PDA

Bekijk de volledige versie : guideplus problemen pioneer 530h-s



pimmelmees
08-04-2006, 13:23
ik heb sinds kort problemen met mijn pioneer 530h-s. DE guideplus doet het sinds enige tijd nauwelijks meer. Krijg nog maar gegevens door voor 2 a drie dagen. Als ik dan programma's selecteer krijg ik geen titiel meer alleen nog maar tijden. Weet niet niet wat ik er aan moet doen. HEb hem al op tmf(hostchannel) laten staan. Bij pioneer zelf konden ze me ook niet helpen. Bij essent ook niet. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor :evil:

P@trick_DVD
08-04-2006, 15:22
Heb je de recorder al een keer van nul af aan opnieuw ingesteld (terug naar fabrieksinstellingen)? Als je dit gedaan heb en Guide Plus+ weer ingesteld, de recorder weer 24 uur op standby laten staan.

Ik zie dat je essent hebt. Maak je gebruik van digitale TV of gewoon via analoog? In beide gevallen kun je de EPG informatie trouwens het beste binnenhalen via het analoge signaal. Je hoeft dan niet de decoder op het host kanaal te zetten. Dit doet de recorder automatisch door de interne tuner te gebruiken.

pimmelmees
09-04-2006, 22:32
ja, dit wil ik wel proberen maar ook het terugzetten naar de fabrieksinstellingen lukt niet op de methode waarop ze het in de gebruiksaanwijzing zeggen.

j_man
10-04-2006, 08:28
Ik zou niet weten of dit iets met je probleem te maken heeft, maar Guide+ zegt dat ze in mei/juni TMF zullen uitschakelen als host-kanaal omdat nu heel Nederland Eurosport kan ontvangen. Probeer je hostkanaal eens op Eurosport te zetten om te zien of dat helpt.

P@trick_DVD
10-04-2006, 18:01
ja, dit wil ik wel proberen maar ook het terugzetten naar de fabrieksinstellingen lukt niet op de methode waarop ze het in de gebruiksaanwijzing zeggen.
Ik ga het niet op mijn recorder uitproberen, maar het terugzetten zou als volgt moeten gaan:
1. Zorg dat de recorder ingeschakeld is.
2. Houd STOP ingedrukt en druk dan tegelijkertijd op STANDBY/ON.
De recorder zou nu moeten zijn uitgeschakeld en teruggezet op de fabrieksinstellingen.

pimmelmees
12-04-2006, 13:26
hallo,

bedankt voor de tips. Heb de dvd-recorder teruggezet in de fabrieksinstellingen en het lijkt nu allemaal weer te werken.
Bedankt!

x-mark
21-06-2006, 19:24
ok hier komt het TMF is van af juni geen host-kanaal meer. :(
ik weet trouwens ook wel kanaal dit nu is het is EUROSPORT

www.europe.guideplus.com/en/help/counteries_hostchannels.html

ik hoop dat je er nu wel uit komt groetjes marco
:wink: :wink: :wink:

x-mark
21-06-2006, 19:27
het internet adres in niet goed het moet countries zijn sorry :oops: :oops:

martwout
25-06-2006, 06:01
Ik wil even een controlevraag stellen. Sinds gisteren ben ik de eigenaar van de pioneer 540. Het installeren van de recorder zelf (incl instellen van zenders) ging vrij eenvoudig. Nu heb ik gisteravond Guideplus geinstalleerd (tenminste de basisinstellingen) waarbij ik de recorder handmatig op eurosport heb gezet. Alleen dan komt het: welke kleur heeft de cursor bij het instellen van de host-zender? Dat staat niet duidelijk in het boekje en niet op je scherm. Ik ben voor wit gegaan (en dus bevestigd). Nu weet ik niet zeker of het goed geinstalleerd gaat worden. Ik heb erna op standby gezet (zoals geeist) en laat hem zo tot vanavond zelfde tijd (ik hou de 24 uur aan voor alle zekerheid). Ik zag op de display van de recorder zo rond 21.51 wel EPG verschijnen maar dit verdween 3 minuten later weer.

Betekent dat dat de instellingen wel goed zitten; dat het dus vanavond wel een gids moet geven?

