PDA

Bekijk de volledige versie : Help me!



DKNY
19-03-2002, 16:33
Beste mensen,

wil een dvd-speler kopen. Maar je raadt het al, ik weet niet echt welke.
Heb wel een paar voorkeuren en dat zijn:
- Regiovrij, macrovisionvrij en RCE-vrij.
- Geen Sony, want die zijn bijna nooit regiovrij te koop.

Ik zat eigenlijk te kijken naar een DV-545 of een DV-747a, beide van pioneer. De laatste is toch wel vrij uitgebreid, denk?

Wat zeggen jullie ervan, of moet ik nog w8ten met kopen, zeg maar wat.

Groet,

DKNY

Harry stadman
19-03-2002, 16:44
Ik weet niet of je haast hebt, maar er komen al weer nieuwe technieken om de hoek kijken en het dvd-forum is er ook nog niet uit welke techniek ze nu moeten omarmen.
zo komt er de blue-ray en een nieuwe niet backwards compatible red laser standaard van het dvd-forum gebaseerd op waarschijnlijk mpeg4.blue ray wordt wel backwards compatible met mpeg2 maar die andere standaard dus niet!kun je je discs die je nu koopt dus niet op afspelen. Vandaar dat de meeste dvd.nl leden niet begrijpen waarom het dvd-forum voor een andere decoding kiest die niet backwards compatible is, waar meestal door dit soort forums geeist wordt dat nieuwe technologie juist wel backwards compatible moet zijn.

Dus, in dat opzicht zou ik niet een erg dure speler aanschaffen als je over 1 of 2 jaar toch weer moet vervangen.

qua kwaliteit zijn de meeste spelers van de bekende merken vanaf een euro of 300 wel redelijk tot goed.

DKNY
19-03-2002, 16:48
Daarom zette ik erook bij, want ik weet wel dat er nieuwe technieken aan zitten te komen, maar ik weet niet alles ervan af. Dus graag nog meer advies van mensen.

EazyOne
19-03-2002, 17:14
Ik denk dat het er voornamelijk ook vanaf hangt wat je ervan verwacht. Duurdere merken zijn vaak wel voorzien van regiocodering en wat zo meer, terwijl goedkopere varianten niet alleen meer formaten afspelen maar ook van regiocodes geen probleem maken. En voor huiskamergebruik prima voldoen.

Zelf heb ik een Yamaha DVD-S510 en voor DVD's werkt deze prima. Ik kan echter geen MP3-cd's afspelen en de ondersteuning voor VCD-cd's is minimaal. Ik ken mensen met een Lenco die voor minder geld, een speler hebben die meer kan.

It's all about priorities! :o Succes :D

Harry stadman
19-03-2002, 17:17
het beste kun je naar een goede zaak gaan waar je verschillende spelers in verschillende prijsklassen kunt bekijken. dan kun je pas een objectieve keuze maken. dan kun je ook voor jezelf beslissen of een duurdere speler wel of niet zijn geld waard is en of de verschillen in de prijsklassen groot zijn qua beelds- en geluids kwaliteit.

dat kan eigenlijk niemand voor je beslissen.

we kunnen hooguit adviseren om eens een bepaalde speler te gaan bekijken en te vergelijken met b.v. een andere speler.