

Welke site verkopen die aan 18€?

O.a. dvdsoon maar vast ook nog wel andere sites 8)

:shock: Nog geen 18€ voor een HD-DVD titel. Die prijzen zijn extreem laag.

BASIL
22-03-2006, 19:10
Een nieuwe uitgave van The Fifth Element komt in april uit op dvd en één in mei op Bluray Disc.
Het is ongelooflijk te zien dat er maar een verschil van prijs is van amper een half euro (17,76€ voor de dvd en 18,20€ voor de Bluray Disc). :shock:

Ik denk dat ik al een paar BD titels ga kopen zeker wegens die lage prijs en binnen een jaar als ik een BD-player ga kopen dan heb ik al een klein collectie. Ik ga zekers wachten op de tweede Bd-players generatie om de kinderziektes te vermijden.

Albert Kostwinder
22-03-2006, 19:10
Ik kijk dvd's op een screenplay 5700 met een denon 3910 via een kwaliteits hdmi kabel en kan zonder verlies tot en met 1080p upscalen (bekabeling etc. is al klaar dus). Ik kijk nu het maximale van 576p (native van de 5700) en dat licht qua beeldkwaliteit zeeeer dicht tegen 720p aan vanwege het upscalen. Er zijn genoeg kijkers bij mij die denken dat ik al native hd projecteer.... 8)

Ik sluit mij dus aan bij Moondust. T'is al zo mooi dat ik hd niet eens zou missen......als hd echt interessant wordt stap ik wel in.... :wink:

Olivier vd D.
22-03-2006, 19:11
:shock: Nog geen 18€ voor een HD-DVD titel. Die prijzen zijn extreem laag.
Dat kan je alleen beoordelen als je de titel hebt gerecenseerd denk ik. Dan weet je of de beeld- en geluidskwaliteit en de extra's het geld waard zijn. Ik snap niet zo goed dat velen zo blind achter de hype aanlopen, maar dat zal wellicht een tekortkoming van mij zijn.

Troy
22-03-2006, 19:12
Iemand screenshots zodat we verschillen kunnen zien?
HD DVD screenshot:
Klik (http://img71.imageshack.us/img71/5062/vlcsnap20573388zb.jpg)

Geen idee of er ook screenshots van Blu-Ray films zijn.

Olivier vd D.
22-03-2006, 19:16
Welke resolutie hebben die eerste BR- en HDDVD-uitgaven?

Richard B.
22-03-2006, 19:21
Welke resolutie hebben die eerste BR- en HDDVD-uitgaven?

Ze zouden allemaal al meteen 1920×1080 pixels moeten zijn.

BASIL
22-03-2006, 19:24
Ik hoop ook dat BD geen massaproduct wordt maar meer een eliteproduct zoals het geval was met Laserdisc. :wink:

Ik ben ook zeer snel begonnen met dvd. Ik had mijn eerste sony dvdplayer tergelijkertijd gekocht samen met de eerste dvdtitels. Toen was het ook een leuke periode want de meeste wisten zelfs niet wat dvd was en toen het een massaproduct geworden is is het een gewoon product geworden. Niet dat ik dvd niet goed vind, in tegendeel tot nu toe geniet ik er veel. Maar nu dat BD op komst is ga ik ook snel overstappen zonder mijn dvd te verkopen. Ben ook niet van plan om alles terug te kopen maar alléén een paar recente films. :wink:

BASIL
22-03-2006, 19:26
Welke resolutie hebben die eerste BR- en HDDVD-uitgaven?

1080P :wink:

Cheek
22-03-2006, 19:27
Al is de techniek er wel om schijven van 300 GB te maken, zal het echt geen invloed hebben op de (nu) nieuwe generatie. Technologie heeft tijd nodig. Mensen denken bij een nieuwsberichtje over een oprolbaar scherm het al volgend jaar in hun tas te hebben zitten. In realiteit kan het nog zo'n 10 jaar duren. Kijk naar mobiele telefoons. Die camera's waren er een paar jaar geleden ook al. Daarbij komt dat we op dit moment helemaal geen 300 GB nodig hebben. Ik las laatst nog een artikel waarin Sony aangaf dat de volledige capaciteit van een Blu-Ray discs vaak niet eens gebruikt zal worden.

Sony propaganda :twisted: .
Blu ray heeft een max. van ongeveer 42 gig, holodisc 300 gig. Beide schijven zijn voor een vergelijkbare prijs te produceren (mits we geen heffing krijgen per mb! hier in NL) en biede schijven werken ook als er maar 800mb aan data op staat.
Maar de vraag naar schijfruimte zal altijd groeien, en als het tijdperk van HD of Blu maar van korte duur is hoop ik het over te kunnen slaan.
Bovendien kunnen ze met beter codecs ook al hoge resoluties kwijt op Dvd. Maar daar zit natuurlijk geen geld in.Heeft niks met Sony te maken, ik heb helemaal niks met Blu-Ray. Punt is gewoon dat er heel wat meer nodig is dan een aardig concept voor een nieuw soort disc.

Sander Haarmans
22-03-2006, 19:28
Ik zal vast wel een keertje overstappen maar voorlopig nog niet. Eerst ff de kat uit de boom kijken.

Wim S.
22-03-2006, 19:30
Ik blijf op dit moment gewoon dvd's kopen en als de HD spelers betaalbaar worden koop ik er 1 die compatible zal zijn met dvd's, en films die ik nog niet heb koop ik dan in HD formaat. m'n dvd's zal ik houden en mischien zo nu en dan vervangen door hd zou d'r een aanbieding zijn ofzo...

Stephan Nobelen
22-03-2006, 19:46
Maar als ik nu binnenkort een nieuwe LCD koop die HD-ready is voor €600,- is dit slim of wat denken jullie ervan?
Ben je momenteel ontevreden met jouw tv? Ben je van plan op korte termijn HD-titels aan te gaan schaffen? Als je al overweegt om over te stappen op HD, dan zou ik enkel de dvd-speler vervangen en daarna kijken of een ander onderdeel ook aan vervanging toe is. Een terughoudende houding kan je veel geld schelen. Laat je vooral niet meesleuren door de hele hype rond HD. Kijk gewoon naar jezelf en hoe jij je apparatuur en je films op dvd beleeft. Pas als je ontevredenheid gaat groeien is actie nodig, niet eerder.


Tjah, ik ben niet erg tevreden.. Maar dat is ook logisch ik heb maar een klein sharp tvtje.

Wanneer HD-DVD zijn intrede heeft gedaan en de prijzen worden aantrekkelijker, dan zal ik zeker niet mijn gehele dvd collectie vervangen, maar ik ga verder met HD-DVD ( of blue-ray)..

Cor van S.
22-03-2006, 19:54
Maar als ik nu binnenkort een nieuwe LCD koop die HD-ready is voor €600,- is dit slim of wat denken jullie ervan?
Ben je momenteel ontevreden met jouw tv? Ben je van plan op korte termijn HD-titels aan te gaan schaffen? Als je al overweegt om over te stappen op HD, dan zou ik enkel de dvd-speler vervangen en daarna kijken of een ander onderdeel ook aan vervanging toe is. Een terughoudende houding kan je veel geld schelen. Laat je vooral niet meesleuren door de hele hype rond HD. Kijk gewoon naar jezelf en hoe jij je apparatuur en je films op dvd beleeft. Pas als je ontevredenheid gaat groeien is actie nodig, niet eerder.


Tjah, ik ben niet erg tevreden.. Maar dat is ook logisch ik heb maar een klein sharp tvtje.

Wanneer HD-DVD zijn intrede heeft gedaan en de prijzen worden aantrekkelijker, dan zal ik zeker niet mijn gehele dvd collectie vervangen, maar ik ga verder met HD-DVD ( of blue-ray)..

Eunh tv die HD ready is is zo'n € 4000

Je moet er natuurlijk wel één hebben die 1920 x 1080 aan kan en HDMI heeft :)

Stephan Nobelen
22-03-2006, 20:04
Maar als ik nu binnenkort een nieuwe LCD koop die HD-ready is voor €600,- is dit slim of wat denken jullie ervan?
Ben je momenteel ontevreden met jouw tv? Ben je van plan op korte termijn HD-titels aan te gaan schaffen? Als je al overweegt om over te stappen op HD, dan zou ik enkel de dvd-speler vervangen en daarna kijken of een ander onderdeel ook aan vervanging toe is. Een terughoudende houding kan je veel geld schelen. Laat je vooral niet meesleuren door de hele hype rond HD. Kijk gewoon naar jezelf en hoe jij je apparatuur en je films op dvd beleeft. Pas als je ontevredenheid gaat groeien is actie nodig, niet eerder.


Tjah, ik ben niet erg tevreden.. Maar dat is ook logisch ik heb maar een klein sharp tvtje.

Wanneer HD-DVD zijn intrede heeft gedaan en de prijzen worden aantrekkelijker, dan zal ik zeker niet mijn gehele dvd collectie vervangen, maar ik ga verder met HD-DVD ( of blue-ray)..

Eunh tv die HD ready is is zo'n € 4000

Je moet er natuurlijk wel één hebben die 1920 x 1080 aan kan en HDMI heeft :)

hmmz.. tjah ik vond dit wel wat.. niet te duur.. toch goede recensies:

http://www.kieskeurig.nl/product/4118B2B7311869E1C1257077003E7511.htm

Richard B.
22-03-2006, 20:05
Ik hoop ook dat BD geen massaproduct wordt maar meer een eliteproduct zoals het geval was met Laserdisc. :wink:

Eigenlijk hoop ik dat ook een beetje. Ik zou het niet erg vinden als het een wat exclusiever formaat zou worden want dat maakt het ook weer wat specialer om te verzamelen.

Nathan Strik
22-03-2006, 20:16
Ik had enige tijd geleden beloofd een vergelijking te maken tussen HD en DVD... bij deze:

http://www.zerodown.nl/hdvsdvd/hdvsdvd.htm

Kwijl ze! ;)

hstadman
22-03-2006, 20:22
1080P, dus volledig hd! :wink:

Dus films op het nieuwe medium zijn er wel klaar voor, de meeste tv's in NL nog niet! hd ready is lager dan 1920 x 1080 en veel zijn nog 1080i!
Welke resolutie hebben die eerste BR- en HDDVD-uitgaven?

Paul H.
22-03-2006, 20:34
Nou kan niet zeggen dat ik van mijn stoel ben gevallen door het verschil. Je moet onderhand op het scherm gaan zitten om het verschil te zien. Ja er is verschil... is het schrikbarend veel? In ieder geval niet genoeg om dadelijk gelijk over te stappen, ik kijk wel rond ergens in 2007.

hstadman
22-03-2006, 20:38
Wel dus als je een echte 1080P televisie hebt en een film op 1080P. dan wordt het pas echt interessant. alles wat eronder zit vind ik zelf ook marginaal.
Wel is duidelijk dat er minder compressie is en dat de kleuren levendiger overkomen. Niet iets waar de gemiddelde nederlander zich nu zo druk over zal maken.

