PDA

Bekijk de volledige versie : Memento SE 2 disc versie



Ghast
19-03-2002, 18:17
JA JA de R2 memento ligt nog niet in de winkel of er komt alweer een R1 SE 2 disc versie aan, zo gaat dat nou altijd ...... zo jammer dat de commerciele belangen worden uitgevochten over de rug van ons (de klant), zo zal het altijd blijven en daarom heb ik vaak 2 versies van een topper :(

Gabriël de Rop
20-03-2002, 07:15
Ja.....maar ik had wel gehoord dat de orginele R1 versie heel weinig extra's had, en dat het dus best wel eens dezelfde versie zo kunnen zijn als de R2 versie die hier bij ons binnenkort in de winkels ligt....maar die dan in de States de titel S.E. meekrijgt.

Ghast
20-03-2002, 07:28
de R2 versie die "wij" hier in nederland krijgen is de oude R1 versie uit de states en de states krijgen nu dus de R@ SE 2 disc versie, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Gabriël de Rop
20-03-2002, 07:41
O MAN.....dat is idd weer eens errug slecht nieuws !!!
Heb hier van woede enkele potloden doormidden gebroken....I know, I'm a tough guy.....:D .....:mad: :mad: :mad:

Rochan
21-03-2002, 13:37
Ik hoop wel dan dat de versie die hier in Nl uitkomt, ook de Easter egg bevat, waarmee je de film in chronologische volgorde
kan afspelen. De R2 Uk versie heeft deze Easter Egg wel.

Jeroen Driessen
21-03-2002, 15:05
Ik hoop wel dan dat de versie die hier in Nl uitkomt, ook de Easter egg bevat, waarmee je de film in chronologische volgorde
kan afspelen. De R2 Uk versie heeft deze Easter Egg wel. Ik koop anders zeker de UK versie, want de enige reden dat ik nu wacht op de NL is voor de subs. Doordat het een nogal complexe film schijnt te zijn lijkt me dit toch iets prettiger. Maar als dit ten koste moet gaan van die easter egg, dan maar geen NL subs ....

Jeroen Groot
21-03-2002, 22:37
de R2 versie die "wij" hier in nederland krijgen is de oude R1 versie uit de states en de states krijgen nu dus de R@ SE 2 disc versie, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Ik las vanmiddag in een engels DVD-blad bij de AKO op Sloterdijk (DVD-review ofzo) het volgende (het is geen exact citaat, maar ik doe mijn best :D ) :
Er komt een re-release van R1 Memento. Is dit een nieuwe trend, dat er een nieuwe R1-versie wordt uitgebracht als ze het in R2 heel goed gedaan hebben?

Het lijkt er dus op dat onze R2-versie goed is en dat ze nu in R1-land ook een betere versie gaan uitbrengen.

Roald
21-03-2002, 22:47
Hee Jeroen,


dat blad, welke voorkant had hij???

Jurassic Park, of A.I (Arteficial Intelligence)???

Moet de laatste nog hebben!

Thanx

Rochan
28-03-2002, 10:45
De cover/verpakking voor S.E. is bekend zie attachment.

Bron dvd.ign.com


:eek: :eek: :eek:

Jeroen Verleun
28-03-2002, 11:02
WOW, vette cover/verpakking, doet me denken aan Seven SE

Jeroen Groot
28-03-2002, 11:55
Hee Jeroen,
dat blad, welke voorkant had hij???
Jurassic Park, of A.I (Arteficial Intelligence)???
Moet de laatste nog hebben!
Thanx
Dacht A.I. (ben er niet helemaal zeker van, zal vanmiddag even kijken)

Jeroen Groot
28-03-2002, 12:03
De cover/verpakking voor S.E. is bekend zie attachment.

Dit is, neem ik aan, voor de R1 SE?

Rochan
28-03-2002, 12:06
Dit is, neem ik aan, voor de R1 SE?

Klopt is voor R1 versie. Ik weet niet eens of de S.E. in R2 uitkomt.

colani
04-04-2002, 07:23
Bij www.amazon.com kan je Memento S.E. (2-disc) al pre-orderen. Er staan daar ook specs, o.a. Eastereggs. Dit zou wel eens een iets uitgebreidere versie kunnen zijn van de R2 UK versie.

Rochan
05-04-2002, 21:33
Maar het belangrijkste doen ze er niet bij!!!:confused: :mad: :eek:

Zie onderstaande speficities van 2 disc S.E. R1

Columbia Tristar have finally announced the details for the upcoming limited edition release of Memento. Due for release on May 21st, the movie will be presented in anamorphic 2.35:1 with DTS5.1, DD5.1 and DD2.0 Surround audio.

Extra features will be spread over two discs and will include an audio commentary with Director Christopher Nolan, The Anatomy Of A Scene: Sundance Channel documentary, the Director's shooting script, theatrical trailers, an original short story, international campaigns information, production stills & sketches.

Apparently to access any of the features, or even the movie itself, you will have to pass a series of "psychic evaluation tests" tests. This could be an ingenius way to promote the potential of interactive DVD, or it could be a really annoying unskippable feature.

Apart form the Director's commentary, the extras for this release do seem a to be a little bland. It is also worth noting that the quite decent chronological feature, that is present on the UK R2 release, is not planned for this R1 Limited Edition.

Bron dvddebate.com.

Theo B
06-04-2002, 14:57
Maar het belangrijkste doen ze er niet bij!!!

Of toch? Op DVD Talk beweren ze nu over de R1 Limited Edition

http://www.dvdtalk.com/archives/000098.html#000098

Disc 1 • Widescreen 2.35:1 Presentation
• Remastered in HD
• DTS 5.1 Surround
• Dolby Digital 5.1 & 2.0
• Directors Commentary
• Subtitles English and Spanish

Disc 2
• Anatomy of a scene (From The Sundance Channel)
• Director's shooting script
• Theatrical Trailers
• Original Short Story
• International Campaigns
• Production Stills and Sketches
• Easter Egg - Chronological Resequencing of Memento
• Hidden Features and much more...

