PDA

Bekijk de volledige versie : Metroplois (Fritz Lang)



ToyBoy
21-03-2006, 10:14
Ok ik ben even de weg kwijt... Er zijn een hoop versies van deze film en (haast) even zoveel dvd-uitgaves.

Kan iemand mij vertellen wat de beste keus is? Ik dacht zelf Eureka (Masters of Cinema) maar die hebben ook weer een reissue uitgebracht?

HELP :)

Paul H.
21-03-2006, 10:32
Ik heb even een stuk geknipt van dvdcompare.net

OVERALL: Draw
R2 UK Eureka SE, R2 France SE, R2 German UFA SE, and R0 Australian SE releases have the edge for having the extras on a second disc, and using more space for the feature (French, German and new UK SE editions feature the original German intertitles and multilanguage menus, but are otherwise identical - R4 has some Bonus Trailers). Note that the new R2 SE also contains an extensive Collector's Booklet. R1 "Kino" comes second, featuring the same extras, but fitting everything onto one disc.
These all feature a state of the art restoration of the film (by the Murnau Foundation) along with an Audio Commentary, interesting extra features and the most complete version of the film.

Kijk voor meer informatie daar.

wiljan
21-03-2006, 10:49
Ik heb zelf de Masters of Cinema uitgave, en moet zeggen dat deze erg netjes is. Goed beeld, en een aantal interessante extra's op de 2e disc.

BASIL
21-03-2006, 12:08
Ik heb de Kino Video (Z1) versie en die is uitstekend. Het is de beste versie die momenteel op de markt verkocht wordt.Het is de "Restored Authorized Edition". En bied een 5.1 geluidspoor. :wink:

Toon_1
21-03-2006, 17:44
Over het algemeen is men van mening dat de Masters of Cinema uitgave het beste is.

Richard B.
21-03-2006, 18:05
Ik heb even een stuk geknipt van dvdcompare.net

OVERALL: Draw
R2 UK Eureka SE, R2 France SE, R2 German UFA SE, and R0 Australian SE releases have the edge for having the extras on a second disc, and using more space for the feature (French, German and new UK SE editions feature the original German intertitles and multilanguage menus, but are otherwise identical - R4 has some Bonus Trailers). Note that the new R2 SE also contains an extensive Collector's Booklet. R1 "Kino" comes second, featuring the same extras, but fitting everything onto one disc.
These all feature a state of the art restoration of the film (by the Murnau Foundation) along with an Audio Commentary, interesting extra features and the most complete version of the film.

Kijk voor meer informatie daar.

Er zijn inderdaad een aantal uitgaves die vrijwel hetzelfde zijn en die allemaal gebaseerd zijn op de voortreffelijk Duitse dvd van de Murnau Stiftung. De MoC is de meest bekende van al die versies en die is denk ik ook het makkelijkst en het goedkoopst te verkrijgen.

Dopamine
21-03-2006, 20:29
Komt daar nou eigenlijk ooit nog een Criterion van? Zou wel moeten vind ik!

Richard B.
21-03-2006, 20:53
Komt daar nou eigenlijk ooit nog een Criterion van? Zou wel moeten vind ik!

Weinig kans. Er bestaan al goeie uitgaven van deze film op DVD en ik denk niet dat het Criterion zou lukken om een betere master te creeren dan de Duitsers. Sowieso is er weinig kans dat men nog meer van het ontbrekende materiaal terugvindt, wat heel misschien een reden zou kunnen zijn voor een nieuwe (Criterion) uitgave.

Toon_1
22-03-2006, 01:09
Komt daar nou eigenlijk ooit nog een Criterion van? Zou wel moeten vind ik!

waarom, de MoC uitgave kan men toch niet veel beter meer doen.

Swanski
22-03-2006, 01:55
zorg iig dat je de uitgave haalt met de orginele soundtrack, dus met de muziek de Duitse componist: Gottfried Huppertz

prachtige muziek en zijn muziek was zoals het hoorde bij de film. aangezien het een film is zonder dialoog heel belangrijke factor!

wiljan
22-03-2006, 08:40
zorg iig dat je de uitgave haalt met de orginele soundtrack, dus met de muziek de Duitse componist: Gottfried Huppertz

prachtige muziek en zijn muziek was zoals het hoorde bij de film. aangezien het een film is zonder dialoog heel belangrijke factor!

Er was toch ook een versie met rock als score? Lijkt me ook wel interessant om te zien, zou die nog ergens te krijgen zijn?

chimera01
22-03-2006, 08:45
zorg iig dat je de uitgave haalt met de orginele soundtrack, dus met de muziek de Duitse componist: Gottfried Huppertz

prachtige muziek en zijn muziek was zoals het hoorde bij de film. aangezien het een film is zonder dialoog heel belangrijke factor!

Er was toch ook een versie met rock als score? Lijkt me ook wel interessant om te zien, zou die nog ergens te krijgen zijn?

Ja die versie is net zo leuk als de Godfather remake met Adam sandler in de hoofdrol. :roll:

rrrick
22-03-2006, 09:58
De 'rock' versie waar je het over hebt is de Giorgio Moroder versie uit 1983. Giorgio Moroder was op dat moment voornamelijk bekend als producer van elektonische dansmuziek. Muziek toevoegen was echter niet het enige dat hij deed. Hij maakte er een flinke reconstructie/restauratie van, ondermeer door scenes toe te voegen (oorspronkelijke scenes, maar ook nieuwe!) en scenes te verwijderen.
Al met al een zeer omstreden versie, maar wel eentje die Metropolis opnieuw op de kaart zette, dus in die zin behoorlijk belangrijk.
Deze versie is niet op dvd verkrijgbaar, schijnen ook geen plannen voor te zijn.

ToyBoy
22-03-2006, 10:41
zorg iig dat je de uitgave haalt met de orginele soundtrack, dus met de muziek de Duitse componist: Gottfried Huppertz

prachtige muziek en zijn muziek was zoals het hoorde bij de film. aangezien het een film is zonder dialoog heel belangrijke factor!

Thanks, dan wordt het de MoC. Staat mooi bij Sunrise en straks nog Punishment Park.

Bedankt voor de info allemaal. Toch geen overbodige vraag dus....:)

Swanski
23-03-2006, 00:56
zorg iig dat je de uitgave haalt met de orginele soundtrack, dus met de muziek de Duitse componist: Gottfried Huppertz

prachtige muziek en zijn muziek was zoals het hoorde bij de film. aangezien het een film is zonder dialoog heel belangrijke factor!

Thanks, dan wordt het de MoC. Staat mooi bij Sunrise en straks nog Punishment Park.

Bedankt voor de info allemaal. Toch geen overbodige vraag dus....:)

no problem, klassieke muziek (vooral de lange opening en het ontroerende einde) hebben echt een toegevoegde waarde in het verhaal en ik zou dan absoluut niet versies met de latere soundtracks kopen (tenzij je meerdere wilt hebben natuurlijk)

en dat voor iemand die wel naar klassiek kan luisteren maar ook naar Hip Hop en Rock :D

Dennis Kuijper
23-03-2006, 11:26
Giorgio Moroder
De man achter de muziek in Scarface :P