PDA

Bekijk de volledige versie : Audio gedeelte dvd recorders



jellese
26-03-2006, 15:49
Omdat ik voornamelijk muziek dvd's afspeel, vindt ik het audio gedeelte minstens zo belangrijk als de grote van de harde schijf o.i.d. Normaliter koop je dan een standaard dvd speler, maar omdat de VHS het begeven heeft, wil ik deze 2 wensen combineren. Ik ben dus op zoek naar een dvd recorder met minimaal 80GB schijfruimte, DTS en die erom bekend staat dat het audiogedeelte TOP is. Wie is er net zo kritisch als mij betreffende audio?

Alexander D
26-03-2006, 17:12
Als je echt kritisch bent vind ik dat je geen dvdrecorder moet gebruiken om van het geluid te genieten. :wink:

jellese
26-03-2006, 17:48
Nu, dan heb je niet goed gelezen. Er staat dat ik voornamelijk muziek dvd's speel, volgens mij gebruik je daar een dvd speler voor......

Alexander D
26-03-2006, 17:57
Nu, dan heb je niet goed gelezen. Er staat dat ik voornamelijk muziek dvd's speel, volgens mij gebruik je daar een dvd speler voor......

Daar gebruik je een dvd SPELER voor ja maar jij schreef in je eerste post:


Ik ben dus op zoek naar een dvd recorder met minimaal 80GB schijfruimte, DTS en die erom bekend staat dat het audiogedeelte TOP is.

Wat heb ik precies verkeerd gelezen? Zoek je een recorder of een speler om van je muziek te genieten?

jellese
26-03-2006, 19:44
Nou, verkeerd begrepen dan misschien, wellicht ben ik niet duidelijk genoeg. De combinatie van een defecte VHS en de aanschaf van een dvd speler wil ik graag combineren in een apparaat, met een zo goed mogelijk audio geluid. Het zal toch niet zo zijn dat het geluidsgedeelte van alle dvd-recorders gelijk is? Alvast bedankt voor de reactie.

jollykart
26-03-2006, 22:03
Nou, verkeerd begrepen dan misschien, wellicht ben ik niet duidelijk genoeg. De combinatie van een defecte VHS en de aanschaf van een dvd speler wil ik graag combineren in een apparaat, met een zo goed mogelijk audio geluid. Het zal toch niet zo zijn dat het geluidsgedeelte van alle dvd-recorders gelijk is? Alvast bedankt voor de reactie.

Nee dat is zeker niet gelijk, maar over het algemeen wel minder dan bij een dvd-SPELER. Het gaat er dus om wat jij TOP vindt. Dus gaat het jou om een zo goed mogelijk geluid of om een zo goed mogelijk geluid uit een DVD recorder? Zo te lezen gaat het jou om het laatste. Misschien is het dan handig dat je je huidige set beschrijft. Hierdoor krijgen de lezers een idee wat jou definitie van Top is, ook een budget kan helpen.

jellese
27-03-2006, 11:45
Ja, dat is inderdaad een goed idee. De digitale versterker high end is van Kenwood KRF-v77730, de luidsprekers zijn de Kef Q9 als center en de Monitor Audio Bronze B4 als front en rear. Bij lange na niet de duurste set, wel ietsje meer dan een middenklasse denk ik. Budget voor de dvd recorder is ongeveer 750 euro.

JaBe
27-03-2006, 18:50
Je zou ook de DVD-recorder digitaal kunnen aansluiten op de Kenwood, of is zoiets niet mogelijk.

Jan

jellese
27-03-2006, 19:50
Geen idee, maar de dvd blijft de basis, daar zal de geluidskwaliteit volgens mij niet van veranderen.

A3aan
28-03-2006, 15:05
Nee, je moet dus een goede lezer hebben.

Wat wel van belang is: een goede DAC (Digitaal-analoog-converter).

Betere DVD-spelers hebben (over het algemeen) betere DAC's. Maar ook goede AV-receivers hebben goede DAC's.
Hiermee kun je dus ook kiezen. Heb je een goede AV-receiver en een 'gewone' dvd-speler, sluit dan je dvd-speler digitaal aan, zodat de receiver het vertaalwerk doet.
heb je een prima dvd-speler en een gewone AV-receiver, sluit dan de dvd-speler analoog (met 6 kabeltjes ofzo) aan op de receiver zodat de dvd-speler het vertaalwerk doet.