Edwin vd Zwaard
06-04-2002, 15:19
Cker een toppertje, hij komt met stip om mn verlanglijstje..

Rochan
06-04-2002, 22:38
Of toch? Op DVD Talk beweren ze nu over de R1 Limited Edition

http://www.dvdtalk.com/archives/000098.html#000098

Disc 1 • Widescreen 2.35:1 Presentation
• Remastered in HD
• DTS 5.1 Surround
• Dolby Digital 5.1 & 2.0
• Directors Commentary
• Subtitles English and Spanish

Disc 2
• Anatomy of a scene (From The Sundance Channel)
• Director's shooting script
• Theatrical Trailers
• Original Short Story
• International Campaigns
• Production Stills and Sketches
• Easter Egg - Chronological Resequencing of Memento
• Hidden Features and much more...

Nu is wel interessant. Ik wacht wel af en zie het wel alssie uitgebracht wordt.:confused:

Skinny Scotty
08-04-2002, 12:02
In de VS komt 'ie 21-5 uit.
Zal het nog wel een paar maanden duren voordat wij R2 bezitters er ook van kunnen genieten.

Alweer geduld hebben dus.

Rochan
08-04-2002, 19:47
In de VS komt 'ie 21-5 uit.
Zal het nog wel een paar maanden duren voordat wij R2 bezitters er ook van kunnen genieten.

Alweer geduld hebben dus.

Alssie hier uberhaupt nog als een S.E. uitkomt!!!! :confused:

MAD
08-04-2002, 20:17
Tjezus, wat een zooitje die Memento dvd. Wel of geen "chronologie"-easteregg. Eindelijk uit in NL, maar in verschillende versies. NL versie niet in 2.35:1 maar wel weer met DTS. Nu weer een SE versie, waarbij alles nog onduidelijk is en het hele gezeik weer opnieuw begint. :mad: :mad: :mad:

Lijkt wel of alles na een tijdje weer opnieuw begint en het verleden één grote waas voor ze is... :D
Als ze nou eens boodschappen voor zichzelf op hun lichaam tatoeeren zodat ze niets vergeten. Hier alvast een paar:
2.35:1, DTS, NL subs, chronologie-easteregg, leuke normaal toegankelijke extra's... :D

Mike Philippens
08-04-2002, 21:12
Doordat het een nogal complexe film schijnt te zijn lijkt me dit toch iets prettiger.
Het complexe van de film zit niet in de dialoog, maar meer in het feit dat je de film van achter naar voor kijkt. Je moet dus steeds goed onthouden waarmee de vorige scene begon, want daar eindigt de volgende scene mee...confused...? Maar dialogen zijn niet zo ingewikkeld, believe you me...
Vaak zijn films perfect te volgen met de UK subs aan. Lezen+horen is vaak net dat beetje wat je nodig hebt. Zo kijk ik ook vaak films op BBC, met subtitles van teletekst (Ceefax 888).

Rochan
12-04-2002, 20:05
En nu is het officiceel bevestigd. Dit zijn de specificaties van S.E. . Check onderstaande artikel

fo DVD noitidE-detimiL detiawA-gnoL

OTNEMEM

12 yaM desaeleR eb ot

Unexpected Mysteries and Surprises Fill
a Groundbreaking Two-Disc Set of MEMENTO
That Promises Puzzles and Enigmas Extending Beyond
Christopher Nolan’s Revolutionary Film

CULVER CITY, Calif. (April 12, 2002) -- MEMENTO, the intricately designed, double-Oscar-nominated cinematic mystery, will be released May 21 by Columbia TriStar Home Entertainment in a highly anticipated, two-disc limited-edition DVD designed by writer-director Christopher Nolan.

For viewers, the surprises and mysteries only begin with the critically lauded box-office hit, which was also nominated for a Golden Globe Award and was the winner of four Independent Spirit Awards, including Best Picture. In fact, the limited-edition DVD offers a series of mindbenders and challenges designed by Nolan that begin the moment one of the set’s two discs is inserted into the player. At its core, the DVD is constructed as an elaborate mental puzzle that the viewer must solve in order to watch the film and the added-value elements.

"I've enjoyed flexing my creative muscles to come up with something completely new and unique to the DVD format," said writer/director Christopher Nolan. "I hope fans of MEMENTO will enjoy not only the film, but also the extra features and challenges that the DVD offers."

The MEMENTO limited-edition DVD features the most extensive, full-length director’s commentary since the film’s theatrical release. One disc is devoted to the film itself, which has been digitally remastered and promises the best-ever viewing experience of MEMENTO. It also includes a surprise-filled commentary by Christopher Nolan.

The second disc offers a wealth of special features that includes the 23-minute documentary "Anatomy of a Scene." Originally shown on The Sundance Channel, it breaks down a single scene from script to design to photography to its final screen version. Also included on the limited-edition DVD is the original short story by Jonathan Nolan, as well as a a "director’s script" that allows viewers to dissect the film’s unique structure by switching between a scene and Nolan’s annotated film script by using a DVD player’s angle-change feature.

The newly designed limited edition of MEMENTO will be housed in some of the most unique and creative packaging ever produced, and within it viewers will find hidden assistance to solving the puzzles of the DVD.

In MEMENTO, Guy Pearce (L.A. Confidential) plays Leonard Shelby, a man who finds himself without any recollection of recent events - except the knowledge that his wife has been murdered. Using instant photos and a body filled with tattooed reminders, he pursues the man he believes responsible for his wife’s death. Or does he?

