PDA

Bekijk de volledige versie : Monty Python & the Holy Grail



Smitters
19-03-2002, 10:27
Eindelijk, kocht hem gister bij Van Leest ... de R2-UK versie ... dubbel DVD ... kreeg trouwens 25% korting op mijn tweede aankoop (In the Name of the Father) ... € 32 + € 28 • 75% = € 53 (oftewel 11,7% korting)
De DVD van MP&HG is werkelijk super volledig, beeldkwaliteit is opgepoetst en uit de beschikbare geluidsmateriaal is naar mijn weten uit alles gehaald ... voor een film gemaakt in 1974 niet slecht ...
Zijn er mensen die ook het genoegen hebben deze schijven in bezit te hebben? Wat vinden jullie van dit langverwachte ultime humor-werk?

Richard B.
19-03-2002, 22:25
Ik heb 'm ook en ik moet zeggen dat ie super is! Het lijkt haast wel of ze bij deze release een beetje 'overgecompenseerd' hebben voor de dramatisch slechte R2-releases van The Life of Brian en andere 'Python-gerelateerde' titels zoals Erik the Viking en Time Bandits. Nou ik deze heb zit ik er sterk over te denken om ook tot aanschaf van de (vergelijkbaar goede) Criterion-editie van 'The Life of Brian' over te gaan om de Python-collectie te vervolmaken. :)

Richard

Patrick van Nassau
20-03-2002, 07:10
Ik zag hem gisteren bij FRS staan. Met moeite kon ik mezelf bedwingen. Eigenlijk wil ik wachten tot de R2 NL-versie uitkomt.
Maar of ik dat volhoud.....

Jeroen Driessen
20-03-2002, 09:05
Ik zag hem gisteren bij FRS staan. Met moeite kon ik mezelf bedwingen. Eigenlijk wil ik wachten tot de R2 NL-versie uitkomt.
Maar of ik dat volhoud..... Eigenlijk is zulke Engelse humor niet te vertalen he... Ik denk dat ik de Uk versie eens ga bestellen, maar eerst even aan de financiën denken :(

Mark_vdH
20-03-2002, 18:51
Een vraagje (ik weet dat het een onzinvraag is, maar toch....):

Als de film begint, wat is dan de eerste "Zweedse" ondertitel?
Het hoort namelijk eigenlijk:

Mønti Pythøn ik den Hølie Grãilen

te zijn, maar op de Amerikaanse release is deze sub om niet bekende redenen weggelaten.


P.S. het beeld van de (R0) Criterion van Life Of Brian is niet zo geweldig als dat van deze release, maar het commentaar (2 tracks, ik heb er pas eentje beluisterd) en de docu zijn zeer interessant, evenals de deleted scenes.

P.P.S. De commentaartracks van deze discs zijn ook van Criterion, die deze film ooit op Laserdisc heeft uitgebracht.

Edwin V
21-03-2002, 07:06
Ik zag hem gisteren bij FRS staan. Met moeite kon ik mezelf bedwingen. Eigenlijk wil ik wachten tot de R2 NL-versie uitkomt.
Maar of ik dat volhoud..... Wanneer komt ie?

Richard B.
21-03-2002, 10:05
Ik zag hem gisteren bij FRS staan. Met moeite kon ik mezelf bedwingen. Eigenlijk wil ik wachten tot de R2 NL-versie uitkomt.
Maar of ik dat volhoud.....

Je zult zien dat ze bij de NL-versie weer gaan snijden in de commentaartracks of in de subtitles (die bij deze film een hele hoge amusementswaarde hebben). Ik ben blij dat ik de UK-editie aangeschaft heb.

Richard

BrianB
21-03-2002, 20:17
Ik zag hem gisteren bij FRS staan.
Voor hoeveel lag hij daar?

barbara
21-03-2002, 20:57
jongens,
hij kost 31,99 en is zowel bij vanL als frs alleen beperkt in UK-versie verkrijgbaar ...