PDA

Bekijk de volledige versie : Lord of War (SE) [DVD]



Marcel den Haan
20-03-2006, 15:15
Lord of War (SE) [DVD]

Nicolas Cage als harde wapenhandelaar in deze film van Andrew Niccol.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2415)

Dennis Kuijper
20-03-2006, 16:07
Die steelbooks mogen dan mooi zijn maar als ik zo de extra,s zie ga ik wel voor de barebone versie van 5 euro die half april verschijnt.

scheur
20-03-2006, 16:29
Denk dat ik weer een keer voor de Steelcase ga....... :wink:

Troy
20-03-2006, 16:36
Het stuk over de beeldformaten spreekt zichzelf tegen.
Er zijn regisseurs die voor de DVD het beeld laten veranderen en aangezien Lord of War in eerste instantie vrijwel overal met een aangepast beeldformaat uitgebracht werd, zou dit ook bij deze film het geval kunnen zijn.
Wat de ware reden is van deze aanpassing blijft dus gissen, maar zeker is wel dat de film niet te bekijken is op de manier zoals de regisseur het bedoeld heeft.
Dat is dus juist níet zeker! Als (zoals in de eerste quote geopperd wordt) de regisseur zelf tot aanpassing heeft besloten, is dit wel degelijk hoe de regisseur het bedoeld heeft. Hij heeft het dan toch zelf ge-reframed?

Marcel den Haan
20-03-2006, 17:42
Er staat dat dit het geval zou kunnen zijn bij deze film en niet dat dit ook zo is. Hoe verklaar je anders dat de regio 1 uitgave later wel het originele formaat had?

Richard68
20-03-2006, 18:58
Er staat dat dit het geval zou kunnen zijn bij deze film en niet dat dit ook zo is. Hoe verklaar je anders dat de regio 1 uitgave later wel het originele formaat had?

Volgens bronnen uit Amerika was hier zeer waarschijnlijk sprake van een vergissing. Vandaar dat men naderhand wel de film daar in het goede aspect ratio heeft uitgebracht. Dit mede ook door de klagende consument, die in Amerka kennelijk wel gehoord wordt.

De UK versie heeft trouwens ook de goede beeldverhouding.

Swanski
20-03-2006, 19:15
zal ik dan maar inhoudelijk op de film ingaan :D

prima filmpje om te huren. best onderbouwend en met Cage en Leto die het beiden prima doen. opzet van het verhaal een beetje zoals Blow en Goodfellas (heel grof gezegd). [spoiler:a9c917b8ca]een verhaal met zijn ups en wat minder aanwezige downs qua persoonlijke successen voor Cage[/spoiler:a9c917b8ca]

film scoort wel wat te hoog op IMDB maar moet wel zeggen dat het onderwerp en de kijk van de regisseur wel leuk is gedaan een misschien zelfs een beetje gedurfd. de ontwikkeling van de diverse oorlogen en geweren is heel interessant. ook de afwisselingen in de diverse landen, continenten is mooi om tezien, Afrika, Rusland, de VS etc.

de scene met de landing midden in Afrika is heel leuk en grappig

Film van het niveau van Blow, een film die voor mij net TE gewoon is om te kopen, maar zeker aan te raden om te huren!

HiddeH
20-03-2006, 21:56
Ik vond het een erg leuke film met zo nu en dan echt schitterende/memorabele scene's.
Deze komt er bij mij dan ook zeker in 8) :wink:

Werner
20-03-2006, 23:22
De reden waarom ze 2.35:1 films nogal eens verbasteren tot 1.85:1 is om tegelijkertijd ook de eigenaars van een UMD-speler op hun wenken te bedienen... 1 punt aftrekken vind ik dan nog mild.

Jeroen D
21-03-2006, 05:50
Behoorlijke tegenvaller dit.
Verhaal blijft gewoon echt niet boeien, hele tijd dezelfde situaties.
Cage en Leto heb ik ook wel beter gezien. Nee, zelfs de filmpakker laat ik straks liggen.

Ronald Veldhuizen
21-03-2006, 08:42
Ik wil toch even reageren op de beeldverhoudingproblematiek omtrent deze DVD.

Ik heb deze film in de bios gezien, en ik herinner me nog heel duidelijk dat het 1.85:1 was, ik let altijd heel erg op dat soort dingen. Het verbaasde me die bewuste avond dan ook, toen ik op imdb.com aan het nasukkelen was, dat de officiële beeldverhouding 2.35:1 zou zijn geweest. En nu krijgen we dit vreemde verhaal met de DVD.