MEMENTO: Also starring Carrie-Anne Moss, Joe Pantoliano. Executive Producers Aaron Ryder, William Tyrer, Chris J. Ball. Produced by Suzanne Todd and Jennifer Todd. Screenplay by Christopher Nolan, based on a story by Jonathan Nolan. Directed by
Christopher Nolan.

ADDED-VALUE ELEMENTS

Limited-Edition, Two-Disc Set

Remastered in High Definition

Widescreen Presentation

Director’s Commentary

Director’s Script

"Anatomy of a Scene" Sundance Channel Documentary

Production Stills and Sketches

Theatrical Trailer, International Trailer and TV Advertising

Audio: DTS English 5.1 (Dolby Digital) and 2-Channel (Dolby Surround)

Subtitles: English, Spanish
Scene Selections
MPAA Rating: R / Original Release: 2001
Color / Closed Captioned / 113 minutes
DVD #07646 / UPC Code: 0-43396-07646-4

Bron dvdfile.com
:cool: :cool:

Wesley
12-04-2002, 20:29
En nu is het officiceel bevestigd. Dit zijn de specificaties van S.E. . Check onderstaande artikel
<KNIP>
Bron dvdfile.com
:cool: :cool:

Ik heb het niet helemaal gelezen maar geen reverse easter egg? :confused:

Rochan
12-04-2002, 20:44
Ik heb het niet helemaal gelezen maar geen reverse easter egg? :confused:

ik denk toch dattie erin zit afgaande op het stukje tekst, wat ik uit het bericht heb gehaald. Ik denk dat het flink puzzelen wordt.
:cool: :rolleyes


In fact, the limited-edition DVD offers a series of mindbenders and challenges designed by Nolan that begin the moment one of the set’s two discs is inserted into the player. At its core, the DVD is constructed as an elaborate mental puzzle that the viewer must solve in order to watch the film and the added-value elements.

Rochan
16-04-2002, 22:38
En hier is dan de kleuren uitvoering van de cover. Zie attachment:cool: :p

Nathan Strik
16-04-2002, 23:09
En hier is dan de kleuren uitvoering van de cover. Zie attachment:cool: :p Wow... come to papa!!! :D

MAD
16-04-2002, 23:31
yo mama!!! :D

Mike Philippens
28-04-2002, 00:31
Een opmerking over de opwinding rondom het al dan niet aanwezig zijn van de easter egg die je de film chronologisch laat zien: volgens mij is er dan geen fuck meer aan... De hele point van die film, namelijk dat die knakker het geheugen van een goudvis heeft is dan naar de kloten. Het bijzondere en mysterieuze zit 'm nu eenmaal in het feit dat je de film ziet in de beleving van de hoofdpersoon. Anders heb je na 5 minuten al door hoe de vork in de steel zit en zit je de rest eigenlijk een beetje uit te zitten.

Ik denk dat ik die SE toch wel koop, maar ik weet niet of de easter egg de opwinding waard is. sterker nog...heb 'm net besteld bij Play

Wesley
28-04-2002, 00:40
Een opmerking over de opwinding rondom het al dan niet aanwezig zijn van de easter egg die je de film chronologisch laat zien: volgens mij is er dan geen fuck meer aan... De hele point van die film, namelijk dat die knakker het geheugen van een goudvis heeft is dan naar de kloten. Het bijzondere en mysterieuze zit 'm nu eenmaal in het feit dat je de film ziet in de beleving van de hoofdpersoon. Anders heb je na 5 minuten al door hoe de vork in de steel zit en zit je de rest eigenlijk een beetje uit te zitten. Ik vind(/denk) dat die easteregg leuk is NADAT je de film heb gezien...

Mike Philippens
28-04-2002, 10:44
Ik vind(/denk) dat die easteregg leuk is NADAT je de film heb gezien...
Dat in elk geval. Ik ben alleen bang dat het dan toch niet leuk meer is. Het mooie aan de film is nu juist het achterstevoren beleven van de film zodat je nét zo verward en onzeker bent als de hoofdpersoon.
Toch zal ik het wel eens uitproberen als ik die hele koele SE binnen heb...:cool:

Rochan
11-05-2002, 01:04
Om even weer de geheugen op te frissen. een korte impressie van de 2 disc versie, die binnenkort uitkomt::D
Check het stukje over de chronologische volgorde:eek:
Bron dvd talk.

Review by Jason Bovberg
Knip
Now, however, Nolan has found the opportunity to create a fascinating—if somewhat odd—"limited edition" of his masterpiece. Suffice it to say, if you’re a fan of Memento, this new 2-disc set is a must-own. Nolan has discovered some head-scratching ways to use the DVD format to enhance the experience of his mind-bender film.

HOW’S IT LOOK?

Columbia/Tri-Star presents Memento in a fine high-definition anamorphic transfer of the film’s original 2.35:1 theatrical aspect ratio. In direct comparison with the previous release, this new edition provides a noticeably improved level of detail (further into backgrounds) and brighter, more vivid colors. I also noticed fewer instances of grain. Unfortunately, I witnessed the same instances of edge enhancement that plagued the earlier release. Although the halos are minor, they prevent this otherwise pristine image from capturing my highest rating. Overall, though, this transfer is a significant improvement over that of the original release.

HOW’S IT SOUND?

The Dolby Digital 5.1 soundtrack seems very similar to the audio track presented on the original release. It’s a very fine presentation that offers rich dialogue, occasionally aggressive surround activity, and in general a wide, involving soundstage. This limited edition adds a DTS 5.1 track that is especially dynamic, and I recommend it as the preferred audio experience. I felt more surrounded by ambient sound and music, and bass seemed more energetic. You also get a matrixed Dolby Surround track.