Nou kan niet zeggen dat ik van mijn stoel ben gevallen door het verschil. Je moet onderhand op het scherm gaan zitten om het verschil te zien. Ja er is verschil... is het schrikbarend veel? In ieder geval niet genoeg om dadelijk gelijk over te stappen, ik kijk wel rond ergens in 2007.

Olivier vd D.
22-03-2006, 20:40
Welke resolutie hebben die eerste BR- en HDDVD-uitgaven?

1080P :wink:
Serieus? Ik ben echt benieuwd hoe het werkelijk zit namelijk. Moet ik bij elke release goed gaan kijken welke resolutie de HD-transfer heeft?


Ik had enige tijd geleden beloofd een vergelijking te maken tussen HD en DVD... bij deze:

http://www.zerodown.nl/hdvsdvd/hdvsdvd.htm

Kwijl ze! ;)
Mooi gedaan!

Toch zijn er nog een aantal zaken die ik niet zo goed snap aan het hele HD-gedoe. Waarom in godsnaam meerdere resoluties? Waarom niet gewoon alles 1080p? De nalatenschap van voortschrijdende technologische ontwikkelingen? Ik wacht liever totdat er goede degelijke 1080p apparatuur en software is voor een fatsoenlijke prijs. Dan kan ik alle tussenstappen overslaan. Maar ja, het blijft koffiedik kijken. Ik blijf het echter wel op de voet volgen.

hstadman
22-03-2006, 20:42
Moondust, de eerste blu ray uitgave van "the fith element" bijv. komt uit op 1080P! Full hd dus! :wink: die wil ik wel even aan mijn collectietoevoegen, ondanks dat ik er nog niet zo veel mee kan...


Welke resolutie hebben die eerste BR- en HDDVD-uitgaven?

1080P :wink:
Serieus? Ik ben echt benieuwd hoe het werkelijk zit namelijk. Moet ik bij elke release goed gaan kijken welke resolutie de HD-transfer heeft?


Ik had enige tijd geleden beloofd een vergelijking te maken tussen HD en DVD... bij deze:

http://www.zerodown.nl/hdvsdvd/hdvsdvd.htm

Kwijl ze! ;)
Mooi gedaan!

Toch zijn er nog een aantal zaken die ik niet zo goed snap aan het hele HD-gedoe. Waarom in godsnaam meerdere resoluties? Waarom niet gewoon alles 1080p? De nalatenschap van voortschrijdende technologische ontwikkelingen? Ik wacht liever totdat er goede degelijke 1080p apparatuur en software is voor een fatsoenlijke prijs. Dan kan ik alle tussenstappen overslaan. Maar ja, het blijft koffiedik kijken. Ik blijf het echter wel op de voet volgen.

Richard68
22-03-2006, 20:45
Mooie presentatie Nathan. Blij dat het verschil eens duidelijk is gemaakt.

Ik was alleen totaal niet onder de indruk van het verschil. Zoals eerder gezegd je moet echt al een joekel van een TV hebben wil je iets van verschil zien en dan zie je het ook nog eigenlijk alleen maar als je twee TVs naast mekaar zet om te vergelijken.

Wat een ophef over zon klein verschil. Nou Jan met de pet will not be impressed en als die het niet koopt zal het alleen gekocht worden door de echte liefhebber en dan sterft het een eenzame dood zoals CD-I en Laserdisc.

Ik denk dat weinig mensen de overstap zullen maken. Zelfs op dit forum met allemaal liefhebbers is de animo gering.

Wil het enige kans van overleven hebben dan moet men sowieso af van de formaten oorlog, daar jaag je de consument echt mee weg.

Wie heeft er nog meer Betamax banden?

BASIL
22-03-2006, 20:55
Moondust, de eerste blu ray uitgave van "the fith element" bijv. komt uit op 1080P! Full hd dus! :wink: die wil ik wel even aan mijn collectietoevoegen, ondanks dat ik er nog niet zo veel mee kan...

+1 :lol:

En ik denk dat het aan te raden is om de Z1 versies te kopen want Z2 versies zullen in het begin veel duurder zijn dan Z1 releases. Zo was het ook in het begin van de dvd.

hstadman
22-03-2006, 20:59
Blu ray zal dan al wel snel volgen denk ik. :wink: :roll: 8) :lol:

Moondust, de eerste blu ray uitgave van "the fith element" bijv. komt uit op 1080P! Full hd dus! :wink: die wil ik wel even aan mijn collectietoevoegen, ondanks dat ik er nog niet zo veel mee kan...

+1 :lol:

En ik denk dat het aan te raden is om de Z1 versies te kopen want Z2 versies zullen in het begin veel duurder zijn dan Z1 releases. Zo was het ook in het begin van de dvd.

BASIL
22-03-2006, 21:09
Blu ray zal dan al wel snel volgen denk ik. :wink: :roll: 8) :lol:

Moondust, de eerste blu ray uitgave van "the fith element" bijv. komt uit op 1080P! Full hd dus! :wink: die wil ik wel even aan mijn collectietoevoegen, ondanks dat ik er nog niet zo veel mee kan...

+1 :lol:

En ik denk dat het aan te raden is om de Z1 versies te kopen want Z2 versies zullen in het begin veel duurder zijn dan Z1 releases. Zo was het ook in het begin van de dvd.

Iedereen hier weet wat BD is maar de meeste van mijn vrienden en familieleden weten zeer weinig en zelfs niets. Dus, als ze bij mij op bezoek zullen komen en als ze die BD-doos zullen zien, zullen ze vragen stellen. Zo was het ook in begin met dvd.

hstadman
22-03-2006, 21:11
sorry, ik bedoelde; een blu ray speler zal dan wel snel volgen... :wink:

Blu ray zal dan al wel snel volgen denk ik. :wink: :roll: 8) :lol:

Moondust, de eerste blu ray uitgave van "the fith element" bijv. komt uit op 1080P! Full hd dus! :wink: die wil ik wel even aan mijn collectietoevoegen, ondanks dat ik er nog niet zo veel mee kan...

+1 :lol:

En ik denk dat het aan te raden is om de Z1 versies te kopen want Z2 versies zullen in het begin veel duurder zijn dan Z1 releases. Zo was het ook in het begin van de dvd.

Iedereen hier weet wat BD is maar de meeste van mijn vrienden en familieleden weten zeer weinig en zelfs niets. Dus, als ze bij mij op bezoek zullen komen en als ze die BD-doos zullen zien, zullen ze vragen stellen. Zo was het ook in begin met dvd.

BASIL
22-03-2006, 21:27
sorry, ik bedoelde; een blu ray speler zal dan wel snel volgen... :wink:

Blu ray zal dan al wel snel volgen denk ik. :wink: :roll: 8) :lol:

Moondust, de eerste blu ray uitgave van "the fith element" bijv. komt uit op 1080P! Full hd dus! :wink: die wil ik wel even aan mijn collectietoevoegen, ondanks dat ik er nog niet zo veel mee kan...

+1 :lol:

En ik denk dat het aan te raden is om de Z1 versies te kopen want Z2 versies zullen in het begin veel duurder zijn dan Z1 releases. Zo was het ook in het begin van de dvd.

Iedereen hier weet wat BD is maar de meeste van mijn vrienden en familieleden weten zeer weinig en zelfs niets. Dus, als ze bij mij op bezoek zullen komen en als ze die BD-doos zullen zien, zullen ze vragen stellen. Zo was het ook in begin met dvd.

Zoals ik zei zal ik wachten op de tweede generatie spelers van LG of Sony. Tot nu toe heb ik altijd voor Sony gekozen maar LG is ook een uitstekend merk en die zeker goedkoper zal zijn. De eerste generatie spelers komen tussen oktober en december uit als alles goed afloopt en normaal duurt het niet lang voordat de tweede generatie uitkomt zonder kinderziektes. Mijn eerste dvdspeler (Sony) was ook een tweede generatie en die speelt nog prima. En ik weet dat de tweede generatie snel uitkwam. Dus ik vermoed dat tegegen het einde van de lente of begin de zomer 2007 dat de tweede generatie al verkrijgbaar zal zijn. In andere woorden, binnen een klein anderhalf jaar. :wink:

En meestal zijn de eerste generaties altijd de beste spelers. Ik heb 3 jaar geleden een multizone sony dvdspeler gekocht en die kent al problemen :? Daarom moet ik "dringeng" een nieuwe multizone speler kopen liefst een BD.

coenooms
22-03-2006, 21:34
Voor mensen met een grote televisie of beamer is HD wel degelijk een grote vooruitgang. Er staat Correct in Rotterdam een heel groot scherm met beelden welke worden aangestuurd door een Blue ray speler. Ik kijk zelf mijn films op een beamer. Mijn mond viel dus echt wijd open van verbazing. wat een geweldig beeld. Scherper als in de bioscoop. Soms lijkt het alsof je door een raam staat te kijken . Op een gewone TV zal je het verschil idd niet echt merken. Ik wacht wel even af wie de winnaar van deze format oorlog wordt, maar zal daarna,snel overstappen. De spelers en de schijfjes schijnen niet zo gek duur te worden. Je moet wel een TV of beamer kopen die de HD resolutie aankan. Ik ben iig wel erg positief over deze ontwikkelingen. Jammer dat veel mensen hier op dit forum HD op een groot scherm hebben gezien, anders waren er meer positieve reacties geweest. De toekomst ziet er voor de HT liefhebber zonnig uit. Tot zover mijn bijdrage

Troy
22-03-2006, 23:30
Ik had enige tijd geleden beloofd een vergelijking te maken tussen HD en DVD... bij deze:

http://www.zerodown.nl/hdvsdvd/hdvsdvd.htm

Kwijl ze! ;)Mooie vergelijking. Toch 2 vraagjes:
- met welke DVD player heb je de DVD screenshots gemaakt? Dit is van belang aangezien de ene MPEG2 decoder de andere niet is - zo geeft WinDVD bijvoorbeeld over het algemeen een beter beeld dan PowerDVD.
- heb je de screenshots ook in lossless formaat? Ik zie in de HD screenshots enige mosquito noise (rondom de lampenkap), ik vraag me af of dat een MPEG artifact of een JPEG artifact is.

Olivier vd D.
23-03-2006, 09:43
Ik denk dat men zich ook wel realiseert dat HD alleen kan slagen als relatief snel na de introductie de prijzen dalen en op dvd-niveau komen te liggen of een tikkie daarboven. Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat HD voor projectie absoluut zinvol is en bijdraagt aan een intensere filmbeleving. Ik hoop alleen dat de financiele drempel niet al te hoog is. Bij kleinere schermen zie ik het nut van HD overigens niet in, omdat de verschillen dan marginaal zullen zijn.