Ik zweer op het graf van mijn cavia dat ik 1.85:1 heb mogen aanschouwen op het witte doek, dus in mijn ogen is deze versie gewoon OK en staat ie een dezer dagen op mijn plank.

Marcel v/d H.
21-03-2006, 08:52
Ik vond het een erg leuke film met zo nu en dan echt schitterende/memorabele scene's.
Deze komt er bij mij dan ook zeker in 8) :wink:

Hier hetzelfde :!:

Henk Heideveld
21-03-2006, 09:18
Verhaal is een zich herhalend verhaaltje.
Verteller meent alles nog eens uit te moeten leggen tijdens de film.
Bij de landing in Afrika is overduidelijk te zien dat het nep is. Slecht gemaskeerd.
De moraal van het verhaal is voor mij het enige sterke punt. Waar komen al die wapens vandaan. Juist ja, van 's werelds grootste wapenleverancier. :P The Bush-administration. :evil: :twisted:
Kortom: redelijk onderhoudende film, niet meer, niet minder :?

Swanski
21-03-2006, 12:57
De moraal van het verhaal is voor mij het enige sterke punt. Waar komen al die wapens vandaan. Juist ja, van 's werelds grootste wapenleverancier. :P The Bush-administration. :evil: :twisted:
Kortom: redelijk onderhoudende film, niet meer, niet minder :?

en dat vond ik nou juist een minder aspect aan het einde van de film, zo uit het niets en overduidelijke boodschap, voor mij net zo storend als veel mensen zich aan Crash irriteren qua moralistisch gedoe

tis nu wel overduidelijk dat iedereen anti-Bush is en anti-USA :roll: alsof dat gegeven niet duidelijk is en alsof de gemiddelde mens niet weet dat de meeste wapens uit de USA en het voormalige Sovjetunie afkomstig is en was gefinancierd...

martini
21-03-2006, 13:55
Goeie film die t moet hebben van het verhaal. Mooie uitgave ook al hadden de extra's ook op de 1ste disc gepast.

The Scratcher
21-03-2006, 14:08
Film die me goed heeft weten te boeien en me tot het einde heeft vastgehouden. Visueel ook erg mooi en goed gedaan. [spoiler:a1ff73e7e6]Vooral in het begin waar een kogel gevolgd wordt vanaf de fabricage tot aan z`n "eindbestemming", het hoofd van een kind, was een huzarenstukje wat mij betreft en zet tot nadenken[/spoiler:a1ff73e7e6] Cage speelt z`n rol ook met verve en overtuiging als een egoistische kl@@tzak die alleen maar uit is op money maken en de kick van de deals zonder ook maar enigzins de consequenties van zijn handelen in te zien. Sterker nog, het laat hem volkomen koud ook nog.

Wat mij betreft één van de betere films van afgelopen jaar! :bier: (y)

Maarten van Krimpen
21-03-2006, 15:40
Niet superspeciaal, maar wat ik goed vond aan deze film was dat Niccol door een simpel verhaal een groot publiek wist aan te spreken over een probleem dat niet mag worden onderschat.

Troy
21-03-2006, 19:25
tis nu wel overduidelijk dat iedereen anti-Bush is en anti-USA :roll: alsof dat gegeven niet duidelijk is en alsof de gemiddelde mens niet weet dat de meeste wapens uit de USA en het voormalige Sovjetunie afkomstig is en was gefinancierd...
Overschat de mensen niet. Als niet af en toe een anti-USA boodschap in een film voorkomt, gaat men denken dat de "anti-USA hype dan wel voorbij zal zijn". Om de boodschap 'er in te houden' moeten er films zijn waarin hij naar voren komt.

Dennis Oosterhuis
21-03-2006, 21:24
Ik vond het een erg leuke film met zo nu en dan echt schitterende/memorabele scene's.
Deze komt er bij mij dan ook zeker in 8) :wink:

Hier hetzelfde :!:

Same here! :D

Swanski
22-03-2006, 02:22
tis nu wel overduidelijk dat iedereen anti-Bush is en anti-USA :roll: alsof dat gegeven niet duidelijk is en alsof de gemiddelde mens niet weet dat de meeste wapens uit de USA en het voormalige Sovjetunie afkomstig is en was gefinancierd...
Overschat de mensen niet. Als niet af en toe een anti-USA boodschap in een film voorkomt, gaat men denken dat de "anti-USA hype dan wel voorbij zal zijn". Om de boodschap 'er in te houden' moeten er films zijn waarin hij naar voren komt.

tsja ik kijk dan ook meer films dan nieuwsberichten en wellicht dat ik dan een vertekend beeld heb :wink:

hoe dan ook, ik vond dat dus iig een minder uit de lucht vallend stuk uit de film, maar ik begrijp wat je bedoelt.... (is Michael Moore dan niet wat dat betreft beter?)

chimera01
22-03-2006, 08:52
Een slappe film met moralistische trekjes die te niet gedaan worden door materialistische aspecten. En uiteindelijk laat de film nog eens zien hoe cool wapenhandelaar zijn is.