WHAT ELSE IS THERE?

Disc One

When you first insert the first disc, you are—appropriately—confronted with a test of your memory. A series of words flashes by, and you are required to remember those words to navigate the main menu, which is a test of text retention. As music from the film plays, and as Leonard whispers "Where am I?", a five-column list of words appears. To get deeper into the menu and even to start the film, you must choose the words that did not appear in the opening stream. After you look over the list for a few minutes, the correct choices become clear. In fact, the incorrect words fade into the background at certain intervals. You might think that this little game is just frustrating nonsense, but it really gets you geared up for the film.

As long as you keep in mind that this is just a DVD menu, it’s pretty simple to navigate. You can use this menu to choose your sound options (including commentary), access a chapter list, and play the film. However, the resulting submenus are rife with easter egg opportunities. At one point, I found a coded question that needed to be deciphered, and when I solved it, I discovered an error within it. But perhaps the error is some kind of clue? A series of multiple-choice questions follows, but I began to get irritated.

The scene-specific commentary by Christopher Nolan is a terrific track, loaded with insight into the making of—and the meaning of—Memento. Nolan’s whispery British voice speaks nearly without pause about everything from location shooting to the intricacies of memory. He articulately talks in-depth about character motivation, complex plot machinations, and filming techniques. Nolan sounds genuinely and endlessly fascinated by what he’s captured on film and is deeply in tune, still, with the workings of the maze-like script. Occasionally, he falls into the trap of narrating onscreen action, but this is one film in which that’s not so much a problem: He almost seems as if he’s reminding himself where he is in the story as a whole—just as you might. At one point, he suggests that the film requires multiple viewings and even laughingly admits that he’s seen it "thousands of times." Some of the more interesting and humorous tidbits are Nolan’s comments about the nightmare of continuity on a film such as this.

Disc Two

The second disc continues the psychological-testing theme of the first disc. This time, you’re required to click through a series of images to access supplemental features. At this point, I felt deeply frustrated. I wanted to access features, but the disc wouldn’t let me do so until I figured out a series of complex riddles, or simply stabbed buttons until a certain combination worked. Using the latter method mostly, I did stumble onto some cool features.

One extremely interesting extra is the "director’s script," which lets you view the entire annotated shooting script as the film plays. You use your angle button to switch from the film to the script. I found myself totally absorbed by this feature, watching the subtle deviations from the scripted dialog, as well as the notes that Nolan wrote to himself.

Next, I found a 25-minute full-frame documentary called Anatomy of a Scene. Originally aired on the Sundance Channel, this is a nicely produced piece that contains interviews with key cast and crew. I recommend watching this piece after watching the film, as it reveals a great deal about the plot. At first, the documentary focuses on deconstructing the first few scenes of the film. Then, it goes into casting and art design, talking about the influence of film noir iconography. Finally, the film’s shooting, editing, sound designing, and scoring are covered. So, considering the breadth of this short documentary, its title is misleading.

I also stumbled on the original Nolan story Memento Mori, behind-the-scenes photographs, a series of advertising art, a collection of props used in the film, two theatrical trailers, and the DVD credits.

After I’d spent a significant amount of time playing around with these twists and turns, I stumbled on a menu that listed (supposedly) all the Disc 2 features. (I wished I’d had that from the start.)

SO WHERE’S THAT ELUSIVE CHRONOLOGICAL VERSION?

Soon I started feeling as if I had to solve one specific riddle: Where does the rumored "chronological order" version of the film reside? I knew (hoped?) that it was buried here somewhere, and I was determined to find it.

Although Disc 2’s menu displays 24 graphic icons, only six of them get you into submenus: the protractor, the clock, the book, the globe, the skull, and the binoculars. On most of the submenus, you need to answer a strange, out-of-left-field multiple-choice question before you can advance to the next question and the next submenu. Most of the answers seem to be arbitrary, but some require a correct answer to access a feature. After a significant amount of time playing around, and inevitably reading too much into each screen’s question, I unearthed the chronological presentation.

If you don’t want to know how to access this wonderfully illuminating feature and would rather discover it for yourself, skip the following paragraph.

While paging through the screens and answering psychological questions, you’ll soon come across a quiz that shows four illustrated panels of a woman changing a flat tire on her car. (Depending on the way you answer questions, you’ll get to this quiz from any of the six workable icons.) The quiz asks you to place the panels in chronological order. The trick, of course, is to place the panels in backwards order. After you do so, the film begins playing its scenes in chronological order. Playfully, this cut starts with the end credits rolling downwards. After that, the film's forward-moving black-and-white sequences begin, focusing mostly on the Sammy Jankis back story. The chapters have simply been rearranged in chronological order.

WHAT’S LEFT TO SAY?

Memento is an intricate puzzle of a film, an endlessly rewarding, sharp-edged thriller that is at once deeply grounded in the film noir tradition and wholly original in its structure. It comes as close to perfect as any motion picture I’ve seen, and I have no doubt that history will look on Memento as one of the most important films of this decade. The design of this new set enhances the purpose of the film, but will be inevitably frustrating to those who value a straightforward DVD presentation. If you’re into games, though, you’ll be all over this one.

I must offer kudos to Columbia/TriStar for a DVD package that is truly striking. The set has the look of a certain mental patient’s dossier, including loose sheets of paper on which are scrawled details about his case. Unfortunately, the package is not quite as sturdy as I hoped it might be and will be prone to some wear-and-tear. Constructed mostly of paper, the set is in tune with the design of the Vista Series titles (e.g., The Sixth Sense, Tombstone) and, most especially, the design of Close Encounters of the Third Kind. On the packaging, you can find at least a few clues about how to navigate the puzzles within.

Now…where was I?