Kasper P.
23-03-2006, 09:58
Ben niet van plan om over te stappen, kwaliteit van dvd voldoet prima. Ik ga niet nog eens mijn hele collectie omzetten en ik heb het gevoel dat Blu-Ray/HD-dvd het zelfde lot beschoren is als de laserdisc, verwacht dat het totaal NIET zal aan slaan en dan hoogstens bij de echte freaks.

R Klemkerk
23-03-2006, 10:35
De enige manier wanneer dit kan floppen, is dat er geen uniform formaat op de markt komt die men kan afspelen. Dat wil zeggen als Blu-ray en HD-DVD gewoon hun eigen weg blijven gaan. Hierbij zal de consument het eerder links laten liggen, dan als er 1 formaat komt die van alle gemakken is voorzien...

Uiteindelijk gaat het toch maar om 1 ding, en dat is geld. Als ze slim zijn brengen ze idee'en bijelkaar zodat er veel geld het laatje in kan komen. Bn bang dat het niet het geval is, als er 2 verschillende standaarden van mediadragers zijn...

Steve Muller
23-03-2006, 10:55
Ik had enige tijd geleden beloofd een vergelijking te maken tussen HD en DVD... bij deze:

http://www.zerodown.nl/hdvsdvd/hdvsdvd.htm

Kwijl ze! ;)

Dank je Nathan.

Moet alleen zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben. Denk dat zelfs veel mensen het DVD plaatje scherper en beter vinden dan de HD :?

Het is eerder een verschil tussen een non-gecalibreerde TV en een gecalibreerde TV!!!

Of begrijp ik het niet helemaal goed. Het bovenste HD plaatje is toch 1080p (1920 x 1080 pixels) :?:

Frenkovic
23-03-2006, 11:29
nee, als je er moet de muis op staat gaat ie van DVD naar HD. Bij beide! Alleen de resoluties van beide plaatjes is anders. Je ziet duidelijk het verschil en ik vind het toch echt stukken beter!

Verder, iedereen zal overstappen, de vraag is alleen wanneer en of het dan overstappen naar HD/Bluray is of naar iets beters wat nog geintroduceerd moet worden. Net zoals VHS > LASERDISK > DVD hebben een hoop mensen de laserdisk over geslagen. DVD's zullen uiteindelijk gewoon verdwijnen. Door gewoon te zeggen voor altijd bij je oude standaard te blijven is gewoon naïef. Al zit dit wel een beetje in de mens, als columbus niet was gaan varen dachten we nog steeds dat de aarde plat was. Je hebt nou eenmaal pioniers, kuddevolk en een paar schamele achterblijvers. Ik heb het geld niet om pionier te zijn en ben niet dom genoeg om achter te blijven... dus het wordt dan maar kuddevolk en over een paar jaartjes ook overstappen.

Verder wordt er nergens gepraat over de levensduur van de nieuwe standaards; hoe zit het met de levensduur van de dvd? Ze zeggen 50 jaar, maar de DVD is er zeg MAX 20 jaar, dus hoe onderzoeken ze dat? Er zijn al genoeg meldingen van DVD-rot en een aantal van mijn oude cd's zijn ook niet meer bruikbaar!

lex
23-03-2006, 11:33
ben ook niet echt onder de indruk van de plaatjes van Nathan en naar mijn bescheiden mening is dat ook niet representatief voor de HD beleving.

Wacht nu maar gewoon totdat je hetzelf kunt zien op een mooi scherm en dan zal het grootste gedeelte van de mensen hier niets anders kunnen doen dan beamen dat het een vreselijk groot verschil is.

betekent natuurlijk niet dat iedereen overstapt maar dat het veel mooier is is duidelijk.

zowel bij sony als bij Philips product presentaties gezien en het is duidelijk veel mooier in HD.

binnenkort komen in de winkels displays te staan met het digitale signaal van de kabelaanbieders op een samsubng tv en dan kan iedereen het zien.

Lex

p.s. ik houd mijn huidige dvd's en ga over naar HD op het moment dat mijn apparatuur aan vervanging toe is, niet eerder en dan nog pas als een beetje duidelijk is wat de standaard wordt.

Wim S.
23-03-2006, 11:50
Ik vind dat je wel een duidelijk verschil ziet in de plaatjes van Nathan, Bij HD zie je dat de pixels meer vervloeien en de kleuren veel voller zijn.

Steve Muller
23-03-2006, 12:02
Ik vind dat je wel een duidelijk verschil ziet in de plaatjes van Nathan, Bij HD zie je dat de pixels meer vervloeien en de kleuren veel voller zijn.

Moet zeggen dat ik het nu ook wel zie. Vooral als je naar de haren kijkt van dat monster.

Nathan Strik
23-03-2006, 12:05
Of begrijp ik het niet helemaal goed. Het bovenste HD plaatje is toch 1080p (1920 x 1080 pixels) :?:
Nee, het bovenste plaatje is 1024 x 576 pixels, waarmee je slechts de maximale (verticale) DVD resolutie te pakken hebt.

Het onderste plaatje is 1280 x 720 pixels (720p), de laagste van de twee HD resoluties dus. Ik had helaas geen voorbeeld van Monster's Inc. op 1920 x 1080 pixels.

Dit staat overigens ook allemaal in de tekst bij de voorbeelden... lezen jullie niet ofzo? :confused:


- met welke DVD player heb je de DVD screenshots gemaakt? Dit is van belang aangezien de ene MPEG2 decoder de andere niet is - zo geeft WinDVD bijvoorbeeld over het algemeen een beter beeld dan PowerDVD.
- heb je de screenshots ook in lossless formaat? Ik zie in de HD screenshots enige mosquito noise (rondom de lampenkap), ik vraag me af of dat een MPEG artifact of een JPEG artifact is.
De DVD screenshots zijn gemaakt met PowerDVD in de Force Weave stand, wat ongeveer gelijk staat aan de kwaliteit van een progressive scan DVD-speler. Ze zijn in de hardware-versnelling stand gemaakt op een ATI X300 videokaart).
Door de nabewerking in Photoshop kan er iets kwaliteitsverlies zijn opgetreden. Ik heb dit echter zoveel mogelijk proberen te beperken.
Het HD-screenshot is overigens gemaakt met VLC Media Player, van een Monster's Inc. videoclip in 720p, die ooit is uitgezonden op de Amerikaanse TV-zender ABC.
Die mosquito noise in de DVD-versie van het onderste plaatje is een MPEG artifact, en komt nu extra naar voren omdat ik het DVD screenshot heb opgeblazen naar 1280 x 720.

Volgens mij moet iedereen die het verschil op het onderste plaatje niet ziet zich heel erg gaan schamen en onmiddelijk zijn bril gaan poetsen. ;)

En niet vergeten dat je met je muis over het plaatje moet gaan om de HD-versie te kunnen zien!!! (ik zeg het nog maar even ;))

Steve Muller
23-03-2006, 12:11
Of begrijp ik het niet helemaal goed. Het bovenste HD plaatje is toch 1080p (1920 x 1080 pixels) :?:
Nee, het bovenste plaatje is 1024 x 576 pixels, waarmee je slechts de maximale (verticale) DVD resolutie te pakken hebt.

Het onderste plaatje is 1280 x 720 pixels (720p), de laagste van de twee HD resoluties dus. Ik had helaas geen voorbeeld van Monster's Inc. op 1920 x 1080 pixels.

Dit staat overigens ook allemaal in de tekst bij de voorbeelden... lezen jullie niet ofzo? :confused:


Uiteraard wel gelezen maar helaas niet begrepen. :oops:

Ik zie wel verschil tussen DVD en HD :wink: Maar als ik het goed begrijp is op bovenste plaatje beide formaten 1024 x 576 pixels :?: Maar toch is HD dan scherper ongeacht dezelfde pixels :?:

Nathan Strik
23-03-2006, 12:20
Maar als ik het goed begrijp is op bovenste plaatje beide formaten 1024 x 576 pixels :?: Maar toch is HD dan scherper ongeacht dezelfde pixels :?:
Ja, maar da's te verklaren... ik zal het proberen uit te leggen.

1. Een anamorfe DVD wordt opgeslagen op 720 x 576, dus niet op 1024 x 576. In deze vergelijking heeft het DVD-screenshot dus al minder horizontale resolutie.

2. Een DVD wordt vaak geoptimaliseerd voor weergave op een gewone TV. Waardoor er een aantal trucjes worden uitgehaald. Soms wordt het beeld van een DVD bewust een heel klein beetje onscherper gemaakt om flikkerende beeldlijnen te voorkomen. Dit omdat de meeste TV's interlaced weergeven en dit een klein beetje gecompenseerd moet worden dus.
Daarnaast heeft Disney bij de DVD van Monster's Inc. een klein beetje Edge Enhancement toegepast, waardoor er flink wat fijne details verloren gaan en de aanblik van het beeld iets grover wordt.

3. Een DVD is opgeslagen in YUV-formaat, wat betekent dat de helderheidsinformatie wel op 720 x 576 wordt opgeslagen, maar de kleureninformatie slechts op de halve resolutie hiervan. Als ik dus een screenshot op HD-kwaliteit terugschaal in Photoshop (in RGB formaat), dan heeft die altijd een voorsprong wat betreft scherpte.

Het is dus niet gek dat ook op de lage resolutie het HD-plaatje scherper is. Maar als je dit 1:1 op DVD zou zetten, dan zou je op een gewone TV helemaal gestoord worden van de flikkerende beeldlijnen.

Steve Muller
23-03-2006, 12:23
Helemaal duidelijk Nathan, dank je (y)

Philippe
23-03-2006, 13:10
Ik verkoop mijn gewone dvd's niet maar zal geleidelijk toch overstappen op het nieuwe formaat.

Concreet wil dat zeggen dat ik enkel mijn lievelingsfilms (o.a. The Rock, Speed, Heat, Terminator 2, Scarface) meteen opnieuw ga kopen op het nieuwe formaat van zodra die beschikbaar zijn. Daarnaast zal ik geleidelijk aan nog wel wat oude titels vervangen en nieuwe aankopen, maar dat zal in een trager tempo gebeuren als destijds met de normale dvd. Zeker in de beginperiode wanneer hd-dvd/blu-ray nog vrij duur zal zijn.

Mijn selectiecriterium zal zijn: welke films kan ik telkens opnieuw en opnieuw bekijken en zijn het voor mij persoonlijk dus waard om opnieuw aangeschaft te worden.

Marc T.
23-03-2006, 13:15
Ik had enige tijd geleden beloofd een vergelijking te maken tussen HD en DVD... bij deze:

http://www.zerodown.nl/hdvsdvd/hdvsdvd.htm

Kwijl ze! ;)


Om dit minimale verschil zal ik zeker niet overstappen.

