PDA

Bekijk de volledige versie : Videobanden naar DVD kopieeeren



misterfun
21-03-2006, 18:08
Ik heb eeb stapel vakantie videobanden en die wil ik graag naar DVD's kopieeren. Dit voor het behoud van de films want ik merk dat de banden behoorlijk slechter beginnen te worden.

Kan iemand me een beetje verder helpen hoe ik dit doe ?

Of weet iemand een site met liefst een nederlandstalige uitleg.

Alvast bedankt.

bosmeneer
21-03-2006, 19:57
Wat voor digitale recorder heb je nu of ben je van plan aan te schaffen? Ik spreek niet uit ervaring, maar volgens mij kun je op diverse DVD/HD-recorders de video aansluiten. Dan lijkt mij daarna het wegschrijven op een DVD een koud kunstje (1-op-1-kopiƫren dus).

Optie is ook om je videospeler te koppelen aan een firewire-kaart (op de pc). Software erbij en je kan de films ook bewerken. Daarna kun je het branden naar DVD.

De laatste optie is misschien omslachtig (en je moet er de tijd voor nemen), maar je hebt dan mogelijkheden voor het bewerken en opslaan.


Wat heb je en wat heb je er nog voor over? t Blijft een kosten/baten-afweging ;)

SpaaiK
21-03-2006, 20:29
Kan je die dingen nergens binnenbrengen bv bij een foto ontwikkelaar (ik zeg maar wat?)?

Ik heb er hier ook nog enkele liggen waar alle samenvattingen van KFCV Geel opstaan toen ze nog in eerste klasse speelden, zou zonde zijn moesten die beelden met de jaren naar de klote gaan.

Cor van S.
21-03-2006, 20:55
Als je een DVD Recorder en een videorecoder hebt lukt het

Via de ene scart de film afspelen op je tv via de andere scart opnemen op je DVD Recorder

Zal denk ik niet de beste kwaliteit worden maar is wel heel simpel

Rianne T.
22-03-2006, 12:49
Als je er echt niet uit komt, dan zou je ze bijvoorbeeld naar de hema kunnen brengen. Ik denk wel dat daar een leuk prijskaartje aan zit