Cage was middelmatig, verhaal was slap (zichzelf op de schouders kloppend veelvuldig) en buiten de start van de film kon het geheel mij niet boeien.
Ik hoop dat ze nog eens een goede film maken over het onderwerp wapenhandelaar en niet nog zo'n halfbakken poging doen als Lord of War is.

Berlips
22-03-2006, 12:22
Ik haat steelcases (net als die clickboxes van warner)...

Ik hoop dat ze daar weer snel vanaf stappen..!

Jeroen D
22-03-2006, 12:25
Ik haar steelcases (net als die clickboxes van warner)...

Ik hoop dat ze daar weer snel vanaf stappen..!

Mijn idee :wink:
Ik hoop niet dat nog meer maatschappijen deze afzichtelijke dingen gaan uitbrengen............

Roy Langeveld
24-03-2006, 18:14
tis nu wel overduidelijk dat iedereen anti-Bush is en anti-USA :roll: alsof dat gegeven niet duidelijk is en alsof de gemiddelde mens niet weet dat de meeste wapens uit de USA en het voormalige Sovjetunie afkomstig is en was gefinancierd...
Overschat de mensen niet. Als niet af en toe een anti-USA boodschap in een film voorkomt, gaat men denken dat de "anti-USA hype dan wel voorbij zal zijn". Om de boodschap 'er in te houden' moeten er films zijn waarin hij naar voren komt.

tsja ik kijk dan ook meer films dan nieuwsberichten en wellicht dat ik dan een vertekend beeld heb :wink:

hoe dan ook, ik vond dat dus iig een minder uit de lucht vallend stuk uit de film, maar ik begrijp wat je bedoelt.... (is Michael Moore dan niet wat dat betreft beter?)
Het punt is gewoon dit: Bush is door het Amerikaanse publiek gekozen tot de machtigste man ter wereld, en de hele wereld denkt nu zo'n beetje dat ze daar als één man achter hem aanlopen. Terwijl toch minstens een derde van de Amerikanen, hoofdzakelijk het meer vooruitstrevende deel, tégen hem gestemd heeft. Velen zijn het zelfs zwaar met hem oneens. Een groot deel van die groep bevindt zich in Hollywood. Om te laten zien dat niet iedere Amerikaan zo bekrompen en conservatief is, dragen ze dat ook in hun films uit. Het is geen toeval dat George Clooney nu met Good Night, and Good Luck komt, een film die de vrijheid van meningsuiting en het zwart-wit beleid van de politiek aan de kaak stelt. Clooney heeft zelfs in een interview gezegd dat hij zich dood zou schamen als over 30 jaar zou blijken dat hij niet op Bush' zwarte lijst heeft gestaan.
Het is wel veelzeggend dat Lord of War met buitenlands geld gemaakt moest worden, omdat geen enkele Amerikaanse studio er geld in wilde steken. Ik vind de film als misdaad-satire (wat de film IMO het beste omschrijft) zeer scherp en onderhoudend. Cage speelt natuurlijk een onmens en rotzak van de eerste orde, maar stiekem zijn dat vaak de interessantste mensen waar je bewondering voor hebt. Dat op het einde [spoiler:f9723fb099]nog aan de regering gerefereerd wordt[/spoiler:f9723fb099] vond ik helemaal niet uit de lucht vallen, want Nicholas Cage [spoiler:f9723fb099]belt gedurende de hele film toch al steeds met een lobbyist en een militair?[/spoiler:f9723fb099]
Goed, puntig script ook. Het is opvallend hoe regisseur/scenarist Andrew Niccol altijd met de vage grens tussen 'echt' en 'kunstmatig' speelt, net als in Gattaca, The Truman Show, S1m0ne en The Terminal. Qua thematiek is de man uiterst standvastig, en van mij mag hij meer van dit soort scripts/films maken.
8,0/10.0

Marcel den Haan
24-03-2006, 18:32
Ik heb de film in de bioscopen niet gezien maar daar scheen ie te eindigen met een boodschap in tekstvorm over de wapenhandel anno nu. Dat heb ik op deze DVD uitvoering toch echt gemist. Iemand die dit kan bevestigen?