:cool: :eek:

Pepijn Wildbret
27-05-2002, 12:30
Het is al vaker gevraagd maar: Weet iemand of deze (2-disc SE) editie ook in de regio 2 versie uitkomt? En zo ja, waneer?

Mark S
27-05-2002, 13:05
Originally posted by Wesley [b]Ik vind(/denk) dat die easteregg leuk is NADAT je de film heb gezien...
Het is zoals Christopher al aangeeft in het interview op de gewone versie..als je hem reversed bekijkt weet je meteen hoe de film eindigt en de rest van de tijd zie je steeds hoe Shelby door zijn omgeving in de zeik wordt genomen.

Ghast
27-05-2002, 14:29
die easter egg is wel grappig, je weet toch al dat hij het zelf gedaan hebt dus maakt het ook niet meer uit in welke volgorde je hem kijkt, het blijft een brute film met veel sfeer net als se7en

Rochan
27-05-2002, 18:52
Het is al vaker gevraagd maar: Weet iemand of deze (2-disc SE) editie ook in de regio 2 versie uitkomt? En zo ja, waneer?

Hierover is nog niks van bekend.:confused:

MAD
02-06-2002, 23:03
Denk je alle ellende gehad te hebben, krijgen we dit weer! :mad:
(warningquote van play 24-7 bij de nieuwe 2 disk R1 SE-versie van Memento):

Please Note: Regional Coding Enhancement (RCE) has recently been added by Warner and Columbia to certain Region 1 DVD’s. RCE will prevent the DVD from playing on some “Multi-Region” DVD players. If you are in any doubt that your player may not be able to play RCE DVD’s, we recommend that you do not order this title, as we are unable to accept returned RCE DVD’s.

Iemand die de disk al besteld heeft en hem nu op zijn regiovrije speler niet kan afspelen?? :mad:

Mike Philippens
03-06-2002, 00:23
Iemand die de disk al besteld heeft en hem nu op zijn regiovrije speler niet kan afspelen?? :mad:
Heb 'm besteld (verwacht 'm deze week) maar ik maak me geen zorgen over RCE. Die van mij is RCE-Proof - en getest met een R1 RCE disc. Volgens mij zijn de meeste gemodificeerde spelers RCE proof zolang je maar handmatig de regiocode kunt instellen. Details vind je wel in andere threads.
Is dit bij jou een probleem dan?

Dave
03-06-2002, 07:30
Is er nu al iets bekend dat deze uitvoering ook hier in NL gaat verschijen, aangezien ik geen regiovrije speler heb maar toch het liefst deze versie wacht ik toch daar nog even op...

Ik zou het niet vreemd vinden Se7en is het zelfde begaan...
en de zelfde mooie box...

MAD
04-06-2002, 09:08
Heb 'm besteld (verwacht 'm deze week) maar ik maak me geen zorgen over RCE. Die van mij is RCE-Proof - en getest met een R1 RCE disc. Volgens mij zijn de meeste gemodificeerde spelers RCE proof zolang je maar handmatig de regiocode kunt instellen. Details vind je wel in andere threads.
Is dit bij jou een probleem dan?

Weet niet of het bij mij een probleem is, bekijk DVD's nog altijd via de PC (wil binnenkort een losse kopen) en had nog nooit iets gelezen over die RCE. Zal als ik een losse koop eens letten op dit "RCE proof".

Rochan
07-06-2002, 22:07
Heeft iemand de S.E. al??:confused: ik heb hem van mij nog steeds niet (Ik heb de film trouwens niet via internet besteld):(

Mike Philippens
07-06-2002, 22:17
Heeft iemand de S.E. al??:
Yep! Via Play.com (zie boven). Heel erg mooi. Alleen gaat ie erg moeilijk uit het kartonnen hoesje. Het zit allemaal nét iets te strak. Maar het wordt meer dan volledig gecompenseerd door de schitterende uitvoering. Dit is dus echt heel duur om te maken. Losse blaadjes, een plastic paperclipje en zo'n geel plakbriefje lijkt me niet iets dat zo uit een machientje rolt...
In een interview met Nolan op DVDFile.com gelezen dat Chris er samen met zijn broer Joey (die het verhaal heeft geschreven) aan gewerkt heeft. Vooral Joey heeft erg veel gedaan. Dat is dus echt helemaal cool: de maker maakt zijn eigen LE...dus niet zo'n gesjeesde PR floeperd, maar echt handwerk! Als deze de prijs voor de mooist uitgevoerde DVD niet wint weet ik het ook niet meer...

Rochan
07-06-2002, 22:57
Yep! Via Play.com (zie boven). Heel erg mooi. Alleen gaat ie erg moeilijk uit het kartonnen hoesje. Het zit allemaal nét iets te strak. Maar het wordt meer dan volledig gecompenseerd door de schitterende uitvoering. Dit is dus echt heel duur om te maken. Losse blaadjes, een plastic paperclipje en zo'n geel plakbriefje lijkt me niet iets dat zo uit een machientje rolt...
In een interview met Nolan op DVDFile.com gelezen dat Chris er samen met zijn broer Joey (die het verhaal heeft geschreven) aan gewerkt heeft. Vooral Joey heeft erg veel gedaan. Dat is dus echt helemaal cool: de maker maakt zijn eigen LE...dus niet zo'n gesjeesde PR floeperd, maar echt handwerk! Als deze de prijs voor de mooist uitgevoerde DVD niet wint weet ik het ook niet meer...