:roll:

Troy
23-03-2006, 13:25
Die mosquito noise in de DVD-versie van het onderste plaatje is een MPEG artifact, en komt nu extra naar voren omdat ik het DVD screenshot heb opgeblazen naar 1280 x 720.Ik heb het over de HD-versie. Hier is een uitsnede uit het 720p HD screenshot:
lampenkap.bmp (http://img96.imageshack.us/my.php?image=lampenkap6zc.png)

Er is enige mosquito noise zichtbaar rondom de randen. Nu vraag ik me dus af of dit een MPEG artifact (dus zo is het uitgezonden) of een JPEG artifact (alleen dit screenshot) is.

Cor H.
23-03-2006, 14:03
Om even aan te geven wat ik bedoelde:
Dit is een screenshot van een divx aflevering van JLU.

http://img92.imageshack.us/img92/4912/pdvd0012fi.th.jpg (http://img92.imageshack.us/my.php?image=pdvd0012fi.jpg)
De resolutie is: 720 x 576 dit is DVD kwaliteit maar het hele filmpje welke 21.38 minuten duurt neemt maar 185 mb ruimte in beslag.

En deze is 720 x 400 en neemt net geen 700mb aan ruimte in en duurt 1 uur en 11 minuten.
http://img92.imageshack.us/img92/5589/pdvd0036nw.th.jpg (http://img92.imageshack.us/my.php?image=pdvd0036nw.jpg)

Deze filmpjes hadden ook HD resolutie kunnen zijn en dan past een volwaardige film nog makkelijk op een bestaande dvd, je kunt dus met moderne compressietechnieken een veel hogere resolutie kwijt op dvd. Je hebt hier helemaal geen 42 gig of meer aan ruimte voor nodig.

Olivier vd D.
23-03-2006, 14:25
Ik had enige tijd geleden beloofd een vergelijking te maken tussen HD en DVD... bij deze:

http://www.zerodown.nl/hdvsdvd/hdvsdvd.htm

Kwijl ze! ;)


Om dit minimale verschil zal ik zeker niet overstappen.

:roll:
Afgezien van het feit dat stilstaande beelden niet te vergelijken zijn met bewegende beelden, zijn de plaatjes van Nathan niet representatief voor het werkelijke 1080p HD-geweld. Het onderste plaatje is immers maar 1280 x 720 (dus 720p). Neem maar van mij aan dat 1080p echt overweldigend veel mooier is dan de beelkwaliteit van de gemiddelde dvd.

Cor van S.
23-03-2006, 15:04
Ik had enige tijd geleden beloofd een vergelijking te maken tussen HD en DVD... bij deze:

http://www.zerodown.nl/hdvsdvd/hdvsdvd.htm

Kwijl ze! ;)


Om dit minimale verschil zal ik zeker niet overstappen.

:roll:
Afgezien van het feit dat stilstaande beelden niet te vergelijken zijn met bewegende beelden, zijn de plaatjes van Nathan niet representatief voor het werkelijke 1080p HD-geweld. Het onderste plaatje is immers maar 1280 x 720 (dus 720p). Neem maar van mij aan dat 1080p echt overweldigend veel mooier is dan de beelkwaliteit van de gemiddelde dvd.

Klopt

Een vriend van me heeft een Dell 24" TFT monitor die 1920 x 1200 aan kan.

Ik heb bij hem na wat HDTV filmpjes zitten kijken van 1920 x 1080 en ook na de Terminator 2 Extreme Edition (Op deze versie zit de film ook in HDTV formaat).

Vooral de demo filmpjes van de Pixar films zagen er echt geweldig uit gewoon om te smullen :)

Alleen kost het allemaal zo veel geld om een leuke HT te kopen die het ook kan weergeven :)

Nathan Strik
24-03-2006, 11:51
Die mosquito noise in de DVD-versie van het onderste plaatje is een MPEG artifact, en komt nu extra naar voren omdat ik het DVD screenshot heb opgeblazen naar 1280 x 720.Ik heb het over de HD-versie. Hier is een uitsnede uit het 720p HD screenshot:
lampenkap.bmp (http://img96.imageshack.us/my.php?image=lampenkap6zc.png)

Er is enige mosquito noise zichtbaar rondom de randen. Nu vraag ik me dus af of dit een MPEG artifact (dus zo is het uitgezonden) of een JPEG artifact (alleen dit screenshot) is.
Dat is ook een artifact dat al in de originele TS file zit.

Uiteraard is een van TV geripte (en door een particulier gecomprimeerde) clip niet representatief voor de kwaliteit van een uiteindelijke HD-transfer. Dus laat je door dit soort kleine artefactjes niet van de wijs brengen.

Troy
24-03-2006, 12:14
Dat is ook een artifact dat al in de originele TS file zit.Dat wilde ik even weten, dank je. Ik vond het beeld al wat onder de maat; een uiteindelijke HD DVD of BD van deze film zal er dus nog een stuk beter uit zien.

Steve Muller
24-03-2006, 12:27
Dat is ook een artifact dat al in de originele TS file zit.Dat wilde ik even weten, dank je. Ik vond het beeld al wat onder de maat; een uiteindelijke HD DVD of BD van deze film zal er dus nog een stuk beter uit zien.

En dan ook nog in 1080p......wordt smullen dus 8)

Kasper P.
24-03-2006, 13:53
Een ander punt waarom dat ik denk dat het geen succes wordt is het overstappen van TV. Veel mensen hebben recent een Breedbeeld tv of "platte" tv gekocht en zijn denk ik niet van plan om minimaal 4000 euro te gaan investeren in een nieuwe tv.

Steve Muller
24-03-2006, 15:17
Wellicht moeten we deze thread verplaatsen naar:

http://www.dvd.nl/forum/forumdisplay.php?f=48

Cor H.
24-03-2006, 19:07
Een ander punt waarom dat ik denk dat het geen succes wordt is het overstappen van TV. Veel mensen hebben recent een Breedbeeld tv of "platte" tv gekocht en zijn denk ik niet van plan om minimaal 4000 euro te gaan investeren in een nieuwe tv.

Dat geef ik dus al een tijde aan, laten ze nu eerst eens het beste uit de huidige apperatuur halen.

Richard68
25-03-2006, 08:15
Was het nou dat er een formaat uit kwam. Ach dan heeft iedereen zoiets van als ik aan een nieuwe speler toe ben dan koop ik mij meteen de opvolger en bijbehorende schijfjes. Ik kan immers ook nog mijn DVD's daarop afspelen.

Nu echter twee formaten om de voorkeur vechtten, zal die gedachte niet opgaan. Je weet immers niet of de dan door jouw gekozen variant het zal halen en je op het verkeerde paard zult gokken.

De langdurige formatenoorlog zal uiteindelijke beide produkten de das omdoen. alleen een snelle (binnen een jaar) winnaar heeft kans op success

luyckfasseel stefan
25-03-2006, 12:13
ik houd zeker mijn huidige verzameling dvd's, alleen ben ik sinds november vorig jaar gestopt met de grote titels te kopen, omdat die zowieso snel zullen uitkomen in HD formaat. Vanaf het moment dat de lezers uitkomen zal ik er mij onmiddellijk eentje aanschaffen :D

Pascal Heister
25-03-2006, 12:17
blijf nog lekker dvdtjes kopen, zolang daar nog markt voor is zal ik dat ook blijven doen.

Olivier vd D.
25-03-2006, 13:38
blijf nog lekker dvdtjes kopen, zolang daar nog markt voor is zal ik dat ook blijven doen.
Same here, en wel omdat ik nog steeds erg geniet van films kijken op dvd.

Kasper P.
25-03-2006, 13:46
Dat geef ik dus al een tijde aan, laten ze nu eerst eens het beste uit de huidige apperatuur halen. Ja klopt, volgens mij weten veel consumenten dat ook nog niet, en voor 4000 euro koop ik liever 500 dvd's ...

Wizz-Art
25-03-2006, 14:18
blijf nog lekker dvdtjes kopen, zolang daar nog markt voor is zal ik dat ook blijven doen.
Same here, en wel omdat ik nog steeds erg geniet van films kijken op dvd.

Ik ook, heb niets te klagen en zal als ik eventueel toch overstap naar een nieuw medium mijn dvd's niet verkopen :wink:
Hoop trouwens dat de prijzen door de komst van een nieuw medium nog gunstiger worden voor dvd's.

Bas V.
25-03-2006, 15:57
Ik ben een filmliefhebber, geen beeld- en geluidsnerd. Ik ben over het algemeen zeer tevreden met de kwaliteit die dvd's bieden. Ik denk dat daarom de gemiddelde consument ook nog geen meerwaarde ziet in Blu Ray. Een film is vooral een ervaring gebaseerd op plot, spel, regie etc, niet op hoe fijn de pixels zijn en hoeveel mbps het geluid is.

Ik hoop gewoon dat de dvd voorlopig blijft overwinnen want het zou *** zijn als er straks allemaal van die vierkante doosjes in de kast moeten die niet compitable zijn bij de rijtjes dvd's. Het lijkt me dodelijk vermoeiend, zeker voor de videoverzamelaars die al die tijd al zo druk zijn geweest met vervangen van hun verzameling, om alles te vervangen en weer af te wachten wanneer die ene release nou eens op blu-ray komt. Bovendien is het mooie van een dvd-verzameling ook de emotionele waarde van de aankopen zegmaar. Dat je die ene mooi op de kop hebt kunnen tikken, dat je die andere set helemaal uit een ver land heb laten overvliegen, dat je na een lange zoektocht die dvd voor een mooie prijs tegenkwam. En dat zou je dan allemaal maar voor een prikje weg moeten doen omdat het nu zo nodig Blu Ray moet zijn. Beetje jammer lijkt me. Zelfde als vele jaargangen van tijdschriften bij het oud papier doen omdat ze op cd-rom of dergelijks zijn verschenen. Dus wat mij betreft wordt het of een bijzaak voor technische kwaliteit-nerds of net zo'n groot succes als cd-i.

Ron kars
26-03-2006, 12:36
Ik verkoop de komende 3 a 4 jaar niks met de intentie om t te vervangen, daarvoor is zelfs de capaciteit van blu-ray me te laag, er komt toch binenkort weer iets beters. 200 gig-formaten zijn al in ontwikkeling.

Alexander V
26-03-2006, 14:48
Zodra ze eruit zijn welke standaard het gaat overleven zal ik mijn echte topfilms wel op HD/Blu gaan kopen (LotR bijvoorbeeld) maar voor de rest voldoen DVDs voor mij gewoon. Je kan anders wel aan de gang blijven....

Ik blijf voorlopig ook nog gewoon DVDs kopen, hoewel ik het afgelopen jaar al erg aan het minderen ben gegaan.

hengellaar
26-03-2006, 16:01
Ik ga ook gewoon door met het kopen van DVD's.
Heb al een tv die HD Ready is, dus ik ben al gedeeltelijk klaar, en misschien stap ik over. Maar dan nog, waarom mijn DVD's weg doen als je ze dan toch nog kan kjken (je kan toch DVD's kijken op Blu-Ray en HD-DVD spelers?)

