PDA

Bekijk de volledige versie : Bekabeling advies



Valderama
28-03-2006, 09:17
Graag zou ik jullie advies willen over het volgende:

Zie signature> Mijn Xbox360 zit momenteel aan mijn Samsung tv aangesloten middels de bij het premium pakket bijgeleverde component kabel.

Mijn dvdspeler zit middels een scart kabel op de RGB scart aansluiting van de tv aangesloten. Het was een kabel van een eurootje of 35. Ben even het merk kwijt.

Nu heeft mijn Samsung maar 1 component aansluiting. Is het beter om mijn dvdspeler ook via component aan te sluiten? Zal ik op mijn tv een aardig verschil kunnen zien?

Zo ja, dan hoop ik snel over een HDMI kabel te kunnen beschikken (zijn volgens mij nog niet uit) om de Xbox360 via HDMI aan te sluiten en de dvdspeler via component.

A3aan
28-03-2006, 14:28
in principe is RGB beter dan composiet, dus laat rustig zo aangesloten.

Valderama
28-03-2006, 14:35
A3aan: ik meen altijd te hebben vernomen dat component minimaal even goed zou moeten zijn?

Ik ben er zojuist achter gekomen dat mijn receiver 2 composiet ingangen heeft waardoor ik dus totdat er een HDMI kabel voor de Xbox360 is ik beide apparaten via mijn receiver naar mijn tv kan verbinden.

Peter Porrio
28-03-2006, 15:17
A3aan: ik meen altijd te hebben vernomen dat composiet minimaal even goed zou moeten zijn?

Ik ben er zojuist achter gekomen dat mijn receiver 2 composiet ingangen heeft waardoor ik dus totdat er een HDMI kabel voor de Xbox360 is ik beide apparaten via mijn receiver naar mijn tv kan verbinden.

Ik denk als je beide apparaten (Xbox 360 en DVD speler) via je reciever laat lopen, dat het voordeel van een beter beeld weg is.

Ik weet niet of jouw reciever een progressive signaal naar buiten geeft via de componentaansluiting. Zo niet, dan zou ik het zeker lekker laten zoals het is.

Alleen een DVD speler die progressive uitstuurt en rechtstreeks via een componentkabel met je TV is verbonden, zou een verbetering kunnen opleveren t.o.v. je huidige situatie.

Acoster
28-03-2006, 15:21
Volgens mij worden hier 2 dingen door elkaar gehaald.
Je hebt composiet-aansluitingen en component-aansluitingen !!

Composiet is niet aan te raden, dan is SCART beter. Component is in principe de beste aansluiting, maar ik denk niet dat je een groot verschil zult waarnemen tov. scart.

A3aan
28-03-2006, 19:25
A3aan: ik meen altijd te hebben vernomen dat component minimaal even goed zou moeten zijn?Ja, sorry, had in de haast even verkeerd gelezen. Component is beter dan RGB, composiet is minder.

En SCART is niet beter of slechter dan RGB of composiet. Scart bestaat in een composiet-uitvoering (die net zo goed is als composiet) en in een RGB-uitvoering (die net zo goed is als RGB).

Via je receiver, in my humble opinion is het 'verlies' van beeld via de receiver te laten lopen minimaal, zo niet verwaarloosbaar. Maar daar denken anderen heeeeeeel anders over. Dus beslis dat maar zelf.