Dan ga ik morgen eens navragen of die van mij al binnen is. Nu ben ik helemaal nieuwsgierig:cool:

Dave
08-06-2002, 06:38
En ikke maar hopen dat die in NL uitkomt als R2...
anders toch maar eens grondig nadenken over m'n speler regiovrij te lten maken...
want na het lezen van Mike's post wil ik hem helemaal......

boudewijn
08-06-2002, 10:44
na wat betalingsproblemen bij play.com hebben ze 'm eindelijk op de post gedaan.

kan niet wachten!!! :D

Mike Philippens
09-06-2002, 20:44
(warningquote van play 24-7 bij de nieuwe 2 disk R1 SE-versie van Memento):
Please Note: Regional Coding Enhancement (RCE) has recently been added by Warner and Columbia to certain Region 1 DVD’s.
Ik kan inmiddels melden dat Menento geen RCE disc is. Mijn speler is automatisch multi-region, maar bij RCE schijven moet ik 'm handmatig op R1 zetten. Bij Memento geeft ie geen krimp. Daardoor moet ik aannemen dat er geen RCE ellende op deze schijf zit. Wellicht zijn ze er inmiddels achter dat het geen reet uitmaakt...

Rochan
15-06-2002, 15:10
Heb mijn Memento S.E. ook binen. Echt een juweeltje om te zien.
Dit is mijn 3e R1 film en ik begin toch steeds meer interesse te krijgen in de 1 uitvoeringen. Zowie zo voor de Artwork en vormgeveing van bepaaalde verpakkingen van films. :cool: :D
Ben zeer tevreden
:D :) :)

boudewijn
15-06-2002, 15:15
ik heb 'm ook binnen gekregen deze week.

echt indrukwekkende hoes. jammer dat de hoekjes wat zijn beschadigd bij het verzenden. nog jammerderder, dat ik twee weken niet thuis ben en dus ook niet de schijfjes in mijn speler kan doen :s

MAD
15-06-2002, 16:57
Kreeg hem vandaag binnen, echt een toppertje. De presentatie van deze disk vind ik echt fantastisch. Het is qua uiterlijk nu de mooiste binnen mijn collectie. Lijkt mij ook heel bewerkelijk om te maken met die paperclip, memogeeltje, extra losse vellen... Heb de film al in de bios gezien en weet dat deze ook zeker niet zal tegenvallen. Conclusie voor iedereen die nog twijfelt: zeker kopen, elke gespendeerde euro meer dan waard!!!

geoffrey3001
02-07-2002, 17:46
Hoi,

Ach, regio 1 of 2, maar voor mijn dvd speler gelukkig weinig uit. Maar wat wel uitmaakt is dat van deze briljante film een Limited Edition uit is gekomen en die kan je bestellen bij Amazon.com en dat heb ik dus gedaan.
Tja, Amazon is niet echt goedkoop (omdat je daarnaast ook nog verzendkosten en dankzij onze geliefde douane ook nog importkosten), maar ze hebben af en toe wel juweeltjes te koop. Zoiets kan je dan toch niet laten liggen of ligt dit aan mij?
Ik ga in ieder geval niet wachten totdat ie mogelijk ook in Nederland te koop is.

Groeten,
Geoffrey

Mike Philippens
02-07-2002, 18:06
Tja, Amazon is niet echt goedkoop (omdat je daarnaast ook nog verzendkosten en dankzij onze geliefde douane ook nog importkosten)
Misschien is het slimmer om bij DVDBoxoffice te bestellen. Die is veelal goedkoper en de DVD's worden via hun lokale kantoren in Europa verstuurd. Ik heb ze inmiddels al uit Zwitserland, Denemaren en Frankrijk gekregen. Ze vallen dan minder op. Tot nu toe nog geen last gehad.

Matt D
03-07-2002, 16:16
even half off topic : dvd boxoffice shipt nt enkel vanuit europa, ik heb bestelling gehad vanuit canada en vanuit frankrijk

Mike Philippens
03-07-2002, 20:23
even half off topic : dvd boxoffice shipt nt enkel vanuit europa, ik heb bestelling gehad vanuit canada en vanuit frankrijk
Oh...ik alleen uit Europa. In elk geval minder risico als Amazon.

MAD
03-07-2002, 21:05
Ik heb hem besteld bij Play, daar was ie €28,-. Uit Engeland dus geen douaneproblemen. Met DVDBoxoffice heb ik ook erg goede ervaringen (inderdaad altijd via Europa - Heb zelfs al eens via Finland gehad!), duurt alleen wat langer. Amazon bestel ik niet meer, wordt altijd onderschept en is te duur!

August de Heij
26-07-2002, 20:11
Ik heb hem besteld bij Play, daar was ie €28,-. Uit Engeland dus geen douaneproblemen.

Ik bestel alleen maar bij Play en om precies te zijn komen die titels ofwel uit Jersey ofwel uit Brussel volgens de stempels. Play zit zelf in Jersey ik vermoed dat het belastingklimaat daar erg gunstig is zodat R1 DVD's er veel goedkoper zijn dan bij Amazon en je nooit invoerrechten hoeft te betalen.

Enne, ontopic, ik heb zowel de oude R1 versie als deze limited edition omdat het zo'n brute film is :cool:

boudewijn
26-07-2002, 20:17
half off-topic: ik heb 'm ook bij play.com besteld, maar dat doe ik eigenlijk liever nietmeer, omdat ze best wel duur zijn. Ik heb nu een aantal dvd's besteld bij dvdsoon. Iemand wel eens nare douane avonturen meegemaakt met dit bedrijf??

August de Heij
26-07-2002, 20:22
Ik vind ze helemaal niet zo duur zeker gezien het feit dat de verzendkosten bij de prijs inbegrepen zijn en alles komt netjes aan gewoon prima bedrijf, ik heb voor een paar euro niet de moeite over om naar andere dingen te zoeken waar ik geen ervaring mee heb.

boudewijn
26-07-2002, 21:40
Ik vind ze helemaal niet zo duur zeker gezien het feit dat de verzendkosten bij de prijs inbegrepen zijn en alles komt netjes aan gewoon prima bedrijf, ik heb voor een paar euro niet de moeite over om naar andere dingen te zoeken waar ik geen ervaring mee heb.

ze zijn niet zo duur nee, maar wel duurder dan andere prima zaken als ezydvd en dvdsoon. het is me opgevallen dat het toch aanmerkelijke verschillen kan opleveren van meer dan 5 euro per dvd (dat is dan wel excl de verzendkost verschillen).