Johan van den D.
26-03-2006, 21:07
Mijn huidige dvd,s verkopen zal ik niet om de simpele reden dat onze dvd collecties vrijwel geen waarde meer hebben met door de huidige dvd prijzen.

Wel zal ik zeer zeker overstappen naar HD, echter kijk ik wel eerst de kat uit de bekende boom.
Dit voor zowel de techniek als de begin prijzen van HD.

Marc T.
27-03-2006, 08:53
Ik had enige tijd geleden beloofd een vergelijking te maken tussen HD en DVD... bij deze:

http://www.zerodown.nl/hdvsdvd/hdvsdvd.htm

Kwijl ze! ;)


Om dit minimale verschil zal ik zeker niet overstappen.

:roll:
Afgezien van het feit dat stilstaande beelden niet te vergelijken zijn met bewegende beelden, zijn de plaatjes van Nathan niet representatief voor het werkelijke 1080p HD-geweld. Het onderste plaatje is immers maar 1280 x 720 (dus 720p). Neem maar van mij aan dat 1080p echt overweldigend veel mooier is dan de beelkwaliteit van de gemiddelde dvd.

Laat ik het dan zo zeggen:

Er zijn ook wel Ferrari's en Porsche's mooier dan mijn Volkswagen, maar die koop ik ook niet. Als ik nu weer een nieuwe speler, discs en tv moet aanschaffen vind ik het echt pure geldverspilling. Ik ben er nu ook wel tevreden mee en als het wat scherper kan op andere schijfjes so be it. Ik kan hier niet warm of koud van worden. Zo is er altijd wel een betere/mooiere/duurdere/nieuwere versie te vinden van het product dat je wilt. Ik vind het geldverspilling.

R Klemkerk
27-03-2006, 10:42
Ik had enige tijd geleden beloofd een vergelijking te maken tussen HD en DVD... bij deze:

http://www.zerodown.nl/hdvsdvd/hdvsdvd.htm

Kwijl ze! ;)


Om dit minimale verschil zal ik zeker niet overstappen.

:roll:
Afgezien van het feit dat stilstaande beelden niet te vergelijken zijn met bewegende beelden, zijn de plaatjes van Nathan niet representatief voor het werkelijke 1080p HD-geweld. Het onderste plaatje is immers maar 1280 x 720 (dus 720p). Neem maar van mij aan dat 1080p echt overweldigend veel mooier is dan de beelkwaliteit van de gemiddelde dvd.

Laat ik het dan zo zeggen:

Er zijn ook wel Ferrari's en Porsche's mooier dan mijn Volkswagen, maar die koop ik ook niet. Als ik nu weer een nieuwe speler, discs en tv moet aanschaffen vind ik het echt pure geldverspilling. Ik ben er nu ook wel tevreden mee en als het wat scherper kan op andere schijfjes so be it. Ik kan hier niet warm of koud van worden. Zo is er altijd wel een betere/mooiere/duurdere/nieuwere versie te vinden van het product dat je wilt. Ik vind het geldverspilling.

Wat jij noemt is puur een prijskwestie. De blu-ray schijfjes kosten bij dvdsoon.com nu al 18 euro inclusief verzendkosten. De spelers zullen nog wel wat duurder blijven, maar ik denk als dit erg succesvol zal verlopen, dat die prijzen snel zullen gaan dalen.

Als een blu-ray speler 100 euro kost, en de schijfjes 18 euro, zou je dan nog twijfelen en geldverspilling vinden?

Nou ik denk dat zelfs jij dan over gaat op aankoop van blu-ray disks...

Sneaker
27-03-2006, 10:48
Wat jij noemt is puur een prijskwestie. De blu-ray schijfjes kosten bij dvdsoon.com nu al 18 euro inclusief verzendkosten. De spelers zullen nog wel wat duurder blijven, maar ik denk als dit erg succesvol zal verlopen, dat die prijzen snel zullen gaan dalen.

Als een blu-ray speler 100 euro kost, en de schijfjes 18 euro, zou je dan nog twijfelen en geldverspilling vinden?

Nou ik denk dat zelfs jij dan over gaat op aankoop van blu-ray disks...
Op zich zou ik voor deze prijzen zeker over gaan stappen. Alleen ben je met een speler en schijfjes niet klaar. Je heb ook een TV nodig die het ondersteund en volgens mij ook een HDTV decoder. En zo ben je enkele duizenden euro's verder. Op mijn "normale" 4:3 tv heb ik er niets aan (werkt niet eens) en heb zelf (net als Argonath 2) geen zin om duizenden Euro's er tegen aan te gooien.
Wil niet zeggen dat ik het niet interessant vind om te zien en ben zeker ook onder de indruk van het geen Nathan laat zien. Maar voor het geen het allemaal kost, zal het bij interesse blijven.

R Klemkerk
27-03-2006, 10:57
Wat jij noemt is puur een prijskwestie. De blu-ray schijfjes kosten bij dvdsoon.com nu al 18 euro inclusief verzendkosten. De spelers zullen nog wel wat duurder blijven, maar ik denk als dit erg succesvol zal verlopen, dat die prijzen snel zullen gaan dalen.

Als een blu-ray speler 100 euro kost, en de schijfjes 18 euro, zou je dan nog twijfelen en geldverspilling vinden?

Nou ik denk dat zelfs jij dan over gaat op aankoop van blu-ray disks...
Op zich zou ik voor deze prijzen zeker over gaan stappen. Alleen ben je met een speler en schijfjes niet klaar. Je heb ook een TV nodig die het ondersteund en volgens mij ook een HDTV decoder. En zo ben je enkele duizenden euro's verder. Op mijn "normale" 4:3 tv heb ik er niets aan (werkt niet eens) en heb zelf (net als Argonath 2) geen zin om duizenden Euro's er tegen aan te gooien.
Wil niet zeggen dat ik het niet interessant vind om te zien en ben zeker ook onder de indruk van het geen Nathan laat zien. Maar voor het geen het allemaal kost, zal het bij interesse blijven.

Daar heb je zeker een punt. Maar ik denk dat mensen weten hoe mooi blu-ray presteert, daar rekening mee gaan houden bij de aanschaf van een nieuwe tv. :) En gezien het feit dat er enorm veel lcd/plasma tv's verkocht worden, denk ik dat het best een succes kan worden.. :)

Steve Muller
27-03-2006, 11:06
Het zou in mijn ogen erg dom zijn als mensen nu nog een TV kopen die niet HD-Ready zou zijn!!!!

Sneaker
27-03-2006, 11:12
Daar heb je zeker een punt. Maar ik denk dat mensen weten hoe mooi blu-ray presteert, daar rekening mee gaan houden bij de aanschaf van een nieuwe tv. :) En gezien het feit dat er enorm veel lcd/plasma tv's verkocht worden, denk ik dat het best een succes kan worden.. :)
Daar geef ik je ook zeker gelijk in, als ik een nieuwe tv koop, koop ik zeker eentje die HD ready is (alleen niet voor op de slaapkamer). Echter denk ik dat het gros van de mensen (die deze site bijvoorbeeld niet (dagelijks) bezoeken) het niet gaan vervangen alleen maar voor beter beeld. Ik denk dat de meeste mensen niet eens weten wat HD DVD of Blue-Ray is. Die hebben net een DVD speler aangeschaft en gaan niet opnieuwe alles vervangen. Denk dat HD DVD/Blue-Ray op kort termijn ook geen groot succes gaat worden. DVD is net een beetje ingeburgerd en denk niet dat de "normale" mensen nu al klaar staan voor de volgende generatie met daarbij behorende kosten.

Nathan Strik
27-03-2006, 12:29
Even wat food for thought voor de mensen die zeggen "whaaah, die HD-TV's zijn me te duur, DUS ik stap nog niet over!!!".

Wat is verstandiger?

1. Gewoon DVD's blijven kopen en over een paar jaar, wanneer je geld hebt voor een HDTV overstappen. Waardoor je waarschijnlijk heel veel films die uitgekomen zijn in de tussentijd gaat vervangen voor de HD-versie.

of...

2. Zo snel mogelijk overstappen op een HD-speler, die ook gewoon al je oude DVD's speelt. Je koopt dan geen DVD's meer, maar alles op Blu-ray/HDDVD.
Maar... (en hier komt 'ie ;)) je koopt nog GEEN HDTV. Wat betekent dat je de films nog een tijdje op je standaard TV bekijkt, in een lagere (DVD) resolutie. Voordeel hiervan is dat je, zodra je een HDTV koopt, gelijk al een hele zwik films in HD kunt kijken. Hoef je een hele zooi films niet te vervangen... want je hebt ze op HD-DVD of Blu-ray gekocht in plaats van DVD.

Ik zou wel weten welke optie ik zou kiezen. ;) Volgens mij ben je met optie 2 op de lange termijn veel voordeliger uit, ook al kun je niet meteen gebruik maken van het maximale potentieel van die HD-schijfjes die je in de tussentijd koopt.

Waar heel veel mensen namelijk niet bij stilstaan is dat je geen HDTV nodig hebt voor die nieuwe schijfjes. Je kunt ze gewoon in SD (Standard Definition) afspelen op je bestaande TV... waardoor het vergelijkbaar is met de DVD's die je nu koopt. Je hoeft niet meteen alle apparatuur aan te schaffen, dit kun je gewoon in etappes doen, als je wat krapper zit.

Sneaker
27-03-2006, 12:46
2. Maar... (en hier komt 'ie ;)) je koopt nog GEEN HDTV. Wat betekent dat je de films nog een tijdje op je standaard TV bekijkt, in een lagere (DVD) resolutie.
Dus voor HD DVD of Blue-Ray heb je dus geen lcd/plasma scherm nodig die HD Ready is en een HDTV decoder. Dus op mijn normale 4:3 stereo tv met 1x scart kan ik gewoon de HD-DVD's bekijken?

Steve Muller
27-03-2006, 13:20
Waar heel veel mensen namelijk niet bij stilstaan is dat je geen HDTV nodig hebt voor die nieuwe schijfjes. Je kunt ze gewoon in SD (Standard Definition) afspelen op je bestaande TV... .

Dat wist ik dus ook niet ,..... dat is in ieder geval super 8)

R Klemkerk
27-03-2006, 14:57
Daar heb je zeker een punt. Maar ik denk dat mensen weten hoe mooi blu-ray presteert, daar rekening mee gaan houden bij de aanschaf van een nieuwe tv. :) En gezien het feit dat er enorm veel lcd/plasma tv's verkocht worden, denk ik dat het best een succes kan worden.. :)
DVD is net een beetje ingeburgerd en denk niet dat de "normale" mensen nu al klaar staan voor de volgende generatie met daarbij behorende kosten.