Update: Op dit moment is de recorder al zeker 10 min weer bezig (er staat weer EPG op de display). Ik vermoed dat mijn instelling wel klopt. Maar ik zal morgen (ma) wel aangeven of de gids vanavond gevuld is.

x-mark
25-06-2006, 14:32
hihi ik heb het zefde probleem ik zie ook telkers epg staan maar als ik dan ga kijken staat er weer niks trouwens als je gewoon kabel hebt dan kan je hem het beste op automatisch zetten volgens het boekje
als je een external receiver hebt [ dat is een schotel of zo iets ]
dan moet je hem wel op een host canaal zetten

ps de cursor is wit ik heb er ook mee zitten klooien :lol: :lol:

martwout
25-06-2006, 15:23
ik heb het zefde probleem ik zie ook telkers epg staan maar als ik dan ga kijken staat er weer niks

Ik weet niet of ik niets heb. Vanochtend stond er EPG op en vanmiddag stond er ruim een uur EPG. Maar aangezien het zijn eerste 24 uur is, wacht ik even tot een uur of 10 vanavond voordat ik hem aanzet.


trouwens als je gewoon kabel hebt dan kan je hem het beste op automatisch zetten

Ik heb bij externe receiver niets ingevuld. Gewoon 3x geen. En bij host manueel op Eurosport.

x-mark
25-06-2006, 15:29
ok het is mij nog niet gelukt maar ik hoop dat het je wel lukt ik ben al een paar dagen aan het rommelen om het goed tekrijgen
het is alleen vervelend dat je telkens 24 uur moet wachten om tekijken of het gelukt is

nou hopen maar dat het deze keer goed gaat

groetjes marco :lol:

martwout
26-06-2006, 18:52
Duurde even voordat ik kon reageren, maar het is gelukt. Gisteravond had ik een gevulde tvgids.

En ik heb net mijn eerste opname bewerkt (lees: titel meegegeven, titelbeeld aangepast en troep weggesneden). Wat gaat dat makkelijk.

x-mark
27-06-2006, 21:23
beter voor je maar bij mij werkt het nog niet ga nog ff wat proberen en als het dan nog niet lukt ga ik ff de klantenservice bellen :( :(

Zonneridder
05-07-2006, 21:18
Ook ik heb problemen met mijn Guideplus op mijn Panasonic DMR-EH50. Wat zijn de consequenties van een reset naar fabrieksinstellingen? Kan je dan nog de bestaande opnames bekijken?

x-mark
09-07-2006, 16:17
euuuh dat weet ik niet ik heb namelijk een pioneer dvr-540H-s

soeradj
10-07-2006, 08:22
euuuh dat weet ik niet ik heb namelijk een pioneer dvr-540H-s

Hoi,

Ikzelf had dezelfde problemen, uiteindelijk :idea: kwam ik erachter dat naast het feit dat je Eurosport als host moest kiezen Eurosport ook op je DVD-Recorder moet zijn ingesteld als kanaal, dus op de tuner van de recorder moet eurosport wel ingesteld zijn. :arrow: Vergeet bovendien niet ook ff een ander postcode te selecteren, te bevestigen en vervolgens weer je eigen postcode in te stellen zodat de recorder "alle" gegevens gedwongen opnieuw moet inladen.

Hoop dat het je nu wel lukt!!! :wink:

x-mark
10-07-2006, 21:17
nou het is me van de week gelukt hoor
:lol: :lol: :lol: :lol:

boov
17-07-2006, 15:18
Hallo allemaal,

Sinds 1 juli zend TMF geen guide+ info meer mee. Eurosport is nog wel host. Het probleem bij mij is dat kabelmaatschappij Rekam (regio Gouda) Eurosport niet doorgeeft. Rekam wil de extra kosten voor Eurosport namelijk niet bij de klant in rekening brengen.
Contact gehad met Rekam, contact gehad met Guide+, contact gehad met Pioneer, van het kastje naar de muur. Ondertussen dus geen Program Guide, terwijl dat juist een voorwaarde was bij aanschaf (0,5 jaar geleden).
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Zijn er andere oplossingen?

boov
18-07-2006, 06:13
Hallo allemaal,

Sinds 1 juli zend TMF geen guide+ info meer mee. Eurosport is nog wel host. Het probleem bij mij is dat kabelmaatschappij Rekam (regio Gouda) Eurosport niet doorgeeft. Rekam wil de extra kosten voor Eurosport namelijk niet bij de klant in rekening brengen.
Contact gehad met Rekam, contact gehad met Guide+, contact gehad met Pioneer, van het kastje naar de muur. Ondertussen dus geen Program Guide, terwijl dat juist een voorwaarde was bij aanschaf (0,5 jaar geleden).
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Zijn er andere oplossingen?

ruudje
01-08-2006, 09:40
Woon ook in Gouda, en heb ook een halfjaar geleden beslist om een DVD-recoreder met Guide+ aan te schaffen. zal in de toekomst ook niet werken? Rekam heeft hiervoor nog geen oplossing :x :x :twisted: :twisted:

boov
01-08-2006, 09:45
Rekam zou gewoon uitbreiding van het kanalenpakket moeten aanbieden. Ik wil best betalen voor Eurosport en Discovery. Als dan iig m'n Guide+ weer werkt.