Mark S
22-08-2002, 12:47
Gisteren mijn versie via Play binnen gekregen. Nondeju wat zit dat ding strak in het (te) dunne karton. Ziet er allemaal erg kwetsbaar uit.
Liever een doosje a la Fight Club gezien, die is een stuk steviger. En heeft een vakje waar je al die losse blaadjes in zou kunnen stoppen. Nu blijf je aan het oprapen. Maar film en extra's zijn dik in orde!

Mike Philippens
22-08-2002, 15:16
Gisteren mijn versie via Play binnen gekregen. Nondeju wat zit dat ding strak in het (te) dunne karton.
Ik heb er een lint achterlangs in de hoes gedaan. Kun je 'm steeds aan het lintje eruit trekken. Zeg maar net als batterijen in een radio. Inmiddels had ik al bijna het hoesje fijngeknepen...

Mark S
22-08-2002, 15:41
Goede tip. Zit er ook over te denken om de binnenflap van de rug dicht te lijmen. Bij de eerste keer er uit halen zag ik dat de binnenflap al naar binnen omgekruld was.

Quinten Quist
01-11-2002, 10:10
'k Ben (nog steeds) van plan de SE-versie van Memento aan te schaffen — daarom kijk ik zo nu en dan rond op de sites van R1-shops. Nu is het me opgevallen dat er een Special Edition is (release in mei van dit jaar) maar er is ook een Limited Edition. Weet iemand het verschil tussen deze twee? Wat nog verwarrender is: ik kom steeds verschillende afbeeldingen van de SE-dvd tegen (eentje met zwarte Memento-letters op de voorkant, eentje zonder) en ik heb geen idee wat daar achter zit. Ik dacht eerst dat de versie zonder de Memento-letters de Limited Edition was, maar o.a. Play.com toont deze afbeelding bij de Special Edition. Natuurlijk maakt het me niet uit of die letters wel of niet op de voorkant staan, maar het zou jammer zijn als ik per ongeluk de verkeerde dvd bestel...

(nu maar hopen dat er een dvd-kenner en/of Memento-liefhebber is die deze — op zich zorgeloze — vragen kan beantwoorden?)

Pepijn Wildbret
01-11-2002, 10:59
Ik heb deze (http://www.playserver3.com/play247.asp?page=title&r=R1&title=101773) versie, net een aantal weken geleden mogen ontvangen van play. Het woord Memento staat wel op de voorkant van de hoes, maar is alleen op de foto niet zichtbaar. De letters zijn namenlijk niet gekleurd, maar in het karton geperst. Volgens play is dit overigens de enige SE die er is. Ik vind dit zelf een van de mooiste dvd's in mijn collectie. Is gewoon een hele mooie uitgave, zowel qua disc als qua verpakking.

Geef anders even de links van de sites, waar over meerder SE's gesproken worden.

Dave
01-11-2002, 11:10
Ik heb deze (http://www.playserver3.com/play247.asp?page=title&r=R1&title=101773) versie, net een aantal weken geleden mogen ontvangen van play. Het woord Memento staat wel op de voorkant van de hoes, maar is alleen op de foto niet zichtbaar. De letters zijn namenlijk niet gekleurd, maar in het karton geperst. Volgens play is dit overigens de enige SE die er is. Ik vind dit zelf een van de mooiste dvd's in mijn collectie. Is gewoon een hele mooie uitgave, zowel qua disc als qua verpakking.

Geef anders even de links van de sites, waar over meerder SE's gesproken worden.

Is de de USA of Canadese versie? die je besteld en ontvangen hebt?

Pepijn Wildbret
01-11-2002, 11:27
Is de de USA of Canadese versie? die je besteld en ontvangen hebt?

Canadese. Het schijnt dat Play alleen maar Canadese R1 verkoopt. Ik heb nu 3 R1 dvd's bij hun besteld, en zijn inderdaad allemaal Canadees. Zit er een verschil tussen de Vs en Ca versie?

Dave
01-11-2002, 14:52
Canadese. Het schijnt dat Play alleen maar Canadese R1 verkoopt. Ik heb nu 3 R1 dvd's bij hun besteld, en zijn inderdaad allemaal Canadees. Zit er een verschil tussen de Vs en Ca versie?

Ok, dankje voor de info, volgens mij zit er kwa release geen verschil tussen nee, de cover kan volgens mij wel eens schelen maar meer niet ;)

R. Schaap
04-01-2003, 15:22
Kan iemand mij haarfijn uitleggen hoe ik het voor elkaar krijg om de easter egg te krijgen waarmee ik de film in chronologische volgorde kan zien?

Ik vind de menu's van deze schitterende dvd uitgave heel mooi maar niet erg handig in het gebruik.....vandaar!

Niels Simons
04-01-2003, 15:30
dacht dat t alleen op de ukrelease zat rein. interesse?:D

mazzel,niels

R. Schaap
04-01-2003, 15:34
dacht dat t alleen op de ukrelease zat rein. interesse?:D

mazzel,niels

lol, geen interesse Niels!

Maar het zit ook op de R1 SE 2 disc release hoor, dat weet ik zeker. Ik weet alleen niet hoe en wat. Iemand??