Nou het grote voordeel van de nieuwe generatie spelers, is dat ze ook compatibel zijn met de huidige dvds, waardoor je een speler hebt, die sowieso je oude schijfjes af kan spelen, en je gaat er qua beeldkwaliteit nog op vooruit ook! Heerlijk is dat toch? :)

Ik denk doordat ze compatibel zijn met de huidige dvds, dat het zeker wel een kans van slagen heeft, en dat het wel redelijk snel kan gaan verlopen.

De normale mensen die jij bedoelt, behoren niet tot de early majority, die behoren tot de groep die pas overgaan op koop, nadat de prijs gezakt is, dat de hype over is. Van die mensen moeten ze het ook niet hebben! Het gaat vooral om de innovators. de mensen die steeds willen vernieuwen, en reken maar dat die er veel zijn in Nederland. Veel mensen zijn materialistisch, en zullen een overstap naar een betere speler zeker gaan nemen.

Ik zal tegen die tijd die stap zeerzeker gaan overwegen. alhoewel ik mij niet zal mengen in de early majority. Ik wacht sowieso eventjes af (niet al té lang!!) hoe het gaat verlopen.. :)

Cor H.
27-03-2006, 15:18
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/dc/Hd-ready.jpg

http://tweakers.net/nieuws/41768/Ook-Toshiba-stelt-introductie-HD-DVD-spelers-uit.html

"Slechts een op de twintig al verkochte 'HD ready'-televisies zou in staat zijn om daadwerkelijk hogedefinitiesignalen te verwerken zonder het signaal door DRM-technologie te laten downsamplen."

http://en.wikipedia.org/wiki/HD_ready

"The fact that a product bears the label "HD ready" does not necessarily mean that it can display the full picture resolution possible from a HD source. Most HD-ready sets do not have enough pixels (1920x1080 or 1280x720) to give true pixel-for-pixel representation without interpolation of higher HD resolutions."

:?

R Klemkerk
27-03-2006, 15:26
"Slechts een op de twintig al verkochte 'HD ready'-televisies zou in staat zijn om daadwerkelijk hogedefinitiesignalen te verwerken zonder het signaal door DRM-technologie te laten downsamplen."

In principe logisch! De tvs die op dit moment verkocht worden hebben daar geen last van! Deze zijn voorbereid op de laatste HDTV technieken. Zulke berichten worden alleen gepost om consumenten bang te maken heb ik het idee....

De films die op Blu-ray uit gaan komen, op 1080p zullen inderdaad gedownsampled worden door de meeste tv's, omdat de resolutie van 1080p is nog een weinig voorkomende is. De meest gebruikte resolutie is op dit moment 720p.

Ik mag hopen dat ze in dit artikel 720p ook beschouwen als HD signaal, anders is het een misleidend stuk! :)

hstadman
27-03-2006, 15:50
Robbert, 720P is de laagste stand voor HD. 1080P is de hoogste stand, alles wat er tussen zit wordt ook als hd beschouwd. Alles wat dus hoger is dan 720 x 576! :wink:

"Slechts een op de twintig al verkochte 'HD ready'-televisies zou in staat zijn om daadwerkelijk hogedefinitiesignalen te verwerken zonder het signaal door DRM-technologie te laten downsamplen."

In principe logisch! De tvs die op dit moment verkocht worden hebben daar geen last van! Deze zijn voorbereid op de laatste HDTV technieken. Zulke berichten worden alleen gepost om consumenten bang te maken heb ik het idee....

De films die op Blu-ray uit gaan komen, op 1080p zullen inderdaad gedownsampled worden door de meeste tv's, omdat de resolutie van 1080p is nog een weinig voorkomende is. De meest gebruikte resolutie is op dit moment 720p.

Ik mag hopen dat ze in dit artikel 720p ook beschouwen als HD signaal, anders is het een misleidend stuk! :)

Albert Kostwinder
27-03-2006, 15:52
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/dc/Hd-ready.jpg

http://tweakers.net/nieuws/41768/Ook-Toshiba-stelt-introductie-HD-DVD-spelers-uit.html

"Slechts een op de twintig al verkochte 'HD ready'-televisies zou in staat zijn om daadwerkelijk hogedefinitiesignalen te verwerken zonder het signaal door DRM-technologie te laten downsamplen."

http://en.wikipedia.org/wiki/HD_ready

"The fact that a product bears the label "HD ready" does not necessarily mean that it can display the full picture resolution possible from a HD source. Most HD-ready sets do not have enough pixels (1920x1080 or 1280x720) to give true pixel-for-pixel representation without interpolation of higher HD resolutions."

:?

Joh, hd via 576p kan al erg mooi zijn hoor :wink:

Cor H.
27-03-2006, 15:55
Ik heb nog weinig schermen gezien die ook daadwerkelijk 1920x1080 kunnen weergeven.
En om nu 4000 Euro totaal uit te gaan geven aan een tv/speler etc. met nog geeneens 1280x720 reso, is het gewoon nog niet waard.
En het is toch te belachelijk voor woorden dat ik straks waarschijnlijk geen 1920x1080 kan kijken op mijn pc.

R Klemkerk
27-03-2006, 15:57
Robbert, 720P is de laagste stand voor HD. 1080P is de hoogste stand, alles wat er tussen zit wordt ook als hd beschouwd. Alles wat dus hoger is dan 720 x 576! :wink:

"Slechts een op de twintig al verkochte 'HD ready'-televisies zou in staat zijn om daadwerkelijk hogedefinitiesignalen te verwerken zonder het signaal door DRM-technologie te laten downsamplen."

In principe logisch! De tvs die op dit moment verkocht worden hebben daar geen last van! Deze zijn voorbereid op de laatste HDTV technieken. Zulke berichten worden alleen gepost om consumenten bang te maken heb ik het idee....

De films die op Blu-ray uit gaan komen, op 1080p zullen inderdaad gedownsampled worden door de meeste tv's, omdat de resolutie van 1080p is nog een weinig voorkomende is. De meest gebruikte resolutie is op dit moment 720p.

Ik mag hopen dat ze in dit artikel 720p ook beschouwen als HD signaal, anders is het een misleidend stuk! :)

Harry, dat weet ik, maar dat komt dr in dat artikel niet echt duidelijk naar voren! Ze brengen ook niet echt duidelijke argumenten die berusten op feiten.. dat is onderandere waardoor ik het een ongeloofwaardig stukje vind.

R Klemkerk
27-03-2006, 15:59
Ik heb nog weinig schermen gezien die ook daadwerkelijk 1920x1080 kunnen weergeven.
En om nu 4000 Euro totaal uit te gaan geven aan een tv/speler etc. met nog geeneens 1280x720 reso, is het gewoon nog niet waard.
En het is toch te belachelijk voor woorden dat ik straks waarschijnlijk geen 1920x1080 kan kijken op mijn pc.

reken maar erop, dat je pas vanaf 37" de 1080p standaard aan kan. Daaronder is het gewoon niet te doen!

Je ziet toch ook geen 15" pc scherm met zo'n resolutie? daarvoor heb je minimaal een bakbeest nodig van minimaal 22".

Zo moet je dat hetzelfde zien bij tv's op dit moment.

hstadman
27-03-2006, 16:10
Een 1080P tv is nog zeldzamer dan een zeldzame dvd uitgave. :wink: 8) :lol:

Ik heb nog weinig schermen gezien die ook daadwerkelijk 1920x1080 kunnen weergeven.
En om nu 4000 Euro totaal uit te gaan geven aan een tv/speler etc. met nog geeneens 1280x720 reso, is het gewoon nog niet waard.
En het is toch te belachelijk voor woorden dat ik straks waarschijnlijk geen 1920x1080 kan kijken op mijn pc.

reken maar erop, dat je pas vanaf 37" de 1080p standaard aan kan. Daaronder is het gewoon niet te doen!

Je ziet toch ook geen 15" pc scherm met zo'n resolutie? daarvoor heb je minimaal een bakbeest nodig van minimaal 22".

Zo moet je dat hetzelfde zien bij tv's op dit moment.

R Klemkerk
27-03-2006, 16:21
Een 1080P tv is nog zeldzamer dan een zeldzame dvd uitgave. :wink: 8) :lol:

Ik heb nog weinig schermen gezien die ook daadwerkelijk 1920x1080 kunnen weergeven.
En om nu 4000 Euro totaal uit te gaan geven aan een tv/speler etc. met nog geeneens 1280x720 reso, is het gewoon nog niet waard.
En het is toch te belachelijk voor woorden dat ik straks waarschijnlijk geen 1920x1080 kan kijken op mijn pc.

reken maar erop, dat je pas vanaf 37" de 1080p standaard aan kan. Daaronder is het gewoon niet te doen!

Je ziet toch ook geen 15" pc scherm met zo'n resolutie? daarvoor heb je minimaal een bakbeest nodig van minimaal 22".

Zo moet je dat hetzelfde zien bij tv's op dit moment.

Op dit moment nog wel ja! :) ;)

Richard68
27-03-2006, 17:28
Ik had enige tijd geleden beloofd een vergelijking te maken tussen HD en DVD... bij deze:

http://www.zerodown.nl/hdvsdvd/hdvsdvd.htm

Kwijl ze! ;)


Om dit minimale verschil zal ik zeker niet overstappen.

:roll:
Afgezien van het feit dat stilstaande beelden niet te vergelijken zijn met bewegende beelden, zijn de plaatjes van Nathan niet representatief voor het werkelijke 1080p HD-geweld. Het onderste plaatje is immers maar 1280 x 720 (dus 720p). Neem maar van mij aan dat 1080p echt overweldigend veel mooier is dan de beelkwaliteit van de gemiddelde dvd.

Laat ik het dan zo zeggen:

Er zijn ook wel Ferrari's en Porsche's mooier dan mijn Volkswagen, maar die koop ik ook niet. Als ik nu weer een nieuwe speler, discs en tv moet aanschaffen vind ik het echt pure geldverspilling. Ik ben er nu ook wel tevreden mee en als het wat scherper kan op andere schijfjes so be it. Ik kan hier niet warm of koud van worden. Zo is er altijd wel een betere/mooiere/duurdere/nieuwere versie te vinden van het product dat je wilt. Ik vind het geldverspilling.

Wat jij noemt is puur een prijskwestie. De blu-ray schijfjes kosten bij dvdsoon.com nu al 18 euro inclusief verzendkosten. De spelers zullen nog wel wat duurder blijven, maar ik denk als dit erg succesvol zal verlopen, dat die prijzen snel zullen gaan dalen.

Als een blu-ray speler 100 euro kost, en de schijfjes 18 euro, zou je dan nog twijfelen en geldverspilling vinden?

Nou ik denk dat zelfs jij dan over gaat op aankoop van blu-ray disks...

Ik denk het niet. Zoals gezegd het hoofdprobleem blijft het feit dat er een formatenoorlog aan de gang is. Was er maar een opvolger had je helemaal gelijk met je argumentatie. Echter stel je koopt nu Blue Ray's en HD-DVD wordt de uiteindelijke winnaar dan heb je uiteindelijk niks meer aan je schijfjes omdat je ze uiteindelijk niet meer kunt afspelen. Je zit dan feitelijk met de opvolger van de Betamax opgescheept.


