PDA

Bekijk de volledige versie : Anthony Gallo A' Diva speakers



Ha1960
24-03-2006, 21:10
Hallo,

Na wat tips op dit forum, ben ik geinteresseerd geraakt in de speakers van Anthony Gallo.Ik heb de website al bezocht en nu is mijn oog gevallen op de A ' Diva satelietspeakers.Het is nu zo dat ik o.a. op zoek ben naar surroundspeakers in een 5.1 opstelling.Het moeten speakers zijn die compact zijn, een mooi design hebben en zowel een goed stereo- als surroundgeluid kunnen voortbrengen. Ik wil ze op vloerstandaards gaan gebruiken misschien als fronts ( ben ik nog niet uit ) maar zeker als rears.Volstaan deze speakers eigenlijk als fronts als je een vergelijking trekt met mijn huidige Audiolab ( Thesis )front vloerstaanders.Ik twijfel :?: dus nu of ik mijn Audiolab zal vervangen.Kan me bijna niet voorstellen dat de A' Diva bolletjes als fronts dezelfde power kunnen voortbrengen.Als ik besluit om mijn Audiolabs als fronts te behouden, vraag ik me af of ze met de A' Diva als rears samen kunnen gaan. Een van mijn vragen is nu of iemand ervaring heeft met de A ' Diva speakers en in het bijzonder de prestaties als fronts.Zou ik nu ook de center en sub van Gallo erbij moeten combineren of kan ik b.v. ook voor een REL sub kiezen.
Welke A/V Receiver zou bij een audiolab/A ' Diva combinatie of enkel bij een A' Diva surroundset goed kunnen passen? Alle tips welkom !

Johan van den D.
25-03-2006, 07:32
Op al je vragen kan eigenlijk geen passend antwoord of advies worden gegeven.
Eén middag zelf gaan luisteren is meer waard dan 1000 tips hierzo, het bekende advies dus.
Ik kan jouw Audiolab speakers niet en kan dus alleen wat zeggen over de Gallo,s.
Deze speakers klinken zeer goed met betrekking tot hun formaat.
Een gehele 5.1 set met Gallo,s zal dus zeker indrukwekkend gaan klinken maar of ze beter presteren dan je Audiolabs kan ik dus niet zeggen.


Zou ik nu ook de center en sub van Gallo erbij moeten combineren of kan ik b.v. ook voor een REL sub kiezen. Je center moet echt van hetzelfde merk en serie zijn als je fronts anders krijg je teveel afwijking in je frontstage wat zeer hinderlijk kan zijn.
Voor de sub maakt het niet uit zolang je maar een goede gebruikt en de Rel zou je dus kunnen behouden.

Voor de versterking zijn er uiteraard vele mogelijkheden en ook dit zal je zelf (gezien je eigen smaak) moeten ondervinden.
Binnen een relatief laag budget vind ik Cambridge Audio wel een kanshebber icm de Gallo,s.

Nadeel is dat A.G niet echt veel verkoop punten heeft in NL. :!:

invocator martyrii
25-03-2006, 08:47
In Roosendaal (NB) zit Bestbios (www.bestbios.nl)

Zij verkopen en repereren A.G.!

Johan van den D.
25-03-2006, 11:00
Ok maar komt de TP uit die omgeving ?

Ha1960
25-03-2006, 17:50
Roosendaal is een beetje uit de richting voor mij,( Leiden).Via de website music-matters.org heb ik o.a. dealers in Den Haag,Zoetermeer en Leidschendam gevonden van A.G. Bij een van deze kan ik wel een bezoekje wagen.
Wat me wel opvalt, dat er weinig gebruikerservaringen te vinden zijn over de Gallo speakers.Wat kan hiervan de reden zijn ? Lijken me toch kwaltatieve goede speakers en een mooi design ook nog.
Bedankt ieder geval voor de reacties en het bekende advies om gewoon te gaan luisteren. :wink:

Johan van den D.
26-03-2006, 08:46
Wat me wel opvalt, dat er weinig gebruikerservaringen te vinden zijn over de Gallo speakers.Wat kan hiervan de reden zijn ? Dat komt omdat het merk relatief onbekend is in NL. (en volgens mij ook nog niet zo lang leverbaar maar dat weet ik niet zeker)
Ik denk dat zelfs 95% hier op het forum het merk niet kan en 99% ze nooit heeft gezien of gehoord.

Onbekend dus maar daarom niet slecht.