PDA

Bekijk de volledige versie : Verkeerde DVD (film) gekocht



netfox
07-04-2006, 21:01
Wat ik me nu eens afvraag (als hier al een topic over bestond, vergeef me; kon niets vinden via de zoekmogelijkheid): sommige films proberen mee te liften op andere bekende films die net verschenen zijn. Films die qua hoes erg lijken op de film die je wilt hebben, maar inhoudelijk anders zijn. Voorbeelden hiervan zijn The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (T.V.-serie vs. speelfilm), Hooligans (documentaire vs. speelfilm), en tal van andere voorbeelden. Ik vraag me af: zijn hier DVD.nl bezoekers onder ons die hier al eens zijn ingetrapt? Dat ze dachten een bepaalde film gekocht te hebben, tot het moment dat ze de DVD daadwerkelijk opstartte... kan me goed voorstellen. Gelukkig heb ik het zelf nog nooit meegemaakt. Wel vroeger eens als verkoper in een winkel gestaan waar diverse mensen met de film 'The Matrix' terug kwamen, omdat ze dachten dat ze het computerspel hadden gekocht ("Ik vond de prijs al zo laag...").

DanielC
07-04-2006, 21:05
och... ik als store-manager van FRS kan hier tientallen voorbeelden van geven..... The Fugitive (2 series), Alias (film en serie), Hitler's Bunker (der untergang)... en ga zo maar door... toch ben ik nog geen hoes tegengekomen waar het echt onduidelijk opstond.

Erwin vd H
07-04-2006, 21:30
Mijn vriendin dacht mij blij te maken met Troy, bleek het zo'n documentaire te zijn . :twisted:

Sneaker
07-04-2006, 21:51
Ja ik heb er eentje :D (of eigenlijk :().

War of the Worlds (Special Interest van The History Channel). Op de voorkant staat groot de titel en de spin achtige ruimteschepen die een stadje vernietigd. En op de achtergrond foto's van de ruimteschepen en wat krantenberichten over het hoorspel.

Wat staat er op de achterkant? Het volgende:

Het uit de jaren '30 stammende radiohoorspel van Orson Welles, schokte radioluisterend Amerika. Iedereen dacht dat Marsmannen op aarde waren gekomen.

De mense is continu op zoek naar buitenaards leven. Mars is de planeet die het dichts bij de Aarde staat en leven zou kunnen bevatten. De documentaire LIFE ON MARS laat zien hoe de NASA miljarden dollars investeert voor missies naar Mars. Met foto's van het oppervalk van de rode planeet en interviews met topwetenschappers die nu nog steeds spraakmakende ontdekkingen doen.

In de documentaire CLOSE ENCOUNTERS zien we hoe dichtbij de mens is bij het vinden van leven buiten deze planeet. Inclusief interviews met twee slachtoffers van het beroemde Houston incident uit 1997.

In 2005 brengt Steven Spielberg de film War of the Worlds op het witte doek met in de hoofdrol Tom Cruise.
Ik had dus verwacht om een documentaire te zien over het hoorspel van Welles. Iets wat me erg boeiend leek. Maar helaas. Het heeft niets met het de documentaires te maken die op het schijfje staan. Een echt voorbeeld dus om mee te liften op het succes van de film.

Nou is het wel een onderwerp wat me mateloos intereseert dus zeker geen echte miskoop. Bovendien kreeg ik het voor Sinterklaas. Dus het kostte mij verder niets.

T. van Keeken
07-04-2006, 21:57
Toen ik nog bij de Free werkte waren er wekelijks weer nieuwe voorbeelden. Enkele die ik me zo kan herinneren: 'Pearl Harbor' (de National Geographic docu), een hele slechte 'Twister'-kloon en de mooiste en meest verwarrende van allemaal: de 'Gone in 60 Seconds' '74 versie, waarvan de cover wel heel erg gelijk is aan de remake (minus de heer Cage natuurlijk). Deze kwamecht dagelijks weer voorbij en de vaste waarschuwing aan klanten werd op een gegeven moment dan ook maar dat het 'niet die ene' was, waarna 90% hem weer terugzette.

chimera01
07-04-2006, 23:54
Tja het blijft gewoon een kwestie van goed kijken wat je koopt, en in geval van twijfel gewoon effe vragen.