Het kopen van DVD's is en blijft voorlopig de veilige keuze. Immers beide systemen zowel Blue Ray als HD-DVD zijn geschikt om ook DVD's op af te spelen. Je Blue Ray kun je helaas niet in een HD-DVD duwen en Visa Versa.

Johan van den D.
27-03-2006, 17:30
Daar gaat nu langzaam verandering in komen inderdaad, er zullen langzaam 1080P schermen op de markt gaan komen.

Johan van den D.
27-03-2006, 17:33
Je Blue Ray kun je helaas niet in een HD-DVD duwen en Visa Versa.Is men inmiddels al wel mee bezig.

Richard68
27-03-2006, 17:41
Je Blue Ray kun je helaas niet in een HD-DVD duwen en Visa Versa.Is men inmiddels al wel mee bezig.

Men is (was) bezig met een hybride speler. Dat is iets anders dan een speler die downwards compatible is. Verglijk het maar met de huidige spelers waar je naast DVD ook Videobanden mee kunt afspelen. Maar op het moment dat een van de twee formaten het loodje legt zullen ook deze hybride spelers vrij zeldzaam worden. Kan mij niet voorstellen dat de fabrikanten van HD-DVD het blue Ray formaat blijven c.q. gaan ondersteunen. Als ze dat deden hoefden ze ook geen oorlog met mekaar aan te gaan voor de definitieve opvolger.

Het laatste wat ik gehoord heb trouwens is dat de plannen voor een dergelijke hybride speler weer in de ijskast gezet zijn.

Albert Kostwinder
27-03-2006, 18:07
ergonomico conclusico:

Blijf eerst bij dvd en wacht mooi af welk formaat de echte opvolger wordt. Tot die tijd kun je met upscalen ook erg mooie resultaten uit een dvd halen..... 8)

bosmeneer
27-03-2006, 20:00
Een 1080P tv is nog zeldzamer dan een zeldzame dvd uitgave. :wink: 8) :lol:
Dat valt toch best mee? Bij de MM in Almere staat 1 van Philips (106cm?) die 1080p aan kan. Het is de enige tv bij hen, maar tis wle de MM en geen hifi-winkel.

R Klemkerk
27-03-2006, 20:21
Een 1080P tv is nog zeldzamer dan een zeldzame dvd uitgave. :wink: 8) :lol:
Dat valt toch best mee? Bij de MM in Almere staat 1 van Philips (106cm?) die 1080p aan kan. Het is de enige tv bij hen, maar tis wle de MM en geen hifi-winkel.

je geeft het zelf al aan. er staat 1 tv van philips. dit is ook direct 1 van de weinige die 1080p aankan op dit moment. :)

een hifi-winkel zal echter geen tv's verkopen. een electronica winkel/keten wel. dus in beiden gevallen is je antwoord heel dubieus ;)

hstadman
27-03-2006, 20:41
1 tv van de 50 of meer die ze daar hebben staan?! ja, valt wel mee he?! :roll: :shock: :? :lol: 8)

Een 1080P tv is nog zeldzamer dan een zeldzame dvd uitgave. :wink: 8) :lol:
Dat valt toch best mee? Bij de MM in Almere staat 1 van Philips (106cm?) die 1080p aan kan. Het is de enige tv bij hen, maar tis wle de MM en geen hifi-winkel.

Johan van den D.
27-03-2006, 21:01
Het laatste wat ik gehoord heb Dat is het grote probleem momenteel, het is nu echt tijd dat we wat gaan zien in de winkels omdat er dan wellicht meer duidelijkheid komt.
Iedereen hoor of lees wat maar er is nog steeds niets zeker welk pad men uiteindelijk gaat volgen.
Hoe dan ook, ik ben een voorstander ongeacht welk systeem het gaat worden.

Cor H.
27-03-2006, 21:05
Als zo'n speler tevens divx en mp3 kan lezen van zo'n HD schijf dan wil ik de overstap nog wel eens wagen, anders voorlopig niet.

Nathan Strik
27-03-2006, 22:31
2. Maar... (en hier komt 'ie ;)) je koopt nog GEEN HDTV. Wat betekent dat je de films nog een tijdje op je standaard TV bekijkt, in een lagere (DVD) resolutie.
Dus voor HD DVD of Blue-Ray heb je dus geen lcd/plasma scherm nodig die HD Ready is en een HDTV decoder. Dus op mijn normale 4:3 stereo tv met 1x scart kan ik gewoon de HD-DVD's bekijken?
Mits je een HD-speler koopt die ook gewoon een Standard Definition signaal kan uitsturen kun je de schijfjes gewoon kijken op standaard TV's.

Dan haal je uiteraard niet het maximale uit de schijfjes, maar voor een overgangsperiode is het wel handig dat dit kan...

bosmeneer
27-03-2006, 23:50
Een 1080P tv is nog zeldzamer dan een zeldzame dvd uitgave. :wink: 8) :lol:
Dat valt toch best mee? Bij de MM in Almere staat 1 van Philips (106cm?) die 1080p aan kan. Het is de enige tv bij hen, maar tis wle de MM en geen hifi-winkel.

je geeft het zelf al aan. er staat 1 tv van philips. dit is ook direct 1 van de weinige die 1080p aankan op dit moment. :)

een hifi-winkel zal echter geen tv's verkopen. een electronica winkel/keten wel. dus in beiden gevallen is je antwoord heel dubieus ;)
Dit product is vanwege z'n resolutie enkel geschikt voor de nieuwste generatie spelers (die er nog niet zijn) en mediaschijfjes (zijn er ook niet). Ik vind het moedig dat Philips de tv al in oktober vorig jaar heeft gelanceerd zonder dat daar echt een markt voor was. Of niet, het zal misschien goed verkopen.

Met de hifi-winkel bedoelde ik de kwaliteitswinkels waar je je hele home cinema zou kunnen samenstellen met het nieuwste van het nieuwste. MM zal nooit de eerste zijn.

hengellaar
28-03-2006, 13:31
Een 1080P tv is nog zeldzamer dan een zeldzame dvd uitgave. :wink: 8) :lol:
Dat valt toch best mee? Bij de MM in Almere staat 1 van Philips (106cm?) die 1080p aan kan. Het is de enige tv bij hen, maar tis wle de MM en geen hifi-winkel.

je geeft het zelf al aan. er staat 1 tv van philips. dit is ook direct 1 van de weinige die 1080p aankan op dit moment. :)

een hifi-winkel zal echter geen tv's verkopen. een electronica winkel/keten wel. dus in beiden gevallen is je antwoord heel dubieus ;)
Dit product is vanwege z'n resolutie enkel geschikt voor de nieuwste generatie spelers (die er nog niet zijn) en mediaschijfjes (zijn er ook niet). Ik vind het moedig dat Philips de tv al in oktober vorig jaar heeft gelanceerd zonder dat daar echt een markt voor was. Of niet, het zal misschien goed verkopen.

Met de hifi-winkel bedoelde ik de kwaliteitswinkels waar je je hele home cinema zou kunnen samenstellen met het nieuwste van het nieuwste. MM zal nooit de eerste zijn.

Er zijn echt meer dan genoeg tv's te koop die 1080 aankunnen, voor een redelijke (vanaf 1500 euro) prijs.

Iedereen die hier roept dat ze 4000 euro moeten neer leggen voor een nieuwe tv heeft nog niet bewust gezocht naar een HD-Ready TV.

MM Rotterdam heeft bijna alleen maar LCD TV's die HD Ready zijn. (ok, niet allemaal 1080), maar met een beetje winkelen en lekker afdingen heb je toch een mooie HD Ready TV voor een "schappelijke"(iig onder de 2000 euro) prijs.

Cor van S.
28-03-2006, 15:28
Een LCD die 1920 x 1080 aankan voor rond de € 1500

Geef hier eens wat linkjes van dan :)

Hij moet dan ook wel HDMI hebben hé anders heb je er nog geen fuck aan :)

Op de website van Philips kom ik alleen de 42PF7320/10 en de 37PF9830/10 die die resolutie aankunnen die € 3100 en € 3900 kosten

De lagere resolutie zijn er genoeg maar wat is daar nu leuk aan, dan moeten je films gedownsampled worden dat is toch zo fucking sondé zeg

hengellaar
28-03-2006, 15:37
Bijvoorbeelde deze van Samsung:

http://www.kieskeurig.nl/product/2896249F4BC60091C125700B0033EC8F.htm

Website samsung:

http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le32r51b.asp

Is maar 1 voorbeeld.
Zijn er in ieder geval ook van JVC en Sony (vooral Sony is een "tikkie" duurder)

Of is 32" te klein naar jullie zin?

Cor van S.
28-03-2006, 15:45
Bijvoorbeelde deze van Samsung:

http://www.kieskeurig.nl/product/2896249F4BC60091C125700B0033EC8F.htm

Website samsung:

http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le32r51b.asp

Is maar 1 voorbeeld.
Zijn er in ieder geval ook van JVC en Sony (vooral Sony is een "tikkie" duurder)

Of is 32" te klein naar jullie zin?

Resolutie 1366 x 768 pixels
Resolution 1366(H) x 768(V)

Zegt genoeg neem ik aan :D

Voortaan beter kijken :D

Dit wordt dus duidelijk down sample werk

Die schermen die 1920 x 1080 kunnen weer geven zijn er maar zo weinig en die zijn echt nog erg duur hoor

Lagere resoluties zijn inderdaad goed betaalbaar maar is echt minder hoor.

hengellaar
28-03-2006, 16:26
Bijvoorbeelde deze van Samsung:

http://www.kieskeurig.nl/product/2896249F4BC60091C125700B0033EC8F.htm

Website samsung:

http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le32r51b.asp

Is maar 1 voorbeeld.
Zijn er in ieder geval ook van JVC en Sony (vooral Sony is een "tikkie" duurder)

Of is 32" te klein naar jullie zin?

Resolutie 1366 x 768 pixels
Resolution 1366(H) x 768(V)

Zegt genoeg neem ik aan :D

Voortaan beter kijken :D

Dit wordt dus duidelijk down sample werk

Die schermen die 1920 x 1080 kunnen weer geven zijn er maar zo weinig en die zijn echt nog erg duur hoor

Lagere resoluties zijn inderdaad goed betaalbaar maar is echt minder hoor.

Sorry, niet goed gekeken :oops:

Johan van den D.
28-03-2006, 17:58
Sorry, niet goed gekeken :oops: :mrgreen:
Wel jammer want je had wel een duidelijke (onterechte) mening over de verkrijgbaarheid van 1080P schermen.

Wat wel zeker is is dat ze wel gaan komen en de prijs zal op termijn ook flink zakken.