Roy Langeveld
27-03-2006, 10:03
Ik heb de film in de bioscopen niet gezien maar daar scheen ie te eindigen met een boodschap in tekstvorm over de wapenhandel anno nu. Dat heb ik op deze DVD uitvoering toch echt gemist. Iemand die dit kan bevestigen?
Ik kan het bevestigen noch ontkennen (heb de film niet in de bioscoop gezien), maar het zou me niets verbazen. Dit was namelijk ook het geval bij U-571: in de bioscoop eindigde de film met een paar schermteksten over de ware loop van de geschiedenis rond het bemachtigen van de Enigma; dit werd door de Engelsen gedaan en niet door de Amerikanen, zoals de film suggereert. Waarschijnlijk zijn deze teksten destijds haastig toegevoegd vanwege de controverse die hierdoor ontstond. Op DVD ontbreken deze teksten.

Philippe
27-03-2006, 10:35
Ik heb de film in de bioscopen niet gezien maar daar scheen ie te eindigen met een boodschap in tekstvorm over de wapenhandel anno nu. Dat heb ik op deze DVD uitvoering toch echt gemist. Iemand die dit kan bevestigen?

Ik kan dit inderdaad bevestigen.

In de bioscoop eindigde de film met de boodschap dat de grootste wapenhandelaren o.a. de VS en Groot-Brittannië zijn (samen met nog een paar landen die ik vergeten ben), tegelijk ook permanente leden van de VN Veiligheidsraad.

Die boodschap ontbreekt dus op de dvd-release.

Hankster
30-03-2006, 09:06
waarom dat dan weer? Door kritiek van die landen?

mac
26-04-2006, 01:07
Ja, VS, Frankrijk, GB, Rusland, China. Dit zijn dus de 5 permanente leden van de VN. Waarschijnlijk ook de rede dat de wapenembargo's niet altijd even effectief zijn..

Ik vind de steel case wel mooi trouwens, heb hem zelf :) , ik vind alleen de extra's wel een beetje matig. Met zo'n onderwerp zou je nog wel een docu verwachten oid, of duidelijk de meningen of onderzoeken van de regisseur of Cage, maar helaas.

SuperDre
23-06-2006, 21:28
De reden dat dit de 1.78:1 versie is, is dat deze veel goedkoper in te kopen is dan de 2.35:1 versie. dit is namelijk de breedbeeld tv versie (die op zenders als voormalig canal+ werden uitgezonden).. Ik wordt hier gewoon een beetje misselijk van dat genep van DFW..

Fikret
03-07-2006, 15:22
Heb de Filmpakker versie gahaald omdat er teveel prijsverschil zat tussen de steelcase (€20,-) en de DFW (€7,50) versie.

SuperDre
03-07-2006, 17:49
Heb de Filmpakker versie gahaald omdat er teveel prijsverschil zat tussen de steelcase (€20,-) en de DFW (€7,50) versie.

maak daar maar 3 euro en een bietje van bij de mediamarkt.. ;)

Rotterdam5314
18-07-2006, 08:48
goeie film maar ben niet echt objectief genoeg denk ik
ik hou heel erg veel van misdaad films en geniet er dus ook meer van en aangezien ik er heel wat heb gezien geef ik deze een 7,5

zeg er wel eerlijk bij dat de film veel beter had gekund

Dennis Kuijper
21-10-2006, 22:11
Geen bijzondere maar best aardige film om te zien. De vertelwijze deed me erg denk aan films van Scorsese met die voice-over erbij. Visueel ziet het er wel mooi en gelikt uit en Cage is gewoon lekker op dreef,ik heb altijd wat moeite met Ethan Hawke,hij weet mij op een of andere manier nooit echt te overtuigen in z,n rollen. Wat me ook tegen de borst stuite in de film was dat op het einde[spoiler:b3408becc4] z,n vrouw ineens op onderzoek uitgaat,en dan dat container slotje,mijn hemel,wie gelooft dit[/spoiler:b3408becc4]Maar goed,dat nemen we maar voor lief dan. Een tikje aan de te lange kant wat de aandacht kan doen verslappen. 7/10

Fokkeyou
28-10-2006, 17:32
Heb de steelcase versie sinds gisteren ein-de-lijk in mijn collectie. Ik vond EUR.20,- te veel en hij is nu eindelijk verkrijgbaar voor EUR.10,-. Dat is een prijsje naar mijn hart :D

Kees Hoekerd
04-03-2007, 13:38
Zeer sterke film met een prima Cage, zoals wel vaker. Vol hilarische zwarte humor, maar ook met keiharde gruwel-daden. Dat Cage een hufter speelt, werd erg duidelijk toen hem werd gevraagd waarom die niet stopte: I'm good at it.