PDA

Bekijk de volledige versie : Dof klinkende centerspeaker Mordaunt Short MS-905c



EdGnoj
09-04-2006, 09:52
Mijn HT bestaat uit de volgende onderdelen:
* Onkyo 601E receiver
* Yamaha 557 Dvd-speler
* Frontspeakers van Mordaunt Short, de MS-908
* Surroundspeakers MS-904
* Centerspeaker MS-905.

Deze centerspeaker heb ik 2e hands gekocht via Marktplaats. Het valt me op dat deze speaker erg dof en wat dreunend klinkt. Het is net of mensen vanachter hun hand aan het praten zijn. Kortom het is bepaald geen pretje om naar deze speaker te luisteren. Voordat ik deze MS-905 kocht had ik een centerspeaker van een Infinity satelietsetje en die klonk juist erg schel.

Nu vraag ik me af of er manieren zijn om deze nieuwe centerspeaker tot leven te brengen. Wat ik zelf al heb geprobeerd is het volgende:
* Frontje verwijderd
* Speaker op een plankje vlak boven de tv geplaatst
* Speaker iets naar beneden gericht. naar de luisterpositie

Zou ik nog meer kunnen proberen of ziet het er naar uit dat ik een miskoop heb gedaan?

Alexander D
09-04-2006, 10:23
Doet de tweeter het wel?

EdGnoj
09-04-2006, 10:43
Doet de tweeter het wel?


Ik dacht in eerste instantie van wel, maar nu ik wat beter luister, met mijn oor tegen de speaker, lijkt het er inderdaad op dat de tweeters niets -of in ieder geval zeer weinig- doen. Shit, zou ik dan belazerd zijn?

Alexander D
09-04-2006, 10:46
Doet de tweeter het wel?


Ik dacht in eerste instantie van wel, maar nu ik wat beter luister, met mijn oor tegen de speaker, lijkt het er inderdaad op dat de tweeters niets -of in ieder geval zeer weinig- doen. Shit, zou ik dan belazerd zijn?

Heb je een cd met een frequentie sweep? Oftewel een testtoon die van 20 hz naar 20.000hz gaat. Dan kun je het testen. Mocht je de speaker biwire kunnen aansluiten kun je het ook op die manier testen. :wink:

EdGnoj
09-04-2006, 11:36
quote]

Heb je een cd met een frequentie sweep? Oftewel een testtoon die van 20 hz naar 20.000hz gaat. Dan kun je het testen. Mocht je de speaker biwire kunnen aansluiten kun je het ook op die manier testen. :wink:[/quote]


Ik heb die frequentie sweep afgedraaid, maar de tweeters werken dus toch wel naar behoren. Vooral de lagere stemmen klinken binnensmonds, dof en soms wat dreunend, zodat je het volume behoorlijk omhoog moet schroeven om alles goed verstaanbaar te maken. :(

Ik ben trouwens ook al met een geluidsmeter aan de gang geweest. De afstanden en verschillende volumes staat goed ingesteld. Ook heb ik nog even naar de draden gekeken, maar rood zit op rood en zwart op zwart aan beide kanten.