Cor van S.
29-03-2006, 17:48
Sorry, niet goed gekeken :oops: :mrgreen:
Wel jammer want je had wel een duidelijke (onterechte) mening over de verkrijgbaarheid van 1080P schermen.

Wat wel zeker is is dat ze wel gaan komen en de prijs zal op termijn ook flink zakken.

Prijs zal zeker flink gaan zakken

Alleen voorlopig waren de HD-DVD spelers al uitgesteld

Zijn er trouwens al van die drives voor de pc beschikbaar ?

Flying Dagger
03-04-2006, 16:20
Een 1080P tv is nog zeldzamer dan een zeldzame dvd uitgave. :wink: 8) :lol:

Ik heb nog weinig schermen gezien die ook daadwerkelijk 1920x1080 kunnen weergeven.
En om nu 4000 Euro totaal uit te gaan geven aan een tv/speler etc. met nog geeneens 1280x720 reso, is het gewoon nog niet waard.
En het is toch te belachelijk voor woorden dat ik straks waarschijnlijk geen 1920x1080 kan kijken op mijn pc.

reken maar erop, dat je pas vanaf 37" de 1080p standaard aan kan. Daaronder is het gewoon niet te doen!

Je ziet toch ook geen 15" pc scherm met zo'n resolutie? daarvoor heb je minimaal een bakbeest nodig van minimaal 22".

Zo moet je dat hetzelfde zien bij tv's op dit moment.

Op dit moment nog wel ja! :) ;)En waarom kan elk cheapo 22" inch pc scherm die resolutie wel aan, maar zo'n gigantisch duur ding niet? Ik vind dat gewoon consumentje uitpersen :lol:

Hell, mijn 19 inch Samsung schermpje gaat nog hoger :P

Los van het feit of het nodig is, het kan makkelijk volgens mij, maar goed...

R Klemkerk
03-04-2006, 17:50
Een 1080P tv is nog zeldzamer dan een zeldzame dvd uitgave. :wink: 8) :lol:

Ik heb nog weinig schermen gezien die ook daadwerkelijk 1920x1080 kunnen weergeven.
En om nu 4000 Euro totaal uit te gaan geven aan een tv/speler etc. met nog geeneens 1280x720 reso, is het gewoon nog niet waard.
En het is toch te belachelijk voor woorden dat ik straks waarschijnlijk geen 1920x1080 kan kijken op mijn pc.

reken maar erop, dat je pas vanaf 37" de 1080p standaard aan kan. Daaronder is het gewoon niet te doen!

Je ziet toch ook geen 15" pc scherm met zo'n resolutie? daarvoor heb je minimaal een bakbeest nodig van minimaal 22".

Zo moet je dat hetzelfde zien bij tv's op dit moment.

Op dit moment nog wel ja! :) ;)En waarom kan elk cheapo 22" inch pc scherm die resolutie wel aan, maar zo'n gigantisch duur ding niet? Ik vind dat gewoon consumentje uitpersen :lol:

Hell, mijn 19 inch Samsung schermpje gaat nog hoger :P

Los van het feit of het nodig is, het kan makkelijk volgens mij, maar goed...

Dit heeft te maken met innovatie. Alle nieuwe uitvindingen zul je eerst op de markt zien onder B merken. A merken produceren dit, willen kijken wat de reactie is ervan en of het naar behoren functioneert.

Is deze uitslag positief dan komt er een A merkje op te staan.

Ik hoop dat dat veel verklaart!

Flying Dagger
03-04-2006, 18:33
Nee ;). Je snapt me btw een beetje verkeerd geloof ik. Ik bedoelde meer dat alle PC schermen het wel kunnen, tot de el cheap schermpjes aan toe. Maar zodra het om TV's gaat is het allemaal maar niks, IMO.

De technieken zijn er allang, dus ze hoeven niet meer te kijken of het 'werkt'. De zelfde producten, maar dan voor de PC, die hebben het allemaal wel. Waarom, als ze een soortgelijk product uitbrengen als TV, ondersteunen die dan soms niet eens de helft van die resolutie?

Innovatie, ja ja :roll: :wink:

Ze hebben bij de nieuwe Dell monitoren zelfs een heleboel aansluitingen weggehaald, omdat ze bang waren dat veel mensen het als TV gingen gebruiken :lol:

R Klemkerk
03-04-2006, 18:40
Nee ;). Je snapt me btw een beetje verkeerd geloof ik. Ik bedoelde meer dat alle PC schermen het wel kunnen, tot de el cheap schermpjes aan toe. Maar zodra het om TV's gaat is het allemaal maar niks, IMO.

De technieken zijn er allang, dus ze hoeven niet meer te kijken of het 'werkt'. De zelfde producten, maar dan voor de PC, die hebben het allemaal wel. Waarom, als ze een soortgelijk product uitbrengen als TV, ondersteunen die dan soms niet eens de helft van die resolutie?

Innovatie, ja ja :roll: :wink:

Ze hebben bij de nieuwe Dell monitoren zelfs een heleboel aansluitingen weggehaald, omdat ze bang waren dat veel mensen het als TV gingen gebruiken :lol:
Ik denk dat vrijwel geen 1 scherm die standaard heeft, omdat vrijwel geen 1 toekomstig apparaat deze standaard ondersteunt. Blu-ray ondersteunt 1080i en niet p.

Als ze direct schermen maken met 1080p, dan zal dr in de toekomst niemand een nieuwe tv hoeven te kopen over 5 jaar ;)

Flying Dagger
03-04-2006, 18:41
Your point being? Ik zie ook nauwelijks schermen met 1080i hoor ;)

Maar goei, ik wacht lekker af :). Ben prima tevree met DVD en ga iig niet mijn collectie vervangen. Misschien dat ik van een paar favorieten een nieuwe editie neem, maar ik wacht sowieso even tot de strijd gestreden is. Vooralsnog hoop ik dat HD-DVD de vloer aanveegt met Blu Ray :P.

Trouwens, HD kwaliteit kan soms nadelig zijn. Bij bepaalde films kan het negatief uitpakken, omdat de scherpte soms het filmische effect wegneemt. (bijv wanneer er express geblurred is, of filmgrain is toegevoegd). Die effecten zullen dan minder goed uit de verf komen bij HD kwaliteit.

En als laatste: De hoesjes van beide standaarden zijn AFSCHUWELIJK! Al 1 reden om er nog niet aan te beginnen :P

Reinbo
03-04-2006, 18:50
Vooralsnog hoop ik dat HD-DVD de vloer aanveegt met Blu Ray :P.



Waarom? Blue Ray heeft meer potentie en daar worden wij als Nederlanders tenminste ook nog financieel wijzer van.....

Flying Dagger
03-04-2006, 18:52
Vooralsnog hoop ik dat HD-DVD de vloer aanveegt met Blu Ray :P.



Waarom? Blue Ray heeft meer potentie en daar worden wij als Nederlanders tenminste ook nog financieel wijzer van.....Blu Ray heeft nog meer beveiligings / drm gezeik aan boord dan HD-DVD, daarom ;)

Olivier vd D.
03-04-2006, 19:04
En als laatste: De hoesjes van beide standaarden zijn AFSCHUWELIJK! Al 1 reden om er nog niet aan te beginnen :P
Kan je daar wat over uitweiden, liefst met foto's?

Flying Dagger
03-04-2006, 19:08
Blu Ray

http://img103.imageshack.us/img103/1166/sony162fp.th.jpg (http://img103.imageshack.us/my.php?image=sony162fp.jpg) http://img117.imageshack.us/img117/908/bda108zk.th.jpg (http://img117.imageshack.us/my.php?image=bda108zk.jpg) http://img235.imageshack.us/img235/1908/bda126lu.th.jpg (http://img235.imageshack.us/my.php?image=bda126lu.jpg) http://img119.imageshack.us/img119/3028/bda112df.th.jpg (http://img119.imageshack.us/my.php?image=bda112df.jpg) http://img100.imageshack.us/img100/1536/bda166fg.th.jpg (http://img100.imageshack.us/my.php?image=bda166fg.jpg) http://img119.imageshack.us/img119/2865/sony132fb.th.jpg (http://img119.imageshack.us/my.php?image=sony132fb.jpg)
http://img87.imageshack.us/img87/4388/sony148vt.th.jpg (http://img87.imageshack.us/my.php?image=sony148vt.jpg) http://img99.imageshack.us/img99/7622/sony157wi.th.jpg (http://img99.imageshack.us/my.php?image=sony157wi.jpg) http://img235.imageshack.us/img235/1756/panasonic029bc.th.jpg (http://img235.imageshack.us/my.php?image=panasonic029bc.jpg)

Flying Dagger
03-04-2006, 19:13
Kan zo snel ff geen mooie meer vinden van HD-DVD, maar die zijn soortgelijk, maar dan rood ipv blauw. Verder hebben die geloof ik nog een raar klein randje op de bovenkant, waardoor ze niet meer stapelbaar schijnen te zijn (ze stapelen scheef, omdat ene kant hoger is dan andere oid)

Iig vind ik die plastic look lelijk. Bij DVD was heel de box zo goed als bedekt door papieren cover, maar HD-DVD / Blu Ray moeten zich hier natuurlijk van onderscheiden.

R Klemkerk
03-04-2006, 19:49
Your point being? Ik zie ook nauwelijks schermen met 1080i hoor ;)

Dan moet je eens beter zoeken, want elk scherm met een resolutie van 1366x nogwat, heeft de potentie om ook 1080i te kunnen afspelen.

Flying Dagger
03-04-2006, 20:00
Your point being? Ik zie ook nauwelijks schermen met 1080i hoor ;)

Dan moet je eens beter zoeken, want elk scherm met een resolutie van 1366x nogwat, heeft de potentie om ook 1080i te kunnen afspelen.Dus? Ik kan op mijn PC de resolutie 320x240 aanzetten en dan kan ik nog steeds 1080i afspelen...wel nutteloos, want de boel wordt gedownscaled...

Kan je net zo goed een 320x240 filmpje afspelen toch? ;)

Of in het geval van die tv's een 720p filmpje...

R Klemkerk
03-04-2006, 20:20
Your point being? Ik zie ook nauwelijks schermen met 1080i hoor ;)

Dan moet je eens beter zoeken, want elk scherm met een resolutie van 1366x nogwat, heeft de potentie om ook 1080i te kunnen afspelen.Dus? Ik kan op mijn PC de resolutie 320x240 aanzetten en dan kan ik nog steeds 1080i afspelen...wel nutteloos, want de boel wordt gedownscaled...

Kan je net zo goed een 320x240 filmpje afspelen toch? ;)

Of in het geval van die tv's een 720p filmpje...

Nee, een HD Ready scherm moet doen aan bepaalde eisen, waaronder dat hij 1080i moet kunnen spelen, en dit is dus zonder downscaling, anders krijgt hij geen hdready keurmerk erop.

Dus dr wordt helemaal niks gedownscaled.