Ash
04-01-2003, 15:38
Nou Rein hier komt ie dan het is effe een beetje werk! maar dan doet ie het wel (ik heb deze 2 disc versie namelijk zelf ook)

" In order to get to this version of the movie, insert the second disc of the 2-disc set and wait until the main menu in the form of a psychological test appears. Once you see all the different images of the test on the screen, select the clock. This will present you with a series of multiple-choice questions. Answer each of the questions with 'C' and you will be taken to another test in which you will have to put a series of images of a woman changing a car tire in the right order.


To get to the hidden feature, the key here is to put them in reverse chronological order by selecting 3, 4, 1 and 2. Once you have done that the movie’s credits will begin to run backwards and then the film will start to run in the proper chronological order."

TA DA!

R. Schaap
04-01-2003, 16:03
Great!! Ik kan er nu eindelijk een keer van gaan genieten. Ik heb inderdaad altijd wel gedacht dat het iets was met die foto's, maar ik ben er nooit opgekomen dat je ze reverse moet zetten!! LOL

Mike Philippens
04-01-2003, 16:06
Ik vind de menu's van deze schitterende dvd uitgave heel mooi maar niet erg handig in het gebruik.....vandaar!
Voor iedereen die het sentiment van Rein deelt, hierbij een linkie naar een heeeeeel mooi kleurenboekje met navigatiehulp voor Memento:

Memento Limited Edition DVD menu navigation guide (http://world.std.com/%7Etrystero/Memento_LE.html)

R. Schaap
04-01-2003, 16:09
Voor iedereen die het sentiment van Rein deelt, hierbij een linkie naar een heeeeeel mooi kleurenboekje met navigatiehulp voor Memento:

Memento Limited Edition DVD menu navigation guide (http://world.std.com/%7Etrystero/Memento_LE.html)

relaxd!

Sicco
22-03-2004, 15:02
Ok, even een oude thread oproepen...
jullie hebben het hier over een kartonnen hoes met paperclip en geel plakblaadje etc...

Nu heb ik een aantal R1-shops gevonden waar ze hem verkopen, maar is dit nu dezelfde als waar jullie het over hebben? Of een uitgeklede limited edition zonder de leuke hebbedingetjes??

Mijn voorkeur gaat uit naar die van DVDSoon aangezien die de goedkoopste zijn...

https://www.dvdsoon.com/show-title-details.xml?uid=36120
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B0000640SA/qid=1079967132/sr=8-1/ref=pd_ka_1/102-4369783-5888936?v=glance&s=dvd&n=507846
http://www.dvdboxoffice.com/description.asp?id=BDE2CDD4-E2D7-4CEB-A96A-4147D8DB2943&class=mvi&wh=MAIN&s=gg&rate=CAD++%2D1%2E000+++++&pid=90018982
http://www.playusa.com/playusa.asp?page=search&adudisc=y

Jeronimo
22-03-2004, 15:08
ik heb hem pas bij dvdsoon besteld, en alles zat er op en eraan!
doen dus, is echt de moeite waard!

twc02
22-03-2004, 15:09
same here
ook bij dvdsoon besteld
met alles erop en eraan

Swanski
21-05-2004, 12:56
iemand die weet of de S.E. bij Boxoffice meteen leverbaar is?

zo ja...>bestel ik meteen

bvd

gr johan

hare
21-05-2004, 21:25
iemand die weet of de S.E. bij Boxoffice meteen leverbaar is?

zo ja...>bestel ik meteen

bvd

gr johan

Bij boxoffice weet ik het niet, maar bij dvdpacific heb ik hem deze week binnengekregen!!

Swanski
22-05-2004, 12:16
oke thanx

Oscar van Sambeek
20-12-2004, 08:38
is er een dvd met een NOG vager menu als deze? :roll: :roll: :roll:

hare
20-12-2004, 15:34
is er een dvd met een NOG vager menu als deze? :roll: :roll: :roll:

Ik zal eens even voor je gaan zoeken, maar er staat online ergens een pdfje, die je kan afdrukken en waarmee alles perfect staat uitgelegd.
Is op dezelfde grootte als de bijgevoegde papietjes, dus kan je alles mooi in het hoesje doen 8)

hare
20-12-2004, 15:37
al gevonden 8)

http://www.theworld.com/~trystero/Memento_LE_insert.pdf

Oscar van Sambeek
01-01-2005, 22:30
danku!

(late reactie ik weet het)

Steve Muller
11-01-2005, 07:57
Komt er in Nederland nu ook nog een mooie Special Edition :?:

style
14-01-2005, 22:11
De 1 disc version heeft een Fullbitrate DTS track! wat wil je nog meer?
Waarom een een 2 disc versie kopen, die dit misschien niet heeft, en die extra's kijk je waarschijnlijk toch nooit....

Ik hou het bij de 1 disc DTS R2 versie!

Cyrus the Virus
29-08-2005, 08:31
Ik zit te twijfelen tussen de R1 LE 2 disc en de R2UK 3 disc. Welke is volgens jullie het beste (ook qua extra's etc.)? DVDCompare heb ik al gekeken, maar ik twijfel nog. :roll:

MrEd
30-08-2005, 11:25
Ik heb deze film gisteren weer bekeken en vind hem erg gaaf nog steeds, misschien de beste film ooit. Ik heb alleen de karige standaard 1 disc-versie (R2). Nu zie ik hier dat er een hele gave S.E. beschikbaar is maar alleen R1. Ik ben niet iemand die graag DVD's laat importeren en wil graag de NL ondertitels toch erbij hebben. Weet iemand of en, zo ja, wanneer er een R2 versie S.E. op de markt komt?
Alvast bedankt

Oscar van Sambeek
30-08-2005, 11:51
er is al een R2/UK 3-disk, misschien dat je daar iets aan hebt?
heb zelf de R1 2-disk wat ik een erg gave uitgave vind