PDA

Bekijk de volledige versie : Problemen Philips DVDR 520 H



LeroySmith
29-03-2006, 11:18
Sinds het najaar van 2004 ben ik in het bezit van bovenstaande Hard disk recorder. Na aanvankelijk veel plezier gehad te hebben in de eerste paar weken kwam er uiteindelijk een mankement aan het licht. De op de harde schijf opgenomen programma's waren niet meer te bekijken omdat na enkele minuten de laser bleef hangen en versprong naar het einde.

Ik had hem bij de Harense Smid in Veenendaal gekocht en er ook (gelukkig) extra garantie bij gekocht. Ik heb hem weggebracht en na enkele weken kreeg ik het bericht dat hij kon worden opgehaald. Wat bleek; ze hadden hem uiteindelijk omgeruild voor een nieuw exemplaar van hetzelfde type. Wel mooi al m'n data kwijt ondanks het verzoek dit veilig te stellen.

Blij weer van een recorder voorzien te zijn de boel thuis aangesloten en weer enige weken kijkplezier gehad en veel opgenomen en op DVD gebrand. Echter na enige tijd accepteerde de recorder de door hemzelf opgenomen DVD's niet meer. Steeds kreeg ik de melding "ongeldige disk". Ook blijken de opgenomen DVD's op andere recorders te haperen. Na een tijdje kijken blijft het beeld stilstaan (terwijl het geluid soms verder gaat). Kortom; de tweede recorder uit dezelfde stal die mij min of meer in de steek laat. Ik durf hem ook niet goed terug te brengen uit angst weer data kwijt te raken én een lange tijd zonder te zitten.
Iemand met soortgelijke problemen, en/of suggesties?