Lennart H.
08-04-2006, 06:52
Ik dacht Brotherhood gekocht te hebben. ( http://www.imdb.com/title/tt0386064/ )


Dan kom je er toch bekaaid vanaf als het blijkt dat het gaat om deze versie: http://www.imdb.com/title/tt0265105


Ook nog eens een ex-rental, daar kom ik dus nooit meer vanaf. :cry:

Lex v/d Moolen
08-04-2006, 10:06
Ik had per ongeluk Predator 2 SE besteld ipv het eerste deel. :?
Naja goed, nu heb ik ze allebei...

chrestomancy
08-04-2006, 11:30
ik had eens via de website van free record shop de dvd van de kleine zeemeermin besteld, maar er stond geen afbeelding bij, enkel de titel. Gelukkig had ik gevraagd om hem af te halen in de winkel en had ik nog niet betaald. Toen ik daar aankwam zag het dat het dus niet de disney versie was maar een andere misvormde versie
gewoon teruggestuurd

M-EX(treem)
08-04-2006, 12:36
Ik heb eens een Mortal Kombat dvd gekocht met dacht ik 4 films van elk 1,5 uur, het bleek echter om enkele afleveringen van de tv-serie te gaan van elk 1,5 uur (en slecht dat ze waren pffffffffffffffffff).

timdyt
08-04-2006, 13:03
ik laatst met jurassic park.
deel 1 had ik al. ik naar de frs om 2 en 3 te kopen (3 voor 15). had ik 1 en 3 meegenomen. :oops: gelukkig zag ik niet thuis pas dat ik de verkeerde had gekocht stond er binnen 10 minuten weer binnen

Yu
27-04-2006, 15:53
Net 39 steps gekocht in de veronderstelling dat het die van Hitchcock is. Staat ook boven: The Hitchcock classic collection, dus dat zit wel goed dacht ik. Kom ik thuis haal hem uit de seal en wat lees ik:
Een sterke en dramatische remake van het orginele Hitchcock meesterwerk door Ralph Thomas :evil:

Beetje jammer dus en eigenlijk ook een misleidende titel die Hitchcock classis collection. Hopen dat de film nu meevalt....

Ramon van Dam
27-04-2006, 16:03
Heb hem uiteraard niet gekocht, maar zag net een DVD liggen getiteld "Leeuw en Koning" over ene Kimba :lol: Er was zelfs een gejatte Zazu op te zien :)

Yu
27-04-2006, 16:08
Heb hem uiteraard niet gekocht, maar zag net een DVD liggen getiteld "Leeuw en Koning" over ene Kimba :lol: Er was zelfs een gejatte Zazu op te zien :)
Dat was de voorloper van de Lion King. Het schijnt dat Disney heel wat inspiratie eruit heeft gehaald. Lees (http://www.kimbawlion.com/rant2.htm) dit artikel maar.

Sneaker
27-04-2006, 16:17
Heb hem uiteraard niet gekocht, maar zag net een DVD liggen getiteld "Leeuw en Koning" over ene Kimba :lol: Er was zelfs een gejatte Zazu op te zien :)
Oordeel zelf:

http://www.kimbawlion.com/rant2.htm

Is al op dvd.nl een lange discussie overgeweest. Is The Lion King gejat of niet.


EDIT: Yu was me voor.

Dizer
27-04-2006, 17:00
Ik dacht ooit dat ik de War Of The Worlds oude editie te pakken had voor 5 euro... niet dus :D Gewoon terug gebracht en geen probleem verder

Ramon van Dam
27-04-2006, 18:51
Heb hem uiteraard niet gekocht, maar zag net een DVD liggen getiteld "Leeuw en Koning" over ene Kimba :lol: Er was zelfs een gejatte Zazu op te zien :)
Dat was de voorloper van de Lion King. Het schijnt dat Disney heel wat inspiratie eruit heeft gehaald. Lees (http://www.kimbawlion.com/rant2.htm) dit artikel maar.
Ah, heel interessant :) De DVD die ik zag liggen was echter weer een andere, echt een nieuwe tekenfilm

Rianne T.
27-04-2006, 21:17
Ik had bij de FRS Joan of Arc gekocht. Ging ik later de film kijken, bleek het de ingekorte versie te zijn in plaats van de 3 uur durende film :?

Dopamine
29-04-2006, 13:59
Hitchhiker's guide is trouwens niet zo'n goed voorbeeld. Ben bewust de tv-serie gaan halen, en zou me juist genaaid voelen als ik per ongeluk de film had meegenomen. Soms werkt het dus twee kanten op!