PDA

Bekijk de volledige versie : speakers voor een NAD L70



Ron J
15-04-2006, 13:17
Hallo, ik ben van plan via een web-winkel een NAD L70 surround sound receiver aan te schaffen. Dit systeem wil ik ook inzetten voor het beluisteren van cd's en radio.
Ik ben op dan ook op zoek naar goede speakers die ingezet kunnen worden voor het beluisteren van muziek. Dus geen 'blikkig' geluid, maar een warme sound met goede hoge en lage tonen.

Heb je suggesties? Ik zit te denken aan de Infinity Beta HCS (iets boven budget) of de JBL SCS-178 (geniet op dit moment mijn voorkeur, gezien de prijs).

Alvast bedankt voor je reactie.


Groet Ron

Rob Eric Blank
15-04-2006, 13:31
Sattelietjes geven doorgaans een blikkerige sound, dus het is al lastig.

dvdfreakenzo
15-04-2006, 15:07
Ik heb nu een week de Boston VR3 in huis staan deze klinken vindt ik erg warm en een mooie diepe bas mits je ze goed neerzet natuurlijk?,niet goedkoop hoor 600,- per stuk en vrij hoog een meter.
de sub en center heb ik ook van boston en de rears van Bose301 maar als dat nu weer goed bijelkaar past dat is even afwachten?.
William.

Olivier vd D.
15-04-2006, 15:12
Laten we als uitgangspunt eens je budget nemen. Wat is je budget?

Mariusz
15-04-2006, 16:11
Een van de mooiste compacten vind ik de Heco (C)elan 300, voor 275 euro te krijgen. Zet een fantastische diepe stage neer, is zeer neutraal en geeft een prachtig droog bescheiden laag. Daarbij is de afwerking van een zeer hoog niveau.

Johan van den D.
15-04-2006, 16:43
Laten we als uitgangspunt eens je budget nemen. Wat is je budget?Gezien zijn eerste post schat ik zijn budget op €400,- max. voor een 5.1 speakerset.

Jos A.
15-04-2006, 17:07
Ik heb nu een week de Boston VR3 in huis staan deze klinken vindt ik erg warm en een mooie diepe bas mits je ze goed neerzet natuurlijk?,niet goedkoop hoor 600,- per stuk en vrij hoog een meter.
de sub en center heb ik ook van boston en de rears van Bose301 maar als dat nu weer goed bijelkaar past dat is even afwachten?.
William.

De JBL set gaat voor 250 euro de winkel uit, dus ik denk dat boxen van €600,- per stuk niet echt voor de topicstarter weggelegd zijn. Toch ben ik blij voor je dat jij ze wel hebt :P ;).

Ik weet niet wat die receiver moet kosten (maar zal niet echt budgetafdeling zijn, als ik zo de andere NAD producten zie), maar ik denk dat je met speakersets van 250 euro je NAD een beetje tekort doet. De SCS-178 is best leuk voor het geld, maar als je voor echt mooi hoog, midden en laag wil gaan, is het misschien beter om je budget een stukje op te rekken. Ik heb de JBL's ook, maar zodra je de comfortzone van de speakers (R&B, Trance/Dance (Top 40 beetje dus)) verlaat kom je al heel snel de tekortkomingen van dit setje tegen. Aangezien je veel muziek wil luisteren denk ik niet dat dit voor jou de beste keus is.

Misschien is een stereouitrusting iets, heb je daar al over nagedacht? Dus gewoon twee lekkere speakers kopen en het surround verhaal even laten voor wat het is.

Ron J
15-04-2006, 21:58
Jozef schreef:
Misschien is een stereouitrusting iets, heb je daar al over nagedacht? Dus gewoon twee lekkere speakers kopen en het surround verhaal even laten voor wat het is..

Een terechte opmerking, daar heb ik uiteraard aan gedacht. Maar NAD biedt met deze L70 een goede alles-in-één-doos oplossing voor een zeer billijke prijs (€ 399,--!). Een goede versterker/receiver uitgebreid met home cinema. NAD eist dat audio voor videocomponenten dezelfde hoge muzikale kwaliteit moet hebben als de stereo componenten waarmee ze een uitstekende reputatie hebben opgebouwd. Ik citeer de importeur: ‘wanneer een AV-receiver of een DVD-speler de toets van muziekreproductie kan doorstaan dan zal deze óók filmsoundtracks buitengewoon goed laten klinken…’
Vandaar dat ik zeer gecharmeerd ben van dit systeem. Sterker nog, ik heb ‘m vanmiddag besteld.
Nu nog goede speakers…
Ter info; mijn budget voor de speakers is circa € 400,--

Dank voor de (eventuele) reacties en suggesties.

Gegroet,

Ron

Johan van den D.
15-04-2006, 22:32
Ik zal het budget nog even openlaten en eens naar de kleine Anthony Gallo luisteren.
Dit om zomaar eens een indruk op te doen.
http://www.anthonygallo.co.uk/

Olivier vd D.
16-04-2006, 09:56
Ik zou 2ehands iets gaan zoeken, maar dan nog denk ik dat je voor €400 de NAD te kort doet. Maar goed, je moet ergens beginnen natuurlijk.

Ron J
16-04-2006, 17:27
Ik zou 2ehands iets gaan zoeken, maar dan nog denk ik dat je voor €400 de NAD te kort doet. Maar goed, je moet ergens beginnen natuurlijk.

Heb je suggesties? (qua merk, type en verkrijgbaarheid)

Olivier vd D.
16-04-2006, 20:14
Je zou o.a. naar merken als Mission en Canton kunnen kijken. Die merken produceren relatief goede instapspeakers voor een prima prijs. Tweedehands kan je dan boekenplankspeakers of zelfs zuilen kopen die nieuw bij elkaar rond de 700-800 euro liggen. Dat is bijna een verdubbeling van je budget en dat zal je goed merken in de kwaliteit. Het verschil tussen satellietjes en boekenplankspeakers is enorm. Er is vast wel wat leuks te krijgen in de M3x-serie of de 78x-serie van Mission.

Ultramorada
17-04-2006, 21:57
Ik zal het budget nog even openlaten en eens naar de kleine Anthony Gallo luisteren.
Dit om zomaar eens een indruk op te doen.
http://www.anthonygallo.co.uk/
Johan, heb je enig idee van een website waar wat dealers opstaan. Ik zoek er eentje in Wageningen/Ede/Arnhem.

Johan van den D.
17-04-2006, 22:05
Weet ik zo snel niet maar hier kunnen ze je zeker verder helpen.

The Netherlands
Music Matters N.V.
Argonstraat 128
2718 SP Zoetermeer
The Netherlands Tel: + 31 79 3622161
Fax: + 31 79 3622277
Email: sander@music-matters.org

Johan van den D.
17-04-2006, 22:07
Even Google erop los gelaten.

Alkmaar
Tune Inn Audio en Video

Amsterdam
Ruad

Apeldoorn
Versnel

Bergen op Zoom
De Eerste Kamer

Beverwijk
Simon Happe Hifi

Delden
Audiowinkel

Delft
Audiohuis delft

Den Haag
Rik Stoet Audio
De Jong & Warnaars

Dordrecht
A&D Audiovision

Gorinchem
Track 2

Heerlen
Wijnbergen Audiosphere

Leidschendam
Glasbergen audio video

Roosendaal
Hifi Studio Iman Dane

Rotterdam
Snijders

Zoetermeer
HomeWorx

Ultramorada
17-04-2006, 22:23
Dat had ik ook zelf kunnen doen :oops:
Bedankt voor het uitzoeken (y)