PDA

Bekijk de volledige versie : 5.1 Multikabel



Earl
03-04-2006, 17:11
Zijn er mensen die naast één van de digitale aansluiting (bijv. coax), ook de 5.1 aansluitingen d.m.v. een multikabel gebruiken?
Ik kan mijn versterker namelijk ook op analoog (5.1 chanel input) schakelen, om hier gebruik van te kunnen maken.

Maar wat is de meerwaarde van deze functie?

Ik heb me laten vertellen dat met name DVD-A (audio DVD's) hier goed mee overweg kunnen... klop dat?

Voorbeeld:
http://www.abetterprice.nl/admin/admin_ImageView.asp?ImageID=211

Alexander D
03-04-2006, 18:05
DVD-Audio en SACD werken alleen met een analoge 5.1 aansluiting.

(of een i-link) maar daar gaat het nu niet over. :wink:

Rob Eric Blank
04-04-2006, 07:49
Ik gebruik mijn set zowel voor DVD's (digitale uitgang) als voor SACD (annaloge 5.1 verbinding)

Earl
04-04-2006, 17:19
Ik gebruik mijn set zowel voor DVD's (digitale uitgang) als voor SACD (annaloge 5.1 verbinding)

Zou iedere (in ieder geval die van mij) DVD speler met analoge 5.1 aansluitingen dan SACD's "lusten"?

jollykart
04-04-2006, 18:23
Ik gebruik mijn set zowel voor DVD's (digitale uitgang) als voor SACD (annaloge 5.1 verbinding)

Zou iedere (in ieder geval die van mij) DVD speler met analoge 5.1 aansluitingen dan SACD's "lusten"?

Nee. Het kan ook zijn dat je een betere DAC in je DVD speler hebt zitten dan in je receiver. Ook dan heeft het voordeel om analoog te luisteren. Ook hier geldt eigenlijk weer gewoon, luister of je verschil hoort en bepaal wat je fijner vindt klinken. Audio luister ik altijd analoog. Met een film maakt het minder uit en die gooi ik dan digitaal naar de receiver

Alexander D
04-04-2006, 19:34
Ik gebruik mijn set zowel voor DVD's (digitale uitgang) als voor SACD (annaloge 5.1 verbinding)

Zou iedere (in ieder geval die van mij) DVD speler met analoge 5.1 aansluitingen dan SACD's "lusten"?

Nee, dat is niet zo. Bij de meeste nieuwe spelers wel maar zeker bij wat oudere of bij bepaalde merken kan het ook zijn dat je speler alleen met DVD-A overweg kan.

SACD's zijn er in hybride en niet hybride vorm Een hybride SACD kun je ook afspelen in een gewone cd speler en dus in je dvd speler. Alleen zal je speler werken met het frequentiebereik van een standaard cd. Dus van 20hz t/m 20.000hz. Een SACD loopt maximaal (dacht ik) tot 50.000hz.